abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105542830
En weer wordt er hier weer gezeurd over slaapgebrek.
Waarom doen jullie toch zo kleinerend over Laura en alles wat met haar tocht te maken heeft.
Hier kun je het eens van iemand anders horen:
quote:
Schröder sprak zich vorig jaar in een opinieartikel in NRC Handelsblad nog kritisch uit over de plannen van het toen nog 13-jarige zeilmeisje. Hij wees onder meer op de gevaren van het chronisch slaaptekort waar solozeilers niet aan ontkomen. Ook wees hij op tal van fouten die ervaren zeilers tijdens lange tochten hebben gemaakt.
Schröder is een stevige vent van in de dertig, iemand die maximaal kan presteren. Hij onderkent dat slaapgebrek heel gevaarlijk is.
Het is niet voor niks dat solo’s, zoals ook de 58 jarige Henk waarvan we onlangs een prachtig verslag hebben kunnen lezen, het steeds over hun slaap hebben. Slaap is echt een groot probleem.

En ’t ja het is even fris op zee maar och, vrouwen en kou is nou eenmaal een apart hoofdstuk, komend weekend is het al een stuk beter.
Laura wil haar record natuurlijk zo scherp mogelijk stellen en wil daarom zo snel mogelijk op St Maarten zijn. Ze kan daar zo rond half februari zijn. Daarna kan ze heerlijk doen wat ze wil in een gebied waar altijd de zon schijnt en waar de mensen nog vriendelijk zijn. Ze moet alleen zorgen dat ze voor het nieuwe schooljaar terug is.

Hoe iemand erbij komt om Laura een totaal gebrek aan voorbereiding toe te schrijven is me een raadsel. Noem alle punten eens op die ze niet voorbereid heeft. Op de Atlantische oceaan heeft ze de SSB transceiver gemist maar dat kan een gebrek aan geld geweest zijn want zo’n ding kost tussen de duizend en vijftienhonderd pegels. En als haar boot geen kachel heeft dan leg je die ook niet zomaar even aan en zeker niet voor krap een weekje gebruik voor de hele toch van anderhalf jaar. Ga maar lekker een gat voor de schoorsteen zagen, doodzonde.
pi_105543083
Leuk zo'n gewone valbeveiliging..... probeer zo'n kachel maar aan de gang te houden bij een beetje zeegang en een boot van het formaat Guppy. En wat doe je met de brandstof toevoer?
pi_105543186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:18 schreef svetan het volgende:
Leuk zo'n gewone valbeveiliging..... probeer zo'n kachel maar aan de gang te houden bij een beetje zeegang en een boot van het formaat Guppy. En wat doe je met de brandstof toevoer?
Die dingen hebben een ingebouwde tank, en er gebeurt helemaal niets mee, al kapseis je. En anders neemt ze een elektrisch kacheltje. 'Deze ruimte werd mede verwarmd door Volvo'
En als de zee zo ruig is, is je laatste zorg wrs. de verwarming, denk je ook niet?
pi_105543280
@Enneacanthus_Obesus

Ingebouwde tank.... met wat voor brandstof?
pi_105543316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:22 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Ingebouwde tank.... met wat voor brandstof?
Wat denk je zelf?
pi_105543366
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:10 schreef Ockham het volgende:
En weer wordt er hier weer gezeurd over slaapgebrek.
Ja, waarom zeurt Laura over slaapgebrek? Het hoort erbij.
En ze is een dagje op zee. Als het haar nu al opbreekt, zal ze nog veel problemen krijgen.

quote:
Laura wil haar record natuurlijk zo scherp mogelijk stellen
_O-
Het is geen record. Alleen eentje voor zichzelf, en dan maakt het niet uit of ze in februari op Sint Maarten is of in 2053. Het is dan nog steeds haar persoonlijke record.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105544099
@Enneacanthus_Obesus

Ik denk dat met jouw kacheloplossingen geen maatschappij Guppy (en Laura) zou willen verzekeren en dat ze voor bepaalde havens op veiligheidsgronden op rede gehouden zou worden.
pi_105544101
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:25 schreef spijkerbroek het volgende:

_O-
Het is geen record. Alleen eentje voor zichzelf, en dan maakt het niet uit of ze in februari op Sint Maarten is of in 2053. Het is dan nog steeds haar persoonlijke record.
Ze moet wel voor haar 17e binnen zijn, oid.. Want andersheeft ze het record van Jessica Watson niet verbroken. Maar dat is niet officieel, dus mag ze zelf alle regels bepalen. Ze doet het immers voor zichzelf. Maar het is stiekem toch een record, ook al is haar vakantiereis totaal niet te vergelijken met de prestatie van Watson.
Het is natuurlijk altijd een persoonlijk record omdat ze het voor het eerst doet. Ze had dus ook rustig na haar studie die reis kunnen gaan maken..
pi_105544370
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze moet wel voor haar 17e binnen zijn, oid.. Want andersheeft ze het record van Jessica Watson niet verbroken. Maar dat is niet officieel, dus mag ze zelf alle regels bepalen. Ze doet het immers voor zichzelf. Maar het is stiekem toch een record, ook al is haar vakantiereis totaal niet te vergelijken met de prestatie van Watson.
Het is natuurlijk altijd een persoonlijk record omdat ze het voor het eerst doet. Ze had dus ook rustig na haar studie die reis kunnen gaan maken..
Precies. Als het haar uitkomt, is het een recordpoging. En als het haar uitkomt, is het een vakantiereis. En dat kan lekker snel wisselen. Lekke makkelijk! Altijd een uitvlucht bij de hand.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105545867
Er word maar een record nagestreeft en de regels staan vanaf het begin duidelijk op Laura's website vermeld. Wie wat anders wil moet het dan zelf maar doen zo hij/zij dat kan.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:35:43 #111
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105546150
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_105546186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:37 schreef svetan het volgende:
@morg78

Ooit wel eens een paar dagen achter elkaar in Goretex rondgelopen? Laura moet dag en nacht zoiets warms dragen om op alles voorbereid te zijn.
Heel toevallig wel ja: vorig jaar 10 dagen achter elkaar op de Hardangervidda bij temperaturen rond het vriespunt, harde wind en redelijk wat neerslag. Merino-wollen shirt, dunne fleecetrui, stevige Goretex jas, gewone outdoor broek van Fjällraven, Goretex broek, Goretex en cordura gamaschen en uiteraard goede wandelschoenen. Daarbij nog zo'n 19 kilo aan bepakking. Was aangenaam warm, onder de Goretex bleef ik heerlijk droog.

Je punt? Laura kan eventuele Goretex spullen niet in d'r kajuit leggen, want de boot is zo enorm groot dat het een uur duurt om ze op te halen?

quote:
Van een slechte voorbereiding is er tot nu toe bij deze reis niets gebleken. Eerder zou ik zeggen dat alles er achteraf toch wel heel goed voorbereid uitziet. Alleen ze vertellen ons natuurlijk niet alles wat er achter de schermen zo gebeurd want anders zou iedereen meteen weer beginnen te schreeuwen.
Als ze geen waterdichte kleding bij zich heeft, dan is ze gewoon slecht voorbereid. Waterdichte kleding is in zoveel gebieden gewoon een must om je warmte enigzins te behouden.

quote:
Een kachel zou nu wel goed geweest zijn maar indien de originele route door de Rode Zee gevolgd zou zijn had ze die niet nodig gehad. En om voor 2-3 weken kou een volwassen kachel twee jaar mee te slepen is eigenlijk alleen wat voor pensionados.
Dan moet je ook niet zeuren over de kou.

quote:
Wat mij in toenemende mate verwondert is dat er nog steeds niets gezegt word over de volgende haven..... de piratengeheimhouding is nu toch eigenlijk voorbij. Of krijgen we binnenkort een officieel "statement" waar ook het eindpunt van de reis en geplande aankomstdatum genoemd wordt?
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:36:49 #113
354322 Tide
pi_105546201
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:44 schreef Ericr het volgende:
Sympathieke actie van van Dijke.
Inderdaad ^O^
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:39:57 #114
354322 Tide
pi_105546360
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom er überhaupt nog mensen in Nederland wonen... Overal elders is het beter.
Net als bijna iedere nederlander klaag ik ook, maar ben toch altijd weer blij als ik na een lange reis thuis kom w/
pi_105546439
Op Hyves zijn foto's van Laura in de "2oceanvibe Radio" studio verschenen. Jammer dat dit interview niet online staat.
pi_105548522
Aanvulling.... de man in het blauwe shirt is Mark Bayly:
http://www.tvsa.co.za/actorprofile.asp?actorid=4742

Wat is onze Laura toch weer mediaschuw :P
pi_105553599
Ik kan eigenlijk weer geen Mercer ontdekken uit het mooie beeldende verslagje van Jeff Ayliffe, met dito foto's.
(Op haar Hyves pagina, thanks! ^O^ )

Als Laura hem dus zelf niet had ge-smst, was ze helemaal met de stille trom vertrokken maak ik er op uit.
Wel mooi staaltje regie in eigen hand houden van Laura. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Motorboot op 13-12-2011 21:59:43 ]
pi_105554464
@Motorboot

Er gebeurt teveel "toevalligs" op de achtergrond..... hoe was dat ook weer met die heli bij de kaap? We hebben er één foto van mogen zien.
Waren die vliegtuigen in de Torres straits alleen maar kustwacht vliegtuigen of was daar meer aan boord?

Ik ben heel benieuwd wat we te zien krijgen als die film uitkomt .... en naar de foto's in het boek. :-)
pi_105554859
Titel voor de film: Gone with the wind
pi_105555471
@ svetan
Ja, ik ben ook nieuwsgierig hoe de vork in de steel zit. Daarom probeer ik er als buitenstaander een beeld bij te krijgen.
Ik ga er ook vanuit dat Laura in al haar verslagen en foto's lang niet alles prijsgeeft om nog genoeg materiaal over te houden voor film en boek.
Maar in het geval Mercer vind ik het al zo heel lang ijzig stil, terwijl ik denk dat die Laura toch ook nu tijdens de reis enorm moet promoten?
Als Mercer zit te wachten totdat media hem via Laura's website weten te vinden, ben je denk ik als PR Manager verkeerd om bezig. Je moet ook zelf de boer op, en dat ontdek ik nergens.
pi_105556042
@Motorboot

Ga maar eens met andere zoekmaschines graven naar de achtergrond van de twee voornoemde mediaheren. Het toeval wil dat men ook ergens in Australie bij meneer Mercer uitkomt.
Bewijs niets.... maar als er rook is is er meestal vuur.
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:45:26 #123
354322 Tide
pi_105557094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:51 schreef Motorboot het volgende:
Ik kan eigenlijk weer geen Mercer ontdekken uit het mooie beeldende verslagje van Jeff Ayliffe, met dito foto's.
(Op haar Hyves pagina, thanks! ^O^ )

Als Laura hem dus zelf niet had ge-smst, was ze helemaal met de stille trom vertrokken maak ik er op uit.
Wel mooi staaltje regie in eigen hand houden van Laura. :)
;)
pi_105558365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:29 schreef svetan het volgende:
Ga maar eens met andere zoekmaschines graven naar de achtergrond van de twee voornoemde mediaheren. Het toeval wil dat men ook ergens in Australie bij meneer Mercer uitkomt.
Bewijs niets.... maar als er rook is is er meestal vuur.
Ik heb nu een tijdje zitten zoeken via Google, Webcrawler, Alltheweb en Yahoo, maar ik vind geen connectie tussen de bovengenoemde heren en Mercer.
Kun je even zeggen waar je hebt gevonden dat die twee met Mercer te maken hebben?
pi_105558476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:45 schreef Tide het volgende:

[..]

;)
Trouwe volger van de site. Onmisbaar. Klasse!

;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')