Journalisten moeten dat ook niet doen, die moeten zich beperken tot het presenteren van feitjes en niet meer.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil even kwijt dat ik vind economen zich niet langer dienen te bemoeien met sociale vraagstukken.
Ik zou economen inderdaad graag naar de politie brengen.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat jij vindt moet je naar de politie brengen.
Laten arresteren vanwege paniekzaaierij?quote:Op donderdag 22 december 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou economen inderdaad graag naar de politie brengen.
Dat zijn juist de enige mensen die een fatsoenlijke afweging kunnen maken zonder allerlei emotionele ellende erbij.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil even kwijt dat ik vind economen zich niet langer dienen te bemoeien met sociale vraagstukken.
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat zijn juist de enige mensen die een fatsoenlijke afweging kunnen maken zonder allerlei emotionele ellende erbij.
En ze verliezen de medemenselijkheid uit het oog en maken alles ondergeschikt aan onze nieuwe God, de economie.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat zijn juist de enige mensen die een fatsoenlijke afweging kunnen maken zonder allerlei emotionele ellende erbij.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Buig in nederigheid gij vlerk.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ze verliezen de medemenselijkheid uit het oog en maken alles ondergeschikt aan onze nieuwe God, de economie.
quote:Op donderdag 22 december 2011 13:02 schreef betyar het volgende:
1000 economen, 1000 verschillende meningen.Het enige wat ze doen is paniek zaaien. Willem Vermeend zei eens dat de wereld beter af is zonder economen. Ze veroorzaken financiële ellende die ze alleen zelf kunnen oplossen, of denken te kunnen oplossen. Een ding is zeker: zelf worden ze er niet slechter van, het gros wel.
Dit dus. Vijf pratende hoofden op de buis die het er alleen overeens zijn dat het toch wel slecht gaat met de EU enzo. Voor de rest wordt er gekibbeld.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:02 schreef betyar het volgende:
1000 economen, 1000 verschillende meningen.Het enige wat ze doen is paniek zaaien. Willem Vermeend zei eens dat de wereld beter af is zonder economen. Ze veroorzaken financiële ellende die ze alleen zelf kunnen oplossen, of denken te kunnen oplossen. Een ding is zeker: zelf worden ze er niet slechter van, het gros wel.
Een beetje zoals de hele samenleving en mensheid dus?quote:Op donderdag 22 december 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Vijf pratende hoofden op de buis die het er alleen overeens zijn dat het toch wel slecht gaat met de EU enzo. Voor de rest wordt er gekibbeld.
In de economie heeft emotie altijd een rol gespeeld. Zonder economen precies hetzelfde.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:02 schreef betyar het volgende:
Als je het over het 'oplossen' van financiele problemen hebt ben ik het met je eens, maar ik doelde meer op, er is een x bedrag en daarmee kunnen we van alles doen. Hoe we dat verdelen met het beste resultaat moet je aan een econoom overlaten, niet aan iemand met een emotionele band met een van de groepen die geld gaat ontvangen.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ze verliezen de medemenselijkheid uit het oog en maken alles ondergeschikt aan onze nieuwe God, de economie.
Dat kun je ook aan een boekhouder overlaten.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je het over het 'oplossen' van financiele problemen hebt ben ik het met je eens, maar ik doelde meer op, er is een x bedrag en daarmee kunnen we van alles doen. Hoe we dat verdelen met het beste resultaat moet je aan een econoom overlaten, niet aan iemand met een emotionele band met een van de groepen die geld gaat ontvangen.
Een boekhouder is toch ook gewoon een econoom, maar dan op veelal kleine schaal.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kun je ook aan een boekhouder overlaten.
Een boekhouder werkt met cijfertjes, maar houdt zich verre van macr-economische vraagstukken.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een boekhouder is toch ook gewoon een econoom, maar dan op veelal kleine schaal.
Een econoom hoeft zich niet persee met macro-economische vraagstukken bezig te houden natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een boekhouder werkt met cijfertjes, maar houdt zich verre van macr-economische vraagstukken.
Nee, die moet ook wel rekening houden met inflatiecijfers en de rentestand.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een boekhouder werkt met cijfertjes, maar houdt zich verre van macr-economische vraagstukken.
Wie moet dan eigenlijk de rente bepalen die bijv. de ECB zou vragen?quote:Op donderdag 22 december 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zouden de burgers zelf veel beter weten natuurlijkquote:Op donderdag 22 december 2011 13:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wie moet dan eigenlijk de rente bepalen die bijv. de ECB zou vragen?
Of de rente bepalen die de overheid op het uitgeven van staatsschuld geeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |