Ja maar die kerel riep ook geen medelijden op, een kind dat niks aan z'n situatie kan doen, in een land waar hij gewoon niet beter KAN dan is het wel zielig natuurlijk. Het is niet het kind z'n schuld dat 'ie geboren is in een sloppenwijk zonder eten en zonder toekomst terwijl jij daar rondrijdt met je auto en eten.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, die zwerver die een tijdje terug op ons af kwam lopen deed mij emotioneel ook wel wat.
Ik voelde namelijk walging, vooral omdat ie om geld zat te bedelen.
Dat is dus jouw probleem, of jij leest niet wat er staat of je begrijpt het niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou ik jouw businessplan moeten ontwikkelen? Ik werp een discussie op door te stellen dat de kapitaalmarkt van essentieel belang voor ondernemerschap is, en al helemaal voor mensen die geen startkapitaal hebben.
Do not pity the dead, Harry, pity the living. Above all, pity those who live without love.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Lijken zijn niet erg, levend leed is erger.
Om te aanschouwen in ieder geval.
Denk je dat geldverstrekkers filantropen zijn ofzo?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou ik jouw businessplan moeten ontwikkelen? Ik werp een discussie op door te stellen dat de kapitaalmarkt van essentieel belang voor ondernemerschap is, en al helemaal voor mensen die geen startkapitaal hebben.
Neenee, nu draai je weg. Je stelde dat die makkelijk toegankelijk was. Het essentiele karakter onderkennen we allemaal.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook al zo'n linkse hippiequote:Op donderdag 22 december 2011 00:41 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Do not pity the dead, Harry, pity the living. Above all, pity those who live without love.
Albus Dumbeldore.
Zo is het wel, heb al ontelbare lijken gezien en ontelbaar menselijk leed.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:41 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Do not pity the dead, Harry, pity the living. Above all, pity those who live without love.
Albus Dumbeldore.
Hallo timmquote:
Ach man jullie zijn waarschijnlijk nog nooit in een arm land geweest en ondernemerschap bij arme mensen gezien (dus niet enkel met je auto'tje langs sloppenwijken rijden).quote:Op donderdag 22 december 2011 00:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmm. Je zou denken dat je je dan al wat voor gaat bereiden op de praktijk in plaats van theorieen op te laten.
Misschien komt het nog.
Tuurlijk gozer.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach man jullie zijn waarschijnlijk nog nooit in een arm land geweest en ondernemerschap bij arme mensen gezien (dus niet enkel met je auto'tje langs sloppenwijken rijden).
Armoede heb ik op meerdere continenten mogen aanschouwen, dus je punt is?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach man jullie zijn waarschijnlijk nog nooit in een arm land geweest en ondernemerschap bij arme mensen gezien (dus niet enkel met je auto'tje langs sloppenwijken rijden).
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 22 december 2011 00:42 schreef von_Preussen het volgende:
Oja jongens, gefeliciteerd met het Duitse nieuwjaar!
Oh nee, daarom bestaat Venture philanthropy natuurlijk niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Denk je dat geldverstrekkers filantropen zijn ofzo?
Zonder echt goed idee, zonder goed redementvooruitzicht en zonder een fatsoenlijk persoon met opleiding krijg je echt niet makkelijk centen van de markt hoor. Kom op zeg, dat kan je toch zelf ook wel inzien na 3 jaar HBO/WO of wat je ook doet.
Dat begint op 22 december?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:42 schreef von_Preussen het volgende:
Oja jongens, gefeliciteerd met het Duitse nieuwjaar!
Denk je echt dat dat representatief is?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh nee, daarom bestaat Venture philanthropy natuurlijk niet.
Dat zou jij met je studieachtergrond toch meten wetenOf heb je dat op je HBO niet gekregen?
Bestaat de HBO-kaart?quote:
Tuurlijk, studieboeken gaan altijd boven praktijkervaring, wat denk jij dan.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat representatief is?
En voor jouw info; WO.
Ja ach mijn werk in Afrika hou ik maar buiten beschouwing dan, volgens "de boeken" bestaat dat niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk, studieboeken gaan altijd boven praktijkervaring, wat denk jij dan.
quote:
Yeah rightquote:Op donderdag 22 december 2011 00:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk, studieboeken gaan altijd boven praktijkervaring, wat denk jij dan.
Sinds wanneer bestaat de kapitaalmarkt enkel uit banken?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is dus jouw probleem, of jij leest niet wat er staat of je begrijpt het niet.
Het is een uitontwikkeld plan, net als McDonalds. Je hoeft alleen eventjes wat geld bij de bank op te pikken en je kan starten.
Of ben jij zo iemand die alleen maar grote woorden in de groep gooit maar niets presteert?
Doelgroep?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sinds wanneer bestaat de kapitaalmarkt enkel uit banken?
Als je plan dermate rendabel is, kom maar op. Wat is je doelgroep, locatie en concurrentie?
Pruisisch sarcasme is moeilijk in te schatten, sarcasme kan je beter aan de Britten overlatenquote:Op donderdag 22 december 2011 00:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oeps, m'n sarcasme heb je wel door?
Ik heb je al 10 keer gekijk gegeven volgens mijquote:Op donderdag 22 december 2011 00:48 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vind het niet leuk, ik word aangevallen door rechtsen.
Help mij o guur verzuurd Cohen stemmend volk!
De kapitaalmarkt is inderdaad "vrij" toegankelijk. Hoe denk je dat die Amerikaanse randebielen met een laag inkomen kapitaal (een gesecuritiseerde hypotheek) konden vergaren?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neenee, nu draai je weg. Je stelde dat die makkelijk toegankelijk was. Het essentiele karakter onderkennen we allemaal.
Kom kom.
Ik weet het, ik ben nog steeds 'flabbergasted'.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:50 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik heb je al 10 keer gekijk gegeven volgens mij
Waarom kunnen starters op de Nederlandse woningmarkt geen hypotheek krijgen?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De kapitaalmarkt is inderdaad "vrij" toegankelijk. Hoe denk je dat die Amerikaanse randebielen met een laag inkomen kapitaal (een gesecuritiseerde hypotheek) konden vergaren?
JIj wilt een McDonalds in een sloppenwijk opzetten?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Doelgroep?
Hongerige Afrikaantjes die niets te eten hebben.
Locatie?
Talloze sloppenwijken en vluchtelingenkampen op het Afrikaanse continent, aangezien de honger daar het grootst is.
Concurrentie?
Sporadische voedselhulp van de VN.
Omdat het moest van de regering.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De kapitaalmarkt is inderdaad "vrij" toegankelijk. Hoe denk je dat die Amerikaanse randebielen met een laag inkomen kapitaal (een gesecuritiseerde hypotheek) konden vergaren?
ZOquote:Op donderdag 22 december 2011 00:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Doelgroep?
Hongerige Afrikaantjes die niets te eten hebben. hongerige afrikaantjes zonder geld om eten te kopen
Locatie?
Talloze sloppenwijken en vluchtelingenkampen op het Afrikaanse continent, aangezien de honger daar het grootst is.
Concurrentie?
Sporadische voedselhulp van de VN.
Volgens jouw logica is dat een aantrekkelijke zakelijke optie.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
JIj wilt een McDonalds in een sloppenwijk opzetten?
Omdat de Nederlandse kapitaalmarkt aan meer restricties onderhevig is dan bijvoorbeeld de Amerikaanse. Doch staat het je vrij om aan derden met je eigen kapitaal of vergaard kapitaal van anderen starters een lening voor hun huis te geven en deze onderhands te contracteren.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom kunnen starters op de Nederlandse woningmarkt geen hypotheek krijgen?
Dank je, dat punt probeerde ik dus net te maken, maar volgens Zienswijze is het onzin dat Afrikaantjes geen geld hebben.quote:
Moet je eens een negerin proberenquote:Op donderdag 22 december 2011 00:53 schreef Voorschrift het volgende:
Dit gezeur over geld, arm, rijk, Afrika, Europa is goed voor je libido zeg.
Rawr.
In India heb je inderdaad McDonalds vlakbij de sloppenwijken, dus waarom niet in Afrika? Wil je je plan rendabel maken, dan zal je eerst moeten onderzoeken welk beschikbaar inkomen de mensen in de sloppenwijken hebben voor voedsel. Verder dien je wel je concurrentie in kaart te brengen, want als je buurman (voor zover je het huizen kan noemen) voedsel op de markt dat goedkoper is verkoopt, kan jij natuurlijk moeilijk je producten - uit het buitenland, mensen eten liever lokaal voedsel - slijten.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Volgens jouw logica is dat een aantrekkelijke zakelijke optie.
Oh.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In India heb je inderdaad McDonalds vlakbij de sloppenwijken, dus waarom niet in Afrika? Wil je je plan rendabel maken, dan zal je eerst moeten onderzoeken welk beschikbaar inkomen de mensen in de sloppenwijken hebben voor voedsel. Verder dien je wel je concurrentie in kaart te brengen, want als je buurman (voor zover je het huizen kan noemen) voedsel op de markt dat goedkoper is verkoopt, kan jij natuurlijk moeilijk je producten - uit het buitenland, mensen eten liever lokaal voedsel - slijten.
'quote:Op donderdag 22 december 2011 00:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als ik er serieus op in ga, dan houdt het bij jou al op.
quote:
De regering heeft de banken niet gedwongen op arme mensen een hypotheek te verstrekken. En verder, waarom is ondernemerschap in de VS zo goed ontwikkeld? Omdat ze daar een goed ontwikkelde kapitaalmarkt en een goed ontwikkelde venture capitalmarkt hebben. Heb je als ondernemer, ook al woon je in een krot, een rendabel plan, dan kan je financiering van angel investors verkrijgen. Daarnaast heb je mensen, veelal rijken, die aan venture philantrophy doen en bijvoorbeeld een sociaal businessplan willen financieren.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat het moest van de regering.
Wat draai ik om? Het is inderdaad niet onmogelijk om een McDonalds in een sloppenwijk op te zetten.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
'
Ja, want je bent net een Wouter Bos, jij staat niet achter je woorden maar draait het constant weer om.
Lees het topic maar terug, dan snap je wel wat ik bedoel.
Dat dan weer niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Moet je eens een negerin proberen
Rawr.
quote:
Ik moest lachen.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2011 00:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toen was er geen goed ontwikkelde kapitaalmarkt he. Tegenwoordig kan je als armoezaaier in NL zo een eigen zaak starten met behulp van financiering van derden die op de kapitaalmarkt kan vergrijgen.
quote:Op donderdag 22 december 2011 00:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb hier nog een compleet nieuw franchiseconcept liggen wat in Duitsland zich momenteel explosief ontwikkeld, stuur maar een PN als jij een echte vent bent en hier in Nederland een succes van maakt.
Dit zijn jouw woorden mannetje:quote:Op donderdag 22 december 2011 00:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat representatief is?
En die haal ik onderuit: Venture philantrophyquote:Op donderdag 22 december 2011 00:41 schreef Voorschrift het volgende:
Denk je dat geldverstrekkers filantropen zijn ofzo?
Zonder echt goed idee, zonder goed redementvooruitzicht en zonder een fatsoenlijk persoon met opleiding krijg je echt niet makkelijk centen van de markt hoor. Kom op zeg, dat kan je toch zelf ook wel inzien na 3 jaar HBO/WO of wat je ook doet.
Je zat hiervoor toch op het HBO naar ik begrepen heb? Daar brengen ze je toch wat algemene kennis mee of niet?quote:En voor jouw info; WO.
Sterkte.quote:Op donderdag 22 december 2011 07:54 schreef Reya het volgende:
Hallo. Ik ga maar eens de bolsjewieken trotseren.
Die zou ik inderdaad op m'n CV zetten.quote:Op donderdag 22 december 2011 08:54 schreef Reya het volgende:
Nog nooit heb ik een mooiere belediging nageslingerd gekregen dan toen ik vanochtend voor bourgeois de merde werd uitgemaakt.
Een nuchtere Koos. Dat we dat nog meemaken.quote:
Was dat omdat je weigerde te staken?quote:Op donderdag 22 december 2011 08:54 schreef Reya het volgende:
Nog nooit heb ik een mooiere belediging nageslingerd gekregen dan toen ik vanochtend voor bourgeois de merde werd uitgemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |