abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105905011
Een geldboete voor Ajax zou op zijn plaats zijn, maar AZ heeft opgegeven dus Ajax zou door moeten zijn. Regels zijn immers regels.

Het is overigens wel lachwekkend om al die ongenuanceerde haatreacties op internet te lezen. Volgens sommigen zou Ajax voor meerdere jaren uitgesloten moeten worden van deelname aan de KNVB beker en de competitie _O- .
pi_105905096
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 06:27 schreef Devv het volgende:
Een geldboete voor Ajax zou op zijn plaats zijn, maar AZ heeft opgegeven dus Ajax zou door moeten zijn. Regels zijn immers regels.

Het is overigens wel lachwekkend om al die ongenuanceerde haatreacties op internet te lezen. Volgens sommigen zou Ajax voor meerdere jaren uitgesloten moeten worden van deelname aan de KNVB beker en de competitie _O- .
Ach Ajax moet inderdaad een boete krijgen, maar laat de dader maar alles aftikken. En laat de wedstrijd maar uitgespeeld worden, :Y
pi_105905103
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 02:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die Nijhuis is volgens mij echt compleet debiel.
Wat heeft Nijhuis verkeerd gedaan dan? Hij heeft gehandeld volgens het boekje. Niks mis mee
pi_105905361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 06:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat heeft Nijhuis verkeerd gedaan dan? Hij heeft gehandeld volgens het boekje. Niks mis mee
ALs hij geen rood had gegeven had de wedstrijd gewoon uitgespeeld geworden en geen rellen na afloop.

Misschien voortaan beter nadenken. Oh nee dat kunnen scheidsrechters niet meer.
pi_105905364
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 02:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die Nijhuis is volgens mij echt compleet debiel.
Wees een held, ga zelf fluiten zou ik zeggen.
pi_105905386
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 02:39 schreef Caland het volgende:
Als je eigen speler rood krijgt voor het beschermen van zijn lichaam vind ik het compleet logisch dat je van het veld stapt.
dit ja, AZ was gewoon te kwaad om nog verder te spelen, alleen ze gooien het nu op de veiligheid.
pi_105906363
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 06:27 schreef Devv het volgende:

Dit is slechts juist indien Ajax niet tekort heeft geschoten in het waarborgen van de veiligheid van de spelers op het veld. Indien dat wel het geval is, zal AZ doorgaan en niet Ajax.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_105907794
Het was maar 1 persoon, die het blijkbaar vantevoren nog aankondigde ook: what about correctie vanuit de andere supporters? Als er ineens een hele groep debiel wordt dan kan ik me voorstellen dat je daar minder makkelijk vanuit het vak tegen optreedt. Maar 1 persoon moet toch preventief gecorrigeerd kunnen worden?
BFF met GGMM
pi_105908080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 02:19 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Achja...ik neem zo'n Nijhuis niks kwalijk. Hij had het nooit voor iedereen goed kunnen doen.
Natuurlijk wel.. echt NIEMAND had het hem kwalijk genomen als hij geen kaart had getrokken.
Alpha kenny one
pi_105908193
quote:
'Geweld Esteban was pure zelfverdediging'

AMSTERDAM - Het geweld dat AZ-keeper Esteban woensdag gebruikte tegen de man die hem op het veld aanviel, was in juridische zin pure zelfverdediging. „Hij heeft niets anders gedaan dan zichzelf verweren tegen een man die hem volkomen onverwachts van achteren aanviel”, zegt de Amsterdamse strafpleiter Geertjan van Oosten.

„Het is een klassiek voorbeeld van wat in juridisch jargon noodweer heet, zelfverdediging”, aldus Van Oosten. De trappen die Esteban zijn belager gaf toen die op de grond lag, zijn volgens de raadsman evenmin verwijtbaar. „Dat is een geval van zogeheten noodweerexces: je schiet iets door in je zelfverdediging, als gevolg van je gemoedstoestand.”

Advocaat Peter Plasman onderschrijft die visie. „Het gaat er daarbij om wat de beleving van Esteban is geweest, niet wat wij van buitenaf waarnemen. Hij wist op dat moment niet met wie hij van doen had, waar die man op uit was, of hij wellicht bewapend was. Hij wist ook niet wat er verder om hem heen gebeurde.”

Plasman en Van Oosten verwachten niet dat justitie zich geroepen voelt om strafrechtelijke actie tegen de AZ-doelman te ondernemen, omdat hij eerst en vooral slachtoffer is. „De door staatssecretaris Teeven gepropageerde trend is dat er terughoudender wordt opgetreden tegen mensen die zichzelf verdedigen”, zegt Plasman. „Ook in de rechtspraak is die trend te zien.”

De raadsman wijst erop dat Esteban al is gestraft door de rode kaart die hij na het incident kreeg. „Dat weegt mee.”

Verder is justitiële actie mogelijk afhankelijk van de vraag of Estebans belager aangifte zal doen. „Dat lijkt me niet erg voor de hand liggen, maar je weet nooit”, aldus Plasman. „Wijsheid lijkt mij de zaak tegen Esteban te laten rusten.”
pi_105908659
Esteban rood, krijgt een voorwaardelijke straf (heeft volgens de regels rood gekregen maar verder straffen lijkt mij erg overbodig).
Ajax krijgt een geldboete -> verhaal maar op supporter
Ajax door in de beker, AZ stopt met de wedstrijd niet de scheidsrechter.

Al dat gedoe over veiligheid van de spelers, Er is geen 1 stadion 100% veilig voor een halve zool die willens en wetens iets wil verkankeren.
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_105908738
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:41 schreef LamstraalASD het volgende:
Esteban rood, krijgt een voorwaardelijke straf (heeft volgens de regels rood gekregen maar verder straffen lijkt mij erg overbodig).
Ajax krijgt een geldboete -> verhaal maar op supporter
Ajax door in de beker, AZ stopt met de wedstrijd niet de scheidsrechter.

Al dat gedoe over veiligheid van de spelers, Er is geen 1 stadion 100% veilig voor een halve zool die willens en wetens iets wil verkankeren.
O jawel. Vertel jij mij maar eens hoe je de gracht van Feyenoord, 3 meter breed, 4 meter diep, wil gaan overbruggen als supporter? Juist ja.
pi_105908781
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:44 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

O jawel. Vertel jij mij maar eens hoe je de gracht van Feyenoord, 3 meter breed, 4 meter diep, wil gaan overbruggen als supporter? Juist ja.
klopt gast, maar je kan nog steeds shit gooien toch?
100% veiligheid is een illusie, maar dat betekent niet dat er geen sancties op zouden moeten staan.
BFF met GGMM
  Redactie Games donderdag 22 december 2011 @ 10:47:21 #216
181272 crew  Noppie2000
pi_105908814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:44 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bokito_%28gorilla%29

:P
pi_105909141
Wesley heeft vast geen gezellig leven meer :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 december 2011 @ 13:26:41 #218
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_105913983
quote:
Esteban-belager had een Nijmeegs voorbeeld
donderdag 22 december 2011 | 11:39 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 december 2011 | 11:43

NIJMEGEN - Het is vaker voorgekomen dat supporters het veld inrennen en een voetballer belagen. Een fan van Ajax vloog woensdagavond AZ-doelman Esteban aan, die vervolgens flink van zich afbeet. Ruim 14 jaar geleden vond een soortgelijk incident plaats.

Hij was volgens vrienden met een gestolen brommer naar Venlo gereden. Hooligan Danny zat vaak krap bij kas. Maar de duels van NEC waren hem dierbaar. Die wilde hij niet missen. Bovendien speelde NEC op 11 juni 1997 niet zo maar een wedstrijdje. Tijdens de uitwedstrijd bij VVV-Venlo in de nacompetitie stond handhaving in de eredivisie op het spel.

De Nijmegen Eendracht Combinatie nam snel een voorsprong (0-2), maar verloor vervolgens de controle over de wedstrijd. VVV-Venlo kwam terug tot 2-2 en NEC moest ook nog eens verder met 10 man. „Dit gaat fout”, dacht Danny. Hij klom over de afrastering en sprintte richting Maurice Graef, de spits van VVV die eerder bij NEC voetbalde. Danny probeerde de aanvaller een kopstoot te geven en werd vervolgens door stewards overmeesterd.

De wedstrijd lag ruim een kwartier stil en dat gaf toenmalig NEC-trainer Leen Looyen alle gelegenheid zijn zwaar ontregelde ploeg bijeen te rapen. De spelers van VVV-Venlo waren zwaar geïntimideerd, vertelden ze na afloop. Zij gaven een zo goed als gewonnen wedstrijd daardoor toch nog uit handen (2-3).

Danny kreeg een stadionverbod en NEC een reprimande van de KNVB. Voorzitter Hans van Delft kon daar destijds prima mee leven. „Want alles is goedkoper dan degraderen”, zei hij.

In het Goffert-stadion van NEC hangt nog steeds een spandoek. „Danny bedankt.”

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_105914302
Al die kakkerlakken die denken dat de veiligheid van spelers kan worden gewaarborgd door een grachtje :')____________________________________!
pi_105914329
Zijn naam is inmiddels bekend. Fijne tattoo heeft hij ook op zijn rug. :')
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 22 december 2011 @ 13:36:52 #221
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_105914402
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:34 schreef Happel het volgende:
Zijn naam is inmiddels bekend. Fijne tattoo heeft hij ook op zijn rug. :')
Pics?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_105914807
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:36 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Pics?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_105914928
wat ik me nou afvraag...stel de wedstrijd wordt hervat...dus niet overnieuw beginnen maar uitgespeeld, of dit nou 11 tegen 11 is of 11 tegen 10 doet er even niet toe, en een speler van beide teams raakt in de tijd tussen nu en de hervatting geblesseerd...telt dat dan als een wissel?
pi_105915334
Hij is 19 en had dus al een stadion verbod. Wat voor intens trieste jeugd moet zo'n gast hebben als je zo afglijdt?
pi_105915364

:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')