abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:56:12 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106520032
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 06:16 schreef Blandigan het volgende:
Het gaat van kwaad tot erger: http://www.zerohedge.com/news/guest-post-has-italy-gone-fascist

Wetsvoorstel Italie:
- cash transcaties van meer dan 1000 euro illegaal (wens is 300 euro, wie weet binnenkort)
- alle credit card transacties moeten worden gemeld aan de financiele autoriteiten
- vertragingen/weigering als je meer dan 10000 euro wilt opnemen
- camera's aan de grens met Zwitserland die alle nummerborden registreren + valuta-opsporingshonden

En dit is slechts het begin..lang leve Europa.
Ja ik lijkt me logisch die banken in Italie worden steeds zwakker, als er spaargeld verdwijnt
die 400 miljard die is ook ter compensatie van die valutavlucht

Ik durf te wedden dat er zelfs overheids- regiogeld van Italië naar Zwitserland gaat voor "belegging"
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:06:28 #202
323876 michaelmoore
pi_106520247
Steeds meer politici die komen vertellen dat er niets aan de hand is ;)
Dat zou ik ook zeggen als ik Luc Coene zou heten en in België zou wonen.
quote:
za 07 jan 2012, 10:44 | 54 reacties
ECB-bestuurder: einde euro is waandenkbeeld
BRUSSEL - Verhalen over het einde van het eurozonetijdperk zijn „complete fantasieën”.
Dat zegt de gouverneur van de Belgische Centrale Bank, Luc Coene, zaterdag in een interview met de krant La Libre Belgique.

Volgens Coene, die ook bestuurder is bij de Europese Centrale Bank (ECB), beginnen de Europese landen hun begrotingstekorten onder controle te krijgen.
„Ik denk dat we op dit moment de situatie onder controle hebben. _O- _O- _O-
We hebben nu wat tijd nodig om te kijken hoe succesvol al die bezuinigingsmaatregelen zijn”, aldus de gouverneur.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:11:02 #203
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_106520360
Situatie onder de controle is niet gelijk aan "niets aan de hand"
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:15:21 #204
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106520457
Hoe meer van dat soort berichten, hoe ongeloofwaardiger het is.
Bedankt Hans.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:26:41 #205
323876 michaelmoore
pi_106520716
Ik ga ook preventief in de bijstand, niets aan de hand mensen hoor , niets aan de hand
We moeten dit jaar nog 400 miljard gaan lenen van uw pensioenfonds voor Italie, maar niets aan de hand hoor
http://www.telegraaf.nl/d(...)ees_noodfonds__.html
quote:
za 07 jan 2012, 10:19
AFM-baas: Italië preventief naar Europees noodfonds
door onze redactie
AMSTERDAM -

AFM-topman Ronald Gerritse heeft Italië opgeroepen om een beroep te doen om op het Europees noodfonds EFSF.
Het land moet zo snel mogelijk de helpende hand worden gereikt. ,,Het is de vraag of Italië bestand is tegen de onzekerheden van schuldherfinanciering in de komende weken en maanden”, stelde hij tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van NYSE Euronext in Amsterdam.

„Italië wordt de testcase voor het vermogen van Europa om de problemen het hoofd te bieden. Het zijn omstandigheden die maken dat een tijdig en preventief beroep op het noodfonds en de mogelijkheden van het IMF niet uit de weg gegaan moeten worden.”

Gerritse vindt dat het Europees noodfonds snel opgehoogd moet worden. „Zodanig dat Italië de eerste jaren geloofwaardig zou kunnen worden bijgestaan. Laten we de zaken nu eens voorwezen en zowel het IMF als het EFSF in stelling brengen, naast een geloofwaardig programma van schuldvermindering.”

De topman ziet een zwart scenario opdoemen voor Italië.
pi_106521531
Zwitserland mag wel flink gaan investeren in betere relaties met Azie en defensie als de zaken doorzetten zoals ik verwacht.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:29:12 #207
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106522222
quote:
'Griekenland gaat gehandicapten registreren'
Laatste update: 7 januari 2012 13:21 info
ATHENE - De regering van Griekenland zal duizenden mensen die zich gehandicapt noemen, vragen zich te registreren.

Foto: ANP
De reden is dat het ministerie van Volksgezondheid na uitgebreid onderzoek vele mogelijke gevallen van fraude met uitkeringen heeft ontdekt, meldde de krant Kathimerini zaterdag.
Zo bleken er in de regio Viotia in het centrum van het Zuid-Europese land erg veel astmapatiënten te wonen. Het eiland Kalymnos is kennelijk overspoeld met verstandelijk gehandicapten.

In augustus gaf de onderminister van Volksgezondheid, Markos Bolaris, opdracht tot een onderzoek op het toeristische eiland Zante. Meer dan 600 mensen, ongeveer 1,5 procent van de bevolking, kreeg daar een blindenuitkering.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-registreren.html
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_106527961
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:15 schreef bascross het volgende:
Hoe meer van dat soort berichten, hoe ongeloofwaardiger het is.
Ja,

maar ik denk dat de Euro-bureaucraten nog steeds denken dat het volk ze nog serieus neemt.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:39:29 #209
323876 michaelmoore
pi_106533818
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:43 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ja,

maar ik denk dat de Euro-bureaucraten nog steeds denken dat het volk ze nog serieus neemt.
Zou ik ook doen met zo een salaris en vergoeding tegen 14% loonbelasting , ik bleef erin geloven tot de laatste salarisstrook

De mensen die commentaar leveren in dit artikel in ieder geval niet
http://www.telegraaf.nl/dft/11256557/__Einde_euro_onzin__.html

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2012 19:46:03 ]
pi_106536743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:04 schreef Perrin het volgende:
Toch genant dat Europese landen bij het IMF moeten aankloppen.
Het is genant dat Europese landen voor hulp aan moeten kloppen omdat zij hun schulden niet meer kunnen betalen. Dat dat dan via het IMF loopt heb ik geen problemen mee als dat een oplossing bevorderd, ik vind het zelfs wel een voordeel dat de EU er eens niet direct tussen zit.
pi_106551283
het werkelijke probleem is natuurlijk dat het mechanisme dat bedrijven die slechte inevsteringsbeslissingen doen uitselecteerd niet werkt.
pi_106551812
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 08:09 schreef SeLang het volgende:

Een bank kan omdonderen maar dat betekent zoals je wel weet niet dat je geld pleite is. Het DSG is preferent, maar het belangrijkste is de staatsgarantie. En als de staat niet meer kan betalen dan geldt hetzelfde voor staatsobligaties.
Er is geen staatsgarantie en het DGS is niet preferent (voor dat laatste bestaan alleen plannen). Het DGS wordt uitgevoerd door DNB, maar zonder enige verplichting van de kant van DNB of de Staat - het DGS wordt volledig door de banken gedragen. Als er banken failliet gaan, moeten de overblijvende banken het gegarandeerde bedrag bij elkaar harken en via DNB aan de gedupeerde rekeninghouders uitkeren. Hierbij hoeven ze echter nooit meer dan 5% van hun eigen vermogen per jaar af te dragen. Als dat niet volstaat is er geen garantie dat de Staat of DNB zullen bijspringen; in het geval van Icesave deden ze dat om het vertrouwen in het bankenstelsel te behouden, maar als ING en/of Rabo omvallen valt er weinig meer te behouden. In feite is de enige optie dan om die bank te nationaliseren, met alle gevolgen van dien voor de rente op onze staatsschuld en voor de waarde van euro (want ditzelfde probleem speelt overal in de Eurozone).

Uiteindelijk zie ik binnen het huidige geldstelsel, waar het dollars, euro's, yens en ponden aangaat, geen uitweg voor wie (de waarde van) zijn geld wil behouden. Als je aan je geld hecht en niet in goud wilt stappen, zou ik je aanraden om zo mogelijk toch tenminste een deel om te zetten in Noorse kronen en/of Singaporese dollars.
  zondag 8 januari 2012 @ 07:37:04 #213
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_106551820
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is genant dat Europese landen voor hulp aan moeten kloppen omdat zij hun schulden niet meer kunnen betalen. Dat dat dan via het IMF loopt heb ik geen problemen mee als dat een oplossing bevorderd, ik vind het zelfs wel een voordeel dat de EU er eens niet direct tussen zit.
Nogmaals: toch genant dat landen van een zo'n rijk continent als Europa bij het IMF moeten aankloppen. En continent van wereldlanden met zo'n rijke geschiedenis, letterlijk het centrum van de wereld. Dan zo'n knieval moeten doen vanwege gierigheid. De Chinezen zeggen terecht van zoek het zelf eerst maar uit :')

De Europese overheden hebben grote schulden, niet de landen zelf als geheel. Het is toch te zot voor woorden dat zo'n klein probleem als Griekenland al niet kunnen oplossen. De passiviteit en weigerachtigheid bijt ons in de eigen staart want hierdoor groeien die schulden extreem.

Het probleem is dat vele mensen denken dat de schuld van een land iets statisch is, echter door het langdurig wachten kan het expantioneel groeien. Daarentegen had met vroeg daadkrachtig ingrijpen het schuldenprobleem in de kiem gesmoord kunnen zijn. Het is allemaal too little too late.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zondag 8 januari 2012 @ 10:14:38 #214
323876 michaelmoore
pi_106552410
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 07:37 schreef SemperSenseo het volgende:

Het probleem is dat vele mensen denken dat de schuld van een land iets statisch is, echter door het langdurig wachten kan het expantioneel groeien.
Daarentegen had met vroeg daadkrachtig ingrijpen het schuldenprobleem in de kiem gesmoord kunnen zijn. Het is allemaal too little too late.
Nogmaals, het schuldenprobleem is een symptoom van de Euro-problemen
De oorzaak van de Euro-problematiek is de divergentie tussen de verschillende economieën

Duitsland is 90% van de economische motor van Europa en trekt de euro omhoog, de andere landen die 90% van de schulden bezitten kunnen hierdoor niet meer economisch functioneren, ze zijn te duur.
De Fiats worden nu voor 90% in Polen en Zuid-Amerika gebouwd bijvoorbeeld
Het BNP van Italie en Spanje neemt sterk af, krimp treedt in en de schuldratio stijgt dus

De EU wil nu in al die landen de lonen en pensioenen verlagen, met als reden dat dit die landen economisch sterker maakt, dus de EU wil sterker zijn dan de valutamarkt, (Deflatie in aantocht, dus nog hogere schulden)

De volgende stap van de EU zal waarschijnlijk zijn dat er hele bedrijven verplaatst moeten worden van Duitsland naar Spanje, daarna gaan ze waarschijnlijk beslissen welke producten er waar gemaakt moeten worden. we gaan steeds meer op de oude USSR lijken

Wat zou er gedaan moeten worden om dit op te lossen??
De zuidelijke landen moeten op hun knieën naar Duitsland en hun parlementen inleveren in Berlijn, we worden dan allemaal deel van de Bundestag.

Duitsland heeft er dan een probleem bij dat sterk lijkt op de eenwording van 1991

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 08-01-2012 12:04:07 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 10:19:45 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_106552455
Het probleem is dat alle Europese landen hun schulden in een vreemde valuta hebben. Logisch dat de markt dit niet vertrouwd!
De VS, die betalen hun schulden altijd tot de laatste dollar terug. Daar kun je zeker van zijn. Wat die dollars nog waard zijn is een ander verhaal, maar daar valt tegen te hedgden. Het meest simpel door gewoon geld te lenen bij spaarders in de VS.

Maar Europa, dat is een ander verhaal. Ook Nederland heeft zijn schuld 100% in de Euro. Gaat er iets fout, valt het eens tegen, dan heb je een probleem. Waar moet Nederland die Euro's vandaan halen? De ECB laat geen duimbreed toe.

Daarom zou ik me dus ook wel 3x bedenken voordat ik de obligaties van een Europees land kocht, als niet-Europeaan zijnde.
The End Times are wild
pi_106552488
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 07:28 schreef dvr het volgende:

[..]

Er is geen staatsgarantie en het DGS is niet preferent (voor dat laatste bestaan alleen plannen). Het DGS wordt uitgevoerd door DNB, maar zonder enige verplichting van de kant van DNB of de Staat - het DGS wordt volledig door de banken gedragen. Als er banken failliet gaan, moeten de overblijvende banken het gegarandeerde bedrag bij elkaar harken en via DNB aan de gedupeerde rekeninghouders uitkeren. Hierbij hoeven ze echter nooit meer dan 5% van hun eigen vermogen per jaar af te dragen. Als dat niet volstaat is er geen garantie dat de Staat of DNB zullen bijspringen; in het geval van Icesave deden ze dat om het vertrouwen in het bankenstelsel te behouden, maar als ING en/of Rabo omvallen valt er weinig meer te behouden. In feite is de enige optie dan om die bank te nationaliseren, met alle gevolgen van dien voor de rente op onze staatsschuld en voor de waarde van euro (want ditzelfde probleem speelt overal in de Eurozone).

Uiteindelijk zie ik binnen het huidige geldstelsel, waar het dollars, euro's, yens en ponden aangaat, geen uitweg voor wie (de waarde van) zijn geld wil behouden. Als je aan je geld hecht en niet in goud wilt stappen, zou ik je aanraden om zo mogelijk toch tenminste een deel om te zetten in Noorse kronen en/of Singaporese dollars.
Ik dacht dat het systeem anders werkte, waarbij de overheid DGS betaalt, en dat vervolgens naar ratio verhaalt op de andere banken. Dat is juridisch imho even wat anders.

Waarbij ik nog steeds geen antwoord heb op de vraagt wat er gebeurt ihk van DGS als een bankenvergunning wordt ingetrokken :)
  zondag 8 januari 2012 @ 10:45:17 #217
323876 michaelmoore
pi_106552783
  zondag 8 januari 2012 @ 10:52:10 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106552890
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik dacht dat het systeem anders werkte, waarbij de overheid DGS betaalt, en dat vervolgens naar ratio verhaalt op de andere banken. Dat is juridisch imho even wat anders.
Zo is het inderdaad. Dat geld wordt pas achteraf op de banken verhaald.

Maar het gaat mij nieteens om hoe het juridisch zit want als dat zo uitkomt dan is dat toch wel weer rekbaar, zoals we de laatste tijd al zo vaak hebben gezien. De kern van de zaak is dat die garantie (of dat nu een impliciete of expliciete garantie is) ongeveer evenveel kans heeft om niet te worden nagekomen als de kans dat ze defaulten op staatsleningen. Dat plaatst bankrekeningen (het deel dat onder het DSG valt) imo in dezelfde risico catagorie als staatsleningen, maar wel met een (veel) hogere yield en een kleiner valutarisico (mocht NL de euro verlaten).

Het grootste risico is imo niet het verlies van geld maar het risico op kapitaalrestricties (maximaal bedrag dat je kunt opnemen per maand). En dat is een probleem dat kortlopende staatsobligaties niet hebben omdat je die op elk moment kunt verkopen. Het is dan wel essentieel dat het kortlopende staatsobligaties (bijna cash) zijn want langlopende zullen in een dergelijke situatie ver beneden pari noteren.

quote:
Waarbij ik nog steeds geen antwoord heb op de vraagt wat er gebeurt ihk van DGS als een bankenvergunning wordt ingetrokken :)
Als daar aanleiding toe is dan zal er onder de nieuwe wetgeving eerst beslag worden gelegd op voldoende assets van de bank zodat spaartegoeden 100% zijn gegarandeerd en ze kunnen worden overgezet naar een andere bank.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 januari 2012 @ 11:06:27 #219
323876 michaelmoore
pi_106553131
pi_106554389
quote:
'Twijfels IMF over Griekenland nemen toe'

AMSTERDAM – De twijfels van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) of de hervormingsplannen van Griekenland voldoende zijn om uit het diepe dal te klimmen, nemen toe.
Foto: ANP

Dat meldt het Duitse weekblad Der Spiegel dit weekeinde op basis van een memo van het fonds.

Het IMF is ontevreden met het tempo waarin het Zuid-Europese land de hervormingen doorvoert. Vooral de vooruitgang met het innen van belastinggeld en de privatisering van staatsbezittingen zijn onder verwachting.

Als Griekenland geen haast maakt met de hervormingen, stevent het land af op een faillissement, aldus het IMF.

Afschrijven

In de memo rept het IMF over drie mogelijke opties. Griekenland zou nieuwe bezuinigingen kunnen doorvoeren, schuldeisers kunnen meer afschrijven op hun Griekse leningen of de eurolanden moeten meer geld overmaken naar Athene.

Op 16 januari reizen vertegenwoordigers van de trojka (het IMF, de Europese Unie en de Europese Centrale Bank) af naar Athene om de details van de financiële noodhulp en de vorderingen van de Grieken te bespreken.

Zaterdag stelde een belangrijke Duitse adviseur ook al dat de afschrijving van 50 procent op de Griekse schuld vermoedelijk te klein is.
Nu

Ik vraag me af of Griekenland ook zelfs maar 1 van de toegezegde doelstellingen aan het IMF en de eurozone is nagekomen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 8 januari 2012 @ 12:27:46 #221
323876 michaelmoore
pi_106554822
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nu

Als Griekenland geen haast maakt met de hervormingen, stevent het land af op een faillissement, aldus het IMF.
Dat gaat de ECB een godsvermogen kosten aan CDS-en die ingelost moeten worden

Wie gaat hier de bietenbrug op ??
  zondag 8 januari 2012 @ 14:27:47 #222
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106558822
Griekenland ligt er voor 2013 uit, dat kan bijna niet anders.
Bedankt Hans.
  zondag 8 januari 2012 @ 14:28:58 #223
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_106558880
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:27 schreef bascross het volgende:
Griekenland ligt er voor 2013 uit, dat kan bijna niet anders.
Dan zijn ze al 8 dagen te laat ;)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 8 januari 2012 @ 14:30:13 #224
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106558919
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dan zijn ze al 8 dagen te laat ;)
Kijk eens goed wat je gequote hebt.
Bedankt Hans.
  zondag 8 januari 2012 @ 14:32:03 #225
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_106559010
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat gaat de ECB een godsvermogen kosten aan CDS-en die ingelost moeten worden

Wie gaat hier de bietenbrug op ??
waarom en aan wie zouden ze die moeten betalen? Ze zouden wel gek zijn dat te doen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')