Ja ik lijkt me logisch die banken in Italie worden steeds zwakker, als er spaargeld verdwijntquote:Op zaterdag 7 januari 2012 06:16 schreef Blandigan het volgende:
Het gaat van kwaad tot erger: http://www.zerohedge.com/news/guest-post-has-italy-gone-fascist
Wetsvoorstel Italie:
- cash transcaties van meer dan 1000 euro illegaal (wens is 300 euro, wie weet binnenkort)
- alle credit card transacties moeten worden gemeld aan de financiele autoriteiten
- vertragingen/weigering als je meer dan 10000 euro wilt opnemen
- camera's aan de grens met Zwitserland die alle nummerborden registreren + valuta-opsporingshonden
En dit is slechts het begin..lang leve Europa.

quote:za 07 jan 2012, 10:44 | 54 reacties
ECB-bestuurder: einde euro is waandenkbeeld
BRUSSEL - Verhalen over het einde van het eurozonetijdperk zijn „complete fantasieën”.
Dat zegt de gouverneur van de Belgische Centrale Bank, Luc Coene, zaterdag in een interview met de krant La Libre Belgique.
Volgens Coene, die ook bestuurder is bij de Europese Centrale Bank (ECB), beginnen de Europese landen hun begrotingstekorten onder controle te krijgen.
„Ik denk dat we op dit moment de situatie onder controle hebben.![]()
![]()
![]()
We hebben nu wat tijd nodig om te kijken hoe succesvol al die bezuinigingsmaatregelen zijn”, aldus de gouverneur.

quote:za 07 jan 2012, 10:19
AFM-baas: Italië preventief naar Europees noodfonds
door onze redactie
AMSTERDAM -
AFM-topman Ronald Gerritse heeft Italië opgeroepen om een beroep te doen om op het Europees noodfonds EFSF.
Het land moet zo snel mogelijk de helpende hand worden gereikt. ,,Het is de vraag of Italië bestand is tegen de onzekerheden van schuldherfinanciering in de komende weken en maanden”, stelde hij tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van NYSE Euronext in Amsterdam.
„Italië wordt de testcase voor het vermogen van Europa om de problemen het hoofd te bieden. Het zijn omstandigheden die maken dat een tijdig en preventief beroep op het noodfonds en de mogelijkheden van het IMF niet uit de weg gegaan moeten worden.”
Gerritse vindt dat het Europees noodfonds snel opgehoogd moet worden. „Zodanig dat Italië de eerste jaren geloofwaardig zou kunnen worden bijgestaan. Laten we de zaken nu eens voorwezen en zowel het IMF als het EFSF in stelling brengen, naast een geloofwaardig programma van schuldvermindering.”
De topman ziet een zwart scenario opdoemen voor Italië.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-registreren.htmlquote:'Griekenland gaat gehandicapten registreren'
Laatste update: 7 januari 2012 13:21 info
ATHENE - De regering van Griekenland zal duizenden mensen die zich gehandicapt noemen, vragen zich te registreren.
Foto: ANP
De reden is dat het ministerie van Volksgezondheid na uitgebreid onderzoek vele mogelijke gevallen van fraude met uitkeringen heeft ontdekt, meldde de krant Kathimerini zaterdag.
Zo bleken er in de regio Viotia in het centrum van het Zuid-Europese land erg veel astmapatiënten te wonen. Het eiland Kalymnos is kennelijk overspoeld met verstandelijk gehandicapten.
In augustus gaf de onderminister van Volksgezondheid, Markos Bolaris, opdracht tot een onderzoek op het toeristische eiland Zante. Meer dan 600 mensen, ongeveer 1,5 procent van de bevolking, kreeg daar een blindenuitkering.

Ja,quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:15 schreef bascross het volgende:
Hoe meer van dat soort berichten, hoe ongeloofwaardiger het is.

Zou ik ook doen met zo een salaris en vergoeding tegen 14% loonbelasting , ik bleef erin geloven tot de laatste salarisstrookquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:43 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja,
maar ik denk dat de Euro-bureaucraten nog steeds denken dat het volk ze nog serieus neemt.

Het is genant dat Europese landen voor hulp aan moeten kloppen omdat zij hun schulden niet meer kunnen betalen. Dat dat dan via het IMF loopt heb ik geen problemen mee als dat een oplossing bevorderd, ik vind het zelfs wel een voordeel dat de EU er eens niet direct tussen zit.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:04 schreef Perrin het volgende:
Toch genant dat Europese landen bij het IMF moeten aankloppen.

Er is geen staatsgarantie en het DGS is niet preferent (voor dat laatste bestaan alleen plannen). Het DGS wordt uitgevoerd door DNB, maar zonder enige verplichting van de kant van DNB of de Staat - het DGS wordt volledig door de banken gedragen. Als er banken failliet gaan, moeten de overblijvende banken het gegarandeerde bedrag bij elkaar harken en via DNB aan de gedupeerde rekeninghouders uitkeren. Hierbij hoeven ze echter nooit meer dan 5% van hun eigen vermogen per jaar af te dragen. Als dat niet volstaat is er geen garantie dat de Staat of DNB zullen bijspringen; in het geval van Icesave deden ze dat om het vertrouwen in het bankenstelsel te behouden, maar als ING en/of Rabo omvallen valt er weinig meer te behouden. In feite is de enige optie dan om die bank te nationaliseren, met alle gevolgen van dien voor de rente op onze staatsschuld en voor de waarde van euro (want ditzelfde probleem speelt overal in de Eurozone).quote:Op zaterdag 7 januari 2012 08:09 schreef SeLang het volgende:
Een bank kan omdonderen maar dat betekent zoals je wel weet niet dat je geld pleite is. Het DSG is preferent, maar het belangrijkste is de staatsgarantie. En als de staat niet meer kan betalen dan geldt hetzelfde voor staatsobligaties.

Nogmaals: toch genant dat landen van een zo'n rijk continent als Europa bij het IMF moeten aankloppen. En continent van wereldlanden met zo'n rijke geschiedenis, letterlijk het centrum van de wereld. Dan zo'n knieval moeten doen vanwege gierigheid. De Chinezen zeggen terecht van zoek het zelf eerst maar uitquote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is genant dat Europese landen voor hulp aan moeten kloppen omdat zij hun schulden niet meer kunnen betalen. Dat dat dan via het IMF loopt heb ik geen problemen mee als dat een oplossing bevorderd, ik vind het zelfs wel een voordeel dat de EU er eens niet direct tussen zit.

Nogmaals, het schuldenprobleem is een symptoom van de Euro-problemenquote:Op zondag 8 januari 2012 07:37 schreef SemperSenseo het volgende:
Het probleem is dat vele mensen denken dat de schuld van een land iets statisch is, echter door het langdurig wachten kan het expantioneel groeien.
Daarentegen had met vroeg daadkrachtig ingrijpen het schuldenprobleem in de kiem gesmoord kunnen zijn. Het is allemaal too little too late.

Ik dacht dat het systeem anders werkte, waarbij de overheid DGS betaalt, en dat vervolgens naar ratio verhaalt op de andere banken. Dat is juridisch imho even wat anders.quote:Op zondag 8 januari 2012 07:28 schreef dvr het volgende:
[..]
Er is geen staatsgarantie en het DGS is niet preferent (voor dat laatste bestaan alleen plannen). Het DGS wordt uitgevoerd door DNB, maar zonder enige verplichting van de kant van DNB of de Staat - het DGS wordt volledig door de banken gedragen. Als er banken failliet gaan, moeten de overblijvende banken het gegarandeerde bedrag bij elkaar harken en via DNB aan de gedupeerde rekeninghouders uitkeren. Hierbij hoeven ze echter nooit meer dan 5% van hun eigen vermogen per jaar af te dragen. Als dat niet volstaat is er geen garantie dat de Staat of DNB zullen bijspringen; in het geval van Icesave deden ze dat om het vertrouwen in het bankenstelsel te behouden, maar als ING en/of Rabo omvallen valt er weinig meer te behouden. In feite is de enige optie dan om die bank te nationaliseren, met alle gevolgen van dien voor de rente op onze staatsschuld en voor de waarde van euro (want ditzelfde probleem speelt overal in de Eurozone).
Uiteindelijk zie ik binnen het huidige geldstelsel, waar het dollars, euro's, yens en ponden aangaat, geen uitweg voor wie (de waarde van) zijn geld wil behouden. Als je aan je geld hecht en niet in goud wilt stappen, zou ik je aanraden om zo mogelijk toch tenminste een deel om te zetten in Noorse kronen en/of Singaporese dollars.

Zo is het inderdaad. Dat geld wordt pas achteraf op de banken verhaald.quote:Op zondag 8 januari 2012 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik dacht dat het systeem anders werkte, waarbij de overheid DGS betaalt, en dat vervolgens naar ratio verhaalt op de andere banken. Dat is juridisch imho even wat anders.
Als daar aanleiding toe is dan zal er onder de nieuwe wetgeving eerst beslag worden gelegd op voldoende assets van de bank zodat spaartegoeden 100% zijn gegarandeerd en ze kunnen worden overgezet naar een andere bank.quote:Waarbij ik nog steeds geen antwoord heb op de vraagt wat er gebeurt ihk van DGS als een bankenvergunning wordt ingetrokken

Nuquote:'Twijfels IMF over Griekenland nemen toe'
AMSTERDAM – De twijfels van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) of de hervormingsplannen van Griekenland voldoende zijn om uit het diepe dal te klimmen, nemen toe.
Foto: ANP
Dat meldt het Duitse weekblad Der Spiegel dit weekeinde op basis van een memo van het fonds.
Het IMF is ontevreden met het tempo waarin het Zuid-Europese land de hervormingen doorvoert. Vooral de vooruitgang met het innen van belastinggeld en de privatisering van staatsbezittingen zijn onder verwachting.
Als Griekenland geen haast maakt met de hervormingen, stevent het land af op een faillissement, aldus het IMF.
Afschrijven
In de memo rept het IMF over drie mogelijke opties. Griekenland zou nieuwe bezuinigingen kunnen doorvoeren, schuldeisers kunnen meer afschrijven op hun Griekse leningen of de eurolanden moeten meer geld overmaken naar Athene.
Op 16 januari reizen vertegenwoordigers van de trojka (het IMF, de Europese Unie en de Europese Centrale Bank) af naar Athene om de details van de financiële noodhulp en de vorderingen van de Grieken te bespreken.
Zaterdag stelde een belangrijke Duitse adviseur ook al dat de afschrijving van 50 procent op de Griekse schuld vermoedelijk te klein is.

Dat gaat de ECB een godsvermogen kosten aan CDS-en die ingelost moeten wordenquote:Op zondag 8 januari 2012 12:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nu
Als Griekenland geen haast maakt met de hervormingen, stevent het land af op een faillissement, aldus het IMF.

Dan zijn ze al 8 dagen te laatquote:Op zondag 8 januari 2012 14:27 schreef bascross het volgende:
Griekenland ligt er voor 2013 uit, dat kan bijna niet anders.

waarom en aan wie zouden ze die moeten betalen? Ze zouden wel gek zijn dat te doen!quote:Op zondag 8 januari 2012 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat de ECB een godsvermogen kosten aan CDS-en die ingelost moeten worden
Wie gaat hier de bietenbrug op ??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |