abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106284871
Ik val van mijn stoel, dat had ik nou noooooooit gedacht.

Jan Kees is ondertussen vast voor de spiegel aan het oefenen: met de kennis van nu...........
  zondag 1 januari 2012 @ 19:57:10 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106285140
"Met de kennis van nu" :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_106286436
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

|:( |:( |:(

Blijkt maar weer eens dat de overheid een slechte investeerder is of bij aangaan al heeft geaccepteerd dat een deel niet terug kwam en daarmee de Nederlandse belastingbetalers flink in de steek laat.

Misschien moet een voornemen voor 2012 zijn om maar eens flink te gaan rellen in Den Haag, in de Arabische wereld lijkt het te helpen.
  zondag 1 januari 2012 @ 20:33:31 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106286800
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:26 schreef Setting_Sun het volgende:

[..]

|:( |:( |:(

Blijkt maar weer eens dat de overheid een slechte investeerder is of bij aangaan al heeft geaccepteerd dat een deel niet terug kwam en daarmee de Nederlandse belastingbetalers flink in de steek laat.

Misschien moet een voornemen voor 2012 zijn om maar eens flink te gaan rellen in Den Haag, in de Arabische wereld lijkt het te helpen.
Het is wachten op de toekenning van de volgende tranche van 8 miljard
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 1 januari 2012 @ 20:34:23 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106286846
Maar ik vind dit eigenlijk wel positief. Laat maar eens gewoon een rekening op de mat vallen die tot gevolg heeft dat er weer een paar miljard extra bezuinigd moet worden. Loonsverlaging voor ambtenaren vanwege de verliezen op Griekenland. Dan krijg je toch opeens een wat andere discussie dan "anders gaat het licht gaat uit".
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_106287038
quote:
3s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:34 schreef SeLang het volgende:
Maar ik vind dit eigenlijk wel positief. Laat maar eens gewoon een rekening op de mat vallen die tot gevolg heeft dat er weer een paar miljard extra bezuinigd moet worden. Loonsverlaging voor ambtenaren vanwege de verliezen op Griekenland. Dan krijg je toch opeens een wat andere discussie dan "anders gaat het licht gaat uit".
De rekening opmaken had al twee jaar geleden, zo niet nog eerder, gedaan moeten worden. Dat is nu juist waar iedereen schijnbaar bang voor is en dus ook niet (zichtbaar) gaat gebeuren. Bovendien valt-ie nu in de verkeerde brievenbus, d.w.z. niet bij de primaire risiconemers.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 1 januari 2012 @ 20:40:20 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106287131
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:38 schreef nostra het volgende:

[..]

De rekening opmaken had al twee jaar geleden, zo niet nog eerder, gedaan moeten worden. Dat is nu juist waar iedereen schijnbaar bang voor is en dus ook niet (zichtbaar) gaat gebeuren. Bovendien valt-ie nu in de verkeerde brievenbus, d.w.z. niet bij de primaire risiconemers.
Ow, daar ben ik het volledig mee eens hoor! Heb ik ook altijd gezegd, al voordat dat die bailouts een feit waren.
Mijn reisverslagen
  zondag 1 januari 2012 @ 20:46:08 #83
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106287404
quote:
Het probleem is dat Jan Kees dit toch allang ingecalculeerd had? Zo niet, dan is hij wel heel dom.
Bedankt Hans.
  zondag 1 januari 2012 @ 21:15:41 #84
323876 michaelmoore
pi_106288900
quote:
Het is wachten op het moment dat mensen er genoeg van krijgen, zaken als verhoging bijtelling en verlaging huursubsidie en gelijk een nieuwe gift van 8 miljard aan Griekenland , dat gaat wringen.

quote:
Ministerie van BiZa gaat 100 miljoen euro bezuinigen op de huurtoeslag zo blijkt uit een circulaire

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 01-01-2012 21:45:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_106299049
quote:
6s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niemand kon dit zien aankomen natuurlijk
Dus omdat Wellink zegt dat het zou kunnen gebeuren is het ook meteen zo? Er is iedere dag een orakel dat iets zegt over de situatie met de euro. Het is wat kinderachtig om alleen die orakels te zien die het eigen gelijk onderschrijven.
  maandag 2 januari 2012 @ 01:43:28 #86
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_106299409
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 01:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dus omdat Wellink zegt dat het zou kunnen gebeuren is het ook meteen zo? Er is iedere dag een orakel dat iets zegt over de situatie met de euro. Het is wat kinderachtig om alleen die orakels te zien die het eigen gelijk onderschrijven.
Waar ben jij nu mee bezig dan? Jan Kees is toch jouw orakel?
Bedankt Hans.
pi_106299785
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 01:43 schreef bascross het volgende:

[..]

Waar ben jij nu mee bezig dan? Jan Kees is toch jouw orakel?
Niemand is mijn orakel. Hij al helemaal niet.
  maandag 2 januari 2012 @ 07:11:37 #88
323876 michaelmoore
pi_106301497
quote:

[..]

Wellink heeft gewoon als opdracht om dit nieuws voorzichtig te brengen, het moet toch een keer komen
  maandag 2 januari 2012 @ 07:34:02 #89
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 2 januari 2012 @ 07:57:13 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106301674
quote:

[..]

Ik wil best een weddenschap met je aangaan dat Wellink hierin gelijk heeft en dat de Nederlandse staat verliezen gaat lijden op die leningen aan Griekenland. Ik heb nooit anders verwacht. Jij kennelijk wel?
Mijn reisverslagen
  maandag 2 januari 2012 @ 07:58:29 #91
141482 Q.
JurassiQ
pi_106301679
quote:

[..]

Oh ja, we krijgen natuurlijk keurig elke eurocent terug. Wel eens gehoord van die uitdrukking over die kale kip?
For great justice!
pi_106301818
Wellink liegt nog steeds.
We krijgen namelijk helemaal niets terug.
pi_106301873
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 07:34 schreef Drugshond het volgende:
Griekenland is passe.
Portugal en Spanje are next.
En italie dan?

Gaat de euro 2012 overleven zal de vraag van dit jaar gaan worden. :D

quote:
Kok hekelt trage aanpak schuldencrisis

Laatste update: 2 januari 2012 08:20 info.

AMSTERDAM - Oud-premier Wim Kok vindt dat de Europese regeringsleiders te laat, te langzaam en onvoldoende hebben gereageerd op de schuldencrisis.

Foto: ANP

Dat zegt hij in een gesprek in het Radio 1 Journaal waarin hij terugkijkt op de introductie van de euro.

Kok verwijt de huidige regeringsleiders dat niemand zich echt verantwoordelijk voelt voor de munt. Bovendien is de besluitvorming te ondoorzichtig.

"Ik zie ook wel dat het politieke klimaat broeierig is en dat er een sentiment de kop op steekt van schuilen achter de dijken, maar dat lost niets op. Juist nu moeten we er staan", aldus Kok.

Basis

De voormalig minister-president stond als minister van Financiën begin jaren negentig mede aan de basis van de Europese munt. Kok stelt dat er destijds niet genoeg harde maatregelen zijn genomen om ervoor te zorgen dat de schulden van de landen niet verder zouden oplopen. "Er was geen politieke meerderheid voor."

De betrokken landen hielden eraan vast zelf verantwoordelijk te blijven, maar al snel bleek dat juist grote landen als Frankrijk en Duitsland een loopje namen met de regels voor begrotingstekorten. Kok noemde het daarom belangrijk dat niet regeringen, maar de Europese Commissie de naleving van de spelregels beoordeelt.
Zo weer een oudgediende die kritiek heeft op de huidige gang van zaken. Ik verwacht verder niet dat er meer daadkracht gaat komen dit jaar.
pi_106303053
quote:
99s.gif Op maandag 2 januari 2012 07:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik wil best een weddenschap met je aangaan dat Wellink hierin gelijk heeft en dat de Nederlandse staat verliezen gaat lijden op die leningen aan Griekenland. Ik heb nooit anders verwacht. Jij kennelijk wel?
Ik heb totaal geen beeld van welke kant deze crisis uiteindelijk opgaat. Ik heb een algemeen idee dat doorgaan met de euro beter is dan ermee ophouden, maar ik weet niet waar de grens daarvoor ligt.

Voorzover het de Griekse schulden betreft; Wellink kan dat wel zeggen, en jij kunt er helemaal van overtuigd zijn omdat dat past bij jouw financieële analyse, maar wat minstens even waar is, is dat deze crisis er eentje is van politieke keuzes. En politieke keuzes zullen bepalen wat er met de schulden van Griekenland aan de andere EU staten gebeurt. Er zijn in de geschiedenis maar heel weinig voorbeelden van staten die hun schulden aan andere staten niet terug hebben betaald zonder de toestemming van de crediteur-staat.
In sommige gevallen was het een kwestie van de extreem lange adem, maar die verhoudingen worden NIET geregeerd door een tijdelijk liquiditeitsprobleem, zelfs niet als dat liquiditeitsprobleem 10 jaar of langer aanhoudt. En dat zal zo blijven zolang staten niet hoeven te doen aan mark-to-market.

Daarom denk ik dus dat de vraag of Griekenland op lange termijn wel of niet moet terug betalen zal worden bepaald door de manier hoe Griekenland zich onderwerpt aan de discipline van EU/IMF en nooit door de vraag of Griekenland wel geld heeft om te betalen.
pi_106303136
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 07:58 schreef Q. het volgende:

[..]

Oh ja, we krijgen natuurlijk keurig elke eurocent terug. Wel eens gehoord van die uitdrukking over die kale kip?
De Nederlandse staat is geen bank en ook geen belegger. En als je kijkt naar de geschiedenis, dan zijn er wel extremere voorbeelden te geven van een 'kennelijk kale kip' die toch zijn schulden heeft betaald.

Als ik het me goed herinner is er ergens in de jaren 90 van de vorige eeuw een regeling getroffen voor de pre-revolutionaire schulden van Rusland.
  maandag 2 januari 2012 @ 10:10:57 #96
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_106303180
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

als ze met pensioen zijn kunnen ze ineens wel de waarheid zeggen :? Als je Griekenland realistisch gezien in de euro moet houden ,moet je alle schulden kwijtschelden (100% dus) en als tegenprestatie de hele Griekse begroting vanuit Brussel regelen. De Griekse regering voert gewoon uit wat per decreet vanuit Brussel gedicteerd wordt. In feite gebeurt dit laatste natuurlijk bijna al, maar zonder perspectief zul je zo'n land niet redden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_106303221
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

als ze met pensioen zijn kunnen ze ineens wel de waarheid zeggen :? Als je Griekenland realistisch gezien in de euro moet houden ,moet je alle schulden kwijtschelden (100% dus) en als tegenprestatie de hele Griekse begroting vanuit Brussel regelen. De Griekse regering voert gewoon uit wat per decreet vanuit Brussel gedicteerd wordt. In feite gebeurt dit laatste natuurlijk bijna al, maar zonder perspectief zul je zo'n land niet redden.
Dat zou zomaar kunnen, maar dat is dus wel een politieke uitruil waar de uitstaande schuld betaling is voor het opheffen van de Griekse soevereiniteit. En dan is het dus geen kwestie dat wij zomaar ons geld kwijt zijn, maar dat wij het recht verkrijgen om over de Griekse financiën beslissen voor de komende tijd.
  maandag 2 januari 2012 @ 10:13:19 #98
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_106303223
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen beeld van welke kant deze crisis uiteindelijk opgaat. Ik heb een algemeen idee dat doorgaan met de euro beter is dan ermee ophouden, maar ik weet niet waar de grens daarvoor ligt.
De grens ligt bij de vraag of landen bereid zijn om hun zelfstandigheid op te geven, momentel is dat er absoluut niet
pi_106303259
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:13 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

De grens ligt bij de vraag of landen bereid zijn om hun zelfstandigheid op te geven, momentel is dat er absoluut niet
Of die bereidheid er wel of niet is kan ik niet goed inschatten aangezien er nogal gezwabberd wordt op dat punt, maar het is inderdaad die vraag.

Waarmee ik dus ook zeg dat alle financieële experts die het hebben over het uiteenvallen van de euro omdat er liquiditeits of solvabiliteits problemen zijn; die kletsen uit hun nekharen. De euro is van het allereerste moment een politieke keuze geweest en de euro is nog steeds een politieke keuze.
pi_106303355
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Of die bereidheid er wel of niet is kan ik niet goed inschatten aangezien er nogal gezwabberd wordt op dat punt, maar het is inderdaad die vraag.
Ik vind het bijna schattig dat je het vertrouwen hebt dat de burgers een groot gedeelte van de soevereiniteit van hun landen willen opgeven.

Dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van 1 europa en 1 euro, maar omdat we nu met de gebakken peren zitten moeten alle europesche burgers maar even bukken en 1 groot europa worden.

Kom op zeg dat geloof je toch zelf niet. Als de eu ambtenaren zelf al niet eens het voor elkaar krijgen om 1 voertaal te hebben om zodoende een effcienter overheids apparaat te creeren, en dan moeten de burgers wel opeens 1 front pro europa gaan vormen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')