quote:

Het is wachten op de toekenning van de volgende tranche van 8 miljardquote:Op zondag 1 januari 2012 20:26 schreef Setting_Sun het volgende:
[..]![]()
![]()
Blijkt maar weer eens dat de overheid een slechte investeerder is of bij aangaan al heeft geaccepteerd dat een deel niet terug kwam en daarmee de Nederlandse belastingbetalers flink in de steek laat.
Misschien moet een voornemen voor 2012 zijn om maar eens flink te gaan rellen in Den Haag, in de Arabische wereld lijkt het te helpen.

De rekening opmaken had al twee jaar geleden, zo niet nog eerder, gedaan moeten worden. Dat is nu juist waar iedereen schijnbaar bang voor is en dus ook niet (zichtbaar) gaat gebeuren. Bovendien valt-ie nu in de verkeerde brievenbus, d.w.z. niet bij de primaire risiconemers.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:34 schreef SeLang het volgende:
Maar ik vind dit eigenlijk wel positief. Laat maar eens gewoon een rekening op de mat vallen die tot gevolg heeft dat er weer een paar miljard extra bezuinigd moet worden. Loonsverlaging voor ambtenaren vanwege de verliezen op Griekenland. Dan krijg je toch opeens een wat andere discussie dan "anders gaat het licht gaat uit".

Ow, daar ben ik het volledig mee eens hoor! Heb ik ook altijd gezegd, al voordat dat die bailouts een feit waren.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:38 schreef nostra het volgende:
[..]
De rekening opmaken had al twee jaar geleden, zo niet nog eerder, gedaan moeten worden. Dat is nu juist waar iedereen schijnbaar bang voor is en dus ook niet (zichtbaar) gaat gebeuren. Bovendien valt-ie nu in de verkeerde brievenbus, d.w.z. niet bij de primaire risiconemers.

Het probleem is dat Jan Kees dit toch allang ingecalculeerd had? Zo niet, dan is hij wel heel dom.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:34 schreef SeLang het volgende:
Maar ik vind dit eigenlijk wel positief. Laat maar eens gewoon een rekening op de mat vallen die tot gevolg heeft dat er weer een paar miljard extra bezuinigd moet worden. Loonsverlaging voor ambtenaren vanwege de verliezen op Griekenland. Dan krijg je toch opeens een wat andere discussie dan "anders gaat het licht gaat uit".

Het is wachten op het moment dat mensen er genoeg van krijgen, zaken als verhoging bijtelling en verlaging huursubsidie en gelijk een nieuwe gift van 8 miljard aan Griekenland , dat gaat wringen.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:34 schreef SeLang het volgende:
quote:Ministerie van BiZa gaat 100 miljoen euro bezuinigen op de huurtoeslag zo blijkt uit een circulaire

Dus omdat Wellink zegt dat het zou kunnen gebeuren is het ook meteen zo? Er is iedere dag een orakel dat iets zegt over de situatie met de euro. Het is wat kinderachtig om alleen die orakels te zien die het eigen gelijk onderschrijven.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niemand kon dit zien aankomen natuurlijk

Waar ben jij nu mee bezig dan? Jan Kees is toch jouw orakel?quote:Op maandag 2 januari 2012 01:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dus omdat Wellink zegt dat het zou kunnen gebeuren is het ook meteen zo? Er is iedere dag een orakel dat iets zegt over de situatie met de euro. Het is wat kinderachtig om alleen die orakels te zien die het eigen gelijk onderschrijven.

Niemand is mijn orakel. Hij al helemaal niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 01:43 schreef bascross het volgende:
[..]
Waar ben jij nu mee bezig dan? Jan Kees is toch jouw orakel?

Wellink heeft gewoon als opdracht om dit nieuws voorzichtig te brengen, het moet toch een keer komenquote:Op maandag 2 januari 2012 01:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dus omdat Wellink zegt dat het zou kunnen gebeuren is het ook meteen zo? Er is iedere dag een orakel dat iets zegt over de situatie met de euro. Het is wat kinderachtig om alleen die orakels te zien die het eigen gelijk onderschrijven.

Ik wil best een weddenschap met je aangaan dat Wellink hierin gelijk heeft en dat de Nederlandse staat verliezen gaat lijden op die leningen aan Griekenland. Ik heb nooit anders verwacht. Jij kennelijk wel?quote:Op maandag 2 januari 2012 01:32 schreef HiZ het volgende:
[..]

Oh ja, we krijgen natuurlijk keurig elke eurocent terug. Wel eens gehoord van die uitdrukking over die kale kip?quote:Op maandag 2 januari 2012 01:32 schreef HiZ het volgende:
[..]

En italie dan?quote:Op maandag 2 januari 2012 07:34 schreef Drugshond het volgende:
Griekenland is passe.
Portugal en Spanje are next.
Zo weer een oudgediende die kritiek heeft op de huidige gang van zaken. Ik verwacht verder niet dat er meer daadkracht gaat komen dit jaar.quote:Kok hekelt trage aanpak schuldencrisis
Laatste update: 2 januari 2012 08:20 info.
AMSTERDAM - Oud-premier Wim Kok vindt dat de Europese regeringsleiders te laat, te langzaam en onvoldoende hebben gereageerd op de schuldencrisis.
Foto: ANP
Dat zegt hij in een gesprek in het Radio 1 Journaal waarin hij terugkijkt op de introductie van de euro.
Kok verwijt de huidige regeringsleiders dat niemand zich echt verantwoordelijk voelt voor de munt. Bovendien is de besluitvorming te ondoorzichtig.
"Ik zie ook wel dat het politieke klimaat broeierig is en dat er een sentiment de kop op steekt van schuilen achter de dijken, maar dat lost niets op. Juist nu moeten we er staan", aldus Kok.
Basis
De voormalig minister-president stond als minister van Financiën begin jaren negentig mede aan de basis van de Europese munt. Kok stelt dat er destijds niet genoeg harde maatregelen zijn genomen om ervoor te zorgen dat de schulden van de landen niet verder zouden oplopen. "Er was geen politieke meerderheid voor."
De betrokken landen hielden eraan vast zelf verantwoordelijk te blijven, maar al snel bleek dat juist grote landen als Frankrijk en Duitsland een loopje namen met de regels voor begrotingstekorten. Kok noemde het daarom belangrijk dat niet regeringen, maar de Europese Commissie de naleving van de spelregels beoordeelt.

Ik heb totaal geen beeld van welke kant deze crisis uiteindelijk opgaat. Ik heb een algemeen idee dat doorgaan met de euro beter is dan ermee ophouden, maar ik weet niet waar de grens daarvoor ligt.quote:Op maandag 2 januari 2012 07:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik wil best een weddenschap met je aangaan dat Wellink hierin gelijk heeft en dat de Nederlandse staat verliezen gaat lijden op die leningen aan Griekenland. Ik heb nooit anders verwacht. Jij kennelijk wel?

De Nederlandse staat is geen bank en ook geen belegger. En als je kijkt naar de geschiedenis, dan zijn er wel extremere voorbeelden te geven van een 'kennelijk kale kip' die toch zijn schulden heeft betaald.quote:Op maandag 2 januari 2012 07:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Oh ja, we krijgen natuurlijk keurig elke eurocent terug. Wel eens gehoord van die uitdrukking over die kale kip?

als ze met pensioen zijn kunnen ze ineens wel de waarheid zeggenquote:

Dat zou zomaar kunnen, maar dat is dus wel een politieke uitruil waar de uitstaande schuld betaling is voor het opheffen van de Griekse soevereiniteit. En dan is het dus geen kwestie dat wij zomaar ons geld kwijt zijn, maar dat wij het recht verkrijgen om over de Griekse financiën beslissen voor de komende tijd.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als ze met pensioen zijn kunnen ze ineens wel de waarheid zeggenAls je Griekenland realistisch gezien in de euro moet houden ,moet je alle schulden kwijtschelden (100% dus) en als tegenprestatie de hele Griekse begroting vanuit Brussel regelen. De Griekse regering voert gewoon uit wat per decreet vanuit Brussel gedicteerd wordt. In feite gebeurt dit laatste natuurlijk bijna al, maar zonder perspectief zul je zo'n land niet redden.

De grens ligt bij de vraag of landen bereid zijn om hun zelfstandigheid op te geven, momentel is dat er absoluut nietquote:Op maandag 2 januari 2012 10:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen beeld van welke kant deze crisis uiteindelijk opgaat. Ik heb een algemeen idee dat doorgaan met de euro beter is dan ermee ophouden, maar ik weet niet waar de grens daarvoor ligt.

Of die bereidheid er wel of niet is kan ik niet goed inschatten aangezien er nogal gezwabberd wordt op dat punt, maar het is inderdaad die vraag.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:13 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
De grens ligt bij de vraag of landen bereid zijn om hun zelfstandigheid op te geven, momentel is dat er absoluut niet

Ik vind het bijna schattig dat je het vertrouwen hebt dat de burgers een groot gedeelte van de soevereiniteit van hun landen willen opgeven.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Of die bereidheid er wel of niet is kan ik niet goed inschatten aangezien er nogal gezwabberd wordt op dat punt, maar het is inderdaad die vraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |