abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 19:59:01 #101
163650 Greys
pi_105879950
Ik zag van de week (voor het eerst geloof ik?) reclame/voorlichting op tv over die nep-bank-mailtjes. Eerder had ik dat nog nooit gezien. Via internet waarschuwen heeft voor een bepaalde doelgroep gewoon amper zin, die lezen alleen af en toe eens een e-mail en trappen er dan soms dus in.

Beter dat er nu dus ook tv reclame over is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 december 2011 @ 19:59:06 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105879954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:57 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Pesies. Ik kreeg hem doorgestuurd van de secretaris. En dat is een slim mens, maar zelfs die had geen idee dat het een scam kon zijn. Ik had de gegevens ook niet gegeven, ook al was het een mail van de Rabo geweest.
Ik heb een keer een mailtje gehad dat van de Rabo was. Ook heel echt, alle nummers klopten gewoon alleen het telefoonnummer niet (toevallig had ik net de dag daarvoor de Rabo aan de telefoon gehad). Ik heb toen ook meteen met het goede nummer gebeld en op hun aanraden de mail doorgestuurd naar hun en hem verder genegeerd.

Echt, oplichters :r :X.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:01:06 #103
163650 Greys
pi_105880059
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat is het verhaal dan? Want ja, als je tekent ben je de sjaak, tenzij overduidelijk oplichting...
Mjah, wij kregen op het werk eens een factuur en dat zag er écht heel *echt* uit. Iets over levering van computer/programma pakketten. Dus mijn baas twijfelde (gelukkig) omdat bij ons dus echt net de systeembeheerder was geweest en mijn baas er geen kaas van gegeten heeft en dus dacht dat de factuur dus klopte.

Maar hééééél klein onderaan stond in minilettertjes dat het een offerte was ipv een factuur en dat als je betaalde, dan kreeg je dus verplicht daarna die pakketten :') Omgekeerde wereld.

Dat van Elies dat ging anders, maar dat moet ze zelf maar ff vertellen :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 december 2011 @ 20:02:10 #104
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105880124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Mjah, wij kregen op het werk eens een factuur en dat zag er écht heel *echt* uit. Iets over levering van computer/programma pakketten. Dus mijn baas twijfelde (gelukkig) omdat bij ons dus echt net de systeembeheerder was geweest en mijn baas er geen kaas van gegeten heeft en dus dacht dat de factuur dus klopte.

Maar hééééél klein onderaan stond in minilettertjes dat het een offerte was ipv een factuur en dat als je betaalde, dan kreeg je dus verplicht daarna die pakketten :') Omgekeerde wereld.

Dat van Elies dat ging anders, maar dat moet ze zelf maar ff vertellen :P
Booooh :o. Hebben jullie even geluk gehad! Je zou haast alle brieven die je krijgt met een vergrootglas lezen :X.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:05:36 #105
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_105880275
Mo heeft dat op zijn werk ook es gehad met die telefoonshizzle
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:06:19 #106
163650 Greys
pi_105880306
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:02 schreef Samzz het volgende:

[..]

Booooh :o. Hebben jullie even geluk gehad! Je zou haast alle brieven die je krijgt met een vergrootglas lezen :X.
En dat soort shit komt dus ook steeds vaker voor. Gewoon heel echt lijkende facturen sturen over vrij gangbare dingen die elk bedrijf wel eens bestelt e.d. En dan betaal je als drukke boekhouder braaf die rekening soms :') :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 december 2011 @ 20:06:46 #107
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105880337
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:06 schreef Greys het volgende:

[..]

En dat soort shit komt dus ook steeds vaker voor. Gewoon heel echt lijkende facturen sturen over vrij gangbare dingen die elk bedrijf wel eens bestelt e.d. En dan betaal je als drukke boekhouder braaf die rekening soms :') :X
Echt belachelijk is het...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:09:51 #108
163650 Greys
pi_105880512
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Echt belachelijk is het...
Voorbeeldje: http://midion.nl/componen(...)uur-office-zakelijk-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 december 2011 @ 20:15:30 #109
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105880830
quote:
Ik snap meteen dat iemand dat als echte factuur aanmerkt... Pfff.
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 20:15:57 #110
43556 miss_dynastie
pi_105880850
quote:
Ja, zoiets hebben wij ook gehad! Ik heb de indruk dat het in het verleden om grotere bedragen ging bij dit soort pogingen tot oplichting, maar dat ze nu hopen dat zo'n klein bedragje er wel ff tussendoor glipt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 december 2011 @ 20:17:04 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_105880902
Een meter of 3 kerstboom is best hoog :')

En dan kom je dus ook lichtjes te kort ~:)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_105881001
Het is net zoiets als dreigen met buitensporige extra kosten als je een factuur niet op tijd betaalt. Komt er een boete bij en administratiekosten.

Bij mij glipt er af en toe weleens iets door de selectie heen en ik vind het op zich logisch dat ik bij een aanmaning iets meer betaal. Had ik maar op tijd moeten zijn. Maar dan ga ik echt geen 40 euro administratiekosten betalen of zo. En ik heb gemerkt dat als je dan gewoon het bedrag + evt. boete betaalt dat je er nooit meer iets van hoort.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105881022
Ja maar ook als gewone particulier kan het je gebeuren.
Een oudere tante van mijn man kreeg een aanbod van een of ander ernergiebedrijf en dacht nou daar doe ik niets mee dus dat kan weg.
Haar dochter las die brief nog een keertje door en zag gelukkig op tijd dat als tante niet reageerde ze akkoord ging met de levering door dat bedrijf.
Wat bleek ze had eerder een telefoontje gehad , maar is nogal doof en ze had ja gezegd op de vraag of ze meer informatie wilde, maar dit was duidelijk niet alleen informatie maar een eenzijdig contract .
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  woensdag 21 december 2011 @ 20:20:43 #114
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105881112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat is het verhaal dan? Want ja, als je tekent ben je de sjaak, tenzij overduidelijk oplichting...
Precies: duidelijk oplichting met vervalst bewijsmateriaal. Want je denkt toch niet dat ik helemaal van gisteren ben en 'ja' ga zeggen op een waardeloze bedrijfsvermelding die me ¤ 12k voor drie jaar gaat kosten?

Het opgenomen telefoongesprek dat zij als 'bewijs' hebben aangebracht deugde niet. Ik weet héél zeker dat ik op de vragen die ze daar laten horen nooit ja gezegd heb :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 21 december 2011 @ 20:21:47 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105881169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:20 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Precies: duidelijk oplichting met vervalst bewijsmateriaal. Want je denkt toch niet dat ik helemaal van gisteren ben en 'ja' ga zeggen op een waardeloze bedrijfsvermelding die me ¤ 12k voor drie jaar gaat kosten?

Het opgenomen telefoongesprek dat zij als 'bewijs' hebben aangebracht deugde niet. Ik weet héél zeker dat ik op de vragen die ze daar laten horen nooit ja gezegd heb :)
Dan heb je een achterlijke rechter gehad. Ik kan me ook niet voorstellen dat jij dom bent of zo, hoor.
pi_105881203
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:19 schreef indaha het volgende:
Een oudere tante van mijn man kreeg een aanbod van een of ander ernergiebedrijf en dacht nou daar doe ik niets mee dus dat kan weg.
Haar dochter las die brief nog een keertje door en zag gelukkig op tijd dat als tante niet reageerde ze akkoord ging met de levering door dat bedrijf.
Wat bleek ze had eerder een telefoontje gehad , maar is nogal doof en ze had ja gezegd op de vraag of ze meer informatie wilde, maar dit was duidelijk niet alleen informatie maar een eenzijdig contract .
Volgens mij mogen die praktijken nu niet meer. Maar dat weet ik niet zeker en er zullen zeker nog boeven zijn die het alsnog doen.

Ik kreeg ooit ook een praaachtige telefonische aanbieding. :') Maar ik wilde geen ja zeggen zonder dat ik schriftelijke info kreeg zodat ik alle voorwaarden kon lezen. Die info was zeker beschikbaar, maar dan moest ik eerst ja zeggen. Geen verplichtingen verder. _O-
Waarom die info me niet gewoon vooraf gestuurd kon worden, dat stond niet in het script van het callcentre.
Ik heb hem gezegd me terug te bellen als ze eruit waren en wel papier op konden sturen. Nooit meer wat van gehoord. Maar wel een kwartier van mijn leven wat ik niet meer terug krijg. :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 20:22:53 #117
43556 miss_dynastie
pi_105881222
quote:

[..]

Was het in de tijd dat dit soort oplichting nog wat nieuwer was? Dat rechters er nog niet zo mee bekend waren?
pi_105881240
quote:

[..]

Het klinkt gewoon als een slechte film. ;( :o
pi_105881253
Dat mensen je zo kunnen bedriegen he.
Ik neem ook nooit de telefoon op als er op het display prive nummer staat. Dan bellen ze onbekend. Als het echt iemand is die mij nodig heeft dan spreken ze maar in. Maar ik snap heel goed na het leven van die spookfacturen dat mensen er in trappen. Ik heb laatst eens op de link van zo'n np bankmailtjes geklikt en dat is idd net echt.

Een paar dorpen verder op stopt een speelgoedwinkel. Ean heeft alvast een hobbelpaard op zolder staan en een speeltje voor als ze iets ouder is 50% korting is dan heel erg leuk.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:24:47 #120
163650 Greys
pi_105881312
Da's idd een drama, want dan nemen ze het gesprek op.
'Spreek ik met mevrouw ElisaB'.
Ja hoor, dat ben ik!
En klopt het dat u te K. woont?
Ja!

Kets, en klaar. Want dan nemen ze op dat je zegt dat jij het bent en die JA plakken ze dan gewoon zo in het gesprek dat het klinkt alsof jij JA zegt op hun aanbieding :') :r
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:25:26 #121
163650 Greys
pi_105881349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat mensen je zo kunnen bedriegen he.
Ik neem ook nooit de telefoon op als er op het display prive nummer staat. Dan bellen ze onbekend. Als het echt iemand is die mij nodig heeft dan spreken ze maar in. Maar ik snap heel goed na het leven van die spookfacturen dat mensen er in trappen. Ik heb laatst eens op de link van zo'n np bankmailtjes geklikt en dat is idd net echt.

Een paar dorpen verder op stopt een speelgoedwinkel. Ean heeft alvast een hobbelpaard op zolder staan en een speeltje voor als ze iets ouder is 50% korting is dan heel erg leuk.
Ohhhh, een hobbelpaard O+
En dat zijn idd buitenkansjes, nu alvast tegen zoveel korting kopen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 20:25:44 #122
43556 miss_dynastie
pi_105881362
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:19 schreef indaha het volgende:
Da's een poosje heel hip geweest: energie, telefonie... het programma kassa was er elke week zo'n beetje half mee gevuld.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:30:22 #123
33954 ElisaB
pi_105881613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Was het in de tijd dat dit soort oplichting nog wat nieuwer was? Dat rechters er nog niet zo mee bekend waren?
De oplichters passen zich steeds aan en blijven keurig nét binnen de randjes van de wet. Het was 2007 en ik had gewoon pech :{
  woensdag 21 december 2011 @ 20:31:45 #124
33954 ElisaB
pi_105881692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:24 schreef Greys het volgende:
Da's idd een drama, want dan nemen ze het gesprek op.
'Spreek ik met mevrouw ElisaB'.
Ja hoor, dat ben ik!
En klopt het dat u te K. woont?
Ja!

Kets, en klaar. Want dan nemen ze op dat je zegt dat jij het bent en die JA plakken ze dan gewoon zo in het gesprek dat het klinkt alsof jij JA zegt op hun aanbieding :') :r
Pre-cies. Appeltje eitje. En bovendien zijn het heel onaangename types (en ik ben blond, 1:60 en niet zo stoer). We kregen brieven dat ze onze huisadressen hadden achterhaald. Nergens om hoor, maar ze wilden gewoon even laten weten dat ze wisten wie ik was.

Ik scheet in mijn broek.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:33:13 #125
163650 Greys
pi_105881802
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:31 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Pre-cies. Appeltje eitje. En bovendien zijn het heel onaangename types (en ik ben blond, 1:60 en niet zo stoer). We kregen brieven dat ze onze huisadressen hadden achterhaald. Nergens om hoor, maar ze wilden gewoon even laten weten dat ze wisten wie ik was.

Ik scheet in mijn broek.
Je zou er toch bijna een paar voor inhuren :X :@ :X :@
Of er gevangenisstraf voor overhebben :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 december 2011 @ 20:33:15 #126
33954 ElisaB
pi_105881804
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:22 schreef miss_dynastie het volgende:

Eigenlijk hebben ze een heel zooitje onderwereld in hun zak. Een hele batterij aan advocaten en deurwaarders werkt er aan mee. Daar ga je het gewoon niet van winnen :N
pi_105881911
Ik koop niets meer van iemand die me telefonisch benadert, als ik iets nieuws nodig heb ,een telefoon of energieleverancier zoek ik het wel op internet uit en maak dan zelf een keuze.
Ik ben daar erg wantrouwend in geworden.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:35:29 #128
33954 ElisaB
pi_105881944
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:33 schreef Greys het volgende:
Je zou er toch bijna een paar voor inhuren :X :@ :X :@
Of er gevangenisstraf voor overhebben :X
Ik word er ook nog steeds boos om :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:35:51 #129
163650 Greys
pi_105881969
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:34 schreef indaha het volgende:
Ik koop niets meer van iemand die me telefonisch benadert, als ik iets nieuws nodig heb ,een telefoon of energieleverancier zoek ik het wel op internet uit en maak dan zelf een keuze.
Elies kocht ook niets telefonisch.
Dacht ze... ;)
Maar dan knippen en plakken ze het zo dat je wel iets lijkt te kopen :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:36:22 #130
163650 Greys
pi_105881994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:35 schreef ElisaB het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG :r :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 december 2011 @ 20:36:57 #131
33954 ElisaB
pi_105882031
quote:
Nooit ja zeggen (op geen enkele vraag), dan ben je al een heel eind. En sowieso nooit iets tekenen als je benaderd bent. Gewoon zelf een leverancier benaderen als je iets wilt hebben, maar je niet laten vangen in telefonische acquisitie.

Maar goed; ik kreeg het berichtje doorgestuurd van een bekende en ik doe gráág mee aan het opsturen van een fijn kerstkadootje naar het antwoordnummer :)
  woensdag 21 december 2011 @ 20:38:01 #132
33954 ElisaB
pi_105882086
quote:
13s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:36 schreef Greys het volgende:

[..]

OMG :r :X
Ik kan wel janken, weet je dat... Maar ik heb de rekening helemaal persoonlijk van mijn prive-rekening betaald en ai hef zie benkofschrift toe proef it :6
pi_105882108
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Elies kocht ook niets telefonisch.
Dacht ze... ;)
Maar dan knippen en plakken ze het zo dat je wel iets lijkt te kopen :X
Ja maar ik laat ze meteen weten dat ik niets nodig heb en leg dan neer zonder verder iets te zeggen, want ik geloof idd dat ze alles kunnen knippen en plakken wat je zegt.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:38:29 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_105882116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nooit ja zeggen (op geen enkele vraag), dan ben je al een heel eind. En sowieso nooit iets tekenen als je benaderd bent. Gewoon zelf een leverancier benaderen als je iets wilt hebben, maar je niet laten vangen in telefonische acquisitie.

Maar goed; ik kreeg het berichtje doorgestuurd van een bekende en ik doe gráág mee aan het opsturen van een fijn kerstkadootje naar het antwoordnummer :)
Mag ik ook? Want ik weet wel iets kei geniaals :D
pi_105882119
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:35 schreef ElisaB het volgende:

[..]

SPOILER
:X -O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_105882133
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oh, do share! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:38:51 #137
33954 ElisaB
pi_105882135
quote:

[..]

Gráág :D
pi_105882184
quote:

[..]

Ja een soort FHF maar dan anders ~O>
  woensdag 21 december 2011 @ 20:39:38 #139
33954 ElisaB
pi_105882185
quote:
Je bent er wel van op de hoogte dat pizza's niet naar een antwoordnummer kunnen he _O-
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 20:39:45 #140
43556 miss_dynastie
pi_105882193
quote:
Ik sta ze niet eens echt te woord, jammer als dat dan onbeschoft is, so be it :@
En ik heb mezelf aangeleerd nooit meer 'ja' te zeggen, gewoon voor het geval dat.....
pi_105882324
Ik vind dat wel moeilijk geen ja zeggen. Wat dat klopt kunnen ze toch ook zo monteren dat het klinkt als een ja?

Morgen nog een hele lange dag en dan misschien vrijdag nog werken en anders boodschappen doen en dan 2wk vakantie *O*
pi_105882332
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:39 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je bent er wel van op de hoogte dat pizza's niet naar een antwoordnummer kunnen he _O-
Maar zoveel andere zware dingen wel *)
pi_105882397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Gráág :D
We gaan het ze gezellig afleren. *O*
  woensdag 21 december 2011 @ 20:43:05 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_105882408
quote:

[..]

He bah, ik heb net de zak vol luiers meegegeven voor morgen in de grijsbak bij mijn ouders :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:44:44 #145
163650 Greys
pi_105882550
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:43 schreef Troel het volgende:

[..]

He bah, ik heb net de zak vol luiers meegegeven voor morgen in de grijsbak bij mijn ouders :(
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105882589
Die van ons is ook vandaag opgehaald met het grof vuil
  woensdag 21 december 2011 @ 20:45:23 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_105882590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:39 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar
SPOILER
  woensdag 21 december 2011 @ 20:46:06 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_105882624
Ow, vieze stront heb ik wel :P Morgenochtend :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 20:46:21 #149
163650 Greys
pi_105882641
Zal ik de kattenbak-leegschepsels ook even een paar dagen bewaren? :+
En de zakjes poep van Bink en Biet ook? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105882642
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou dan moet je deze week maar opnieuw gaan sparen ^O^ ,
Ik heb geen luiers maar Tommie en Ollie doen wel hun best op de kattenbak O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')