Ik heb een keer een mailtje gehad dat van de Rabo was. Ook heel echt, alle nummers klopten gewoon alleen het telefoonnummer niet (toevallig had ik net de dag daarvoor de Rabo aan de telefoon gehad). Ik heb toen ook meteen met het goede nummer gebeld en op hun aanraden de mail doorgestuurd naar hun en hem verder genegeerd.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:57 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Pesies. Ik kreeg hem doorgestuurd van de secretaris. En dat is een slim mens, maar zelfs die had geen idee dat het een scam kon zijn. Ik had de gegevens ook niet gegeven, ook al was het een mail van de Rabo geweest.
Mjah, wij kregen op het werk eens een factuur en dat zag er écht heel *echt* uit. Iets over levering van computer/programma pakketten. Dus mijn baas twijfelde (gelukkig) omdat bij ons dus echt net de systeembeheerder was geweest en mijn baas er geen kaas van gegeten heeft en dus dacht dat de factuur dus klopte.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat is het verhaal dan? Want ja, als je tekent ben je de sjaak, tenzij overduidelijk oplichting...
Boooohquote:Op woensdag 21 december 2011 20:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah, wij kregen op het werk eens een factuur en dat zag er écht heel *echt* uit. Iets over levering van computer/programma pakketten. Dus mijn baas twijfelde (gelukkig) omdat bij ons dus echt net de systeembeheerder was geweest en mijn baas er geen kaas van gegeten heeft en dus dacht dat de factuur dus klopte.
Maar hééééél klein onderaan stond in minilettertjes dat het een offerte was ipv een factuur en dat als je betaalde, dan kreeg je dus verplicht daarna die pakkettenOmgekeerde wereld.
Dat van Elies dat ging anders, maar dat moet ze zelf maar ff vertellen
En dat soort shit komt dus ook steeds vaker voor. Gewoon heel echt lijkende facturen sturen over vrij gangbare dingen die elk bedrijf wel eens bestelt e.d. En dan betaal je als drukke boekhouder braaf die rekening somsquote:Op woensdag 21 december 2011 20:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Booooh. Hebben jullie even geluk gehad! Je zou haast alle brieven die je krijgt met een vergrootglas lezen
.
Echt belachelijk is het...quote:Op woensdag 21 december 2011 20:06 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat soort shit komt dus ook steeds vaker voor. Gewoon heel echt lijkende facturen sturen over vrij gangbare dingen die elk bedrijf wel eens bestelt e.d. En dan betaal je als drukke boekhouder braaf die rekening soms![]()
Ik snap meteen dat iemand dat als echte factuur aanmerkt... Pfff.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Voorbeeldje: http://midion.nl/componen(...)uur-office-zakelijk-
Ja, zoiets hebben wij ook gehad! Ik heb de indruk dat het in het verleden om grotere bedragen ging bij dit soort pogingen tot oplichting, maar dat ze nu hopen dat zo'n klein bedragje er wel ff tussendoor glipt.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Voorbeeldje: http://midion.nl/componen(...)uur-office-zakelijk-
Precies: duidelijk oplichting met vervalst bewijsmateriaal. Want je denkt toch niet dat ik helemaal van gisteren ben en 'ja' ga zeggen op een waardeloze bedrijfsvermelding die me ¤ 12k voor drie jaar gaat kosten?quote:Op woensdag 21 december 2011 19:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat is het verhaal dan? Want ja, als je tekent ben je de sjaak, tenzij overduidelijk oplichting...
Dan heb je een achterlijke rechter gehad. Ik kan me ook niet voorstellen dat jij dom bent of zo, hoor.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Precies: duidelijk oplichting met vervalst bewijsmateriaal. Want je denkt toch niet dat ik helemaal van gisteren ben en 'ja' ga zeggen op een waardeloze bedrijfsvermelding die me ¤ 12k voor drie jaar gaat kosten?
Het opgenomen telefoongesprek dat zij als 'bewijs' hebben aangebracht deugde niet. Ik weet héél zeker dat ik op de vragen die ze daar laten horen nooit ja gezegd heb
Volgens mij mogen die praktijken nu niet meer. Maar dat weet ik niet zeker en er zullen zeker nog boeven zijn die het alsnog doen.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:19 schreef indaha het volgende:
Ja maar ook als gewone particulier kan het je gebeuren.
Een oudere tante van mijn man kreeg een aanbod van een of ander ernergiebedrijf en dacht nou daar doe ik niets mee dus dat kan weg.
Haar dochter las die brief nog een keertje door en zag gelukkig op tijd dat als tante niet reageerde ze akkoord ging met de levering door dat bedrijf.
Wat bleek ze had eerder een telefoontje gehad , maar is nogal doof en ze had ja gezegd op de vraag of ze meer informatie wilde, maar dit was duidelijk niet alleen informatie maar een eenzijdig contract .
Was het in de tijd dat dit soort oplichting nog wat nieuwer was? Dat rechters er nog niet zo mee bekend waren?quote:Op woensdag 21 december 2011 20:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Precies: duidelijk oplichting met vervalst bewijsmateriaal. Want je denkt toch niet dat ik helemaal van gisteren ben en 'ja' ga zeggen op een waardeloze bedrijfsvermelding die me ¤ 12k voor drie jaar gaat kosten?
Het opgenomen telefoongesprek dat zij als 'bewijs' hebben aangebracht deugde niet. Ik weet héél zeker dat ik op de vragen die ze daar laten horen nooit ja gezegd heb
Het klinkt gewoon als een slechte film.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ohhhh, een hobbelpaardquote:Op woensdag 21 december 2011 20:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat mensen je zo kunnen bedriegen he.
Ik neem ook nooit de telefoon op als er op het display prive nummer staat. Dan bellen ze onbekend. Als het echt iemand is die mij nodig heeft dan spreken ze maar in. Maar ik snap heel goed na het leven van die spookfacturen dat mensen er in trappen. Ik heb laatst eens op de link van zo'n np bankmailtjes geklikt en dat is idd net echt.
Een paar dorpen verder op stopt een speelgoedwinkel. Ean heeft alvast een hobbelpaard op zolder staan en een speeltje voor als ze iets ouder is 50% korting is dan heel erg leuk.
Da's een poosje heel hip geweest: energie, telefonie... het programma kassa was er elke week zo'n beetje half mee gevuld.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:19 schreef indaha het volgende:
Ja maar ook als gewone particulier kan het je gebeuren.
Een oudere tante van mijn man kreeg een aanbod van een of ander ernergiebedrijf en dacht nou daar doe ik niets mee dus dat kan weg.
Haar dochter las die brief nog een keertje door en zag gelukkig op tijd dat als tante niet reageerde ze akkoord ging met de levering door dat bedrijf.
Wat bleek ze had eerder een telefoontje gehad , maar is nogal doof en ze had ja gezegd op de vraag of ze meer informatie wilde, maar dit was duidelijk niet alleen informatie maar een eenzijdig contract .
De oplichters passen zich steeds aan en blijven keurig nét binnen de randjes van de wet. Het was 2007 en ik had gewoon pechquote:Op woensdag 21 december 2011 20:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Was het in de tijd dat dit soort oplichting nog wat nieuwer was? Dat rechters er nog niet zo mee bekend waren?
Pre-cies. Appeltje eitje. En bovendien zijn het heel onaangename types (en ik ben blond, 1:60 en niet zo stoer). We kregen brieven dat ze onze huisadressen hadden achterhaald. Nergens om hoor, maar ze wilden gewoon even laten weten dat ze wisten wie ik was.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:24 schreef Greys het volgende:
Da's idd een drama, want dan nemen ze het gesprek op.
'Spreek ik met mevrouw ElisaB'.
Ja hoor, dat ben ik!
En klopt het dat u te K. woont?
Ja!
Kets, en klaar. Want dan nemen ze op dat je zegt dat jij het bent en die JA plakken ze dan gewoon zo in het gesprek dat het klinkt alsof jij JA zegt op hun aanbieding![]()
Je zou er toch bijna een paar voor inhurenquote:Op woensdag 21 december 2011 20:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Pre-cies. Appeltje eitje. En bovendien zijn het heel onaangename types (en ik ben blond, 1:60 en niet zo stoer). We kregen brieven dat ze onze huisadressen hadden achterhaald. Nergens om hoor, maar ze wilden gewoon even laten weten dat ze wisten wie ik was.
Ik scheet in mijn broek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |