abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2011 @ 12:40:01 #101
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_105766958
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Eerste hulp 710 mensen. Er staat niet dat de schade verder ging dan een litteken dus negeer ik het.
17% mocht in het ziekenhuis blijven.

quote:
Maatschappelijke kosten zijn een typisch babyboom argument om alles maar verboden te maken met berekeningen die een hoop aannames bevatten. Negeer ik ook. Mensen moeten lekker zelf beslissen wat ze doen met hun leven en de ''maatschappelijke kosten'' zijn het gevolg van het gedwongen collectivisme wat dezelfde babyboomers vaak aanhangen.
Eerst afgeven op gedwongen collectivisme en dan je sores afschuiven op dat gedwongen collectivisme. :') Beslis maar lekker zelf, wij betalen het wel.

En dan lachend je gestegen zorgpremies en gemeentebelastingen betalen... Oh nee. Dat doen we dan ook weer niet.

Gelukkig negeren ze mensen die redeneren zoals jij ook.

Waarom doe ik dat nog niet eigenlijk... :? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 19-12-2011 12:46:21 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 19 december 2011 @ 12:42:18 #102
116015 SicSicSics
pi_105767026
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:32 schreef Igen het volgende:
Maar over het algemeen gaat het blijkbaar goed.
In Duitsland (geen idee of Belgen het ook doen, maar ik kan me voorstellen dat die daar een tijdje geen tijd voor hebben gehad. :P) is het in ieder geval elk jaar dezelfde discussie als hier. :Y

Met een grote anti-lobby en even fanatieke volksaanhang die het willen blijven doen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_105767066
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Maatschappelijke kosten zijn een typisch babyboom argument om alles maar verboden te maken met berekeningen die een hoop aannames bevatten.
Het is een soort cirkelredenering eigenlijk. Eerst zorg je er voor dat iets collectief geregeld wordt, vervolgens kom je inderdaad met berekeningen vol met aannames om daarmee te onderstrepen dat bepaald gedrag collectieve kosten veroorzaakt en daarom bestreden moet worden. Als klap op de vuurpijl (let op de woordspeling) hanteer je de stelregel dat je net zoveel geld aan een probleem mag besteden als het aan collectieve kosten veroorzaakt.
pi_105767635
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

17% mocht in het ziekenhuis blijven.

[..]

Eerst afgeven op gedwongen collectivisme en dan je sores afschuiven op dat gedwongen collectivisme. :') Beslis maar lekker zelf, wij betalen het wel.

En dan lachend je gestegen zorgpremies en gemeentebelastingen betalen... Oh nee. Dat doen we dan ook weer niet.

Gelukkig negeren ze mensen die redeneren zoals jij ook.

Waarom doe ik dat nog niet eigenlijk... :? :D
Gemeente eigendom opblazen is verboden omdat je dan aan het bezit van anderen komt, jezelf opblazen heb je alleen jezelf mee. Tenzij je premies mee gaat rekenen maar 710 mensen eens per jaar op een bevolking van 17 miljoen is nog wel te dragen hoor. Een hoop daarvan waren op hetzelfde moment dronken dus moeten we alcohol ook verbieden, op hetzelfde moment waren er meer dan 710 mensen onder behandeling voor door roken veroorzaakte kanker dus ook dat verbieden, mensen aten te weinig fruit waardoor er dat jaar meer dan 710 mensen onnodig ziek werden dus moeten we verplicht fruit erin stampen op scholen en werk, aantal doden door de toegenomen veiligheidsmaatregelen na 9/11 is al ver boven het 9/11 dodental dus moeten we dat ook verbieden, oh wacht... Ga lekker in een veilige gevangenis wonen met je maatschappelijke kosten.
  maandag 19 december 2011 @ 13:21:57 #105
116015 SicSicSics
pi_105768351
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Gemeente eigendom opblazen is verboden omdat je dan aan het bezit van anderen komt, jezelf opblazen heb je alleen jezelf mee.
Jammer alleen dat het wel gebeurt. En het is gelul dat je alleen jezelf ermee hebt. Je kost ook gewoon geld als je thuiszit omdat je het type quota niet meer kan halen als code klopper of rapportjes schrijver. Verder gaat het niet alleen om gemeente eigendom, maar ook privé spullen die kapot gaan. Opruimkosten, inzet van politie en brandweer etc. etc.

quote:
Tenzij je premies mee gaat rekenen maar 710 mensen eens per jaar op een bevolking van 17 miljoen is nog wel te dragen hoor. Een hoop daarvan waren op hetzelfde moment dronken dus moeten we alcohol ook verbieden, op hetzelfde moment waren er meer dan 710 mensen onder behandeling voor door roken veroorzaakte kanker dus ook dat verbieden, mensen aten te weinig fruit waardoor er dat jaar meer dan 710 mensen onnodig ziek werden dus moeten we verplicht fruit erin stampen op scholen en werk, aantal doden door de toegenomen veiligheidsmaatregelen na 9/11 is al ver boven het 9/11 dodental dus moeten we dat ook verbieden, oh wacht...
:')

Behalve wederom een argumentatie waar de honden geen brood van lusten zouden mensen die dronken zijn al helemaal geen vuurwerk af moeten steken. Roken wordt al aan alle kanten ontmoedigd en fruit eten wordt gestimuleerd.

Dus waarom niet ook op deze (vuurwerk) post een stukje debat of het wel zo verstandig is?

quote:
Ga lekker in een veilige gevangenis wonen met je maatschappelijke kosten.
Je draagt op zich vrij weinig bij aan het verhaal.
Fine, fuck you then!
pi_105769001
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 12:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In Duitsland (geen idee of Belgen het ook doen, maar ik kan me voorstellen dat die daar een tijdje geen tijd voor hebben gehad. :P) is het in ieder geval elk jaar dezelfde discussie als hier. :Y

Met een grote anti-lobby en even fanatieke volksaanhang die het willen blijven doen.
Oh, ja, dat kan best. Ik heb daar nooit zo op gelet. Heb alleen wel eens na oud en nieuw opgezocht hoe veel slachtoffers er nou waren gevallen in zo'n totale vuurwerkchaos, en dat vond ik reuze meevallen. Vandaar mijn opmerking dat het "blijkbaar meestal wel goed gaat". ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2011 13:41:08 ]
pi_105769121
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jammer alleen dat het wel gebeurt. En het is gelul dat je alleen jezelf ermee hebt. Je kost ook gewoon geld als je thuiszit omdat je het type quota niet meer kan halen als code klopper of rapportjes schrijver. Verder gaat het niet alleen om gemeente eigendom, maar ook privé spullen die kapot gaan. Opruimkosten, inzet van politie en brandweer etc. etc.

[..]

:')

Behalve wederom een argumentatie waar de honden geen brood van lusten zouden mensen die dronken zijn al helemaal geen vuurwerk af moeten steken. Roken wordt al aan alle kanten ontmoedigd en fruit eten wordt gestimuleerd.

Dus waarom niet ook op deze (vuurwerk) post een stukje debat of het wel zo verstandig is?

[..]

Je draagt op zich vrij weinig bij aan het verhaal.
De meeste mensen op kantoor gebruiken nu ook al niet meer dan 4 vingers tijdens het typen dus dat is gewoon een kwestie van gewenning. Het slopen van privé eigendom staat volledig los van het gebruik van vuurwerk. Dat moet je aanpakken niet alle mogelijke middelen waar je het mee zou kunnen doen. Natuurlijk is het vanuit het oogpunt van de veiligheid niet goed om dingen te laten ontploffen, maar het is gewoon leuk om te doen, net zoals skiën, bungeejumping, mountainbiken, tikkertje en iedere niet noodzakelijke activiteit niet goed voor de veiligheid zijn. Risico nemen hoort bij het leven en als je het risico bij oud en nieuw niet wil lopen dan blijf je een paar uurtjes binnen (die je normaal gesproken ook binnen zou doorbrengen :')) en gun je de rest van Nederland zijn jaarlijkse pleziertje.
pi_105769258
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 09:26 schreef Bastard het volgende:
Voor.
Lijkt mij leuk als iedere gemeente zelf een vuurwerkshow geeft, en dan met elkaar samen lekker feesten.
Eens. Verder heb je dan ook geen last meer van dronken mensen die een lawinepijl in een bierflesje stoppen.
pi_105769298
Mwah, ik heb overduidelijk meer zware vuurwerkbommen waargenomen dan in voorgaande jaren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 19 december 2011 @ 13:49:06 #110
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_105769299
quote:
13s.gif Op maandag 19 december 2011 09:19 schreef Doodloper het volgende:
Jaarlijkse topics. :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
  maandag 19 december 2011 @ 13:49:41 #111
111528 Viajero
Who dares wins
pi_105769314
Omdat er problemen zijn met iets dat al verboden is, gaan we ook iets anders dat nog niet verboden is ook verbieden.

Gewoon, omdat er twee regeringspartijen zijn met het woord Vrijheid in de naam.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_105769438
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:49 schreef Viajero het volgende:
Omdat er problemen zijn met iets dat al verboden is, gaan we ook iets anders dat nog niet verboden is ook verbieden.

Nouja..
quote:
coördinator Cees Meijer van de Taskforce Opsporing Vuurwerk Bommenmakers.
Tot nu toe nog niet maar Fretje zal wel weer iets moois zeggen de komende week.
  maandag 19 december 2011 @ 14:19:55 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105770314
Helemaal storend vind ik die opruiende, demagogische toon van die Cees. Alsof er niets anders aan te doen is dan verbieden.
  maandag 19 december 2011 @ 14:20:50 #114
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105770347
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:19 schreef Hexagon het volgende:
Helemaal storend vind ik die opruiende, demagogische toon van die Cees. Alsof er niets anders aan te doen is dan verbieden.
Ik erger me ook aan de kop, dat het onvermijdelijk is en blabla. Alsof we even aan het idee moeten wennen dat dit toch beter is voor iedereen :')
pi_105770351
quote:
Oogartsen hebben daar ook nog wel eens een handje van. Die pleiten ook ieder jaar weer voor de botte bijl.
  maandag 19 december 2011 @ 14:23:09 #116
111528 Viajero
Who dares wins
pi_105770440
quote:
Je doet net alsof er andere oplossingen bestaan dan verbieden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 19 december 2011 @ 14:24:28 #117
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105770492
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij doet net alsof een perfecte samenleving bestaat en dat die te bereiken is door alles te verbieden.
  maandag 19 december 2011 @ 14:24:33 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105770494
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jazeker en dat is gewoon mensen die de wet overtreden bestraffen en de consumenten lekker hun vuurwerk laten afsteken.

Het leven kan zo simpel zijn.
  maandag 19 december 2011 @ 14:27:35 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_105770606
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jazeker en dat is gewoon mensen die de wet overtreden bestraffen en de consumenten lekker hun vuurwerk laten afsteken.

Het leven kan zo simpel zijn.
Dat klinkt als nogal veel moeite. Gewoon een verbod invoeren, dan is het opgelost en hoef je verder niet meer na te denken.

Was getekend, CDA/VVD/PVV.
  maandag 19 december 2011 @ 14:28:25 #120
116015 SicSicSics
pi_105770630
Om nog eens advocaat van de duivel te spelen:

Er is natuurlijk al heel veel geprobeerd. Campagnes, campagnes en nog meer campagnes om de gevaren kenbaar te maken. Loopt iedereen al (voor lul) met een veiligheids bril? Gebruikt iedereen netjes een aansteek lont? Houdt iedereen de gepaste afstand en volgt men de overige voorschriften voor het afsteken van vuurwerk?

Als zaken te gek gaan worden dan moet je soms aan andere dingen gaan denken. Een (niet geheel onzinnige) stap kan eventueel ook nog een vuurwerkbewijs oid. zijn. We laten imeers ook niet iedereen in een auto zitten omdat daar problemen van komen. Dit betekend niet dat er helemaal niemand meer zonder rijbewijs in de auto zit, maar het helpt wel.
Fine, fuck you then!
  maandag 19 december 2011 @ 14:31:55 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105770729
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat klinkt als nogal veel moeite. Gewoon een verbod invoeren, dan is het opgelost en hoef je verder niet meer na te denken.

Was getekend, CDA/VVD/PVV.
Ik ben geen fan van dit kabinet maar op een of andere manier denk ik dat dit kabinet nog minder met deze betutteling opheeft dan het vorige.
pi_105770910
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:49 schreef Viajero het volgende:

Verder heb je helemaal gelijk natuurlijk. De illegale handel zal welig tieren. Helemaal als je even over de grens kan wippen om redelijk zwaar vuurwerk te scoren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 19 december 2011 @ 14:38:21 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105770946
Ik denk dat de PVV achterban sowieso geen verbod wil dus ik denk dat dat er ook niet gaat komen. Dit kabinet is sowieso niet echt met betutteling bezig behalve op drugs dan.
pi_105771738
De kunst bij verboden is de naleving. Zwaar vuurwerk is nu ook al verboden, maar toch wordt het nog veel afgestoken. Dit bewijst dat een verbod weinig tot geen zin heeft.
  maandag 19 december 2011 @ 15:01:51 #125
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_105771768
Trouwens, ik vind dit wel onzin. Ik heb zelf ook lawinepijlen, nitraten en vlinderbommen gebruikt. Cobra 6 ook. Als je er gewoon normaal me omgaat is het gewoon veilig. Er staat op de verpakking zelfs dat je er minimaal 10m afstand van moet nemen(niet dat ik dat deed :') ). De lontjes branden lang, cobra 6 duurt wel 13 sec voordat hij afgaat en ze falen bijna nooit.
AFCA
Qui audet adipiscitur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')