abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106093295
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:34 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Echt een leuk draai in dit topic.
Tsja wat is bijzonder? Het is misschien een marvel, maar zeker geen miracle (zo jammer dat het nederlands dit onderscheid niet kent).

Het is net zo bijzonder als dat die kabouter van een Wesley Snijder aardig kan voetballen of dat ik op mijn 6e al kon programmeren.
Maar beide zijn een combinatie van nature & nurture.
Dat denk ik ook.
Het maakt een wereld van verschil of de omgeving van een 'wonderkind' dit bijzondere talent ontdekt en het stimuleert of dat het kind in een omgeving wordt geboren waar er geen enkele interesse getoond wordt in zijn/haar talent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 27-12-2011 17:51:08 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:46:26 #102
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106093333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:41 schreef Loppe het volgende:
Mirakels bestaan niet, toch?
Dat is een heel goed uitgangspunt ja
pi_106093425
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eens in de zoveel tijd worden er kinderen geboren die door een neurologische 'afwijking' briljant zijn in geheugen; wiskunde; kunst. Zet zo'n kind 's ochtends zonder supervisie voor Amerikaanse TV met al die TV dominees en die christelijke kunst programma's en voila.

Dit wandelende kopieerapparaatje slaat aan.
Dit dus, al staat het topic in TRU.
pi_106093443
Die van de hemel vind ik wel erg mooi.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:07:44 #105
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106094036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:46 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat is een heel goed uitgangspunt ja
Als je alles tot in het stof wil blijven verklaren niet nee. Aangeboren talent, ja net als iemand anders een geboren prof voetballer is, of coureur, een wiskundeknubbel heeft zo is het ook goed te verklaren dat een 12 jarige dit soort goddelijke schilderijen maakt.. Zo, aannemelijk gemaakt voor jezelf en daarmee opgelost. :D
Vind ik het frapant dat een 12 jarige een plaatje kan neerzetten met zoveel gevoel en emotie er in, je zou denken dat daar toch iets van inzicht of levenswijsheid voor nodig is maar zal ook wel aangeboren moeten wezen.. ik blijf het dus wonderlijk vinden inderdaad. ;)
The truth was in here.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:13:36 #106
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106094241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:07 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als je alles tot in het stof wil blijven verklaren niet nee. Aangeboren talent, ja net als iemand anders een geboren prof voetballer is, of coureur, een wiskundeknubbel heeft zo is het ook goed te verklaren dat een 12 jarige dit soort goddelijke schilderijen maakt.. Zo, aannemelijk gemaakt voor jezelf en daarmee opgelost. :D
Vind ik het frapant dat een 12 jarige een plaatje kan neerzetten met zoveel gevoel en emotie er in, je zou denken dat daar toch iets van inzicht of levenswijsheid voor nodig is maar zal ook wel aangeboren moeten wezen.. ik blijf het dus wonderlijk vinden inderdaad. ;)
Ik heb in mijn leven heel wat mensen met redelijk unieke talenten mogen ontmoeten en ik ben niet zo snel verbaasd meer van een talent. Hoewel ik goede kunst of een goed muziekstuk gespeeld door een kind van 4 (die zijn er ook wel enkelen!) wel goed kan waarderen.
Misschien zegt het feit dat jij het wonderlijk vindt meer over jou dan over het meisje, ik kan me gewoon niet aan die indruk onttrekken.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:16:47 #107
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106094365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:13 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik heb in mijn leven heel wat mensen met redelijk unieke talenten mogen ontmoeten en ik ben niet zo snel verbaasd meer van een talent. Hoewel ik goede kunst of een goed muziekstuk gespeeld door een kind van 4 (die zijn er ook wel enkelen!) wel goed kan waarderen.
Misschien zegt het feit dat jij het wonderlijk vindt meer over jou dan over het meisje, ik kan me gewoon niet aan die indruk onttrekken.
Datzelfde heb ik andersom ook dus voel je niet vreemd.
Verder hoef ik er ook geen welles/nietes spelletje van te maken hoor dus ik geef je gelijk; er bestaan kinderen met uitzonderlijke gaven.
The truth was in here.
pi_106094639
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:34 schreef Daniel1976 het volgende:

Echt een leuk draai in dit topic.
Tsja wat is bijzonder? Het is misschien een marvel, maar zeker geen miracle (zo jammer dat het nederlands dit onderscheid niet kent).
Tja, wat is bijzonder? Definieer dat nou eens. Dat is nog altijd persoonlijk. Net zoals een waarneming en de definitie daarvan persoonlijk is.

quote:
Het is net zo bijzonder als dat die kabouter van een Wesley Snijder aardig kan voetballen of dat ik op mijn 6e al kon programmeren.
Maar beide zijn een combinatie van nature & nurture.
Mwah, zo programmeren is op zich geen talent. Dat kon ik ook op de P2000T. Wat is een talent? Ergens goed in zijn? Wat die twaalfjarige presteert vind ik grenzen aan Mozart. Zoveel gevoel, zoveel passie in iets kunnen leggen is gewoon schitterend.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:25:38 #109
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106094667
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:16 schreef Bastard het volgende:

[..]

Datzelfde heb ik andersom ook dus voel je niet vreemd.

Voor mij simpel "extraordinary claims require extraordinary evidence" en ik heb geleerd dat ik zelfs mijn eigen zintuigen niet kan vertrouwen.
Ooit was ik ook zweverig lang geleden. Maar het gebrek aan zinnige bewijzen het graag willen en het uiteindelijke afvragen wie ik nu precies voor de gek hield waren genoeg redenen om er af te stappen. Het begint natuurlijk bij het feit dat ik gelovig ben opgevoed en nadat ik er achter was dat het christelijk geloof een hoax is nog een tijd boeddhist geweest. Maar het kwam uiteindelijk altijd neer op meer willen zien dan er eigenlijk was.
Nu jij graag, van waar die drang om dingen voor wonderlijk en bovennatuurlijk aan te willen zien?
quote:
Verder hoef ik er ook geen welles/nietes spelletje van te maken hoor dus ik geef je gelijk; er bestaan kinderen met uitzonderlijke gaven.
Dan beschouwen we dat deel van de discussie als gesloten.
pi_106094765
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:41 schreef Loppe het volgende:
Mirakels bestaan niet, toch?
Maar hoe weet jij dat? Trek je die conclusie omdat jij er nog nooit een hebt gezien?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:33:55 #111
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106094925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tja, wat is bijzonder? Definieer dat nou eens. Dat is nog altijd persoonlijk. Net zoals een waarneming en de definitie daarvan persoonlijk is.
Ik ben even kwijt wat dit nog met TRU te maken heeft maar ik geef met plezier antwoord.
Bijzonder is als je met je kop boven het maaiveld uitkomt. Sowieso bestaat de wereld uit 90% volgers en 10% vrije geesten. Bijzonder is iets wat niet iedereen kan in dit geval.
quote:
Mwah, zo programmeren is op zich geen talent. Dat kon ik ook op de P2000T. Wat is een talent? Ergens goed in zijn? Wat die twaalfjarige presteert vind ik grenzen aan Mozart. Zoveel gevoel, zoveel passie in iets kunnen leggen is gewoon schitterend.
Zonder verder op mezelf in te gaan. Ook bij programmeurs heb je de 90% volgers en de 10% (of misschien wel minder, creatieve geesten die oplossingen zien, waar niemand anders ze ziet.
Maar ook een natuurkundige die op 12 jarige leeftijd zijn universiteit afrond.
Of dat jochie van 12 wat Karpov (grootmeester schaken) versloeg op zijn 12e dat zijn allemaal vormen van groot talent. De uiting daarvan en het gebied waarop is minder belangrijk.
pi_106094930
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:25 schreef Daniel1976 het volgende:

Voor mij simpel "extraordinary claims require extraordinary evidence" en ik heb geleerd dat ik zelfs mijn eigen zintuigen niet kan vertrouwen.
Op zich een goed uitgangspunt. Maar dat wil niet zeggen dat je je zintuigen helemaal niet kan vertrouwen.

quote:
Ooit was ik ook zweverig lang geleden. Maar het gebrek aan zinnige bewijzen het graag willen en het uiteindelijke afvragen wie ik nu precies voor de gek hield waren genoeg redenen om er af te stappen.
Gek, bij mij was het precies andersom. Ik ondervond dat de wetenschap me geen antwoord gaf op de echt belangrijke vragen.

quote:
Het begint natuurlijk bij het feit dat ik gelovig ben opgevoed en nadat ik er achter was dat het christelijk geloof een hoax is nog een tijd boeddhist geweest. Maar het kwam uiteindelijk altijd neer op meer willen zien dan er eigenlijk was.
Nu jij graag, van waar die drang om dingen voor wonderlijk en bovennatuurlijk aan te willen zien?
Dat heb je nu eenmaal met religies, en alles wat je wordt opgedrongen in plaats van dat je het zelf ondervindt. Jouw religie is de wetenschap :)

Overigens is Boeddhisme geen religie, maar dat terzijde. En een geloof is per definitie geen hoax, want dat geloof is er. Maar ik denk dat je iets anders bedoelt.
pi_106095062
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:33 schreef Daniel1976 het volgende:

Ik ben even kwijt wat dit nog met TRU te maken heeft maar ik geef met plezier antwoord.
Bijzonder is als je met je kop boven het maaiveld uitkomt. Sowieso bestaat de wereld uit 90% volgers en 10% vrije geesten. Bijzonder is iets wat niet iedereen kan in dit geval.
De discussie is al een tijdje offtopic sinds we het over waarheid hadden, maar vooruit.

Als je praat over een maaiveld ga je uit van een gemiddelde. Wie bepaalt of iemand tot een gemiddelde behoort en of hij er bovenuit steekt? Wat is de norm? Ik zie niet veel mensen op hun 12e nadoen wat deze jongedame doet.

quote:
Zonder verder op mezelf in te gaan. Ook bij programmeurs heb je de 90% volgers en de 10% (of misschien wel minder, creatieve geesten die oplossingen zien, waar niemand anders ze ziet.
Maar ook een natuurkundige die op 12 jarige leeftijd zijn universiteit afrond.
Of dat jochie van 12 wat Karpov (grootmeester schaken) versloeg op zijn 12e dat zijn allemaal vormen van groot talent. De uiting daarvan en het gebied waarop is minder belangrijk.
Dat kan. Wat dat betreft mag je deze jongedame die op haar 12 dit soort creatieve dingen maakt ook in dat rijtje plaatsen, vind ik.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:39:48 #114
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106095149
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:33 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Op zich een goed uitgangspunt. Maar dat wil niet zeggen dat je je zintuigen helemaal niet kan vertrouwen.
Hoe meer je er van weet hoe behoedzamer je wordt in dat vertrouwen kan ik je zeggen.
quote:
Gek, bij mij was het precies andersom. Ik ondervond dat de wetenschap me geen antwoord gaf op de echt belangrijke vragen.
En wat zijn die echt belangrijke vragen? En waarom verwacht je daar antwoorden op te vinden?
quote:
Dat heb je nu eenmaal met religies, en alles wat je wordt opgedrongen in plaats van dat je het zelf ondervindt. Jouw religie is de wetenschap :)

Ik ondervind hier eigenlijk een constant gebrek aan kennis en niet eens de wil om er iets over op te steken. Dat is net een mantra, dat kan ik blijven herhalen.
quote:
Overigens is Boeddhisme geen religie, maar dat terzijde. En een geloof is per definitie geen hoax, want dat geloof is er. Maar ik denk dat je iets anders bedoelt.
Ik had het over het christendom specifiek of eigenlijk alle abrahamitische godsdiensten.
Die zijn aantoonbaar vals.

En nee het boeddhisme is in de strikte zin van het woord geen godsdienst.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:41:49 #115
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106095232
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:25 schreef Daniel1976 het volgende:

Dat is vrij simpel te beantwoorden, en toch ook vrij offtopic weer, namelijk dat ik er niet van overtuigd ben dat de wetenschap nu alles kan verklaren en oplossen.
Nogmaals, je kan alles proberen te verklaren en als je denkt dat je er een plausibele verklaring voor gegeven hebt daarmee je vrede vinden. Maar, en daar komen we weer, het hoeft niet de ultieme waarheid te wezen. En dan hou je een klein grijs gebied over waar je dan denkt of gelooft dat het anders kan wezen dan de plausibele verklaring die je er eerder aan hebt gegeven.
Neem bijvoorbeeld "hot/cold reading" puur het feit dat dat bestaat, dat je dus zo ver kan gaan dat je dmv hits scoren je je eigenlijk voordoet voor een paranormaal begaafd persoon, wil dat nog niet automatisch concluderen dat alle paranormaal begaafde personen dus hot/cold readers moeten wezen. Daar kan of mag je niet vanuit gaan.
The truth was in here.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:44:39 #116
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106095341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat kan. Wat dat betreft mag je deze jongedame die op haar 12 dit soort creatieve dingen maakt ook in dat rijtje plaatsen, vind ik.
Ja maar deze discussie hebben we dan ook niet.
Tuurlijk heeft deze jonge dame een talent. Maar dat zegt niets over het feit of ze daadwerkelijk de hemel heeft geschilderd of de hemel heeft geschilderd zoals haar creatieve geest het haar ingaf.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:50:50 #117
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106095618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:39 schreef Daniel1976 het volgende:

Ik ondervind hier eigenlijk een constant gebrek aan kennis en niet eens de wil om er iets over op te steken. Dat is net een mantra, dat kan ik blijven herhalen.
Ik ondervind hier steeds mensen die je perse een ander geloof of visie willen opdragen. Dat jij bijvoorbeeld overtuigd bent dat een Jezus nooit bestaan heeft en dat het christendom nep is wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt, maar je zoekt vast, net als andere dat ook doen, gelijkgestemde om er over te praten. Bij mij vind je die aansluiting niet, ik heb daar wel vrede mee en ga ook niet je intellect beoordelen.
The truth was in here.
pi_106095675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar hoe weet jij dat? Trek je die conclusie omdat jij er nog nooit een hebt gezien?
Mirakels mogen gewoon niet iets on(be)grijpbaar worden.
pi_106095742
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:52 schreef Loppe het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk dat een mirakel/wonder een wonder moet blijven. Dat als je het begrijpt de magie weg is?
pi_106095806
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:53 schreef Lavenderr het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk dat een mirakel/wonder een wonder moet blijven. Dat als je het begrijpt de magie weg is?
Neen, juist omgekeerd. Als men ze kan begrijpen, kan men ze toepassen.
pi_106095857
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:55 schreef Loppe het volgende:

[..]

Neen, juist omgekeerd. Als men ze kan begrijpen, kan men ze toepassen.
Toegepaste wetenschap dus :P .
pi_106096071
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
Toegepaste wetenschap dus :P .
Of toegepaste spiritualiteit, zoals je wil.
pi_106096215
quote:

Hoe meer je er van weet hoe behoedzamer je wordt in dat vertrouwen kan ik je zeggen.
Ik heb juist de indruk dat hoe meer ik ervan weet, hoe meer ik erachter kom dat er nog zoveel meer is dat ik niet weet. En dat ik me er steeds vertrouwder bij ga voelen.

quote:
En wat zijn die echt belangrijke vragen? En waarom verwacht je daar antwoorden op te vinden?
Dan gaan we offtopic, maar "waarom zijn we hier" en "wat is de zin van dit leven" zijn er een paar van. Want als dit leven geen zin heeft, waarom spannen we ons er dan zo voor in?

Waarom ik er antwoord op wil vinden? Omdat ik die vragen stel :D

quote:
We gaan hier niet alleen uit van kennis, maar ook van wijsheid. Dat is accepteren dat er meer is dan alleen maar kennis. Dat is nu eenmaal TRU.

quote:
Ik had het over het christendom specifiek of eigenlijk alle abrahamitische godsdiensten.
Die zijn aantoonbaar vals.
Sommige dingen wel, zoals beschreven in de lachende Jezus of wat er voor doctrine is opgesteld op het concilie van Nicea, maar daar heb ik ook niets mee. Wel heb ik iets met de achterliggende gedachte.

quote:
En nee het boeddhisme is in de strikte zin van het woord geen godsdienst.
Klopt, want Boeddha was geen god :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:52 schreef Loppe het volgende:

In de zin van dat als ze eenmaal verklaard worden, ze geen mirakels meer zijn? Maar dat wil dus zeggen dat alles wat nog niet verklaard is, tot op dat moment per definitie een mirakel is.
pi_106096270
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:02 schreef Loppe het volgende:

[..]

Goeie ;)
pi_106096518
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:02 schreef Loppe het volgende:

[..]

Je bedoelt wat bv met reiki enz. gebeurt?
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:19:40 #126
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_106099713
God propaganda
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:23:49 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_106099892
quote:

[..]

[..]

[..]

Spirituele kennis doe je nou eenmaal op dmv ervaren en spiritualiteit werkt nou eenmaal op een andere manier maar het is zeker een gebied waar je kan leren en jezelf kan ontwikkelen en kennis van kan op doen . Wat jij als gebrek ziet is voor een ander een waardevolle schat aan informatie , ligt het bij de ander dat jij dat als gebrek ziet ....

[ Bericht 6% gewijzigd door Summers op 27-12-2011 20:40:46 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_106106277
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:19 schreef ShevaJB het volgende:
God propaganda
Hoe bedoel je? Spiritualiteit betekent niet per definitie religie.
pi_106111675
Kudo's voor dat meisje dat ze zo mooi en gedetailleerd kan schilderen, maar ik zie dit niet iets als iets spiritualistisch.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:59:07 #130
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106209788
staat ze nou op 0.30 nou in d'r blote kont te schilderen? :?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_106209875
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:59 schreef Sosa het volgende:
staat ze nou op 0.30 nou in d'r blote kont te schilderen? :?
Ik vind dat ook zo'n vreemd stukje, dacht al dat ik de enige was die het zag :D .
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:07:57 #132
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106210122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind dat ook zo'n vreemd stukje, dacht al dat ik de enige was die het zag :D .
You'll shit bricks when you see it :P

Wel prachtig geschilderd! Een waar 'godsgeschenk'...
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_106210480
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:07 schreef Sosa het volgende:

[..]

You'll shit bricks when you see it :P

Wel prachtig geschilderd! Een waar 'godsgeschenk'...
Ja, ze heeft het wel in de vingers. Knap gedaan.
pi_106228530
waar is die hemel pic goddomme. klik ik moek nog verder zoeken dan de op. min puntje ts!
pi_106229270
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 00:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waar is die hemel pic goddomme. klik ik moek nog verder zoeken dan de op. min puntje ts!
Een aantal afbeeldingen en op z'n minst de naam van het meisje in de OP had fijngeweest ja...
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:35:26 #136
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_106650444
Verbazingwekkend dat mensen 0 bewijs nodig hebben om allerlei debiel belachelijke religies te kunnen geloven, maar wanneer ze een kind zien schilderen worden haar kunsten ineens in twijfel getrokken. :') !!

Daarbuiten: wie in god geloofd heeft een klap van de molen gehad, in mijn ogen. Zoals iemand al op youtube zei: de Griekse, Romeinse, Egyptische, Noorse en andere goden worden allemaal voor onwaar aangenomen. Welke aap denkt dan nog werkelijk dat die ene die er als laatste bijkwam dan wel bestaat. :') !!!
  FOK!fotograaf zaterdag 21 januari 2012 @ 16:49:02 #137
18921 freud
Who's John Galt?
pi_107069972
Mooi schilderen, maar de perfect arische jezus, en standaard US verkochte hemelse beelden, *zucht*. En haar ouders zijn wel atheist, maar de VS is eng fundamentalistisch met geloof, dus je wordt dood gegooid met deze beeldvorming.

Vraag aan een ethiopische christenen wat hun beeld van de hemel is, en ik denk niet dat ze met deze beelden aankomen :').
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:03:27 #138
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107070351
Het mag duidelijk zijn dat de historische jezus inderdaad geen ariėr is geweest.
  zondag 22 januari 2012 @ 13:13:02 #139
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_107093321
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:49 schreef freud het volgende:
Mooi schilderen, maar de perfect arische jezus, en standaard US verkochte hemelse beelden, *zucht*. En haar ouders zijn wel atheist, maar de VS is eng fundamentalistisch met geloof, dus je wordt dood gegooid met deze beeldvorming.

Vraag aan een ethiopische christenen wat hun beeld van de hemel is, en ik denk niet dat ze met deze beelden aankomen :').
Hetgeen eigenlijk ook helemaal niet zoveel uitmaakt. Het gaat uiteindelijk om het resultaat en dat is wat deze jongedame hier laat zien. Hoe dan ook is hier duidelijk sprake van inspiratie. Dat er een schilderij tussen staat dat niet met sommige verwachtingen overeenkomt is iets anders, en ligt meer aan persoonlijke verwachtingen van anderen dan aan dat meisje.
  zondag 22 januari 2012 @ 14:20:03 #140
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107095731
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hetgeen eigenlijk ook helemaal niet zoveel uitmaakt. Het gaat uiteindelijk om het resultaat en dat is wat deze jongedame hier laat zien. Hoe dan ook is hier duidelijk sprake van inspiratie. Dat er een schilderij tussen staat dat niet met sommige verwachtingen overeenkomt is iets anders, en ligt meer aan persoonlijke verwachtingen van anderen dan aan dat meisje.
Wat probeer je nu te zeggen?
Iedere kunstenaar die iets op linnen zet heeft inspiratie, iedere muzikant die een nummer componeert heeft inspiratie. Iedere beeldhouwer die een beeld maakt heeft inspiratie.

Mag ik je herinneren aan jouw eigen OP:

quote:
Opmerkelijk is dat haar ouders atheļstisch zijn en ze van daaruit in ieder geval niets heeft meegekregen. Daarnaast is het opmerkelijk dat wat ze beschrijft, ondr andere de onbeschrijflijk mooie kleuren en een enorm gevoel van helderheid dat ze ervaart, overeenkomen met wat BDE'ers vertellen.
Jij wil er graag iets hogers zoals goddelijke inspiratie oid aan koppelen.
Dan hoort het resultaat wel correct te zijn.
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 14:29:17 #141
249559 crew  Lavenderr
pi_107096177
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:20 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te zeggen?
Iedere kunstenaar die iets op linnen zet heeft inspiratie, iedere muzikant die een nummer componeert heeft inspiratie. Iedere beeldhouwer die een beeld maakt heeft inspiratie.

Mag ik je herinneren aan jouw eigen OP:

[..]

Jij wil er graag iets hogers zoals goddelijke inspiratie oid aan koppelen.
Dan hoort het resultaat wel correct te zijn.
Ik denk dat ze door haar ouders enorm gestimuleerd wordt om die afbeeldingen te schilderen. Beetje het 'wonderkind' idee. En die schilderijen komen ook zo bidprentjesachtig over. Knap gedaan, dat wel. Ze kan wel wat.
pi_107096600
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat ze door haar ouders enorm gestimuleerd wordt om die afbeeldingen te schilderen. Beetje het 'wonderkind' idee. En die schilderijen komen ook zo bidprentjesachtig over. Knap gedaan, dat wel. Ze kan wel wat.
Hou zou ze schilderen als ze niet in God zou geloven? (8>
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 14:46:23 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_107096994
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Misschien iets waar haar interesse op deze leeftijd naar uitgaat. Ik heb geen idee eigenlijk.
  zondag 22 januari 2012 @ 15:18:06 #144
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107098365
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja maar ik ontken niet dat ze talent heeft ;)
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 15:44:33 #145
249559 crew  Lavenderr
pi_107099526
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja maar ik ontken niet dat ze talent heeft ;)
Oh dat heeft ze zeker ;)
  zondag 22 januari 2012 @ 17:29:35 #146
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107104565
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Ze schildert ook wat ze in haar visioenen ziet wat extra knap is omdat in haar visioenen kleuren voorkomen die niet op aarde te zien zijn , wat zou ik zelf graag een kleur willen zien die ik nog niet ken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 22 januari 2012 @ 18:58:55 #147
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107108099
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:29 schreef Summers het volgende:

[..]

Ze schildert ook wat ze in haar visioenen ziet wat extra knap is omdat in haar visioenen kleuren voorkomen die niet op aarde te zien zijn , wat zou ik zelf graag een kleur willen zien die ik nog niet ken .
Wat bedoel je hier precies mee???????
pi_107108508
quote:

[..]

Dat lijkt me een zeer bijzondere ervaring ja..
Maar ja, dan kun je die kleur niet uitdrukken op een schilderij en dat is wel erg frustrerend, denk ik.
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 19:11:22 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_107108586
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat lijkt me een zeer bijzondere ervaring ja..
Maar ja, dan kun je die kleur niet uitdrukken op een schilderij en dat is wel erg frustrerend, denk ik.
Je kunt toch alle kleuren die er bestaan mengen?
  zondag 22 januari 2012 @ 19:14:02 #150
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107108673
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat dacht ik eigenlijk ook, alle kleuren die bestaan.
The truth was in here.
pi_107108885
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja maar als je iets ziet in een visioen dat niet bestaat op dit ondermaanse, behalve een kleur die je nog nooit gezien hebt, dan is het wel echt een probleem om die wwer te geven als het niet op een bestaande kleur lijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 22-01-2012 19:27:34 ]
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 19:23:31 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_107109005
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja maar als je iets ziet in een visioen dat niet bestaat op dit ondermaanse, behalve een kleur die je nog nooit gezien hebt, dan is het wel echt een probleem om die te geven als het niet op een bestaande kleur lijkt.
Ze zal het toch moeten duiden. "een soort blauw"' "iets grijzigs" ofzo?
pi_107109206
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze zal het toch moeten duiden. "een soort blauw"' "iets grijzigs" ofzo?
Ja het moet wel ergens op lijken dan natuurlijk..
Fysiologisch kan het ook niet. We zien een bepaald deel van het electromagnetisch spectrum.. maar dat betekent niet dat je voor je geestesoog niet iets kan zien dat helemaal op niets bestaands lijkt.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:51:11 #154
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107110128
- dank voor je heldere uiteenzetting van je medische expertise -

[ Bericht 87% gewijzigd door vogeltjesdans op 24-01-2012 16:45:09 ]
  zondag 22 januari 2012 @ 19:54:20 #155
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107110266
Hebben jullie weleens gehallucineerd? Zo kan zij dat ook hebben gehad. Dat komt vaker voor.

Als ik paddo's neem dan zie ik ook de meest uitlopende kleuren en mozaiken die anderen niet zien. En ja, dat komt echt alleen door mijn hersenen, niet omdat dat de waarheid is
  maandag 23 januari 2012 @ 11:18:14 #156
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107132393
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:54 schreef RickoKun het volgende:
Hebben jullie weleens gehallucineerd? Zo kan zij dat ook hebben gehad. Dat komt vaker voor.

Als ik paddo's neem dan zie ik ook de meest uitlopende kleuren en mozaiken die anderen niet zien. En ja, dat komt echt alleen door mijn hersenen, niet omdat dat de waarheid is
Ja maar dan nog. Zie je dan andere kleuren die je nog nooit hebt gezien?
Hallucinaties en dromen komen voort uit je onderbewustzijn.
Volgens verschillende theorieėn kun je alleen dingen hallucineren en of dromen die je eerst zelf hebt gezien of ervaren. Althans niet in het geheel, maar componenten ervan.

Als je in het universum rondvliegt in een ruimteschip in de vorm van een hond met het hoofd van je oma (ik noem maar iets heel mallotigs). Dan zou dat komen omdat je een voorstelling hebt van een ruimteschip en vliegen in de ruimte en omdat je een voorstelling hebt van een hond en een voorstelling hebt van je oma, je hersenen rijmen dit op een hele vreemde manier aan elkaar en voila, daar heb je een vage hallucinatie.

Maar kleuren. We hebben nu eenmaal een spectrum van kleuren die we kunnen zien.
Sommige dieren zien ietsje meer aan de bovenkant of onderkant van het spectrum.
Maar om nu iets te zeggen over kleuren:
quote:
Daar kan ik echt helemaal niets mee.
Feitelijk bestaan kleuren niet eens. Het is hoe je hersenen een stroompje vanaf je ogen interpreteren. En jouw ogen op hun beurt doen niets anders dan trillingen opvangen.
Dat is ook één van de redenen waarom het onmogelijk is om een blinde uit te leggen wat kleuren zijn.
  maandag 23 januari 2012 @ 11:20:36 #157
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107132474
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja maar dan nog. Zie je dan andere kleuren die je nog nooit hebt gezien?
Je hebt gelijk, dat heb ik nog nooit meegemaakt (wel een inmengeling van kleuren alsof alles uit olie bestaat, maar dan nog)
pi_107134283
quote:
Daar kan ik echt helemaal niets mee.
Feitelijk bestaan kleuren niet eens. Het is hoe je hersenen een stroompje vanaf je ogen interpreteren. En jouw ogen op hun beurt doen niets anders dan trillingen opvangen.
Dat is ook één van de redenen waarom het onmogelijk is om een blinde uit te leggen wat kleuren zijn.
Als kleuren niet bestaan, wat bestaat er dan wel nog?
  maandag 23 januari 2012 @ 12:28:20 #159
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107134525
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:19 schreef Loppe het volgende:
Als kleuren niet bestaan, wat bestaat er dan wel nog?
Tsja dat is een goede vraag. Veel gaat over het interpreteren van sense-data (http://plato.stanford.edu/entries/sense-data/) door je hersenen.

Maar er zijn wel meer vreemde dingen als je er over na gaat denken hoor.
Denk niet dat jij tijdens het tikken op FOK! ooit één letterknop van je toetsenbord aanraakt want dat is niet zo.

Veel is niet wat het lijkt, slechts onze interpretatie van de werkelijkheid.
We kunnen ook onmogelijk zeggen, dat wat ik zie als rood jij ook ziet als rood. We hebben afgesproken dat we een bepaalde frequentie rood noemen. Maar misschien zie ik de kleur die jij als rood ziet, wel als paars, alleen in noem ik dat ook rood.

Je hebt altijd te maken met een zintuig en een omzetting in stroom en een interpretatieslag door je hersenen.
pi_107134948
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:28 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Tsja dat is een goede vraag. Veel gaat over het interpreteren van sense-data (http://plato.stanford.edu/entries/sense-data/) door je hersenen.

Maar er zijn wel meer vreemde dingen als je er over na gaat denken hoor.
Denk niet dat jij tijdens het tikken op FOK! ooit één letterknop van je toetsenbord aanraakt want dat is niet zo.

We kunnen ook onmogelijk zeggen, dat wat ik zie als rood jij ook ziet als rood. We hebben afgesproken dat we een bepaalde frequentie rood noemen. Maar misschien zie ik de kleur die jij als rood ziet, wel als paars, alleen in noem ik dat ook rood.

Je hebt altijd te maken met een zintuig en een omzetting in stroom en een interpretatieslag door je hersenen.
Dat is een idee in de psychologie dat niet helemaal onbetwist is. :P
We hebben kleuren die harmonieren en die met elkaar vloeken en een bepaald type kegeltjes reageert op bepaalde frequenties.
Dus ik denk niet dat perceptie louter je eigen interpretatie is.
  maandag 23 januari 2012 @ 13:24:36 #161
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107136072
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is een idee in de psychologie dat niet helemaal onbetwist is. :P
We hebben kleuren die harmonieren en die met elkaar vloeken en een bepaald type kegeltjes reageert op bepaalde frequenties.
Dus ik denk niet dat perceptie louter je eigen interpretatie is.
let op ;)

quote:
Ik zei misschien. Wat de kern van dit betoog is, is dat we het niet weten en we het niet met zekerheid vast kunnen stellen.

Waar het om gaat is dat licht, geluid en temperatuur trillingen zijn op bepaalde frequenties die wij waarnemen als licht geluid en relatieve warmte of relatieve koude.
Maar altijd is er een interpretatie slag en altijd gaat het verwerken door middel van stroompjes.

Zoals Dick Swaab al zegt, je bent je brein. Heb je er ooit weleens bij stil gestaan dat je brein nooit licht heeft gezien? Heel je leven spelen al jouw (en mijn denkprocessen) zich in het donker af.

Dat je overigens nooit je toetsenbord aan kunt raken, dat is wel met zekerheid vast te stellen.
pi_107136304
Ok, heb je dan wel een brein?
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 13:38:05 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_107136450
En dan heb je nog de mensen die kleurenblind zijn. Of kleurenblind genoemd worden omdat ze de kleuren anders zien dan bijna alle andere mensen.
Misschien is de meerderheid dan wel kleurenblind?
pi_107136534
Volgens mij hebben kleurenblinden vooral moeite om bepaalde kleuren van elkaar te onderscheiden en is het minder zo dat ze totaal andere kleuren zien. In die zin is het wel echt een beperking.
Appels. En peren.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 13:46:56 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_107136689
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:41 schreef chauchat het volgende:
Volgens mij hebben kleurenblinden vooral moeite om bepaalde kleuren van elkaar te onderscheiden en is het minder zo dat ze totaal andere kleuren zien. In die zin is het wel echt een beperking.
Jawel, maar het lijkt me vooral lastig.
Aan de andere kant, wat geeft het dat je de kleuren anders ziet? De beleving blijft hetzelfde lijkt me.
  maandag 23 januari 2012 @ 13:47:15 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107136704
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:24 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat je overigens nooit je toetsenbord aan kunt raken, dat is wel met zekerheid vast te stellen.
Hoe kan het dan dat de letters op mijn toetsenbord vervagen of zelfs doormidden breken vanwege mijn harde aanslag die ik mezelf als kind heb aangeleerd op ouderwetse typemachines en nooit meer heb afgeleerd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_107136797
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Aan de andere kant, wat geeft het dat je de kleuren anders ziet?
Het predikaat kleurenblind is toch ook geen waardeoordeel?
Appels. En peren.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 13:59:04 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_107137034
quote:
5s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:50 schreef chauchat het volgende:

[..]

Het predikaat kleurenblind is toch ook geen waardeoordeel?
Nee, natuurlijk niet. Ik vroeg me alleen af wie er nu kleurenblind is, de massa of de minderheid die kleuren anders ziet.
  maandag 23 januari 2012 @ 14:04:41 #169
8369 speknek
Another day another slay
pi_107137165
Ze kan prachtig schilderen, wat dat betreft echt een talent. Voor de rest klinkt ze me als iemand met temporaalkwabepilepsie en vraag ik me af of ze niet behandeld moet worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_107137347
Dat is eenvoudig. De 'massa' is in dit geval de norm. Als je wilt spreken van 'afwijkingen' moet er ook een gemiddelde 'waar van afgeweken wordt'zijn, zeg maar. Dus de mensen die kleurenblind zijn, zijn de mensen die kleuren anders, of niet, of slechter waarnemen dan de massa. Dat lijkt me nogal logies.
Appels. En peren.
pi_107138434
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:24 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

let op ;)

[..]

Ik zei misschien. Wat de kern van dit betoog is, is dat we het niet weten en we het niet met zekerheid vast kunnen stellen.

Waar het om gaat is dat licht, geluid en temperatuur trillingen zijn op bepaalde frequenties die wij waarnemen als licht geluid en relatieve warmte of relatieve koude.
Maar altijd is er een interpretatie slag en altijd gaat het verwerken door middel van stroompjes.

Zoals Dick Swaab al zegt, je bent je brein. Heb je er ooit weleens bij stil gestaan dat je brein nooit licht heeft gezien? Heel je leven spelen al jouw (en mijn denkprocessen) zich in het donker af.

Het fijne weet ik er niet van, maar ik heb een psychologe horen zeggen dat er best veel discussie en debat en kritiek is, betreffende Dick Swaab.
Hoe bedoel je dat ik nooit mijn toetsenbord aan kan raken? Ik doe niet anders :P
  maandag 23 januari 2012 @ 15:04:09 #172
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107139333
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het fijne weet ik er niet van, maar ik heb een psychologe horen zeggen dat er best veel discussie en debat en kritiek is, betreffende Dick Swaab.
Hoe bedoel je dat ik nooit mijn toetsenbord aan kan raken? Ik doe niet anders :P
Een psychologe horen zeggen...
Nu is Dick Swaab ook niet mijn grote favoriet.
Maar gerespecteerde mensen zoals Daniel Goleman en Lone Frank (met massa's bronnen) zeggen in hun boeken exact hetzelfde

R&P Boeken
Het grote psychologie en sociologie video topic

Ik heb een hogere pet op van neuro biologen en neurowetenschappers dan van psychologen.

Over dat nooit je toetsenbord aanraken. (ik ben even de naam kwijt van de juiste krachten :@, was het geen onderdeel van de vanderwaalskrachten? http://www.kennislink.nl/(...)s-nauwkeurig-gemeten )
Maar de atomen van jouw lichaam raken nooit de atomen van het toetsenbord. Op atomair niveau zit daar een zee van leegte tussen. Zelfs de elektronen (de buitenste "ring" van een atoom) zullen nooit die van het toetsenbord aanraken. Het werkt allemaal op basis van krachten tussen die elektronen en protonen van de atomen. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Proton_(deeltje))
http://en.wikipedia.org/wiki/Electron
pi_107139405
Dick Swaab is een neurobioloog.
Appels. En peren.
  maandag 23 januari 2012 @ 15:06:49 #174
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107139429
En mijn vingerafdrukken dan?
Het klinkt wel een beetje als geneuzel om het geneuzel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_107139583
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:04 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Een psychologe horen zeggen...
Nu is Dick Swaab ook niet mijn grote favoriet.
Maar gerespecteerde mensen zoals Daniel Goleman en Lone Frank (met massa's bronnen) zeggen in hun boeken exact hetzelfde

R&P Boeken
Het grote psychologie en sociologie video topic

Ik heb een hogere pet op van neuro biologen en neurowetenschappers dan van psychologen.

Over dat nooit je toetsenbord aanraken. (ik ben even de naam kwijt van de juiste krachten :@, was het geen onderdeel van de vanderwaalskrachten? http://www.kennislink.nl/(...)s-nauwkeurig-gemeten )
Maar de atomen van jouw lichaam raken nooit de atomen van het toetsenbord. Op atomair niveau zit daar een zee van leegte tussen. Zelfs de elektronen (de buitenste "ring" van een atoom) zullen nooit die van het toetsenbord aanraken. Het werkt allemaal op basis van krachten tussen die elektronen en protonen van de atomen. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Proton_(deeltje))
http://en.wikipedia.org/wiki/Electron
Psychologie is van oudsher gebaseerd op gedragsonderzoek, maar gaat nu ook steeds meer de biologische kant op.

Oh zo, ja, op moleculair niveau is dat waar ja. Natuurlijk verandert het wereldbeeld met het vorderen van de wetenschap..
  maandag 23 januari 2012 @ 15:25:16 #176
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107140108
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, maar het lijkt me vooral lastig.
Aan de andere kant, wat geeft het dat je de kleuren anders ziet? De beleving blijft hetzelfde lijkt me.
Inderdaad.
Zij zien alles zoals een hond, zwart / wit (de mensen met ernstige kleurenblindheid). Zij zien dus niet andere kleuren, maar geen kleuren. Punt. Daar is geen zweverig betoog voor nodig
  maandag 23 januari 2012 @ 15:25:39 #177
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107140122
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:06 schreef chauchat het volgende:
Dick Swaab is een neurobioloog.
Jazeker, maar ik heb soms het gevoel dat hij anderen een beetje napraat.
Wat hij als nieuw presenteerde was bij mij al bekend.
Dat boek van Goleman is uit 1997 volgens mij en in de laatste 15 jaar hebben we alleen maar meer kennis opgedaan.
  maandag 23 januari 2012 @ 16:41:35 #178
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_107143153
Ze kan mooi schilderen :)
Een amerikaanse vriend (kennis..) van mij is professioneel cardcheater en hij beweert bij hoog en laag dat zijn talent gekomen is van hogere hand (God dus. Hij quote altijd bijbel passages :') )). Hij kon het al op zijn 7de :')
Dat ie er tig jaar oefening in heeft gestoken , vergeet hij voor het "gemak" even.

Voor mij is dit mooi, bijzonder, maar absoluut geen wonder. Dat ze schitterend kan tekenen, staat echter buiten kijf.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 23 januari 2012 @ 16:47:34 #179
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107143353
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:41 schreef Michielos het volgende:
Ze kan mooi schilderen :)
Een amerikaanse vriend (kennis..) van mij is professioneel cardcheater en hij beweert bij hoog en laag dat zijn talent gekomen is van hogere hand (God dus. Hij quote altijd bijbel passages :') )). Hij kon het al op zijn 7de :')
Doet me hier aan denken. Was toevallig gisteren op TV:
  maandag 23 januari 2012 @ 17:09:20 #180
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_107144040
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:47 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Doet me hier aan denken. Was toevallig gisteren op TV:
Helemaal ironisch bij die kennis is dat hij heel christelijk is , maar er geen problemen van maakt om mensen tijdens soft home games voor duizenden euro's op te lichten.. :')

Enfin, back on topic. Ze kwam niet al te helder over. Die moeder ook niet overigens..
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_107304758
Wauw erg mooi.. Geen idee of het 'waar' is wat ze schildert, maar zij bereikt wel haar doel. Mensen gaan er over nadenken en discussiėren. Dat is ook het doel van kunst en het geloof toch?
pi_107314626
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:32 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Wauw erg mooi.. Geen idee of het 'waar' is wat ze schildert, maar zij bereikt wel haar doel. Mensen gaan er over nadenken en discussiėren. Dat is ook het doel van kunst en het geloof toch?
Kunst wel. Het geloof daar moet je niet over discussiėren maar simpelweg geloven. Anders ga je twijfels kweken en dat doet afbreuk aan het geloof.

Niets voor mij iig. :{w
pi_107325690
Beetje kitscherig allemaal.
Conscience do cost.
pi_107327879
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:06 schreef ems. het volgende:
Beetje kitscherig allemaal.
Nou, dat vind ik ook eigenlijk wel. Van die ouderwetse schilderijtjes. Mierzoete kleurtjes.
Maar goed, ze kan wel goed schilderen, zonder meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')