Dat kan, maar ze schildert wel meer. Niet alleen Jezus, maar ook wat zij als de hemel ziet. Ik weet ook niet of het waar is, maar vind het wel indrukwekkend.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:18 schreef Sushimonster het volgende:
Ik geloof er geen kont van. Ze tekent en precies die westerse Jezus, ze praat precies het bijbelpraatje.. Als ze het al niet van haar moeder heeft, dan moet ze het ergens anders gezien hebben.
Nou ze kan mooi schilderen, als ze dat zelf gedaan heeft. Maar wat ik zag van die beelden, dat zijn allemaal van die standaardplaatjes uit de kunstgeschiedenis, zo clichematig... Zo tekende men dat vroeger, dat móet ze gezien hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat kan, maar ze schildert wel meer. Niet alleen Jezus, maar ook wat zij als de hemel ziet. Ik weet ook niet of het waar is, maar vind het wel indrukwekkend.
Dit inderdaad. Die schilderijen zijn tot in de details hetzelfde als alle Westerse bijbelkunst. Beetje te toevallig.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:18 schreef Sushimonster het volgende:
Ik geloof er geen kont van. Ze tekent en precies die westerse Jezus, ze praat precies het bijbelpraatje.. Als ze het al niet van haar moeder heeft, dan moet ze het ergens anders gezien hebben.
Eruhhh... busted!quote:Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
Serieus? Dat is de meest aannemelijke verklaring die je kan bedenken?quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:13 schreef Bill_E het volgende:
Lijkt me een duidelijk bewijs voor reïncarnatie.
Het is zeker knap, als ze dat echt zonder hulp doet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat kan, maar ze schildert wel meer. Niet alleen Jezus, maar ook wat zij als de hemel ziet. Ik weet ook niet of het waar is, maar vind het wel indrukwekkend.
In mijn beleving wel. Wat is de jouwe?quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Serieus? Dat is de meest aannemelijke verklaring die je kan bedenken?
hmm...Talent geërd uit vorgie levens? Maar wat is die hemel dan, die ze schildert?quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:45 schreef Bill_E het volgende:
[..]
In mijn beleving wel. Wat is de jouwe?
Grote kans dat ze in vorige levens erg gelovig was. En daar nu nog in geloofd. Althans, dat is een visie.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
hmm...Talent geërd uit vorgie levens? Maar wat is die hemel dan, die ze schildert?
Eens in de zoveel tijd worden er kinderen geboren die door een neurologische 'afwijking' briljant zijn in geheugen; wiskunde; kunst. Zet zo'n kind 's ochtends zonder supervisie voor Amerikaanse TV met al die TV dominees en die christelijke kunst programma's en voila.quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:45 schreef Bill_E het volgende:
[..]
In mijn beleving wel. Wat is de jouwe?
Dat is een optie, al vind ik die persoonlijk iets minder aannemelijk.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd worden er kinderen geboren die door een neurologische 'afwijking' briljant zijn in geheugen; wiskunde; kunst. Zet zo'n kind 's ochtends zonder supervisie voor Amerikaanse TV met al die TV dominees en die christelijke kunst programma's en voila.
Dit wandelende kopieerapparaatje slaat aan.
Alleen zijn haar ouders atheisten..Of althans haar moeder.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd worden er kinderen geboren die door een neurologische 'afwijking' briljant zijn in geheugen; wiskunde; kunst. Zet zo'n kind 's ochtends zonder supervisie voor Amerikaanse TV met al die TV dominees en die christelijke kunst programma's en voila.
Dit wandelende kopieerapparaatje slaat aan.
Mijn ouders zijn ook (sterk) atheïstisch en toch wist ik op mijn vierde wat de hemel en de hel waren en dat Christenen in Jezus geloofde wiens moeder Maria heette. Hoe? Via contact met andere kinderen, tv, etc.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
Opmerkelijk is dat haar ouders atheïstisch zijn en ze van daaruit in ieder geval niets heeft meegekregen.
Optie 1:quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Alleen zijn haar ouders atheisten..Of althans haar moeder.
Of dat zegt ze nu, omdat dat marketingtechnisch beter uitkomt, misschien.
Ze lijkt wel een wonderkind te zijn ja.
Ik erger mij eraan dat het talent van zo'n meisje wordt gebruikt voor Christelijke propaganda.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:35 schreef Summers het volgende:
Dat talent komt toch echt uit haarzelf dus wat het nou uitmaakt wat ze gelooft of is ingeprent door de omgeving
Denk je dat nou echt?quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:35 schreef Summers het volgende:
Dat talent komt toch echt uit haarzelf dus wat het nou uitmaakt wat ze gelooft of is ingeprent door de omgeving
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 17 december 2011 12:14 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat is een optie, al vind ik die persoonlijk iets minder aannemelijk.
Mozart wist op op zeer jonge leeftijd al eigen en zeer complexe composities te maken. Waarom zou dit meisje dat dan niet kunnen?quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:41 schreef Wootism het volgende:
[..]
Denk je dat nou echt?
Ik geloof er namelijk geen ene fuck van dat ze dit kan schilderen zonder enige vorm van educatie...
De technieken die ze gebruikt zijn daar gewoonweg te complex voor.
Wat bedoel je met 'al een keer eerder gezien'? Schilderijen kunnen op elkaar lijken inderdaad, zeker als het om een identiek onderwerp gaat.quote:Daarnaast heb ik alles wat ik haar heb zien schilderen al een keer eerder gezien. Dus 'inspiratie van boven' mijn reet.
Dat inderdaad. Daarbij: als je ouders atheïst zijn, betekent natuurlijk niet per se dat je nooit met religieuze zaken in aanraking komt.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:23 schreef Sushimonster het volgende:
Nou ze kan mooi schilderen, als ze dat zelf gedaan heeft. Maar wat ik zag van die beelden, dat zijn allemaal van die standaardplaatjes uit de kunstgeschiedenis, zo clichematig... Zo tekende men dat vroeger, dat móet ze gezien hebben.
Vind het gewoon moeilijk te geloven. Vooral dat hele verhaaltje van inspiratie die ze van boven krijgt en de ouders die toch echt atheïst zijn...quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mozart wist op op zeer jonge leeftijd al eigen en zeer complexe composities te maken. Waarom zou dit meisje dat dan niet kunnen?
[..]
Wat bedoel je met 'al een keer eerder gezien'? Schilderijen kunnen op elkaar lijken inderdaad, zeker als het om een identiek onderwerp gaat.
Daarom denk ik ook niet dat ze het helemaal alleen doet of het van zichzelf heeft.quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:26 schreef Wootism het volgende:
[..]
Vind het gewoon moeilijk te geloven. Vooral dat hele verhaaltje van inspiratie die ze van boven krijgt en de ouders die toch echt atheïst zijn...
Nee, klinkt gewoon weer als de zoveelste Amerikaans hype-familie waar je over een maand niks meer over hoort.
Heb zelf kunstgeschiedenis gestudeerd en ben doodgegooid met plaatjes van die Westerse Jezus persoon die zij ook op doek zet.
Ik wilde al zeggen, waarom toch altijd die blanke Jezus, met blauwe/groene ogen en soms zelfs blond haar?quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:26 schreef Wootism het volgende:
[..]
Vind het gewoon moeilijk te geloven. Vooral dat hele verhaaltje van inspiratie die ze van boven krijgt en de ouders die toch echt atheïst zijn...
Nee, klinkt gewoon weer als de zoveelste Amerikaans hype-familie waar je over een maand niks meer over hoort.
Heb zelf kunstgeschiedenis gestudeerd en ben doodgegooid met plaatjes van die Westerse Jezus persoon die zij ook op doek zet.
Ja alsof Jezus blank was...quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik wilde al zeggen, waarom toch altijd die blanke Jezus, met blauwe/groene ogen en soms zelfs blond haar?
Overigens geloof ik niet dat dit atheïsten waren, het religieuze aan haar schilderijen kwam niet aan de lucht vallen. Maar goed, zeker weten doe ik het ook niet.
Vind ik ook niet zo boeiend. Ze kan mooi schilderen. Doet ze ook niet-religieuze schilderijen?
Zelf denk ik dat ze een bepaalde meditatieve staat bereikt waar ze haar inspiratie uit haalt, aangevuld door ervaringen en herinneringen.quote:Op zondag 18 december 2011 01:00 schreef sientelo het volgende:
Ik denk wel dat ze haar ideeën van boven krijgt.. in de zin dat boven een andere dimensie van werkelijkheid is.. en dat diegene geen god is maar gewoon een wezen in die dimensie..
net zoals vroeger de mensen met god en goden communiceerden..
Het kan ook een beetje van alledrie zijn.quote:Op zondag 18 december 2011 10:41 schreef Sushimonster het volgende:
Ja, dat, of ze heeft in de bibliotheek een boek gezien.
Je zou het bijna denken idd. Dit soort plaatjes zijn zo bekend.quote:Op zondag 18 december 2011 10:41 schreef Sushimonster het volgende:
Ja, dat, of ze heeft in de bibliotheek een boek gezien.
Nou dat. Zo wordt Jezus vaak afgebeeld. Als een mooie lieve man. Met lieve ogen.quote:Op zondag 18 december 2011 13:42 schreef Bastard het volgende:
Wie zegt dat het Jezus is .. misschien is het gewoon een man met een mooi gezicht en uitdrukking
Hij zal er vermoedelijk zo ongeveer uitgezien hebben dat wel. Baard, krullende haardos en innemende ogen.quote:Op zondag 18 december 2011 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou dat. Zo wordt Jezus vaak afgebeeld. Als een mooie lieve man. Met lieve ogen.
Die laatste drie dingen wel ja... maar gezien de tijd en zijn komaf, zal het wel een klein, gedrongen mannetje zijn geweest. De BBC kwam in 2001 met een documentaire waarin ie wat realistischer werd afgebeeld. Vonden veel Christenen niet leuk, maar ja.. Ze hebben wel vaker hun wereldbeeld moeten bijstellen.quote:Op zondag 18 december 2011 13:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hij zal er vermoedelijk zo ongeveer uitgezien hebben dat wel. Baard, krullende haardos en innemende ogen.
Erg leuke docu. Zal eens kijken of die nog ergens op the interwebs terug te vinden is.quote:Op zondag 18 december 2011 14:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die laatste drie dingen wel ja... maar gezien de tijd en zijn komaf, zal het wel een klein, gedrongen mannetje zijn geweest. De BBC kwam in 2001 met een documentaire waarin ie wat realistischer werd afgebeeld. Vonden veel Christenen niet leuk, maar ja.. Ze hebben wel vaker hun wereldbeeld moeten bijstellen.
http://www.techimo.com/fo(...)be-not-jesus_bbc.jpg
Je plaatje doet het helaas niet, ik gok een ietwat gebruinde huid?quote:Op zondag 18 december 2011 14:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die laatste drie dingen wel ja... maar gezien de tijd en zijn komaf, zal het wel een klein, gedrongen mannetje zijn geweest. De BBC kwam in 2001 met een documentaire waarin ie wat realistischer werd afgebeeld. Vonden veel Christenen niet leuk, maar ja.. Ze hebben wel vaker hun wereldbeeld moeten bijstellen.
http://www.techimo.com/fo(...)be-not-jesus_bbc.jpg
Wat raar... bij mij doet ie het gewoon.quote:Op zondag 18 december 2011 14:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je plaatje doet het helaas niet, ik gok een ietwat gebruinde huid?
Ik had niet anders verwacht inderdaad, zo zien de mensen er in die contreien gewoon uit.. niet zo roomsblank als een soesje.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |