Ja, zag dat er nog maar één post in moest, dus maakte ik hem maar gelijk vol. En was toch al bezig met het updaten van de OP. Waar ik overigens nog niet mee klaar ben. Dus tips/aanvullingen zijn welkom.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:50 schreef Schunckelstar het volgende:
das snel![]()
zat je er op te wachten?
Een foto van Vettel, de RB7 en de Duitse en de Oostenrijkse vlag.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja, zag dat er nog maar één post in moest, dus maakte ik hem maar gelijk vol. En was toch al bezig met het updaten van de OP. Waar ik overigens nog niet mee klaar ben. Dus tips/aanvullingen zijn welkom.
quote:Op donderdag 15 december 2011 19:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een foto van Vettel, de RB7 en de Duitse en de Oostenrijkse vlag.
quote:Op donderdag 15 december 2011 19:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En toch is het team zo "Brits" als de pestquote:Op donderdag 15 december 2011 19:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Net als Force Indiaquote:Op donderdag 15 december 2011 20:13 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
En toch is het team zo "Brits" als de pest
Is aangepast.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik denk dat je het gedeelte ''onze boyz'' (wie heeft dat ''boyz'' eigenlijk verzonnen) wel mag wegdoen. Niet echt toegevoegde waarde meer mijn inziens. Of de coureurs wijzigen naar de jonge gastjes zoals Melker, Frijns, Maxje en De Vries, oftewel de aankomende NL'se rijders.
Aangepast.quote:Entry list staat nu nog op 2011 (die nog dateert van eind 2010). Die van 2012 is ook al vrijgegeven, ook al is deze nu al niet meer up-to-date.
Heb ik weggehaald. Tevens paar andere sites toegevoegd.quote:Racefreaks.nl bij de nieuwssite links, linked tegenwoordig door naar www.formule1.nl. Die tevens ook in dat lijstje voorkomt, en dus overbodig is.
Klinkt als een goed idee. Liep zelf ook al met zoiets rond, maar aangezien ik daar niet echt een ster in ben is er misschien een vrijwilliger die dit zou willen/kunnen doen. Tevens kunnen we die dan gelijk laten doorlinken naar de officiële site van het desbetreffende team.quote:Misschiens bij de namen van de teams een kleine klikbare avatar maken van hun logo, om de boel wat ''grafisch aantrekkelijker '' te maken.
Kon ik niet zo gauw vinden op de site van de BBC. Zal later nog wel verder zoeken.quote:Lijstje van de live-BBC uitzendingen, zodat men niet altijd moet zoeken welke nu wel of
niet uitgezonden worden op de Beeb.
Lijkt mij geen goed idee. Zit namelijk een limiet aan het aantal tekens die je in de OP kan plaatsen en daar was ik al aardig overheen gegaan. Heb dus onder meer de lijst met vorige delen moeten schrappen. Al was die met de reeksfunctie toch al overbodig geworden.quote:Meest actieve user lijst van het nieuwstopic maken?
Dat deed/doet Googelplexian. Dus als we hem even lief aankijken zal hij die van 2012 vast wel doen.quote:En natuurlijk de Banner veranderen met de 6 WDC's volgend jaar, al zal dat wel gebeuren bij de 2012 banner (wie deed dat meestal ook alweer?)
Aangepast. En maar gelijk één categorie van gemaakt om zo tekens te besparen.quote:edit: en de technische en sportieve regels zijn ook nog die van 2011. Die van 2012 zijn volgens mij ook al vrijgegeven.
Ik geef hem een goede kans volgend seizoen!quote:Op donderdag 15 december 2011 18:51 schreef VladPoetin het volgende:
hopen dat alonso dit seizoen zijn 3e titel pakt. Hij blijft toch echt de beste rijder van deze tijd, hij maakt alleen zo vaak een verkeerde teamwissel
Van mij mag hij er weer net naast grijpenquote:Op donderdag 15 december 2011 18:51 schreef VladPoetin het volgende:
hopen dat alonso dit seizoen zijn 3e titel pakt. Hij blijft toch echt de beste rijder van deze tijd, hij maakt alleen zo vaak een verkeerde teamwissel
Kimi WK?quote:Op donderdag 15 december 2011 23:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Van mij mag hij er weer net naast grijpen
Kimi voor WELTMEISTER WOOHOO
quote:
We gaan het zien, Hamilton is in potentie sneller dan Button, dat het er dit jaar niet uitkwam is ook juist maar ik ga er vooralsnog vanuit dat hij volgend jaar weer de juiste scherpte heeft.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:08 schreef Funzel het volgende:
Mwah Button was vorig jaar echt wel goed hoor, vooral de tweede helft. En Hamilton in vorm, tsja. Geweldige coureur maar hij maakt nog steeds veel te veel fouten.
Is misschien wel zo maar als ik dan zie dat jongens als Sutil, Alguersuari om er maar een paar te noemen hierdoor buiten de boot gaan vallen..............quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:27 schreef Meike26 het volgende:
Dit jaar, dit seizoen ???
We zitten nog in 2011 jongensNog ruim 2 en half maand wachten tot eerste GP weekeinde.
Zelf ben ik erg benieuwd wat Williams gaat doen met de Renault motoren en die nieuwe ontwerper!
En hopelijk nog 1 jaartje Barrichello. In tegenstelling tot Trulli geloof ik dat hij de snelheid nog wel heeft.
In het geval Hamilton lijkt het me waarschijnlijker dat hij daarvan over de kook raakt dan dat hij gaat vlammen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:42 schreef Funzel het volgende:
Hamilton is in potentie absoluut beter. Maar hij benut zijn potentie veel minder. Maar je hebt gelijk, ik ga er ook vanuit dat Hamilton dit jaar gaat vlammen, hij zit vol met revanche gevoelens lijkt me.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In het geval Hamilton lijkt het me waarschijnlijker dat hij daarvan over de kook raakt dan dat hij gaat vlammen.
Inderdaad voor dat geld had ik hem ook wel willen hebben, zal er wel een motor ingezeten hebben?quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:30 schreef vosss het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=37945
WTF, 18K voor een F1 wagen?!
Had ik dat maar geweten
quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:36 schreef Funzel het volgende:
Wou zeggen. Geef mij maar Sutil, Alguersuari en Petrov in de laatste bolides.
Ik niet. Hamilton blijft maar fouten maken die je een beginner nog wel kan vergeven, maar iemand die inmiddels al wat jaartjes meedraait niet meer.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:18 schreef Tarado het volgende:
Hamilton is in potentie sneller dan Button, dat het er dit jaar niet uitkwam is ook juist maar ik ga er vooralsnog vanuit dat hij volgend jaar weer de juiste scherpte heeft.
Zou het? Coureurs verrassen mij niet zo vaak. Hamilton verrast mij al jaren niet meer. Het presteren van een coureur is namelijk behoorlijk voorspelbaar als je je niet laat afleiden door persoonlijke voorkeuren.quote:
Ik verwacht niet dat hij dit jaar weer zoveel crashes veroorzaakt. Hij moet het een keer leren.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In het geval Hamilton lijkt het me waarschijnlijker dat hij daarvan over de kook raakt dan dat hij gaat vlammen.
Ik wed van niet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:20 schreef Tarado het volgende:
Ik weet niet of Hamilton wereldkampioen wordt volgend jaar, dat is afhankelijk van de auto en die van zijn concurrenten maar ik durf er wel een krat om te verwedden dat hij boven Button gaat eindigen.
Waarom had hij het al voor dit seizoen geleerd dan? Het verschil was dat dit seizoen de mantel der liefde even op was. Maar het is niet zo dat er echt een wezenlijk verschil was met voorgaande jaren, er kwam meer kritiek van buitenaf door een aantal incidenten kort achter elkaar. Het kwam niet van binnenuit bij hemzelf.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:08 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat hij dit jaar weer zoveel crashes veroorzaakt. Hij moet het een keer leren.
Goed idee, ik heb in het Brawn jaar een kratje verloren maar dat heb ik toch keurig afgegeven, ik weet alleen niet meer wie dat ook alweer was.quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wed van niet.
ps: zullen we dit seizoen eindelijk eens al die kratten bier die inmiddels verwed zijn in de loop der jaren hier met zn allen op zuipen ergens?
Ging dat toen niet om een kratje Hertog Jan? Staat me zoiets van bij.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Goed idee, ik heb in het Brawn jaar een kratje verloren maar dat heb ik toch keurig afgegeven, ik weet alleen niet meer wie dat ook alweer was.
Het was Amstel uiteindelijk, maar ik moet het zelf maar wat gaan minderen want ik kan me echt niet herinneren van wie ik die weddenschap heb verlorenquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ging dat toen niet om een kratje Hertog Jan? Staat me zoiets van bij.
Dit jaar wordt er enkel Jupiler uitgedeeld
Was dat niet aan Sanger? Althans, daar staat me vaag iets van bij.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het was Amstel uiteindelijk, maar ik moet het zelf maar wat gaan minderen want ik kan me echt niet herinneren van wie ik die weddenschap heb verloren
Ja je hebt gelijk dank jequote:Op vrijdag 16 december 2011 18:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Was dat niet aan Sanger? Althans, daar staat me vaag iets van bij.
Had jij toen niet gewed dat ze überhaupt niet op het podium zouden komen of iets in die geest?quote:
quote:Mike Coughlan says Williams has right ingredients to produce successful F1 car
Williams's technical director Mike Coughlan believes the team has identified all the key elements to ensure it can now build a successful car every year after struggling during the 2011 season.
The Grove-based squad had endured its worst campaign in Formula 1 this year, having scored just five points on its way to ninth place in the championship.
Coughlan has taken over as technical director following Sam Michael's exit.
Coughlan believes Williams has all the right ingredients to return to the sharp end of the field, and he is confident the team is now moving in the right direction after the struggles of 2011.
"The facilities here are absolutely first-rate, and the only thing we haven't done is utilised them correctly," said Coughlan in the team's official magazine.
"There has been a forensic look at what we've been doing wrong and where we need to improve, and we've come to the conclusion that some strategic errors were made in the past.
"We've identified the key elements we need to put in place, not just for next season but forever, to make a successful car every year.
"We need both performance and reliability as those factors in unison are what win you races and championships, and we feel that we're now moving in the right direction."
Coughlan is also optimistic the new car will be ready in time for the first test of 2012, with an upgraded version making its debut in the final test before the start of the new season.
"The car is slated to be delivered to the race shop in mid-January and we'll be ready to go to the first test in early February," he said.
"The aim is that by the end of January, all the parts that can possibly have been verified have been, and the track testing is purely a verification of that work.
"There should be enough mileage on the major parts so that if the car stops on track with a fundamental problem, it comes as a surprise. Other than that the testing will focus on improving reliability and the overall aerodynamic performance of the car."
He added: "As we stand at the moment our gearbox and engine installation programme has finished and been tested on the dyno, and will run twice more before Christmas to have covered in excess of 6,000km. All of the rear suspension has been completed so we'll also run that as well.
"The first chassis is completed with a second one not far behind, and we'll shortly start our FIA crash test programme, and all of those tests have been passed already in private testing.
"We now have a fully-defined car that will be used for system checks, it has a reasonable improvement in downforce and will carry all of the systems that will enable us to go to the first test and be launched. Our aim is then to have an upgraded car for the final pre-season test."
Coughlan reckons the team's problems during the 2011 season were not exclusively down to the aerodynamics of the car, but also by the development route the outfit took during the course of the year.
"I don't think it's just aerodynamic, I think we made some decisions where effectively we gambled on something which would have cost us performance from a vehicle dynamics point of view, but which would have been outweighed by the aerodynamic gain," he said.
"That obviously didn't pay off - had it done so we would have looked much better this season. You've also got to take into account that the blown floor became more and more prevalent.
"We spent a lot of development time in the wind tunnel looking at how much time a blown floor might have gained us, but ultimately we couldn't blow the floor, so we could say in hindsight that time would have been better spent working on an un-blown floor.
It's a difficult one because you don't know at the outset what the gains will be, and a lot of time is spent getting to the answer, at which point it might turn out not to have been worth the effort."
The team has retained Pastor Maldonado for next year, with the second driver yet to be announced.
Williams en Ferrari starten dus hoogstwaarschijnlijk de eerste testdag met de nieuwe wagen (zie dikgedrukte tekst).quote:Ferrari boss Domenicali confident of 'no surprises' with 2012 F1 car
Ferrari boss Stefano Domenicali is confident his team has taken the right measures to make sure there are no surprises with its new car when the 2012 season starts.
The Maranello-based squad was upbeat about its chances for the year after a very strong pre-season testing, but it was off the pace when the racing started.
In the end, the team managed just one win and finished a distant third in the championship.
Domenicali is confident the steps the team has taken to address the situation will pay off in 2012.
"From one side we tried to react from the organisational point of view, to do some changes," Domenicali said during a video conference with fans. "And we have done quite a lot of changes and we will have some more changes at the beginning of next year.
"Secondly of course we want to make sure that, with a humble approach, we don't underestimate any area of development.
"With the new regulations there is no such a big effect on the so-called blown diffuser, so we need to make sure that the car, from a general point of view, is very efficient and is able to create downforce because that was the main problem that we had this year.
"And I have to say that we need to be realistic and I believe in the choices that our technical people have taken to make sure there are no big surprises when we start the season.
"I'm confident about the job of the people who are here day and night because there is a great will to the place where we should be."
Domenicali confirmed the new car will be ready for the first test of 2012, with a launch expected to take place the week before.
"We are targeting the first week of February," Domenicali said of the launch date. "We don't know the day exactly but that's when we should be ready with the new car."
Ja die waren met testen heel snel en ik dacht dat ze iets illegaals hadden gedaan om sponsors aan te trekken en dus als het racen zou beginnen ze gewoon weer ergens in het middenveld te vinden zouden zijn, tja je kan het weleens fout hebbenquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Had jij toen niet gewed dat ze überhaupt niet op het podium zouden komen of iets in die geest?
Wat op zich ook geen hele gekke gedachte was na het vertrekken van Honda en de wagens die ze in 2007 en 2008 hadden weten te produceren.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja die waren met testen heel snel en ik dacht dat ze iets illegaals hadden gedaan om sponsors aan te trekken en dus als het racen zou beginnen ze gewoon weer ergens in het middenveld te vinden zouden zijn, tja je kan het weleens fout hebben.
Zou me weinig hebben verbaasd. Ach ja, we zullen het nooit weten. Scheen overigens dat het diffusersysteem eerst in ontwikkeling was bij Super Aguri. Zou pas leuk zijn geweest als die als enige aan het veld waren verschenen met dat systeem.quote:Maar ik ben ervan overtuigd dat als McLaren of Ferrari dat Brawn diffuser systeem hadden ingevoerd Mosley ze illegaal had verklaard, maar zoals gebruikelijk is F1 nooit zonder politiek
Dat is niet te zuipenquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit jaar wordt er enkel Jupiler uitgedeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |