abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105610001
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:14 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Daarom zeg ik waar hebben zij last van. Ze gaan heus niet dood en hoeven nooit een dag zonder eten te zitten. Ik maak nog welles anders mee.

Tevens al het geld dat de rijken vergaren komt voor een groot deel 'van onderaan de ladder'. Wie koopt hun producten en diensten? Daarom vind ik dat een deel van dat geld dat de rijken hebben geraust, sorry, "verdiend". ook teruggegeven kan worden aan de maatschappij. En dan nog zullen de rijken er wel bij varen.

Niet dan?
Als voorbeeld kan ik je vertellen dat ik onderaan de ladder ben begonnen en dat ik inmiddels bovenaan zit. De keuzes die ik maak hebben invloed op onze bedrijfsresultaten alsmede op de carriere van onze mensen. Met de strategie die wij met alle mensen maken en uitvoeren groeien we. Ik heb wellicht aanzienlijk meer stress dan de mensen die onze producten verkopen (zeker meer dan de online store ;) ) omdat elke fout die ik maak een groot resultaat heeft.

Iedereen leeft naar inkomen. Als we dan niet doen, dan zouden de groot verdieners minder uitgeven en zouden we dat allemaal weer merken. Dus wees blij
pi_105610017
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom huur je dan als je ook kan kopen?
Dus je raad eigenlijk iedereen die ruim in de 52% schaal aan, om maar te dure huizen te gaan gaan kopen met vage financieringen zodat ze zich daarna ook in de slachtoffer rol van zielige rijkaard kunnen gaan wentelen. _O-
  donderdag 15 december 2011 @ 11:23:52 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105610063
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus je raad eigenlijk iedereen die ruim in de 52% schaal aan, om maar te dure huizen te gaan gaan kopen met vage financieringen zodat ze zich daarna ook in de slachtoffer rol van zielige rijkaard kunnen gaan wentelen. _O-
Nee, hij moet in zijn huurwoning blijven zitten en in de slachtofferrol van de zielige huurder wentelen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105610064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:21 schreef draaijer het volgende:

Iedereen leeft naar inkomen. Als we dan niet doen, dan zouden de groot verdieners minder uitgeven en zouden we dat allemaal weer merken. Dus wees blij
Tot een bepaald niveua leef je naar inkomen als er een bepaalde grens bereikt is blijkt het trickle down effect gewoon weg weer een marketing truuk geweest te zijn wat het plebs maar moet geloven.
pi_105610095
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niks vaags aan. Je moet doorvragen en zelf nadenken. Ik geef je een tip : teken nooit iets als je niet volledig begrijpt wat je gaat tekenen! (Dit was uiteraard een gratis advies)
  donderdag 15 december 2011 @ 11:27:06 #206
45206 Pietverdriet
pi_105610165
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tot een bepaald niveua leef je naar inkomen als er een bepaalde grens bereikt is blijkt het trickle down effect gewoon weg weer een marketing truuk geweest te zijn wat het plebs maar moet geloven.
Als ik zie wat de 20% van NL met de hoogste inkomen aan belastingen betaald dan trickled het niet down maar is het meer pouring, en het pleps maar klagen.
  donderdag 15 december 2011 @ 11:33:57 #207
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105610399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik zie wat de 20% van NL met de hoogste inkomen aan belastingen betaald dan trickled het niet down maar is het meer pouring, en het pleps maar klagen.
arbeiders zijn plebs??
doe ff normaal ja
  donderdag 15 december 2011 @ 11:38:36 #208
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105610527
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als voorbeeld kan ik je vertellen dat ik onderaan de ladder ben begonnen en dat ik inmiddels bovenaan zit. De keuzes die ik maak hebben invloed op onze bedrijfsresultaten alsmede op de carriere van onze mensen. Met de strategie die wij met alle mensen maken en uitvoeren groeien we. Ik heb wellicht aanzienlijk meer stress dan de mensen die onze producten verkopen (zeker meer dan de online store ;) ) omdat elke fout die ik maak een groot resultaat heeft.

Ok ok.. Maar ik vind toch dat er aan het begin een beperking moest worden opgelegd omtrent de hra. Want nu ziitten veel villa-eigenaren die een hypotheek van 7 miljoen namen voor een woning van 6. ofzoiets. Dat is belasting-ontduiking vind ik. Dat vind ik gewoon steevast misbruik. Maar mijn mening heeft verder niks te maken met jou verder.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 15 december 2011 @ 11:39:25 #209
45206 Pietverdriet
pi_105610558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:33 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

arbeiders zijn plebs??
doe ff normaal ja
Lees even de post waar ik op reageer.
pi_105610599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:38 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ok ok.. ik vind toch dat er aan het begin een beperking moest worden opgelegd omtrent de hra. Want nu ziitten veel villa-eigfenaren die een hypotheek van 7 miljoen namen voor een woning van 6. ofzoiets. Dat is belasting-ontduiking of neit dan. Dat vind ik gewoon steevast misbruik maar dat heeft verder niks te maken met jou verder.
Ik denk dat we in alle vormen incidenten zouden moeten reviewen.
Maar als je naar mijn eerder genoemde percentages kijkt, dan is er echt niet zoveel mis met die "rijken" omtrent HRA
  donderdag 15 december 2011 @ 11:41:05 #211
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_105610612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben die mensen niet enorm veel aan de overheid betaald aan overdrachtsbelasting, hun vierkante meters grond, ORZ belasting etc etc
Dat hangt er vanaf hoe vaak je verhuist bijvoorbeeld. Wie weinig verhuist betaalt weinig overdrachtsbelasting en trekt jaarlijks meer HRA dan dat er OZB betaald wordt, dat was iig met mijn oude goedkope krot al het geval. Dat de frequentie van verhuizen invloed heeft op je belastingdruk vind ik sowieso al een teken van bullshit aan de wand.

Maar wat is je punt? Je verdedigt de enige belasting met de andere? Two wrongs doesn't make a right. De overheid moet mensen echt vrij laten en niet de ene groep bevoordelen boven de andere, en dat dan weer compenseren met NOG meer bureaucratie en rondpompen van geld.

quote:
en wordt jij gesubsidieerd in je huur huis?
Ik niet, betaal gewoon vrijesectortarief en verdien ook genoeg dus geen subsidies.

quote:
Waarom huur je dan als je ook kan kopen?
Dat doet er niet echt toe, want ik vind het onzin dat de staat (of jij) een voorkeur uitspreekt dat mensen tegen elke prijs maar kopen.

Maar bij mij als ondernemer met snel veranderende omstandigheden in mijn sector, wil ik flexibel zijn in waar ik me vestig, dat zou over een paar jaar in een rustig dorpje kunnen zijn met een cash betaald vrijstaand huisje, maar als bijv het nieuwe werken niet zo'n vlucht neemt, zal het toch de stad moeten blijven. Hoe dan ook, de markt is nu zo illiquide, m.i. dankzij al het overheidsingrijpen, dat je met kopen echt een langetermijnplan moet hebben om ergens te blijven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 15 december 2011 @ 11:46:35 #212
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105610791
Het is fout dat door een hele foute subsidie op geldlenen men gedwongen zal worden om ook mee te doen met die piramide

Laten we eens stoppen met subsidies op alles en nog wat
  donderdag 15 december 2011 @ 11:47:45 #213
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105610832
Ik denk dat de overheid iedereen wel naait wat een ingewikkelde regelingen allemaal. Mischien toch eens de pijlen richten niet naar mekaar maar naar Den Haag?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_105610844
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:46 schreef Goofjansen het volgende:
Het is fout dat door een hele foute subsidie op geldlenen men gedwongen zal worden om ook mee te doen met die piramide

Laten we eens stoppen met subsidies op alles en nog wat
Eens.. Tevens 1 tarief inkomstenbelasting voor iedereen. Let's say 32%
  donderdag 15 december 2011 @ 11:48:49 #215
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_105610867
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:33 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

arbeiders zijn plebs??
doe ff normaal ja
Gevoelig hè, de waarheid?
Het is al vaker genoemd: 88% van de belastingen komen van de 20% van de hoogste inkomens.
Dus wie is netto de grootste betaler aan de verzorgingsstaat, aan de uitkeringen, aan de zorg, aan het onderwijs? Zij, die (ruim) in de 52%-schaal vallen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:19 schreef Basp1 het volgende:
Ik snap die slachtoffer rol waarin de zogenaamde rijken zich wentelen niet helemaal.
Dat heb ik nou met de Jan Modaal.
Overigens, voor de duidelijkheid, ik hoor niet tot de rijke 20%. Wij hebben niet te klagen met een totaal gezinsinkomen van 2x modaal, maar hebben dus géén huis van 5 ton en betalen géén 52% belasting. Dat maakt niet dat ik geen respect kan hebben voor de rijkere Nederlander.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Rijke stinkerds klagen altijd, als ze een beetje meer medemenselijkheid in zich hadden gehad waren ze natuurlijk ook niet rijk geworden. Rijk worden komt zelden voort uit het helpen van je medemens.
Aangezien de rijke Nederlander significant het meeste bijdraagt aan de inkomsten van de Staat, vind ik het grof en aanmatigend om juist hen te betichten van asociaal gedrag. Het asociale deel hierin zit juist in het armoedige deel van de samenleving die erop rekenen bij elke jammer ondersteund te worden door de Staat. Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, er wordt wat bezuinigt en er wordt geklaagd. Verdorie, wees eens blij dat je ondersteund word.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:27 schreef Spanky78 het volgende:
Los van de principes is het zo dat dit de groep is die het zonder pijn het makkelijkst kan opvangen.[/b]
Dat ligt er aan wat jij onder 'opvangen' meent te verstaan...

[quote]Afgunst naar de rijken, met name de extreem rijken is terecht. De meesten hebben geld uit de familie, die is ooit verdiend, maar zij hebben er part noch deel aan.
Jaloezie ten voeten uit. Als het 'oud geld' is, hebben ze al helemaal part noch deel aan de schuldencrisis.
quote:
Los daarvan is het vaak ook nog met uitbuiting verdiend, maar dat terzijde.
'Dat terzijde', maar toch even noemen hè? Dat noemen we dicussiëren uit de onderbuik.
Een vage opmerking die op geen enkel bewijs is gestaafd, om sentiment te kweken.

quote:
of momenteel de uitgebuite zorgmedewerkers zijn.. Ik vind het ronduit banaal dat ziekenhuisdirecteuren voor 5 ton naar de belasting gaan, terwijl hardwerkend verzorgend personeel met 2200 euro bruto naar huis gaat INCLUSIEF NACHTDIENSTEN.
Dat de lonen niet altijd in verhouding staan tot de verrichte arbeid, ben ik het mee eens.
Dat er in de zorg teveel gemanaged wordt en te weinig arbeid verricht, ook.
Maar plaats het wel even in perspectief; de verpleegkundige had ook gewoon ander werk kunnen doen. Dat doen ze niet, dus blijkbaar is het feit dat ze schandalig weinig betaald krijgen voor ze niet van doorslaggevend belang. Ze zijn er dus wel, mensen die een bepaalde roeping hebben en werk doen vanwege het belang, en niet vanwege het geld.

Desalniettemin is het voorbeeld van de verpleegkundige verre van standaard. Puur op grond daarvan 'de rijke Nederlander' tot asociale hond torpederen is zwak.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:48 schreef draaijer het volgende:
Agree.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 15 december 2011 @ 11:51:07 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_105610938
quote:

[..]

Dat zou idd perfect zijn, dan kan de HRA er meteen helemaal uit omdat de meeste mensen via hun hogere netto inkomen het verlies van HRA kunnen opvangen.

Blijft nog altijd wel het probleem staan van sociale woningbouw subsidies en huurtoeslag
  donderdag 15 december 2011 @ 11:51:18 #217
45206 Pietverdriet
pi_105610944
quote:

[..]

Hoe hoog zie je dan de belastingvrije voet?
Als je namelijk alle aftrekposten en subsidies schrapt gaat een vlaktaks van 32% betekenen dat eigenlijk vrijwel iedereen meer gaat betalen
  donderdag 15 december 2011 @ 11:53:44 #218
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105611026
quote:

[..]

lijkt me prima, met behoud van de belvrije voet voor de AOW ers en andere laagverdiendenn
  donderdag 15 december 2011 @ 11:53:46 #219
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105611027
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:38 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ok ok.. Maar ik vind toch dat er aan het begin een beperking moest worden opgelegd omtrent de hra. Want nu ziitten veel villa-eigenaren die een hypotheek van 7 miljoen namen voor een woning van 6. ofzoiets. Dat is belasting-ontduiking vind ik. Dat vind ik gewoon steevast misbruik. Maar mijn mening heeft verder niks te maken met jou verder.
1. Je kan geen hypotheek nemen van zeven miljoen voor een woning van zes miljoen.
2. Zoek eens op Funda hoeveel huizen er te koop staan van 7 miljoen of meer?
3. Ben jij net die persoon, dan betaal je jaarlijkst zo'n zeven ton inkomstenbelasting. Daarmee houd je tientallen uitkeringstrekkers in leven. Mag je daar aub even voor gecompenseerd worden?
4. afgunst, afgunst, afgunst... De rijken die ik ken (en echt niet overdreven rijk zijn), werken veel, zijn zeer actief in de rotary, goede doelen, commissies die het algemeen belang dienen, etcetera, maar krijgen wel alle shit van de onderlaag over zich heen. En dat is zeer onterecht.
  donderdag 15 december 2011 @ 11:54:34 #220
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105611055
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:53 schreef Hi_flyer het volgende:

maar krijgen wel alle shit van de onderlaag over zich heen. En dat is zeer onterecht.
onderlaag.

Weer zo een idioot
  donderdag 15 december 2011 @ 11:55:45 #221
45206 Pietverdriet
pi_105611079
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:54 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

onderlaag.

Weer zo een idioot
Zelfkant?
  donderdag 15 december 2011 @ 11:58:52 #222
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_105611179
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfkant?
Nee, blinde haat... dát is wel duidelijk.
Goofjansen moet nog even snappen hoe de samenleving in elkaar steekt...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 15 december 2011 @ 12:01:25 #223
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105611240
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:54 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

onderlaag.

Weer zo een idioot
Qua inkomen, ja. Het is niet denigrerend bedoeld en als je als rijke aangeduid wordt met 'piet krediet', behoud ik mij het recht voor ook een taalkundige vrijheid te gebruiken.
  donderdag 15 december 2011 @ 12:07:13 #224
45206 Pietverdriet
pi_105611364
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:01 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Qua inkomen, ja. Het is niet denigrerend bedoeld en als je als rijke aangeduid wordt met 'piet krediet', behoud ik mij het recht voor ook een taalkundige vrijheid te gebruiken.
Het doet me een beetje hier aan denken

donderdag 15 december 2011 @ 12:08:54 #225
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_105611409
Mij niet.

Maar mooi om te zien dat niemand me tegenspreekt. Aan jullie heb ik ook niks. Tja, dan maar weer werken ;(
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')