ik gun het zo een 10.000 Africa kindjes meer dan een medewerker van Goldman Sachs of een willekeurige corporatiecommisarisquote:Op donderdag 15 december 2011 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaan we jouw fijn nivelleren voor de arme kindjes in afrika
Ik ga liever eerder dood met het idee dat ik mijn dromen achterna ben gegaan en dat ik doelen afgewerkt. Als je daarnaast nog lekker veel plezier met je gezin een aantal keer op vakantie kan gaan en je dromen kan laten uitkomen.. Helemaal top. Liever een korter leven die je geleefd hebt dan een beetje kansloos aan modderenquote:Op donderdag 15 december 2011 13:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Geeft gewoon je geld weg, het zal je bevrijden van je stress... echt waar.
Ze hebben wel eens onderzoek gedaan naar hoeveel geld je nodig hebt om gelukkig te zijn, daaruit bleek dat mensen met een gemiddeld inkomen het gelukkigst waren. Armen waren het ongelukkigst vanwege de stress m.b.t. het overleven. De rijken waren ook minder geluk door de stress die ze hadden m.b.t. het beheer van hun vermogen. Het is namelijk heel erg stressvol als je je realiseert dat je voor iedereen moet betalen... doe er je voordeel mee... mensen met veel stress gaan namelijk ook eerder dood
Die 20% van de veelverdieners vergeten keer op keer dat de 80% van de weinig verdieners ook noodzakelijk zijn en het arrogante toontje wat hier wederom naar voren komt geeft gewoon aan dat jullie het net zo erg vinden om genaait te worden door de fiscus als de weinig verdienenden. Ik weet niet wat ik zieker vind dit elitaire gedrag waardoor 3* modaal verdieners zich verheven boven het plebs vinden of het plebs wat op den duur de elite wil gaan kielhalen.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nivellering is alleen interessant voor hen die te beroerd zijn om méér uit te voeren voor de samenleving dan hun hand op te houden.
Sociaal vangnet, prima. Graag zelfs. Verplichte ziektekostenverzekering, en belangrijke financiering van het zorgstelsel uit de algemene middelen, ook prima.
Maar niet mensen die WEL wat doen waar ze zelf beter van worden zonder dat ze daarmee direct anderen schade berokkenen (dus niet-criminelen), rucksichtlos als asociale knakkers neerzetten die te beroerd zijn om hun hard verdiende geld/middelen zonder tegenprestatie over te maken aan krentenzitters die op kosten van de Staat maand in, maand uit met een tentje een pleintje bevolken omdat ze de economie onderuithalen belangrijker vinden dan er een steentje aan bij te dragen door betaalde arbeid te doen.
Sickening![]()
![]()
![]()
![]()
quote:do 15 dec 2011, 13:48
Steeds drukker bij voedselbanken
OUD GASTEL - Steeds meer mensen doen een beroep op de voedselbank. Volgens Voedselbanken Nederland is de vraag de afgelopen drie maanden gegroeid met 15 procent. De economische situatie is daar de oorzaak van, aldus de hulporganisatie.
Bij elkaar bezoeken op dit moment 23.500 mensen in Nederland de distributieplekken. „We zien elk jaar aan het einde wel een stijging maar die is nu wel opvallend groot,” aldus een woordvoerder van de landelijke organisatie donderdag. „Kennelijk krijgen steeds meer mensen het moeilijk om de dagelijkse lasten te dragen”.
Deze veelverdiener kan het ook in het buitenland en vertrekt mede door dit soort gezeik uit NLquote:Op donderdag 15 december 2011 14:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die 20% van de veelverdieners vergeten keer op keer dat de 80% van de weinig verdieners ook noodzakelijk zijn en het arrogante toontje wat hier wederom naar voren komt geeft gewoon aan dat jullie het net zo erg vinden om genaait te worden door de fiscus als de weinig verdienenden. Ik weet niet wat ik zieker vind dit elitaire gedrag waardoor 3* modaal verdieners zich verheven boven het plebs vinden of het plebs wat op den duur de elite wil gaan kielhalen.
Maar wel in NL blijven verdienen om je goedkope duitse hypotheek af te kunnen trekken?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze veelverdiener kan het ook in het buitenland en vertrekt mede door dit soort gezeik uit NL
Niet meer dan terecht...quote:Op donderdag 15 december 2011 14:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wel in NL blijven verdienen om je goedkope duitse hypotheek af te kunnen trekken?
Wellicht, of ik kan mijn inkomen naar Lichtenstein verplaatsen en gewoon veel minder belasting gaan betalen.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wel in NL blijven verdienen om je goedkope duitse hypotheek af te kunnen trekken?
Nee, de veelverdieners vergeten dat helemaal niet.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:03 schreef Basp1 het volgende:
Die 20% van de veelverdieners vergeten keer op keer dat de 80% van de weinig verdieners ook noodzakelijk zijn en het arrogante toontje wat hier wederom naar voren komt geeft gewoon aan dat jullie het net zo erg vinden om genaait te worden door de fiscus als de weinig verdienenden. Ik weet niet wat ik zieker vind dit elitaire gedrag waardoor 3* modaal verdieners zich verheven boven het plebs vinden of het plebs wat op den duur de elite wil gaan kielhalen.
Denk dat je met twee keer modaal ook al ruim tot die 20 procent hoortquote:Op donderdag 15 december 2011 14:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nee, de veelverdieners vergeten dat helemaal niet.
Maar het is buitengewoon arrogant om 'dus' maar alleen de rijke partijen onevenredig hard aan te pakken, en doet geen recht aan het belang dat zij dienen in de boekhouding van dee samenleving.
En nogmaals: ik hoor niet bij de 'rijke' nederlanders maar tot de middenklasse met 2x modaal gezinsinkomen. Dus houd op met mij als rijke elitair neer te zetten. Ik lever volgend jaar waarschijnlijk ca. 125 euro netto in (op een totaal van ca. 3000) dus mijn koopkrachtverlies is zonder de HRA-afschaffing ook al flink hoger dan de gemiddelde 1 tot 2%.
Inleveren, bezuinigen, logisch en OK. Maar wel eerlijk.
En nu noem je zelf 'plebs' dus misschien moet je eigen argumentatie eens onder de loep houden.
Serieus. Wij vertrekken volgend jaar naar de VS.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze veelverdiener kan het ook in het buitenland en vertrekt mede door dit soort gezeik uit NL
Of iets crimineel is of niet, is een kwestie van goed lobbyen...quote:Op donderdag 15 december 2011 13:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nivellering is alleen interessant voor hen die te beroerd zijn om méér uit te voeren voor de samenleving dan hun hand op te houden.
Sociaal vangnet, prima. Graag zelfs. Verplichte ziektekostenverzekering, en belangrijke financiering van het zorgstelsel uit de algemene middelen, ook prima.
Maar niet mensen die WEL wat doen waar ze zelf beter van worden zonder dat ze daarmee direct anderen schade berokkenen (dus niet-criminelen), rucksichtlos als asociale knakkers neerzetten die te beroerd zijn om hun hard verdiende geld/middelen zonder tegenprestatie over te maken aan krentenzitters die op kosten van de Staat maand in, maand uit met een tentje een pleintje bevolken omdat ze de economie onderuithalen belangrijker vinden dan er een steentje aan bij te dragen door betaalde arbeid te doen.
Sickening![]()
![]()
![]()
![]()
De zaak hier verkoop je?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Serieus. Wij vertrekken volgend jaar naar de VS.
Doei met je 52% IB tarief
Zo zie je maar wat er bedoeld wordt met de rijken door de linkse propaganda, dat zijn doodgewone mensen met jouw inkomen.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Even opgezocht, als ik bij het CBS zoek hoor ik blijkbaar tot de top-9% van alle inkomensen tot de top-20% van mensen in dezelfde levenssituatie als ik (=paar met kinderen).
Afhankelijk van hoe je kijkt hoor ik dus wel of net-wel-net-niet tot de rijkste 20% Nederlanders (OK, dit is wel een beetje een eye-opener voor mij, hoewel het aan mijn mening niets verandert).
En dan te bedenken dat het 52% belastingtarief pas ingaat vanaf een 'enkel' inkomen van 54.000 euro, kan ik nog ~22% stijgen voordat ik in het hoogste tarief val.
Met onze koopkrachtdaling van (nu al) ruim 4% (exclusief wat er eventueel aan de HRA wordt gedaan) in 2012 kan je moeilijk beweren dat ik flink inlever.
Je bent de kikker in een pan water, die loopt te gillen dat het niet kookt.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:25 schreef Basp1 het volgende:
Maar worteltjestaat levert natuurlijk in omdat er wat minder budget gegeven wordt voor kinderopvang?
Ik ga er met 1.3* modaal als alleenstaande volgens mij niet zoveel op achteruit. Ja mijn verzekeringskosten stijgen, en de ozb en waterschap zal ook wel weer buiten inflatieniveau stijgen maar dat zal toch niet zoveel zijn.
en wel van de benefits hier genietenquote:Op donderdag 15 december 2011 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht, of ik kan mijn inkomen naar Lichtenstein verplaatsen en gewoon veel minder belasting gaan betalen.
Ik zie mezelf bepaald niet als buitengewoon rijk, nee. Wij hebben geen tophuis, we kunnen comfortabel genoeg leven zonder ons buitensporige luxe te veroorloven (een nieuwe auto bijvoorbeeld kunnen wij echt niet betalen, dus wij rijden (probleemloos) tweedehands) en we kunnen elke maand wat sparen voor onszelf, voor aflossing van de hypotheek en voor de studie van de kinderen.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie je maar wat er bedoeld wordt met de rijken door de linkse propaganda, dat zijn doodgewone mensen met jouw inkomen.
Dat weet ik wel zeker. Je valt dan zelfs binnen de 10%.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat je met twee keer modaal ook al ruim tot die 20 procent hoort
Beter lezen worteltjestaart als huurder betaal je geen ozb, en met 1.3 modaal zou ik ook niet in aanmerking komen voor huurtoeslagquote:Op donderdag 15 december 2011 14:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
Inderdaad is de kinderopvang een belangrijk deel van koopkrachtverlies.
En dan kun je leuk aanvoeren dat het geen inkomensachteruitgang is omdat het alleen maar minder toeslag is, maar jij gaat ook mekkeren als er opeens 100 euro van je huurtoeslag verdwijnt.
Ik zie liever dat we de oorzaak aanpakken, die mensen die niet willen werken zijn het product van de maatschappij. Ik zou ook niet gaan werken voor een schijtloon als ik weet dat ik daardoor meewerk aan de topsalarissen van de elite.quote:
Welke?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:32 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
en wel van de benefits hier genieten
Puissant rijk als je rond de 90.000 per jaar verdient?quote:Op donderdag 15 december 2011 14:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Of iets crimineel is of niet, is een kwestie van goed lobbyen...
En het gaatniet over bovenste 20% maar de bovenste 5% die echt puissant rijk zijn en er neits voor hoeven doen.
Je betaalt niet mee aan de topsalarissen, je werkt mee aan de maatschappij.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik zie liever dat we de oorzaak aanpakken, die mensen die niet willen werken zijn het product van de maatschappij. Ik zou ook niet gaan werken voor een schijtloon als ik weet dat ik daardoor meewerk aan de topsalarissen van de elite.
Blijf a.u.b. in Nederland, ze hebben al zo'n zuur beeld van ons Hollanders in het buitenlandquote:Op donderdag 15 december 2011 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel meer is dan 10% omdat het gaat om verlies van vrij besteedbaar inkomen en niet je totale bruto inkomen.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik zie mezelf bepaald niet als buitengewoon rijk, nee. Wij hebben geen tophuis, we kunnen comfortabel genoeg leven zonder ons buitensporige luxe te veroorloven (een nieuwe auto bijvoorbeeld kunnen wij echt niet betalen, dus wij rijden (probleemloos) tweedehands) en we kunnen elke maand wat sparen voor onszelf, voor aflossing van de hypotheek en voor de studie van de kinderen.
Als dit door 'links' al als buitengewoon rijk wordt aangemerkt, dan is het mij een werkelijk raadsel hoe je dan de HRA compleet wilt afschaffen voordat zelfs de 'rijke elite' flink in de rats komt. Als ik de HRA moet inleveren is dat alleen al >10% koopkrachtverlies.
QFTquote:Op donderdag 15 december 2011 14:25 schreef Spanky78 het volgende:
Of iets crimineel is of niet, is een kwestie van goed lobbyen...
Had je het tegen Basp1? Wat een giller om te denken dat je met 1,3x modaal nog huurtoeslag krijgtquote:Op donderdag 15 december 2011 14:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
Inderdaad is de kinderopvang een belangrijk deel van koopkrachtverlies.
En dan kun je leuk aanvoeren dat het geen inkomensachteruitgang is omdat het alleen maar minder toeslag is, maar jij gaat ook mekkeren als er opeens 100 euro van je huurtoeslag verdwijnt.
Pfff... er moet gewoon bezuinigt worden en aangezien niemand wat wil inleveren wordt het dus gewoon een lastenverzwaring. Laten we beginnen bij de sterkste schouders, dat zijn degene die het hardst geraakt worden als de overheid echt gaat bezuinigen.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent de kikker in een pan water, die loopt te gillen dat het niet kookt.
Niet specifiek tegen hem, nee, begrijp dat mijn post dat wel impliceert.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Had je het tegen Basp1? Wat een giller om te denken dat je met 1,3x modaal nog huurtoeslag krijgt
En wat denk jij wat er gebeurd met de economie als de HR wordt afgeschaft? Is je al een paar keer verteld maar daar verkies je niet op te reageren, je houd je vingers in je oortjes en zingt je liedje nog een keer.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Pfff... er moet gewoon bezuinigt worden en aangezien niemand wat wil inleveren wordt het dus gewoon een lastenverzwaring. Laten we beginnen bij de sterkste schouders, dat zijn degene die het hardst geraakt worden als de overheid echt gaat bezuinigen.
worden minder aandelen en derg aangeschaftquote:Op donderdag 15 december 2011 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat denk jij wat er gebeurd met de economie als de HR wordt afgeschaft?
Gewoon gelijktijdig de IB verlagen, zie daar je compensatie. Wat de scheefleners aan koopkracht verliezen komt er bij de overige belastingbetalers als koopkracht bij. Een mooie manier om ook eens andere economische sectoren een boost te geven. De huizenmarkt is de afgelopen 20 jaar genoeg gestimuleerd imo.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat denk jij wat er gebeurd met de economie als de HR wordt afgeschaft? Is je al een paar keer verteld maar daar verkies je niet op te reageren, je houd je vingers in je oortjes en zingt je liedje nog een keer.
quote:Op donderdag 15 december 2011 14:51 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
worden minder aandelen en derg aangeschaft
de beleggingskantoren krijgen het moeilijk enz
De Blokker en de Kruidvat merkt er niets van
of de HRA halveren en de Huur ook aftraekbaar maken en hursubsidie stoppenquote:Op donderdag 15 december 2011 14:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon gelijktijdig de IB verlagen, zie daar je compensatie. Wat de scheefleners aan koopkracht verliezen komt er bij de overige belastingbetalers als koopkracht bij. Een mooie manier om ook eens andere economische sectoren een boost te geven. De huizenmarkt is de afgelopen 20 jaar genoeg gestimuleerd imo.
Ik ben al een tijdje geen zelfstandig ondernemer meer. Ik werk bij een Amerikaanse organisatie met 30+ kantoren in de wereldquote:
Wat doen de Amerikaanse organisaties in NL? Zijn ze niet vies van belasting betalen? Ooh wacht....dat is waar ook, ze betalen bijna geen belasting in Nederlandquote:Op donderdag 15 december 2011 14:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ben al een tijdje geen zelfstandig ondernemer meer. Ik werk bij een Amerikaanse organisatie met 30+ kantoren in de wereld
Suuurequote:Op donderdag 15 december 2011 14:51 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat het afschaffen van de HRA geen inpact heeft op (in deze volgorde):quote:Op donderdag 15 december 2011 14:51 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Dus je vind eigenlijk dat alle aftrekposten en subsidies moeten worden afgeschaft en belastingen worden verlaagd,quote:Op donderdag 15 december 2011 14:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon gelijktijdig de IB verlagen, zie daar je compensatie. Wat de scheefleners aan koopkracht verliezen komt er bij de overige belastingbetalers als koopkracht bij. Een mooie manier om ook eens andere economische sectoren een boost te geven. De huizenmarkt is de afgelopen 20 jaar genoeg gestimuleerd imo.
oh ja, huur aftrekbaar makenquote:Op donderdag 15 december 2011 14:53 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
of de HRA halveren en de Huur ook aftraekbaar maken en hursubsidie stoppen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |