abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2011 @ 13:40:32 #256
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105614305
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gaan we jouw fijn nivelleren voor de arme kindjes in afrika
ik gun het zo een 10.000 Africa kindjes meer dan een medewerker van Goldman Sachs of een willekeurige corporatiecommisaris
pi_105614318
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Geeft gewoon je geld weg, het zal je bevrijden van je stress... echt waar.

Ze hebben wel eens onderzoek gedaan naar hoeveel geld je nodig hebt om gelukkig te zijn, daaruit bleek dat mensen met een gemiddeld inkomen het gelukkigst waren. Armen waren het ongelukkigst vanwege de stress m.b.t. het overleven. De rijken waren ook minder geluk door de stress die ze hadden m.b.t. het beheer van hun vermogen. Het is namelijk heel erg stressvol als je je realiseert dat je voor iedereen moet betalen... doe er je voordeel mee... mensen met veel stress gaan namelijk ook eerder dood ;)
Ik ga liever eerder dood met het idee dat ik mijn dromen achterna ben gegaan en dat ik doelen afgewerkt. Als je daarnaast nog lekker veel plezier met je gezin een aantal keer op vakantie kan gaan en je dromen kan laten uitkomen.. Helemaal top. Liever een korter leven die je geleefd hebt dan een beetje kansloos aan modderen
  donderdag 15 december 2011 @ 13:47:01 #258
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_105614508
Nivellering is alleen interessant voor hen die te beroerd zijn om méér uit te voeren voor de samenleving dan hun hand op te houden.

Sociaal vangnet, prima. Graag zelfs. Verplichte ziektekostenverzekering, en belangrijke financiering van het zorgstelsel uit de algemene middelen, ook prima.

Maar niet mensen die WEL wat doen waar ze zelf beter van worden zonder dat ze daarmee direct anderen schade berokkenen (dus niet-criminelen), rucksichtlos als asociale knakkers neerzetten die te beroerd zijn om hun hard verdiende geld/middelen zonder tegenprestatie over te maken aan krentenzitters die op kosten van de Staat maand in, maand uit met een tentje een pleintje bevolken omdat ze de economie onderuithalen belangrijker vinden dan er een steentje aan bij te dragen door betaalde arbeid te doen.

Sickening :r :r :r :r :r
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 15 december 2011 @ 13:51:00 #259
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105614640
Prijzen voor producten en diensten in Nederland zijn ontiegelijk hoog. Dus over dat 'criminele' aspect wel of niet is met jouw argument nog niet alles gezegd. Nederlanders vragen altijd de jackpot plus een schep erbovenop.

Hoe kan het anders dat wanneer je de helft van je winsten kwijt bent aan de overheid. Dat je dan alsnog goed boert? Ja het is niet leuk om je inkomsten te zien verdwijnen. Maar in de aanloop naar je winsten ben je ook vast erg onredelijk bezig geweest.

[ Bericht 6% gewijzigd door Schenkstroop op 15-12-2011 13:59:58 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_105614991
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nivellering is alleen interessant voor hen die te beroerd zijn om méér uit te voeren voor de samenleving dan hun hand op te houden.

Sociaal vangnet, prima. Graag zelfs. Verplichte ziektekostenverzekering, en belangrijke financiering van het zorgstelsel uit de algemene middelen, ook prima.

Maar niet mensen die WEL wat doen waar ze zelf beter van worden zonder dat ze daarmee direct anderen schade berokkenen (dus niet-criminelen), rucksichtlos als asociale knakkers neerzetten die te beroerd zijn om hun hard verdiende geld/middelen zonder tegenprestatie over te maken aan krentenzitters die op kosten van de Staat maand in, maand uit met een tentje een pleintje bevolken omdat ze de economie onderuithalen belangrijker vinden dan er een steentje aan bij te dragen door betaalde arbeid te doen.

Die 20% van de veelverdieners vergeten keer op keer dat de 80% van de weinig verdieners ook noodzakelijk zijn en het arrogante toontje wat hier wederom naar voren komt geeft gewoon aan dat jullie het net zo erg vinden om genaait te worden door de fiscus als de weinig verdienenden. Ik weet niet wat ik zieker vind dit elitaire gedrag waardoor 3* modaal verdieners zich verheven boven het plebs vinden of het plebs wat op den duur de elite wil gaan kielhalen. :D
  donderdag 15 december 2011 @ 14:05:37 #261
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105615049
We kunnen niet de rijken die toevallig makkelijk bij de pot kunnen komen maar laten stelen en de anderen laten verhogeren
Het zorgkartel en hun aandeelhouders komen er goed mee weg maar de gewone man moet maandelijks bloeden

quote:
do 15 dec 2011, 13:48

Steeds drukker bij voedselbanken
OUD GASTEL - Steeds meer mensen doen een beroep op de voedselbank. Volgens Voedselbanken Nederland is de vraag de afgelopen drie maanden gegroeid met 15 procent. De economische situatie is daar de oorzaak van, aldus de hulporganisatie.

Bij elkaar bezoeken op dit moment 23.500 mensen in Nederland de distributieplekken. „We zien elk jaar aan het einde wel een stijging maar die is nu wel opvallend groot,” aldus een woordvoerder van de landelijke organisatie donderdag. „Kennelijk krijgen steeds meer mensen het moeilijk om de dagelijkse lasten te dragen”.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:05:51 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105615051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die 20% van de veelverdieners vergeten keer op keer dat de 80% van de weinig verdieners ook noodzakelijk zijn en het arrogante toontje wat hier wederom naar voren komt geeft gewoon aan dat jullie het net zo erg vinden om genaait te worden door de fiscus als de weinig verdienenden. Ik weet niet wat ik zieker vind dit elitaire gedrag waardoor 3* modaal verdieners zich verheven boven het plebs vinden of het plebs wat op den duur de elite wil gaan kielhalen. :D
Deze veelverdiener kan het ook in het buitenland en vertrekt mede door dit soort gezeik uit NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105615105
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Deze veelverdiener kan het ook in het buitenland en vertrekt mede door dit soort gezeik uit NL
Maar wel in NL blijven verdienen om je goedkope duitse hypotheek af te kunnen trekken? ;)
  donderdag 15 december 2011 @ 14:10:59 #264
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105615180
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar wel in NL blijven verdienen om je goedkope duitse hypotheek af te kunnen trekken? ;)
Niet meer dan terecht...
  donderdag 15 december 2011 @ 14:12:14 #265
45206 Pietverdriet
pi_105615217
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wellicht, of ik kan mijn inkomen naar Lichtenstein verplaatsen en gewoon veel minder belasting gaan betalen.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:12:24 #266
238326 Worteltjestaart
pi_105615224
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:03 schreef Basp1 het volgende:
Nee, de veelverdieners vergeten dat helemaal niet.
Maar het is buitengewoon arrogant om 'dus' maar alleen de rijke partijen onevenredig hard aan te pakken, en doet geen recht aan het belang dat zij dienen in de boekhouding van dee samenleving.
En nogmaals: ik hoor niet bij de 'rijke' nederlanders maar tot de middenklasse met 2x modaal gezinsinkomen. Dus houd op met mij als rijke elitair neer te zetten. Ik lever volgend jaar waarschijnlijk ca. 125 euro netto in (op een totaal van ca. 3000) dus mijn koopkrachtverlies is zonder de HRA-afschaffing ook al flink hoger dan de gemiddelde 1 tot 2%.

Inleveren, bezuinigen, logisch en OK. Maar wel eerlijk.

edit: foutje weggehaald
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  donderdag 15 december 2011 @ 14:13:30 #267
45206 Pietverdriet
pi_105615256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, de veelverdieners vergeten dat helemaal niet.
Maar het is buitengewoon arrogant om 'dus' maar alleen de rijke partijen onevenredig hard aan te pakken, en doet geen recht aan het belang dat zij dienen in de boekhouding van dee samenleving.
En nogmaals: ik hoor niet bij de 'rijke' nederlanders maar tot de middenklasse met 2x modaal gezinsinkomen. Dus houd op met mij als rijke elitair neer te zetten. Ik lever volgend jaar waarschijnlijk ca. 125 euro netto in (op een totaal van ca. 3000) dus mijn koopkrachtverlies is zonder de HRA-afschaffing ook al flink hoger dan de gemiddelde 1 tot 2%.

Inleveren, bezuinigen, logisch en OK. Maar wel eerlijk.

En nu noem je zelf 'plebs' dus misschien moet je eigen argumentatie eens onder de loep houden.
Denk dat je met twee keer modaal ook al ruim tot die 20 procent hoort
  donderdag 15 december 2011 @ 14:21:57 #268
238326 Worteltjestaart
pi_105615531
Even opgezocht, als ik bij het CBS zoek hoor ik blijkbaar tot de top-9% van alle inkomens :? en tot de top-20% van mensen in dezelfde levenssituatie als ik (=paar met kinderen).

Afhankelijk van hoe je kijkt hoor ik dus wel of net-wel-net-niet tot de rijkste 20% Nederlanders (OK, dit is wel een beetje een eye-opener voor mij, hoewel het aan mijn mening niets verandert).

En dan te bedenken dat het 52% belastingtarief pas ingaat vanaf een 'enkel' inkomen van 54.000 euro, kan ik nog ~22% stijgen voordat ik in het hoogste tarief val.

Met onze koopkrachtdaling van (nu al) ruim 4% (exclusief wat er eventueel aan de HRA wordt gedaan) in 2012 kan je moeilijk beweren dat ik flink inlever.
pi_105615572
quote:

[..]

Serieus. Wij vertrekken volgend jaar naar de VS.
Doei met je 52% IB tarief :)
pi_105615641
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:47 schreef Worteltjestaart het volgende:

Of iets crimineel is of niet, is een kwestie van goed lobbyen...

En het gaatniet over bovenste 20% maar de bovenste 5% die echt puissant rijk zijn en er neits voor hoeven doen.
Whatever...
  donderdag 15 december 2011 @ 14:25:38 #271
45206 Pietverdriet
pi_105615644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:23 schreef draaijer het volgende:

[..]

Serieus. Wij vertrekken volgend jaar naar de VS.
Doei met je 52% IB tarief :)
De zaak hier verkoop je?
pi_105615652
Maar worteltjestaat levert natuurlijk in omdat er wat minder budget gegeven wordt voor kinderopvang?

Ik ga er met 1.3* modaal als alleenstaande volgens mij niet zoveel op achteruit. Ja mijn verzekeringskosten stijgen, en de ozb en waterschap zal ook wel weer buiten inflatieniveau stijgen maar dat zal toch niet zoveel zijn.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:27:29 #273
45206 Pietverdriet
pi_105615710
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Even opgezocht, als ik bij het CBS zoek hoor ik blijkbaar tot de top-9% van alle inkomens :? en tot de top-20% van mensen in dezelfde levenssituatie als ik (=paar met kinderen).

Afhankelijk van hoe je kijkt hoor ik dus wel of net-wel-net-niet tot de rijkste 20% Nederlanders (OK, dit is wel een beetje een eye-opener voor mij, hoewel het aan mijn mening niets verandert).

En dan te bedenken dat het 52% belastingtarief pas ingaat vanaf een 'enkel' inkomen van 54.000 euro, kan ik nog ~22% stijgen voordat ik in het hoogste tarief val.

Met onze koopkrachtdaling van (nu al) ruim 4% (exclusief wat er eventueel aan de HRA wordt gedaan) in 2012 kan je moeilijk beweren dat ik flink inlever.
Zo zie je maar wat er bedoeld wordt met de rijken door de linkse propaganda, dat zijn doodgewone mensen met jouw inkomen.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:28:02 #274
238326 Worteltjestaart
pi_105615735
Inderdaad is de kinderopvang een belangrijk deel van koopkrachtverlies.
En dan kun je leuk aanvoeren dat het geen inkomensachteruitgang is omdat het alleen maar minder toeslag is, maar jij gaat ook mekkeren als er opeens 100 euro van je huurtoeslag verdwijnt.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:28:29 #275
45206 Pietverdriet
pi_105615755
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:25 schreef Basp1 het volgende:
Maar worteltjestaat levert natuurlijk in omdat er wat minder budget gegeven wordt voor kinderopvang?

Ik ga er met 1.3* modaal als alleenstaande volgens mij niet zoveel op achteruit. Ja mijn verzekeringskosten stijgen, en de ozb en waterschap zal ook wel weer buiten inflatieniveau stijgen maar dat zal toch niet zoveel zijn.
Je bent de kikker in een pan water, die loopt te gillen dat het niet kookt.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:32:06 #276
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105615860
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wellicht, of ik kan mijn inkomen naar Lichtenstein verplaatsen en gewoon veel minder belasting gaan betalen.
en wel van de benefits hier genieten
  donderdag 15 december 2011 @ 14:32:22 #277
238326 Worteltjestaart
pi_105615870
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie je maar wat er bedoeld wordt met de rijken door de linkse propaganda, dat zijn doodgewone mensen met jouw inkomen.
Ik zie mezelf bepaald niet als buitengewoon rijk, nee. Wij hebben geen tophuis, we kunnen comfortabel genoeg leven zonder ons buitensporige luxe te veroorloven (een nieuwe auto bijvoorbeeld kunnen wij echt niet betalen, dus wij rijden (probleemloos) tweedehands) en we kunnen elke maand wat sparen voor onszelf, voor aflossing van de hypotheek en voor de studie van de kinderen.

Als dit door 'links' al als buitengewoon rijk wordt aangemerkt, dan is het mij een werkelijk raadsel hoe je dan de HRA compleet wilt afschaffen voordat zelfs de 'rijke elite' flink in de rats komt. Als ik de HRA moet inleveren is dat alleen al >10% koopkrachtverlies.
pi_105615885
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat je met twee keer modaal ook al ruim tot die 20 procent hoort
Dat weet ik wel zeker. Je valt dan zelfs binnen de 10%.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_105615902
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
En dan kun je leuk aanvoeren dat het geen inkomensachteruitgang is omdat het alleen maar minder toeslag is, maar jij gaat ook mekkeren als er opeens 100 euro van je huurtoeslag verdwijnt.
Beter lezen worteltjestaart als huurder betaal je geen ozb, en met 1.3 modaal zou ik ook niet in aanmerking komen voor huurtoeslag ;)
pi_105615915
quote:

Ik zie liever dat we de oorzaak aanpakken, die mensen die niet willen werken zijn het product van de maatschappij. Ik zou ook niet gaan werken voor een schijtloon als ik weet dat ik daardoor meewerk aan de topsalarissen van de elite.

De armen hebben geen brood om te eten.... nou dan eten ze toch gewoon cake* :')

*betaald van hun uitkering :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 15 december 2011 @ 14:35:09 #281
45206 Pietverdriet
pi_105615942
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:32 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

en wel van de benefits hier genieten
Welke?
pi_105615965
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En het gaatniet over bovenste 20% maar de bovenste 5% die echt puissant rijk zijn en er neits voor hoeven doen.
Puissant rijk als je rond de 90.000 per jaar verdient?
Ik kan je verzekeren, dat heeft niets met rijk te maken.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:36:41 #283
238326 Worteltjestaart
pi_105615980
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik zie liever dat we de oorzaak aanpakken, die mensen die niet willen werken zijn het product van de maatschappij. Ik zou ook niet gaan werken voor een schijtloon als ik weet dat ik daardoor meewerk aan de topsalarissen van de elite.
Je betaalt niet mee aan de topsalarissen, je werkt mee aan de maatschappij.
En het dan gek vinden dat mensen op je kotsen...
pi_105615992
quote:

[..]

Blijf a.u.b. in Nederland, ze hebben al zo'n zuur beeld van ons Hollanders in het buitenland ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 15 december 2011 @ 14:38:35 #285
45206 Pietverdriet
pi_105616045
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:32 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik zie mezelf bepaald niet als buitengewoon rijk, nee. Wij hebben geen tophuis, we kunnen comfortabel genoeg leven zonder ons buitensporige luxe te veroorloven (een nieuwe auto bijvoorbeeld kunnen wij echt niet betalen, dus wij rijden (probleemloos) tweedehands) en we kunnen elke maand wat sparen voor onszelf, voor aflossing van de hypotheek en voor de studie van de kinderen.

Als dit door 'links' al als buitengewoon rijk wordt aangemerkt, dan is het mij een werkelijk raadsel hoe je dan de HRA compleet wilt afschaffen voordat zelfs de 'rijke elite' flink in de rats komt. Als ik de HRA moet inleveren is dat alleen al >10% koopkrachtverlies.
Ik denk dat het veel meer is dan 10% omdat het gaat om verlies van vrij besteedbaar inkomen en niet je totale bruto inkomen.
Je gaat er flink op je totale maandinkomen achteruit, maar de netto meerbelasting komt ten laste van je inkomen na al je vaste lasten. Je vrij besteedbaar inkomen daalt dan veel meer dan met 10%
pi_105616070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:25 schreef Spanky78 het volgende:

QFT _O_
pi_105616145
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
Had je het tegen Basp1? Wat een giller om te denken dat je met 1,3x modaal nog huurtoeslag krijgt _O-
pi_105616191
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent de kikker in een pan water, die loopt te gillen dat het niet kookt.
Pfff... er moet gewoon bezuinigt worden en aangezien niemand wat wil inleveren wordt het dus gewoon een lastenverzwaring. Laten we beginnen bij de sterkste schouders, dat zijn degene die het hardst geraakt worden als de overheid echt gaat bezuinigen.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:45:14 #289
238326 Worteltjestaart
pi_105616228
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Had je het tegen Basp1? Wat een giller om te denken dat je met 1,3x modaal nog huurtoeslag krijgt _O-
Niet specifiek tegen hem, nee, begrijp dat mijn post dat wel impliceert.
Fout mijnerzijds.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:49:42 #290
45206 Pietverdriet
pi_105616382
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Pfff... er moet gewoon bezuinigt worden en aangezien niemand wat wil inleveren wordt het dus gewoon een lastenverzwaring. Laten we beginnen bij de sterkste schouders, dat zijn degene die het hardst geraakt worden als de overheid echt gaat bezuinigen.
En wat denk jij wat er gebeurd met de economie als de HR wordt afgeschaft? Is je al een paar keer verteld maar daar verkies je niet op te reageren, je houd je vingers in je oortjes en zingt je liedje nog een keer.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:51:56 #291
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105616459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat denk jij wat er gebeurd met de economie als de HR wordt afgeschaft?
worden minder aandelen en derg aangeschaft
de beleggingskantoren krijgen het moeilijk enz

De Blokker en de Kruidvat merkt er niets van
pi_105616477
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat denk jij wat er gebeurd met de economie als de HR wordt afgeschaft? Is je al een paar keer verteld maar daar verkies je niet op te reageren, je houd je vingers in je oortjes en zingt je liedje nog een keer.
Gewoon gelijktijdig de IB verlagen, zie daar je compensatie. Wat de scheefleners aan koopkracht verliezen komt er bij de overige belastingbetalers als koopkracht bij. Een mooie manier om ook eens andere economische sectoren een boost te geven. De huizenmarkt is de afgelopen 20 jaar genoeg gestimuleerd imo.
pi_105616511
Ik beloof plechtig dat ik het extra geld dat ik binnenkrijg goed zal spenderen ;)
  donderdag 15 december 2011 @ 14:53:41 #294
238326 Worteltjestaart
pi_105616527
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:51 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-

Ik mag 300+ euro inleveren, heb geen beleggingen of wat dan ook.
En jij beweert met droge ogen dat 'de gewone winkelier' dat niet gaat merken?

-O-
  donderdag 15 december 2011 @ 14:53:57 #295
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105616538
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gewoon gelijktijdig de IB verlagen, zie daar je compensatie. Wat de scheefleners aan koopkracht verliezen komt er bij de overige belastingbetalers als koopkracht bij. Een mooie manier om ook eens andere economische sectoren een boost te geven. De huizenmarkt is de afgelopen 20 jaar genoeg gestimuleerd imo.
of de HRA halveren en de Huur ook aftraekbaar maken en hursubsidie stoppen
pi_105616553
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De zaak hier verkoop je?
Ik ben al een tijdje geen zelfstandig ondernemer meer. Ik werk bij een Amerikaanse organisatie met 30+ kantoren in de wereld :)
pi_105616616
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:54 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben al een tijdje geen zelfstandig ondernemer meer. Ik werk bij een Amerikaanse organisatie met 30+ kantoren in de wereld :)
Wat doen de Amerikaanse organisaties in NL? Zijn ze niet vies van belasting betalen? Ooh wacht....dat is waar ook, ze betalen bijna geen belasting in Nederland :')

Misschien als jouw baas eens wat meer belasting zou betalen dat jij wat minder zou hoeven te betalen ;)
  donderdag 15 december 2011 @ 14:57:41 #298
45206 Pietverdriet
pi_105616670
quote:

[..]

Suuure
  donderdag 15 december 2011 @ 14:59:35 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_105616764
quote:

[..]

Dus jij denkt dat het afschaffen van de HRA geen inpact heeft op (in deze volgorde):

- besteedbaar inkomen
- consumenten-uitgaven
- banen creeeren

Ik kan je verzekeren dat ook de lagere sociale klasse daar enorm veel last van gaat krijgen, want er zijn juist een heleboel laagwaardige banen die ook zullen verdwijnen
  donderdag 15 december 2011 @ 15:00:00 #300
45206 Pietverdriet
pi_105616783
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus je vind eigenlijk dat alle aftrekposten en subsidies moeten worden afgeschaft en belastingen worden verlaagd,
Ben je dan stoned of zo dat je het niet merkt dat Draaijer en Ik dat al de hele tijd beweren en jij maar verder loopt te jammeren over arme mensen

Het verbaasd me niets, want je kan je eigen draad ook niet verder dan 1 post herinneren.
  donderdag 15 december 2011 @ 15:00:22 #301
62913 Blik
The one and Only!
pi_105616804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:53 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

of de HRA halveren en de Huur ook aftraekbaar maken en hursubsidie stoppen
oh ja, huur aftrekbaar maken :') Dan creeer je er nog een HRA-variant bij :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: