http://www.nu.nl/gadgets/(...)aar-met-iphones.htmlquote:Jeugd is volgens Nokia-topman klaar met iPhones
Laatste update: 14 december 2011 08:53 info
AMSTERDAM – Volgens een topman van Nokia is de jeugd klaar met de iPhone en is Android te ingewikkeld.
Foto: AFP
Dat blijkt uit uitspraken van Niels Munksgaard, hoofd Portfolio, Product Marketing & Sales bij Nokia, tegenover Pocket-lint.
“Wat wij zien is dat jongeren het gehad hebben met iPhones, iedereen heeft er eentje. Bovendien zijn veel van hen niet blij met Android omdat het te ingewikkeld en niet veilig is”, aldus Munksgaard. Volgens hem wil de jeugd iets nieuws uitproberen en is Windows Phone daar uitermate geschikt voor.
Dat de iPhone al jaren goed is voor zo’n 20 procent van de markt en Android inmiddels een marktaandeel van meer dan 50 procent heeft, haalt de topman van Nokia niet aan.
Wel stelt hij dat het erg druk is op de smartphone-markt en dat zou een uitdaging kunnen zijn. “Als je een telefoonwinkel inloopt zie je tientallen zwarte telefoons met een touchscreen. Ze zijn allemaal hetzelfde. Nokia biedt iets anders.”
Nokia en Microsoft
Nokia en Microsoft gingen eerder dit jaar een samenwerking aan waarbij de Finse telefoonmaker alleen nog smartphones zal maken met Windows Phone van Microsoft. Het platform is tot nu toe nog niet erg succesvol en Microsoft gaf al toe dat het marktaandeel nog wat tegenvalt.
Nieuwe toestellen van Nokia die sinds oktober verkrijgbaar zijn, moeten daar verandering in brengen. Het bedrijf heeft nog geen verkoopcijfers bekendgemaakt, maar de Nokia Lumia 800 werd in de media erg positief ontvangen.
Toppertjequote:Dat blijkt uit uitspraken van Niels Munksgaard, hoofd Portfolio, Product Marketing & Sales bij Nokia, tegenover Pocket-lint.
QFTquote:
quote:
Terug naar de Nokia dan maar.quote:Bovendien zijn veel van hen niet blij met Android omdat het te ingewikkeld en niet veilig is”,
Dat is juist DE reden dat mensen een iPhone hebben...quote:Wat wij zien is dat jongeren het gehad hebben met iPhones, iedereen heeft er eentje.
BlackBerry is op z'n retour omdat het niet innoveert. Je kunt er geen apps op draaien, het beeldscherm is klein, het toestel heeft te veel onhandige dingen... En met die storing van laatst hebben ze het ook nogal verpest. BlackBerry was twee jaar geleden nog awesome, maar ze zijn niet meegegaan. (Net als Nokia eigenlijkquote:Op woensdag 14 december 2011 10:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De echte reden dat Iphone en Blackberry op hun retour zijn is natuurlijk zoals bij alle hypes. Als iedereen het heeft is het niet leuk meer.
De strekking van zijn mening is dat mensen die het koud laat welke mobiel men gebruikt meteen gebruikers van de Iphone haten, aangezien een deel van zijn legitimiteit op deze wereld afhankelijk is van de merknamen van de producten die hij gebruikt, waaronder producten van apple..quote:
Je maakt een denkfout door te denken dat de iPhone uberhaupt op zijn retour is. Dat is helemaal niet zo namelijk. Sterker nog dat ding gaat sinds kort als warme broodjes over de toonbank in China waar Apple nog echt een gigantische winst kan halen. Hetzelfde geld trouwens voor Android. Nee, de enige telefoon die op z'n retour is, is Nokia zelfquote:Op woensdag 14 december 2011 10:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Terug naar de Nokia dan maar.
[ afbeelding ]
De echte reden dat Iphone en Blackberry op hun retour zijn is natuurlijk zoals bij alle hypes. Als iedereen het heeft is het niet leuk meer.
En:quote:Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Re het volgende:
apple
android
windows
zo dat hebben we maar gehad
Ik ben gaarne bereid over te stappen naar android oid. Volgens mij zijn er nauwelijks meer verschillen tussen android en ios.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:39 schreef Aether het volgende:
Ik geloof niet dat men zo snel (gekochte) apps zal opgeven bij het opstappen naar een ander platform.
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De strekking van zijn mening is dat mensen die het koud laat welke mobiel men gebruikt meteen gebruikers van de Iphone haten, aangezien een deel van zijn legitimiteit op deze wereld afhankelijk is van de merknamen van de producten die hij gebruikt, waaronder producten van apple..
ik was zooo blij met m'nquote:Op woensdag 14 december 2011 11:59 schreef VakantieNancy het volgende:
De wens is de vader van de gedachte...
Nokia maakt al jaren geen goede telefoons meer,
De beste die ze gemaakt hebben is de 6310
[ afbeelding ]
http://www.huffingtonpost(...)eople_n_1076245.htmlquote:On September 12, 2011, HTC exec Martin Fichter said something that seemed crazy.
"iPhones are not that cool anymore," he proclaimed during a speech on stage at a conference in Seattle. "[Your] dad has an iPhone ... I mean, would you want what your parents wanted?"
In response to Fichter's surprising, counterintuitive declaration of the iPhone's slide from Fonzi to Screech, the entirety of the Internet -- in one unified, simultaneous, mutually agreed-upon motion--scoffed.
The statement that the iPhone -- and, by extension, any product that Apple has released in the last ten years -- is uncool was viewed as a desperate jab by a delusional competitor attacking the frontrunner in any way he could by most commenters.
I, too, scoffed, at the time. Even though my dad owns an iPhone. And even though all of his Bocce Ball partners do, too.
And then I saw the latest iPhone 4S commercial:
(zie bron voor videos)
These advertisements are, I believe, the first commercials from Apple in a long time that both star and aggressively cater to white-fence suburban forty-somethings with two-and-a-half kids. The iPhone might not be a phone for parents, but Apple is certainly targeting them.
In a long series of TV spots that stretched decades, Apple ran counterculture, outsider-pose adverts in an attempt to target its products to anyone BUT the people now featured in their iPhone commercials. Think about the silhouette people dancing like wild children to the indie music on their iPods; the Big Brother-inspired '1984' ad with the sledgehammer-flinging woman disrupting the monotony of a hypnotized nation; Justin Long as a hip Mac in skinny jeans and John Hodgman as a corporate and stodgy PC.
Frankly, if Hodgman, in his wire-rimmed glasses and gray suit and tie, had appeared in these latest Apple ads syncing a PowerPoint presentation with iCloud, he wouldn't have looked too out of place. Apple had already dipped its toes into the mainstream with its squishy, sentimental iPhone 4 FaceTime ads. But with their "WB Presents 7th Heaven" milquetoast characters, the newest iPhone television spots are so clearly targeted toward vanilla young parents and mid-career corporate professionals that they might as well have played Matchbox 20 in the background.
None of these people "Think Different." None of them would be properly celebrated with a rousing toast of "Here's to the crazy ones."
Let's be clear about what this means: The iPhone 4S isn't "for your dad" because of these commercials, but these commercials have most certainly been made "for your dad." It makes sense for a company that has gone from a laughing stock on the brink of bankruptcy to become one of the most highly valued corporations in America to target a new group of richer, older, more settled consumers with its latest ad blitz. After all, Apple makes devices desired by all age groups, from babies to great-grandparents.
There has been no authoritative survey showing that younger people prefer Android and older people prefer iOS. You may recall a proudly unscientific infographic by Hunch that claimed to show just that, or a recent Nielsen survey showing smartphone adoption among baby boomers skyrocketing upward. A Nielsen spokesperson told me, however, that unpublished data from that study showed that any perceived age gap between Android and iOS users had either diminished or was non-existent.
Apple should be mildly wary of a teenage backlash. Before the iPhone 4S was released, the top two individual handsets in America were the iPhone 4 and the iPhone 3GS (incidentally, spots three and four were both HTC phones). By now, the top three smartphones in the U.S. are almost certainly the iPhone 4S, the iPhone 4 and the iPhone 3GS, in that order. Apple's smartphone is terrific, but it is not so much demonstrably better than its competitors that it deserves this kind of market saturation. And frankly, if I were sixteen (if only!), I would not want to share a phone charger with my mother.
Naturally, the iPhone has become far less cool than it was when it was released in 2007. It is no longer the device that causes gawking and rubber-necking on the subway and school bus. And certainly far more dads, moms, grandmothers and grandfathers own the iPhone now, almost five years into its existence.
But as the iPhone approaches total ubiquity, and as Apple's advertisements have begun to reflect a shift in the company's target consumer, HTC exec Martin Fichter may have partially hit on something, albeit in a snarky way: Public perception of the iPhone is changing. Apple's phone is no longer scarce, and it is no longer cutting-edge. It is still cool, and it may still win prom king, but not with nearly as many votes as it would have garnered its freshman year.
Vandaar dat HTC in september hetzelfde zei, en zie m'n post boven je.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:37 schreef ems. het volgende:
Ik ben absoluut geen liefhebber van apple maar de iPhone is 10000x beter dan wat windows en nokia ooit aan mobiele foons heeft uitgebracht
Typisch wij van wc eend bericht inderdaad, volgens mij wil niemand op de middelbare school zo'n onding van nokia meer
quote:Op woensdag 14 december 2011 12:57 schreef The_Terminator het volgende:
Windows Phone
Ik heb momenteel zo'n ellendig kloteapparaat en weet nu al dat ik het nooit weer neem. Eens per week moet ik de telefoon herstarten omdat die op den duur traag gaat reageren, de trilfunctie ineens niet meer werkt of at random foutmeldingen begint uit te poepen.
Het punt is hier niet welk product beter is maar wat de trendwatchers, ontwikkelaars en andere professionals zien als een verschuiving in de markt.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Re het volgende:
apple
android
windows
zo dat hebben we maar gehad
quote:I co-incidentally happen to be in Helsinki, a few miles away from Nokia’s global headquarters in Espoo, Finland. Walking around the downtown (where I am staying), I have seen many more iPhones than Nokia phones. And most of the startup people I met have some variation of the iPhone. One of them who is still in college told me that Nokia gave him one of their new phones, and he decided to use it as a way to support his nation’s largest employer. A month later, he switched back to the iPhone. Ouch! When you can’t give away your phones to your own “youth,” it is time to stop hating on other platforms and look for ways to get people to use your product.
"Jeugd is klaar met Nokia. Iedereen had er eentje"quote:Op woensdag 14 december 2011 13:19 schreef RM-rf het volgende:
Nokia was de absolute beste telefoon makers toen mobiele telefoons gewoon waren om mee te telefoneren en misschien een sms te schrijven...
dat konden die ook het beste, bediening was gewoon eenvoudig en simpel, een relatief simpel menu-structuur waardoor je met 4 knopjes (links-rechts-vooruit-achteruit) snel kon navigeren...
Nokia is grandioos de mist ingegaan toen de smartphones opkwamen war mensen opeens veel meer mee gingen doen...
toen bracht Nokia onbediendbare troep uit van tweederangs materialen en ongelooflijk slecht design.
Tsja dat zie je wel meer bij bedrijven die lang de eerste positie hadden. Zo ook MS met hun internet explorer 6. Ze konden lekker achterover leunen want concurrentie was er nauwelijks. Toen kwam Mozilla met Firefox, Google met Chrome en Apple kwam weer terug in the picture en bracht nieuwe versies van Safari uit. Je ziet hoe snel het aandeel IE achteruit is gehold.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:24 schreef PKRChamp het volgende:
Klopt ja, hun hebben ook met de huidige niet smart-phones allerlei problemen. Het is helaas niet meer wat het is geweest.
Mijn oude Nokia 5110 van 15/16 jaar oud heb ik net even aan gezet en die doet het gewoon nog perfect.![]()
Beetje vreemd is het wel, je zou toch denken dat ze met mobiele telefonie een voorsprong hadden maar het zo makkelijk weer uit hun handen hebben laten glippen met hun navigatie mobieltjes enz.
Windows Phone 7 of de oude Windows Mobile 6.5-troep? Wereld van verschil namelijk.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:57 schreef The_Terminator het volgende:
Windows Phone
Ik heb momenteel zo'n ellendig kloteapparaat en weet nu al dat ik het nooit weer neem. Eens per week moet ik de telefoon herstarten omdat die op den duur traag gaat reageren, de trilfunctie ineens niet meer werkt of at random foutmeldingen begint uit te poepen.
Windows Phone 7 is een compleet opnieuw ontworpen systeem:quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:31 schreef Individual het volgende:
Hoezo is Windows mobile zo nieuw? In 2005 had ik telefoons met windows en touchscreen erop. Ik had keuze uit meer dan 100 telefoons, maar gebruikte toch een 'simpele' Nokia en heel soms een HP.
Omdat de nieuwste versie van Windows Phone niet te vergelijken is met de oude Windows Mobile. Dat laatste was slecht, Windows Phone doet kwalitatief niet echt onder voor iOs en Android aldus alle recensies. Het enige nadeel dat ze hebben is de slechte reputatie van de Windows Mobile telefoons.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:31 schreef Individual het volgende:
Hoezo is Windows mobile zo nieuw? In 2005 had ik telefoons met windows en touchscreen erop. Ik had keuze uit meer dan 100 telefoons, maar gebruikte toch een 'simpele' Nokia en heel soms een HP.
IDDquote:
Mijn probleem met Windows Mobile was dat de apparaten in 2005 te groot en te zwaar waren. Het systeem zelf was prima. De HP had dan ook nog GPS. Nu krijg ik ze niet meer gratis en dus heb ik alweer ruim 2 jaar iPhones die ook prima werken.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat de nieuwste versie van Windows Phone niet te vergelijken is met de oude Windows Mobile. Dat laatste was slecht, Windows Phone doet kwalitatief niet echt onder voor iOs en Android aldus alle recensies. Het enige nadeel dat ze hebben is de slechte reputatie van de Windows Mobile telefoons.
Flikker toch op, ik heb voor mn werk een Windows Mobile 6.5 telefoon en ik heb nog nooit zo'n ellendig, traag, gebruiksonvriendelijk kutsysteem gezien.quote:
Voor meer dan de kalender, wat kleine appjes en surfen heb ik het nooit gebruikt. De Blackberry van toen (zwart-wit nog) ook niet trouwens en ik belde er misschien een handvol keer op.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Flikker toch op, ik heb voor mn werk een Windows Mobile 6.5 telefoon en ik heb nog nooit zo'n ellendig, traag, gebruiksonvriendelijk kutsysteem gezien.
true. simpele nokia's zijn ftw. hoop dat ze die niet op windows phone gaan zetten though.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:53 schreef Macabrefuture het volgende:
Ouderwetse telefoons worden weer een hype. Niet de draagbare spionagekastjes van nu.
Yup. Nokia heeft, wat, 10 jaar het grote marktaandeel gehad? Maar is nooit verder gegaan met ontwikkelen toen HTC, Samsung en Apple overstapten op touch.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:48 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
BlackBerry is op z'n retour omdat het niet innoveert. Je kunt er geen apps op draaien, het beeldscherm is klein, het toestel heeft te veel onhandige dingen... En met die storing van laatst hebben ze het ook nogal verpest. BlackBerry was twee jaar geleden nog awesome, maar ze zijn niet meegegaan. (Net als Nokia eigenlijk)
iPhone is niet op z'n retour. Die is nog steeds populair.
Haha ik dacht precies hetzelfde.quote:
Oh ja? Waarom zouden ouderwetse telefoons volgens jou weer een hype worden?quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:53 schreef Macabrefuture het volgende:
Ouderwetse telefoons worden weer een hype.
En ze zijn terug met de Lumia 800. Prima toestel, mooi zonder fratsen, werk erg snel, lekker ding gewoon. Ik heb vertrouwen in Nokia, en vind het iets te simpel om de OP af te doen als "wij van wc eend".quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:39 schreef fratsman het volgende:
NokiaEllendig hoerending.
Ik heb een N97 mini, maar op het moment dat ik in april een nieuw toestel kan kiezen gaat ie tegen de muur. Wat een bagger. Vastlopers, schermfreezes, een touchscreen wat het met hard drukken "goed" doet.
Nokia maakte eind jaren 90/begin 2000 toptelefoons. Mijn 3310 doet het na 9 jaar nog steeds super, maar qua smartphones hebben ze gewoon hard de boot gemist.
Ik ben benieuwd hoelang het cameraknopje goed blijftquote:Op vrijdag 16 december 2011 16:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
En ze zijn terug met de Lumia 800. Prima toestel, mooi zonder fratsen, werk erg snel, lekker ding gewoon. Ik heb vertrouwen in Nokia, en vind het iets te simpel om de OP af te doen als "wij van wc eend".
Nadat het gammele unlocknopje aan de zijkant van mijn N97 afbrak terwijl ik zeer voorzichtig met het toestel was omgegaan (nooit laten vallen, altijd in broekzak zonder geld e.d.), had ik het hierdoor EN door de gammele software op deze gebruikersonvriendelijke telefoon wel even gehad met Nokia. En ik was niet de enige met exact dezelfde problemen.quote:De cameraknop, die van Microsoft op elke Windows Phone moet zitten, valt eveneens uit de toon. Hij ziet er hetzelfde uit als andere knoppen, maar voelt aan alsof hij er later op is geplakt: hij wiebelt wat en maakt niet de indruk dat hij het een paar jaar zal uithouden.
http://tweakers.net/revie(...)-accu-en-design.html
Die nokia n97 en oude software zijn niet te vergelijken met de lumia. Punt. Period.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoelang het cameraknopje goed blijft
[..]
Nadat het gammele unlocknopje aan de zijkant van mijn N97 afbrak terwijl ik zeer voorzichtig met het toestel was omgegaan (nooit laten vallen, altijd in broekzak zonder geld e.d.), had ik het hierdoor EN door de gammele software op deze gebruikersonvriendelijke telefoon wel even gehad met Nokia. En ik was niet de enige met exact dezelfde problemen.
Software mag nu dan wel beter zijn, ik blijf skeptisch... Design van het toestel vind ik trouwens top... hoop alleen dat ze geleerd hebben van hun fouten. Mij hebben ze er in ieder geval niet als klant mee terug.
Wat ik al zeg, de software mag nu dan wel beter zijn, ik hoop ook dat ze qua hardware niet weer dezelfde slordigheidsfouten maken als bij (het unlockknopje van) de N97... Vandaar ook mijn opmerking over het cameraknopje.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Die nokia n97 en oude software zijn niet te vergelijken met de lumia. Punt. Period.
Ze hebben ook gewoon zwaar gefaald inderdaad, maar zijn nu mi weer compleet op het goede pad, en dat op het juiste moment ook nog eens.
Serieus, ga de Lumia eens in de winkel bekijken en vasthouden. Je praat poep.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
lumia 800 heeft 1 proc omdat windows er geen 2 ondersteunt atm. daarbij ziet het er allemaal wat sluggish uit in comparison met de iphone. het is gewoon een budgetfoon die vast wel gekozen gaat worden omdat-gratis-bij-abo. veel meer gaat het niet worden denk ik.
Symbian hoger dan RIM.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
2e kwartaal 2011, bron http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone#Market_share
eigenlijk ben je een nerd mannetje he, geef het maar toe.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:42 schreef Zeepvloertje het volgende:
De lumia krijg je niet zomaar gratis bij een abbo hoor
Bij de T-mobile moet je iig voor twee jaar 50 euro per maand betalen en dan is de telefoon zelf kosteloos.
Er zijn op youtube filmpjes te zien dat de iPhone websites sneller laadt dan de Lumia. Maar dat boeit allemaal niet, want de Lumia is er in het blauw.
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:04 schreef Metro2005 het volgende:
Android ingewikkeld??
Jeugd klaar met iphone?
Iedereen zit te wachten op windows phone 7 ?![]()
Onder welke steen komt deze malloot vandaan dan.
Qua hardware is er volgens mij ook nooit iets mis geweest met Nokia.quote:Op zaterdag 17 december 2011 10:56 schreef raptorix het volgende:
Ik heb zelf een Android, en dat bevalt me prima, echter van de week die Nokia even vastgehouden moet zeggen dat ik zwaar onder indruk van performance en beeldkwaliteit was.
Nee, dat is ook zo. Maar op een gegeven moment keken ze gewoon niet meer goed naar de marktquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Qua hardware is er volgens mij ook nooit iets mis geweest met Nokia.
Ze zijn te lang doorgegaan met Symbian, wat gewoon een lastig platform is om software te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat is ook zo. Maar op een gegeven moment keken ze gewoon niet meer goed naar de markt
Daar heb ik geen verstand van. Weet ook niet of het nou goed of slecht is dat ze met microsoft in zee zijn gegaan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze zijn te lang doorgegaan met Symbian, wat gewoon een lastig platform is om software te ontwikkelen.
Microsoft bied in ieder geval een goed platform qua development, en zelfs de grootste designers bij mij op het werk waren onder indruk van de UX van windows phone, daarnaast zullen ze vast een aantrekkelijke deal met MS hebben gesloten omdat MS zich niet kan permitteren de slag te verliezen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Daar heb ik geen verstand van. Weet ook niet of het nou goed of slecht is dat ze met microsoft in zee zijn gegaan.
Ja, hoor van veel mensen dat het een fijn systeem is enzo, maar ik ben de vorige windows besturingssysteem gewend op een oudere htc en dat werkte wel rot, zal daarom niet snel teruggaan naar windows op m'n telefoon. Of android moet op een gegeven moment erg tegen gaan vallenquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Microsoft bied in ieder geval een goed platform qua development, en zelfs de grootste designers bij mij op het werk waren onder indruk van de UX van windows phone, daarnaast zullen ze vast een aantrekkelijke deal met MS hebben gesloten omdat MS zich niet kan permitteren de slag te verliezen.
Mijn Nokia C6 was ook niks, constant vastlopen en enorm traag, nu met de nieuwste firmware is het net te doen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:51 schreef Blitzkrieger het volgende:
Ik kocht laatst een Nokia C3-00 en het internet (WiFi) was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen, Nokia maakte 10 jaar geleden supergoede telefoons maar met smartphones falen ze hard.
mijn eeste gsm.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:27 schreef woid het volgende:
[..]
ik was zooo blij met m'n
[ afbeelding ]
Nee hoor, die werken namelijk altijd, mijn 3310 bijvoorbeeld, is nu al wat, 13 jaar oud?quote:Op woensdag 14 december 2011 11:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout door te denken dat de iPhone uberhaupt op zijn retour is. Dat is helemaal niet zo namelijk. Sterker nog dat ding gaat sinds kort als warme broodjes over de toonbank in China waar Apple nog echt een gigantische winst kan halen. Hetzelfde geld trouwens voor Android. Nee, de enige telefoon die op z'n retour is, is Nokia zelf
Dit artikel is dan ook meer een heel slechte wanhoopspoging om mensen anders te doen geloven. En dat zeg ik als Nokiabezitter
Nou de huidie windows mobile is echt niet te vergelijke met de vorige versies, dat was meer een windows desktop slecht nagebouwd op een telefoon, hier een online demo: http://m.microsoft.com/windowsphone/en-us/demoquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, hoor van veel mensen dat het een fijn systeem is enzo, maar ik ben de vorige windows besturingssysteem gewend op een oudere htc en dat werkte wel rot, zal daarom niet snel teruggaan naar windows op m'n telefoon. Of android moet op een gegeven moment erg tegen gaan vallenNokia zal er ook wel een flink pak geld voor gekregen hebben denk ik
Ik ben bekend met het systeem, ooit met een telefoon van een kennis gespeeld en die had dat erop staanquote:Op zaterdag 17 december 2011 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou de huidie windows mobile is echt niet te vergelijke met de vorige versies, dat was meer een windows desktop slecht nagebouwd op een telefoon, hier een online demo: http://m.microsoft.com/windowsphone/en-us/demo
Wel even openen in een moderne browser zoals chrome
Ontwikkelen? Het is eerst en vooral een ellendig platform qua user experience. Extreem gebruiksonvriendelijk.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze zijn te lang doorgegaan met Symbian, wat gewoon een lastig platform is om software te ontwikkelen.
Ik volg deze redenatie niet. Wie wel?quote:Wat wij zien is dat jongeren het gehad hebben met iPhones, iedereen heeft er eentje.
vind je? zat altijd wel logisch in elkaar en was snel. opties die ik soms nog steeds mis op android of ios zaten er al jaren in:quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:48 schreef Q. het volgende:
[..]
Ontwikkelen? Het is eerst en vooral een ellendig platform qua user experience. Extreem gebruiksonvriendelijk.
Even uitgetest, zo dus niet maar je krijgt in iOS in dat geval een extra pijltje naast het betreffende bericht waarbij je opties krijgt zoals opslaan of het nummer bellen of SMSen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Ingedrukt houden, dan krijg je opties, oa opslaan.
cool thxquote:Op zaterdag 17 december 2011 20:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Ingedrukt houden, dan krijg je opties, oa opslaan.
Dat had meer te maken met het tijdsbeeld, in die tijd waren smartphones nog geen halve computers qua hardware, nog maar niet te spreken dat touchscreens een zeldzaamheid waren.quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:48 schreef Q. het volgende:
[..]
Ontwikkelen? Het is eerst en vooral een ellendig platform qua user experience. Extreem gebruiksonvriendelijk.
Het was voor zijn tijd, zeker rondom de N95 het beste systeem wat er was maar het sloeg nergens op dat Nokia er nog zo belachelijk lang aan vast heeft gehouden terwijl de lat al veel hoger lag dankzij Apple. Hetzelfde geldt trouwens voor Microsoft met Windows Mobile 6.5, op zich niet zo raar dat die twee elkaar nu hebben gevonden, ze hebben allebei een enorme achterstand in te halen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat had meer te maken met het tijdsbeeld, in die tijd waren smartphones nog geen halve computers qua hardware, nog maar niet te spreken dat touchscreens een zeldzaamheid waren.
Symbian had best een goede performance, en was best lang een "ok" OS, zeker gezien prijs/kwaliteit verhoudingen, daarnaast was er een ontzettende grote hoeveelheid software voor.
En HTC, en trendwatchers en en en en.quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de tt klopt ook niet he. eigenlijk moet het zijn
"Nokia zegt: ... etc"
Ik denk dat de Jeugd de prijzen van 50+ euro per maand voor een mobiele telefoon en abonnement ook wat hoog vinden, hierdoor zijn minder jeugdigen die een Iphone kopen. De eerste Iphone kostte ongeveer 30 euro per maand bij t-mobile.quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:47 schreef Kikkeren het volgende:
Jeugd is helemaal niet klaar met iPhone, jeugd is wel helemaal klaar met Nokia.
iPhone/BlackBerry werkt gewoon veel fijner dan die Nokiadingen.
Het touch screen van de iPhone werkt echt fijn en het ziet er allemaal mooi uit en BlackBerry is een goedkope telefoon waarmee je heel gemakkelijk in verbinding staat met je Social Media.
Nadeel van BB is dan wel dat ze snel uit elkaar vallen![]()
En van iPhone natuurlijk de prijs
Ik denk dat die achterstand vooral geld voor marktaandeel, hoewel ik vermoed dat ze zich vooral zullen gaan richten op mensen die nog niet echt ervaring hebben met smartphones, de propositie om windows 8 de zelfde userinterface te geven als de mobiele variant is natuurlijk wel interessant en gewaagt.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Het was voor zijn tijd, zeker rondom de N95 het beste systeem wat er was maar het sloeg nergens op dat Nokia er nog zo belachelijk lang aan vast heeft gehouden terwijl de lat al veel hoger lag dankzij Apple. Hetzelfde geldt trouwens voor Microsoft met Windows Mobile 6.5, op zich niet zo raar dat die twee elkaar nu hebben gevonden, ze hebben allebei een enorme achterstand in te halen.
Volgens mij een stuk meer hoor, ik meen dat als je hem gratis wou dat het ergens rond de 45 euro voor 2 jaar kwam. Weet nog dat ik er destijds van af heb gezien omdat ik vrijwel niet bel.quote:Op zondag 18 december 2011 00:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik denk dat de Jeugd de prijzen van 50+ euro per maand voor een mobiele telefoon en abonnement ook wat hoog vinden, hierdoor zijn minder jeugdigen die een Iphone kopen. De eerste Iphone kostte ongeveer 30 euro per maand bij t-mobile.
Ik heb geen problemen met IOS of Windows, ook niet met BB, maar kids moeten duidelijk worden gemaakt met privacy problemene.quote:Op zondag 18 december 2011 21:31 schreef kurk_droog het volgende:
Snap sowieso wat iemand van 14 - 20 met een BB moet. Wat een drama die mensen die geen eigen keuze kunnen maken en zitten te kutten met dat scrollballetje op internet
Gewoon android, ios of windows. BB
alle BB hebben natuurlijk een scrollballetjequote:Op zondag 18 december 2011 21:31 schreef kurk_droog het volgende:
Snap sowieso wat iemand van 14 - 20 met een BB moet. Wat een drama die mensen die geen eigen keuze kunnen maken en zitten te kutten met dat scrollballetje op internet
Gewoon android, ios of windows. BB
Definiëer iedereen.quote:Op maandag 19 december 2011 00:45 schreef Jordony het volgende:
Omstreden topics dit. iphone is bij de jeugd maar ook bij de oudere doelgroepen niet weg te slaan. iPhone 5 heeft straks ook iedereen, als deze gaat komen. Maar wordt wel saai als iedereen weer een iPhone heeft. Nokia loopt achter de feiten aan en is niet vernieuwend.
Flauwekul, kijk maar eens om je heen, dan zie je juist dat veel jeugd een blackberry gebruikt.quote:Op maandag 19 december 2011 00:45 schreef Jordony het volgende:
Omstreden topics dit. iphone is bij de jeugd maar ook bij de oudere doelgroepen niet weg te slaan. iPhone 5 heeft straks ook iedereen, als deze gaat komen. Maar wordt wel saai als iedereen weer een iPhone heeft. Nokia loopt achter de feiten aan en is niet vernieuwend.
ik tik wel 5x zo snel op een BB als op een iPhone, maar is dan ook voornamelijk handig voor je mail, je moet er niet mee gaan surfen neequote:Op maandag 19 december 2011 00:45 schreef Prego het volgende:
[..]
alle BB hebben natuurlijk een scrollballetje
Dat komt omdat jeugdigen communiceren met nadenken verwarren.quote:Op maandag 19 december 2011 11:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Flauwekul, kijk maar eens om je heen, dan zie je juist dat veel jeugd een blackberry gebruikt.
iPhone is vooral populair onder mensen die werken in de creatieve sector.
Waar baseer je dit op?quote:Op maandag 19 december 2011 11:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Flauwekul, kijk maar eens om je heen, dan zie je juist dat veel jeugd een blackberry gebruikt.
iPhone is vooral populair onder mensen die werken in de creatieve sector.
Dat komt/kwam toch voornamelijk door het pingen?quote:Op maandag 19 december 2011 11:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik lees niks over de creatieve sector. Alleen dit:quote:Op maandag 19 december 2011 11:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alstu: http://blog.hi-media.com/(...)id-dominant/?lang=nl
quote:Bezitters van een iPhone zijn relatief vaak ruimdenkend, zakelijk en luxezoekers.
Jep, en BB krijg je gratis met een relatief goedkoop abbo.quote:Op maandag 19 december 2011 11:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat komt/kwam toch voornamelijk door het pingen?
Ik werk bij een Full Service internetbureau met ruim 250 man, ik heb dus een relatief goed zicht op het gebruik van smartphones.quote:Op maandag 19 december 2011 11:46 schreef TimCook het volgende:
[..]
Ik lees niks over de creatieve sector. Alleen dit:
[..]
Ik heb een Nokia Lumia 800 gekregen en heb nog geen enkel probleem gehad.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:57 schreef The_Terminator het volgende:
Windows Phone
Zal me niet verbazen al het gaat om een oude windows mobile 6.5 (?), heb ze in verleden ook gehad, wat een drama dingen.quote:Op maandag 19 december 2011 11:50 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik heb een Nokia Lumia 800 gekregen en heb nog geen enkel probleem gehad.
Minder crashes dan op Android
Grafsteen van Steve Jobs.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:04 schreef Metro2005 het volgende:
Android ingewikkeld??
Jeugd klaar met iphone?
Iedereen zit te wachten op windows phone 7 ?![]()
Onder welke steen komt deze malloot vandaan dan.
Nokia Lumia is net uitgebracht, die heeft een nieuwe versie van windows phone. Grote kans dat mijn volgende smartphone een Nokia wordt trouwens. Mooie telefoontjes en zo te zien een fijn menu.quote:Op maandag 19 december 2011 11:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zal me niet verbazen al het gaat om een oude windows mobile 6.5 (?), heb ze in verleden ook gehad, wat een drama dingen.
Dat heeft niets met 'topmodel' te maken, ook de Android-topmodellen krijgen na een jaar nog zelden updates. Weer een reden om Apple te kiezen, de meer dan 2,5 jaar oude iPhone 3GS kan nog steeds prima de laatste versie van iOS draaien.quote:Op maandag 19 december 2011 21:29 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nu een HTC Desire, maar daar komen al helemaal geen software updates meer voor, belachelijk. Ik sluit geen abonnement af om 2 jaar lang met oude software te werken terwijl er al lang nieuwe is beschikbaar is. Maar omdat het geen 'topmodel' betrof, komt het niet naar mijn model.
De markt gaat snel, als ze een paar goede modellen hebben die aanslaan kan het zo maar weer hard gaan voor Nokia.quote:Op maandag 19 december 2011 21:16 schreef pleeborstel het volgende:
Nokia is alleen nog goed in no-nonsense budget telefoons maken.
In de smartphone wereld zijn ze al lang geleden weg geconcurreerd.
Zou kunnen, maar ik vind iPhones veel te duur.quote:Op maandag 19 december 2011 21:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat heeft niets met 'topmodel' te maken, ook de Android-topmodellen krijgen na een jaar nog zelden updates. Weer een reden om Apple te kiezen, de meer dan 2,5 jaar oude iPhone 3GS kan nog steeds prima de laatste versie van iOS draaien.
Tja... een olietanker draai je niet ff in 5 min. als je al een tijdje de verkeerde koers vaart.quote:Op maandag 19 december 2011 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Windows phone 7 is wel een gelikt OS. Ze hadden er alleen 2 jaar eerder mee moeten komen.
Thanks voor de link!! Was al een tijd passief naar zoiets opzoekquote:Op zaterdag 17 december 2011 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou de huidie windows mobile is echt niet te vergelijke met de vorige versies, dat was meer een windows desktop slecht nagebouwd op een telefoon, hier een online demo: http://m.microsoft.com/windowsphone/en-us/demo
Wel even openen in een moderne browser zoals chrome
Viel mij ook al op dat de redenatie niet eens logisch was iddquote:Op zaterdag 17 december 2011 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik volg deze redenatie niet. Wie wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |