abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 14 december 2011 @ 10:30:31 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_105567824

quote:
Jeugd is volgens Nokia-topman klaar met iPhones
Laatste update: 14 december 2011 08:53 info
AMSTERDAM – Volgens een topman van Nokia is de jeugd klaar met de iPhone en is Android te ingewikkeld.

Foto: AFP
Dat blijkt uit uitspraken van Niels Munksgaard, hoofd Portfolio, Product Marketing & Sales bij Nokia, tegenover Pocket-lint.
“Wat wij zien is dat jongeren het gehad hebben met iPhones, iedereen heeft er eentje. Bovendien zijn veel van hen niet blij met Android omdat het te ingewikkeld en niet veilig is”, aldus Munksgaard. Volgens hem wil de jeugd iets nieuws uitproberen en is Windows Phone daar uitermate geschikt voor.
Dat de iPhone al jaren goed is voor zo’n 20 procent van de markt en Android inmiddels een marktaandeel van meer dan 50 procent heeft, haalt de topman van Nokia niet aan.
Wel stelt hij dat het erg druk is op de smartphone-markt en dat zou een uitdaging kunnen zijn. “Als je een telefoonwinkel inloopt zie je tientallen zwarte telefoons met een touchscreen. Ze zijn allemaal hetzelfde. Nokia biedt iets anders.”
Nokia en Microsoft
Nokia en Microsoft gingen eerder dit jaar een samenwerking aan waarbij de Finse telefoonmaker alleen nog smartphones zal maken met Windows Phone van Microsoft. Het platform is tot nu toe nog niet erg succesvol en Microsoft gaf al toe dat het marktaandeel nog wat tegenvalt.
Nieuwe toestellen van Nokia die sinds oktober verkrijgbaar zijn, moeten daar verandering in brengen. Het bedrijf heeft nog geen verkoopcijfers bekendgemaakt, maar de Nokia Lumia 800 werd in de media erg positief ontvangen.
http://www.nu.nl/gadgets/(...)aar-met-iphones.html
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_105567859
Wij van wc-eend...
  woensdag 14 december 2011 @ 10:31:49 #3
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_105567866
quote:
Dat blijkt uit uitspraken van Niels Munksgaard, hoofd Portfolio, Product Marketing & Sales bij Nokia, tegenover Pocket-lint.
Toppertje 14.gif
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  woensdag 14 december 2011 @ 10:32:46 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105567888
apple :r
android :r
windows :r

zo dat hebben we maar gehad
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 14 december 2011 @ 10:32:47 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_105567890
Wij van wc-eend
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 14 december 2011 @ 10:34:13 #6
256666 leeell
I know you're lonely
pi_105567931
dit is toch wel het kutste artikel ooit
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_105567934
Lol haha, iPhones are sooooo mainstream!
Zie je die hipsters al lopen met hun Windows-telefoon? :') _O-
pi_105567958
Straks willen ze ook niet naar de starbucks :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 14 december 2011 @ 10:35:15 #9
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_105567959
quote:
13s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:31 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Wij van wc-eend...
QFT
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  woensdag 14 december 2011 @ 10:35:52 #10
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_105567977
waar gaat het heen met de jeugd ze luisteren ook al naar die tyfus muziek...
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  woensdag 14 december 2011 @ 10:36:46 #11
215628 woid
let's get Friendly
pi_105568008

niet te ingewikkeld
  woensdag 14 december 2011 @ 10:36:52 #12
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_105568011
quote:
Wij van wc-eend...
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_105568021
quote:
Bovendien zijn veel van hen niet blij met Android omdat het te ingewikkeld en niet veilig is”,
Terug naar de Nokia dan maar.

De echte reden dat Iphone en Blackberry op hun retour zijn is natuurlijk zoals bij alle hypes. Als iedereen het heeft is het niet leuk meer.
pi_105568052
Nee, Nokia :')
pi_105568101
Je zou er een appleflauwte van krijgen.
  woensdag 14 december 2011 @ 10:44:02 #16
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_105568190
quote:
Wat wij zien is dat jongeren het gehad hebben met iPhones, iedereen heeft er eentje.
Dat is juist DE reden dat mensen een iPhone hebben... :N

Echt wat een artikel :')
/-=]
|o-0
~~~`
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 14 december 2011 @ 10:44:37 #17
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_105568202
Goed artikel he :@
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 14 december 2011 @ 10:47:02 #18
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105568256
Ik las de titel van het bericht en wist al genoeg :')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105568288
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De echte reden dat Iphone en Blackberry op hun retour zijn is natuurlijk zoals bij alle hypes. Als iedereen het heeft is het niet leuk meer.
BlackBerry is op z'n retour omdat het niet innoveert. Je kunt er geen apps op draaien, het beeldscherm is klein, het toestel heeft te veel onhandige dingen... En met die storing van laatst hebben ze het ook nogal verpest. BlackBerry was twee jaar geleden nog awesome, maar ze zijn niet meegegaan. (Net als Nokia eigenlijk :'))

iPhone is niet op z'n retour. Die is nog steeds populair.
  woensdag 14 december 2011 @ 10:53:00 #20
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_105568402
Android te ingewikkeld? :')
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_105568573
Dit is geen nieuws, het is een reclame praatje. En nog onzin ook.
pi_105568705
Android ingewikkeld? :')?
Jeugd klaar met iphone :') ?
Iedereen zit te wachten op windows phone 7 ? :')

Onder welke steen komt deze malloot vandaan dan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_105569040
Straks McDonald's? :o
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105569081
Ik dacht dat de iPhone vet cool is yo
Feyenoord Rotterdam
pi_105569117
Haten op de iPhone :')

paupers
  woensdag 14 december 2011 @ 11:21:35 #26
215628 woid
let's get Friendly
pi_105569206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:18 schreef Sant. het volgende:
Haten op de iPhone :')

paupers
wattuh???
pi_105569314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:21 schreef woid het volgende:

[..]

wattuh???
De strekking van zijn mening is dat mensen die het koud laat welke mobiel men gebruikt meteen gebruikers van de Iphone haten, aangezien een deel van zijn legitimiteit op deze wereld afhankelijk is van de merknamen van de producten die hij gebruikt, waaronder producten van apple..
pi_105569520
Wat de fuck is dit nou weer voor spam?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_105569722
Ik geloof niet dat men zo snel (gekochte) apps zal opgeven bij het opstappen naar een ander platform.
  woensdag 14 december 2011 @ 11:43:46 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_105569865
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Terug naar de Nokia dan maar.
[ afbeelding ]

Je maakt een denkfout door te denken dat de iPhone uberhaupt op zijn retour is. Dat is helemaal niet zo namelijk. Sterker nog dat ding gaat sinds kort als warme broodjes over de toonbank in China waar Apple nog echt een gigantische winst kan halen. Hetzelfde geld trouwens voor Android. Nee, de enige telefoon die op z'n retour is, is Nokia zelf :D

Dit artikel is dan ook meer een heel slechte wanhoopspoging om mensen anders te doen geloven. En dat zeg ik als Nokiabezitter :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_105569934
Nokia ftw apple ftl
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_105570192
Nokia 3410 > Apple&android
pi_105570217
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Re het volgende:

En:

Fanboys :r
Haters :r
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105570293
Verder is dit het laatste gespartel van een directeur van een noodlijdende toko. Die duidelijk totaal de weg kwijt is.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105570320
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:39 schreef Aether het volgende:
Ik geloof niet dat men zo snel (gekochte) apps zal opgeven bij het opstappen naar een ander platform.
Ik ben gaarne bereid over te stappen naar android oid. Volgens mij zijn er nauwelijks meer verschillen tussen android en ios.
  woensdag 14 december 2011 @ 11:59:13 #36
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_105570344
De wens is de vader van de gedachte...
Nokia maakt al jaren geen goede telefoons meer,
De beste die ze gemaakt hebben is de 6310
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
pi_105570386
Nokia lijdt duidelijk aan een stukje cognitieve dissonantie. Maar dat is misschien ook wel begrijpelijk als je ongeveer twintig jaar lang de markt hebt bepaald. Dan is het moeilijk te accepteren dat je geen enkele toegevoegde waarde meer hebt.
  woensdag 14 december 2011 @ 12:02:21 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_105570436
Die nieuwe Nokia's zijn best leuk, maar om nou te zeggen dat iPhones uit zijn...
  woensdag 14 december 2011 @ 12:25:50 #39
215628 woid
let's get Friendly
pi_105571114
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:25 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De strekking van zijn mening is dat mensen die het koud laat welke mobiel men gebruikt meteen gebruikers van de Iphone haten, aangezien een deel van zijn legitimiteit op deze wereld afhankelijk is van de merknamen van de producten die hij gebruikt, waaronder producten van apple..
_O- _O- _O-
  woensdag 14 december 2011 @ 12:27:19 #40
215628 woid
let's get Friendly
pi_105571152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:59 schreef VakantieNancy het volgende:
De wens is de vader van de gedachte...
Nokia maakt al jaren geen goede telefoons meer,
De beste die ze gemaakt hebben is de 6310
[ afbeelding ]
ik was zooo blij met m'n

woensdag 14 december 2011 @ 12:28:23 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105571177
iPhone is nu al inderdaad een tijd aan de top qua populariteit, het is dus niet heel vreemd om te voorspellen dat er een verschuiving plaats gaat vinden onder de groep die zich graag afzet tegen de gevestigde orde. Aangezien iedereen en z'n opa een iPhone heeft ligt het in de verwachting dat de jeugd iets anders gaat zoeken.

Je ziet het ook in hoe Apple nu de iPhone in de markt aan het zetten is, waar voorheen hun reclames op de jeugd gericht waren zie je dat ze nu mikken op een oudere groep.

quote:
On September 12, 2011, HTC exec Martin Fichter said something that seemed crazy.

"iPhones are not that cool anymore," he proclaimed during a speech on stage at a conference in Seattle. "[Your] dad has an iPhone ... I mean, would you want what your parents wanted?"

In response to Fichter's surprising, counterintuitive declaration of the iPhone's slide from Fonzi to Screech, the entirety of the Internet -- in one unified, simultaneous, mutually agreed-upon motion--scoffed.

The statement that the iPhone -- and, by extension, any product that Apple has released in the last ten years -- is uncool was viewed as a desperate jab by a delusional competitor attacking the frontrunner in any way he could by most commenters.

I, too, scoffed, at the time. Even though my dad owns an iPhone. And even though all of his Bocce Ball partners do, too.

And then I saw the latest iPhone 4S commercial:

(zie bron voor videos)

These advertisements are, I believe, the first commercials from Apple in a long time that both star and aggressively cater to white-fence suburban forty-somethings with two-and-a-half kids. The iPhone might not be a phone for parents, but Apple is certainly targeting them.

In a long series of TV spots that stretched decades, Apple ran counterculture, outsider-pose adverts in an attempt to target its products to anyone BUT the people now featured in their iPhone commercials. Think about the silhouette people dancing like wild children to the indie music on their iPods; the Big Brother-inspired '1984' ad with the sledgehammer-flinging woman disrupting the monotony of a hypnotized nation; Justin Long as a hip Mac in skinny jeans and John Hodgman as a corporate and stodgy PC.

Frankly, if Hodgman, in his wire-rimmed glasses and gray suit and tie, had appeared in these latest Apple ads syncing a PowerPoint presentation with iCloud, he wouldn't have looked too out of place. Apple had already dipped its toes into the mainstream with its squishy, sentimental iPhone 4 FaceTime ads. But with their "WB Presents 7th Heaven" milquetoast characters, the newest iPhone television spots are so clearly targeted toward vanilla young parents and mid-career corporate professionals that they might as well have played Matchbox 20 in the background.

None of these people "Think Different." None of them would be properly celebrated with a rousing toast of "Here's to the crazy ones."

Let's be clear about what this means: The iPhone 4S isn't "for your dad" because of these commercials, but these commercials have most certainly been made "for your dad." It makes sense for a company that has gone from a laughing stock on the brink of bankruptcy to become one of the most highly valued corporations in America to target a new group of richer, older, more settled consumers with its latest ad blitz. After all, Apple makes devices desired by all age groups, from babies to great-grandparents.

There has been no authoritative survey showing that younger people prefer Android and older people prefer iOS. You may recall a proudly unscientific infographic by Hunch that claimed to show just that, or a recent Nielsen survey showing smartphone adoption among baby boomers skyrocketing upward. A Nielsen spokesperson told me, however, that unpublished data from that study showed that any perceived age gap between Android and iOS users had either diminished or was non-existent.

Apple should be mildly wary of a teenage backlash. Before the iPhone 4S was released, the top two individual handsets in America were the iPhone 4 and the iPhone 3GS (incidentally, spots three and four were both HTC phones). By now, the top three smartphones in the U.S. are almost certainly the iPhone 4S, the iPhone 4 and the iPhone 3GS, in that order. Apple's smartphone is terrific, but it is not so much demonstrably better than its competitors that it deserves this kind of market saturation. And frankly, if I were sixteen (if only!), I would not want to share a phone charger with my mother.

Naturally, the iPhone has become far less cool than it was when it was released in 2007. It is no longer the device that causes gawking and rubber-necking on the subway and school bus. And certainly far more dads, moms, grandmothers and grandfathers own the iPhone now, almost five years into its existence.

But as the iPhone approaches total ubiquity, and as Apple's advertisements have begun to reflect a shift in the company's target consumer, HTC exec Martin Fichter may have partially hit on something, albeit in a snarky way: Public perception of the iPhone is changing. Apple's phone is no longer scarce, and it is no longer cutting-edge. It is still cool, and it may still win prom king, but not with nearly as many votes as it would have garnered its freshman year.

http://www.huffingtonpost(...)eople_n_1076245.html

De bron heeft het artikel ruim voorzien van links in de tekst naar bronnen voor de verwijzing.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105571389
Ik ben absoluut geen liefhebber van apple maar de iPhone is 10000x beter dan wat windows en nokia ooit aan mobiele foons heeft uitgebracht :')

Typisch wij van wc eend bericht inderdaad, volgens mij wil niemand op de middelbare school zo'n onding van nokia meer :P
Conscience do cost.
pi_105571747
ja maar hij zegt dat ze klaar zijn met de iphone dus nou ga ik er mooi geeneen meer kopen hoor want anders ben ik een sukkel.
pi_105571760
Het onderwerp boeit me niet zo, maar Nokia is toch dat bedrijf dat al jaren achter de feiten aanloopt? Overigens zit er ook een tegenstrijdigheid in de opmerking dat de jeugd klaar is met de iPhone, terwijl die Nokia-topman stel: 'iedereen heeft er eentje'. Niet bepaald een teken dat de jeugd er klaar mee is.

Ik zou me trouwens ook niet in termen als 'de jeugd' uitlaten, want daarmee creëer je een afstand tussen jou en je voornaamste doelgroep. Verder zou mijn strategie niet neerkomen op het bashen van anderen, maar op het benadrukken van je eigen kwaliteiten.
  woensdag 14 december 2011 @ 12:51:13 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105571810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:37 schreef ems. het volgende:
Ik ben absoluut geen liefhebber van apple maar de iPhone is 10000x beter dan wat windows en nokia ooit aan mobiele foons heeft uitgebracht :')

Typisch wij van wc eend bericht inderdaad, volgens mij wil niemand op de middelbare school zo'n onding van nokia meer :P
Vandaar dat HTC in september hetzelfde zei, en zie m'n post boven je.

Nog meer:
http://blogs.wsj.com/digi(...)ing-its-cool-factor/
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_105571984
Windows Phone :r

Ik heb momenteel zo'n ellendig kloteapparaat en weet nu al dat ik het nooit weer neem. Eens per week moet ik de telefoon herstarten omdat die op den duur traag gaat reageren, de trilfunctie ineens niet meer werkt of at random foutmeldingen begint uit te poepen.
  woensdag 14 december 2011 @ 13:02:33 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105572147
quote:
13s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:57 schreef The_Terminator het volgende:

Ik heb momenteel zo'n ellendig kloteapparaat en weet nu al dat ik het nooit weer neem. Eens per week moet ik de telefoon herstarten omdat die op den duur traag gaat reageren, de trilfunctie ineens niet meer werkt of at random foutmeldingen begint uit te poepen.
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Re het volgende:

Het punt is hier niet welk product beter is maar wat de trendwatchers, ontwikkelaars en andere professionals zien als een verschuiving in de markt.
Zij melden dat ze een verschuiving zien in de populariteit van de iPhone in een doelgroepsegment. Of de iPhone nu wel of niet beter is doet niet ter zake.
pi_105572440
Smartphones over het algemeen zijn tegenwoordig niet meer hip. Daarom ook tablets.
pi_105572568
Wel jammer dat Nokia er zo slecht voor staat, mijn BB is ook echt mijn eerste telefoon buiten een Nokia om.
Ik hoop dat Nokia met een geweldig goed product uitkomt met hopelijk gewoon een toetsenbord ipv een touchscreen, dan gooi ik meteen mijn BB in de vuilnisbak.
pi_105572636
Juist...

http://gigaom.com/2011/12(...)nd-wishful-thinking/

quote:
I co-incidentally happen to be in Helsinki, a few miles away from Nokia’s global headquarters in Espoo, Finland. Walking around the downtown (where I am staying), I have seen many more iPhones than Nokia phones. And most of the startup people I met have some variation of the iPhone. One of them who is still in college told me that Nokia gave him one of their new phones, and he decided to use it as a way to support his nation’s largest employer. A month later, he switched back to the iPhone. Ouch! When you can’t give away your phones to your own “youth,” it is time to stop hating on other platforms and look for ways to get people to use your product.
pi_105572735
Nokia was de absolute beste telefoon makers toen mobiele telefoons gewoon waren om mee te telefoneren en misschien een sms te schrijven...
dat konden die ook het beste, bediening was gewoon eenvoudig en simpel, een relatief simpel menu-structuur waardoor je met 4 knopjes (links-rechts-vooruit-achteruit) snel kon navigeren...

Nokia is grandioos de mist ingegaan toen de smartphones opkwamen war mensen opeens veel meer mee gingen doen...
toen bracht Nokia onbediendbare troep uit van tweederangs materialen en ongelooflijk slecht design.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_105572908
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:19 schreef RM-rf het volgende:
Nokia was de absolute beste telefoon makers toen mobiele telefoons gewoon waren om mee te telefoneren en misschien een sms te schrijven...
dat konden die ook het beste, bediening was gewoon eenvoudig en simpel, een relatief simpel menu-structuur waardoor je met 4 knopjes (links-rechts-vooruit-achteruit) snel kon navigeren...

Nokia is grandioos de mist ingegaan toen de smartphones opkwamen war mensen opeens veel meer mee gingen doen...
toen bracht Nokia onbediendbare troep uit van tweederangs materialen en ongelooflijk slecht design.
"Jeugd is klaar met Nokia. Iedereen had er eentje" :)
pi_105572939
Klopt ja, hun hebben ook met de huidige niet smart-phones allerlei problemen. Het is helaas niet meer wat het is geweest.
Mijn oude Nokia 5110 van 15/16 jaar oud heb ik net even aan gezet en die doet het gewoon nog perfect. _O_

Beetje vreemd is het wel, je zou toch denken dat ze met mobiele telefonie een voorsprong hadden maar het zo makkelijk weer uit hun handen hebben laten glippen met hun navigatie mobieltjes enz.
  woensdag 14 december 2011 @ 13:34:21 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_105573334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:24 schreef PKRChamp het volgende:
Klopt ja, hun hebben ook met de huidige niet smart-phones allerlei problemen. Het is helaas niet meer wat het is geweest.
Mijn oude Nokia 5110 van 15/16 jaar oud heb ik net even aan gezet en die doet het gewoon nog perfect. _O_

Beetje vreemd is het wel, je zou toch denken dat ze met mobiele telefonie een voorsprong hadden maar het zo makkelijk weer uit hun handen hebben laten glippen met hun navigatie mobieltjes enz.
Tsja dat zie je wel meer bij bedrijven die lang de eerste positie hadden. Zo ook MS met hun internet explorer 6. Ze konden lekker achterover leunen want concurrentie was er nauwelijks. Toen kwam Mozilla met Firefox, Google met Chrome en Apple kwam weer terug in the picture en bracht nieuwe versies van Safari uit. Je ziet hoe snel het aandeel IE achteruit is gehold.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 14 december 2011 @ 13:53:10 #55
215628 woid
let's get Friendly
pi_105573958
hmmmm heimwee naar mn aller eerste zakelijke mobieltje... een EB-G500 O+
pi_105575147
Ik vind die N9(?) er best tof uitzien eigenlijk.
  donderdag 15 december 2011 @ 13:08:41 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105613134
Echte bazen hebben geen telefoon :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_105646899
quote:
13s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:57 schreef The_Terminator het volgende:

Windows Phone 7 of de oude Windows Mobile 6.5-troep? Wereld van verschil namelijk.
For great justice!
pi_105649043
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:31:36 #60
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105654440
Hoezo is Windows mobile zo nieuw? In 2005 had ik telefoons met windows en touchscreen erop. Ik had keuze uit meer dan 100 telefoons, maar gebruikte toch een 'simpele' Nokia en heel soms een HP.
reset
pi_105654510
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:31 schreef Individual het volgende:
Hoezo is Windows mobile zo nieuw? In 2005 had ik telefoons met windows en touchscreen erop. Ik had keuze uit meer dan 100 telefoons, maar gebruikte toch een 'simpele' Nokia en heel soms een HP.
Windows Phone 7 is een compleet opnieuw ontworpen systeem:

For great justice!
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:33:46 #62
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105654560
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:31 schreef Individual het volgende:
Omdat de nieuwste versie van Windows Phone niet te vergelijken is met de oude Windows Mobile. Dat laatste was slecht, Windows Phone doet kwalitatief niet echt onder voor iOs en Android aldus alle recensies. Het enige nadeel dat ze hebben is de slechte reputatie van de Windows Mobile telefoons.
pi_105654635
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:08 schreef SeLang het volgende:
Echte bazen hebben geen telefoon :7
IDD
Johan Cruijff: "als ze me nodig hebben moeten ze maar een fax sturen"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_105654811
"Klaar is met iphone, iedereen heeft er eentje." :') Ja en daarom willen ze een windows phone.

Voorspelling: nokia komt met een berg goedkope windows phones, maar het slaat niet aan omdat microsoft microsoft blijft en gewoon net-niet producten levert, en ze nooit in de buurt gaan komen van de usability van de Iphone. Verder moet windows phone nog een ontzettend gat dichten met apps. Enige belangrijke eigenschap zou kunnen zijn dat ze bestaande games van xbox goed integreren, maar zelfs dan denk ik dat de markt die wordt aangesproken relatief klein is.
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:41:48 #65
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105654905
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Omdat de nieuwste versie van Windows Phone niet te vergelijken is met de oude Windows Mobile. Dat laatste was slecht, Windows Phone doet kwalitatief niet echt onder voor iOs en Android aldus alle recensies. Het enige nadeel dat ze hebben is de slechte reputatie van de Windows Mobile telefoons.
Mijn probleem met Windows Mobile was dat de apparaten in 2005 te groot en te zwaar waren. Het systeem zelf was prima. De HP had dan ook nog GPS. Nu krijg ik ze niet meer gratis en dus heb ik alweer ruim 2 jaar iPhones die ook prima werken.
reset
pi_105654906
Een battery saver optie. Ze slaan de plank weer eens volledig mis met hun technisch geneuzel. En wat een lelijke GUI.
pi_105654965
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:41 schreef Individual het volgende:

[..]

Het systeem zelf was prima.
Flikker toch op, ik heb voor mn werk een Windows Mobile 6.5 telefoon en ik heb nog nooit zo'n ellendig, traag, gebruiksonvriendelijk kutsysteem gezien.
For great justice!
pi_105655078
Laatste strohalm voor Nokia dit. Toch gaan ze jammerlijk falen :')
windows sowieso :')
.
pi_105655205
Als iedereen een Iphone heeft, is iedereen juist klaar met nokia. Wie kan dat uitleggen aan deze man..
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:49:12 #70
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105655218
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Flikker toch op, ik heb voor mn werk een Windows Mobile 6.5 telefoon en ik heb nog nooit zo'n ellendig, traag, gebruiksonvriendelijk kutsysteem gezien.
Voor meer dan de kalender, wat kleine appjes en surfen heb ik het nooit gebruikt. De Blackberry van toen (zwart-wit nog) ook niet trouwens en ik belde er misschien een handvol keer op.
reset
pi_105655409
Ouderwetse telefoons worden weer een hype. Niet de draagbare spionagekastjes van nu.
pi_105655431
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:53 schreef Macabrefuture het volgende:
Ouderwetse telefoons worden weer een hype. Niet de draagbare spionagekastjes van nu.
true. simpele nokia's zijn ftw. hoop dat ze die niet op windows phone gaan zetten though.
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:12:54 #73
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_105656130
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:48 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

BlackBerry is op z'n retour omdat het niet innoveert. Je kunt er geen apps op draaien, het beeldscherm is klein, het toestel heeft te veel onhandige dingen... En met die storing van laatst hebben ze het ook nogal verpest. BlackBerry was twee jaar geleden nog awesome, maar ze zijn niet meegegaan. (Net als Nokia eigenlijk :'))

iPhone is niet op z'n retour. Die is nog steeds populair.
Yup. Nokia heeft, wat, 10 jaar het grote marktaandeel gehad? Maar is nooit verder gegaan met ontwikkelen toen HTC, Samsung en Apple overstapten op touch.
Dat nu proberen in te halen is imo een verloren zaak.
pi_105656134
quote:
Wij van wc-eend...
Haha ik dacht precies hetzelfde.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:34:08 #75
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_105658789
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:53 schreef Macabrefuture het volgende:
Ouderwetse telefoons worden weer een hype.
Oh ja? Waarom zouden ouderwetse telefoons volgens jou weer een hype worden?
Krekker is de bom!
pi_105658990
Nokia :r Ellendig hoerending. :r Ik heb een N97 mini, maar op het moment dat ik in april een nieuw toestel kan kiezen gaat ie tegen de muur. Wat een bagger. Vastlopers, schermfreezes, een touchscreen wat het met hard drukken "goed" doet. :N

Nokia maakte eind jaren 90/begin 2000 toptelefoons. Mijn 3310 doet het na 9 jaar nog steeds super, maar qua smartphones hebben ze gewoon hard de boot gemist.
pi_105659868
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:39 schreef fratsman het volgende:
Nokia :r Ellendig hoerending. :r Ik heb een N97 mini, maar op het moment dat ik in april een nieuw toestel kan kiezen gaat ie tegen de muur. Wat een bagger. Vastlopers, schermfreezes, een touchscreen wat het met hard drukken "goed" doet. :N

Nokia maakte eind jaren 90/begin 2000 toptelefoons. Mijn 3310 doet het na 9 jaar nog steeds super, maar qua smartphones hebben ze gewoon hard de boot gemist.
En ze zijn terug met de Lumia 800. Prima toestel, mooi zonder fratsen, werk erg snel, lekker ding gewoon. Ik heb vertrouwen in Nokia, en vind het iets te simpel om de OP af te doen als "wij van wc eend".
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_105660040
Dit is bijna nog meer "wij van wc eend" dan wij van wc eend.
Conscience do cost.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:10:19 #79
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_105660095
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:04 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

En ze zijn terug met de Lumia 800. Prima toestel, mooi zonder fratsen, werk erg snel, lekker ding gewoon. Ik heb vertrouwen in Nokia, en vind het iets te simpel om de OP af te doen als "wij van wc eend".
Ik ben benieuwd hoelang het cameraknopje goed blijft

quote:
De cameraknop, die van Microsoft op elke Windows Phone moet zitten, valt eveneens uit de toon. Hij ziet er hetzelfde uit als andere knoppen, maar voelt aan alsof hij er later op is geplakt: hij wiebelt wat en maakt niet de indruk dat hij het een paar jaar zal uithouden.

http://tweakers.net/revie(...)-accu-en-design.html
Nadat het gammele unlocknopje aan de zijkant van mijn N97 afbrak terwijl ik zeer voorzichtig met het toestel was omgegaan (nooit laten vallen, altijd in broekzak zonder geld e.d.), had ik het hierdoor EN door de gammele software op deze gebruikersonvriendelijke telefoon wel even gehad met Nokia. En ik was niet de enige met exact dezelfde problemen.

Software mag nu dan wel beter zijn, ik blijf sceptisch... Design van het nieuwe toestel vind ik trouwens top... hoop alleen dat ze geleerd hebben van hun fouten. Mij hebben ze er in ieder geval niet als klant mee terug.
Krekker is de bom!
pi_105660235
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoelang het cameraknopje goed blijft

[..]

Nadat het gammele unlocknopje aan de zijkant van mijn N97 afbrak terwijl ik zeer voorzichtig met het toestel was omgegaan (nooit laten vallen, altijd in broekzak zonder geld e.d.), had ik het hierdoor EN door de gammele software op deze gebruikersonvriendelijke telefoon wel even gehad met Nokia. En ik was niet de enige met exact dezelfde problemen.

Software mag nu dan wel beter zijn, ik blijf skeptisch... Design van het toestel vind ik trouwens top... hoop alleen dat ze geleerd hebben van hun fouten. Mij hebben ze er in ieder geval niet als klant mee terug.
Die nokia n97 en oude software zijn niet te vergelijken met de lumia. Punt. Period.
Ze hebben ook gewoon zwaar gefaald inderdaad, maar zijn nu mi weer compleet op het goede pad, en dat op het juiste moment ook nog eens.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:16:15 #81
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_105660315
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Die nokia n97 en oude software zijn niet te vergelijken met de lumia. Punt. Period.
Ze hebben ook gewoon zwaar gefaald inderdaad, maar zijn nu mi weer compleet op het goede pad, en dat op het juiste moment ook nog eens.
Wat ik al zeg, de software mag nu dan wel beter zijn, ik hoop ook dat ze qua hardware niet weer dezelfde slordigheidsfouten maken als bij (het unlockknopje van) de N97... Vandaar ook mijn opmerking over het cameraknopje.
Krekker is de bom!
pi_105660692
lumia 800 heeft 1 proc omdat windows er geen 2 ondersteunt atm. daarbij ziet het er allemaal wat sluggish uit in comparison met de iphone. het is gewoon een budgetfoon die vast wel gekozen gaat worden omdat-gratis-bij-abo. veel meer gaat het niet worden denk ik.
pi_105660978
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
lumia 800 heeft 1 proc omdat windows er geen 2 ondersteunt atm. daarbij ziet het er allemaal wat sluggish uit in comparison met de iphone. het is gewoon een budgetfoon die vast wel gekozen gaat worden omdat-gratis-bij-abo. veel meer gaat het niet worden denk ik.
Serieus, ga de Lumia eens in de winkel bekijken en vasthouden. Je praat poep.
pi_105661024
Ik heb laatst een enquete gehouden onder smartphone bezitters en daaruit blijkt ook dat 50% een Android toestel bezit en maar 29% een iPhone. De rest heeft Blackberry en Windows Phone.
If not now, then when.
pi_105661185
Als Android iets niet is is het ingewikkeld :')
pi_105661196
quote:
Symbian hoger dan RIM. :o

RIM moet wel hoger zijn.
If not now, then when.
pi_105661202
alsof je ooit klaar kan zijn met de beste en mooiste ontworpen telefoon ooit :')!!!
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_105661257
De lumia krijg je niet zomaar gratis bij een abbo hoor :')
Bij de T-mobile moet je iig voor twee jaar 50 euro per maand betalen en dan is de telefoon zelf kosteloos.

Er zijn op youtube filmpjes te zien dat de iPhone websites sneller laadt dan de Lumia. Maar dat boeit allemaal niet, want de Lumia is er in het blauw.
pi_105661291
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:42 schreef Zeepvloertje het volgende:
De lumia krijg je niet zomaar gratis bij een abbo hoor :')
Bij de T-mobile moet je iig voor twee jaar 50 euro per maand betalen en dan is de telefoon zelf kosteloos.

Er zijn op youtube filmpjes te zien dat de iPhone websites sneller laadt dan de Lumia. Maar dat boeit allemaal niet, want de Lumia is er in het blauw.
eigenlijk ben je een nerd mannetje he, geef het maar toe.

vrouwen die niet gek zijn op de iphone :{w
pi_105668205
Hoi

Sent from Iphone
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_105668464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:04 schreef Metro2005 het volgende:
Android ingewikkeld? :')?
Jeugd klaar met iphone :') ?
Iedereen zit te wachten op windows phone 7 ? :')

Onder welke steen komt deze malloot vandaan dan.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  vrijdag 16 december 2011 @ 23:07:25 #93
358127 Blitzkrieger
Haters gonna hate
pi_105677378
Heb altijd al een hekel gehad aan NU.nl, dit slaat alles... een topman van Nokia aan het woord laten over Android en Apple; geloofwaardigheid 0 :')
Niet echt politiek correct deze post, het is echter wel de waarheid.
R.I.P. Pim Fortuyn
pi_105686999
Ik heb zelf een Android, en dat bevalt me prima, echter van de week die Nokia even vastgehouden moet zeggen dat ik zwaar onder indruk van performance en beeldkwaliteit was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_105687117
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:56 schreef raptorix het volgende:
Ik heb zelf een Android, en dat bevalt me prima, echter van de week die Nokia even vastgehouden moet zeggen dat ik zwaar onder indruk van performance en beeldkwaliteit was.
Qua hardware is er volgens mij ook nooit iets mis geweest met Nokia.
pi_105687198
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Qua hardware is er volgens mij ook nooit iets mis geweest met Nokia.
Nee, dat is ook zo. Maar op een gegeven moment keken ze gewoon niet meer goed naar de markt ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_105687326
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, dat is ook zo. Maar op een gegeven moment keken ze gewoon niet meer goed naar de markt ;(
Ze zijn te lang doorgegaan met Symbian, wat gewoon een lastig platform is om software te ontwikkelen.
pi_105687354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze zijn te lang doorgegaan met Symbian, wat gewoon een lastig platform is om software te ontwikkelen.
Daar heb ik geen verstand van. Weet ook niet of het nou goed of slecht is dat ze met microsoft in zee zijn gegaan.
pi_105687701
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daar heb ik geen verstand van. Weet ook niet of het nou goed of slecht is dat ze met microsoft in zee zijn gegaan.
Microsoft bied in ieder geval een goed platform qua development, en zelfs de grootste designers bij mij op het werk waren onder indruk van de UX van windows phone, daarnaast zullen ze vast een aantrekkelijke deal met MS hebben gesloten omdat MS zich niet kan permitteren de slag te verliezen.
pi_105687753
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Microsoft bied in ieder geval een goed platform qua development, en zelfs de grootste designers bij mij op het werk waren onder indruk van de UX van windows phone, daarnaast zullen ze vast een aantrekkelijke deal met MS hebben gesloten omdat MS zich niet kan permitteren de slag te verliezen.
Ja, hoor van veel mensen dat het een fijn systeem is enzo, maar ik ben de vorige windows besturingssysteem gewend op een oudere htc en dat werkte wel rot, zal daarom niet snel teruggaan naar windows op m'n telefoon. Of android moet op een gegeven moment erg tegen gaan vallen :P Nokia zal er ook wel een flink pak geld voor gekregen hebben denk ik :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')