abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105570293
Verder is dit het laatste gespartel van een directeur van een noodlijdende toko. Die duidelijk totaal de weg kwijt is.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105570320
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:39 schreef Aether het volgende:
Ik geloof niet dat men zo snel (gekochte) apps zal opgeven bij het opstappen naar een ander platform.
Ik ben gaarne bereid over te stappen naar android oid. Volgens mij zijn er nauwelijks meer verschillen tussen android en ios.
  woensdag 14 december 2011 @ 11:59:13 #36
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_105570344
De wens is de vader van de gedachte...
Nokia maakt al jaren geen goede telefoons meer,
De beste die ze gemaakt hebben is de 6310
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
pi_105570386
Nokia lijdt duidelijk aan een stukje cognitieve dissonantie. Maar dat is misschien ook wel begrijpelijk als je ongeveer twintig jaar lang de markt hebt bepaald. Dan is het moeilijk te accepteren dat je geen enkele toegevoegde waarde meer hebt.
  woensdag 14 december 2011 @ 12:02:21 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_105570436
Die nieuwe Nokia's zijn best leuk, maar om nou te zeggen dat iPhones uit zijn...
  woensdag 14 december 2011 @ 12:25:50 #39
215628 woid
let's get Friendly
pi_105571114
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:25 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De strekking van zijn mening is dat mensen die het koud laat welke mobiel men gebruikt meteen gebruikers van de Iphone haten, aangezien een deel van zijn legitimiteit op deze wereld afhankelijk is van de merknamen van de producten die hij gebruikt, waaronder producten van apple..
_O- _O- _O-
  woensdag 14 december 2011 @ 12:27:19 #40
215628 woid
let's get Friendly
pi_105571152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:59 schreef VakantieNancy het volgende:
De wens is de vader van de gedachte...
Nokia maakt al jaren geen goede telefoons meer,
De beste die ze gemaakt hebben is de 6310
[ afbeelding ]
ik was zooo blij met m'n

woensdag 14 december 2011 @ 12:28:23 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105571177
iPhone is nu al inderdaad een tijd aan de top qua populariteit, het is dus niet heel vreemd om te voorspellen dat er een verschuiving plaats gaat vinden onder de groep die zich graag afzet tegen de gevestigde orde. Aangezien iedereen en z'n opa een iPhone heeft ligt het in de verwachting dat de jeugd iets anders gaat zoeken.

Je ziet het ook in hoe Apple nu de iPhone in de markt aan het zetten is, waar voorheen hun reclames op de jeugd gericht waren zie je dat ze nu mikken op een oudere groep.

quote:
On September 12, 2011, HTC exec Martin Fichter said something that seemed crazy.

"iPhones are not that cool anymore," he proclaimed during a speech on stage at a conference in Seattle. "[Your] dad has an iPhone ... I mean, would you want what your parents wanted?"

In response to Fichter's surprising, counterintuitive declaration of the iPhone's slide from Fonzi to Screech, the entirety of the Internet -- in one unified, simultaneous, mutually agreed-upon motion--scoffed.

The statement that the iPhone -- and, by extension, any product that Apple has released in the last ten years -- is uncool was viewed as a desperate jab by a delusional competitor attacking the frontrunner in any way he could by most commenters.

I, too, scoffed, at the time. Even though my dad owns an iPhone. And even though all of his Bocce Ball partners do, too.

And then I saw the latest iPhone 4S commercial:

(zie bron voor videos)

These advertisements are, I believe, the first commercials from Apple in a long time that both star and aggressively cater to white-fence suburban forty-somethings with two-and-a-half kids. The iPhone might not be a phone for parents, but Apple is certainly targeting them.

In a long series of TV spots that stretched decades, Apple ran counterculture, outsider-pose adverts in an attempt to target its products to anyone BUT the people now featured in their iPhone commercials. Think about the silhouette people dancing like wild children to the indie music on their iPods; the Big Brother-inspired '1984' ad with the sledgehammer-flinging woman disrupting the monotony of a hypnotized nation; Justin Long as a hip Mac in skinny jeans and John Hodgman as a corporate and stodgy PC.

Frankly, if Hodgman, in his wire-rimmed glasses and gray suit and tie, had appeared in these latest Apple ads syncing a PowerPoint presentation with iCloud, he wouldn't have looked too out of place. Apple had already dipped its toes into the mainstream with its squishy, sentimental iPhone 4 FaceTime ads. But with their "WB Presents 7th Heaven" milquetoast characters, the newest iPhone television spots are so clearly targeted toward vanilla young parents and mid-career corporate professionals that they might as well have played Matchbox 20 in the background.

None of these people "Think Different." None of them would be properly celebrated with a rousing toast of "Here's to the crazy ones."

Let's be clear about what this means: The iPhone 4S isn't "for your dad" because of these commercials, but these commercials have most certainly been made "for your dad." It makes sense for a company that has gone from a laughing stock on the brink of bankruptcy to become one of the most highly valued corporations in America to target a new group of richer, older, more settled consumers with its latest ad blitz. After all, Apple makes devices desired by all age groups, from babies to great-grandparents.

There has been no authoritative survey showing that younger people prefer Android and older people prefer iOS. You may recall a proudly unscientific infographic by Hunch that claimed to show just that, or a recent Nielsen survey showing smartphone adoption among baby boomers skyrocketing upward. A Nielsen spokesperson told me, however, that unpublished data from that study showed that any perceived age gap between Android and iOS users had either diminished or was non-existent.

Apple should be mildly wary of a teenage backlash. Before the iPhone 4S was released, the top two individual handsets in America were the iPhone 4 and the iPhone 3GS (incidentally, spots three and four were both HTC phones). By now, the top three smartphones in the U.S. are almost certainly the iPhone 4S, the iPhone 4 and the iPhone 3GS, in that order. Apple's smartphone is terrific, but it is not so much demonstrably better than its competitors that it deserves this kind of market saturation. And frankly, if I were sixteen (if only!), I would not want to share a phone charger with my mother.

Naturally, the iPhone has become far less cool than it was when it was released in 2007. It is no longer the device that causes gawking and rubber-necking on the subway and school bus. And certainly far more dads, moms, grandmothers and grandfathers own the iPhone now, almost five years into its existence.

But as the iPhone approaches total ubiquity, and as Apple's advertisements have begun to reflect a shift in the company's target consumer, HTC exec Martin Fichter may have partially hit on something, albeit in a snarky way: Public perception of the iPhone is changing. Apple's phone is no longer scarce, and it is no longer cutting-edge. It is still cool, and it may still win prom king, but not with nearly as many votes as it would have garnered its freshman year.

http://www.huffingtonpost(...)eople_n_1076245.html

De bron heeft het artikel ruim voorzien van links in de tekst naar bronnen voor de verwijzing.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105571389
Ik ben absoluut geen liefhebber van apple maar de iPhone is 10000x beter dan wat windows en nokia ooit aan mobiele foons heeft uitgebracht :')

Typisch wij van wc eend bericht inderdaad, volgens mij wil niemand op de middelbare school zo'n onding van nokia meer :P
Conscience do cost.
pi_105571747
ja maar hij zegt dat ze klaar zijn met de iphone dus nou ga ik er mooi geeneen meer kopen hoor want anders ben ik een sukkel.
pi_105571760
Het onderwerp boeit me niet zo, maar Nokia is toch dat bedrijf dat al jaren achter de feiten aanloopt? Overigens zit er ook een tegenstrijdigheid in de opmerking dat de jeugd klaar is met de iPhone, terwijl die Nokia-topman stel: 'iedereen heeft er eentje'. Niet bepaald een teken dat de jeugd er klaar mee is.

Ik zou me trouwens ook niet in termen als 'de jeugd' uitlaten, want daarmee creëer je een afstand tussen jou en je voornaamste doelgroep. Verder zou mijn strategie niet neerkomen op het bashen van anderen, maar op het benadrukken van je eigen kwaliteiten.
  woensdag 14 december 2011 @ 12:51:13 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105571810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:37 schreef ems. het volgende:
Ik ben absoluut geen liefhebber van apple maar de iPhone is 10000x beter dan wat windows en nokia ooit aan mobiele foons heeft uitgebracht :')

Typisch wij van wc eend bericht inderdaad, volgens mij wil niemand op de middelbare school zo'n onding van nokia meer :P
Vandaar dat HTC in september hetzelfde zei, en zie m'n post boven je.

Nog meer:
http://blogs.wsj.com/digi(...)ing-its-cool-factor/
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_105571984
Windows Phone :r

Ik heb momenteel zo'n ellendig kloteapparaat en weet nu al dat ik het nooit weer neem. Eens per week moet ik de telefoon herstarten omdat die op den duur traag gaat reageren, de trilfunctie ineens niet meer werkt of at random foutmeldingen begint uit te poepen.
  woensdag 14 december 2011 @ 13:02:33 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105572147
quote:
13s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:57 schreef The_Terminator het volgende:

Ik heb momenteel zo'n ellendig kloteapparaat en weet nu al dat ik het nooit weer neem. Eens per week moet ik de telefoon herstarten omdat die op den duur traag gaat reageren, de trilfunctie ineens niet meer werkt of at random foutmeldingen begint uit te poepen.
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Re het volgende:
apple :r
android :r
windows :r

zo dat hebben we maar gehad
Het punt is hier niet welk product beter is maar wat de trendwatchers, ontwikkelaars en andere professionals zien als een verschuiving in de markt.
Zij melden dat ze een verschuiving zien in de populariteit van de iPhone in een doelgroepsegment. Of de iPhone nu wel of niet beter is doet niet ter zake.
pi_105572440
Smartphones over het algemeen zijn tegenwoordig niet meer hip. Daarom ook tablets.
pi_105572568
Wel jammer dat Nokia er zo slecht voor staat, mijn BB is ook echt mijn eerste telefoon buiten een Nokia om.
Ik hoop dat Nokia met een geweldig goed product uitkomt met hopelijk gewoon een toetsenbord ipv een touchscreen, dan gooi ik meteen mijn BB in de vuilnisbak.
pi_105572636
Juist...

http://gigaom.com/2011/12(...)nd-wishful-thinking/

quote:
I co-incidentally happen to be in Helsinki, a few miles away from Nokia’s global headquarters in Espoo, Finland. Walking around the downtown (where I am staying), I have seen many more iPhones than Nokia phones. And most of the startup people I met have some variation of the iPhone. One of them who is still in college told me that Nokia gave him one of their new phones, and he decided to use it as a way to support his nation’s largest employer. A month later, he switched back to the iPhone. Ouch! When you can’t give away your phones to your own “youth,” it is time to stop hating on other platforms and look for ways to get people to use your product.
pi_105572735
Nokia was de absolute beste telefoon makers toen mobiele telefoons gewoon waren om mee te telefoneren en misschien een sms te schrijven...
dat konden die ook het beste, bediening was gewoon eenvoudig en simpel, een relatief simpel menu-structuur waardoor je met 4 knopjes (links-rechts-vooruit-achteruit) snel kon navigeren...

Nokia is grandioos de mist ingegaan toen de smartphones opkwamen war mensen opeens veel meer mee gingen doen...
toen bracht Nokia onbediendbare troep uit van tweederangs materialen en ongelooflijk slecht design.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_105572908
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:19 schreef RM-rf het volgende:
Nokia was de absolute beste telefoon makers toen mobiele telefoons gewoon waren om mee te telefoneren en misschien een sms te schrijven...
dat konden die ook het beste, bediening was gewoon eenvoudig en simpel, een relatief simpel menu-structuur waardoor je met 4 knopjes (links-rechts-vooruit-achteruit) snel kon navigeren...

Nokia is grandioos de mist ingegaan toen de smartphones opkwamen war mensen opeens veel meer mee gingen doen...
toen bracht Nokia onbediendbare troep uit van tweederangs materialen en ongelooflijk slecht design.
"Jeugd is klaar met Nokia. Iedereen had er eentje" :)
pi_105572939
Klopt ja, hun hebben ook met de huidige niet smart-phones allerlei problemen. Het is helaas niet meer wat het is geweest.
Mijn oude Nokia 5110 van 15/16 jaar oud heb ik net even aan gezet en die doet het gewoon nog perfect. _O_

Beetje vreemd is het wel, je zou toch denken dat ze met mobiele telefonie een voorsprong hadden maar het zo makkelijk weer uit hun handen hebben laten glippen met hun navigatie mobieltjes enz.
  woensdag 14 december 2011 @ 13:34:21 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_105573334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:24 schreef PKRChamp het volgende:
Klopt ja, hun hebben ook met de huidige niet smart-phones allerlei problemen. Het is helaas niet meer wat het is geweest.
Mijn oude Nokia 5110 van 15/16 jaar oud heb ik net even aan gezet en die doet het gewoon nog perfect. _O_

Beetje vreemd is het wel, je zou toch denken dat ze met mobiele telefonie een voorsprong hadden maar het zo makkelijk weer uit hun handen hebben laten glippen met hun navigatie mobieltjes enz.
Tsja dat zie je wel meer bij bedrijven die lang de eerste positie hadden. Zo ook MS met hun internet explorer 6. Ze konden lekker achterover leunen want concurrentie was er nauwelijks. Toen kwam Mozilla met Firefox, Google met Chrome en Apple kwam weer terug in the picture en bracht nieuwe versies van Safari uit. Je ziet hoe snel het aandeel IE achteruit is gehold.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 14 december 2011 @ 13:53:10 #55
215628 woid
let's get Friendly
pi_105573958
hmmmm heimwee naar mn aller eerste zakelijke mobieltje... een EB-G500 O+
pi_105575147
Ik vind die N9(?) er best tof uitzien eigenlijk.
  donderdag 15 december 2011 @ 13:08:41 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105613134
Echte bazen hebben geen telefoon :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_105646899
quote:
13s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:57 schreef The_Terminator het volgende:

Windows Phone 7 of de oude Windows Mobile 6.5-troep? Wereld van verschil namelijk.
For great justice!
pi_105649043
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:31:36 #60
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105654440
Hoezo is Windows mobile zo nieuw? In 2005 had ik telefoons met windows en touchscreen erop. Ik had keuze uit meer dan 100 telefoons, maar gebruikte toch een 'simpele' Nokia en heel soms een HP.
reset
pi_105654510
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:31 schreef Individual het volgende:
Hoezo is Windows mobile zo nieuw? In 2005 had ik telefoons met windows en touchscreen erop. Ik had keuze uit meer dan 100 telefoons, maar gebruikte toch een 'simpele' Nokia en heel soms een HP.
Windows Phone 7 is een compleet opnieuw ontworpen systeem:

For great justice!
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:33:46 #62
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105654560
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:31 schreef Individual het volgende:
Omdat de nieuwste versie van Windows Phone niet te vergelijken is met de oude Windows Mobile. Dat laatste was slecht, Windows Phone doet kwalitatief niet echt onder voor iOs en Android aldus alle recensies. Het enige nadeel dat ze hebben is de slechte reputatie van de Windows Mobile telefoons.
pi_105654635
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:08 schreef SeLang het volgende:
Echte bazen hebben geen telefoon :7
IDD
Johan Cruijff: "als ze me nodig hebben moeten ze maar een fax sturen"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_105654811
"Klaar is met iphone, iedereen heeft er eentje." :') Ja en daarom willen ze een windows phone.

Voorspelling: nokia komt met een berg goedkope windows phones, maar het slaat niet aan omdat microsoft microsoft blijft en gewoon net-niet producten levert, en ze nooit in de buurt gaan komen van de usability van de Iphone. Verder moet windows phone nog een ontzettend gat dichten met apps. Enige belangrijke eigenschap zou kunnen zijn dat ze bestaande games van xbox goed integreren, maar zelfs dan denk ik dat de markt die wordt aangesproken relatief klein is.
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:41:48 #65
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105654905
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Omdat de nieuwste versie van Windows Phone niet te vergelijken is met de oude Windows Mobile. Dat laatste was slecht, Windows Phone doet kwalitatief niet echt onder voor iOs en Android aldus alle recensies. Het enige nadeel dat ze hebben is de slechte reputatie van de Windows Mobile telefoons.
Mijn probleem met Windows Mobile was dat de apparaten in 2005 te groot en te zwaar waren. Het systeem zelf was prima. De HP had dan ook nog GPS. Nu krijg ik ze niet meer gratis en dus heb ik alweer ruim 2 jaar iPhones die ook prima werken.
reset
pi_105654906
Een battery saver optie. Ze slaan de plank weer eens volledig mis met hun technisch geneuzel. En wat een lelijke GUI.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')