abonnement Unibet Coolblue
pi_105930047
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:44 schreef alpeko het volgende:

[..]

Staat genoteerd. Dat wordt weer wel een import zie ik. Lange levertijd.
Mwah. Die heb ik bij Velvet Dordrecht besteld en die hadden hem in enkele dagen. Dus zou een optie kunnen zijn.

Kenny And Beths Musakal Boat Rides wordt wellicht lastiger, Flick The VS is zelfs goed via bijvoorbeeld bol.com verkrijgbaar. Bombshell is me nog nergens gelukt helaas.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_105930401
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:57 schreef methodmich het volgende:

[..]

Mwah. Die heb ik bij Velvet Dordrecht besteld en die hadden hem in enkele dagen. Dus zou een optie kunnen zijn.
Ach het heeft geen haast, een jaarlijst hoeft ie niet meer te halen. Als ik weer bij Velvet kom gooi ik wel even een lijntje uit. Hij is al wel komen aanwaaien op mijn computer. Klinkt goed. Zijn stem klinkt hierop als Bart van Racoon.
pi_105935727
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:50 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is geen winkel.
Kom op zeg, het is 2011. Als je zo denkt, moet je inderdaad lang wachten op je cd's en betaal je meer dan nodig.

Ik bestel jaarlijks > 50 cd's van Ebay en is er werkelijk nog niet 1 niet aangekomen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_105937555
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:35 schreef Moody het volgende:

[..]

Kom op zeg, het is 2011. Als je zo denkt, moet je inderdaad lang wachten op je cd's en betaal je meer dan nodig.
Ik koop behoorlijk wat op internet maar nooit via veilingsites (of ik moet het zelf op kunnen halen). Bewuste keuze. Qua kosten maakt het weinig uit. En hoeveel cd's worden nu echt zoveel later in Nederland uitgebracht. Ik blijf bij mijn punt dat het nergens op slaat dat ik op mijn jaarlijst van 2011 een album moet zetten dat in 2012 pas in de winkels ligt.
pi_105939424
01. Defeater - Empty Days & Sleepless Nights (hardcore punk)
02. Radikal Guru - The Rootstepa (dubstep)
03. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer (indierock)
04. Russian Circles - Empros (prog-rock)
05. Ben Howard - Every Kingdom (folk)
06. Reka - III (post-metal/sludge)
07. Light Bearer - Lapsus (post-metal/sludge)
08. Jazzsteppa - Hyper Nomads (dubstep)
09. Punch - Nothing Lasts (power-violence/punk)
10. Goodtime Boys - Are We Now, Or Have We Ever Been (hardcore/screamo)


[ Bericht 0% gewijzigd door MarsX op 22-12-2011 22:38:43 ]
  donderdag 22 december 2011 @ 23:43:07 #157
13973 ranja
image means nothing
pi_105944232
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:02 schreef alpeko het volgende:
Ik blijf bij mijn punt dat het nergens op slaat dat ik op mijn jaarlijst van 2011 een album moet zetten dat in 2012 pas in de winkels ligt.
Tja sommige cd's liggen überhaupt nooit in een nederlandse winkel...
pi_105944856
Heb je wel vaker met van die jaarwisseling albums of die in Europa eerder dan in Amerika uitkomen.

Daardoor zat ik met Local Natives toen in de knoop

First World Problems :')
pi_105985815
Zo. Daar issie dan. Breach' lijstje met platen uit 2011 die je niet gemist mág hebben. Dit alles natuurlijk in onwillekeurige volgorde.

1. Bon Iver - Bon Iver



Voor mij hét album van het jaar. Justin Vernon heeft een totaal andere sound gecreeërd op zijn tweede LP en die bevalt mij nog beter dan zijn eerste. Hij sleept je veertig minuten lang mee in een wereld vol met bijzondere geluiden en instrumenten. Het is niet de plaat met de meeste luisterbeurten geworden, maar kwalitatief is er gewoon geen betere, ik kan gewoon geen slecht nummer op dit album aanwijzen . Keer op keer kippenvel.

Favoriete nummer: Holocene

2. Beirut - The Rip Tide



Beirut is terug. Het is wat meer uitgekleed. Het is wat sferischer. En het gaat wat dieper dan de vorige albums. Heeft dit jaar bij mij veruit de meeste plays gescoord. En niet alleen omdat hij zo lekker was om 's avonds nog even lekker op te zetten als je de zon langzaam onder ziet gaan.

Favoriete nummer: Goshen

3. Milo Greene - The Hello Sessions



Huh? Zullen de meeste nu denken. Ja, dit is een EP. En hij is zo fucking goed dat ik hem gewoon in mijn lijst opneem. Mark my words, deze luitjes gaan groot worden, heel groot. Zorg dat je dit gaat luisteren!

Favoriete nummer: 1957

4. The Black Keys - El Camino



Moddervet album. The Black Keys zijn tov hun voorlaatste album flink van stijl geswitched, maar dat heeft mij geen seconde bezig gehouden. IJzersterke nummer wisselen elkaar in rap tempo af. Waar de gitaar in Little Black Submarines mij keer op keer nog kippenvel bezorgd, krijg ik bij Nova Baby spontaan zin om te gaan dansen. Topplaat.

Favoriete nummer: Little Black Submarines

5. The Roots - Undun



Het 13e album van deze rap helden is er weer eentje om over naar huis te schrijven. Het beschrijft het omgekeerde sterfverhaal van Redford Stevens. De klassieke stukken die dit album afsluiten zijn evenwel verrassend als geniaal. Beter dan The Roots vind je in dit genre gewoon niet.

Favoriete nummer: Make my

6. Apparat - The Devils Walk



Electro mannen die hun eigen vocals ontdekken. Sascha Ring is zo'n man. Hij slaat een totaal andere weg in met dit album en die bevalt mij wel. Heeft geluk gehad dat Goodbye is opgepikt door de populaire serie Breaking Bad. Maar ook zonder dat had hij hoog in mijn lijstje terecht gekomen.

Favoriete nummer: Goodbye

7. Paul Kalkbrenner - Icke Wieder



Kalkie heeft mij deze zomer onvergetelijke herinneringen in en aan Berlijn bezorgd. Nu is hij al een baas op zich, maar dit album is wederom erg fijn.

Favoriete nummer: Boexig Leise

8. Drake - Take Care



Misschien wel de meest verrassende artiest in mijn lijst. Drake bewijst dat niet alle rappende popsterren hetzelfde zijn. Met een bijzonder afwisselend album weet hij zowel het grote publiek als de wat kritischer luisteraars te boeien met sterke songs en fijne beats.

Favoriete nummer: Take Care

9. Gorki - Research en Development



Gewoon Gorki. Luc de Vos is de grootste poëet van de 21ste eeuw. En hij rijmt er dan ook weer onnavolgbaar op los op dit fijne album. En wat wil je ook als het album begint met de tekst: "Haar mooie neusje had mij betovert".

Favoriete nummer: Eddie Gelukzak

10. Eefje de Visser - De Koek



Dit album verdient een eervolle vermelding en mag daarom de top 10 afsluiten. Eefje is een bijzonder talent dat het wel eens heel ver kan gaan schoppen. Ik lees in de meeste lijstjes dat ze met bepaalde nummers de aandacht zou verliezen, maar dat heb ik totaal niet. Het is een heerlijk album om weg te luisteren en juist de afwisseling maakt het voor mij dat het album de top 10 haalt.

Favoriete nummer: Afdwaalt

11. Destroyer - Kaputt
Favoriete nummer: Suicide Demo for Kara Walker

12. Fleet Foxes - Helplessness Blues
Favoriete nummer: The Shrine / An Argument

13. Ryan Adams - Ashes and Fire
Favoriete nummer: Do I Wait

14. Wilco - The Whole Love
Favoriete nummer: Black Moon

15. Arsenal - Lokemo
Favoriete nummer: Melvin

16. The Boxer Rebellion
Favoriete nummer: Locked in the Basement

17. Spinvis - Tot Ziens Justine Keller
Favoriete nummer: Oostende

18. I Am Oak - Oasem
Favoriete nummer: Island

19. The Streets - Computers & Blues
Favoriete nummer: We Can Never Be Friends

20. Nicolas Jaar - Space is Only Noise
Favoriete nummer: Too Many Kids Finding Rain in the Dust

21. De Dijk - Scherp de Zeis
Favoriete nummer: De Blues Verlaat Je Nooit

22. Gui Boratto - III
Favoriete nummer: This is not the End

23. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
Favoriete nummer: Gotta Have It

24. Kraak en Smaak - Electric Hustle
Favoriete nummer: Call up to Heaven

25. James Blake - James Blake
Favoriete nummer: Limit to your Love

26. M83 - Hurry Up, We're Dreaming
Favoriete nummer: Midnight City

27. Jamie Woon - Mirror Writing
Favoriete nummer: Lady Luck

28. Kytecrash - Kytecrash
Favoriete nummer: Ballad for Kyte

29. Bell X1 - Bloodless Coup
Favoriete nummer: Nightwatchmen

30. Feist - Metals
Favoriete nummer: How Come You Never Go There

31. Adele - 21
Favoriete nummer: Someone Like You

32. Fink - Perfect Darkness
Favoriete nummer: Fear is like Fire

33. DJ Shadow - The Less You Know, The Better
Favoriete nummer: Border Crossing

34. Sef - De Leven
Favoriete nummer: De Leven

35. Matisyahu - Live at Stubbs II
Favoriete nummer: I Will Be Light

36. Amos Lee - Mission Bell
Favoriete nummer: Violin

37. Eddie Vedder - Ukelele Songs
Favoriete nummer: Broken Heart

38. Justice - Audio, Video, Disco
Favoriete nummer: Audio, Video, Disco

39. Gotye - Making Mirrors
Favoriete nummer: Somebody That U Used To Love

40. Elbow - Built a Rocket Boys
Favoriete nummer: Lippy Kids
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_105986599
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:31 schreef Breach het volgende:
Zo. Daar issie dan. Breach' lijstje met platen uit 2011 die je niet gemist mág hebben. Dit alles natuurlijk in onwillekeurige volgorde.

1. Bon Iver - Bon Iver

[ afbeelding ]

Voor mij hét album van het jaar. Justin Vernon heeft een totaal andere sound gecreeërd op zijn tweede LP en die bevalt mij nog beter dan zijn eerste. Hij sleept je veertig minuten lang mee in een wereld vol met bijzondere geluiden en instrumenten. Het is niet de plaat met de meeste luisterbeurten geworden, maar kwalitatief is er gewoon geen betere, ik kan gewoon geen slecht nummer op dit album aanwijzen . Keer op keer kippenvel.

Favoriete nummer: Holocene

2. Beirut - The Rip Tide

[ afbeelding ]

Beirut is terug. Het is wat meer uitgekleed. Het is wat sferischer. En het gaat wat dieper dan de vorige albums. Heeft dit jaar bij mij veruit de meeste plays gescoord. En niet alleen omdat hij zo lekker was om 's avonds nog even lekker op te zetten als je de zon langzaam onder ziet gaan.

Favoriete nummer: Goshen

3. Milo Greene - The Hello Sessions

[ afbeelding ]

Huh? Zullen de meeste nu denken. Ja, dit is een EP. En hij is zo fucking goed dat ik hem gewoon in mijn lijst opneem. Mark my words, deze luitjes gaan groot worden, heel groot. Zorg dat je dit gaat luisteren!

Favoriete nummer: 1957

4. The Black Keys - El Camino

[ afbeelding ]

Moddervet album. The Black Keys zijn tov hun voorlaatste album flink van stijl geswitched, maar dat heeft mij geen seconde bezig gehouden. IJzersterke nummer wisselen elkaar in rap tempo af. Waar de gitaar in Little Black Submarines mij keer op keer nog kippenvel bezorgd, krijg ik bij Nova Baby spontaan zin om te gaan dansen. Topplaat.

Favoriete nummer: Little Black Submarines

5. The Roots - Undun

[ afbeelding ]

Het 13e album van deze rap helden is er weer eentje om over naar huis te schrijven. Het beschrijft het omgekeerde sterfverhaal van Redford Stevens. De klassieke stukken die dit album afsluiten zijn evenwel verrassend als geniaal. Beter dan The Roots vind je in dit genre gewoon niet.

Favoriete nummer: Make my

6. Apparat - The Devils Walk

[ afbeelding ]

Electro mannen die hun eigen vocals ontdekken. Sascha Ring is zo'n man. Hij slaat een totaal andere weg in met dit album en die bevalt mij wel. Heeft geluk gehad dat Goodbye is opgepikt door de populaire serie Breaking Bad. Maar ook zonder dat had hij hoog in mijn lijstje terecht gekomen.

Favoriete nummer: Goodbye

7. Paul Kalkbrenner - Icke Wieder

[ afbeelding ]

Kalkie heeft mij deze zomer onvergetelijke herinneringen in en aan Berlijn bezorgd. Nu is hij al een baas op zich, maar dit album is wederom erg fijn.

Favoriete nummer: Boexig Leise

8. Drake - Take Care

[ afbeelding ]

Misschien wel de meest verrassende artiest in mijn lijst. Drake bewijst dat niet alle rappende popsterren hetzelfde zijn. Met een bijzonder afwisselend album weet hij zowel het grote publiek als de wat kritischer luisteraars te boeien met sterke songs en fijne beats.

Favoriete nummer: Take Care

9. Gorki - Research en Development

[ afbeelding ]

Gewoon Gorki. Luc de Vos is de grootste poëet van de 21ste eeuw. En hij rijmt er dan ook weer onnavolgbaar op los op dit fijne album. En wat wil je ook als het album begint met de tekst: "Haar mooie neusje had mij betovert".

Favoriete nummer: Eddie Gelukzak

10. Eefje de Visser - De Koek

[ afbeelding ]

Dit album verdient een eervolle vermelding en mag daarom de top 10 afsluiten. Eefje is een bijzonder talent dat het wel eens heel ver kan gaan schoppen. Ik lees in de meeste lijstjes dat ze met bepaalde nummers de aandacht zou verliezen, maar dat heb ik totaal niet. Het is een heerlijk album om weg te luisteren en juist de afwisseling maakt het voor mij dat het album de top 10 haalt.

Favoriete nummer: Afdwaalt

11. Destroyer - Kaputt
Favoriete nummer: Suicide Demo for Kara Walker

12. Fleet Foxes - Helplessness Blues
Favoriete nummer: The Shrine / An Argument

13. Ryan Adams - Ashes and Fire
Favoriete nummer: Do I Wait

14. Wilco - The Whole Love
Favoriete nummer: Black Moon

15. Arsenal - Lokemo
Favoriete nummer: Melvin

16. The Boxer Rebellion
Favoriete nummer: Locked in the Basement

17. Spinvis - Tot Ziens Justine Keller
Favoriete nummer: Oostende

18. I Am Oak - Oasem
Favoriete nummer: Island

19. The Streets - Computers & Blues
Favoriete nummer: We Can Never Be Friends

20. Nicolas Jaar - Space is Only Noise
Favoriete nummer: Too Many Kids Finding Rain in the Dust

21. De Dijk - Scherp de Zeis
Favoriete nummer: De Blues Verlaat Je Nooit

22. Gui Boratto - III
Favoriete nummer: This is not the End

23. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
Favoriete nummer: Gotta Have It

24. Kraak en Smaak - Electric Hustle
Favoriete nummer: Call up to Heaven

25. James Blake - James Blake
Favoriete nummer: Limit to your Love

26. M83 - Hurry Up, We're Dreaming
Favoriete nummer: Midnight City

27. Jamie Woon - Mirror Writing
Favoriete nummer: Lady Luck

28. Kytecrash - Kytecrash
Favoriete nummer: Ballad for Kyte

29. Bell X1 - Bloodless Coup
Favoriete nummer: Nightwatchmen

30. Feist - Metals
Favoriete nummer: How Come You Never Go There

31. Adele - 21
Favoriete nummer: Someone Like You

32. Fink - Perfect Darkness
Favoriete nummer: Fear is like Fire

33. DJ Shadow - The Less You Know, The Better
Favoriete nummer: Border Crossing

34. Sef - De Leven
Favoriete nummer: De Leven

35. Matisyahu - Live at Stubbs II
Favoriete nummer: I Will Be Light

36. Amos Lee - Mission Bell
Favoriete nummer: Violin

37. Eddie Vedder - Ukelele Songs
Favoriete nummer: Broken Heart

38. Justice - Audio, Video, Disco
Favoriete nummer: Audio, Video, Disco

39. Gotye - Making Mirrors
Favoriete nummer: Somebody That U Used To Love

40. Elbow - Built a Rocket Boys
Favoriete nummer: Lippy Kids
Gevarieerd lijstje Breach. Altijd mooi om te zien dat iemand zoveel verschillende stijlen waardeert :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  Moderator vrijdag 23 december 2011 @ 23:47:33 #161
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_105986724
Lekker lijstje Breach.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:35:46 #162
361155 MrNovember
Same VCR, the same cats
pi_105988890
Als 20 jarig broekie heb ik voornamelijk albums uit het verleden beluisterd en veel nieuwe stijlen leren waarderen. Ondanks dat, wilde ik toch nog een top 20 maken van de albums uit 2011 die ik het beste vond ^O^

1. Destroyer – Kaputt
Mijn liefde voor Kaputt kan ik maar moeilijk verklaren. Enerzijds herinnert hij mij sterk aan Roxy Music’s Avalon, maar met meer swing. Maar Kaputt fascineert mij veel meer. Het is zo’n heerlijk geheel, met terugkerende thema’s, waardoor nummers nauwelijks te onderscheiden zijn. Dit met uitzondering van het laatste nummer Bay Of Pigs, wat weer een hele andere draai geeft aan het album. Een stille en minimalistische afsluiter van een heerlijk sferisch album dat mij met zijn saxofoon loopjes en vreemde teksten van begin tot eind heeft weten te pakken.
2. James Blake – James Blake
Voor mij een eyeopener. Zo heb ik dubstep nog niet eerder meegemaakt. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat deze veel vaker en veel hoger op eindlijstjes zou verschijnen. Voor mij blijft deze plaat geweldig vernieuwend en ik hierdoor ben ik geïnteresseerd in het genre geraakt.
3. Milo - I Wish My Brother Rob Was Here
Voor mij de grote verassing van 2011. Milo enkel beschrijven als Nerd Hiphop doet hem tekort. Deze slechts 19 jaar oude Amerikaan weet razend knap zijn nummers in elkaar te draaien. Creatieve wendingen en originele thema’s, als homofobie binnen hiphop en de magie van een internetforum worden besproken. Met verbazing luister ik hoe hij al die slimme lyrics aan elkaar knoopt.
4. Atlas Sound – Parallax
In het begin een teleurstelling, maar elke keer dat ik deze vaker draai ga ik er meer van houden. Hij is een stuk meer ingetogen dan zijn voorganger Logos en op het eerste gezicht minder toegankelijk. Door alle subtiliteit kan ik nu pas de schoonheid van Parallax waarderen.
5. Fleet Foxes - Helplessness Blues
Over Fleet Foxes is bijna alles al gezegd. Ik wil zelf graag toevoegen dat ik het heerlijke psychedelische folk vind met mooie thema’s over zin van het leven en het plekje dat wij vervullen in ons bestaan. Fleet Foxes is een blijvertje!
6. Disco Inferno – The Five EP’es
7. Bon Iver – Bon Iver
8. The Roots – Undun
9. Panda Bear – Tomboy
10. Spinvis – Tot Ziens, Justine Keller
11. Colin Stetson – New History Warfare Vol. 2: Judges
12. Oneohtrix Point Never – Replica
13. Charts And Maps – Dead Horse

Met dank aan Pflaf
14. Crystal Stilts – In Love With Oblivion
15. Girls – Father, Son, Holy Ghost
16. Tom Waits – Bad As Me
17. M83 – Hurry Up, We’re Dreaming
18. PJ Harvey – Let England Shake
19. Smith Westerns – Dye It Blonde
20. Radiohead – King Of Limbs


Eervolle vermelding: Drake - Take Care
Qua individuele nummers vind ik dit album op sommige punten ijzersterk. Echter zijn er ook genoeg nummers die ik ronduit teleurstellend vind. Vooral de gastoptredens verpesten het voor mij. Daartegenover staat wel dat ik vind dat Drake zichzelf behoorlijk heeft vernieuwd en verbeterd. Niet eerder heb ik hem zo kwetsbaar gezien
pi_106003196
Zo, heb alle platen uit 2011, met zoals altijd enkele grensgevallen, die ik zelf heb gekocht of heb gekregen weer op volgorde gezet. 62 zijn het er dit jaar geweest.

Dat heeft deze lijst opgeleverd:

62. High The Moon - Into Outside
Keez Groenteman is als lid van Lola Kite beter af dan in dit soloproject. Die constatering trek ik althans na het beluisteren van Into Outside. Het album pakt me niet echt en is ook een wat ondergeschoven kindje in de vele releases van Excelsior dit jaar. Dat zegt niet direct iets, maar ik snap het wel. Leuk, maar niet meer dan dat.
Favoriete track: I Start To Believe You

61. The Baseballs - Strings 'n' Stripes
De Duitsers zijn weer terug met een verzameling bekende popnummers in een ouderwets rock & roll jasje. Natuurlijk is het muzikaal lang niet even ingenieus en doen de heren een kunstje, maar het is wel een vrolijk plaatje en leuk om tussendoor eens op te zetten. Deze keer waren onder andere Britney Spears, Lady Gaga, Katy Perry, Kesha en Guus Meeuwis aan de beurt voor een bewerking.
Favoriete track: Paparazzi

60. I Am Oak - Oasem
I Am Oak is de artiestennaam van singer / songwriter Thijs Kuijken. Hij brengt hier een verzameling in folk gedrenkte rocksongs, die best prettig wegluistert. Veel meer dan een leuke plaat is dit echter niet geworden, maar I Am Oak is wellicht een belofte voor de toekomst.
Favoriete track: Curt

59. Nanda Akkerman - Horizon
De Rotterdamse zangeres debuteert met een tiental leuke nummers, waarmee ze een plaatsje opeist in de rij Nederlandstalige vrouwelijke artiesten. Niet alles is even sterk, maar de belofte is hoorbaar.
Favoriete track: Notitie (Is Er Een Plaats Vrij?)

58. Chilly Gonzales - The Unspeakable Chilly Gonzales
Een hiphopplaat met een orkest erachter. Een maf idee, dat alleen maar kan zijn bedacht door Chilly Gonzales. Het klinkt op de beste momenten erg aanstekelijk, alleen kan Gonzales eigenlijk niet rappen. De humoristische teksten moeten de boel dan redden en dat zorg voor een leuke plaat, maar geen album dat niet uit je stereo is te slaan.
Favoriete track: Self Portrait

57. Warpaint - The Fool
Hippe dames, die met enige vertraging dit jaar ook in ons land voet aan de grond kregen. De dromerige, licht psychedelische nummers zijn prima verteerbaar. Toch is het niet heel wereldschokkend en over de hele linie voor mij net niet spannend genoeg, maar het is zeker een plaat die op momenten een hoog niveau haalt.
Favoriete track: Undertow

56. Beans And Fatback - Recorded Live At The Kleine Komedie
Blue eyed country soul, dat staat op de hoes van dit live-album. Zo vallen de nummers van deze band rond Onno Smit ook te betitelen. Het is moeilijk stil zitten bij de muziek van Beans And Fatback en deze plaat bewijst dat ze ook live overeind blijven. Leuk tussendoortje.
Favoriete track: Downfall

55. The Secret Sisters - Self Titled
Laura en Lydia Rogers namen op deze plaat een elftal songs op. Vooral countryklassiekers en anderzijds bekende nummers die zij nu in een countryjasje stopten. De kracht van de zussen is samenzang. Dat levert een aantal prima geslaagde bewerkingen op, maar over de hele linie is het album net niet sprankelend genoeg voor een heel hoge notering.
Favoriete track: Something Stupid

54. Birds That Change Colour - On Recording The Sun
Koen Kohlbacher is een Belg met Oostenrijkse roots. Voor de muziek is dat verder niet van betekenis, want de Oostenrijkse invloeden zijn niet hoorbaar. Birds That Change Colour is een typisch Belgische band, die het experiment niet schuwt. Psychedelische folk is misschien nog de beste omschrijving. Een interessante plaat, met ook bijdragen van Pascal Deweze.
Favoriete track: Lullaby

53. Fistful Of Mercy - As I Call You Down
Grensgevalletje qua jaartal, deze hobbyplaat van Ben Harper, Joseph Arthur en Dhani Harrison. De drie bundelen de krachten in een album met negen in folk gedoopte songs, waar het spelplezier in elk geval vanaf spat. De heren maakten de plaat zonder vooropgezet plan en zo dient het allemaal ook beluisterd te worden. Fijne, mooie liedjes, maar de echte glans ontbreekt door het speelse element.
Favoriete track: As I Call You Down

52. Milk Maid - Yucca
Martin Cohen zat ooit in Nine Black Alps. Nu brengt hij onder de naam Milk Maid een lekker rammelend plaatje, verborgen onder een korrelig randje. Lo-fi, maar dat is hier juist de charme. De songs mogen hier en daar best rommelig klinken. Sterker nog, met een betere opname had dit album waarschijnlijk minder innemend geweest dan het nu is geworden.
Favoriete track: Girl

51. Lucy Wainwright Roche - Lucy
Weer een telg van de Wainwright familie? Ja,ook Lucy hoort er bij. Ze brengt hier een plaat vol folkachtige luisterliedjes, waarbij haar heldere stem het belangrijkste unique selling point is. Misschien niet de meest getalenteerde van de familie, maar die kan absoluut trots zijn op haar verrichtingen op dit album.
Favoriete track: Open Season

50. Okkervil River - I Am Very Far
Er zijn platen die glorieus openen en daarmee de verdenking op zich laden een meesterwerk in spe te zijn. Deze plaat van Okkervil River is er zo één. The Valley en Piratess zorgen voor een adembenemende start van de plaat. Daarna weet het gezelschap rond Will Sheff echter niet meer zo te overtuigen. Natuurlijk, er valt nog geregeld te genieten, maar in dit geval bleef het bij een verdenking en kwam dat meesterwerk er uiteindelijk niet.
Favoriete track: Piratess

49. Hazmat Modine - Cicada
Deze band kan je gerust plaatsen in de hoek waar ook DeVotchKa en Gogol Bordello zich ophouden, al is de muziek van Hazmat Modine over de gehele linie wat rustiger te noemen. De rol van de mondharmonica is groot op dit album, waarmee de band vijftig minuten lang weet te boeien. De kwaliteit van DeVotchKa halen ze dan net niet, maar interessant is het zeker.
Favoriete track: Mocking Bird

48. Benny Sings - Art
De Dordtenaar is weer terug met een verzameling catchy nummers, die prima in elkaar steken. Volgens hem zelf is het zijn eerste kunstproject, vandaar de albumtitel. Zijn stem kan mensen wellicht tegen staan, maar zijn songs kruipen stiekem in je hoofd en blijven daar best wel even zitten.
Favoriete track: Each Other

47. Lyenn - Vowels Fade First
Een rustpuntje in deze gejaagde maatschappij, de muziek van deze Belg. Eigenlijk is dit een EP met net vijf nummers, maar die nemen je wel even mee de wereld van Lyenn in. Met muzikale hulp van toppers als Shahzad Ismaily en Marc Ribot zet hij een aantal uitgespannen songs neer, waarin van alles gebeurt, vertrekkende vanuit het folky uitgangspunt.
Favoriete track: Above The Sun

46. Anna Calvi - Self Titled
Britse zangeres die zich een beetje in de hoek van PJ Harvey ophoudt. Haar stem vertoont zeker gelijkenissen met die van PJ en ook de muziek doet dat. Met name de rauwe, bluesachtige stukken klinken als het vroege werk van Harvey. Op andere momenten klinkt Calvi als een vrouwelijke, dromerige versie van Jeff Buckley. Het is echter niet terecht om haar alleen maar te vergelijken met deze twee artiesten, want Calvi heeft wel degelijk een eigen smoel. Dat levert een goede, spannende plaat op.
Favoriete track: Suzanne & I

45. Meindert Talma & Tryntsje Nauta - De Zee Roept
Fotografe Tryntsje Nauta ging op zoek naar de drijfveren van jongeren die kiezen voor een leven op zee. Zij fotografeerde de studenten aan het Willem Barentsz Instituut op Terschelling. Meindert Talma maakte er de muziek bij. Zoiets kun je aan de gortdroge Fries wel overlaten. Somalische piraten, seks aan boord, zeevrouwen en vuurtorenwachters passeren de revue. Een bijzonder project.
Favoriete track: Somalische Piraten

44. Joseph Arthur - The Graduation Ceremony
Joseph Arthur is iemand die je gerust een onderschatte songschrijver mag noemen. Ook dit dozijn nummers mag er namelijk wezen. Wat Arthur wellicht tegen heeft, is het feit dat zijn nummers misschien niet modern of hip zijn. Daardoor zal hij voorlopig nog wel in de onderschatte hoek blijven, maar op dit album bewijst hij wederom dat hij prima nummers kan schrijven.
Favoriete track: This Is Still My World

43. The Mountain Goats - All Eternals Deck
John Darnielle blijft geregeld nieuwe platen uitbrengen. Daarop weet je altijd wat je krijgt, of het geluid nu meer lo-fi is zoals in de eerste jaren of dat er wordt gekozen voor een wat voller geluid. De treurige teksten over de liefde en het leven lijken altijd te gedijen. Op All Eternals Deck doet Darnielle dus eigenlijk wat hij al jaren doet. Verrassend is het dus niet, maar er valt weer genoeg te genieten.
Favoriete track: Damn These Vampires

42. Ólöf Arnalds - Ólöf Sings
De IJslandse brengt op deze EP een aantal covers van artiesten als Gene Clark, Bruce Springsteen, Neil Diamond en Bob Dylan. Prima songkeuzes en haar heldere stem en fraaie gitaarspel maken dit meer dan een leuk tussendoortje.
Favoriete track: Solitary Man

41. Gavin Friday - Catholic
Gavin Friday komt op deze plaat met een verzameling melancholische songs, waarmee hij na zestien jaar zijn comeback maakt. Friday heeft geen makkelijk leven achter de rug, zo bewijst de thematiek op dit album. Liefde, verlies en de dood vormen de rode draad. De muzikale sfeer past bij deze thema's. Het is een bijzonder werkstuk geworden.
Favoriete track: Lord I'm Comin'

40. Paulusma - Up On The Roof
Sinds Jelle Paulusma en de andere bandleden besloten dat de periode Daryll-Ann er op zat, heeft hij al enkele soloplaten gemaakt. Dit is de derde en deze grijpt meer dan de vorige twee terug op het geluid van misschien wel de beste band die Nederland ooit kende. Uiteraard wel met ruimte voor de meer experimentele wegen die Paulusma daarna ingeslagen is, maar het is dus niet vreemd dat een oud nummer als Friends hier een nieuwe plaats heeft gekregen. Goede plaat van een sterk artiest.
Favoriete track: Back Of Your Car

39. Henk & Melle - Roodnoot
Sympathiek plaatje van Henk Koorn, bekend van Hallo Venray, en Melle de Boer, bekend van John Dear Mowing Club. De twee vonden elkaar in een boerderij en zetten een dozijn liedjes op plaat die Neil Young en Johnny Dowd samen hadden kunnen maken. Over seriemoordenaars in de McDonald's, ritjes op ezels en een volledig langs elkaar heen levend echtpaar. Fijn dat er nog ruimte is voor zulke creatieve muzikanten!
Favoriete track: Hotel

38. Ron Sexsmith - Long Player Late Boomer
De Canadees Ron Sexsmith maakt al jaren platen vol sterke nummers. Als singer / songwriter behoort hij absoluut tot de top en zijn naam is wat dat betreft zo ongeveer synoniem voor kwaliteit geworden. Ook op dit album komen weer een aantal sterke nummers voorbij, die zich kunnen meten met het beste werk uit zijn oeuvre. Toch mist het album de dynamiek die de voorganger wel had, maar Sexsmith stelt nimmer teleur en ook nu niet.
Favoriete track: Believe It When I See It

37. Gorki - Research & Development
Ook bij Luc De Vos weet je precies wat je krijgt. Luisterliedjes met een rockrandje en altijd opmerkelijke teksten met een weemoedig tintje. Op dit album zet Gorki een volgende stap in de eigen discografie, want verrassend is het nergens. Is ook helemaal niet erg, want Gorki is ook als zichzelf al interessant genoeg. Toch heeft De Vos betere platen gemaakt.
Favoriete track: Eddie Gelukzak

36. Adam Cohen - Like A Man
Als je de zoon bent van Leonard Cohen is het moeilijk om dusdanig te overtuigen dat mensen niet steeds over dit feit beginnen. Adam Cohen doet op dit album in elk geval heel erg zijn best en komt met een aantal composities waar pa trots op mag zijn. Ook de stemgelijkenis is bij diverse songs opvallend. Over de hele linie weet Adam niet op elk nummer evenveel te overtuigen, maar hij zet een stap voorwaarts met deze plaat.
Favoriete track: Lie Alone

35. Gram - Play Me
Na haar tijd in Seedling, een onderschatte Nederlandse band, ging Marg van Eenbergen solo verder als Gram. Op Play Me klinkt ze ook echt als een jukebox, die meerdere kanten op kan gaan. Dat geeft een goed beeld van haar kwaliteiten, maar werkt soms ook verwarrend. Desondanks is ze er weer in geslaagd een mooie plaat te maken, met gastbijdragen van bijvoorbeeld Lucky Fonz en Kyteman.
Favoriete track: Play Me

34. Blitzen Trapper - American Goldwing
Vorig jaar maakten ze met Destroyer Of The Void het album van het jaar. Deze borduurt voort op die mooie mix van de sixties, seventies, gitaarpop, folk, rock en Americana. Maar de brille van de voorganger ontbreekt hier toch net, waardoor dit een prima album is geworden, maar geen meesterwerk.
Favoriete track: Fletcher

33. Gem - Hunters Go Hungry
Gem deed me nooit zo heel veel, eerlijk gezegd. Maar dit album klinkt helemaal niet gek. Op sommige momenten hoor ik zelfs een sound die doet denken aan die onderschatte band op het Excelsior-label, Scram C Baby. Kortom, een positieve verrassing!
Favoriete track: Call Me Down To Ohio

32. Tim Knol - Days
Tim Knol is geslaagd voor de moeilijke tweede, zoals dat vaak wordt genoemd. Dit album is iets minder country en iets meer pop, zou je kunnen zeggen als je een omschrijving zou moeten geven. Het talent van songschrijver Knol wordt andermaal bewezen.
Favoriete track: 1966

31. Joan As Police Woman - The Deep Field
Joan Wasser is op deze plaat naar eigen zeggen vrolijker dan ooit. Dat klinkt terug in het geluid. Waar de vorige twee albums, zeker het onovertroffen Real Life, nog een donker randje hadden, daar is Joan nu sprankelender en rockt ze af en toe zelfs lekker door. De vrolijke Joan is even wennen, maar goed te pruimen, vooral in prijsnummer Kiss The Specifics. Toch mis ik net die emotionele onderlaag van haar beste werk.
Favoriete track: Kiss The Specifics

30. Happy Camper - Self Titled
Die blije kampeerder, dat is Job Roggeveen. Normaal bespeelt hij de toetsen in El Pino & The Volunteers, nu besloot hij zijn eigen songs op plaat te zetten. Dat zijn over het algemeen prettige luisterliedjes, waarop hij een groot aantal muzikale vrienden bereid vond om de zang te verzorgen. Zo horen we bijvoorbeeld Ricky Koole, Odilo Girod van het ter ziele gegane Coparck, Blaudzun, Tim Knol en Janne Schra van Room Eleven. Een sympathiek plaatje.
Favoriete track: When Bombs Might Explode

29. Tom Pintens - De Oogst
Pintens, ex-bandlid van het onvolprezen Zita Swoon, is inmiddels toe aan zijn derde plaat in het Nederlands. Zoals we inmiddels van hem gewend zijn, maakt hij fijne popliedjes met licht filosofische teksten, veelal van de hand van vriendin Ellen Schoenaerts. Het levert wederom een prettige plaat op en nummers als Flatscreen, Hij Denkt, Nieuwe Dag en In De Duinen mogen worden bijgeschreven bij zijn beste werk.
Favoriete track: Hij Denkt

28. Lucinda Williams - Blessed
De countryzangeres met die fantastische schuurpapieren stem heeft haar meesterwerk Car Wheels On A Gravel Road wat mij betreft nooit meer geëvenaard. Geen schande, want die plaat schat ik in bij de beste vijftig ooit gemaakt. Op Blessed klinkt Lucinda bevlogen en benadert ze de topvorm uit haar beste dagen. En die stem blijft altijd genieten.
Favoriete track: Buttercup

27. PJ Harvey - Let England Shake
Lastige plaat. Natuurlijk keert PJ na enkele mindere solobeurten, want haar werk met John Parish mocht er wezen, terug naar oude vorm. Ondanks de sterke songs en de goed ingeklede thematiek, is het voor mij niet de meest overtuigende plaat van dit jaar. Gewoon goed, maar ze heeft veel betere platen gemaakt en dat blijft dan toch in mijn achterhoofd zitten. Desondanks een mooie revanche.
Favoriete track: The Words That Maketh Murder

26. Cults - Self Titled
Lekker luchtige nummers, catchy, lo-fi en met een voorliefde voor girlpop. Zo zou je het duo Cults kunnen omschrijven. Toch hebben de nummers naast een vrolijke klank door de teksten ook altijd iets donkers. Leuke plaat!
Favoriete track: You Know What I Mean

25. dEUS - Keep You Close
Tja... Ik had me voorgenomen gewoon naar Keep You Close te luisteren, zonder te denken aan al wat ooit is gemaakt door dEUS. Gewoon beoordelen op de nieuwe songs, waarvan een aantal zeer sterk is. Maar ik kan het niet. Steeds spookt het door mijn hoofd dat die eerste drie platen toch zoveel beter en gevarieerder waren. dEUS is een heel andere band geworden sindsdien. Een goede band, maar niet meer de band die platen aflevert die standaard bij de bovenste vijf of zelfs drie van mijn jaarlijsten haalt.
Favoriete track: Twice (We Survive)

24. Maria Taylor - Overlook
De engel is terug. Opnieuw weet Maria Taylor met haar fluisterzang te overtuigen. Haar folky nummers hebben altijd iets treurigs, maar klinken tegelijkertijd altijd troostrijk. Te midden van haar luidruchtigere collega's zie je haar misschien over het hoofd, maar dan mis je wel wat. Maria is wederom aan mij verschenen en ik ben er blij mee.
Favoriete track: This Could Take A Lifetime

23. Florence + The Machine - Ceremonials
Haar debuut Lungs sloeg in als een bom en katapulteerde Florence Welch in één keer naar de voorhoede van de vrouwelijke singer-songwriters. Haar theatrale songs, die haar galmende stem alle ruimte gaven, waren van hoog niveau. De opvolger is over de hele linie iets minder, misschien juist omdat het dromerige aspect nu te vaak is vervangen door extra bombast. Toch weet ze opnieuw een sterke plaat af te leveren.
Favoriete track: All This And Heaven Too

22. Eleanor Friedberger - Last Summer
De vrouwelijke helft van The Fiery Furnaces tapt hier muzikaal niet eens direct uit een heel ander vaatje. Wel is de springerige gekte, vol plotse wendingen en stijlbreuken, die de band kenmerkt hier niet echt aanwezig. Eleanor geeft het liedje de ruimte en dan blijkt maar weer eens hoe goed ze stiekem eigenlijk zingt. Soms mis je het avontuur echter toch wel een beetje.
Favoriete track: I Won't Fall Apart On You Tonight

21. The Kills - Blood Pressures
Hoe overtref je een moordalbum als Midnight Boom? Dat is bijna niet te doen en het lukt The Kills dan ook niet. Hotel en VV, ofwel Jamie en Alison, maken hier zeker weer een prima plaat. De ingetogen nummers komen misschien wel het best uit de verf, zoals The Last Goodbye. Het geeft aan dat de broeierige spanning in de meer op rammelrock geörienteerde songs niet meer zo aanwezig is als op die machtige voorganger. Geen schande, want dit is nog altijd een fijne plaat.
Favoriete track: Baby Says

20. The Unthanks - Last
De zussen Rachel en Becky Unthank delen al enkele jaren een voorliefde voor oeroude folkliedjes. Ook hier dus weer ruimte voor traditionals uit het Britse muziekidioom, maar de zussen draaien er evenmin de hand om voor het ombuigen van rocknummers naar hun eigen stijl. Op dit album zijn Tom Waits en King Crimson de gecoverde artiesten. Het album sleept zich majestueus voort, de fraaie zang van de zussen zorgt op de beste momenten voor kippenvel. Gezien de muziekstijl niet voor iedereen weggelegd, maar wie van folk houdt, heeft hier één van de beste platen van 2011 gevonden. Let trouwens ook op coverplaat Diversions Vol.1, met bewerkingen van Antony & The Johnsons en Robert Wyatt!
Favoriete track: Starless

19. Tom Waits - Bad As Me
Daar is Tom Waits weer eens. Op dit album lijkt hij werkelijk elke stijl die hij ooit op plaat heeft gezet nogmaals te brengen. Van rammelende potten en pannen ketelmuziek tot treurige ballads, die door zijn rauwe stem altijd een nachtclubsfeer oproepen. Die veelzijdigheid maakt het album wellicht lastig te doorgronden, maar is wel weer een proeve van enorme bekwaamheid.
Favoriete track: Pay Me

18. Roosbeef - Omdat Ik Dat Wil
Ook Roosbeef maakte dit jaar een moeilijke tweede. Ze slaagde met glans, want Omdat Ik Dat Wil kan zich zeker meten met haar debuutplaat. Niet elk nummer is even geslaagd, maar met Twijfelaar, Iets Te Veel Wij(N), Niet Uitmaken, Als Je Me Zoekt en Pulpo heeft ze een aantal nieuwe Nederlandstalige klassiekers afgeleverd.
Favoriete track: Als Je Me Zoekt

17. Kurt Vile - Smoke Ring For My Halo
Lekker loom rockplaatje. Kurt Vile oogt en klinkt enigszins verveeld, maar zet toch een collectie fijne rammelsongs op de plaat. Hij klinkt als een jonge versie van Lou Reed, die ook goed heeft geluisterd naar bijvoorbeeld Tom Petty en Dinosaur Jr. Het geluid geeft aan dat die verveeldheid slechts een pose is, want hier gaat wel degelijk plezier en vakmanschap achter schuil.
Favoriete track: Puppet To The Man

16. Baxter Dury - Happy Soup
Baxter Dury is terug met een lekker plaatje vol praatzang. Licht psychedelische muziek met altijd een klein triest randje. Meiden die met zijn vrienden sliepen in Portugal, stiekeme seks, overspel, vrouwen die hem verlaten. Tegen het einde, als Madelaine Hart haar heldere vocalen toevoegt aan die van Dury, wordt het alleen maar mooier. De soep wordt hier prima opgediend.
Favoriete track: Afternoon

15. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
De woordkunstenaar is terug met een album vol licht melancholische liedjes. Spinvis gaat op zoek naar zijn muze, Justine. In de tussentijd beleeft hij van alles, zo laten de teksten horen. Op de beste momenten knalt hij weer net zo binnen als met zijn debuut destijds. En nu knipt Ronnie ook nog eens zijn haar... Mooie comeback!
Favoriete track: Oostende

14. Gillian Welch - The Harrow & The Harvest
Modern gedoe is aan Gillian Welch niet besteed. Ze maakt samen met partner Dave Rawlings een album met ouderwetse country en folk. Haar stem schittert als nooit tevoren en maakt deze comeback na ruim acht jaar tot een grootse. De songs klinken alsof ze al heel oud zijn en ontroeren in alle puurheid.
Favoriete track: The Way It Goes

13. Destroyer - Kaputt
Dan Bejar is een geniaal liedjesschrijver en een zanger die met zijn meeslepende stem het vermogen heeft om de luisteraar naar zich toe te trekken. Hij speelt met zijn woorden en zang. Op Kaputt stapt hij enigszins weg bij het geluid van zijn voorgaande platen, doordat er veel ruimte is voor saxofoon en zingende dames. Het levert een plaat op die perfect geschikt is voor de avonduren. Poging geslaagd dus.
Favoriete track: Song For America

12. Buurman - Mount Everest
Geert Verdickt is een Belg die Nederlandstalige popmuziek maakt. Fijne songs, die variëren van melancholisch tot frivool. Qua teksten weet Verdickt altijd goed een sfeer neer te zetten. London Stansted is misschien wel het beste Nederlandstalige nummer over een onmogelijke liefde van de laatste jaren. Buurman weet met dit album genregenoot Gorki te overtreffen en dat is knap.
Favoriete track: London Stansted

11. Frank Turner - England Keep My Bones
Sterke plaat van deze Engelsman, die de liefde verklaart aan zijn land en de muziek. Er is een prima afwisseling tussen dynamischere songs en rustigere nummers. Zijn nummers zijn vrijwel allemaal in folk gedoopt, maar ook zijn ruigere verleden is nog niet helemaal verdwenen.
Favoriete track: If Ever I Stray

10. The Jayhawks - Mockingbird Time
Ze namen al eerder weer samen nummers op, kwamen zelfs met een album onder hun eigen namen en nu doen ze het weer onder de naam The Jayhawks. Waarmee Mark Olson en Gary Louris bewijzen dat hun grootste kracht toch lag in de samenwerking. De samenzang gaat weer geregeld door merg en been en krijgt zelfs extra lading, omdat de heren inmiddels ouder en wijzer zijn. Binnen het genre nog altijd de absolute koningen!
Favoriete track: Guilder Annie

9. The Bony King Of Nowhere - Eleonore
Wat zet Bram Vanparys een stap vooruit op dit tweede album! De uit Gent afkomstige singer / songwriter teerde op zijn debuut nog vooral op enkele incidentele topnummers, maar het ingetogen Eleonore overtuigt op alle fronten. Vanparys sluit op dit album aan bij het geluid van bijvoorbeeld M. Ward, Sufjan Stevens of soms zelfs de jonge Rufus Wainwright. Het levert een prachtige plaat op, die de liefde behandelt in poëtische vormen.
Favoriete track: Eleonore

8. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer
De band rond Ralph Mulder slaat hard toe met dit album vol sterke folksongs. Hard is niet de omschrijving voor de muziek. Die is veelal ingetogen en biedt volop ruimte voor het overbrengen van emotie. Mulder overtuigt vooral in de kleinste liedjes, die je bij de keel grijpen. Knappe plaat!
Favoriete track: Records

7. Wilco - The Whole Love
Eindelijk! Wilco bracht de laatste jaren een aantal platen uit die echt niet slecht waren. Maar het niveau van het gouden drieluik Summerteeth - Yankee Hotel Foxtrot - A Ghost Is Born werd niet meer benaderd door Jeff Tweedy en zijn band. Nu is dat zeker wel het geval. The Whole Love klinkt als een staalkaart van alles wat Wilco in die periode zo goed kon. Van bedrieglijk eenvoudige alt. countryliedjes tot razendknap opgebouwde, breed uitgesponnen songs.
Favoriete track: Born Alone

6. Dazzled Kid - Fire Needs Air
Tjeerd Bomhof is in topvorm op dit album. Zijn werk met Voicst raakte me nooit echt volledig, maar op deze plaat lijkt Bomhof de ene na de andere popparel uit de mouw te schudden. Topnummers als Embrace, Everlasting Holiday, The Day Of My Escape en The Weight Of My Days nestelen zich al na enkele luisterbeurten in je hoofd en gaan daar niet snel meer uit.
Favoriete track: Embrace

5. Jolie Holland & The Grand Chandeliers - Pint Of Blood
De Texaanse met de kenmerkende zang, waarin ze speelt met tempo en woorden, is terug met een meer dan waardige opvolger voor het fantastische The Living And The Dead. Moeiteloos evenaart ze het hoge niveau van die plaat met haar karakteristieke mengelmoes van country, folk, jazz en blues. Met meer dan ooit ruimte voor de gitaar, piano en viool. Ze flikt het gewoon weer en trekt je zo mee in haar wereld. Zelfs een bloedrood pintje smaakt er lekker.
Favoriete track: June

4. Charles Frail and the Moulting Frames - Morning It Breathes
Karel Ensing heet hij eigenlijk, Charles Frail. Hij presenteert zich als de Nederlandse Anthony. Maar, je doet hem heel erg te kort als alleen deze vergelijking wordt genoemd. Frail kan namelijk prima op eigen kracht overtuigen. Zijn stem is er één uit de categorie hate it or love it, maar wie in die laatste categorie valt, heeft hier een wonderschone plaat ontdekt. Tijdloos, een rustpuntje in de gejaagde wereld om ons heen, met bijzondere songtitels en fantastische songs.
Favoriete track: No Nothing Will Outlive This Glory

3. Bill Wells & Aidan Moffat - Everything's Getting Older
Arab Strap is al enkele jaren niet meer. Maar niet getreurd, want Aidan Moffat is nog springlevend. De murmelende brombeer maakte deze plaat samen met Bill Wells, die de juiste muzikale omlijsting vond voor de teksten van Moffat. Die komen beurtelings gesproken en gezongen bij de luisteraar terecht. Natuurlijk worden de gebeurtenissen in het Schotse nachtleven, vol mislukte romances, slechte seks, hoeren en alcohol weer op prachtige wijze beschreven door Moffat. Ook de onvermijdelijke begrafenis komt langs. Maar op deze plaat zingt hij net zo makkelijk een gevoelig liedje voor zijn kind. Schitterend!
Favoriete track: The Copper Top

2. The Twilight Singers - Dynamite Steps
Greg Dulli is in topvorm op dit album. Soul, gevoelige nummers, flink rockende songs en imposante gastbijdragen maken van dit album één van de hoogtepunten van het jaar. De teksten van Dulli kunnen zoals altijd dienst doen als filmscenario's. Hij schittert hier van begin tot einde! Donkere sfeer, zang uit de tenen, puur, oprecht en geloofwaardig!
Favoriete track: On The Corner

1. King Creosote & Jon Hopkins - Diamond Mine
Kenny Anderson, de Schotse held die zich King Creosote noemt, besloot op deze plaat samen te werken met Jon Hopkins. Hopkins verzorgt het gedragen geluid, veelal bestaand uit pianospel. De folksongs van King Creosote gedijen er prima in. Hij is qua voordracht in topvorm, hetgeen de plaat een soort hemelse schoonheid mee geeft. Het album bestaat uit zeven pure diamanten, met Bats In The Attic als absolute hoogtepunt.
Favoriete track: Bats In The Attic
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_106004126
Verstandige nummer 1, Mich ;)
Warpaint had ik op mijn jaarlijst van 2010 staan. Dubbelen we stiekem toch 4.

Ólöf staat uiteraard nog op mijn verlanglijst. Met Joseph Arthur heb ik in mijn handen gestaan. I am oak en Alamo Race Track zweven op mijn computer rond maar hebben onvoldoende luisterbeurten gekregen.

[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 24-12-2011 16:26:50 ]
pi_106004398
Ja, dat is een twijfelgeval, maar vooruit. Zo hoog kwam ie toch niet. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_106004746
Leuk lijstje! Veel origineel werk dat ik ook nog niet ken. Eens uitpluizen :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 16:34:09 #167
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_106004764
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 16:33 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje! Veel origineel werk dat ik ook nog niet ken. Eens uitpluizen :)
Hier sluit ik me bij aan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 24 december 2011 @ 18:18:10 #168
13973 ranja
image means nothing
pi_106008549
Mijn lijst dan ook maar. De volgorde zal tussen nu en oudejaarsavond nog wel wijzigen maar voor nu is het mooi, voor dit topic is dit de volgorde.
Ik heb eigenlijk een top 46 maar heb volgemaakt tot 50 met wat albums die ik alleen via Spotify ken.


1 Juliana Hatfield - There's Always Another Girl
Waar USA
Welk 11e studio album in 20 jaar
Wat Singer/songwriter in de college/alt.rock hoek
Plus Na het acoustische uitstapje van vorig jaar rockt ze weer. Gelukkig maar. Niet alleen de zang maar ook haar gitaar blijft een lust voor het oor.
Min Hoezo max 5 albums per artiest in de album allertijdenlijst.


2 Eefje de Visser - De koek
Waar Nederland
Welk Debuutalbum
Wat Singer/songwriter in de nederlandse taal
Plus Toch wel de sensatie van het jaar. 5x live gezien op festivals en zaal, en steeds zo overtuigend geweldig. Niet alleen live maar ook op plaat, geweldige nummers met goede teksten.
Min Hoe gaat ze dit overtreffen?


3 The Bangles - Sweetheart of the Sun
Waar USA
Welk 5e album, 8 jaar na het vorige come-back album
Wat Californiaanse meerstemmige janglepop/rock, tegenwoordig met z'n drieën
Plus Een van hun beste albums, blijft aardig constant zonder echte missers.
Min Iets minder Vicki en meer Susanna misschien?


4 Eins Zwei Orchestra - 100 Colors
Waar Nederland
Welk Debuutalbum, in eigen beheer uitgegeven nadat ze bij elk label geweigerd waren
Wat Shoegaze met duo zang man/vrouw
Plus Zo hoort het gewoon... ruizende gitaren en de zang die opgaat in die geluidsbrei... wat kun je nog meer wensen
Min Niet alle liedjes hoeven binnen de 4 minuten klaar te zijn, een lekker outro een paar minuten door laten gaan is niks mis mee.


5 Heather Nova - 300 Days at Sea
Waar USA
Welk 8e studio album, 3 jaar na de vorige
Wat Singer/songwriter met engeltjes stem
Plus Na diverse albums keert ze nu weer enigzins terug op waar ze bekend mee is geworden, de stijl van albums als Oyster en Siren. Dus weer wat meer een bandgeluid, maar natuurlijk wel met mooie uithalen met haar stem.
Min ?


6 Houses - Clean Life
Waar Nederland
Welk Debuutalbum na een ep vorig jaar
Wat Alt.pop/rock met zangeres
Plus Mooi opbouwende nummers, begint vaak rustig en werkt naar een climax
Min Niks eigenlijk.


7 Wild Flag - Wild Flag
Waar USA
Welk Debuutalbum
Wat Het vervolg op Sleater-Kinney en Helium, 4 dames.
Plus Lekker dwarse gitaarmuziek, mede dankzij de piep/knars solo's van Mary (ex-Helium).
Min S-K was toch nog wel een graadje harder en puntiger.


8 C½ur de Pirate - Blonde
Waar Canada
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Singer/songwriter met piano in het frans
Plus Het debuut was zo'n groeiplaat, bij de volgende krijg je dan twijfels. Kan ze het nog een keer? Jazeker. Weer een heerlijke plaat.
Min ?


9 Alice Gold - Seven Rainbows
Waar UK
Welk Debuutalbum, na eerder al wat singles onder andere namen te hebben uitgebracht
Wat Singer/songwriter pop/rock maar dan net anders
Plus Bijzondere stijl: vol, meeslepend en sfeervol afgewisseld met meer poppy songs. Echt een album waarvan ik sinds de eerste keer onder de indruk was.
Min ?


10 The Deaf - Toot Whistle Plunk Boom!
Waar Nederland
Welk Debuutalbum
Wat Vuige garage rock'n'roll
Plus Gewoon lekker raggen. Met de dameszang er bij doet het regelmatig erg aan de eerste Von Bondies denken.
Min ?


11 The Dagons - Upon the Dull Earth
Waar USA
Welk 5e album, 5 jaar na de vorige
Wat Garage rock'n'roll van een man/vrouw duo, vrouw zang + gitaar en man drums + sitar (!)
Plus Soms lekker doorstampend, soms wat soundtrackachtig maar altijd de moeite waard, zeker met de sitar er bij
Min ?


12 Beady Eye - Different Gear, Still Speeding
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Het vervolg op Oasis, zonder Noel
Plus Geen verstoppertje meer spelen, gewoon er voor uitkomen dat je door de Beatles bent beinvloedt. Sommige nummers klinken alsof John Lennon ze geschreven heeft. En geen nummers meer zoals Don't Look Back in Anger of Wonderwall.
Min Paar nummers dreigen in een minutenlang outro uit te monden. Gelukkig houdt het nummer net op tijd op. Dus is eigenlijk ook geen min.


13 Sonja van Hamel - Transcendental Man
Waar Nederland
Welk Debuutalbum
Wat Singer/songwriter, vrouwelijke helft van Bauer met hulp van Posie Ken Stringfellow
Plus Goede stem, goede songs met zo hier en daar even lekker rocken
Min ?


14 Curlee Wurlee! - Likes Milk
Waar Duitsland
Welk 3e album, 5 jaar na de vorige
Wat Mod/surf/punk'n'roll in engles, frans en duits
Plus Het blijft altijd leuk, een nieuwe Curlee Wurlee. En je krijgt wat je verwacht.
Min Een paar sampletjes tussen de nummers door hadden niet gehoeven.


15 Roosbeef - Omdat ik dat wil
Waar Nederland
Welk 2e album
Wat Singer/songwriter + band, nederlandstalig
Plus Roosbeef wordt steeds meer een band, de band neemt nog een belangrijkere rol in met soms erg mooi (gitaar)spel.
Min De teksten daarentegen zijn lang niet meer zo boeiend als op het eerste album, met enkele uitzonderingen.


16 Blues Brother Castro - Out on the Beach
Waar Nederland
Welk 3e album, 5 jaar na het vorige
Wat Springerige pop'n'roll
Plus Het klinkt alsof ze nooit zijn weggeweest, nog steeds wat Pixies achtig.
Min Toch was hun 2e een stuk beter, waarom, geen idee maar dit album wil gewoon niet hoger in de lijst.


17 Anna Waronker - California Fade
Waar USA
Welk 2e solo album, 9 jaar na het debuut
Wat Alt.rock singer/songwriter, ex-That Dog.
Plus Ze schrijft regelmatig voor anderen (oa Josie and the Pussycats soundtrack), maar nu weer eens voor zichzelf. Moet ze vaker doen. Ze heeft een prima stem en mooie liedjes. En als ze even hard gaat dan gaat ze ook echt hard.
Min Dat hardere had best wat vaker gemogen.


18 Laura Marling - A Creature I Don't Know
Waar UK
Welk 3e album, een jaar na de vorige
Wat Singer/songwriter uit de Londense folk-scene
Plus Ze blijft constant goed, en dit album bevat in elk geval een nummer dat meteen op de shortlist voor de top 100 van volgend jaar is gezet.
Min ?


19 Sungrazer - Mirador
Waar Nederland
Welk 2e album, een jaar na hun debuut
Wat Stonerrock
Plus Lekker langzaam, lange nummers, doet nog steeds erg aan Colour Haze denken.
Min Er moet iets zijn waarom ik het zo weinig draai...


20 Sophie Ellis-Bextor - Make a Scene
Waar UK
Welk 4e album, 4 jaar na de vorige
Wat Pop/dance met nieuwe nummers en veel losse singletjes van de afgelopen paar jaar
Plus Zie wat, het klinkt als een 'greatest hits' met al die oudere nummers. Maar de niet-hitjes zijn ook prima.
Min Het vorige album was wat minder dance en meer pop, daarom is die beter.


21 Seapony - Go With Me
Waar USA
Welk Debuutalbum
Wat Lofi strandpop
Plus Vorig jaar was er Best Coast, nu Sea Pony voor het betere transistorgevoel uit je cd-speler. Helemaal goed.
Min ?


22 Emilie Simon - Franky Knight
Waar Frankrijk
Welk 5e studio album, 2e soundtrack
Wat Soundtrack van film door eigenzinnige singer/songwriter
Plus Ze laat het Kate Bush achtige 4e album achter zich en is weer terug bij haar eigen stijl, bijzonder opgebouwde nummers met bijzondere instrumenten.
Min De helft van de nummers in het engels, mag wel wat minder.


23 Avril Lavigne - Goodbye Lullaby
Waar Canada
Welk 4e album, 4 jaar na de vorige
Wat Pop/rock
Plus Na het wel erg hupsige 3e album vroeg ik me af welke kant ze op zou gaan, maar gelukkig is ze weer terug bij wat ze goed doet: vooral midtempo pop/rock zoals ook veel op haar eerste 2 albums staat.
Min Alleen de uptempo rockers in de stijl van Skater Boy en He Wasn't ontbreken nog.


24 The Subways - Money and Celebrity
Waar UK
Welk 3e album, 3 jaar na de vorige
Wat Punkpop
Plus Klinkt bij vlagen weer zoals het debuut, lekker springerig. Charlotte zingt ook steeds beter.
Min Soms echter gaat het alleen hard om het hard, of juist te rustig.


25 Ladytron - Gravity the Seducer
Waar UK
Welk 5e album, 3 jaar na de vorige
Wat Electroclash, in elk geval weer meer electro zoals op de eerste 2 albums
Plus Het is even wennen, maar na een paar keer luisteren mis je de shoegaze van de vorige 2 albums niet meer. En dan die bas in Seven Seas...
Min Zo hier en daar even een wat minder nummertje.


26 Those Dancing Days - Daydreams & Nightmares
Waar Zweden
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat 5 dames met dansbare indiepop
Plus Lekker opzwepende, stuwende popsongs
Min Het debuut was toch beter dankzij een aantal hoogtepunten. Die ontbreken hier waardoor je het album vrij snel vergeet. 'oja die heb ik ook nog'.


27 Izia - So Much Trouble
Waar Frankrijk
Welk 2e album, 2 jaar na het debuut
Wat pop/rock in het engels van een franse ex-idols (o.i.d.) deelneemster met in Frankrijk bekende vader
Plus Meestal lekker energieke pop/rock
Min Minder bijzonder dan het debuut, vrij veel standaard stampers


28 EMA - Past Life Martyred Saints
Waar USA
Welk Debuutalbum
Wat eh, tja.
Plus Bijzonder, soort van gezongen post-rock dat de spanning er in houdt.
Min Iets vaker een ontlading zou wel welkom zijn.


29 Yuck - Yuck
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Amerikaans klinkende alt.rock
Plus Back to the 90s met een geluid dat doet denken aan oa Pixies, Superchunk en Dinosaur jr/Sebadoh.
Min Toch een behoorlijk onevenwichtig album, lang niet alles is even goed. Veelbelovende band maar ze zijn (hopelijk) nog niet op hun top.


30 Be Forest - Cold.
Waar Italie
Welk debuutalbum
Wat new wave-achtige klanken in de stijl van Warpaint en The XX
Plus Vergelijkbaar met Warpaint en XX zei ik al, maar dan minder snel saai wordend.
Min ?


31 Katzenjammer - A Kiss Before You Go
Waar Noorwegen
Welk 2e album, 3 jaar na de vorige
Wat Veel van instrumenten wisselende dames
Plus Het blijft toch iets bijzonders met soms erg gave liedjes
Min Die cover van Land of Confusion was live best ok maar op de plaat nogal overbodig.


32 Aryn Michelle - Last One Standing
Waar USA
Welk Debuutalbum, ge'sponsord' door Sellaband
Wat Pop/rock
Plus Er staan een aantal lekkere (alt.)rock nummers op, en ze heeft een goede stem waarmee ze ook de poppier nummers wat extra geeft
Min Wat wisselend qua stijl maakt het album ook wat wisselvallig


33 The Raveonettes - Raven in the Grave
Waar Denemarken
Welk 5e album, 2 jaar na de vorige
Wat Man/vrouw samenzang over een hoop distortion
Plus Ze zitten op een strak schema, elk oneven jaar een nieuw Raveonettes album. Voegt deze dan nog wat toe? Jazeker... het klinkt toch net weer anders dan de vorige, juist door soms wat gas terug te nemen maar wel te blijven 'ruizen'. Sfeervol.
Min Toch word het nooit meer zo als op de debuut-ep.


34 Jessica Lea Mayfield - Tell Me
Waar USA
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Singer/songwriter, deels semi-acoustisch, deels met band
Plus Met name de nummers waar de volledige band op volle sterkte speelt zijn erg prima.
Min Een vergelijking met Laura Marling ligt voor de hand maar verliest ze op alle fronten.


35 Marike Jager - Here Comes the Night
Waar Nederland
Welk 3e album, 3 jaar na de vorige
Wat Singer/songwriter met band
Plus Marike is Marike, dus gewoon goed.
Min De invloed van de band mag wel wat minder, minder ooh en aahs. Dit is haar minste album van de 3 vind ik.


36 Shonen Knife - Osaka Ramones: A Tribute to Ramones
Waar Japan
Welk Tigste album, maar nu eindelijk met alleen maar Ramones nummers
Wat Fa fa... rock in de haiku
Plus Ze klonken altijd al als Ramones, nu nog meer
Min Een beetje Ramones album mag toch wel een nummertje of 20 hebben in plaats van 13, en iets minder 'latere' Ramones (zeg na 1982) was ook prima geweest.


37 The Joy Formidable - The Big Roar
Waar UK
Welk 2e album met enige overlap met het debuut van 2 jaar geleden
Wat Noiserock met zangeres
Plus Lekkere bak herrie, vooral live een lekkere muur van geluid
Min Je moet er voor in de stemming zijn


38 Nerina Pallot - Year of the Wolf
Waar UK
Welk 4e album, 2 jaar na de vorige
Wat Singer/songwriter met fluisterstem
Plus Ze bewijst dat je met een ijle stem geen hijgerige ballads hoeft te maken, maar ook gewoon uptempo indiepop/rock kunt maken. En dat doet ze goed.
Min In de ballads gaat de stem soms wat tegenstaan.


39 Le Butcherettes - Sin Sin Sin
Waar Mexico
Welk Debuutalbum
Wat Garagerock ergens tussen (de oude) The Gossip en The Kills
Plus Als ze echt los gaan is het gewoon lekkere herrie
Min Dat doen ze niet altijd en dan blijft het wel wat gewoontjes


40 Andrée Watters - Country Rock
Waar Canada
Welk 4e album, 3 jaar na de vorige
Wat Andrée goes country, inclusief 'fiddle, pedal steel en banjo'.
Plus Country dus, maar gelukkig blijft ze wel herkenbaar. Veel uptempo nummers en in de rustigere haar meeslepende zang...
Min Country dus, prima als tussendoor maar ik hoop op de volgende weer rock zonder country.


41 Me & Stupid - In a Cabin With...
Waar Nederland
Welk Gelegenheidsalbum van 2 Bettie Serveert leden
Wat Tja, gewoon Bettie Serveert muziek eigenlijk.
Plus Zie wat
Min Als Bettie hebben ze toch een hoop beter albums dan dit.


42 Emma's Imagination - Stand Still
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Poppy singer/songwriter
Plus Vrij rustige niks aan de hand muziek, enkele uitspringende nummers
Min De verveling kan wel gaan toeslaan na een paar rustigere nummers.


43 Charlotte Gainsbourg - Stage Whisper
Waar Frankrijk
Welk 3e album zonder haar vader, 2 jaar na de vorige. Mijn versie bestaat uit een boxje met daarin 3 schijfjes en wat boekjes. De schijfjes zijn toepasselijk getiteld 'Unreleased', 'Live' en 'DVD Live'. Voor deze lijst kijk ik alleen naar de schijf 'Unreleased'.
Wat Charlotte goes Goldfrapp? De eerste paar nummers klinken in elk geval behoorlijk electronisch, niet te vergelijken met - de op zich al onvergelijkbare albums - 5:55 en IRM.
Plus Outtakes of nieuwe nummers? Maakt niet uit, het klinkt prima naast de 2 eerdere albums al blijft 5:55 verreweg de beste.
Min 8 nummertjes... nou ja, er zitten nog 2 schijfjes bij.


44 Brigitte - Et vous, tu m'aimes?
Waar Frankrijk
Welk Debuutalbum van 2 dames die al apart van elkaar actief zijn geweest als zangeres van de band Vendetta en soliste Mayane Delem
Wat Spannende, broeierige edelkitch.
Plus Monsieur je t'aime, Oh la la, Je suis sex symbol, sommige dingen moet je niet uit hoeven te leggen
Min De aanhoudende ingetogenheid kan ook tegen gaan staan.


45 The Victorian English Gentlemens Club - Bag of Meat
Waar UK
Welk 3e album
Wat 1 man + 2 dames maken en soort poppy garagerock
Plus Bij vlagen nog de heerlijke gekte van het debuutalbum
Min Soms ook wat overbodige serieuze of balladachtige nummers.


46 Fleur Jack & The Jandals - Ghosts of Cimarron
Waar Nieuw Zeeland
Welk Debuutalbum, ge'sponsord' door Sellaband
Wat Singer/songwriter country. County-er dan Andrée Watters, inclusief liedjes over Black Jack and Buffalo Bill.
Plus Best leuk voor tussendoor en ik heb het toch via sponsoring gekregen. Bovendien zijn de uptempo nummers best ok.
Min Volgens mij klonk ze wat minder country toen ik haar nummers op Sellaband luisterde. En iets minder ballads had ook gemogen.

47 The Kills - Blood Pressures
Niet in de schaduw van de eerste 2 albums, maar waarschijnlijk beter dan ik 'm nu beoordeel
48 Baxter Dury - Happy Soup
Zoon van Ian, praatliedjes met regelmatig een vrouw op 2e zang.
49 Hollie Cook - Hollie Cook
Dochter van Paul Cook (Sexpistols) en een van de dames van Belle Stars, zomers reggae plaatje.
50 Garfunkel and Oates - All Over Your Face
2 muzikale comediennes
  zaterdag 24 december 2011 @ 20:05:26 #169
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_106012271
Nou dit is hem dan; mijn album top voor 2011. Dit zijn alle 70 platen die ik goed genoeg vind uit 2011 om te bewaren. Al zou n.a.v. dit topic er wel albums bij kunnen komen. Maar ga het daar niet op aanpassen. Het blijft toch een geschuif constant na elke luisterbeurt. Zeker lager in de lijst is het verschil zo minimaal dat albums gemakkelijk van plaats hadden kunnen wisselen.

1
Destroyer - Kaputt
Een album dat in mijn halfjaarlijst nog veel lager stond. Maar bij elke luisterbeurt beter wordt en daardoor naar de nummer 1 positie is gestegen. De plaat is als iemand, die opeens een snor heeft laten staan. In eerste instantie lijkt het grap, iemand die er ironisch fout uit wil zien. Maar na een tijd ben je er wat aangewend en bevalt het steeds meer, eigenlijk staat die snor verdomde goed. :P

2
Nicolas Jaar - Space is Only Noise

3
Wild Beast - Smother

4
The Antlers - Burst Apart

5
M83 - Hurry Up, We're Dreaming

6
Raphael Saadiq - Stone Rollin'
Ouderwets zwingende soul. Een plaat, die werkt als geheel, maar ook eentje waarbij als losse nummer voorbij komen in de shufflestand het volume automatisch omhoog gaat.

7
Fleet Foxes - Helplessness Blues

8
Youth Lagoon - The Year of Hibernation

9
Washed Out - Within and Whithout

10
The Weeknd - House of Balloons
Dit debuut maakte de hele hype iig waar. Jammer dat z'n tweede album, Thursday, dan alweer wat minder is.

11 Feist - Metals
12 Lykke Li - Wounded Rhymes
13 Panda Bear - Tomboy
Het is geen Animal Collective, het is geen Person Pitch, maar het is nog wel steeds een verdomd lekkere plaat.
14 Sepalcure - Sepalcure
15 Joan as Police Woman - The Deep Field
16 Araabmuzik - Electronic Dream
Niemand die Araabmuzik aan het werk heeft gezien durft nog te beweren dat het bedienen van een drumcomputer geen kunst op zich kan zijn. In dit album mixt hij de beats van hiphop/rap-muziek met dat van trance.
17 Beirut - The Rip Tide
18 Arctic Monkeys - Suck It And See
19 Girls - Father, Son, Holy Ghost
20 Drake - Take Care
Geen albumcover straalt zo de sfeer uit van de muziek erop. Op de cover zien we Drake zitten aan een tafel omringt door goud, terwijl hij teneergeslagen eenzaam naar beneden kijkt. Het album heeft dezelfde toon, iemand die tussen alle roem en rijkdom zich eenzaam voelt en zoekt naar echte liefde en vriendschap.

21 Austra - Feel It Break
22 Gang Gang Dance - Eye Contact
23 Future Islands - On The Water
24 The Black Keys - El Camino
25 The War on Drugs - Slave Ambient
26 Smith Westerns - Dye it Blonde
27 St. Vincent - Strange Mercy
28 Cut Copy - Zonoscope
29 Kurt Vile - Smoke Ring For My Halo
30 Bright Eyes - The People's Key

31 My Morning Jacket - Circuital
32 The Field - Looping State of Mind
Toepasselijke titel, want Axel Willner is een meester in de loops. Zet dit album op met je hoofdtelefoon, leun achterover en je komt inderdaad in een soort meditatieve looping state of mind.
33 Cults - Cults
34 TV on the Radio - Nine Types of Light
35 Real Estate - Days
36 James Blake - James Blake
37 Yuck - Yuck
38 Toro Y Moi - Underneath The Pine
39 Julianna Barwick - The Magic Place
40 Radiohead - The King Of Limbs

41 Elbow - Build A Rocket Boys!
42 PJ Harvey - Let England Shake
43 Kate Bush - 50 Words for Snow
Come on now, just 27 more to go! ;)
44 Tune-Yards - W H O K I L L
45 Wilco - The Whole Love
46 Low - C'mon
47 Neon Indian - Era Extrana
48 Cass McCombs - Wit's End
49 EMA - Past Life Martyed Saints
50 Battles - Gloss Drop

51 Thurston Moore - Demolished Thougths
52 The Weeknd - Thursday
53 dEUS - Keep You Close
54 Tom Waits - Bad as Me
55 Atlas Sound - Parallax
56 The Dodos - No Color
57 The Strokes - Angles
58 The Pains of Being Pure at Heart - Belong
59 WU LYF - Go Tell Fire To the Mountain
60 Bill Callahan - Apocalypse

61 The Decemberist - The King is Dead
62 David Lynch - Crazy Clown Time
63 Pien Feith - Dance on Time
64 Foster The People - Torches
65 Bon Iver - Bon Iver
66 Handsome Furs - Sound Kapital
67 Akron/Family - The Cosmic Birth & Journey of Shinju
68 Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two
69 Bombay Bicycle Club - A Different Kind of Fix
70 Hercules And Love Affair - Blue Songs
  maandag 26 december 2011 @ 18:04:14 #170
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_106062355
Opvallend dat er vrijwel geen (rauwere) rocknroll-platen voorkomen in andere jaarlijstjes. Wat indie-rock hooguit.
pi_106070724
1. Grails - Deep Politics
Ennio Morricone op paddo's is een goeie beschrijving van dit album.
Deze band is de grens van post-rock allang voorbij en creëert zijn eigen universum.
Absoluut het album van het jaar voor mij.


2. The War on Drugs - Slave Ambient
Verrassing van het jaar, shoegaze en psychedelica met een vleugje Bruce Springsteen en Bob Dylan.
Sfeervol, meeslepend en spannend.


3. David Tagg - I Am the Wolf
Deze man komt met zijn beste album tot nu toe, gitaardrones die een gevoel van leegte en melancholie opwekken en toch bijzonder warm zijn.


4. Alva Noto - Univrs
Na Xerrox komt hij weer met een veel ritmischer album, koud, klinisch en afstandelijk maar erg boeiend en spannend.
Autechre aan de kant, hier is Alva Noto.


5. The Joy Formidable - The Big Roar
Jaren negentig rock zoals The Breeders of Throwing Muses en dan gemengd met shoegaze en noise, een fris rock album met een heerlijk hoog tempo.


6. The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines?
Prima album met een Ramones achtige feel, herkenbare nummers die je zowat direct meezingt, een echte feelgood plaat.


7. Stendeck - Scintilla
Het vorige album van deze man is mijn favoriet van 2009, Scintilla is niet zo goed maar toch wel weer erg genietbaar, melancholische idm.


8. Washed Out - Within and Without
Dit is lekker dromerig en melancholisch en een combinatie van verschillende zweefgenres zoals ambient, chillwave en shoegaze. Heerlijk album en erg geschikt voor een vakantie in een warm land.


9. Misty Range - Misty Range
Een band uit Noorwegen die een mix maakt van Shoegaze, Grunge, Post-Rock en psychedelica, moeilijk te beschrijven verder, een donker album met een origineel geluid.


10.Isole - Born from Shadows
Epische doom-metal uit Zweden, goed opgebouwde nummers met een fantastische zanger.


11.White Lies - Ritual
12.The Raveonettes - Raven in the Grave
13.Electric Orange - Netto
14.2562 - Fever
15.The Beast of the Apocalypse - Henosis
16.Toro Y Moi - Underneath the Pine
17.Sundrips - Just a Glimpse
18.Tank 86 - Rise
19.Vibravoid - Minddrugs
20.Bo Becker - Brecilian
21.Pharaoh Overlord - Horn
22.Henryspenncer - To the Timeless Valley
23.The Flying Eyes - Done So Wrong
24.Fabio Orsi - Stand Before Me, Oh My Soul
25.The Pains of Being Pure at Heart - Belong

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 26-12-2011 23:13:46 ]
pi_106080800
1. Arctic Monkeys – Suck it and See
2. De Staat – Machinery
3. Radiohead – The King of Limbs
4. The Subs – Decontrol
5. Miles Kane – Colour of the Trap
6. Foo Fighters – Wasting Light
7. Cage the Elephant –Thank you happy birthday
8. The Flashbulb – Love as a dark hallway
9. Bon Iver – Bon Iver
10. The Computers – This is the computers

11. Automatic Sam – Texino
12. Atmosphere – The Family Sign
13. Bright Eyes – The People’s Key
14. Chase and Status – No More Idols
15. Foster the People – Torches
16. Justice – Audio, Video, Disco
17. White Lies – Rituals
18. Amon Tobin – ISAM
19. The Black Keys – El Camino
20. Noah and the Whale – Last Night on Earth
21. Beastie Boys – Hot Sauce Committee Part Two
22. Death Cab for Cutie – Codes and keys
23. Ryan Adams – Ashes and Fire
24. Noel Gallagher’s High Flying Birds - Noel Gallagher’s High Flying Birds
25. The Vaccines – What did you expect from the vaccines?
26. Airship – Stuck in this Ocean
27. Amatorski – TBC
28. Beady Eye – Different Gear, Still Speeding
29. Elbow – Build a Rocket Boys!
30. DJ Shadow – I Gotta Rokk
pi_106081086
Mooi lijstje weer ranja. Nieuwe Jessica Lea Mayfield is helemaal langs mij heen gegaan. Wanneer is die zo ongeveer uitgebracht? Haar vorige plaat vond ik zeker niet verkeerd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:36:00 #174
13973 ranja
image means nothing
pi_106081142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:33 schreef methodmich het volgende:
Mooi lijstje weer ranja. Nieuwe Jessica Lea Mayfield is helemaal langs mij heen gegaan. Wanneer is die zo ongeveer uitgebracht? Haar vorige plaat vond ik zeker niet verkeerd.
Eind augustus/begin september was dat. Niet verkeerd inderdaad :)

Wat jouw lijstje betref trouwens, Warpaint ziet RYM als 2010 album en ik dus ook.
Gram heb ik 2x op de Luisterpaal gehoord en toen besloten dat die tegenviel.

Ik heb trouwens ook de nieuwe Blondie gekocht maar die is het melden in een top lijst niet waard.

[ Bericht 16% gewijzigd door ranja op 27-12-2011 11:43:12 ]
pi_106081278
Ga ik eens onthouden voor mijn volgende bezoek aan de platenzaak dan. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:39:37 #176
13973 ranja
image means nothing
pi_106082633
Nog even een lijstje noemenswaardige EP's:

1. 2:54 - Scarlet
2. BlackboxRed - Battle The Sparrows
3. Armistice - Armistice
4. Rococo - Mind Explosions
5. The Primitives - Never Kill a Secret EP
6. Kill Ferelli : Demolicious EP
7. Chagall - Chagall EP
8. Rachèl Louise - Living in Holland
pi_106084228
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 18:18 schreef ranja het volgende:

8 C½ur de Pirate - Blonde
Waar Canada
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Singer/songwriter met piano in het frans
Plus Het debuut was zo'n groeiplaat, bij de volgende krijg je dan twijfels. Kan ze het nog een keer? Jazeker. Weer een heerlijke plaat.
Min ?
O+

Waarom kende ik deze muziek nog niet?
  Moderator dinsdag 27 december 2011 @ 14:39:30 #178
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_106086012
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:34:48 01. De Staat - Machinery http://t.co/yvLUyF46 #spotify Ook hier weer de zelfgemaakte (!) machine die het fantastisch maakt! #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:33:07 02. Nobody Beats the Drum - Currrents http://t.co/FJEqQZaN #spotify Er is een aardbevingsmachine gebruikt, dat is te merken... #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:31:20 03. The Black Keys - El Camino http://t.co/xuf0vFoe #spotify Op de valreep nog een top rockalbum met gitaren! #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:29:24 04. Justice - Audio, Video, Disco http://t.co/SvjksCX6 #spotify Dit album is te ondergewaardeerd dit jaar, vind ik dan. #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:27:38 05. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller http://t.co/RykpiYcC #spotify Er is echt niets dat gaat, boven neerlands fabrikaat! #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:25:41 06. Modeselektor - Monkeytown -nog niet op #spotify- Dit jaar is het jaar van de dance voor mij, dat heeft u door toch? #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:22:57 07. dEUS - Keep You Close http://t.co/cvZbMrNp #spotify Stop met dromen, maar blijf genieten van deze belgische rock! #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:20:28 08. Elbow - Build A Rocket Boys! http://t.co/CDHrjoyU #spotify We blijven dromen, maar deze keer in het klein. Puur genieten. #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:18:07 09. Radiohead - King of Limbs http://t.co/ROV8yxtP #spotify Een echt album voor warm weer, om bij weg te dromen. #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:15:43 10. The Subs - Decontrol http://t.co/KFNprOaE #spotify Hard, dat is dit album van mijn belgische helden. Wederom de dancehoek. #top11van11 reageer retweet
naatje_1 twitterde op dinsdag 27-12-2011 om 14:12:07 11. Moby - Destroyed http://t.co/p0CWvIGd #spotify Een rustig album van een virtuoos op het gebied van dance. #top11van11 reageer retweet
(ik had mijn lijstje al gepost, alleen daar zaten wel wat fouten in wat betreft albumnamen e.d., dus hier is het correcte lijstje)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_106092523
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:36 schreef ranja het volgende:

[..]

Eind augustus/begin september was dat. Niet verkeerd inderdaad :)

Wat jouw lijstje betref trouwens, Warpaint ziet RYM als 2010 album en ik dus ook.
Gram heb ik 2x op de Luisterpaal gehoord en toen besloten dat die tegenviel.

Ik heb trouwens ook de nieuwe Blondie gekocht maar die is het melden in een top lijst niet waard.
Ja, Warpaint was twijfel, maar die stond toch dusdanig laag dat hij hier niet meegeteld zou worden voor het totale lijstje, dus daarom toch maar mee meegepikt.

Gram is ook lastig. Ze doet naar mijn mening net te veel van alles wat, waardoor het album niet echt een duidelijke sound heeft. Op zich niet erg, maar het is wel moeilijker beoordelen dan vind ik, want er staan songs op die ik echt heel goed vind, maar ook die ik duidelijk minder vind.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_106099734
Ik zal eens proberen om wat variatie in de lijstjes te brengen.



1. Arenna - Beats of Olarizu (Stoner Rock, Stoner Metal, Psychedelic Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


2. Mars Red Sky - Mars Red Sky (Psychedelic Rock, Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


3. Red Fang - Murder the Mountains (Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


4. Elder - Dead Roots Stirring (Stoner Metal, Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


5. 1000mods - Super Van Vacation (Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


6. Sungrazer - Mirador (Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


7. Wo Fat - Noche del Chupacabra (Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


8. Wight - Wight Weedy Wight (Psychedelic Rock, Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


9. Lonely Kamel - Dust Devil (Hard Rock, Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


10. The Joy Formidable - The Big Roar (Indie Rock, Shoegaze, Noise Pop)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


11. Freedom Hawk - Holding On (Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


12. The :Egocentrics - Center of the Cyclone (Stoner Rock, Psychedelic Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


13. Graveyard - Hisingen Blues (Hard Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


14. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (Indie Folk, Art Pop)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


15. Intergalactic Lovers - Greetings & Salutations (Indie Rock, Indie Pop)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


16. Rotor - Festsaal Kreuzberg (Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


17. And So I Watch You From Afar - Gangs (Math Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


18. The Re-Stoned - Analog (Stoner Rock, Jam Band, Psychedelic Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


19. Fuzz Manta - Vortex Memplex (Stoner Rock, Hard Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


20. Elbow - Build a Rocket Boys! (Indie Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


21. Samsara Blues Experiment - Revelation & Mystery (Stoner Rock, Psychedelic Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


22. The Antlers - Burst Apart (Indie Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


23. Pothead - Pottersville (Stoner Rock, Alternative Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


24. Sigur Rós - Inni (Post-Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


25. Fuzz Manta - Opus II (Stoner Rock, Hard Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


26. The Kills - Blood Pressures (Indie Rock, Garage Rock, Garage Rock Revival)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


27. Monkey3 - Beyond the Black Sky (Stoner Rock, Jam Band)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


28. Karma to Burn - V (Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


29. Been Obscene - Night o'Mine (Psychedelic Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


30. The Atomic Bitchwax - The Local Fuzz (Stoner Rock, Jam Band)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


31. The Heavy Eyes - Heavy Eyes (Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


32. Foo Fighters - Wasting Light (Alternative Rock, Hard Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


33. Ten Page Pilot - Into the Eyes of the Armed (Alternative Rock, Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


34. Ivy Garden of the Desert - Docile (Stoner Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


35. Fleet Foxes - Helplessness Blues (Indie Folk, Baroque Folk)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


36. The Twilight Singers - Dynamite Steps (Alternative Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


37. Tia Carrera - Cosmic Priestess (Psychedelic Rock, Jam Band)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


38. Beirut - The Rip Tide (Indie Folk, Contemporary Folk)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


39. Okkervil River - I Am Very Far (Indie Rock)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106127296
Wellicht tekenend voor het afgelopen jaar dat ik zo vlak voor einde nog steeds moeite heb een top10 of 20 samen te stellen, laat staan een nr1 te kiezen. Voorlopig hou ik bij deze 20 (hier nog op aflabetische volgorde;

Atmosphere - The Family Sign
The Antlers - Burst apart
The Black Keys - El Camino
Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
The Boxer Rebellion - The Cold Still
Destroyer - Kaputt
dEUS - Keep You Close
The Horrible Crowes - Elsie
Kangding Ray - OR
King Creosote & Jon Hopkins - Diamond Mine
M83 - Hurry Up, We're Dreaming
Other Lives - Tamer Animals
Radical Face - The Family Tree: The Roots
Random Axe - Random Axe
The Roots - undun
Emmett Tinley - Emmett Tinley
The Twilight Singers - Dynamite Steps
The War on Drugs - Slave Ambient
The Weeknd - House of Balloons
Jonathan Wilson - Gentle Spirit

(en dan zijn er eigenlijk nog een (hoop) albums die ik graag nog eens goed zou willen luisteren)
Even spuiten...zo gepiept!
pi_106127917
Panic, wat ben je een ouwe stoner geworden zeg! Zorgt inderdaad wel voor variatie..
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 29 december 2011 @ 12:55:53 #183
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_106161750
Zijn er nog meer mensen met een lijstje? Vorig jaar waren er op dit moment al bijna één keer zoveel lijstjes..
pi_106161994
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:55 schreef kciR het volgende:
Zijn er nog meer mensen met een lijstje? Vorig jaar waren er op dit moment al bijna één keer zoveel lijstjes..
één keer zoveel? :D

Ik weet dat Felagund zijn lijstje nog moet doen!!!! Hup Hup! :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator donderdag 29 december 2011 @ 13:09:46 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106162220
1. Tom Waits - Bad as me
2. Earth - Angels and demons vol 1.
3. Marissa Nadler - s/t
4. Eefje de visser - De koek
5. Björk - Biophillia
6. André Manuel - dollenkamp
7. Jan Kwakman - Jan Kwakman
8. ben howard - old pine
9. Pearl jam - Pearl Jam Twenty
10. Loutallica - lulu

zo ook maar even wat inelkaargedrukt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_106162367
Ik heb mijn lijstje bijna af, alleen nog wat tekst toevoegen, maar ik moet nu weg. Vanavond kan ik hem posten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 29 december 2011 @ 13:16:00 #187
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_106162493
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:03 schreef Norrage het volgende:

[..]

één keer zoveel? :D
Ja dat zei mijn vader altijd, dat heb ik overgenomen.. :P
(voor de uitleg: Als je iets hebt en je doet dat er één keer bij, dan is het dus verdubbeld. Wel een beetje verwarrend. Het is in ieder geval niet op een wiskundig verantwoorde manier)
pi_106162772
Maar vorig jaar waren er dus 2x zoveel lijstjes? :P dit is geloof ik een wat minder populair lijstjes jaar...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 29 december 2011 @ 13:44:20 #189
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_106163548
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:23 schreef Norrage het volgende:
Maar vorig jaar waren er dus 2x zoveel lijstjes? :P dit is geloof ik een wat minder populair lijstjes jaar...
Ja, daar komt het op neer ;) Vorig jaar waren er 56 lijstjes, ik zit nu pas op 32..
Achja, maakt verder ook niet zoveel uit, maar viel mij op.
  donderdag 29 december 2011 @ 14:26:41 #190
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_106165089
Er wordt nu enorm uitgebreide uitleg bij gegeven, dat heb ik veeeeel liever. Vergelijk dit topic eens met die van 2004 ofzo...
:)
pi_106168907
Precies, er wordt nu lekker veel werk van gemaakt, met foto's en beschrijvingen en dergelijke. Wel zo leuk!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_106171938
quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
5. Björk - Biophillia
Die is ook heel mooi. Nog te weinig naar geluisterd eigenlijk. Sowieso, Björk ^O^
pi_106182218
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:28 schreef cafca het volgende:
3.Lori McKenna - Lorraine
13.The Jayhawks - Mockingbird Time
Zoveel (waarschijnlijk) goede muziek die ik nog moet beluisteren. Waaronder de twee bovenstaande albums. Hieronder mijn lijst, cafca 2.0 met een scheutje ranja

01. Pharis & Jason Romero - A Passing Glimpse (bandcamp)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
02. Piñataland - Hymns for the Dreadful Night (bandcamp)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
03. Sea Bell - Sea Bell (bandcamp)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
04. Timothy Monger - The New Britton Sound (bandcamp)
05. The Bangles - Sweetheart of the Sun
06. The Coloradas - The Coloradas
07. Sallie Ford & the Sound Outside - Dirty Radio
08. Gillian Welch - The Harrow & the Harvest
09. The Parlor Soldiers - When the Dust Settles
10. Amy Lashley - Travels of a Homebody
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:52:31 #194
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_106214108
Wat een mooie lijsten weer dit jaar! Veel te veel om nog te ontdekken en te weinig tijd...
Op de valreep net nog even snel een top 50 in elkaar gedraaid.

01. Bon Iver - Bon Iver
02. The Jezabels - EP Trilogy (The Man Is Dead/She's So Hard/Dark Storm)
03. Fink - Perfect Darkness
04. Foo Fighters - Wasting Light
05. King Creosote and Jon Hopkins - Diamond Mine
06. J Mascis - Several Shades of Why
07. Other Lives - Tamer Animals
08. The Decemberists - The King Is Dead
09. Gillian Welch - The Harrow & The Harvest
10. Arctic Monkeys - Suck it and See


11. Maria Taylor- Overlook
12. Ryan Adams - Ashes & Fire
13. Intergalactic Lovers - Greetings & Salutations
14. Sivert Hoyem - Long Slow Distance
15. SBTRKT - SBTRKT
16. Smith & Burrows - Funny Looking Angels
17. Säkert - Pa Engelska
18. Elbow - Build a Rocket Boys!
19. Sigur Rós - Inni
20. Florence & The Machine - Ceremonials

21. Jonathan Wilson – Gentle Spirit
22. Wolfendale - Foghorn
23. The Black Keys - El Camino
24. Kurt Vile – Smoke Ring For My Halo
25. The Dears - Degeneration Street
26. dEUS - Keep You Close
27. Beirut - The Rip Tide
28. Cage the Elephant - Thank You Happy Birthday
29. EMA - Past Life Martyred Saints
30. Jane's Addiction - The Great Escape Artist

31. Raphael Saadiq - Stone Rollin'
32. The Twilight Singers - Dynamite Steps
33. Kate Bush - 50 Words For Snow
34. Miles Kane – Colour of the Trap
35. Wilco- The Whole Love
36. Spinvis - Tot Ziens Justine Keller
37. Anna Calvi - Anna Calvi
38. The Antlers - Burst Apart
39. Paul Kalkbrenner - Icke Wieder
40. James Blake - James Blake

41. Young The Giant - Young The Giant
42. Lanterns on the Lake - ...Gracious Tide, Take Me Home
43. Di-Rect - Time Will Heal Our Senses
44. Mona - Mona
45. Ben Howard - Every Kingdom
46. Noah and the Whale - Last Night on Earth
47. Jonathan Jeremiah - A Solitary Man
48. Noel Gallagher's High Flying Birds – Noel Gallagher's High Flying Birds
49. Selah Sue - Selah Sue
50. My Morning Jacket - Circuital

Nummer 2 is eigenlijk een beetje valsspelen, maar de Australische band kwam dit jaar pas voor het eerst op NL bodem spelen. En er is officieel nog geen plaat uit hier. Tijdens het concert was alleen de EP trilogie te koop dit jaar, de debuutplaat komt pas in 2012 uit.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:18:24 #195
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_106217665
Iemand anders die Raphael Saadiq in zijn lijst heeft staan *O*
pi_106220035
Felagund waaaar ben je??? :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106227410
Hij komt zo...
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_106227733
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:39 schreef Felagund het volgende:
Hij komt zo...
*O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106227756
Ik zie trouwens de Mountain Goats bij niemand!! Hoe kan dat??? Vind het vreemd a) omdat het een behoorlijk grote band is en b) omdat het een verdomd goed album is!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106227851
Hij staat in mijn lijstje. :P
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')