abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105545477
Sinds ongeveer een jaar hebben wij nieuwe buren aan één kant naast ons wonen (rijtjeshuis, huurhuis). Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.

Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?

Om een korte opsomming te geven:
• De buren hebben alle gordijnen dicht, altijd
• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
• Er is nooit bezoek of contact met de andere buren (met ons dus ook niet)

Al met al kan er dus net zo goed niets aan de hand zijn, maar voor hetzelfde is er wel iets aan de hand wat het daglicht niet kan verdragen.

Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen. Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
pi_105545567
Buurvrouw wordt geneukt door 2 negroide mannen tegelijk.
Buurman wordt geneukt door blondje.
pi_105545607
Je zou je ook met je eigen zaken kunnen bemoeien?
pi_105545651
Waarom niet gewoon eens jezelf gaan voorstellen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_105545662
Je kan de wijkagent een keer aanspreken, maar zolang er geen klachten zijn, zal er niet zoveel mee gedaan worden. Ze hebben kennelijk een andere levensstijl dan jij.. kan toch?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105545728
quote:
Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.
bij deze zin had je het ook verder kunnen laten, dat zegt alles.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:30:08 #7
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_105545910
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef Frishe het volgende:
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_105545911
Wietplantage?
pi_105545971
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:21 schreef ejfaar het volgende:
Buurvrouw wordt geneukt door 2 negroide mannen tegelijk.
Buurman wordt geneukt door blondje.
Ik heb dit topic niet in ONZ of KLB geplaatst maar in WGR :)
quote:
Dat spreekt voor zich, en dat is ook het hele uitgangspunt als je m'n bericht leest.
Echter, als daar bijv. wapens, vuurwerk of andere zaken worden opgeslagen vormt dat ook voor mij een risico. Hetzelfde met een wietplantage waarbij aan de elektrische installatie is gesleuteld.

Als ik me geen zorgen zou maken, zou ik me er niet eens mee willen bemoeien :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:23 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom niet gewoon eens jezelf gaan voorstellen?
Hebben we gedaan, toen ze er net kwamen wonen. Het gekke is dat toen die blonde vrouw samen met haar vriend aanwezig was, maar die hebben we daarna nooit meer gezien :') Ook met een van die jongens heb ik nog eens gepraat onder het genot van een kop koffie, maar sindsdien zie ik ze dus niet meer, behalve 's avonds héél laat
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

bij deze zin had je het ook verder kunnen laten, dat zegt alles.
Nu ja, maar als er wél iets mis omdat wij deze signalen niet serieus hebben genomen, zou ik dat ook niet zo prettig vinden. Het advies om me nergens mee te bemoeien vind ik niet nuttig, dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan de wijkagent een keer aanspreken, maar zolang er geen klachten zijn, zal er niet zoveel mee gedaan worden. Ze hebben kennelijk een andere levensstijl dan jij.. kan toch?
Nouja, dat kan inderdaad. Dat het bijvoorbeeld mensen met een nachtelijk beroep zijn o.i.d. (nachtwaker, of ze werken bij de storingsdienst van nuon/woningbouw/waternet). Maar het lijkt me heel sterk dat het hele gezin / alle bewoners datzelfde werk hebben :P
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:31:41 #10
335452 cricket
cricket from space
pi_105545981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Sinds ongeveer een jaar hebben wij nieuwe buren aan één kant naast ons wonen (rijtjeshuis, huurhuis). Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.

Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?

• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts

Al met al kan er dus net zo goed niets aan de hand zijn, maar voor hetzelfde is er wel iets aan de hand wat het daglicht niet kan verdragen.

Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen. Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
Klinkt vooral alsof ze het als tweede/extra woning aanhouden maar er niet daadwerkelijk wonen.
pi_105546041
Ze zijn muisstil maar er is veel lawaai, de gordijnen zijn altijd dicht maar de inrichting is spartaans...?
pi_105546077
quote:
quote:

...
...
Ja wat is het nu?
Kan het trouwens niet zo zijn dat ze een ander leefritme hebben. Nachtwerk?

Om je nu zorgen te maken over "spullen die ook ons in gevaar brengen" is spijkers op laag water zoeken hoor. Je woont echt niet naast een bomgordel-naaiatelier :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:38:13 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105546285
Gewoon een keer met de wijkagent gaan praten. laat je even weten als je dat gesprek hebt gehad wat ie zei?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:38:49 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105546315
Ik snap niet hoe je komt van rustige buren die je nooit ziet naar wapens of andere criminele dingen.

Die aardige buurman aan de overkant heeft misschien wel 100 kilo lawinepijlen op zolder, want die gedraagt zich natuurlijk expres zo gewoon zodat je hem niet verdenkt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105546396
quote:

Wat maakt het jou nu uit wat je buren doen, ooit gedacht dat ze helemaal niet zitten te wachten op dat nieuwsgierige gedoe van jou?
quote:
En de gordijnen zijn altijd dicht?
Je bent wel erg nieuwsgierig.
quote:
Wie weet vinden ze jouw smaak ook helemaal niets.
Maar je bent wel erg nieuwsgierig dat je gelijk naar binnen kijkt bij gelegenheid ervan.
quote:
Ja en?
Het zal pas verbazend zijn als je de negroïde man opeens als blanke ziet rondlopen.
Nogmaals wat interesseert jouw dat?
Behalve het voeden van je nieuwsgierigheid dan.
quote:
Bel de politie, hoe halen ze het in hun hoofd om door het huis te lopen en ook boven te komen, of hoort die ruimte toevallig bij het huis wat ze huren?
Boor een gaatje in de muur, kan je je nieuwsgierigheid voeden.
quote:
Vindt je het gek, ik zou ook geen contact met zulke buren als jou willen hebben.
quote:
Het enige wat hier aan de hand is dat jij verschrikkelijk nieuwsgierig bent, misschien moet je eens in therapie om te leren om je wat minder met anderen en wat meer met jezelf te bemoeien.
quote:
Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen.
Ja bij de eerstelijnspsycholoog
quote:
Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
Nee maar de psycholoog wel. ( g ipv ch 8)7 )

[ Bericht 0% gewijzigd door klipper op 13-12-2011 19:50:48 ]
pi_105546443
Veroorzaak je geen overlast krijg je nog te maken met lastige bemoeizuchtige buren. :|W :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105546523
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:31 schreef MWP het volgende:

[..]

Ik heb dit topic niet in ONZ of KLB geplaatst maar in WGR :)

Plaats dan ook geen onzin in WGR!
pi_105546565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

Ja wat is het nu?
Kan het trouwens niet zo zijn dat ze een ander leefritme hebben. Nachtwerk?

Om je nu zorgen te maken over "spullen die ook ons in gevaar brengen" is spijkers op laag water zoeken hoor. Je woont echt niet naast een bomgordel-naaiatelier :P
:') Dat had ik wat duidelijk moeten formuleren. Als ze er zijn maken ze dus lawaai, verschuiven van dozen, hameren, boren enzovoorts. Maar als ze er niet zijn (en dat is vele malen vaker) dan heb je er dus geen last van :) Maar heel goed opgemerkt!

Ik snap ook wel dat m'n angst niet helemaal reëel is :P Maar vandaar ook mijn vraag of ik er iets mee kan - of moet doen. Uit de (serieuze) reacties hier krijg ik vooral het idee dat ik me inderdaad druk maak om niets, dat is ook fijn om te horen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Maanvis het volgende:
Gewoon een keer met de wijkagent gaan praten. laat je even weten als je dat gesprek hebt gehad wat ie zei?
Ik denk hetzelfde als het gros in dit topic :) Dat ze er niets mee kunnen, behalve een keer een kop koffie met ze drinken :')

Maar ik vind het negeren ook zo wat, de signalen komen op mij over alsof er niet in dat huis wordt geleefd en dan vind ik de sprong naar criminele activiteiten op zich niet zo heel vreemd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet hoe je komt van rustige buren die je nooit ziet naar wapens of andere criminele dingen.

Die aardige buurman aan de overkant heeft misschien wel 100 kilo lawinepijlen op zolder, want die gedraagt zich natuurlijk expres zo gewoon zodat je hem niet verdenkt.
:P De buurman hier tegenover had, voordat hij werd uitgezet, een wietplantage, geen lawinepijlen :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:40 schreef klipper het volgende:
Nee maar de psygoloog wel.
:') Kom op, ik maak me enigszins zorgen en dan doe jij dat af met ziekelijke nieuwsgierigheid. Lekker handig. De "psygoloog" heb ik daarvoor niet nodig, maar jij wel een nieuwe spellingscontrole.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:41 schreef trovey het volgende:
Veroorzaak je geen overlast krijg je nog te maken met lastige bemoeizuchtige buren. :|W :')
En juist daarom vraag ik hier eerst om advies, voordat ik überhaupt me ermee ga bemoeien. Een fijnere buur kan je je niet wensen :*
pi_105546619
quote:
De zon is vervelend op tv of computerscherm, daarom de gordijnen dicht.
quote:
Ze werken 's avonds.
quote:
Niet veel inkomen of houden van strakke, lege inrichting. Hoe kan je overigens naar binnen kijken als ze altijd de gordijnen dicht hebben.

quote:
Krijg jij nooit visite? En hoe weet je zo zeker dat ze er nooit samen zijn, sta je de hele dag te gluren wie er hoe laat het huis verlaat of inkomt?

quote:
Wat is daar vreemd aan?

quote:
Geen contact met je buren is tegenwoordig echt niet vreemd, jullie hadden je ook kunnen voorstellen hè. En nooit bezoek is ook niet echt verdacht oid. Al sik zo op fok rondlees zie ik regelmatig mensen posten dat ze geen vrienden hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:45:25 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_105546622
ja hebt zo'n gevoel ook niet zomaar voor niks hé. Naar de politie is natuurlijk overdreven, die kunnen verder ook weinig voor je doen. Maar ik zou het zeker in de gaten houden als ik jou was.
Zijn ze als ze er zijn lang binnen? 's avonds laat thuis komen, vroeg weg gaan is natuurlijk niet heel vreemd, zou ook best kunnen dat ze samen het huis hebben gekocht als collega's ofzo.
Maar als ze slechts af en toe er zijn, en niet voor een slaap periode zeg maar. Wordt het natuurlijk een ander verhaald.
Je zou een glas tegen de muur kunnen drukken als je iets hoort. Glas met de open kant tegen de muur en je oor tegen de bodem. Dan kun je door een muur heen luisteren!
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:45:52 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105546647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef MWP het volgende:
Ik denk hetzelfde als het gros in dit topic :) Dat ze er niets mee kunnen, behalve een keer een kop koffie met ze drinken :')
Ja en!? Ga nou maar praten met die vent* want jij wilt dat er iets aan je probleem gedaan wordt. Dus krijg je de tip om met de wijkagent te praten. Misschien kan die idd niets doen maar dna heb je het tenminste geprobeerd. Maar als je niets wilt doen met de tips die je krijgt dan kun je net zo goed geen topique openen.

* man of vrouw, bij ons in de wijk is een vrouw als wijkagent!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105546650
quote:
Dit dus
Wat denk je nou TS.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_105546830
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef MWP het volgende:

En juist daarom vraag ik hier eerst om advies, voordat ik überhaupt me ermee ga bemoeien. Een fijnere buur kan je je niet wensen :*
Wil je een goede verstandhouding houden met je buren dan zou ik me er verder niet mee bemoeien. Blijkbaar leven ze anders dan jou en dat hoeft niet meteen te betekenen dat jij gevaar loopt. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105546928
I love backfire topics
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105547023
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dit dus
Wat denk je nou TS.
Wat ik denk heb ik al een aantal keer in dit topic aangegeven

Enfin, ik krijg aan de hand van dit topic het gevoel dat ik overdrijf en dat ik spoken zie. Het lijkt me daarom goed die waanideeën uit het hoofd te zetten :)

Dank aan diegenen die mij dit op een fatsoenlijke wijze hebben willen doen inzien :P

Ik wil overigens benadrukken dat ik niet de hele dag voor de geraniums uit het raam zit te kijken :') Maar patronen, ook die van deze buren vallen op den duur gewoon op :P Dat een aantal meteen hele theorieën ontwikkelen hoe ik de buren probeer weg te jagen door de politie op ze af te sturen is te absurd voor woorden :D
pi_105547088
Soms vind ik dat er wel wat meer "sociale controle" mag zijn in buurten en dergelijke maar TS drijft dit weer erg door. :')
Hallon!
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:55:26 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105547113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Lienekien het volgende:

Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.
Een gedicht over Maanvis
pi_105547304
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:31 schreef MWP het volgende:

[..]

Nu ja, maar als er wél iets mis omdat wij deze signalen niet serieus hebben genomen, zou ik dat ook niet zo prettig vinden. Het advies om me nergens mee te bemoeien vind ik niet nuttig, dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
wélke signalen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:59:48 #29
68091 borbit
pi_105547339
een vriendin van me had ook dit soort buren. nooit thuis, rare tijde, geen inrichting maar een paar losse meubels in de voorkamer om het bewoond te laten lijken. Maar als ze dan een tijdje binnen waren zag je ze simpelweg niet in de woonkamer zitten. Ze heeft de politie geïnformeerd die zeiden niks te kunnen doen op zulke aannames. 2 jaar terug is het appartement en haar zolder in vlammen opgegaan. Bleek inderdaad een wietplantage te zijn.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:01:25 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105547406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef borbit het volgende:
een vriendin van me had ook dit soort buren. nooit thuis, rare tijde, geen inrichting maar een paar losse meubels in de voorkamer om het bewoond te laten lijken. Maar als ze dan een tijdje binnen waren zag je ze simpelweg niet in de woonkamer zitten. Ze heeft de politie geïnformeerd die zeiden niks te kunnen doen op zulke aannames. 2 jaar terug is het appartement en haar zolder in vlammen opgegaan. Bleek inderdaad een wietplantage te zijn.
Dat zeg ik, komt vaker voor dat dat dan een wietplantage is. Soms zetten ze er ook mensen in die tijdelijk woonruimte nodig hebben omdat ze eruit gezet zijn bij hun vorige huis, gratis kost en inwoning alleen de plantjes water geven etc. Soms komen er dan drugsdealers in te zitten maar dat trekt meestal teveel aandacht, dus dat is niet verstandig.
De politie zegt idd niets te kunnen doen maar ze noteren het wel.
Een gedicht over Maanvis
pi_105547482
wat een jank op. maak je druk om belangrijke dingen ts.
pi_105547544
Heb jij ook zo'n vrachtwagenachteruitkijkspiegel aan je raamkozijn hangen, dat je alles beter kan zien TS?
pi_105547677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:06:03 #34
68091 borbit
pi_105547694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zeg ik, komt vaker voor dat dat dan een wietplantage is. Soms zetten ze er ook mensen in die tijdelijk woonruimte nodig hebben omdat ze eruit gezet zijn bij hun vorige huis, gratis kost en inwoning alleen de plantjes water geven etc. Soms komen er dan drugsdealers in te zitten maar dat trekt meestal teveel aandacht, dus dat is niet verstandig.
De politie zegt idd niets te kunnen doen maar ze noteren het wel.
precies, en daar komt nog bij dat ze steeds boven aan het klussen zijn. Misschien een bijstandsmoedertje erin voor de planten. En als afdekking mocht de buurvrouw een keer aanbellen.

Heb je geen enkele mogelijkheid om op de een of andere manier in de bovenkamer van het huis te gluren?
pi_105548464
luister boven eens aan de muren overdag of snachts... de ventilatoren moet je dan wel kunnen horen.
pi_105548783
quote:
Ik gok wietkwekerij. Bel Enexis of Liander of wie ook je netbeheerder is, die hebben fraude-opsporingsteams. Bij de politie kan je ook terecht.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:29:58 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105549042
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:24 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik gok wietkwekerij. Bel Enexis of Liander of wie ook je netbeheerder is, die hebben fraude-opsporingsteams. Bij de politie kan je ook terecht.
Krijgt ie straks een gezin met 8 kinderen als nieuwe buren :o
pi_105549251
Hier zijn de gordijnen ook meestal dicht. Omdat anders mensen gewoon stil staan en naar binnen gapen. Daar heb ik geen zin in. 's Avonds zijn ook nog eens de rolluiken dicht. Soms overdag ook, we werken beiden met diensten.

Licht brandt er zelden, vriendin is meer van de kaarsjes en de sfeerverlichting.

Wij 'leven' ook in de avonduren. Liggen er nooit voor 2 uur in als we de dag erna geen vroege dienst hebben. Ik zet best nog een film op om 23:00 uur, geluid niet op volle toeren natuurlijk.

Mensen zien mij om 10 uur, om 12 uur, om 14 uur, om 18 uur en om 22 uur met de hond lopen. Die werkt niet denken ze dan. Nee kut, deze jongen begint om 23:00 uur en als jij morgenvroeg je boterhammen staat te smeren om 07:30 dan zie je mij weer met de hond lopen.

Buren hebben zich een jaar lang afgevraagd waarom wij geen vuilniszakken aan de straat zetten, en de plastic inzamelzakken niet aan de straat zetten. Wij rijden langs het milieupark om de zak gelijk daar achter te laten omdat we niet alles kapot gekrabt willen hebben door de katten in de buurt, en de kelder niet willen laten stinken.

Bemoei je gewoon met je eigen zaken. Ik durf te wedden dat als ik naast TS woonde dat ik ook de sigaar was. En al helemaal als ik een neger was.
pi_105549473
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Beter dan je huis in de hens omdat de buren denken dat de makkelijkste manier om alle sporen van een wietkwekerij te vernietigen voordat de politie komt, de boel in de hens steken is:
http://www.nufoto.nl/foto(...)-hennepplantage.html
pi_105550076
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:D Daar gaat de rust

Maar een wietplantage had ik nog niet écht als serieuze optie gezien. Vooral omdat in het huis tegenover dit huis een jaar geleden ook al een wietplantage had, die buren hebben ook regelmatig geklaagd over stankoverlast e.d. en daar hebben wij tot op heden helemaal geen last van :o

Ik was niet van plan om opeens naar binnen te gluren door de kiertjes van de ramen trouwens :P Maar ventilatoren e.d. zouden i.d.d. wel hoorbaar moeten zijn, dus dat is iets waar ik wel eens naar kan luisteren!

edit: Zonder een glas aan m'n oren te doen trouwens, dat laat ik over aan Hyacinth Bucket

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat houdt dat eigenlijk in Maanvis? Een huis weggeven? Dat de wiettelers iemand in het huis laten wonen zodat het bewoond lijkt ofzoiets?

quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:33 schreef Frishe het volgende:
ik durf te wedden dat als ik naast TS woonde dat ik ook de sigaar was. En al helemaal als ik een neger was.
Dat denk ik niet, want jij bent er met regelmaat e.g. het huis is bewoond. Of ik je nou alleen maar de hond zie uitlaten of dat je er überhaupt nooit bent is nogal een groot verschil :)

[ Bericht 1% gewijzigd door MWP op 13-12-2011 20:56:21 ]
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:09:07 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105551207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:49 schreef MWP het volgende:
Wat houdt dat eigenlijk in Maanvis? Een huis weggeven? Dat de wiettelers iemand in het huis laten wonen zodat het bewoond lijkt ofzoiets?
Mensen die wanhopig zijn, op straat zijn gezet, junk zijn oid, die laten ze dan in zo'n huis wonen voor niets, als ze maar die plantjes verzorgen.
Een gedicht over Maanvis
pi_105551249
Beter bemoei je met je eigen zaken of je buren zijn gewone mensen, Alleen het kunnen ook ongure types zijn die niet op jou bemoeienis zitten te wachten.
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:15:03 #43
68091 borbit
pi_105551547
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:19 schreef Gesplit het volgende:
luister boven eens aan de muren overdag of snachts... de ventilatoren moet je dan wel kunnen horen.
ja met een glas tegen de muur hoor je het dus stukken beter!
pi_105553907
Wij hebben achter ons net zo'n huis.
komen vaak alleen in het weekend mensen, maar steeds verschillende zodat ik nogsteeds niet weet wie er nou eigenlijk woont :')
altijd alle gordijnen dicht, lelijke bij elkaar geraapte lappen stof, achtertuin vol onkruid en in de voortuin liggen een paar grindtegels die als pad moeten dienen.
de hele week zie ik de verwarming stoken terwijl er dus niemand is.. dagenlang niet :{
wijzelf werken onregelmatig dus het is niet zo dat we ze toevallig mislopen ofzo.
soms staat er in alle kamers verlichting aan, vanaf de schemer tot de zonsopgang...
het lijkt dus gewoon een onbewoond huis eigenlijk..
de mensen die er komen, wonen dus niet hier in deze gemeente (iedereen kent elkaar oO< ) en het valt gewoon op.
maarja, wie ben ik om er wat van te zeggen.. het politieberueau zit hier voor in de straat dus het zal hun dan wel opgevallen zijn :+
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:56:37 #45
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_105553938
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef borbit het volgende:
Ik heb ooit ook zulke 'buren' gehad. Daar stond toen op een ochtend de politie de volledige inventaris van de kwekerij in de container te kiepen.
Er hoeft niet noodzakelijkerwijs stankoverlast te zijn trouwens, afhankelijk van de filters e.d. maar daar weet ik het fijne niet van.
Life is what you make it.
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:53:43 #46
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_105557542
advies aan ts: GET A LIFE!

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_105557948
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:56 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik heb ooit ook zulke 'buren' gehad. Daar stond toen op een ochtend de politie de volledige inventaris van de kwekerij in de container te kiepen.
Er hoeft niet noodzakelijkerwijs stankoverlast te zijn trouwens, afhankelijk van de filters e.d. maar daar weet ik het fijne niet van.
volgens mij moet er sowieso wel iets van luchtafvoer zijn wat je moet kunnen horen. kijk eens met een warmtekijker naar het dak / dakramen, dan weet je het snel genoeg.
pi_105558083
Ik heb mijn gordijn soms ook dagen dicht. Gewoon omdat ik het vergeet open te doen. Of omdat ik in mn nest lig na een nachtdienst. Zo vreemd lijkt me dat niet.

Overigens werk ik in 5 ploegen, wat moeten mn buren wel niet denken? Die zien me soms smorgens al aan het bier en soms tot diep in de nacht nog licht branden en soms 4 dagen aan een stuk thuis omgomgomgomg, hier is iets niet in de haak!!!!!!!

Boeien zou ik zeggen en laat je buren met rust :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_105558091
In tegenstelling tot wat 95% van de mensen vinden in dit topic, zijn dit idd wel prototype wietplantages. Qua beschrijving klopt alles, zeker de moeite om even met de wijkagent of de woningbouw (als je daarvan huurt) om tafel te gaan. Als er inderdaad eens zo'n lamp kortsluiting maakt of kapot klapt staat je hele straat in de hens.
pi_105558549
quote:
Glas met de open kant tegen de muur en je oor tegen de bodem. Dan kun je door een muur heen luisteren!
OMG DIT WERKT DUS ECHT MIJN BUURMAN IS DICOVERYCHANNEL AAN HET KIJKEN :o
vosss is de naam,
pi_105558959
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:05 schreef MuurStraat het volgende:
In tegenstelling tot wat 95% van de mensen vinden in dit topic, zijn dit idd wel prototype wietplantages. Qua beschrijving klopt alles, zeker de moeite om even met de wijkagent of de woningbouw (als je daarvan huurt) om tafel te gaan. Als er inderdaad eens zo'n lamp kortsluiting maakt of kapot klapt staat je hele straat in de hens.
mijn opa zou trots op je zijn :D
pi_105559030
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:15 schreef vosss het volgende:

[..]

OMG DIT WERKT DUS ECHT MIJN BUURMAN IS DICOVERYCHANNEL AAN HET KIJKEN :o
TS is ziggo bij jullie de netaanbieder wat tv betreft?
pi_105559970
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:05 schreef vosss het volgende:
Ik heb mijn gordijn soms ook dagen dicht. Gewoon omdat ik het vergeet open te doen. Of omdat ik in mn nest lig na een nachtdienst. Zo vreemd lijkt me dat niet.

Overigens werk ik in 5 ploegen, wat moeten mn buren wel niet denken? Die zien me soms smorgens al aan het bier en soms tot diep in de nacht nog licht branden en soms 4 dagen aan een stuk thuis omgomgomgomg, hier is iets niet in de haak!!!!!!!

Boeien zou ik zeggen en laat je buren met rust :)
Nogmaals vosss, het gaat er niet om dat ik de buren bijna nooit zie, het gaat erom dat ze er bijna nooit zijn. Ik snap ook wel dat niet iedereen hetzelfde dag/nachtritme heeft dan ik, dat je soms op vakantie bent, dat je van een feestje houdt of dat kaarslicht veel romantischer is. Maar dat is hier niet aan de orde :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

volgens mij moet er sowieso wel iets van luchtafvoer zijn wat je moet kunnen horen. kijk eens met een warmtekijker naar het dak / dakramen, dan weet je het snel genoeg.
quote:
Dank voor het advies. Nou heb ik geen warmte-kijker in huis, maar ik zal de komende tijd (ook met regen en sneeuw) eens extra opletten op bijvoorbeeld het dak (en of die nat blijft) e.d. Toch vraag ik me af of het een wietplantage is, maar op basis van wat ik hier hoor is die kans wel aanwezig. Zijn er nog andere signalen die daarop kunnen duiden?
pi_105560972
Het kan natuurlijk ook nog een pillenlaboratorium zijn. :P
  woensdag 14 december 2011 @ 01:48:53 #56
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105563171
Alle mensen hier in dit topic hebben of een wietplantage of een pillenlab denk ik.

Melden bij de politie want aso's willen we niet. En ook even de energiemaatschappij bellen.
pi_105563384
Bemoei je met je eigen zaken tot er wel aanleiding is om dat niet te doen. Dus tot jij ergens last van hebt of je het idee hebt dat er iemand wordt mishandeld bij de buren of iets dergelijks.

Verder een hobby zoeken zodat je niet de hele dag op de buren zit te letten. ;) Je geeft in de OP aardig wat specifieke informatie waarvan ik me af vraag hoe veel tijd en aandacht het heeft gekost om die te verzamelen. Spionnetje spelen in je eigen wijk, met een verrekijker en een blocnote.

Stel je voor dat de buren niemand kwaad doen maar op zolder wiet verbouwen en ze komen in de gevangenis doordat jij de politie inschakelt, dan ben je mede-verantwoordelijk voor het opsluiten van onschuldige mensen.

[ Bericht 43% gewijzigd door heiden6 op 14-12-2011 03:11:22 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_105563626
Misschien is het een wietplantage, misschien ook niet. Neem gewoon eens contact op met de wijkagent, dan heb je in ieder geval gedaan wat je kunt :)
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_105563841
"een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30)" , maakt het wel extra verdacht natuurlijk, helemaal als ze ook nog aan het klussen zijn.
  woensdag 14 december 2011 @ 03:29:20 #60
68091 borbit
pi_105564264
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 02:13 schreef pussywillow het volgende:
Misschien is het een wietplantage, misschien ook niet. Neem gewoon eens contact op met de wijkagent, dan heb je in ieder geval gedaan wat je kunt :)
dan ben je in ieder geval de nsb er die de staat van je verwacht te zijn, Beter weet je gewoon dat het een wietplantage is en vang je zelf een deel van het "onwettige" geld.
pi_105564276
Ik zie een causaal verband tussen de 2 negerts ter plaatse en het baby'tje van de blonde jongedame in kwestie. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2011 03:31:23 ]
  woensdag 14 december 2011 @ 07:01:41 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105564810
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 03:31 schreef kapiteintje het volgende:
Ik zie een causaal verband tussen de 2 negerts ter plaatse en het baby'tje van de blonde jongedame in kwestie. :Y
ligt aan de kleur van de baby.
Een gedicht over Maanvis
pi_105565192
quote:
Stel je voor dat de buren niemand kwaad doen maar op zolder wiet verbouwen en ze komen in de gevangenis doordat jij de politie inschakelt, dan ben je mede-verantwoordelijk voor het opsluiten van onschuldige mensen.
Ehmz, voor wat wietplantjes op de zolder ga je echt niet de bak in hoor.

Ze halen je zolder leeg en je krijgt een boete :)
vosss is de naam,
pi_105565938
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 07:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Dacht je dat? Paar huizen verder op is een plantage opgerold; de eigenaar is aangehouden, voorgeleid en na drie dagen kwam ie weer vrij uit vooraarest. Hij kan, met 740 afgevoerde plantjes, een max. boete van ¤200.000,- krijgen en een celstraf van 3 maanden. Huis staat nu te koop.

@TS, als je een wietplantage vermoed, doorgeven aan de politie. Ze zijn blij met elke tip; ze hebben liever 10 loze tips, dan dat ze één gouwe tip missen.

N.a.v. een tip, vliegen ze 's nachts met een helicopter over je straat en maken IR-beelden om de plantage(s) op te sporen. Dus als je 's nachts wakker wordt van een heli, weet je dat er wat met je tip gedaan is.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_105565989
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 07:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat ligt aan je strafblad, de omstandigheden en de hoeveelheid.

Maar het doet er ook niet toe, het is een principekwestie.
pi_105566097
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Dacht je dat? Paar huizen verder op is een plantage opgerold; de eigenaar is aangehouden, voorgeleid en na drie dagen kwam ie weer vrij uit vooraarest. Hij kan, met 740 afgevoerde plantjes, een max. boete van ¤200.000,- krijgen en een celstraf van 3 maanden. Huis staat nu te koop.

@TS, als je een wietplantage vermoed, doorgeven aan de politie. Ze zijn blij met elke tip; ze hebben liever 10 loze tips, dan dat ze één gouwe tip missen.

N.a.v. een tip, vliegen ze 's nachts met een helicopter over je straat en maken IR-beelden om de plantage(s) op te sporen. Dus als je 's nachts wakker wordt van een heli, weet je dat er wat met je tip gedaan is.

Nog een extra reden om niet de NSB'er uit te hangen, naast dat je onschuldige mensen in de problemen brengt zorg je ervoor dat de politie minder tijd heeft voor het bestrijden van crimininaliteit. Agenten die met deze onzin bezig zijn hebben geen tijd om de inbraak verderop in de straat op te lossen.
pi_105566109
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat ligt aan je strafblad, de omstandigheden en de hoeveelheid.

Maar het doet er ook niet toe, het is een principekwestie.
Klopt. Verder heeft iedereen zo z'n levensstijl en me dit soort rustige buren mag je je in je handen wrijven. Tenzij er iets qua plantage staat natuurlijk. Tip aan de politie en het energiebedrijf, zou voldoende moeten zijn. Komt daar niets uit, dan vrolijk "leven en laten-leven".
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_105566228
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt. Verder heeft iedereen zo z'n levensstijl en me dit soort rustige buren mag je je in je handen wrijven. Tenzij er iets qua plantage staat natuurlijk. Tip aan de politie en het energiebedrijf, zou voldoende moeten zijn. Komt daar niets uit, dan vrolijk "leven en laten-leven".
:N
pi_105566359
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nog een extra reden om niet de NSB'er uit te hangen, naast dat je onschuldige mensen in de problemen brengt zorg je ervoor dat de politie minder tijd heeft voor het bestrijden van crimininaliteit. Agenten die met deze onzin bezig zijn hebben geen tijd om de inbraak verderop in de straat op te lossen.
Dat was m'n opa in de oorlog en iedere insuniatie die daarnaar refereert, werp ik verre van mij. Het helpen van de politie bij het opsporen van criminele activiteiten, is een burgerplicht. Onschuldige mensen hebben niet(s) te vrezen en komen al helemaal niet "in de problemen". Door dit soort plantage's te ontmantelen, voorkóm je juist "inbraken verderop in de straat" en andere samenhangende drugscriminaliteit.

Bovendien komt de woning vrij voor "alleenstaande moeders met baby's", die hebben er ook baat bij, meer dan de telers van wiet.
  woensdag 14 december 2011 @ 09:32:15 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105566415
Het lijkt mij ook een wietplantage of iets dergelijks.

Als je een week vakantie hebt kun je gaan bijhouden: wanneer zijn ze thuis en wanneer zijn ze niet thuis. Maak hier een schema van met tijden.
Hoe wordt de tuin bijgehouden? Wordt daar echt aandacht aan besteed.
Interessant is ook: doen ze boodschappen? Als ze bijna nooit met boodschappen naar binnen gaan wonen ze er waarschijnlijk ook niet.
Check hun vuilniscontainer. Wat ligt daarin? De normale dingen die je van een huishouden zou verwachten? Of enkel bijv. wat koffiepads.
The End Times are wild
pi_105566437
quote:

[..]

Een wietplantage is en crimineel en gevaarlijk.
pi_105566451
Lijkt me duidelijk, je buren zijn terroristen en ik zou ze aangeven bij de lokale gestapo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_105566490
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:32 schreef LXIV het volgende:
Check hun vuilniscontainer. Wat ligt daarin? De normale dingen die je van een huishouden zou verwachten? Of enkel bijv. wat koffiepads.
Vooral de groencontainer is interessant, of de composthoop in de achtertuin.
pi_105566506
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:33 schreef Jarno het volgende:
Lijkt me duidelijk, je buren zijn terroristen en ik zou ze aangeven bij de lokale gestapo.
Gestapo bestat allang niet meer.
  woensdag 14 december 2011 @ 09:37:46 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105566543
Ik vind het altijd zo raar dat mensen die iets aangeven bij de politie als NSB-ers worden gezien. Als er niks aan de hand is, dan is er voor die verdachten ook niks aan de hand. Is er wel iets loos dan was het goed dat die aangifte gedaan werd.

Wietplantages stelen stroom, die jij uiteindelijk betaalt. Uitkeringsfraudeurs krijgen geld wat van jou af komt. Dieven stelen waardoor jij meer verzekering betaalt. Kortom: het is altijd ten nadele van de gemeenschap en ook van jou. Aangezien wij in Nederland een normaal rechtssysteem hebben is er echt niks mis mee om mensen aan te geven. Ik doe dat ook zonder meer wanneer ik iets vermoed.
The End Times are wild
pi_105566602
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:37 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het altijd zo raar dat mensen die iets aangeven bij de politie als NSB-ers worden gezien. Als er niks aan de hand is, dan is er voor die verdachten ook niks aan de hand. Is er wel iets loos dan was het goed dat die aangifte gedaan werd.

Wietplantages stelen stroom, die jij uiteindelijk betaalt. Uitkeringsfraudeurs krijgen geld wat van jou af komt. Dieven stelen waardoor jij meer verzekering betaalt. Kortom: het is altijd ten nadele van de gemeenschap en ook van jou. Aangezien wij in Nederland een normaal rechtssysteem hebben is er echt niks mis mee om mensen aan te geven. Ik doe dat ook zonder meer wanneer ik iets vermoed.
(Beperkte) sociale controle is ok, maar dat begint met gewoon een keer aanbellen en kennis maken. :'). Gelijk de politie inschakelen heeft natuurlijk niks met sociale controle te maken maar komt gewoon voort uit angst en een asociale instelling.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_105566888
quote:

Als je een week vakantie hebt kun je gaan bijhouden: wanneer zijn ze thuis en wanneer zijn ze niet thuis. Maak hier een schema van met tijden.
Interessant is ook: doen ze boodschappen? Als ze bijna nooit met boodschappen naar binnen gaan wonen ze er waarschijnlijk ook niet.
Van je buren een schema bij gaan houden en in de vuilnisbak gaan wroeten, echt.... een dictator zou blij zijn met mensen als jij.
pi_105567033
Je zal maar buren hebben die je de hele dag in de gaten houden, schema's bijhouden van wanneer je de deur uitgaat en door je vuilnis gaan wroeten. :')
pi_105567047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:58 schreef heiden6 het volgende:
Je zal maar buren hebben die je de hele dag in de gaten houden, schema's bijhouden van wanneer je de deur uitgaat en door je vuilnis gaan wroeten. :')
Ja maar als je niks te verbergen hebt is dat alleen maar goed hoor! Heus!!
pi_105567147
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:58 schreef heiden6 het volgende:
Van mij mogen ze.
pi_105567209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Van mij mogen ze.
Paar camera's installeren, telefoon afluisteren, e-mailverkeer onderscheppen, een kijkje nemen in de afschriften van de credit card van de buurman.
pi_105567386
quote:

Verschrikkelijk he, als je niet lekker ongegeneerd bij mensen naar binnen kunt staren? :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105567889
quote:

[..]

Want een mogelijke wietplantage is géén criminaliteit? :?
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_105567906
quote:
qft.
Of wacht maar totdat er iets knapt in de watervoorziening vd plantjes, dan heb jij ineens een lekkage als je pech hebt (wanneer je buren er weer eens dagen niet zijn).

Zelf meegemaakt in studentenhuis, rustige buren, dwz, nooit thuis. Ramen altijd dicht. Totdat opeens de vochtvlekken bij ons in de muur zaten. Naar de buren, bellen, niets. Je hoorde alleen een (fuckin') waterval vd trap af stromen. Leuke sensatie hoor, maar verder kut.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_105568471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Paar camera's installeren, telefoon afluisteren, e-mailverkeer onderscheppen, een kijkje nemen in de afschriften van de credit card van de buurman.
Da's heel wat anders en wordt niet gesuggereerd. Dat zou ik beslist niet pikken.
pi_105568659
quote:

jij bent ziek.
  woensdag 14 december 2011 @ 11:07:49 #87
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_105568793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:41 schreef t-8one het volgende:

[..]

Gordijnen open, daar weet ik nog een leuke anekdote over:
Een Italiaanse collega van mij woont in een normale Nederlandse wijk in een normaal Nederlands huis in een middelgrote stad in NL, hij heeft een auto met Italiaans kenteken.
Veel van mijn buitenlandse collega's en hij dus ook, vinden de grote ramen die wij in NL hebben maar vreemd en onprettig. Iedereen kan immers naar binnen kijken als hij op de bank hangt. Dus negen van de tien keer heeft m'n collega z'n gordijnen dicht, ook overdag.
De buren vonden dit toch wat vreemd, en op een dag stond er een politieagent bij m'n collega voor de deur met de vraag of de agent even in huis rond mocht kijken. Op de vraag waarom, antwoordde de agent dat er vanuit de buurt gemeld was dat de gordijnen altijd dicht waren en dat icm een italiaans kenteken ze het nogal verdacht vonden.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_105568993
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:07 schreef t-8one het volgende:

[..]

8)7

Alsof het nodig is om te verantwoorden dat je de gordijnen dicht hebt of het licht de hele dag aan.
  woensdag 14 december 2011 @ 11:15:14 #89
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_105569012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 02:00 schreef heiden6 het volgende:

Ongeacht hoe je denkt over drugs en drugsgerelateerde criminaliteit: aan een illegale wietplantage kleeft een groot brandveiligheidsrisico.
Ik vind het normaal dat je de kans om 's nachts levend te verbranden een beetje klein probeert te houden. Mensen die je voor eigen gewin even ongevraagd een hoger risico door de strot douwen vind ik overigens ook niet onschuldig.
Life is what you make it.
pi_105569080
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

(Beperkte) sociale controle is ok, maar dat begint met gewoon een keer aanbellen en kennis maken. :'). Gelijk de politie inschakelen heeft natuurlijk niks met sociale controle te maken maar komt gewoon voort uit angst en een asociale instelling.
Dat klopt, omdat we als volslagen anoniemen langs elkaar heen rennen, gaan achterdocht, angst en asociaal gedrag een rol spelen. Maar als de politie nou de sociale controle overneemt, en "op de koffie komt", is daar toch niks mis mee? Het zijn toch geen para-militairen die voor huiszoeking komen??
  woensdag 14 december 2011 @ 11:22:50 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105569243
Alsof het zo gewoon is dat een wijkagent 'op de koffie' komt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105569291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Want een mogelijke wietplantage is géén criminaliteit? :?
De kans is groter dat er helemaal niets aan de hand is dan dat er wel iets aan de hand is. En persoonlijk vind ik in iemand rotzooi gaan lopen kijken behoorlijk ver gaan. Ik vraag me dan altijd af of mensen echt zo'n saai leven hebben? Dat ze zoveel tijd over hebben om zich zo druk te maken over de buren.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105569296
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 02:00 schreef heiden6 het volgende:
De rechter en de wetgever denken daar anders over....als je zo doorberedeneert, is een dief of een pyromaan ook onschuldig.

Ik heb met beide te maken gehad en ben blij dat politie en justitie korte metten hebben gemaakt met dergelijke lieden.
pi_105569361
En dat dan de wijkagent bij TS voor de deur staat omdat er geklaagd werd over inbreuk op de privacy...
I feel kinda Locrian today
pi_105569492
Ik zou alleen stappen ondernemen als je concrete aanwijzingen hebt dat er iets 'niet aan de haak is'. Bijv. als je regelmatig mensen 's nachts spullen (wietplanten) ziet verslepen of als je 's nachts ventilators oid hoort.

Verder begrijp ik dat je ongerust bent, maar op een gegeven moment kun je ook doordraaien als je alleen afgaat op vermoedens en aannames.
pi_105569592
Ongerustheid is een understatement, dit is de reinste paranoia. Als ik zag dat mijn buren in mijn vuilnis zouden graaien, had ik er een filmpje van gemaakt en op youtube gezet met naam en toenaam.
I feel kinda Locrian today
pi_105569729
Niet graaien in afval, maar in de groencontainer kijken. Kan de politie ook doen.
pi_105569938
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:39 schreef blomke het volgende:
Niet graaien in afval, maar in de groencontainer kijken. Kan de politie ook doen.
En in de groencontainer zit geen (groen)afval? Bel eens aan, maak een praatje, maar je buren bespieden als een echte stasi.... :N Lees eens wat leuke boeken of kijk eens wat SF-films over dit soort praktijken, het begint steeds maffer te worden.
pi_105570107
Net of ze wietafval in de groencontainer doen.
pi_105570912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:48 schreef MWP het volgende:

[..]

Nogmaals vosss, het gaat er niet om dat ik de buren bijna nooit zie, het gaat erom dat ze er bijna nooit zijn. Ik snap ook wel dat niet iedereen hetzelfde dag/nachtritme heeft dan ik, dat je soms op vakantie bent, dat je van een feestje houdt of dat kaarslicht veel romantischer is. Maar dat is hier niet aan de orde :)

[..]

[..]

Dank voor het advies. Nou heb ik geen warmte-kijker in huis, maar ik zal de komende tijd (ook met regen en sneeuw) eens extra opletten op bijvoorbeeld het dak (en of die nat blijft) e.d. Toch vraag ik me af of het een wietplantage is, maar op basis van wat ik hier hoor is die kans wel aanwezig. Zijn er nog andere signalen die daarop kunnen duiden?
@TS gewoon contact opnemen met de wijkagent, voorkomen is beter dan genezen.....
en net wat hier al eerder wordt gezegd, de politie loopt liever 10 tip na die niets opleveren dan dat er eentje gemist wordt en er bv een bovenverdieping uitbrand met alle gevolgen van dien.
Dit heeft totaal niets met NSB/Gestapo praktijken te maken maar het is gewoon je burgerplicht om dit soort zaken te melden.
pi_105570952
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:51 schreef Palomar het volgende:
Net of ze wietafval in de groencontainer doen.
Gaat het niet om. Als die container altijd helemaal leeg is dan is de kans aanwezig dat er geen gezin leeft in de woning.

Verder helemaal eens met de mensen die zeggen dat TS hier werk van moet maken. En natuurlijk oneens met die droeftoeters die TS een NSB'er noemen :') Ik vermoed dat zij de hele dag WoW spelen met de gordijnen dicht en bang zijn voor sociaal contact als er ooit een wijkagent aan zou bellen :')
pi_105571056
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:19 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Gaat het niet om. Als die container altijd helemaal leeg is dan is de kans aanwezig dat er geen gezin leeft in de woning.

Verder helemaal eens met de mensen die zeggen dat TS hier werk van moet maken. En natuurlijk oneens met die droeftoeters die TS een NSB'er noemen :') Ik vermoed dat zij de hele dag WoW spelen met de gordijnen dicht en bang zijn voor sociaal contact als er ooit een wijkagent aan zou bellen :')
Als je ipv:

eens aanbelt als de buren er zijn, weet je veel meer. Wie is er hier nu bang voor sociaal contact? Wie gluurt er bij wie naar binnen?

Ik zou als buurman aangifte doen tegen TS voor ongeoorloofd gluren en bespieden. Met zo iemand zou ik ook alles lekker potdicht houden om pottekijkers te voorkomen.
  woensdag 14 december 2011 @ 13:11:08 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105572408
Wanneer iedere Nederlander de 2 buren links van hem en de 2 buren rechts van hem in de gaten zou houden, dan was dit land een stuk veiliger en minder crimineel.
The End Times are wild
pi_105572999
quote:
Dit heeft totaal niets met NSB/Gestapo praktijken te maken maar het is gewoon je burgerplicht om dit soort zaken te melden.
Wat voor soort zaken? Je moet de politie lastig vallen met een gezin waar de gordijnen vaak dicht zijn er waar een blondje zich uit laat wonen door een stel negers?

De politie heeft wel wat beters te doen; me dunkt.
vosss is de naam,
pi_105573131
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat voor soort zaken? Je moet de politie lastig vallen met een gezin waar de gordijnen vaak dicht zijn er waar een blondje zich uit laat wonen door een stel negers?

De politie heeft wel wat beters te doen; me dunkt.
"WAT... we komen er meteen aan! Ga op de grond liggen voor uw eigen veiligheid en doe pas open als u hoort 'Wij zijn van de politie, the Eagle has landed!'"
pi_105573188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:
Wanneer iedere Nederlander de 2 buren links van hem en de 2 buren rechts van hem in de gaten zou houden, dan was dit land een stuk veiliger en minder crimineel.
Wanneer iedereen de buren links en rechts van hem eens groet en een praatje mee maakt, hoef je helemaal niemand in de gaten te houden en is ons land behalve een stuk veiliger en minder crimineel, ook nog eens prettig om in te wonen.

Echt, de uitspraken die jij hier doet lijken rechtstreeks uit boeken als 1984 of bijv. een film als Equilibrium te komen.
pi_105573204
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Je moet de politie lastig vallen met een gezin waar de gordijnen vaak dicht zijn er waar een blondje zich uit laat wonen door een stel negers?
Hoe weet je dat nou? Nu ga je ook uit van aannames en achterdocht. Overigens is illegale prostitutie ook niet geoorloofd.
pi_105573261
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:30 schreef Casos het volgende:

[..]

Wanneer iedereen de buren links en rechts van hem eens groet en een praatje mee maakt, hoef je helemaal niemand in de gaten te houden
Da's hetzelfde. Bij een praatje houd je ook iemand in de gaten. Of kijk je naar de stoeptegels als je met iemand spreekt? Ben het wel met je eens, wordt tijd dat we sociaal contact herstellen. Heb jaren naast allochtonen gewoon, wist amper hoeveel kinderen ze hadden.
pi_105573267
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:30 schreef Casos het volgende:

[..]

Wanneer iedereen de buren links en rechts van hem eens groet en een praatje mee maakt, hoef je helemaal niemand in de gaten te houden en is ons land behalve een stuk veiliger en minder crimineel, ook nog eens prettig om in te wonen.

Echt, de uitspraken die jij hier doet lijken rechtstreeks uit boeken als 1984 of bijv. een film als Equilibrium te komen.
maar geen handje geven he aan dames. want daar zou je opgewonden van kunnen worden :D
pi_105573284
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou? Nu ga je ook uit van aannames en achterdocht. Overigens is illegale prostitutie ook niet geoorloofd.
Als mijn buurvrouw zich illegaal zou willen prostitueren dan is dat haar zaak en niet de mijne. Ik wens haar veel plezier; het zal me aan mn reet roesten.

:)
vosss is de naam,
pi_105573323
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Als mijn buurvrouw zich illegaal zou willen prostitueren dan is dat haar zaak en niet de mijne. Ik wens haar veel plezier; het zal me aan mn reet roesten. Als ik maar gratis mag blijven neucken.

:)
pi_105573340
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Als mijn buurvrouw zich illegaal zou willen prostitueren dan is dat haar zaak en niet de mijne. Ik wens haar veel plezier; het zal me aan mn reet roesten.
Hmmmm....moet ik je weer gelijk geven.....
pi_105573562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:32 schreef blomke het volgende:

[..]

Da's hetzelfde. Bij een praatje houd je ook iemand in de gaten. Of kijk je naar de stoeptegels als je met iemand spreekt? Ben het wel met je eens, wordt tijd dat we sociaal contact herstellen. Heb jaren naast allochtonen gewoon, wist amper hoeveel kinderen ze hadden.
Het is maar net wat je verstaat onder "in de gaten houden" en gezien eerdere reacties van hem in dit topic, krijg ik niet de indruk dat een praatje maken daartoe behoort.
pi_105573696
Ik heb thuis alles dicht.
( last van weerspiegeling in beeldschermen en als ik train op mijn bokzak\gewichten wil ik daar niet mee patsen )

Ik ben muistil, omdat ik niet op mijn schoenen loop thuis en tv en stereo altijd zacht heb staan.

Ik laat zelden iemand binnen, ( Omdat mijn appartement nog steeds niet klaar en netjes is. )

Ik ontvang veel pakjes, van verschillende grootte en gewicht. ( Online is goedkoper dan in de winkel )

Ben vaak weg van huis, ( door werk, vrienden en vriendin. )

Omdat ik vrij sociaal ben heb ik een goed contact met mijn buren.
Mijn buurman zij in het begin, dat hij mij nooit hoorde. Maar na de uitleg dat thuis letterlijk mijn rustplaats is, begreep hij dat zeker.

Ik woon in een stad, maar groet, uit mezelf mensen die ik op straat tegenkom.

En de familie van het einde van de straat, die oooo, zo vriendelijk zich voordeed, zijn 1 jaar geleden uit huis gezet door een wietplantage in huis.

Moraal van het verhaal, het hoeft niet raar of gevaarlijk te zijn de situatie met je buren.
Zoek eens wat vaker spontaan de dialoog op en heb er vrede mee. :)
pi_105576254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan, maar zoals zo vaak zal het wel een werkstraf worden.
Ik ken iemand die er met 240 uur dienstverlening vanaf kwam en dat was echt een hele zware straf 8)7 en dat voor 2800 plantjes en illegaal aftappen van elektriciteit.
pi_105578496
quote:
_O- _O-
Als ik in een flat woonde (en een lieftallige buurvrouw zou hebben had ik er meteen 1 aangeschaft) ;)
pi_105594212
Ik zou deze film maar 'ns gaan kijken:

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_105595131
Wat is dit toch eigenlijk 'n trieste samenleving als we zaken zoals "de buren hebben de gordijnen veel dicht en maken weinig lawaai" al verdacht gaan vinden.
Hallon!
pi_105595302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:56 schreef BlueMage het volgende:
Wat is dit toch eigenlijk 'n trieste samenleving als we zaken zoals "de buren hebben de gordijnen veel dicht en maken weinig lawaai" al verdacht gaan vinden.
Ik vraag me dan ook af of ts wel in Amsterdam woont zoals zijn profiel zegt, juist daar zijn ze wel wat gewend.
pi_105597849
Ik zie alweer wat voor type dit is. Houdt de hele buurt in de gaten achter zijn gordijntjes. Zulke types heb je ook overal alleen zijn 't vaak vrouwen i.p.v. mannen.
pi_105600293
TS, even serieus... Dit is toch geen topic voor WGR...? :')
pi_105606425

Het is dat 't nu winter is, anders zou je een buurtbarbecue kunnen organiseren. Als ze dan niet op komen dagen, heb je inderdaad wel met hele vreemde types te maken. Waarschijnlijk een ondergrondse tak van Al Qaeda.
  donderdag 15 december 2011 @ 09:06:30 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105606906
@TS: Kun je niet heimelijk wat foto's maken van de verdachten en deze posten? Dan hebben we een beeld.
The End Times are wild
pi_105607031
  donderdag 15 december 2011 @ 09:16:14 #126
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_105607048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:
En uiteraard een willekeurige forumbezoeker.

Wanneer heb jij openhuis?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_105609026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 08:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
Het is dat 't nu winter is, anders zou je een buurtbarbecue kunnen organiseren. Als ze dan niet op komen dagen, heb je inderdaad wel met hele vreemde types te maken. Waarschijnlijk een ondergrondse tak van Al Qaeda.
:r
Alsof iedereen daar op afkomt.
pi_105609295
Die reacties hier zijn weer kostelijk.

Je hoeft heus niet de hele dag de buurt te bespieden om te constateren dat je dubieuze buren hebt. Daarbij zou ik het ook niet fijn vinden om vermoedelijk een wietplantage met bijbehorend brandgevaar naast mijn huis te hebben.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_105609528
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:56 schreef FransDeens het volgende:
Die reacties hier zijn weer kostelijk.

Je hoeft heus niet de hele dag de buurt te bespieden om te constateren dat je dubieuze buren hebt. Daarbij zou ik het ook niet fijn vinden om vermoedelijk een wietplantage met bijbehorend brandgevaar naast mijn huis te hebben.
Altijd kostelijk om te zien dat een topic van vreemde buren veranderd in een wietplantage.
Hoewel je haast wel blind moet zijn om dat niet in de gaten te hebben, degene die zo goed zijn dat je niets in de gaten hebt hebben of zeer weinig plantjes of zijn echt goed georganiseerd.
  donderdag 15 december 2011 @ 11:13:36 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_105609773
tvp voor de ontknoping.
pi_105609817
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:04 schreef klipper het volgende:

[..]

Altijd kostelijk om te zien dat een topic van vreemde buren veranderd in een wietplantage.
Zoals het in de OP beschreven wordt heeft het de schijn van een wietplantage.
Hier had uw reclame kunnen staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')