bij deze zin had je het ook verder kunnen laten, dat zegt alles.quote:Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef Frishe het volgende:
Je zou je ook met je eigen zaken kunnen bemoeien?
Ik heb dit topic niet in ONZ of KLB geplaatst maar in WGRquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:21 schreef ejfaar het volgende:
Buurvrouw wordt geneukt door 2 negroide mannen tegelijk.
Buurman wordt geneukt door blondje.
Dat spreekt voor zich, en dat is ook het hele uitgangspunt als je m'n bericht leest.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef Frishe het volgende:
Hebben we gedaan, toen ze er net kwamen wonen. Het gekke is dat toen die blonde vrouw samen met haar vriend aanwezig was, maar die hebben we daarna nooit meer gezienquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:23 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom niet gewoon eens jezelf gaan voorstellen?
Nu ja, maar als er wél iets mis omdat wij deze signalen niet serieus hebben genomen, zou ik dat ook niet zo prettig vinden. Het advies om me nergens mee te bemoeien vind ik niet nuttig, dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
bij deze zin had je het ook verder kunnen laten, dat zegt alles.
Nouja, dat kan inderdaad. Dat het bijvoorbeeld mensen met een nachtelijk beroep zijn o.i.d. (nachtwaker, of ze werken bij de storingsdienst van nuon/woningbouw/waternet). Maar het lijkt me heel sterk dat het hele gezin / alle bewoners datzelfde werk hebbenquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan de wijkagent een keer aanspreken, maar zolang er geen klachten zijn, zal er niet zoveel mee gedaan worden. Ze hebben kennelijk een andere levensstijl dan jij.. kan toch?
Klinkt vooral alsof ze het als tweede/extra woning aanhouden maar er niet daadwerkelijk wonen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Sinds ongeveer een jaar hebben wij nieuwe buren aan één kant naast ons wonen (rijtjeshuis, huurhuis). Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.
Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?
Om een korte opsomming te geven:
• De buren hebben alle gordijnen dicht, altijd
• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
• Er is nooit bezoek of contact met de andere buren (met ons dus ook niet)
Al met al kan er dus net zo goed niets aan de hand zijn, maar voor hetzelfde is er wel iets aan de hand wat het daglicht niet kan verdragen.
Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen. Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Sinds ongeveer een jaar hebben wij nieuwe buren aan één kant naast ons wonen (rijtjeshuis, huurhuis). Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.
Ja wat is het nu?quote:Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?
...
• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
...
Wat maakt het jou nu uit wat je buren doen, ooit gedacht dat ze helemaal niet zitten te wachten op dat nieuwsgierige gedoe van jou?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?
En de gordijnen zijn altijd dicht?quote:• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
Wie weet vinden ze jouw smaak ook helemaal niets.quote:• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
Ja en?quote:• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
Bel de politie, hoe halen ze het in hun hoofd om door het huis te lopen en ook boven te komen, of hoort die ruimte toevallig bij het huis wat ze huren?quote:• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
Vindt je het gek, ik zou ook geen contact met zulke buren als jou willen hebben.quote:• Er is nooit bezoek of contact met de andere buren (met ons dus ook niet)
Het enige wat hier aan de hand is dat jij verschrikkelijk nieuwsgierig bent, misschien moet je eens in therapie om te leren om je wat minder met anderen en wat meer met jezelf te bemoeien.quote:Al met al kan er dus net zo goed niets aan de hand zijn, maar voor hetzelfde is er wel iets aan de hand wat het daglicht niet kan verdragen.
Ja bij de eerstelijnspsycholoogquote:Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen.
Nee maar de psycholoog wel. ( g ipv chquote:Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
Plaats dan ook geen onzin in WGR!quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:31 schreef MWP het volgende:
[..]
Ik heb dit topic niet in ONZ of KLB geplaatst maar in WGR
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
[..]
Ja wat is het nu?
Kan het trouwens niet zo zijn dat ze een ander leefritme hebben. Nachtwerk?
Om je nu zorgen te maken over "spullen die ook ons in gevaar brengen" is spijkers op laag water zoeken hoor. Je woont echt niet naast een bomgordel-naaiatelier
Ik denk hetzelfde als het gros in dit topicquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Maanvis het volgende:
Gewoon een keer met de wijkagent gaan praten. laat je even weten als je dat gesprek hebt gehad wat ie zei?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet hoe je komt van rustige buren die je nooit ziet naar wapens of andere criminele dingen.
Die aardige buurman aan de overkant heeft misschien wel 100 kilo lawinepijlen op zolder, want die gedraagt zich natuurlijk expres zo gewoon zodat je hem niet verdenkt.
quote:
En juist daarom vraag ik hier eerst om advies, voordat ik überhaupt me ermee ga bemoeien. Een fijnere buur kan je je niet wensenquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:41 schreef trovey het volgende:
Veroorzaak je geen overlast krijg je nog te maken met lastige bemoeizuchtige buren.![]()
De zon is vervelend op tv of computerscherm, daarom de gordijnen dicht.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Ze werken 's avonds.quote:• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
Niet veel inkomen of houden van strakke, lege inrichting. Hoe kan je overigens naar binnen kijken als ze altijd de gordijnen dicht hebben.quote:• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
Krijg jij nooit visite? En hoe weet je zo zeker dat ze er nooit samen zijn, sta je de hele dag te gluren wie er hoe laat het huis verlaat of inkomt?quote:• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
Wat is daar vreemd aan?quote:• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
Geen contact met je buren is tegenwoordig echt niet vreemd, jullie hadden je ook kunnen voorstellen hè. En nooit bezoek is ook niet echt verdacht oid. Al sik zo op fok rondlees zie ik regelmatig mensen posten dat ze geen vrienden hebben.quote:• Er is nooit bezoek of contact met de andere buren (met ons dus ook niet)
Ja en!? Ga nou maar praten met die vent* want jij wilt dat er iets aan je probleem gedaan wordt. Dus krijg je de tip om met de wijkagent te praten. Misschien kan die idd niets doen maar dna heb je het tenminste geprobeerd. Maar als je niets wilt doen met de tips die je krijgt dan kun je net zo goed geen topique openen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef MWP het volgende:
Ik denk hetzelfde als het gros in dit topicDat ze er niets mee kunnen, behalve een keer een kop koffie met ze drinken
![]()
Dit dusquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef Frishe het volgende:
Wil je een goede verstandhouding houden met je buren dan zou ik me er verder niet mee bemoeien. Blijkbaar leven ze anders dan jou en dat hoeft niet meteen te betekenen dat jij gevaar loopt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef MWP het volgende:
En juist daarom vraag ik hier eerst om advies, voordat ik überhaupt me ermee ga bemoeien. Een fijnere buur kan je je niet wensen
Wat ik denk heb ik al een aantal keer in dit topic aangegevenquote:
Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet hoe je komt van rustige buren die je nooit ziet naar wapens of andere criminele dingen.
Die aardige buurman aan de overkant heeft misschien wel 100 kilo lawinepijlen op zolder, want die gedraagt zich natuurlijk expres zo gewoon zodat je hem niet verdenkt.
wélke signalen?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:31 schreef MWP het volgende:
[..]
Nu ja, maar als er wél iets mis omdat wij deze signalen niet serieus hebben genomen, zou ik dat ook niet zo prettig vinden. Het advies om me nergens mee te bemoeien vind ik niet nuttig, dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
Dat zeg ik, komt vaker voor dat dat dan een wietplantage is. Soms zetten ze er ook mensen in die tijdelijk woonruimte nodig hebben omdat ze eruit gezet zijn bij hun vorige huis, gratis kost en inwoning alleen de plantjes water geven etc. Soms komen er dan drugsdealers in te zitten maar dat trekt meestal teveel aandacht, dus dat is niet verstandig.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef borbit het volgende:
een vriendin van me had ook dit soort buren. nooit thuis, rare tijde, geen inrichting maar een paar losse meubels in de voorkamer om het bewoond te laten lijken. Maar als ze dan een tijdje binnen waren zag je ze simpelweg niet in de woonkamer zitten. Ze heeft de politie geïnformeerd die zeiden niks te kunnen doen op zulke aannames. 2 jaar terug is het appartement en haar zolder in vlammen opgegaan. Bleek inderdaad een wietplantage te zijn.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.
precies, en daar komt nog bij dat ze steeds boven aan het klussen zijn. Misschien een bijstandsmoedertje erin voor de planten. En als afdekking mocht de buurvrouw een keer aanbellen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zeg ik, komt vaker voor dat dat dan een wietplantage is. Soms zetten ze er ook mensen in die tijdelijk woonruimte nodig hebben omdat ze eruit gezet zijn bij hun vorige huis, gratis kost en inwoning alleen de plantjes water geven etc. Soms komen er dan drugsdealers in te zitten maar dat trekt meestal teveel aandacht, dus dat is niet verstandig.
De politie zegt idd niets te kunnen doen maar ze noteren het wel.
Ik gok wietkwekerij. Bel Enexis of Liander of wie ook je netbeheerder is, die hebben fraude-opsporingsteams. Bij de politie kan je ook terecht.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
Krijgt ie straks een gezin met 8 kinderen als nieuwe burenquote:Op dinsdag 13 december 2011 20:24 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ik gok wietkwekerij. Bel Enexis of Liander of wie ook je netbeheerder is, die hebben fraude-opsporingsteams. Bij de politie kan je ook terecht.
Beter dan je huis in de hens omdat de buren denken dat de makkelijkste manier om alle sporen van een wietkwekerij te vernietigen voordat de politie komt, de boel in de hens steken is:quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Krijgt ie straks een gezin met 8 kinderen als nieuwe buren
quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Krijgt ie straks een gezin met 8 kinderen als nieuwe buren
Wat houdt dat eigenlijk in Maanvis? Een huis weggeven? Dat de wiettelers iemand in het huis laten wonen zodat het bewoond lijkt ofzoiets?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.
Dat denk ik niet, want jij bent er met regelmaat e.g. het huis is bewoond. Of ik je nou alleen maar de hond zie uitlaten of dat je er überhaupt nooit bent is nogal een groot verschilquote:Op dinsdag 13 december 2011 20:33 schreef Frishe het volgende:
ik durf te wedden dat als ik naast TS woonde dat ik ook de sigaar was. En al helemaal als ik een neger was.
Mensen die wanhopig zijn, op straat zijn gezet, junk zijn oid, die laten ze dan in zo'n huis wonen voor niets, als ze maar die plantjes verzorgen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:49 schreef MWP het volgende:
Wat houdt dat eigenlijk in Maanvis? Een huis weggeven? Dat de wiettelers iemand in het huis laten wonen zodat het bewoond lijkt ofzoiets?
ja met een glas tegen de muur hoor je het dus stukken beter!quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:19 schreef Gesplit het volgende:
luister boven eens aan de muren overdag of snachts... de ventilatoren moet je dan wel kunnen horen.
Ik heb ooit ook zulke 'buren' gehad. Daar stond toen op een ochtend de politie de volledige inventaris van de kwekerij in de container te kiepen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef borbit het volgende:
een vriendin van me had ook dit soort buren. nooit thuis, rare tijde, geen inrichting maar een paar losse meubels in de voorkamer om het bewoond te laten lijken. Maar als ze dan een tijdje binnen waren zag je ze simpelweg niet in de woonkamer zitten. Ze heeft de politie geïnformeerd die zeiden niks te kunnen doen op zulke aannames. 2 jaar terug is het appartement en haar zolder in vlammen opgegaan. Bleek inderdaad een wietplantage te zijn.
volgens mij moet er sowieso wel iets van luchtafvoer zijn wat je moet kunnen horen. kijk eens met een warmtekijker naar het dak / dakramen, dan weet je het snel genoeg.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb ooit ook zulke 'buren' gehad. Daar stond toen op een ochtend de politie de volledige inventaris van de kwekerij in de container te kiepen.
Er hoeft niet noodzakelijkerwijs stankoverlast te zijn trouwens, afhankelijk van de filters e.d. maar daar weet ik het fijne niet van.
OMG DIT WERKT DUS ECHT MIJN BUURMAN IS DICOVERYCHANNEL AAN HET KIJKENquote:Glas met de open kant tegen de muur en je oor tegen de bodem. Dan kun je door een muur heen luisteren!
mijn opa zou trots op je zijnquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:05 schreef MuurStraat het volgende:
In tegenstelling tot wat 95% van de mensen vinden in dit topic, zijn dit idd wel prototype wietplantages. Qua beschrijving klopt alles, zeker de moeite om even met de wijkagent of de woningbouw (als je daarvan huurt) om tafel te gaan. Als er inderdaad eens zo'n lamp kortsluiting maakt of kapot klapt staat je hele straat in de hens.
TS is ziggo bij jullie de netaanbieder wat tv betreft?quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
OMG DIT WERKT DUS ECHT MIJN BUURMAN IS DICOVERYCHANNEL AAN HET KIJKEN
Nogmaals vosss, het gaat er niet om dat ik de buren bijna nooit zie, het gaat erom dat ze er bijna nooit zijn. Ik snap ook wel dat niet iedereen hetzelfde dag/nachtritme heeft dan ik, dat je soms op vakantie bent, dat je van een feestje houdt of dat kaarslicht veel romantischer is. Maar dat is hier niet aan de ordequote:Op dinsdag 13 december 2011 23:05 schreef vosss het volgende:
Ik heb mijn gordijn soms ook dagen dicht. Gewoon omdat ik het vergeet open te doen. Of omdat ik in mn nest lig na een nachtdienst. Zo vreemd lijkt me dat niet.
Overigens werk ik in 5 ploegen, wat moeten mn buren wel niet denken? Die zien me soms smorgens al aan het bier en soms tot diep in de nacht nog licht branden en soms 4 dagen aan een stuk thuis omgomgomgomg, hier is iets niet in de haak!!!!!!!
Boeien zou ik zeggen en laat je buren met rust
quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens mij moet er sowieso wel iets van luchtafvoer zijn wat je moet kunnen horen. kijk eens met een warmtekijker naar het dak / dakramen, dan weet je het snel genoeg.
Dank voor het advies. Nou heb ik geen warmte-kijker in huis, maar ik zal de komende tijd (ook met regen en sneeuw) eens extra opletten op bijvoorbeeld het dak (en of die nat blijft) e.d. Toch vraag ik me af of het een wietplantage is, maar op basis van wat ik hier hoor is die kans wel aanwezig. Zijn er nog andere signalen die daarop kunnen duiden?quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:05 schreef MuurStraat het volgende:
In tegenstelling tot wat 95% van de mensen vinden in dit topic, zijn dit idd wel prototype wietplantages. Qua beschrijving klopt alles, zeker de moeite om even met de wijkagent of de woningbouw (als je daarvan huurt) om tafel te gaan. Als er inderdaad eens zo'n lamp kortsluiting maakt of kapot klapt staat je hele straat in de hens.
dan ben je in ieder geval de nsb er die de staat van je verwacht te zijn, Beter weet je gewoon dat het een wietplantage is en vang je zelf een deel van het "onwettige" geld.quote:Op woensdag 14 december 2011 02:13 schreef pussywillow het volgende:
Misschien is het een wietplantage, misschien ook niet. Neem gewoon eens contact op met de wijkagent, dan heb je in ieder geval gedaan wat je kunt
ligt aan de kleur van de baby.quote:Op woensdag 14 december 2011 03:31 schreef kapiteintje het volgende:
Ik zie een causaal verband tussen de 2 negerts ter plaatse en het baby'tje van de blonde jongedame in kwestie.
Ehmz, voor wat wietplantjes op de zolder ga je echt niet de bak in hoor.quote:Stel je voor dat de buren niemand kwaad doen maar op zolder wiet verbouwen en ze komen in de gevangenis doordat jij de politie inschakelt, dan ben je mede-verantwoordelijk voor het opsluiten van onschuldige mensen.
Dacht je dat? Paar huizen verder op is een plantage opgerold; de eigenaar is aangehouden, voorgeleid en na drie dagen kwam ie weer vrij uit vooraarest. Hij kan, met 740 afgevoerde plantjes, een max. boete van ¤200.000,- krijgen en een celstraf van 3 maanden. Huis staat nu te koop.quote:Op woensdag 14 december 2011 07:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz, voor wat wietplantjes op de zolder ga je echt niet de bak in hoor.
Ze halen je zolder leeg en je krijgt een boete
Dat ligt aan je strafblad, de omstandigheden en de hoeveelheid.quote:Op woensdag 14 december 2011 07:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz, voor wat wietplantjes op de zolder ga je echt niet de bak in hoor.
Ze halen je zolder leeg en je krijgt een boete
Nog een extra reden om niet de NSB'er uit te hangen, naast dat je onschuldige mensen in de problemen brengt zorg je ervoor dat de politie minder tijd heeft voor het bestrijden van crimininaliteit. Agenten die met deze onzin bezig zijn hebben geen tijd om de inbraak verderop in de straat op te lossen.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Dacht je dat? Paar huizen verder op is een plantage opgerold; de eigenaar is aangehouden, voorgeleid en na drie dagen kwam ie weer vrij uit vooraarest. Hij kan, met 740 afgevoerde plantjes, een max. boete van ¤200.000,- krijgen en een celstraf van 3 maanden. Huis staat nu te koop.
@TS, als je een wietplantage vermoed, doorgeven aan de politie. Ze zijn blij met elke tip; ze hebben liever 10 loze tips, dan dat ze één gouwe tip missen.
N.a.v. een tip, vliegen ze 's nachts met een helicopter over je straat en maken IR-beelden om de plantage(s) op te sporen. Dus als je 's nachts wakker wordt van een heli, weet je dat er wat met je tip gedaan is.
Klopt. Verder heeft iedereen zo z'n levensstijl en me dit soort rustige buren mag je je in je handen wrijven. Tenzij er iets qua plantage staat natuurlijk. Tip aan de politie en het energiebedrijf, zou voldoende moeten zijn. Komt daar niets uit, dan vrolijk "leven en laten-leven".quote:Op woensdag 14 december 2011 09:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat ligt aan je strafblad, de omstandigheden en de hoeveelheid.
Maar het doet er ook niet toe, het is een principekwestie.
quote:Op woensdag 14 december 2011 09:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt. Verder heeft iedereen zo z'n levensstijl en me dit soort rustige buren mag je je in je handen wrijven. Tenzij er iets qua plantage staat natuurlijk. Tip aan de politie en het energiebedrijf, zou voldoende moeten zijn. Komt daar niets uit, dan vrolijk "leven en laten-leven".
Dat was m'n opa in de oorlog en iedere insuniatie die daarnaar refereert, werp ik verre van mij. Het helpen van de politie bij het opsporen van criminele activiteiten, is een burgerplicht. Onschuldige mensen hebben niet(s) te vrezen en komen al helemaal niet "in de problemen". Door dit soort plantage's te ontmantelen, voorkóm je juist "inbraken verderop in de straat" en andere samenhangende drugscriminaliteit.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nog een extra reden om niet de NSB'er uit te hangen, naast dat je onschuldige mensen in de problemen brengt zorg je ervoor dat de politie minder tijd heeft voor het bestrijden van crimininaliteit. Agenten die met deze onzin bezig zijn hebben geen tijd om de inbraak verderop in de straat op te lossen.
Een wietplantage is en crimineel en gevaarlijk.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nog een extra reden om niet de NSB'er uit te hangen, naast dat je onschuldige mensen in de problemen brengt zorg je ervoor dat de politie minder tijd heeft voor het bestrijden van crimininaliteit. Agenten die met deze onzin bezig zijn hebben geen tijd om de inbraak verderop in de straat op te lossen.
Vooral de groencontainer is interessant, of de composthoop in de achtertuin.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:32 schreef LXIV het volgende:
Check hun vuilniscontainer. Wat ligt daarin? De normale dingen die je van een huishouden zou verwachten? Of enkel bijv. wat koffiepads.
Gestapo bestat allang niet meer.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:33 schreef Jarno het volgende:
Lijkt me duidelijk, je buren zijn terroristen en ik zou ze aangeven bij de lokale gestapo.
(Beperkte) sociale controle is ok, maar dat begint met gewoon een keer aanbellen en kennis maken.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:37 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het altijd zo raar dat mensen die iets aangeven bij de politie als NSB-ers worden gezien. Als er niks aan de hand is, dan is er voor die verdachten ook niks aan de hand. Is er wel iets loos dan was het goed dat die aangifte gedaan werd.
Wietplantages stelen stroom, die jij uiteindelijk betaalt. Uitkeringsfraudeurs krijgen geld wat van jou af komt. Dieven stelen waardoor jij meer verzekering betaalt. Kortom: het is altijd ten nadele van de gemeenschap en ook van jou. Aangezien wij in Nederland een normaal rechtssysteem hebben is er echt niks mis mee om mensen aan te geven. Ik doe dat ook zonder meer wanneer ik iets vermoed.
Van je buren een schema bij gaan houden en in de vuilnisbak gaan wroeten, echt.... een dictator zou blij zijn met mensen als jij.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:32 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt mij ook een wietplantage of iets dergelijks.
Als je een week vakantie hebt kun je gaan bijhouden: wanneer zijn ze thuis en wanneer zijn ze niet thuis. Maak hier een schema van met tijden.
Hoe wordt de tuin bijgehouden? Wordt daar echt aandacht aan besteed.
Interessant is ook: doen ze boodschappen? Als ze bijna nooit met boodschappen naar binnen gaan wonen ze er waarschijnlijk ook niet.
Check hun vuilniscontainer. Wat ligt daarin? De normale dingen die je van een huishouden zou verwachten? Of enkel bijv. wat koffiepads.
Ja maar als je niks te verbergen hebt is dat alleen maar goed hoor! Heus!!quote:Op woensdag 14 december 2011 09:58 schreef heiden6 het volgende:
Je zal maar buren hebben die je de hele dag in de gaten houden, schema's bijhouden van wanneer je de deur uitgaat en door je vuilnis gaan wroeten.
Van mij mogen ze.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:58 schreef heiden6 het volgende:
Je zal maar buren hebben die je de hele dag in de gaten houden, schema's bijhouden van wanneer je de deur uitgaat en door je vuilnis gaan wroeten.
Paar camera's installeren, telefoon afluisteren, e-mailverkeer onderscheppen, een kijkje nemen in de afschriften van de credit card van de buurman.quote:
Verschrikkelijk he, als je niet lekker ongegeneerd bij mensen naar binnen kunt staren?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Want een mogelijke wietplantage is géén criminaliteit?quote:Op woensdag 14 december 2011 09:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
qft.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:05 schreef MuurStraat het volgende:
Da's heel wat anders en wordt niet gesuggereerd. Dat zou ik beslist niet pikken.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Paar camera's installeren, telefoon afluisteren, e-mailverkeer onderscheppen, een kijkje nemen in de afschriften van de credit card van de buurman.
jij bent ziek.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:32 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt mij ook een wietplantage of iets dergelijks.
Als je een week vakantie hebt kun je gaan bijhouden: wanneer zijn ze thuis en wanneer zijn ze niet thuis. Maak hier een schema van met tijden.
Hoe wordt de tuin bijgehouden? Wordt daar echt aandacht aan besteed.
Interessant is ook: doen ze boodschappen? Als ze bijna nooit met boodschappen naar binnen gaan wonen ze er waarschijnlijk ook niet.
quote:Op donderdag 15 september 2011 16:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Gordijnen open, daar weet ik nog een leuke anekdote over:
Een Italiaanse collega van mij woont in een normale Nederlandse wijk in een normaal Nederlands huis in een middelgrote stad in NL, hij heeft een auto met Italiaans kenteken.
Veel van mijn buitenlandse collega's en hij dus ook, vinden de grote ramen die wij in NL hebben maar vreemd en onprettig. Iedereen kan immers naar binnen kijken als hij op de bank hangt. Dus negen van de tien keer heeft m'n collega z'n gordijnen dicht, ook overdag.
De buren vonden dit toch wat vreemd, en op een dag stond er een politieagent bij m'n collega voor de deur met de vraag of de agent even in huis rond mocht kijken. Op de vraag waarom, antwoordde de agent dat er vanuit de buurt gemeld was dat de gordijnen altijd dicht waren en dat icm een italiaans kenteken ze het nogal verdacht vonden.
quote:
Ongeacht hoe je denkt over drugs en drugsgerelateerde criminaliteit: aan een illegale wietplantage kleeft een groot brandveiligheidsrisico.quote:Op woensdag 14 december 2011 02:00 schreef heiden6 het volgende:
Stel je voor dat de buren niemand kwaad doen maar op zolder wiet verbouwen en ze komen in de gevangenis doordat jij de politie inschakelt, dan ben je mede-verantwoordelijk voor het opsluiten van onschuldige mensen.
Dat klopt, omdat we als volslagen anoniemen langs elkaar heen rennen, gaan achterdocht, angst en asociaal gedrag een rol spelen. Maar als de politie nou de sociale controle overneemt, en "op de koffie komt", is daar toch niks mis mee? Het zijn toch geen para-militairen die voor huiszoeking komen??quote:Op woensdag 14 december 2011 09:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
(Beperkte) sociale controle is ok, maar dat begint met gewoon een keer aanbellen en kennis maken.. Gelijk de politie inschakelen heeft natuurlijk niks met sociale controle te maken maar komt gewoon voort uit angst en een asociale instelling.
De kans is groter dat er helemaal niets aan de hand is dan dat er wel iets aan de hand is. En persoonlijk vind ik in iemand rotzooi gaan lopen kijken behoorlijk ver gaan. Ik vraag me dan altijd af of mensen echt zo'n saai leven hebben? Dat ze zoveel tijd over hebben om zich zo druk te maken over de buren.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Want een mogelijke wietplantage is géén criminaliteit?
De rechter en de wetgever denken daar anders over....als je zo doorberedeneert, is een dief of een pyromaan ook onschuldig.quote:Op woensdag 14 december 2011 02:00 schreef heiden6 het volgende:
Stel je voor dat de buren niemand kwaad doen maar op zolder wiet verbouwen en ze komen in de gevangenis doordat jij de politie inschakelt, dan ben je mede-verantwoordelijk voor het opsluiten van onschuldige mensen.
En in de groencontainer zit geen (groen)afval? Bel eens aan, maak een praatje, maar je buren bespieden als een echte stasi....quote:Op woensdag 14 december 2011 11:39 schreef blomke het volgende:
Niet graaien in afval, maar in de groencontainer kijken. Kan de politie ook doen.
@TS gewoon contact opnemen met de wijkagent, voorkomen is beter dan genezen.....quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:48 schreef MWP het volgende:
[..]
Nogmaals vosss, het gaat er niet om dat ik de buren bijna nooit zie, het gaat erom dat ze er bijna nooit zijn. Ik snap ook wel dat niet iedereen hetzelfde dag/nachtritme heeft dan ik, dat je soms op vakantie bent, dat je van een feestje houdt of dat kaarslicht veel romantischer is. Maar dat is hier niet aan de orde
[..]
[..]
Dank voor het advies. Nou heb ik geen warmte-kijker in huis, maar ik zal de komende tijd (ook met regen en sneeuw) eens extra opletten op bijvoorbeeld het dak (en of die nat blijft) e.d. Toch vraag ik me af of het een wietplantage is, maar op basis van wat ik hier hoor is die kans wel aanwezig. Zijn er nog andere signalen die daarop kunnen duiden?
Gaat het niet om. Als die container altijd helemaal leeg is dan is de kans aanwezig dat er geen gezin leeft in de woning.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:51 schreef Palomar het volgende:
Net of ze wietafval in de groencontainer doen.
Als je ipv:quote:Op woensdag 14 december 2011 12:19 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Als die container altijd helemaal leeg is dan is de kans aanwezig dat er geen gezin leeft in de woning.
Verder helemaal eens met de mensen die zeggen dat TS hier werk van moet maken. En natuurlijk oneens met die droeftoeters die TS een NSB'er noemenIk vermoed dat zij de hele dag WoW spelen met de gordijnen dicht en bang zijn voor sociaal contact als er ooit een wijkagent aan zou bellen
Wat voor soort zaken? Je moet de politie lastig vallen met een gezin waar de gordijnen vaak dicht zijn er waar een blondje zich uit laat wonen door een stel negers?quote:Dit heeft totaal niets met NSB/Gestapo praktijken te maken maar het is gewoon je burgerplicht om dit soort zaken te melden.
"WAT... we komen er meteen aan! Ga op de grond liggen voor uw eigen veiligheid en doe pas open als u hoort 'Wij zijn van de politie, the Eagle has landed!'"quote:Op woensdag 14 december 2011 13:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat voor soort zaken? Je moet de politie lastig vallen met een gezin waar de gordijnen vaak dicht zijn er waar een blondje zich uit laat wonen door een stel negers?
De politie heeft wel wat beters te doen; me dunkt.
Wanneer iedereen de buren links en rechts van hem eens groet en een praatje mee maakt, hoef je helemaal niemand in de gaten te houden en is ons land behalve een stuk veiliger en minder crimineel, ook nog eens prettig om in te wonen.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:
Wanneer iedere Nederlander de 2 buren links van hem en de 2 buren rechts van hem in de gaten zou houden, dan was dit land een stuk veiliger en minder crimineel.
Hoe weet je dat nou? Nu ga je ook uit van aannames en achterdocht. Overigens is illegale prostitutie ook niet geoorloofd.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Je moet de politie lastig vallen met een gezin waar de gordijnen vaak dicht zijn er waar een blondje zich uit laat wonen door een stel negers?
Da's hetzelfde. Bij een praatje houd je ook iemand in de gaten. Of kijk je naar de stoeptegels als je met iemand spreekt? Ben het wel met je eens, wordt tijd dat we sociaal contact herstellen. Heb jaren naast allochtonen gewoon, wist amper hoeveel kinderen ze hadden.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:30 schreef Casos het volgende:
[..]
Wanneer iedereen de buren links en rechts van hem eens groet en een praatje mee maakt, hoef je helemaal niemand in de gaten te houden
maar geen handje geven he aan dames. want daar zou je opgewonden van kunnen wordenquote:Op woensdag 14 december 2011 13:30 schreef Casos het volgende:
[..]
Wanneer iedereen de buren links en rechts van hem eens groet en een praatje mee maakt, hoef je helemaal niemand in de gaten te houden en is ons land behalve een stuk veiliger en minder crimineel, ook nog eens prettig om in te wonen.
Echt, de uitspraken die jij hier doet lijken rechtstreeks uit boeken als 1984 of bijv. een film als Equilibrium te komen.
Als mijn buurvrouw zich illegaal zou willen prostitueren dan is dat haar zaak en niet de mijne. Ik wens haar veel plezier; het zal me aan mn reet roesten.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Nu ga je ook uit van aannames en achterdocht. Overigens is illegale prostitutie ook niet geoorloofd.
quote:Op woensdag 14 december 2011 13:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Als mijn buurvrouw zich illegaal zou willen prostitueren dan is dat haar zaak en niet de mijne. Ik wens haar veel plezier; het zal me aan mn reet roesten. Als ik maar gratis mag blijven neucken.
Hmmmm....moet ik je weer gelijk geven.....quote:Op woensdag 14 december 2011 13:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Als mijn buurvrouw zich illegaal zou willen prostitueren dan is dat haar zaak en niet de mijne. Ik wens haar veel plezier; het zal me aan mn reet roesten.
Het is maar net wat je verstaat onder "in de gaten houden" en gezien eerdere reacties van hem in dit topic, krijg ik niet de indruk dat een praatje maken daartoe behoort.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's hetzelfde. Bij een praatje houd je ook iemand in de gaten. Of kijk je naar de stoeptegels als je met iemand spreekt? Ben het wel met je eens, wordt tijd dat we sociaal contact herstellen. Heb jaren naast allochtonen gewoon, wist amper hoeveel kinderen ze hadden.
Kan, maar zoals zo vaak zal het wel een werkstraf worden.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Dacht je dat? Paar huizen verder op is een plantage opgerold; de eigenaar is aangehouden, voorgeleid en na drie dagen kwam ie weer vrij uit vooraarest. Hij kan, met 740 afgevoerde plantjes, een max. boete van ¤200.000,- krijgen en een celstraf van 3 maanden. Huis staat nu te koop.
@TS, als je een wietplantage vermoed, doorgeven aan de politie. Ze zijn blij met elke tip; ze hebben liever 10 loze tips, dan dat ze één gouwe tip missen.
N.a.v. een tip, vliegen ze 's nachts met een helicopter over je straat en maken IR-beelden om de plantage(s) op te sporen. Dus als je 's nachts wakker wordt van een heli, weet je dat er wat met je tip gedaan is.
quote:Op woensdag 14 december 2011 15:05 schreef klipper het volgende:
http://www.walzkidzz.nl/i(...)14&mb3_wersch=837614
Ik vraag me dan ook af of ts wel in Amsterdam woont zoals zijn profiel zegt, juist daar zijn ze wel wat gewend.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:56 schreef BlueMage het volgende:
Wat is dit toch eigenlijk 'n trieste samenleving als we zaken zoals "de buren hebben de gordijnen veel dicht en maken weinig lawaai" al verdacht gaan vinden.
En uiteraard een willekeurige forumbezoeker.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:
Wanneer iedere Nederlander de 2 buren links van hem en de 2 buren rechts van hem in de gaten zou houden, dan was dit land een stuk veiliger en minder crimineel.
quote:Op donderdag 15 december 2011 08:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
Het is dat 't nu winter is, anders zou je een buurtbarbecue kunnen organiseren. Als ze dan niet op komen dagen, heb je inderdaad wel met hele vreemde types te maken. Waarschijnlijk een ondergrondse tak van Al Qaeda.
Altijd kostelijk om te zien dat een topic van vreemde buren veranderd in een wietplantage.quote:Op donderdag 15 december 2011 10:56 schreef FransDeens het volgende:
Die reacties hier zijn weer kostelijk.
Je hoeft heus niet de hele dag de buurt te bespieden om te constateren dat je dubieuze buren hebt. Daarbij zou ik het ook niet fijn vinden om vermoedelijk een wietplantage met bijbehorend brandgevaar naast mijn huis te hebben.
Zoals het in de OP beschreven wordt heeft het de schijn van een wietplantage.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:04 schreef klipper het volgende:
[..]
Altijd kostelijk om te zien dat een topic van vreemde buren veranderd in een wietplantage.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |