Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet hoe je komt van rustige buren die je nooit ziet naar wapens of andere criminele dingen.
Die aardige buurman aan de overkant heeft misschien wel 100 kilo lawinepijlen op zolder, want die gedraagt zich natuurlijk expres zo gewoon zodat je hem niet verdenkt.
wélke signalen?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:31 schreef MWP het volgende:
[..]
Nu ja, maar als er wél iets mis omdat wij deze signalen niet serieus hebben genomen, zou ik dat ook niet zo prettig vinden. Het advies om me nergens mee te bemoeien vind ik niet nuttig, dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
Dat zeg ik, komt vaker voor dat dat dan een wietplantage is. Soms zetten ze er ook mensen in die tijdelijk woonruimte nodig hebben omdat ze eruit gezet zijn bij hun vorige huis, gratis kost en inwoning alleen de plantjes water geven etc. Soms komen er dan drugsdealers in te zitten maar dat trekt meestal teveel aandacht, dus dat is niet verstandig.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef borbit het volgende:
een vriendin van me had ook dit soort buren. nooit thuis, rare tijde, geen inrichting maar een paar losse meubels in de voorkamer om het bewoond te laten lijken. Maar als ze dan een tijdje binnen waren zag je ze simpelweg niet in de woonkamer zitten. Ze heeft de politie geïnformeerd die zeiden niks te kunnen doen op zulke aannames. 2 jaar terug is het appartement en haar zolder in vlammen opgegaan. Bleek inderdaad een wietplantage te zijn.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.
precies, en daar komt nog bij dat ze steeds boven aan het klussen zijn. Misschien een bijstandsmoedertje erin voor de planten. En als afdekking mocht de buurvrouw een keer aanbellen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zeg ik, komt vaker voor dat dat dan een wietplantage is. Soms zetten ze er ook mensen in die tijdelijk woonruimte nodig hebben omdat ze eruit gezet zijn bij hun vorige huis, gratis kost en inwoning alleen de plantjes water geven etc. Soms komen er dan drugsdealers in te zitten maar dat trekt meestal teveel aandacht, dus dat is niet verstandig.
De politie zegt idd niets te kunnen doen maar ze noteren het wel.
Ik gok wietkwekerij. Bel Enexis of Liander of wie ook je netbeheerder is, die hebben fraude-opsporingsteams. Bij de politie kan je ook terecht.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Om een korte opsomming te geven:
• De buren hebben alle gordijnen dicht, altijd
• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
Krijgt ie straks een gezin met 8 kinderen als nieuwe burenquote:Op dinsdag 13 december 2011 20:24 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ik gok wietkwekerij. Bel Enexis of Liander of wie ook je netbeheerder is, die hebben fraude-opsporingsteams. Bij de politie kan je ook terecht.
Beter dan je huis in de hens omdat de buren denken dat de makkelijkste manier om alle sporen van een wietkwekerij te vernietigen voordat de politie komt, de boel in de hens steken is:quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Krijgt ie straks een gezin met 8 kinderen als nieuwe buren
quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Krijgt ie straks een gezin met 8 kinderen als nieuwe buren
Wat houdt dat eigenlijk in Maanvis? Een huis weggeven? Dat de wiettelers iemand in het huis laten wonen zodat het bewoond lijkt ofzoiets?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.
Dat denk ik niet, want jij bent er met regelmaat e.g. het huis is bewoond. Of ik je nou alleen maar de hond zie uitlaten of dat je er überhaupt nooit bent is nogal een groot verschilquote:Op dinsdag 13 december 2011 20:33 schreef Frishe het volgende:
ik durf te wedden dat als ik naast TS woonde dat ik ook de sigaar was. En al helemaal als ik een neger was.
Mensen die wanhopig zijn, op straat zijn gezet, junk zijn oid, die laten ze dan in zo'n huis wonen voor niets, als ze maar die plantjes verzorgen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:49 schreef MWP het volgende:
Wat houdt dat eigenlijk in Maanvis? Een huis weggeven? Dat de wiettelers iemand in het huis laten wonen zodat het bewoond lijkt ofzoiets?
ja met een glas tegen de muur hoor je het dus stukken beter!quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:19 schreef Gesplit het volgende:
luister boven eens aan de muren overdag of snachts... de ventilatoren moet je dan wel kunnen horen.
Ik heb ooit ook zulke 'buren' gehad. Daar stond toen op een ochtend de politie de volledige inventaris van de kwekerij in de container te kiepen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef borbit het volgende:
een vriendin van me had ook dit soort buren. nooit thuis, rare tijde, geen inrichting maar een paar losse meubels in de voorkamer om het bewoond te laten lijken. Maar als ze dan een tijdje binnen waren zag je ze simpelweg niet in de woonkamer zitten. Ze heeft de politie geïnformeerd die zeiden niks te kunnen doen op zulke aannames. 2 jaar terug is het appartement en haar zolder in vlammen opgegaan. Bleek inderdaad een wietplantage te zijn.
volgens mij moet er sowieso wel iets van luchtafvoer zijn wat je moet kunnen horen. kijk eens met een warmtekijker naar het dak / dakramen, dan weet je het snel genoeg.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb ooit ook zulke 'buren' gehad. Daar stond toen op een ochtend de politie de volledige inventaris van de kwekerij in de container te kiepen.
Er hoeft niet noodzakelijkerwijs stankoverlast te zijn trouwens, afhankelijk van de filters e.d. maar daar weet ik het fijne niet van.
OMG DIT WERKT DUS ECHT MIJN BUURMAN IS DICOVERYCHANNEL AAN HET KIJKENquote:Glas met de open kant tegen de muur en je oor tegen de bodem. Dan kun je door een muur heen luisteren!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |