abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105547088
Soms vind ik dat er wel wat meer "sociale controle" mag zijn in buurten en dergelijke maar TS drijft dit weer erg door. :')
Hallon!
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:55:26 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105547113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet hoe je komt van rustige buren die je nooit ziet naar wapens of andere criminele dingen.

Die aardige buurman aan de overkant heeft misschien wel 100 kilo lawinepijlen op zolder, want die gedraagt zich natuurlijk expres zo gewoon zodat je hem niet verdenkt.
Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105547304
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:31 schreef MWP het volgende:

[..]

Nu ja, maar als er wél iets mis omdat wij deze signalen niet serieus hebben genomen, zou ik dat ook niet zo prettig vinden. Het advies om me nergens mee te bemoeien vind ik niet nuttig, dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
wélke signalen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:59:48 #29
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_105547339
een vriendin van me had ook dit soort buren. nooit thuis, rare tijde, geen inrichting maar een paar losse meubels in de voorkamer om het bewoond te laten lijken. Maar als ze dan een tijdje binnen waren zag je ze simpelweg niet in de woonkamer zitten. Ze heeft de politie geïnformeerd die zeiden niks te kunnen doen op zulke aannames. 2 jaar terug is het appartement en haar zolder in vlammen opgegaan. Bleek inderdaad een wietplantage te zijn.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:01:25 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105547406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef borbit het volgende:
een vriendin van me had ook dit soort buren. nooit thuis, rare tijde, geen inrichting maar een paar losse meubels in de voorkamer om het bewoond te laten lijken. Maar als ze dan een tijdje binnen waren zag je ze simpelweg niet in de woonkamer zitten. Ze heeft de politie geïnformeerd die zeiden niks te kunnen doen op zulke aannames. 2 jaar terug is het appartement en haar zolder in vlammen opgegaan. Bleek inderdaad een wietplantage te zijn.
Dat zeg ik, komt vaker voor dat dat dan een wietplantage is. Soms zetten ze er ook mensen in die tijdelijk woonruimte nodig hebben omdat ze eruit gezet zijn bij hun vorige huis, gratis kost en inwoning alleen de plantjes water geven etc. Soms komen er dan drugsdealers in te zitten maar dat trekt meestal teveel aandacht, dus dat is niet verstandig.
De politie zegt idd niets te kunnen doen maar ze noteren het wel.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105547482
wat een jank op. maak je druk om belangrijke dingen ts.
pi_105547544
Heb jij ook zo'n vrachtwagenachteruitkijkspiegel aan je raamkozijn hangen, dat je alles beter kan zien TS?
pi_105547677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is wel het prototype van een wietplantage scenario. Alleen dit huis is nog niet 'gratis weggegeven' door de wiettelers.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:06:03 #34
68091 borbit
pi_105547694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zeg ik, komt vaker voor dat dat dan een wietplantage is. Soms zetten ze er ook mensen in die tijdelijk woonruimte nodig hebben omdat ze eruit gezet zijn bij hun vorige huis, gratis kost en inwoning alleen de plantjes water geven etc. Soms komen er dan drugsdealers in te zitten maar dat trekt meestal teveel aandacht, dus dat is niet verstandig.
De politie zegt idd niets te kunnen doen maar ze noteren het wel.
precies, en daar komt nog bij dat ze steeds boven aan het klussen zijn. Misschien een bijstandsmoedertje erin voor de planten. En als afdekking mocht de buurvrouw een keer aanbellen.

Heb je geen enkele mogelijkheid om op de een of andere manier in de bovenkamer van het huis te gluren?
pi_105548464
luister boven eens aan de muren overdag of snachts... de ventilatoren moet je dan wel kunnen horen.
pi_105548783
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Om een korte opsomming te geven:
• De buren hebben alle gordijnen dicht, altijd
• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
Ik gok wietkwekerij. Bel Enexis of Liander of wie ook je netbeheerder is, die hebben fraude-opsporingsteams. Bij de politie kan je ook terecht.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:29:58 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105549042
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:24 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik gok wietkwekerij. Bel Enexis of Liander of wie ook je netbeheerder is, die hebben fraude-opsporingsteams. Bij de politie kan je ook terecht.
Krijgt ie straks een gezin met 8 kinderen als nieuwe buren :o
pi_105549251
Hier zijn de gordijnen ook meestal dicht. Omdat anders mensen gewoon stil staan en naar binnen gapen. Daar heb ik geen zin in. 's Avonds zijn ook nog eens de rolluiken dicht. Soms overdag ook, we werken beiden met diensten.

Licht brandt er zelden, vriendin is meer van de kaarsjes en de sfeerverlichting.

Wij 'leven' ook in de avonduren. Liggen er nooit voor 2 uur in als we de dag erna geen vroege dienst hebben. Ik zet best nog een film op om 23:00 uur, geluid niet op volle toeren natuurlijk.

Mensen zien mij om 10 uur, om 12 uur, om 14 uur, om 18 uur en om 22 uur met de hond lopen. Die werkt niet denken ze dan. Nee kut, deze jongen begint om 23:00 uur en als jij morgenvroeg je boterhammen staat te smeren om 07:30 dan zie je mij weer met de hond lopen.

Buren hebben zich een jaar lang afgevraagd waarom wij geen vuilniszakken aan de straat zetten, en de plastic inzamelzakken niet aan de straat zetten. Wij rijden langs het milieupark om de zak gelijk daar achter te laten omdat we niet alles kapot gekrabt willen hebben door de katten in de buurt, en de kelder niet willen laten stinken.

Bemoei je gewoon met je eigen zaken. Ik durf te wedden dat als ik naast TS woonde dat ik ook de sigaar was. En al helemaal als ik een neger was.
pi_105549473
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Beter dan je huis in de hens omdat de buren denken dat de makkelijkste manier om alle sporen van een wietkwekerij te vernietigen voordat de politie komt, de boel in de hens steken is:
http://www.nufoto.nl/foto(...)-hennepplantage.html
pi_105550076
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:D Daar gaat de rust

Maar een wietplantage had ik nog niet écht als serieuze optie gezien. Vooral omdat in het huis tegenover dit huis een jaar geleden ook al een wietplantage had, die buren hebben ook regelmatig geklaagd over stankoverlast e.d. en daar hebben wij tot op heden helemaal geen last van :o

Ik was niet van plan om opeens naar binnen te gluren door de kiertjes van de ramen trouwens :P Maar ventilatoren e.d. zouden i.d.d. wel hoorbaar moeten zijn, dus dat is iets waar ik wel eens naar kan luisteren!

edit: Zonder een glas aan m'n oren te doen trouwens, dat laat ik over aan Hyacinth Bucket

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat houdt dat eigenlijk in Maanvis? Een huis weggeven? Dat de wiettelers iemand in het huis laten wonen zodat het bewoond lijkt ofzoiets?

quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:33 schreef Frishe het volgende:
ik durf te wedden dat als ik naast TS woonde dat ik ook de sigaar was. En al helemaal als ik een neger was.
Dat denk ik niet, want jij bent er met regelmaat e.g. het huis is bewoond. Of ik je nou alleen maar de hond zie uitlaten of dat je er überhaupt nooit bent is nogal een groot verschil :)

[ Bericht 1% gewijzigd door MWP op 13-12-2011 20:56:21 ]
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:09:07 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105551207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:49 schreef MWP het volgende:
Wat houdt dat eigenlijk in Maanvis? Een huis weggeven? Dat de wiettelers iemand in het huis laten wonen zodat het bewoond lijkt ofzoiets?
Mensen die wanhopig zijn, op straat zijn gezet, junk zijn oid, die laten ze dan in zo'n huis wonen voor niets, als ze maar die plantjes verzorgen.
Een gedicht over Maanvis
pi_105551249
Beter bemoei je met je eigen zaken of je buren zijn gewone mensen, Alleen het kunnen ook ongure types zijn die niet op jou bemoeienis zitten te wachten.
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:15:03 #43
68091 borbit
pi_105551547
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:19 schreef Gesplit het volgende:
luister boven eens aan de muren overdag of snachts... de ventilatoren moet je dan wel kunnen horen.
ja met een glas tegen de muur hoor je het dus stukken beter!
pi_105553907
Wij hebben achter ons net zo'n huis.
komen vaak alleen in het weekend mensen, maar steeds verschillende zodat ik nogsteeds niet weet wie er nou eigenlijk woont :')
altijd alle gordijnen dicht, lelijke bij elkaar geraapte lappen stof, achtertuin vol onkruid en in de voortuin liggen een paar grindtegels die als pad moeten dienen.
de hele week zie ik de verwarming stoken terwijl er dus niemand is.. dagenlang niet :{
wijzelf werken onregelmatig dus het is niet zo dat we ze toevallig mislopen ofzo.
soms staat er in alle kamers verlichting aan, vanaf de schemer tot de zonsopgang...
het lijkt dus gewoon een onbewoond huis eigenlijk..
de mensen die er komen, wonen dus niet hier in deze gemeente (iedereen kent elkaar oO< ) en het valt gewoon op.
maarja, wie ben ik om er wat van te zeggen.. het politieberueau zit hier voor in de straat dus het zal hun dan wel opgevallen zijn :+
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:56:37 #45
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_105553938
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef borbit het volgende:
Ik heb ooit ook zulke 'buren' gehad. Daar stond toen op een ochtend de politie de volledige inventaris van de kwekerij in de container te kiepen.
Er hoeft niet noodzakelijkerwijs stankoverlast te zijn trouwens, afhankelijk van de filters e.d. maar daar weet ik het fijne niet van.
Life is what you make it.
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:53:43 #46
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_105557542
advies aan ts: GET A LIFE!

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_105557948
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:56 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik heb ooit ook zulke 'buren' gehad. Daar stond toen op een ochtend de politie de volledige inventaris van de kwekerij in de container te kiepen.
Er hoeft niet noodzakelijkerwijs stankoverlast te zijn trouwens, afhankelijk van de filters e.d. maar daar weet ik het fijne niet van.
volgens mij moet er sowieso wel iets van luchtafvoer zijn wat je moet kunnen horen. kijk eens met een warmtekijker naar het dak / dakramen, dan weet je het snel genoeg.
pi_105558083
Ik heb mijn gordijn soms ook dagen dicht. Gewoon omdat ik het vergeet open te doen. Of omdat ik in mn nest lig na een nachtdienst. Zo vreemd lijkt me dat niet.

Overigens werk ik in 5 ploegen, wat moeten mn buren wel niet denken? Die zien me soms smorgens al aan het bier en soms tot diep in de nacht nog licht branden en soms 4 dagen aan een stuk thuis omgomgomgomg, hier is iets niet in de haak!!!!!!!

Boeien zou ik zeggen en laat je buren met rust :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_105558091
In tegenstelling tot wat 95% van de mensen vinden in dit topic, zijn dit idd wel prototype wietplantages. Qua beschrijving klopt alles, zeker de moeite om even met de wijkagent of de woningbouw (als je daarvan huurt) om tafel te gaan. Als er inderdaad eens zo'n lamp kortsluiting maakt of kapot klapt staat je hele straat in de hens.
pi_105558549
quote:
Glas met de open kant tegen de muur en je oor tegen de bodem. Dan kun je door een muur heen luisteren!
OMG DIT WERKT DUS ECHT MIJN BUURMAN IS DICOVERYCHANNEL AAN HET KIJKEN :o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')