Erik is nog steeds een kindje.quote:
Nee, dat pleit er juist voor dat gezinnen niet naar de dokter gaan vanwege de angst voor dure pillen, niet voor de angst om vijf euro te betalen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Die kunnen nou juist net wel het verschil uitmaken.
Dat heet zorgtoeslag.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:15 schreef Disana het volgende:
Ik zou dan graag een gemeentefonds zien waardoor ook de minima gewoon naar de huisarts kunnen blijven gaan.
Ik vind dit trouwens de meest ergerlijke opmerking in dit topic. Daarmee worden we telkens voor de oren geslagen. Verplichte bijdrage van banken aan het noodfonds (waar ik overigens geen voorstander van was), belasting op financiele transacties, extra belasting heffen op dividend. Telkens krijg je te horen dat dit alles wordt doorberekend. Wat is dat nou voor idioterie? Men snijdt maar in het eigen vlees.quote:
Dan kan het wel inderdaad. Maar de gemeentes hebben steeds minder geld omdat ze steeds meer zelf moeten betalen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:15 schreef Disana het volgende:
Ik zou dan graag een gemeentefonds zien waardoor ook de minima gewoon naar de huisarts kunnen blijven gaan.
Wat lul jij nou slap? Ik heb het over verrekenen, niet doorberekenen. Dividendbelasting is een voorheffing op andere belastingen, je kan het wel verhogen, per saldo levert het niets op.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dit trouwens de meest ergerlijke opmerking in dit topic. Daarmee worden we telkens voor de oren geslagen. Verplichte bijdrage van banken aan het noodfonds (waar ik overigens geen voorstander van was), belasting op financiele transacties, extra belasting heffen op dividend. Telkens krijg je te horen dat dit alles wordt doorberekend. Wat is dat nou voor idioterie? Men snijdt maar in het eigen vlees.
Dat weet ik, maar als bezuiniging en drempel vind ik een klein bedrag voor de huisarts wel een goed idee mits de minima gecompenseerd worden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan kan het wel inderdaad. Maar de gemeentes hebben steeds minder geld omdat ze steeds meer zelf moeten betalen.
Je haalt wat dingen door elkaarquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dit trouwens de meest ergerlijke opmerking in dit topic. Daarmee worden we telkens voor de oren geslagen. Verplichte bijdrage van banken aan het noodfonds (waar ik overigens geen voorstander van was), belasting op financiele transacties, extra belasting heffen op dividend. Telkens krijg je te horen dat dit alles wordt doorberekend. Wat is dat nou voor idioterie? Men snijdt maar in het eigen vlees.
Dat ben ik helemaal met je eens, ik heb zelf ook geen probleem met 5 euro per consult.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar als bezuiniging en drempel vind ik een klein bedrag voor de huisarts wel een goed idee mits de minima gecompenseerd worden.
Je kunt de heffing ook neerleggen bij de ontvanger, niet?quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat lul jij nou slap? Ik heb het over verrekenen, niet doorberekenen. Dividendbelasting is een voorheffing op andere belastingen, je kan het wel verhogen, per saldo levert het niets op.
Zorgtoeslag gaat met 1 euro omhoog, dan kan je 2,05 keer per jaar naar de huisarts.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar als bezuiniging en drempel vind ik een klein bedrag voor de huisarts wel een goed idee mits de minima gecompenseerd worden.
Het lijkt me toch vooral een administratief drama.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zorgtoeslag gaat met 1 euro omhoog, dan kan je 2,05 keer per jaar naar de huisarts.
Dan krijg je belasting op belasting, en zeker met brievenbushoudstervennootschappen, waar Nederland door haar fiscale aantrekkelijkheid nog altijd 2 miljard per jaar aan overhoudt, is dat een recept voor ellende.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt de heffing ook neerleggen bij de ontvanger, niet?
De zorgtoeslag op 66 euro p/maand zetten?quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het lijkt me toch vooral een administratief drama.
Jij wel en jij stemt VVD. Ik krijg niks en ik stem PvdA. Grappig.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:23 schreef eriksd het volgende:
Ik krijg volgend jaar ook zorgtoeslag en huurtoeslag. Kleine 2000 eu.
Hmm, oke Erik.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan krijg je belasting op belasting, en zeker met brievenbushoudstervennootschappen, waar Nederland door haar fiscale aantrekkelijkheid nog altijd 2 miljard per jaar aan overhoudt, is dat een recept voor ellende.
Maar prima hoor, ga je gang. Kan je nog 2 miljard extra gaan schrapen.
Die 5 euro voor een huisartsenbezoek. Zoiets was er al eens eerder en weer afgeschaft ook dacht ik.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De zorgtoeslag op 66 euro p/maand zetten?
Ik ben trouwens wel voor een verlaging van de grens waarbij men in aanmerking komt voor deze toeslag.
Kan je nagaan hoe principieel ik ben: zelfs als het mij geld kost ben ik lid van de VVD.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij wel en jij stemt VVD. Ik krijg niks en ik stem PvdA. Grappig.
HRAquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hmm, oke Erik.
Koos gaat terug naar de tekentafel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |