Mannen 'met wit busje' vinden we aantrekkelijkquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:45 schreef Notizie- het volgende:
Een schutter heeft vanmiddag in de Italiaanse stad Florence twee Senegalese straatverkopers doodgeschoten. Drie anderen raakten gewond. Na de schietpartij pleegde de man zelfmoord.
De schutter is een vijftigjarige extreemrechtse man, melden Italiaanse media. Zonder iets te zeggen opende hij het vuur op de slachtoffers. Hij begon met schieten op de Piazza Dalmazia, in een buitenwijk in het noorden van de stad.
Hij kwam daar aangereden in een wit voertuig. Na de schietpartij schoot hij zichzelf in de borst. Hij is later aan zijn verwondingen overleden, melden Italiaanse media.
http://www.volkskrant.nl/(...)verkopers-dood.dhtml
Die zijn ook kei irritantquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:59 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind ze ook irritant, al die roma-muzikanten, straatkrantverkopers, en studenten die je een lidmaatschap van Amnesty of whatever proberen aan te smeren...
Doodschieten gaat me dan weer iets te ver.
Dodelijk irritant ja.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die zijn ook kei irritantVooral in de Zuid-Europese landen kunnen ze erg vervelend zijn, die Afrikanen die troep verkopen.
Maar doodschieten? Waarom meteen zoiets doen?
Laat me raden, straks wordt bewezen dat de dader extreemrechts is, en dan gaat iedereen roepen: ja die rechtsen weer!!quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:12 schreef Notizie- het volgende:
[..]
Dodelijk irritant ja.Er wordt vermeld (verschillende bronnen) dat de schutter extreemrechts is.
"is cultuur", is dan waarschijnlijk het tegenwoord.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:16 schreef bijdehand het volgende:
Laat me raden, straks wordt bewezen dat de dader extreemrechts is, en dan gaat iedereen roepen: ja die rechtsen weer!!
Ongetwijfeld zullen bepaalde mensen zo reageren. Blijf je houden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laat me raden, straks wordt bewezen dat de dader extreemrechts is, en dan gaat iedereen roepen: ja die rechtsen weer!!
... net als wanneer je een groep mensen hebt die bij ieder incident met een moslim of een linkse boomknuffelaar weer de schuld op die gehele groep schuift.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vooral die studenten met die amnesty of WWF mappen. Die proberen zoveel mogelijk te verdienen aan commissies onder het mom van 'het is voor een goed doel'. Bovendien houden ze gewoon aan ook als je weer een geen interesse hebt laten horen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:59 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind ze ook irritant, al die roma-muzikanten, straatkrantverkopers, en studenten die je een lidmaatschap van Amnesty of whatever proberen aan te smeren...
Doodschieten gaat me dan weer iets te ver.
http://www.google.com/hos(...)75e8ecb5da384176.711quote:Italian far-right gunman kills two Africans in Florence
An Italian far-right militant Tuesday killed two Senegalese vendors and wounded three people in a shooting spree in broad daylight in Florence after which he was found shot dead, media reported.
Eyewitnesses said they saw the man calmly getting out of a car at a street market on Piazza Dalmazia, north of the historic city centre, and firing off three shots that killed two vendors on the spot and gravely wounded a third.
The middle-aged white man, named as Gianluca Casseri by Corriere della Sera daily, then moved to a market in the centre where he wounded two more people.
Casseri was then shot dead, the reports said, although it was not immediately clear if he shot himself or was shot by police.
The reports said Casseri, a published author from the city of Pistoia in the Tuscany region, was using a large Magnum revolver handgun.
Around 200 Senegalese street vendors protested in the city centre after the shootings, crying and shouting "Shame! Shame!" and "Racists!" The vendors knocked over mopeds, rubbish bins and street signs in anger.
"I heard the shots but I thought they were fireworks. Then I turned around and I saw three men on the ground in blood," a street vendor was quoted by La Repubblica as saying at the scene of the Piazza Dalmazia shooting.
Another man said: "There are often Senegalese guys here who sell the usual stuff, they don’t bother anyone and no-one was expecting this."
Oftewel, een ordinaire aanslag.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:46 schreef Adam1981 het volgende:
Een extreemrechts kaalkopje.
[..]
http://www.google.com/hos(...)75e8ecb5da384176.711
http://news.smh.com.au/br(...)-20111214-1othn.htmlquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:03 schreef Dagonet het volgende:
200 straatverkopers gingen al vernielend protesteren. Had ze meteen opgepakt, ze verkopen toch altijd alleen maar illegale neptassen en ik betwijfel of ze legaal in Italië zijn.
Mwah, kaalkopje?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:46 schreef Adam1981 het volgende:
Een extreemrechts kaalkopje.
[..]
http://www.google.com/hos(...)75e8ecb5da384176.711
Breivikje niet, dat implicieert dat hij het goed heeft uitgestippeld.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een Breivikje. Het gaat hier wederom om een lone wolf.
Als je onder lone wolf een individuele gek verstaat dan klopt dat ja.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een Breivikje. Het gaat hier wederom om een lone wolf.
Uit niets blijkt dat het niet het geval zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Breivikje niet, dat implicieert dat hij het goed heeft uitgestippeld.
Ik denk dat zelfs de grootste idioot met een beetje voorbereiding een stuk meer doden op z'n geweten kan hebben dus de kans lijkt me zeer waarschijnlijk dat het geen breivikje was.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uit niets blijkt dat het niet het geval zou kunnen zijn.
Ik denk het niet. Het politieke motief is in ieder geval aanwezig. Breivikje of niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs de grootste idioot met een beetje voorbereiding een stuk meer doden op z'n geweten kan hebben dus de kans lijkt me zeer waarschijnlijk dat het geen breivikje was.
Hij stapt in zijn auto, rijdt naar een plein waar vaak immigranten hun waar proberen te slijten en schiet er 3 neer. Vervolgens verplaatst hij zich om elders voor nog 2 gewonden te zorgen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uit niets blijkt dat het niet het geval zou kunnen zijn.
Niet echt. Dat de wijze van voorbereiding niet hetzelfde is, maakt niet dat de vergelijking met een Breivik niet mogelijk is. Wat jij hier poogt te doen is een één op één vergelijking van twee aanslagen. Dan mis je toch echt de essentie, namelijk het motief. Het feit dat hij rustig zijn auto uitstapte, nadrukkelijk naar een gebied was gereden waar hij deze straatverkopers kon vinden, een wapen bij zich had met voldoende munitie, is voldoende reden om aan te nemen dat hij voorbereid op pad ging. En dan laat ik nog het feit dat hij naar een andere locatie rijdt, waar wederom specifiek verkopers van Senegalese afkomst staan, buiten beschouwing.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij stapt in zijn auto, rijdt naar een plein waar vaak immigranten hun waar proberen te slijten en schiet er 3 neer. Vervolgens verplaatst hij zich om elders voor nog 2 gewonden te zorgen.
De meeste slachtoffers zijn gewond, zijn wapen was een langzaam vurend handwapen en of hij heeft zichzelf vervolgens in zijn buik geschoten of hij heeft zich al erg snel laten neerschieten.
Opsomming: slecht wapen, geen vest, weinig slachtoffers, amateuristische zelfmoord/ vrijwel direct uitgeschakeld door politie en hij ziet er ook alles behalve uit als een goed getrainde terrorist.
Politiek motief: mogelijk, maar daar houd de vergelijking met Breivik dan ook op.
Of teveel afgezet door die straatverkopers en aan het flippen geslagen. Is ook mogelijk natuurlijk, dat hij dacht een Louis Vuittontas te kopen en thuis bleek het nep te zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:32 schreef Flow3r het volgende:
Goed getraind of niet, zijn bedoeling lijkt me duidelijk, smerige racist
Nou ja, je struikelt zowat over die verkopers.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
En dan laat ik nog het feit dat hij naar een andere locatie rijdt, waar wederom specifiek verkopers van Senegalese afkomst staan, buiten beschouwing.
Voorbereid was hij absoluut niet. Een magnum revolver is absoluut ongeschikt om een groot aantal mensen om het leven te brengen. Hij ging naar een locatie waar altijd van zulke verkopers aanwezig zijn, hij had geen bescherming en als je 3 schoten lost om vervolgens naar een andere locatie te gaan dan kan je netzo goed van tevoren de politie waarschuwen. Absoluut niet efficient of voorbereid.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet echt. Dat de wijze van voorbereiding niet hetzelfde is, maakt niet dat de vergelijking met een Breivik niet mogelijk is. Wat jij hier poogt te doen is een één op één vergelijking van twee aanslagen. Dan mis je toch echt de essentie, namelijk het motief. Het feit dat hij rustig zijn auto uitstapte, nadrukkelijk naar een gebied was gereden waar hij deze straatverkopers kon vinden, een wapen bij zich had met voldoende munitie, is voldoende reden om aan te nemen dat hij voorbereid op pad ging. En dan laat ik nog het feit dat hij naar een andere locatie rijdt, waar wederom specifiek verkopers van Senegalese afkomst staan, buiten beschouwing.
Ik moet lachen ook nog.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of teveel afgezet door die straatverkopers en aan het flippen geslagen. Is ook mogelijk natuurlijk, dat hij dacht een Louis Vuittontas te kopen en thuis bleek het nep te zijn.
Dat weet ik, hoe denk je dat ik aan z'n foto kom?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef Notizie- het volgende:
[..]
Ik moet lachen ook nog.
De Italiaanse politie heeft de naam van de dader vrijgegeven: Gianluca Casseri.
Het is aannemelijk, waarschijnlijk maar niet 100% zeker dat het uit racistische motieven uitgevoerd werd.quote:Hij schreef artikelen op rechts-extremistische websites en was lid van de fascistische beweging 'Casa Pound', die clubhuizen heeft door heel Italië.
In een communiqué verklaart de organisatie dat Casseri inderdaad een symphatisant was van de organisatie. De man was ook bekend bij de politie, vanwege deelname aan demonstraties van 'Casa Pound'.
Duidelijk, lijkt me.
Dat de wijze van voorbereiding een andere is dan die van Breivik, maakt niet dat hij niet voorbereid was. Als je een wapen meeneemt, met het doel negers te vermoorden, ben je al voorbereid. Het doet er dan echt niet toe of je dan met een revolver of een automatisch geweer mensen gaat vermoorden. Of dat je nu wel of geen vest aan hebt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voorbereid was hij absoluut niet. Een magnum revolver is absoluut ongeschikt om een groot aantal mensen om het leven te brengen. Hij ging naar een locatie waar altijd van zulke verkopers aanwezig zijn, hij had geen bescherming en als je 3 schoten lost om vervolgens naar een andere locatie te gaan dan kan je netzo goed van tevoren de politie waarschuwen. Absoluut niet efficient of voorbereid.
Wel moedig, meestal gaat het door het hooft. Ik heb ooit eens gelezen dat vrouwen zichzelf nooit van het leven beroven met een mes, dus je zelf door het hart schieten hmm ..quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Jezelf van kant willen maken door in je borst te schieten.
Serieus? Hooft?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:46 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Wel moedig, meestal gaat het door het hooft. Ik heb ooit eens gelezen dat vrouwen zichzelf nooit van het leven beroven met een mes, dus je zelf door het hart schieten hmm ..
Het kan vanalles zijn, gefrustreerd in zijn persoonlijk leven en dan ..... de schuld geven, maar het kan ook zijn dat hij het politiek niet meer helemaal ok vondt. Maar dat betekend niet dat iemand maar moet gaan doden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat de wijze van voorbereiding een andere is dan die van Breivik, maakt niet dat hij niet voorbereid was. Als je een wapen meeneemt, met het doel negers te vermoorden, ben je al voorbereid.
Niets moedig, gewoon dom. Veel te veel kans dat je het overleeft met al die botten, en dan moet je nog goed mikken ook.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:46 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Wel moedig, meestal gaat het door het hooft.
Ik bedoel, ik sta goed in het leven, maar kan jij zo even een kogel door je hooft jagen of waar dan ook dan ben je ergens toch ergens niet meer waar je wezen moet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niets moedig, gewoon dom. Veel te veel kans dat je het overleeft met al die botten, en dan moet je nog goed mikken ook.
Ik reageerde op je eerdere bericht omdat je deze dader een 'breivikje' noemde. Die vergelijking gaat, op het politieke gedeelte na dan, mank. Daarom vergeleek ik deze aanslag met die van Breivik en nergens anders om. De bewering dat deze aanslag goed is voorbereid is niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet echt. Dat de wijze van voorbereiding niet hetzelfde is, maakt niet dat de vergelijking met een Breivik niet mogelijk is. Wat jij hier poogt te doen is een één op één vergelijking van twee aanslagen. Dan mis je toch echt de essentie, namelijk het motief. Het feit dat hij rustig zijn auto uitstapte, nadrukkelijk naar een gebied was gereden waar hij deze straatverkopers kon vinden, een wapen bij zich had met voldoende munitie, is voldoende reden om aan te nemen dat hij voorbereid op pad ging. En dan laat ik nog het feit dat hij naar een andere locatie rijdt, waar wederom specifiek verkopers van Senegalese afkomst staan, buiten beschouwing.
Natuurlijk wel. Er lopen daar ook Italianen rond. Hij kan niet per toeval alleen maar vijf Afrikanen neerschieten. Er zal inderdaad vast wel iets geweest zijn wat hem op dat moment zover heeft laten komen maar dat neemt niet weg dat het niet uit racistische motieven is geweest anders had hij wel willekeurig om zich heen geschoten en niet gericht op kleurlingen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat weet ik, hoe denk je dat ik aan z'n foto kom?
[..]
Het is aannemelijk, waarschijnlijk maar niet 100% zeker dat het uit racistische motieven uitgevoerd werd.
Je moet je sowieso afvragen waarom juist op dit moment en zo klungelig. Er is dus wel iets geweest wat hem over de edge dreef.
Ik denk dat het idd racistisch is, maar er moet dan wel een kronkel wel in zijn hooft zitten om tot zo een daad te komen. Ik ben bepaalde mensen van een bepaald geloof ook wel zat maar ik ga niet lopen moorden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:52 schreef Notizie- het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Er lopen daar ook Italianen rond. Hij kan niet per toeval alleen maar vijf Afrikanen neerschieten. Er zal inderdaad vast wel iets geweest zijn wat hem op dat moment zover heeft laten komen maar dat neemt niet weg dat het niet uit racistische motieven is geweest anders had hij wel willekeurig om zich heen geschoten en niet gericht op kleurlingen.
Ja, natuurlijk was hij ziek in zijn hoofd. Jammer dat zulke mensen zichzelf niet gewoon van het leven beroven en andere mensen er verder buiten laten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:53 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Ik denk dat het idd racistisch is, maar er moet dan wel een kronkel wel in zijn hooft zitten om tot zo een daad te komen. Ik ben bepaalde mensen van een bepaald geloof ook wel zat maar ik ga niet lopen moorden.
Dat is wat ik probeer te zeggen, maar wat ik niet snap is komt dit zomaar uit het niets heeft niemand anders iets gemerkt van zijn geestelijke nood? Ik ga het maar niet hebben over Breivik die was zo gestoord iemand moet toch iets gemerkt hebben .. Maar even een tussennoot... Ik ben bepaalde gedragingen van mensen ook zat, en ik mag dat zeggen maar ik zal er nooit voor moorden ik snap het verschil niet zo goed .. wat is er mis met een discussie ?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:57 schreef Notizie- het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk was hij ziek in zijn hoofd. Jammer dat zulke mensen zichzelf niet gewoon van het leven beroven en andere mensen er verder buiten laten.
Ik heb je link gelezen, ik snap het wel maar ik kan me er niet in vinden. Als ik zo ga denken dan ben ik verkeerd bezig .. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik tegen een grens ga aanlopen .. Gelukkig heb ik gezond verstand. En probeer het op een discussie te laten aanlopen:)quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:23 schreef Brussel het volgende:
Al zijn slachtoffers waren Senegaleze moslims. Dit kan weer toegevoegd worden aan de lange lijst van terroristische aanslagen van extreemrechts, ja en dan krijg je idd zulke resultaten van Europol:
Less Than 1% of Terrorist Attacks by Muslims
http://www.loonwatch.com/(...)-attacks-by-muslims/
Ik denk dat hun geloof vrij irrelevant was in deze.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:23 schreef Brussel het volgende:
Al zijn slachtoffers waren Senegaleze moslims. Dit kan weer toegevoegd worden aan de lange lijst van terroristische aanslagen van extreemrechts, ja en dan krijg je idd zulke resultaten van Europol:
Less Than 1% of Terrorist Attacks by Muslims
http://www.loonwatch.com/(...)-attacks-by-muslims/
Denk ik ook. Bij die mensen zal het puur om huidskleur gegaan zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat hun geloof vrij irrelevant was in deze.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |