abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105544892
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mwah, kaalkopje?

[ afbeelding ]
Een Breivikje. Het gaat hier wederom om een lone wolf.
pi_105545131
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Breivikje niet, dat implicieert dat hij het goed heeft uitgestippeld.
pi_105545163
De twee Senegalezen die dood zijn geschoten waren illegaal hoorde ik net op Journaal 24. Ik vind het triest dat iemand tot zo'n daad kan komen. :{
pi_105545373
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als je onder lone wolf een individuele gek verstaat dan klopt dat ja.
En een Breivikje? Eerder een slecht of niet voorbereide wanhoopsdaad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_105545425
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Breivikje niet, dat implicieert dat hij het goed heeft uitgestippeld.
Uit niets blijkt dat het niet het geval zou kunnen zijn.
pi_105545495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs de grootste idioot met een beetje voorbereiding een stuk meer doden op z'n geweten kan hebben dus de kans lijkt me zeer waarschijnlijk dat het geen breivikje was.
pi_105545933
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs de grootste idioot met een beetje voorbereiding een stuk meer doden op z'n geweten kan hebben dus de kans lijkt me zeer waarschijnlijk dat het geen breivikje was.
Ik denk het niet. Het politieke motief is in ieder geval aanwezig. Breivikje of niet.
pi_105545942
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij stapt in zijn auto, rijdt naar een plein waar vaak immigranten hun waar proberen te slijten en schiet er 3 neer. Vervolgens verplaatst hij zich om elders voor nog 2 gewonden te zorgen.

De meeste slachtoffers zijn gewond, zijn wapen was een langzaam vurend handwapen en of hij heeft zichzelf vervolgens in zijn buik geschoten of hij heeft zich al erg snel laten neerschieten.

Opsomming: slecht wapen, geen vest, weinig slachtoffers, amateuristische zelfmoord/ vrijwel direct uitgeschakeld door politie en hij ziet er ook alles behalve uit als een goed getrainde terrorist.

Politiek motief: mogelijk, maar daar houd de vergelijking met Breivik dan ook op.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:32:17 #34
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105546001
Goed getraind of niet, zijn bedoeling lijkt me duidelijk, smerige racist :r
pi_105546113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij stapt in zijn auto, rijdt naar een plein waar vaak immigranten hun waar proberen te slijten en schiet er 3 neer. Vervolgens verplaatst hij zich om elders voor nog 2 gewonden te zorgen.

De meeste slachtoffers zijn gewond, zijn wapen was een langzaam vurend handwapen en of hij heeft zichzelf vervolgens in zijn buik geschoten of hij heeft zich al erg snel laten neerschieten.

Opsomming: slecht wapen, geen vest, weinig slachtoffers, amateuristische zelfmoord/ vrijwel direct uitgeschakeld door politie en hij ziet er ook alles behalve uit als een goed getrainde terrorist.

Politiek motief: mogelijk, maar daar houd de vergelijking met Breivik dan ook op.
Niet echt. Dat de wijze van voorbereiding niet hetzelfde is, maakt niet dat de vergelijking met een Breivik niet mogelijk is. Wat jij hier poogt te doen is een één op één vergelijking van twee aanslagen. Dan mis je toch echt de essentie, namelijk het motief. Het feit dat hij rustig zijn auto uitstapte, nadrukkelijk naar een gebied was gereden waar hij deze straatverkopers kon vinden, een wapen bij zich had met voldoende munitie, is voldoende reden om aan te nemen dat hij voorbereid op pad ging. En dan laat ik nog het feit dat hij naar een andere locatie rijdt, waar wederom specifiek verkopers van Senegalese afkomst staan, buiten beschouwing.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2011 19:35:37 ]
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:37:39 #36
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105546252
Breivik richtte zich op zijn 'eigen volk' dat in zijn ogen heulde met de 'multiculturele vijand'.
Deze man richtte zich niet op Italianen maar op Senegalezen, die hij duidelijk niet zag als zijn 'eigen' volk'.

Doelbewust.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:38:30 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105546301
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:32 schreef Flow3r het volgende:
Goed getraind of niet, zijn bedoeling lijkt me duidelijk, smerige racist :r
Of teveel afgezet door die straatverkopers en aan het flippen geslagen. Is ook mogelijk natuurlijk, dat hij dacht een Louis Vuittontas te kopen en thuis bleek het nep te zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:39:16 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105546329
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
En dan laat ik nog het feit dat hij naar een andere locatie rijdt, waar wederom specifiek verkopers van Senegalese afkomst staan, buiten beschouwing.
Nou ja, je struikelt zowat over die verkopers.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_105546489
quote:

[..]

Niet echt. Dat de wijze van voorbereiding niet hetzelfde is, maakt niet dat de vergelijking met een Breivik niet mogelijk is. Wat jij hier poogt te doen is een één op één vergelijking van twee aanslagen. Dan mis je toch echt de essentie, namelijk het motief. Het feit dat hij rustig zijn auto uitstapte, nadrukkelijk naar een gebied was gereden waar hij deze straatverkopers kon vinden, een wapen bij zich had met voldoende munitie, is voldoende reden om aan te nemen dat hij voorbereid op pad ging. En dan laat ik nog het feit dat hij naar een andere locatie rijdt, waar wederom specifiek verkopers van Senegalese afkomst staan, buiten beschouwing.
Voorbereid was hij absoluut niet. Een magnum revolver is absoluut ongeschikt om een groot aantal mensen om het leven te brengen. Hij ging naar een locatie waar altijd van zulke verkopers aanwezig zijn, hij had geen bescherming en als je 3 schoten lost om vervolgens naar een andere locatie te gaan dan kan je netzo goed van tevoren de politie waarschuwen. Absoluut niet efficient of voorbereid.
pi_105546564
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Of teveel afgezet door die straatverkopers en aan het flippen geslagen. Is ook mogelijk natuurlijk, dat hij dacht een Louis Vuittontas te kopen en thuis bleek het nep te zijn.
Ik moet lachen ook nog. _O-

De Italiaanse politie heeft de naam van de dader vrijgegeven: Gianluca Casseri. Hij schreef artikelen op rechts-extremistische websites en was lid van de fascistische beweging 'Casa Pound', die clubhuizen heeft door heel Italië.

In een communiqué verklaart de organisatie dat Casseri inderdaad een symphatisant was van de organisatie. De man was ook bekend bij de politie, vanwege deelname aan demonstraties van 'Casa Pound'.

Duidelijk, lijkt me.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:45:47 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105546642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef Notizie- het volgende:

[..]

Ik moet lachen ook nog.

De Italiaanse politie heeft de naam van de dader vrijgegeven: Gianluca Casseri.
Dat weet ik, hoe denk je dat ik aan z'n foto kom?

quote:
Hij schreef artikelen op rechts-extremistische websites en was lid van de fascistische beweging 'Casa Pound', die clubhuizen heeft door heel Italië.

In een communiqué verklaart de organisatie dat Casseri inderdaad een symphatisant was van de organisatie. De man was ook bekend bij de politie, vanwege deelname aan demonstraties van 'Casa Pound'.

Duidelijk, lijkt me.
Het is aannemelijk, waarschijnlijk maar niet 100% zeker dat het uit racistische motieven uitgevoerd werd.
Je moet je sowieso afvragen waarom juist op dit moment en zo klungelig. Er is dus wel iets geweest wat hem over de edge dreef.
pi_105546683
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voorbereid was hij absoluut niet. Een magnum revolver is absoluut ongeschikt om een groot aantal mensen om het leven te brengen. Hij ging naar een locatie waar altijd van zulke verkopers aanwezig zijn, hij had geen bescherming en als je 3 schoten lost om vervolgens naar een andere locatie te gaan dan kan je netzo goed van tevoren de politie waarschuwen. Absoluut niet efficient of voorbereid.
Dat de wijze van voorbereiding een andere is dan die van Breivik, maakt niet dat hij niet voorbereid was. Als je een wapen meeneemt, met het doel negers te vermoorden, ben je al voorbereid. Het doet er dan echt niet toe of je dan met een revolver of een automatisch geweer mensen gaat vermoorden. Of dat je nu wel of geen vest aan hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2011 19:47:22 ]
pi_105546701
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Jezelf van kant willen maken door in je borst te schieten. :')
Wel moedig, meestal gaat het door het hooft. Ik heb ooit eens gelezen dat vrouwen zichzelf nooit van het leven beroven met een mes, dus je zelf door het hart schieten hmm ..
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_105546751
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:46 schreef AndreaW het volgende:

[..]

Wel moedig, meestal gaat het door het hooft. Ik heb ooit eens gelezen dat vrouwen zichzelf nooit van het leven beroven met een mes, dus je zelf door het hart schieten hmm ..
Serieus? Hooft? :P
pi_105546785
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat de wijze van voorbereiding een andere is dan die van Breivik, maakt niet dat hij niet voorbereid was. Als je een wapen meeneemt, met het doel negers te vermoorden, ben je al voorbereid.
Het kan vanalles zijn, gefrustreerd in zijn persoonlijk leven en dan ..... de schuld geven, maar het kan ook zijn dat hij het politiek niet meer helemaal ok vondt. Maar dat betekend niet dat iemand maar moet gaan doden.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:50:27 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105546879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:46 schreef AndreaW het volgende:

[..]

Wel moedig, meestal gaat het door het hooft.
Niets moedig, gewoon dom. Veel te veel kans dat je het overleeft met al die botten, en dan moet je nog goed mikken ook.
pi_105546922
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niets moedig, gewoon dom. Veel te veel kans dat je het overleeft met al die botten, en dan moet je nog goed mikken ook.
Ik bedoel, ik sta goed in het leven, maar kan jij zo even een kogel door je hooft jagen of waar dan ook dan ben je ergens toch ergens niet meer waar je wezen moet.
pi_105546939
quote:

[..]

Ik reageerde op je eerdere bericht omdat je deze dader een 'breivikje' noemde. Die vergelijking gaat, op het politieke gedeelte na dan, mank. Daarom vergeleek ik deze aanslag met die van Breivik en nergens anders om. De bewering dat deze aanslag goed is voorbereid is niet serieus te nemen.

Over het motief kan je slechts speculeren. Dat er racistische elementen bijkomen zou een goede mogelijkheid zijn.
pi_105546951
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat weet ik, hoe denk je dat ik aan z'n foto kom?

[..]

Het is aannemelijk, waarschijnlijk maar niet 100% zeker dat het uit racistische motieven uitgevoerd werd.
Je moet je sowieso afvragen waarom juist op dit moment en zo klungelig. Er is dus wel iets geweest wat hem over de edge dreef.
Natuurlijk wel. Er lopen daar ook Italianen rond. Hij kan niet per toeval alleen maar vijf Afrikanen neerschieten. Er zal inderdaad vast wel iets geweest zijn wat hem op dat moment zover heeft laten komen maar dat neemt niet weg dat het niet uit racistische motieven is geweest anders had hij wel willekeurig om zich heen geschoten en niet gericht op kleurlingen.
pi_105547033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:52 schreef Notizie- het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Er lopen daar ook Italianen rond. Hij kan niet per toeval alleen maar vijf Afrikanen neerschieten. Er zal inderdaad vast wel iets geweest zijn wat hem op dat moment zover heeft laten komen maar dat neemt niet weg dat het niet uit racistische motieven is geweest anders had hij wel willekeurig om zich heen geschoten en niet gericht op kleurlingen.
Ik denk dat het idd racistisch is, maar er moet dan wel een kronkel wel in zijn hooft zitten om tot zo een daad te komen. Ik ben bepaalde mensen van een bepaald geloof ook wel zat maar ik ga niet lopen moorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')