DWS ken ik wel, veel van mijn klasgenootjes op de basischool zaten daar op.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:28 schreef Ferdo het volgende:
FC Amsterdam vergeten (of voorlopers als DWS (landskampioen '64) en de Volewijckers)? Al is dat alweer behoorlijk lang geleden verdwenen.
Rotterdam ook maar daar hebben ze wel meerdere beroemde clubs in het topvoetbal.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:27 schreef lurf_doctor het volgende:
Omdat Amsterdam een dorp is vergeleken met de steden die je noemt.
Scouten heten dat in het moderne voetbalquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:41 schreef Jerro het volgende:
Ajax jat alle talentjes uit de omgeving op vroege leeftijd, en dus kan een amateur club niet door breken
Dat doen de grote clubs als Chelsea en Arsenal ook in hun regio dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:41 schreef Jerro het volgende:
Ajax jat alle talentjes uit de omgeving op vroege leeftijd, en dus kan een amateur club niet door breken
en Ajax heeft FC Amsterdam de nek om gedraait door te eisen dat zij ook recht hadden op geld van de gemeente als FC Amsterdam dat ook kreeg.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:57 schreef msnk het volgende:
Vroegah had je nog DWS, Volewijkers (sp), Blauw-Wit. SDW wil ik ook nog wel meerekenenFC Amsterdam heeft ze allemaal genekt. En 3xEC1 zal er ook heel veel mee te maken hebben gehad
Tjah verder heb je ook amateurclub AFC met wat aanhang
Dat er in Rotterdam genoeg animo is voor 3 clubs vind ik wel knap.
Helaas maar waar.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:48 schreef Caland het volgende:
Teveel import, toeristen, studenten etc. die maar weinig binding met de stad hebben, laat staan een voetbalclub.
London is huge, maar Barcelona valt wel mee hoor, 2x Amsterdam.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:16 schreef J2T het volgende:
Amsterdam is ook meer een dorp vergeleken met de steden die jij opnoemt. Londen en Barca kun je qua grootte misschien beter vergelijken met de provincie Noord-Holland(al kom je dan nog steeds niet in de buurt van de grootte van die andere 2 steden). En in die provincie heeft Ajax wel een rivaal, AZ.
Uruguay is pas een topland, maar 4 miljoen inwoners en toch zulke prestaties. Schijnt het meest welvarende land van Zuid-Amerika te zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:27 schreef Self-Catering het volgende:
Als je puur kijkt naar inwonersaantallen doet Nederland het nog geeneens zo slecht op het internationale toneel
Goed geprobeerd.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:33 schreef J2T het volgende:
Als ik net zo rijk was als die sjeik van City zou ik gewoon een nieuwe club opzetten in Amsterdam en dan het Olympisch stadion gebruiken als mijn thuis basis. Gewoon beginnen in de hoofdklasse en binnen vijf jaar kampioen van Nederland worden. Mag Cruijff wel de jeugd onder handen nemen. TDK en Le Coq Sportif als sponsor obv.
quote:
Psv en Eindhoven heb je ook nogquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:04 schreef Quisho het volgende:
[..]Dat sowieso.
Bij een heleboel hoogstaande divisies hebben de grootste steden inderdaad meerdere clubs in de hoogste divisie, maar Nederland is gewoon te klein daarvoor denk ik. Want er zijn toch ook geen steden verder in Nederland die meerde professionele clubs heeft buiten Rotterdam om?
Maar Excelsior niet lang meer in de Eredivisie zitten, en dan heeft Rotterdam ook nog maar 1 Eredivisie club.
wut?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:04 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Psv en Eindhoven heb je ook nog
Psv en Eindhoven heb je ook nogquote:Want er zijn toch ook geen steden verder in Nederland die meerde professionele clubs heeft buiten Rotterdam om?
Almere ligt nieteens in Noord-Holland man schelequote:Op dinsdag 13 december 2011 17:12 schreef DonRaja het volgende:
Amsterdam mag Almere City ook claimen, dat is toch nog maar een kwestie van tijd voordat Almere wordt omgedoopt tot Amsterdam-Uiterst-Oost.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:13 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Almere ligt nieteens in Noord-Holland man schele
Alleen maar om van Almere, Amsterdam te maken.quote:Noord-Holland, Flevoland en Utrecht bekijken fusie
Waar heb ik het over Noord-Holland gehad, dove?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:13 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Almere ligt nieteens in Noord-Holland man schele
blinde.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Waar heb ik het over Noord-Holland gehad, dove?
Hij zegt net zo rijk als die sjeik....quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:43 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
Goed geprobeerd.
Maar dan heb je nog steeds een Sjeik aan het roer..
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:18 schreef msnk het volgende:
[..]
Hij zegt net zo rijk als die sjeik....
Is toch niet toegestaan?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:22 schreef Dr.Horrible het volgende:
Een paar jaar geleden had Türkiyemspor de ambitie om de tweede Amsterdamse profclub te worden. Maar over 'n paar jaar speelt misschien een tweede team van Ajax in de Jupiler League.
Nopequote:
Tja, in principe doen we hier toch met die satelliet-clubs hetzelfdequote:Op dinsdag 13 december 2011 17:29 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nope
Ajax Amateurs zou wel kunnen overigens
Wel raar want in de Bundesliga en de Spaanse liga is het wel gewoon mogelijk dat B teams in de eerste divisie spelen
Deels met je eens maar een b team of jong ajax/feyenoord of wat dan ook is geen sattelietclub toch?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:33 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Tja, in principe doen we hier toch met die satelliet-clubs hetzelfde
Klopt, een satellietclub houdt toch nog een eigen identiteit. Ik kan enkel bedenken dat ze in NL vrezen voor een veredelde landelijke A-junioren competitie.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:38 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Deels met je eens maar een b team of jong ajax/feyenoord of wat dan ook is geen sattelietclub toch?
Terwijl een Jong Feyenoord of Jong Ajax toch wel beter is dan een Agovv of wat dan ookquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:41 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Klopt, een satellietclub houdt toch nog een eigen identiteit. Ik kan enkel bedenken dat ze in NL vrezen voor een veredelde landelijke A-junioren competitie.
Eens.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:43 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Terwijl een Jong Feyenoord of Jong Ajax toch wel beter is dan een Agovv of wat dan ook
Probleem in Nederland is gewoon dat wij geen regel hebben dat clubs doorstoten vanuit de Amateurs naar de profs terwijl het in Belgie bv wel al zo is
Mwah ja en nee.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:45 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Eens.
OT: Ik denk eerlijk gezegd dat er in Amsterdam nog wel ruimte is voor een (kleine) profclub. Maar dan een echte cultclub (type Sankt Pauli)
Je kent de stad zeker weten beter dan ik, dus daar hoeven we niet over te discussieren.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:46 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Mwah ja en nee.
In Amsterdam is er denk ik serieus niet genoeg draagvlak voor een 2e club
Nee nieteens maar het is jaren geleden dat een Fc Amsterdam is weggevallen of dws terug naar de amateurs.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je kent de stad zeker weten beter dan ik, dus daar hoeven we niet over te discussieren.![]()
Kan misschien ook zijn doordat andere sporten een grotere achterban hebben in Amsterdam?
Ok, maar zoals iemand eerder opmerkte: Amsterdam is hierin blijkbaar niet uniek, zie Parijs en Brussel.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee nieteens maar het is jaren geleden dat een Fc Amsterdam is weggevallen of dws terug naar de amateurs.
Sparta en Excelsior bestaan al jaren dus hebben nog een beetje achterban in Rotterdam.
Hoe wil je ooit nieuwe supporters gaan halen?
Zwarte schapen de voorloper van omniworld en Fc Almere had het ook niet gered en die club heeft ook ampers toeschouwers
Seizoenskaart kost 70euro en ik kom er alleen omdat een vriend van mij er speelt bv
Brussel heeft Anderlecht en Fc Brussel, speelde paar jaar terug nog Eredivisiequote:Op dinsdag 13 december 2011 17:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ok, maar zoals iemand eerder opmerkte: Amsterdam is hierin blijkbaar niet uniek, zie Parijs en Brussel.
Volgens mijn collega's hier (in Brussel) is FC Brussel geen profclub.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:57 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Brussel heeft Anderlecht en Fc Brussel, speelde paar jaar terug nog Eredivisie
Parijs zou weleens kunnen ja
Parijs heeft overigens Paris Fc en Red Star Parisquote:
FC Molenbeek Brussels Strombeek is een Belgische voetbalclub uit Brussel. De club ontstond in 2002 uit een fusie. R.W.D. Molenbeek (met stamnummer 47) ging na problemen op in de club K.F.C. Strombeek (stamnummer 1936). Tussen de seizoenen 2004/05 en 2007/08 speelde de eerste ploeg in Eerste Klasse. Nu speelt FC Brussels in Tweede Klasse.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:01 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Volgens mijn collega's hier (in Brussel) is FC Brussel geen profclub.
Collega's zijn Anderlechtsupporters... zij ontkennen het bestaan van FC Brussels blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:02 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
FC Molenbeek Brussels Strombeek is een Belgische voetbalclub uit Brussel. De club ontstond in 2002 uit een fusie. R.W.D. Molenbeek (met stamnummer 47) ging na problemen op in de club K.F.C. Strombeek (stamnummer 1936). Tussen de seizoenen 2004/05 en 2007/08 speelde de eerste ploeg in Eerste Klasse. Nu speelt FC Brussels in Tweede Klasse.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Collega's zijn Anderlechtsupporters... zij ontkennen het bestaan van FC Brussels blijkbaar.
Als je willekeurig door Amsterdam loopt zie je gewoon heel weinig Ajax... En ap helemaal geen andere sporten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Kan misschien ook zijn doordat andere sporten een grotere achterban hebben in Amsterdam?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:48 schreef Caland het volgende:
Teveel import, toeristen, studenten etc. die maar weinig binding met de stad hebben, laat staan een voetbalclub.
Als dat gezeik bij Ajax maar lang genoeg door gaat komt er op een gegeven moment vast wel een afscheidingsbeweging a la fc united of manchesterquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee nieteens maar het is jaren geleden dat een Fc Amsterdam is weggevallen of dws terug naar de amateurs.
Sparta en Excelsior bestaan al jaren dus hebben nog een beetje achterban in Rotterdam.
Zwarte schapen de voorloper van omniworld en Fc Almere had het ook niet gered en die club heeft ook ampers toeschouwers
Seizoenskaart kost 70euro en ik kom er alleen omdat een vriend van mij er speelt bv
Valt wel mee hoor. Ik zie genoeg mensen met AFCA kleding, Ajax sjaals en iets met Ajax in hun auto.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:11 schreef msnk het volgende:
[..]
Als je willekeurig door Amsterdam loopt zie je gewoon heel weinig Ajax... En ap helemaal geen andere sporten.
[..]
Nooitquote:Op dinsdag 13 december 2011 18:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als dat gezeik bij Ajax maar lang genoeg door gaat komt er op een gegeven moment vast wel een afscheidingsbeweging a la fc united of manchester
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Ik zie genoeg mensen met AFCA kleding, Ajax sjaals en iets met Ajax in hun auto.
kloptquote:Op dinsdag 13 december 2011 18:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als zij het oude logo gebruiken ben jij ook gelijk over
Als de seizoenskaarten van Ajax onbetaalbaar worden zie ik zoiets eigenlijk best nog eens gebeuren.quote:Als dat gezeik bij Ajax maar lang genoeg door gaat komt er op een gegeven moment vast wel een afscheidingsbeweging a la fc united of manchester
We blijven wel gierige joden he dus tjaquote:Op dinsdag 13 december 2011 20:59 schreef Dr.Horrible het volgende:
[..]
Als de seizoenskaarten van Ajax onbetaalbaar worden zie ik zoiets eigenlijk best nog eens gebeuren.
Sparta niet manquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:05 schreef RonnieHansen het volgende:
Er is gewoon te weinig draagvlak voor een extra voetbalclub in Amsterdam. DWS, De Volewijckers en FC Amsterdam gingen al ten onder.. Eigenlijk is er in Rotterdam ook geen markt voor 3 betaalde clubs. Sparta en Excelsior rommelen wat in de marge, die kunnen beter kappen.
Nee. Amsterdam, Zaanstad, Oostzaan, Landsmeer, Haarlem,Amstelveen,Hoorddorp etc zitten allemaal aan elkaar vast.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Omdat A'dam amper 1 stadsdeel van Londen is natuurlijk.
Verder heeft R'dam er 3 omdat R'dam de enige metropool-achtige regio is van NL.
Jawel.quote:
Ging om je 2e zin.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jawel.
DH had er ook ooit 2: Holland Sport en ADO. Wat na de fusie de extreem succesvolle club voor (en ik citeer) 'alle Hagenaars' FC Den Haag geworden.
Nee niet zoals dat bij Rotterdam het geval is. Zaanstad, Oostzaan, Haarlem, Hoofddorp etc zitten niet zoals Schiedam, Vlaardingen, Cappele etc volledig aan elkaar vast. De R'damse stadsregio is gewoon groter en heeft meer inwoners. En er is geen enkel andere profclub te vinden in die contreien. Behalve als je Dordrecht meetelt dan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. Amsterdam, Zaanstad, Oostzaan, Landsmeer, Haarlem,Amstelveen,Hoorddorp etc zitten allemaal aan elkaar vast.
oostzaan en hoofdorp zitten aan amsterdam vastquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee niet zoals dat bij Rotterdam het geval is. Zaanstad, Oostzaan, Haarlem, Hoofddorp etc zitten niet zoals Schiedam, Vlaardingen, Cappele etc volledig aan elkaar vast. De R'damse stadsregio is gewoon groter en heeft meer inwoners. En er is geen enkel andere profclub te vinden in die contreien. Behalve als je Dordrecht meetelt dan.
Venezuela doet het laatste tijd ook goed, 1-1 of 1-0 tegen Brazilië.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:33 schreef Homey het volgende:
[..]
Uruguay is pas een topland, maar 4 miljoen inwoners en toch zulke prestaties. Schijnt het meest welvarende land van Zuid-Amerika te zijn.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee niet zoals dat bij Rotterdam het geval is. Zaanstad, Oostzaan, Haarlem, Hoofddorp etc zitten niet zoals Schiedam, Vlaardingen, Cappele etc volledig aan elkaar vast. De R'damse stadsregio is gewoon groter en heeft meer inwoners. En er is geen enkel andere profclub te vinden in die contreien. Behalve als je Dordrecht meetelt dan.
Uhm, Oostzaan en landsmeer zitten gewoon helemaal vast aan Amsterdam. Zaanstad ook. Je kunt het ontkennen, maar ik woon in Amsterdam-Noord tegen zaanstad en oostzaan aanquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:17 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
oostzaan en hoofdorp zitten aan amsterdam vast
Zaanstad zit weer naast oostzaan en landsmeer zit ook naast oostzaan dus ga niet complete onzin praten
Joh Zaanstad ziet zich echt niet als A'damse buitenwijk hoor.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:17 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
oostzaan en hoofdorp zitten aan amsterdam vast
Zaanstad zit weer naast oostzaan en landsmeer zit ook naast oostzaan dus ga niet complete onzin praten
Dat is echt niet vergelijkbaar hoor:quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
Uhm, Oostzaan en landsmeer zitten gewoon helemaal vast aan Amsterdam. Zaanstad ook. Je kunt het ontkennen, maar ik woon in Amsterdam-Noord tegen zaanstad en oostzaan aan. Amstelveen en Haarlem ook zowat(tussen haarlem nog halfweg en Zwanenburg etc)
Ik kom uit Zaanstad manquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Joh Zaanstad ziet zich echt niet als A'damse buitenwijk hoor.
Wat steden als Schiedam, Vlaardingen, Capelle etc wel doen. En Zaanstad/Alkmaar heeft een eigen club natuurlijk.
Maar goed geloof je het toch lekker niet joh.
Feit is dat de R'damse agglomeratie ook een stuk meer inwoners heeft. Zal er ook wel mee te maken hebben.
Ja, maar heeft het de meeste supporters omdat er geen andere club is, of is er geen andere club omdat Ajax al de meeste supporters heeft?quote:Op woensdag 14 december 2011 12:16 schreef YoGi_Berra het volgende:
TS vergeet dat Getafe ook nog eens uit Madrid komt. Voor de rest, komt het misschien omdat Ajax de meeste suppporters heeft?
Niet echt een goed argument. Lissabon is dan bv maar een half stadsdeel van Londen en die hebben 3 clubs.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Omdat A'dam amper 1 stadsdeel van Londen is natuurlijk.
Verder heeft R'dam er 3 omdat R'dam de enige metropool-achtige regio is van NL.
quote:Op woensdag 14 december 2011 12:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet echt een goed argument. Lissabon is dan bv maar een half stadsdeel van Londen en die hebben 3 clubs.
quote:Lissabon: de agglomeratie telt zo'n 2.900.000 inwoners.
Amsterdam Nooooord, het stadsdeel waar je veel over hooorrt. Waren er in Amsterdam geen plannen om Turkiyemspor tot een bvo te maken?quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is echt niet vergelijkbaar hoor:
[ afbeelding ]
Hoop water ertussen, snelwegen. En A'dam Noord wordt door A'dammers ZELF al niet eens als A'dam gezien
[ afbeelding ]
Bij Rotterdam lopen de woonwijken gewoon in elkaar over.
Ze wilden dat zelf maar toen werd de voorzitter doodgeschotenquote:Op woensdag 14 december 2011 15:34 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Amsterdam Nooooord, het stadsdeel waar je veel over hooorrt. Waren er in Amsterdam geen plannen om Turkiyemspor tot een bvo te maken?
hehe, daarna is die club toch kapot gegaan en failliet verklaard? Vond het vroeger altijd wel leuke uitwedstrijdenquote:Op woensdag 14 december 2011 15:36 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ze wilden dat zelf maar toen werd de voorzitter doodgeschoten
Alkmaar ZAANstreek, hoezo heeft AZ niks meer daarmee te makenquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:38 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik kom uit Zaanstad man
Zaandam en dan heb je Amsterdam
Zaandam is Zaanstad
En AZ heeft allang al niks meer met Zaanstad te maken
Een paar duizendquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:10 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Sparta niet man
Elke thuiswedstrijd zit daar wel een paar duizend man hoor
Afhankelijk van wat je allemaal mee telt kom je in Amsterdam tussen de 2.1 miljoen en 2.8 miljoen.quote:
A'dammers die willen overdrijven en maar niet toegeven dat ze in een bovenmaats dorp wonen vergeleken met de meeste steden in het buitenlandquote:Op woensdag 14 december 2011 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat je allemaal mee telt kom je in Amsterdam tussen de 2.1 miljoen en 2.8 miljoen.
En dat is echt heel ruim genomen.quote:Amsterdam (Stadsregio Amsterdam; met de gemeenten Amsterdam, Amstelveen, Ouder-Amstel, Diemen, Weesp, Zaanstad en Haarlemmermeer), ca. 1.300.000 inwoners.
Je hebt een soort van punt, maar wat is de rest van nederland dan?quote:Op woensdag 14 december 2011 16:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
A'dammers die willen overdrijven en maar niet toegeven dat ze in een bovenmaats dorp wonen vergeleken met de meeste steden in het buitenland
[..]
En dat is echt heel ruim genomen.
Hetzelfde en even groot ongeveer:quote:Op woensdag 14 december 2011 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je hebt een soort van punt, maar wat is de rest van nederland dan?.
Wie woont er nu ook in Delftquote:Op woensdag 14 december 2011 16:34 schreef HeatWave het volgende:
En toch kent niemand buiten Nederland die dorpen.
Als we Lutjebroek als hoofdstad van Nederland hadden kende niemand Amsterdam.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:34 schreef HeatWave het volgende:
En toch kent niemand buiten Nederland die dorpen.
1. Ik ben gelukkig geen Amsterdammer.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
A'dammers die willen overdrijven en maar niet toegeven dat ze in een bovenmaats dorp wonen vergeleken met de meeste steden in het buitenland
[..]
De fout die ze met FC Amsterdam maakten, was dar ze dachten dat ze 3 typische buurtclubs konden samenvoegen en de supporters vervolgens naar het Olympisch stadion zouden komen. Ik was elke 2 weken bij DWS (en andere amateurclubs) te vinden, maar ben nooit naar een wedstrijd gegaan uit het betaalde voetbal.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
7000 is toch paar duizendquote:Op woensdag 14 december 2011 16:04 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
Een paar duizendExcelsior trekt gemiddeld meer dan 3000 toeschouwers en Sparta 7000. De enige profclub in Nederland die minder dan een paar duizend toeschouwers heeft bij wedstrijden is Almere City.
De binding met de Zaanstreek flapdrol, het is toch de club uit Alkmaar en niet uit Zaanstadquote:Op woensdag 14 december 2011 16:03 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Alkmaar ZAANstreek, hoezo heeft AZ niks meer daarmee te maken
Hoe oud ben je danquote:Op woensdag 14 december 2011 19:08 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
De fout die ze met FC Amsterdam maakten, was dar ze dachten dat ze 3 typische buurtclubs konden samenvoegen en de supporters vervolgens naar het Olympisch stadion zouden komen. Ik was elke 2 weken bij DWS (en andere amateurclubs) te vinden, maar ben nooit naar een wedstrijd gegaan uit het betaalde voetbal.
quote:Op woensdag 14 december 2011 16:04 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
Een paar duizendExcelsior trekt gemiddeld meer dan 3000 toeschouwers en Sparta 7000. De enige profclub in Nederland die minder dan een paar duizend toeschouwers heeft bij wedstrijden is Almere City.
quote:Op woensdag 14 december 2011 19:14 schreef Gravedigger het volgende:
67+ Ik heb DWS dus nog op de Overbrakerweg zien spelen
je hebt dus geen idee van de toeschouwersaantallenquote:
Nee ik kom idd niet wekelijks bij excelsior of sparta wijsneusquote:Op woensdag 14 december 2011 19:22 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
je hebt dus geen idee van de toeschouwersaantallen
Alsof dat er iets mee te maken heeft,. Je hebt gewoon geen idee van profvoetbal in Nederland, behalve misschien ajax.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:25 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee ik kom idd niet wekelijks bij excelsior of sparta wijsneus
wat is er mis met dat iemand een paar duizend zegt bij sparta dan?quote:Op woensdag 14 december 2011 19:29 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
Alsof dat er iets mee te maken heeft. Je hebt gewoon geen idee van profvoetbal in Nederland, behalve misschien ajax.
Een paar duizend is exact 2000, ja. In spreektaal wellicht 3000. In ieder geval zeker geen 7000.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:30 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
wat is er mis met dat iemand een paar duizend zegt bij sparta dan?
Dat is toch zo
Of is bij jou paar duizend echt precies 2000
jezus wat een opaquote:Op woensdag 14 december 2011 19:14 schreef Gravedigger het volgende:
quote:Op woensdag 14 december 2011 19:14 schreef Gravedigger het volgende:
Of Zaandamquote:Op woensdag 14 december 2011 16:37 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wie woont er nu ook in Delft
Berlijn stelt ook totaal niks voorquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:31 schreef Homey het volgende:
[..]
London is huge, maar Barcelona valt wel mee hoor, 2x Amsterdam.
Kijk eens naar Parijs, een enorme stad met maar 1 bekende voetbalclub, dat is pas vreemd.
Excelsior uit de Eredivisie en Eindhoven erbij. De Voetbal Hoofdstad van Nederland met 2 clubs in de eredivisie!quote:Op woensdag 14 december 2011 23:43 schreef Maanvis het volgende:
Ik hoop dat volgend jaar FC Eindhoven weer in de eredivisie speelt.
Volgens mij dachten ze dat vorig jaar ook in de winterstop.quote:
Klopt.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:15 schreef Homey het volgende:
In Amsterdam woont veel import en zo'n grote stad is het ook helemaal niet.
Het voetbal leeft daar gewoon niet zo.
Het kan nog erger, Delfenaren omdat ze totaal geen binding met Rotterdam voel(d)en en Ado toentertijd zo laag speelde dat ze het bestaan van de club amper kenden ten tijden dat er supportersgevoel werd ontwikkeld.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:26 schreef Caland het volgende:
Blijkbaar wel, maar daar komen dan weer alleen maar provincialen op af.
Als je gewoon door eens door Amsterdam fietst dan is het overduidelijk dat je Amstelveen, ouderamstel maar vooral Diemen echt wel tot Amsterdam kan rekenen. Als er geen bordjes stonden had je niet door dat je de gemeente uit was. Zaanstad is een ander geval, hoort wel een beetje bij Noord, maar Noord is dan weer niet echt Amsterdamquote:Op woensdag 14 december 2011 16:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Lutjebroekquote:Op woensdag 14 december 2011 16:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Als we Lutjebroek als hoofdstad van Nederland hadden kende niemand Amsterdam.
In principe wordt de stad begrenst tot waar de stadsbussen, trams en metro rijden. Dus Amstelveen en Diemen horen er gewoon bij, wat dat betreft heeft Amsterdam iets van 1 miljoen inwoners. Alleen je hebt nooit het metropool gevoel vanwege de laagbouw en de compacte bebouwing. Dat heb je veel meer in Rotterdam.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Als je gewoon door eens door Amsterdam fietst dan is het overduidelijk dat je Amstelveen, ouderamstel maar vooral Diemen echt wel tot Amsterdam kan rekenen. Als er geen bordjes stonden had je niet door dat je de gemeente uit was. Zaanstad is een ander geval, hoort wel een beetje bij Noord, maar Noord is dan weer niet echt Amsterdam. Weesp heeftnog duidelijk een stukje polder als begrenzing.. maar ligt wel weer tegen Driemond aan, wat wél gemeente Amsterdam is.
Maar het voornaamste is dat die andere gemeenten geen échte voetbalclubs hebben (want AZ is ondertussen gewoon FC alkmaar/ NH-Noord geworden). Dus dat trekt tegenwoordig allemaal naar Ajax
Als er geen boorden waren zou je niet weten dat je in zaandam bent hoor via Noordquote:Op donderdag 15 december 2011 15:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Als je gewoon door eens door Amsterdam fietst dan is het overduidelijk dat je Amstelveen, ouderamstel maar vooral Diemen echt wel tot Amsterdam kan rekenen. Als er geen bordjes stonden had je niet door dat je de gemeente uit was. Zaanstad is een ander geval, hoort wel een beetje bij Noord, maar Noord is dan weer niet echt Amsterdam. Weesp heeftnog duidelijk een stukje polder als begrenzing.. maar ligt wel weer tegen Driemond aan, wat wél gemeente Amsterdam is.
Maar het voornaamste is dat die andere gemeenten geen échte voetbalclubs hebben (want AZ is ondertussen gewoon FC alkmaar/ NH-Noord geworden). Dus dat trekt tegenwoordig allemaal naar Ajax
Klopt woon in een dorp er vlak naast.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:16 schreef thettes het volgende:
[..]
Daar zijn ze wel voornamelijk voor Ajax trouwens..
Haha serieus? Mijn ouders in Grootebroek en ik kom van oorsprong uit Enkhuizen. AZ trekt de laatste jaren ook veel volk trouwens.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:36 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
Klopt woon in een dorp er vlak naast.![]()
Redelijk wat jongens uit 410 wonen ook hier in de buurt.
Gloryhunters.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:07 schreef thettes het volgende:
[..]
Haha serieus? Mijn ouders in Grootebroek en ik kom van oorsprong uit Enkhuizen. AZ trekt de laatste jaren ook veel volk trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |