DWS ken ik wel, veel van mijn klasgenootjes op de basischool zaten daar op.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:28 schreef Ferdo het volgende:
FC Amsterdam vergeten (of voorlopers als DWS (landskampioen '64) en de Volewijckers)? Al is dat alweer behoorlijk lang geleden verdwenen.
Rotterdam ook maar daar hebben ze wel meerdere beroemde clubs in het topvoetbal.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:27 schreef lurf_doctor het volgende:
Omdat Amsterdam een dorp is vergeleken met de steden die je noemt.
Scouten heten dat in het moderne voetbalquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:41 schreef Jerro het volgende:
Ajax jat alle talentjes uit de omgeving op vroege leeftijd, en dus kan een amateur club niet door breken
Dat doen de grote clubs als Chelsea en Arsenal ook in hun regio dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:41 schreef Jerro het volgende:
Ajax jat alle talentjes uit de omgeving op vroege leeftijd, en dus kan een amateur club niet door breken
en Ajax heeft FC Amsterdam de nek om gedraait door te eisen dat zij ook recht hadden op geld van de gemeente als FC Amsterdam dat ook kreeg.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:57 schreef msnk het volgende:
Vroegah had je nog DWS, Volewijkers (sp), Blauw-Wit. SDW wil ik ook nog wel meerekenenFC Amsterdam heeft ze allemaal genekt. En 3xEC1 zal er ook heel veel mee te maken hebben gehad
Tjah verder heb je ook amateurclub AFC met wat aanhang
Dat er in Rotterdam genoeg animo is voor 3 clubs vind ik wel knap.
Helaas maar waar.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:48 schreef Caland het volgende:
Teveel import, toeristen, studenten etc. die maar weinig binding met de stad hebben, laat staan een voetbalclub.
London is huge, maar Barcelona valt wel mee hoor, 2x Amsterdam.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:16 schreef J2T het volgende:
Amsterdam is ook meer een dorp vergeleken met de steden die jij opnoemt. Londen en Barca kun je qua grootte misschien beter vergelijken met de provincie Noord-Holland(al kom je dan nog steeds niet in de buurt van de grootte van die andere 2 steden). En in die provincie heeft Ajax wel een rivaal, AZ.
Uruguay is pas een topland, maar 4 miljoen inwoners en toch zulke prestaties. Schijnt het meest welvarende land van Zuid-Amerika te zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:27 schreef Self-Catering het volgende:
Als je puur kijkt naar inwonersaantallen doet Nederland het nog geeneens zo slecht op het internationale toneel
Goed geprobeerd.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:33 schreef J2T het volgende:
Als ik net zo rijk was als die sjeik van City zou ik gewoon een nieuwe club opzetten in Amsterdam en dan het Olympisch stadion gebruiken als mijn thuis basis. Gewoon beginnen in de hoofdklasse en binnen vijf jaar kampioen van Nederland worden. Mag Cruijff wel de jeugd onder handen nemen. TDK en Le Coq Sportif als sponsor obv.
quote:
Psv en Eindhoven heb je ook nogquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:04 schreef Quisho het volgende:
[..]Dat sowieso.
Bij een heleboel hoogstaande divisies hebben de grootste steden inderdaad meerdere clubs in de hoogste divisie, maar Nederland is gewoon te klein daarvoor denk ik. Want er zijn toch ook geen steden verder in Nederland die meerde professionele clubs heeft buiten Rotterdam om?
Maar Excelsior niet lang meer in de Eredivisie zitten, en dan heeft Rotterdam ook nog maar 1 Eredivisie club.
wut?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:04 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Psv en Eindhoven heb je ook nog
Psv en Eindhoven heb je ook nogquote:Want er zijn toch ook geen steden verder in Nederland die meerde professionele clubs heeft buiten Rotterdam om?
Almere ligt nieteens in Noord-Holland man schelequote:Op dinsdag 13 december 2011 17:12 schreef DonRaja het volgende:
Amsterdam mag Almere City ook claimen, dat is toch nog maar een kwestie van tijd voordat Almere wordt omgedoopt tot Amsterdam-Uiterst-Oost.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:13 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Almere ligt nieteens in Noord-Holland man schele
Alleen maar om van Almere, Amsterdam te maken.quote:Noord-Holland, Flevoland en Utrecht bekijken fusie
Waar heb ik het over Noord-Holland gehad, dove?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:13 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Almere ligt nieteens in Noord-Holland man schele
blinde.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Waar heb ik het over Noord-Holland gehad, dove?
Hij zegt net zo rijk als die sjeik....quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:43 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
Goed geprobeerd.
Maar dan heb je nog steeds een Sjeik aan het roer..
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:18 schreef msnk het volgende:
[..]
Hij zegt net zo rijk als die sjeik....
Is toch niet toegestaan?quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:22 schreef Dr.Horrible het volgende:
Een paar jaar geleden had Türkiyemspor de ambitie om de tweede Amsterdamse profclub te worden. Maar over 'n paar jaar speelt misschien een tweede team van Ajax in de Jupiler League.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |