Nou ja, dan dump ik ze wel bij de buurman ofzo. Of het huis verkopen (oh dat gaat niet) en naar een betaalbare huurwoning verhuizen... (oh, dat lukt ook al niet)...quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dacht het niet... de kosten van de kinderopvang gaan ook flink omhoog![]()
En terecht natuurlijk, het is niet normaal dat ouders maar op de kosten van de samenleving hun kinderen in een opvang stoppen
Neem een krantenwijkquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, dan dump ik ze wel bij de buurman ofzo. Of het huis verkopen (oh dat gaat niet) en naar een betaalbare huurwoning verhuizen... (oh, dat lukt ook al niet)...
Oogkleppen op en blindstaren wordt dat ook wel eens genoemd in de volksmond. Ik ben geen tweeverdiener, ik ben 4 uitgever, waar 1 aan het werk is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Onzin, juist omdat er te weinig 'ikke, ikke, ikke' politiek bedreven wordt zijn er zoveel van die verziekende subsidies. Ik WIL niet meebetalen aan al die subsidies voor werkende tweeverdieners met hun aflossingsvrije tophypotheek, STOP daar eens mee
Want je krijgt ze zelf niet?quote:
Daar ben ik het mee eens. Helaas is dat onmogelijk. Mensen die zonder HRA niet rond kunnen komen leven boven hun stand.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Onzin, juist omdat er te weinig 'ikke, ikke, ikke' politiek bedreven wordt zijn er zoveel van die verziekende subsidies. Ik WIL niet meebetalen aan al die subsidies voor werkende tweeverdieners met hun aflossingsvrije tophypotheek, STOP daar eens mee
Nee, en ik hoef ook geen enkele subsidie, ik kan me eigen broek wel ophoudenquote:
Dat lijkt me niet want de huizen zijn gewoon te duur.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:31 schreef betyar het volgende:
Daar ben ik het mee eens. Helaas is dat onmogelijk. Mensen die zonder HRA niet rond kunnen komen leven boven hun stand.
Wat nou lekker dichtbij? Ik ben iedere dag (met het OV) alsnog dik een uur en een kwartier enkele reis onderweg. Dat geeft niet, maar dichtbij is iets anders.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Men kiest er zelf voor om in de Randstad te gaan wonen. Lekker makkelijk: dichtbij het werk alles in de buurt. Wie wil dat nou niet........ Schei toch uit voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten noem ik dat.
quote:
Maar je hebt je wel afhankelijk gemaakt van 'de derde koper', niet handig. Vervolgens voer je dan als argument aan dat je vrouw moet gaan werken en je kinderen in de opvang moeten, ik noem dat emotionele chantage.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oogkleppen op en blindstaren wordt dat ook wel eens genoemd in de volksmond. Ik ben geen tweeverdiener, ik ben 4 uitgever, waar 1 aan het werk is.
Nou huizen op zich niet zo zeer, maar het feit dat de grondprijs bij mijn huis ruim 40% van het totaalbedrag was, vind ik best krom.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:32 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet want de huizen zijn gewoon te duur.
Laat je kinderen dan een krantenwijk nemenquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:33 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Ik werk al in een andere hoek van het land en daar woon ik doordeweeks ook. Ben alleen de weekenden thuis.
De eisen van een starter zijn te hoog.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:32 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet want de huizen zijn gewoon te duur.
Maakt dat wat uit? Het principe van geld afnemen om het te geven aan anderen is prima, zolang het maar gebeurt om een bestaansminimum te garanderen. Nu wordt het echter gebruikt om inkomenspolitiek te bedrijven en gedrag te beinvloeden. Ik vind dat zeer onwenselijk, de overheid hoort geen voorkeur te hebben over de manier waarop ik mijn leven indeel.quote:
Onzin, ik ben een langdurige regeling (30 jaar) aangegaan met bepaalde voorwaarden en aan de hand van die voorwaarden heb ik kunnen becijferen dat ik alleen de broek kan ophouden en het gezin een fatsoenlijk dak boven hun hoofd kan bieden waar moeders thuis kan zitten. Echter wil men nu 1 van de fundamenten weghalen en mij opzadelen met een probleem, met als argument dat al die zure tweeverdieners teveel geld hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar je hebt je wel afhankelijk gemaakt van 'de derde koper', niet handig. Vervolgens voer je dan als argument aan dat je vrouw moet gaan werken en je kinderen in de opvang moeten, ik noem dat emotionele chantage.
Mee eens, toch kunnen we haar afschaffen als we de belastingen voor iedereen verlagen. De meeste mensen zullen de extra kosten kunnen betalen, het kleine deel dat alsnog failliet gaat is in mijn ogen acceptabel. Deze groep leefde boven hun stand en moet maar op de blaren zitten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Helaas is dat onmogelijk. Mensen die zonder HRA niet rond kunnen komen leven boven hun stand.
Oooh, je spreekt voor jezelf.... je kunt niet iedereen kietelen he, iedereen heeft dromen en eisen die kan je niet per individu uit laten komen en niet inwilligen. Zo simpel is dat.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:32 schreef BettyR het volgende:
[..]
Wat nou lekker dichtbij? Ik ben iedere dag (met het OV) alsnog dik een uur en een kwartier enkele reis onderweg. Dat geeft niet, maar dichtbij is iets anders.
Is een goeie, dan haal ik vast de krant...quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Laat je kinderen dan een krantenwijk nemen
Als -ie al op Fok! langskomt, kan -ie het beste in ONZ gaan rondhangen. Daar heeft -ie het meeste te zoeken. Rationeel over nieuws of politiek discussiëren kan -ie niet; dat heeft -ie ook dit jaar weer herhaaldelijk aangetoond.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geert moet eens wat vaker op dit forum langskomen, kan hij nog eens wat leren![]()
De belasting verlagen en dan? Brengt het nog niks op, de kaasschaaf bij de minima en modalen is bot van het veelvuldig schaven. Nu is het tijd om het geld ergens anders te gaan halen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mee eens, toch kunnen we haar afschaffen als we de belastingen voor iedereen verlagen. De meeste mensen zullen de extra kosten kunnen betalen, het kleine deel dat alsnog failliet gaat is in mijn ogen acceptabel. Deze groep leefde boven hun stand en moet maar op de blaren zitten.
Heb je zwart of wit dat de overheid jouw die HRA garandeert? Nee... dat heb je niet, dat jij je zo gek hebt laten maken door te geloven dat de overheid een betrouwbare partner is... dat is jouw probleem.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, ik ben een langdurige regeling (30 jaar) aangegaan met bepaalde voorwaarden en aan de hand van die voorwaarden heb ik kunnen becijferen dat ik alleen de broek kan ophouden en het gezin een fatsoenlijk dak boven hun hoofd kan bieden waar moeders thuis kan zitten. Echter wil men nu 1 van de fundamenten weghalen en mij opzadelen met een probleem, met als argument dat al die zure tweeverdieners teveel geld hebben.
Wie hebben er geprofiteert van alle soorten voordelige regelingen en wie kunnen er straks op de blaren zitten omdat ze afgeschaft zijn?quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga geen discussie uit de weg. Jij komt met bedragen aangekakt ik niet. en ja daar ga ik dan op in. Dat is niet trollen.
Jij wilt ten noorden van Amsterdam wonen. Dan betaal je ook maar. Geef de ouderen niet de schuld dat gaat helemaal nergens over.
Volgens mij bestaat er iets als een langlopende regeling welke dan als rechtmatig beschouwd kan worden, maar daar kan DS4 vast meer over vertellen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Heb je zwart of wit dat de overheid jouw die HRA garandeert? Nee... dat heb je niet, dat jij je zo gek hebt laten maken door te geloven dat de overheid een betrouwbare partner is... dat is jouw probleem.
Is snap dat blindstaren op de HRA niet zo. Kijk bv naar Zweden waar ze rigoreus de bijl in de HRA hebben gezet en binnen een jaar of 5 de huizenprijzen weer op het oude niveau waren. Wil je beweren dat je dan plotseling wel kan kopen?quote:Juist door de HRA worden vele mensen de mogelijkheid ontnomen om betaalbare woonruimte te bemachtigen, de multiplier die de HRA is levert te hoge prijzen op. Deze extra som geld word op alle mogelijke manieren misbruikt door politici en banken. De HRA is als een kankergezwel die pas dodelijk wordt als ze uitgezaaid is naar alle mogelijke lagen van de bevolking. Er is simpelweg geen ruimte meer om de kredietverstrekking verder op te rekken zonder hele delen van de bevolking buitenspel te zetten. Om de kredietjunks te redden moeten toekomstige generaties genaaid worden. Dat is jouw visie van betrouwbaarheid en eerlijkheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |