Dat doe ik ook, ik woon in een huurflatje.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:09 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat als je eerst een jaartje of 3 een flatje huurt en zoveel mogelijk spaart? Kan het dan nog niet? Met flink wat eigen geld?
Wij waren 27 toen we ons eerste huis kochten. Ik was op mijn 21ste het huis uit. Eerst een flatje gehuurd, toen een huis, samen gaat wonen, trouwen, zwanger en toen een huis gekocht.
Waarom moeten de jongeren van nu van huis uit a[quote]Op dinsdag 13 december 2011 10:11 schreef betyar het volgende:
[..]
l meteen een huis kunnen kopen?
Nee hoor, jij klaagt hier het hele topic al over de luie jeugd.quote:
Nou, dan is het toch goed. Als je dan een paar jaartjes goed spaart, kun je tegen die tijd een huis kopen. Misschien wel samen met iemand. Wij hebben overigens op één salaris gekocht, ook al hadden we er twee. Kun je iets makkelijker leven.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:13 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat doe ik ook, ik woon in een huurflatje.
Moet je wel aan dat huurflatje kunnen komen hequote:Op dinsdag 13 december 2011 10:09 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat als je eerst een jaartje of 3 een flatje huurt en zoveel mogelijk spaart? Kan het dan nog niet? Met flink wat eigen geld?
Wij waren 27 toen we ons eerste huis kochten. Ik was op mijn 21ste het huis uit. Eerst een flatje gehuurd, toen een huis, samen gaat wonen, trouwen, zwanger en toen een huis gekocht.
Waarom moeten de jongeren van nu van huis uit al meteen een huis kunnen kopen?
Denk dat Jarno dat ook bedoelde. Dat het feit dat een kind gewoon fulltime door een moeder opgevoed kon worden pas échte luxe is, en dat dat tegenwoordig niet zo'n hoge prioriteit lijkt te hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Luxe? Dat was ooit juist een vanzelfsprekendheid. Tegenwoordig is het juist een luxe als één van de ouders thuis kan blijven.
En jij spoort gewoon niet...quote:
Dan moet je je niet pas op je 25ste in laten schrijven en denken dat je meteen een flatje hebt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:17 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Moet je wel aan dat huurflatje kunnen komen heJij doet net alsof dat iets vanzelfsprekends is. Mensen staan jaren op wachtlijsten
Kijk zo zie ik het dus ook, dat heeft verder niks met klagen en luiheid te maken. Wat jij beschrijft is de realiteit.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En jij spoort gewoon niet...
Blijkbaar is m'n hele vriendenkring, ondanks een 40-urige werkweek, gewoon lui omdat we het minder hebben als onze ouders toen zij dezelfde leeftijd hadden. Één maat heeft één kind en een eigen huis en de rest (incl. mezelf) woont alleen in een huur- of koopappartement. Ondanks dat we de 30 gepasseerd zijn, amper op stap gaan, de hut niet vol ipads enz. hebben liggen en áls we überhaupt op vakantie gaan, dat maar één keer per jaar doen (een paar man incl. mezelf zijn al twee jaar niet meer op vakantie geweest), zijn we dus gewoon verwend en lui? Onze ouders kochten rond hun 25e een huis voor de rest van hun leven, voedden twee kinderen op, reden auto en gingen jaarlijks op vakantie. Ik vraag me af van welk geld ik en veel generatiegenoten dat zouden moeten doen...
Dan sta je in en rond de grote steden alsnog 5-7 jaar op een lijst. Je hebt duidelijk geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moet je je niet pas op je 25ste in laten schrijven en denken dat je meteen een flatje hebt.
Je wéét dat je jaren op een wachtlijst staat. Schrijf je dan in op je 19de of zo!
Ik heb er hier één van 19 rondlopen en heb hem ook al geadviseerd zich alvast in te schrijven. Niet dat ik hem het huis uit wil hebben, echt niet, maar gewoon voor het geval hij over een tijdje zelf graag het huis uit wil. Dan verkort dat de wachttijd toch aanzienlijk!
Maar zelfs 20k spaargeld haalt weinig uit tegenwoordig en ook een hypotheek is veel moeilijker te krijgen, ook na een paar jaartjes (zeker op 1 salaris)quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, dan is het toch goed. Als je dan een paar jaartjes goed spaart, kun je tegen die tijd een huis kopen. Misschien wel samen met iemand. Wij hebben overigens op één salaris gekocht, ook al hadden we er twee. Kun je iets makkelijker leven.
wat is dat voor onzin?quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je een beetje hypotheek wil krijgen, dan moet je toch wel rond de 45k verdienen.
De meeste mensen doen dat ook met hun tweeën en niet alleen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
En jij spoort gewoon niet...
Blijkbaar is m'n hele vriendenkring, ondanks een 40-urige werkweek, gewoon lui omdat we het minder hebben als onze ouders toen zij dezelfde leeftijd hadden. Één maat heeft één kind en een eigen huis en de rest (incl. mezelf) woont alleen in een huur- of koopappartement. Ondanks dat we de 30 gepasseerd zijn, amper op stap gaan, de hut niet vol ipads enz. hebben liggen en áls we überhaupt op vakantie gaan, dat maar één keer per jaar doen (een paar man incl. mezelf zijn al twee jaar niet meer op vakantie geweest), zijn we dus gewoon verwend en lui? Onze ouders kochten rond hun 25e een huis voor de rest van hun leven, voedden twee kinderen op, reden auto en gingen jaarlijks op vakantie. Ik vraag me af van welk geld ik en veel generatiegenoten dat zouden moeten doen...
Dit dus. Als jij 25k gespaard hebt ben je echt dom als je dat in 1x in je huis pompt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar zelfs 20k spaargeld haalt weinig uit tegenwoordig en ook een hypotheek is veel moeilijker te krijgen, ook na een paar jaartjes (zeker op 1 salaris)
Als je je met je 19de in laat schrijven heb je op je 25ste nog geen flatje?quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:41 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan sta je in en rond de grote steden alsnog 5-7 jaar op een lijst. Je hebt duidelijk geen flauw idee waar je het over hebt.
Ik hoef geen huis van 2,5t. Wat moet ik er mee? Iets van 65m2 waar ik iig buiten kan bbq'en vind ik al voldoende. Alleen dat heb ten noorden van Amsterdam niet voor minder dan 150.000.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Punt 1 : Waarom zou je een huis kopen van 250.000 euro als je alleen bent? Punt 2 :Tegen hoeveel procent rente koop jij een woning en tegen hoeveel procent kocht men vroeger een woning? Punt 3: Erven van hun ouders?![]()
Dat is wel te zielig.
Je hebt toch je huis? Jij ziet het als een investeringsobject, terwijl je er vanuit moet gaan dat je lekker 20 jaar kan leven. Daarna zie je wel wat de huizenprijzen doen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:48 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit dus. Als jij 25k gespaard hebt ben je echt dom als je dat in 1x in je huis pompt.
Als de huizenprijzen in elkaar storten ben je ALLES kwijt
Dit dus. Sowieso is het oerdom om je al je spaarcenten in een huis te steken. In mijn geval hou ik bijv. graag geld achter de hand voor de vervanging van mijn inmiddels 13 jaar oude auto, die dingen gaan nl. ook niet eeuwig mee. Maar da's verwend en lui gedrag van mijn kant, ik kan immers ook gewoon 40 km per dag lopen van en naar mijn werk...quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar zelfs 20k spaargeld haalt weinig uit tegenwoordig en ook een hypotheek is veel moeilijker te krijgen, ook na een paar jaartjes (zeker op 1 salaris)
Ik heb wel een smak spaargeld in m'n huis gestopt. M'n maandlasten gingen dramatisch omlaag. Ik heb er tevens voor gekozen om 100% af te betalen. Ik zit aan de veilige kant.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit dus. Sowieso is het oerdom om je al je spaarcenten in een huis te steken. In mijn geval hou ik bijv. graag geld achter de hand voor de vervanging van mijn inmiddels 13 jaar oude auto, die dingen gaan nl. ook niet eeuwig mee. Maar da's verwend en lui gedrag van mijn kant, ik kan immers ook gewoon 40 km per dag lopen van en naar mijn werk...
Nee juist niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:49 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Je hebt toch je huis? Jij ziet het als een investeringsobject, terwijl je er vanuit moet gaan dat je lekker 20 jaar kan leven. Daarna zie je wel wat de huizenprijzen doen.
Niet iedereen wil/kan zomaar tot zijn 25e thuiswonen. Bovendien is het de vraag of het goed voor de economie is als jongeren tot ver in hun twintiger jaren lekker thuis blijven hokkenquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je je met je 19de in laat schrijven heb je op je 25ste nog geen flatje?
Omdat daar het meeste werk is. Wat ik hier uitgeef aan mijn uiterst modale koopwoning heb ik in Noord-Groningen een vrijstaande boerderij met een paar ha grond voor.quote:En waarom per se de grote steden als voorbeeld nemen? Nederland is groter dan alleen de randstad.
Wij hebben in het eerste huis wat eigen geld gestoken. De overwaarde daarvan, toen we gingen verhuizen weer in dit huis en zitten nu aflossingsvrij met een overwaarde die even hoog is als de schuld. Dus ook aan de veilige kant. Wij vinden het ook niet erg als men de HRA af zou schaffen. Dat zou ons, ongeveer 100 euro per maand gaan kosten. Niet echt om je zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:50 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik heb wel een smak spaargeld in m'n huis gestopt. M'n maandlasten gingen dramatisch omlaag. Ik heb er tevens voor gekozen om 100% af te betalen. Ik zit aan de veilige kant.
Jup, maar daar is wel het meeste werk, dus willen mensen daar wonen. Het is er niet voor niets het drukste Gia.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je je met je 19de in laat schrijven heb je op je 25ste nog geen flatje?
En waarom per se de grote steden als voorbeeld nemen? Nederland is groter dan alleen de randstad.
Deed ik dat maar. Kwam ik er maar in de buurt. Ik laat het lang niet breder hangen dan dat ik het heb maar ik kan gewoon niets kopen. Niet alle jongeren of starters zijn hetzelfde.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:46 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat van een gezamenlijk inkomen van 2800 netto per maand.
Maar dat wil de jeugd van tegenwoordig per persoon verdienen, geloof ik, want anders kunnen ze niet rondkomen.
Je schuld verdwijnt niet bij een instortende huizenmarkt, als je dan de sanering ingaat ben je ook ALLES kwijt. Het is dus wel degelijk verstandig om je vermogen in een huis te stoppen omdat je daarmee je rentelasten verlaagd en minder risico loopt m.b.t. de onderwaarde.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:48 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit dus. Als jij 25k gespaard hebt ben je echt dom als je dat in 1x in je huis pompt.
Als de huizenprijzen in elkaar storten ben je ALLES kwijt
Onder de juiste omstandigheden gekocht, toen de huizenprijzen elk jaar gegarandeerd een paar % stegen jaquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben in het eerste huis wat eigen geld gestoken. De overwaarde daarvan, toen we gingen verhuizen weer in dit huis en zitten nu aflossingsvrij met een overwaarde die even hoog is als de schuld. Dus ook aan de veilige kant. Wij vinden het ook niet erg als men de HRA af zou schaffen. Dat zou ons, ongeveer 100 euro per maand gaan kosten. Niet echt om je zorgen over te maken.
En die overwaarde is nu leuk, maar of die blijft is maar de vraag. Boeit ook niet, ik woon hier goed en we zien later wel wat we over houden. Het zal allicht meer zijn dan we ervoor betaald hebben.
Kijk... dat is nog eens een verstandig besluit. Dat geld dat je niet hoeft uit te geven aan de rentevergoeding voor de bank kan je mooi sparen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:50 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik heb wel een smak spaargeld in m'n huis gestopt. M'n maandlasten gingen dramatisch omlaag. Ik heb er tevens voor gekozen om 100% af te betalen. Ik zit aan de veilige kant.
Fijn dat je destijds nog overwaarde had. Dat zit er nu niet meer in. Tevens ga je er vanuit dat je straks evenveel of meer krijgt bij de verkoop van je huidige huis. Ik vind niet echt dat je aan de veilige kant zit. Je neemt aan dat je straks een x-bedrag voor je huis krijgt terwijl dat een grote onzekere factor is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben in het eerste huis wat eigen geld gestoken. De overwaarde daarvan, toen we gingen verhuizen weer in dit huis en zitten nu aflossingsvrij met een overwaarde die even hoog is als de schuld. Dus ook aan de veilige kant. Wij vinden het ook niet erg als men de HRA af zou schaffen. Dat zou ons, ongeveer 100 euro per maand gaan kosten. Niet echt om je zorgen over te maken.
En die overwaarde is nu leuk, maar of die blijft is maar de vraag. Boeit ook niet, ik woon hier goed en we zien later wel wat we over houden. Het zal allicht meer zijn dan we ervoor betaald hebben.
Wat heeft dat klimaat ermee te maken? Het huis is reeds gekocht en de schuld is dus aangegaan. Dat moet je juist gaan afbetalen als de HRA op de schop gaat.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:58 schreef Stokstaart het volgende:
In het huidige klimaat op de huizenmarkt ben je gewoon dom als je spaargeld in je hypotheek gaat pompen.
Je gaat uit van een situatie dat je jaren en jaren blijft wonen waar je woont. Als je wilt verhuizen en je huis blijkt nog maar een fractie waard te zijn heb je niets meer aan gunstigere rente-voorwaarden die je gecreëerd hebt toch?quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat heeft dat klimaat ermee te maken? Het huis is reeds gekocht en de schuld is dus aangegaan. Dat moet je juist gaan afbetalen als de HRA op de schop gaat.
3 uur!! Dan moet je wel tegen de Duitse grens gaan wonen en via Utrecht naar je werk rijden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:55 schreef Stokstaart het volgende:
Omdat daar het meeste werk is. Wat ik hier uitgeef aan mijn uiterst modale koopwoning heb ik in Noord-Groningen een vrijstaande boerderij met een paar ha grond voor.
Probleem is alleen dat ik dan 3 uur heen en 3 uur terug moet rijden naar werk. Nog buiten het praktische nut is dat onder de huidige benzineprijzen ook gewoon geen doen.
Dat kunnen ze wel willen maar met de nieuwe regels omtrent hypotheken kunnen ze dat al een tijdje niet meer.quote:Op dinsdag 13 december 2011 08:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heeft vrij weinig te maken met jongeren die weinig verdienen hoor. Vraag maar eens aan je ouders wanneer zij hun eerste huis kochten, ik durf te wedden dat ze ouder dan 26 a 27 waren. Tegenwoordig wil elke 23 jarige met MBO opleiding en 1 jaar werkervaring een vrijstaand huis kopen in de Randstad voor 3.5 ton
Ons huis is nu het dubbele waard van de schuld die we erop hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Fijn dat je destijds nog overwaarde had. Dat zit er nu niet meer in. Tevens ga je er vanuit dat je straks evenveel of meer krijgt bij de verkoop van je huidige huis. Ik vind niet echt dat je aan de veilige kant zit. Je neemt aan dat je straks een x-bedrag voor je huis krijgt terwijl dat een grote onzekere factor is.
Inderdaad. Wij betalen nu niet af, maar gaan dat dan wel doen, vanaf het moment dat dat kan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat heeft dat klimaat ermee te maken? Het huis is reeds gekocht en de schuld is dus aangegaan. Dat moet je juist gaan afbetalen als de HRA op de schop gaat.
Als je wilt verkopen en je hebt een forse onderwaarde dan heb je een veel groter probleem. De enige oplossing is daadwerkelijk aflossen op je schulden. Anders zit je bij onderwaarde gevangen in je eigen huis en loop je het risico dat je bij het verlies van inkomen je woning verliest.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:03 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je gaat uit van een situatie dat je jaren en jaren blijft wonen waar je woont. Als je wilt verhuizen en je huis blijkt nog maar een fractie waard te zijn heb je niets meer aan gunstigere rente-voorwaarden die je gecreëerd hebt toch?
Je bedoelt dat je nu geen ruimte hebt om af te betalen?quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Wij betalen nu niet af, maar gaan dat dan wel doen, vanaf het moment dat dat kan.
Afbetalen is gewoon niet fiscaal aantrekkelijker in sommige situaties.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je nu geen ruimte hebt om af te betalen?
Het moet raar lopen, maar als de HRA afgeschaft wordt is de verwachting dat de huizenprijzen sterk zullen dalen.....quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ons huis is nu het dubbele waard van de schuld die we erop hebben.
Moet echt raar lopen als we hier straks een onderwaarde voor hebben. Dan zit heel Nederland op zijn gat en niet alleen wij. Dat weet ik zeker.
Wij hebben een schuld van een goede ton bij een waarde van ongeveer 2 ton. Lijkt me redelijk aan de veilige kant.
Maar ja jij gaat dus ook al blind vanuit dat je huis het dubbele waard is, het is allemaal wel een stuk makkelijker zo he? (no offence).quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ons huis is nu het dubbele waard van de schuld die we erop hebben.
Moet echt raar lopen als we hier straks een onderwaarde voor hebben. Dan zit heel Nederland op zijn gat en niet alleen wij. Dat weet ik zeker.
Wij hebben een schuld van een goede ton bij een waarde van ongeveer 2 ton. Lijkt me redelijk aan de veilige kant.
Daarom moet inperking van de HRA ook gepaard geen met een verlaging van de IB en bijvoorbeeld afschaffing van het eigenwoningforfait. Ook mogen ze de overdrachtsbelasting wel geheel de nek omdraaien als het aan mij ligt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:13 schreef STING het volgende:
Mosterd na de maaltijd, onderwerp tafelen tot de economie er weer goed voor staat.
Nu de koopkracht van de velen huizenbezitters verlagen brengt de economie alleen maar meer in de problemen.
Nee, nu hoeft het nog niet. Niet met zo'n overwaarde.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je nu geen ruimte hebt om af te betalen?
Als dat meer dan de helft van de waarde van de woning is, dan is Nederland goed de sigaar, denk ik. Geloof dus niet dat ons huis onder de ton gaat komen, terwijl het nu 2 ton waard is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:13 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Het moet raar lopen, maar als de HRA afgeschaft wordt is de verwachting dat de huizenprijzen sterk zullen dalen.....
Ja mag niet aflossen? Ik hoop dat ze de HRA afschaffen want het is natuurlijk niet de bedoeling om op kosten van de belastingbetaler jouw schulden maar tot lengte van dagen te laten staan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:24 schreef Gia het volgende:
Nee, nu hoeft het nog niet. Niet met zo'n overwaarde.
Als de HRA wordt afgeschaft, willen we wel af gaan lossen, maar dan zullen we waarschijnlijk wel moeten wachten tot de renteperiode afloopt. Je kunt niet tussentijds de voorwaarden veranderen.
Maar goed, dat is, geloof ik, over 2 of 3 jaar al. Dus wellicht dat we dan gaan aflossen.
De huidige verwachting (dit is koffiedik kijken, ik weet het) is zo'n 30% prijsdaling zonder de HRA aan te passen (en 10% daarvan hebben we al gehad) HRA d'r af kan ook 40% daling (let op: 30 + 40% daling is geen 70% daling maar 56%!) veroorzaken. Dus een halvering zou zomaar mogelijk zijn. De termijn waarop dat gebeurt is voornamelijk afhankelijk van de overheid.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Als dat meer dan de helft van de waarde van de woning is, dan is Nederland goed de sigaar, denk ik. Geloof dus niet dat ons huis onder de ton gaat komen, terwijl het nu 2 ton waard is.
Geloof wat je wil geloven, maar echt aan de veilige kant zit je niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Als dat meer dan de helft van de waarde van de woning is, dan is Nederland goed de sigaar, denk ik. Geloof dus niet dat ons huis onder de ton gaat komen, terwijl het nu 2 ton waard is.
Linksom of rechtsom moet er bezuinigt worden. Grootschuldbezitters moeten gedwongen worden om af te gaan lossen, want de hoge schuldenpositie is namelijk het hele probleem van de huidige economische crisis.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:13 schreef STING het volgende:
Mosterd na de maaltijd, onderwerp tafelen tot de economie er weer goed voor staat.
Nu de koopkracht van de velen huizenbezitters verlagen brengt de economie alleen maar meer in de problemen.
Lenen, lenen, betalen, betalen, betalen, betalen, betalen....quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:30 schreef Freak188 het volgende:
De hele pleurisbende die de economie nu is, is gestart bij het feit dat niemand zijn schulden wil af betalen en dat anderen straks jouw schuld willen overnemen.
Wat mij betreft mag de HRA gerust afgeschaft worden, maar alleen wanneer deze middels verlaging van andere belastingen gecompenseerd wordt...quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom moet inperking van de HRA ook gepaard geen met een verlaging van de IB en bijvoorbeeld afschaffing van het eigenwoningforfait. Ook mogen ze de overdrachtsbelasting wel geheel de nek omdraaien als het aan mij ligt.
Daar zullen jaren overheen gaan. Hoofdpijndossier.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:59 schreef kovenant het volgende:
ik hoop wel dat zeer binnenkort concrete afspraken maken over hra,
wil toch binnenkort kijken voor woning en dan uiteraard zo snel mogelijk aflossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |