Je kunt ervan uit gaan dat dalingen in de HRA zich zullen vertalen in dalingen van de huizenprijzen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:24 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Okee prima. Maar stel nou dat ik over een jaar (of twee) een huis wil kopen, en daarvoor is de HRA afgeschaft. Wat voor consequenties heeft dat voor mij? Gaan de prijzen dan drastisch zakken, of is het hebben van een huis dan helemaal buiten handbereik? Of kan ik alleen nog zo'n jaren '60 krotappartement kopen die onverkoopbaar zijn over 10 jaar, dan zit je ermee en moet het waarschijnlijk gesloopt worden.
Ik wil gewoon dat er weer een betaalbare woningmarkt komt, waar je niet half krom moet liggen om het je hele leven af te betalen. Afschaffing van de HRA is een deel, maar er moet veel meer gebeuren. Ze moeten ook wat doen aan die kunstmatig gecreëerde schaarste in een deel van de markt.
begin met het ophouden van een 'calimero-houding' betreffende een woning die je zou kunnen kopen...quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:24 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Okee prima. Maar stel nou dat ik over een jaar (of twee) een huis wil kopen, en daarvoor is de HRA afgeschaft. Wat voor consequenties heeft dat voor mij? Gaan de prijzen dan drastisch zakken, of is het hebben van een huis dan helemaal buiten handbereik? Of kan ik alleen nog zo'n jaren '60 krotappartement kopen die onverkoopbaar zijn over 10 jaar, dan zit je ermee en moet het waarschijnlijk gesloopt worden.
Ik wil gewoon dat er weer een betaalbare woningmarkt komt, waar je niet half krom moet liggen om het je hele leven af te betalen. Afschaffing van de HRA is een deel, maar er moet veel meer gebeuren. Ze moeten ook wat doen aan die kunstmatig gecreëerde schaarste in een deel van de markt.
Allemaal leuk en aardig, maar je hebt ook een dak boven je hoofd nodig. Huren is niet altijd een optie.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:34 schreef betyar het volgende:
[..]
IK wil zoveel.
Als IK het niet kan betalen dan ga IK op zoek naar iets anders of spaar nog door. Dan ga IK niet vingertjes zitten wijzen naar mijn ouders omdat die toevallig babyboom zijn en binnenkort van hun welverdiende pensioen gaan genieten.
Bah bah....
Dat is nou precies wat de overheid voor babyboomers heeft gedaan. Alleen moeten anderen de rekening betalen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
..
overheidsbeleid zal nooit een situatie creereren waarin jij, als je geen eigen spaargeld hebt, een te laag inkomen, alsnog een woning boven je stand kunt kopen.
,,,,
De klere met je kortzichtige. 26 hier en alleen. Ik werk me de touwtyfus en spaar me een ongeluk. 3 jaar niet fatsoenlijk op vakantie geweest om 1x een echte dikke te maken. Vroegah had je huizen van 50.000 gulden en een jaar salaris van 10.000, nu heb is het 250.000 euro om 30.000.quote:Op dinsdag 13 december 2011 08:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik, mijn.....kijk eens wat verder dan jezelf, er gaat wereld voor je open.
Kijk eens wat "men" vroeger bezat.
Kijk eens waar "men" op vakante ging.
Kijk eens hoeveel uur "men" werkte.
Kijk eens hoeveel rente "men" betaalde.
Schei toch uit. De "jongeren" van tegenwoordig zijn verwende apen die op hun 25ste hun veters nog niet kunnen strikken.
Bah bah naar jou ook!quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:34 schreef betyar het volgende:
[..]
IK wil zoveel.
Als IK het niet kan betalen dan ga IK op zoek naar iets anders of spaar nog door. Dan ga IK niet vingertjes zitten wijzen naar mijn ouders omdat die toevallig babyboom zijn en binnenkort van hun welverdiende pensioen gaan genieten.
Bah bah....
Dan blijf je nog maar even bij pa en ma wonen om te sparen. Tja die dure kleding en computerspelletjes waren wel erg belangrijk, men betaalt daar dus nu de prijs voor.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:38 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar je hebt ook een dak boven je hoofd nodig. Huren is niet altijd een optie.
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?!quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan blijf je nog maar even bij pa en ma wonen om te sparen. Tja die dure kleding en computerspelletjes waren wel erg belangrijk, men betaalt daar dus nu de prijs voor.
Punt 1 : Waarom zou je een huis kopen van 250.000 euro als je alleen bent? Punt 2 :Tegen hoeveel procent rente koop jij een woning en tegen hoeveel procent kocht men vroeger een woning? Punt 3: Erven van hun ouders?quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De klere met je kortzichtige. 26 hier en alleen. Ik werk me de touwtyfus en spaar me een ongeluk. 3 jaar niet fatsoenlijk op vakantie geweest om 1x een echte dikke te maken. Vroegah had je huizen van 50.000 gulden en een jaar salaris van 10.000, nu heb is het 250.000 euro om 30.000.
Vroeger had je op een hbo positie de wereld aan je voeten en kon je makkelijk een huis kopen met 1 kostwinner. Nu heb je er 2 nodig. Het wordt tijd dat die bubbel keihard ploft.
Die babyboomers, die hebben het lekker voor elkaar. Ze erven eerst van hun ouders een bak met geld omdat zij nu sterven en de huizen voor f50.000 gekocht waren en voor e200.000 worden verkocht als het niet meer is. Straks kunnen zij genieten van hun pensioenetje betaald door de jongeren en krijgen zij ook nog eens de jackpot voor hun huis. Keihard cashen over de rug van de jongere generaties na hun.
Dus wat lul je?
Nee hoor, ik sterf hier in dit huis. Maakt mij niks uit wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bah bah naar jou ook!
Jij hebt duidelijk belang bij het hoog houden van prijzen, en dus vooral het tekort in stand houden. Het is nog steeds zo dat een stukje landbouwgrond van 1000 euro voor 200.000 euro verkocht wordt als er een zeldzame bouwvergunning op komt, dat is wat de woningmarkt zo
enorm verziekt heeft. En ergens zijn er mensen die heel veel verdienen aan die 199.000 euro die uit het niets ontstaat.
Als je enkel een krotappartement kunt kopen, dan heb je gewoonweg pech. Het is niet anders. Dan moet je ergens je geld vandaan zien te trekken. Daar heeft de HRA niets mee van doen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:24 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Nogmaals het boeit mij echt helemaal niet wat er gaat gebeuren. Wat mij wel stoort is dat de "jongere" (wtf ik ben zelf 31) de schuld afschuiven op de babyboomers. Onzin natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?!
Vertel eens wat een spijkerbroek van 5 tientjes afdoet aan het feit dat een huis op een postzegel tonnen kost?
Face it: HRA gaat eraan, en jouw huisje-met-schuld zal nog vele jaren in "waarde" dalen.
Dus ga inderdaad maar een keertje minder op vakantie, en koop wat minder spijkerbroeken (WTF)...
Wat een hoop onzin praat jij zeg, misselijkmakend. Je doet net of de voltallige jonge generatie lui is en niet wil werken of sparen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan blijf je nog maar even bij pa en ma wonen om te sparen. Tja die dure kleding en computerspelletjes waren wel erg belangrijk, men betaalt daar dus nu de prijs voor.
Jij denkt dat men vroeger ook begon met een luxe vrijstaand villa in het buitengebied? Je bent 25 man. Net klaar met school. Wat verwacht je? Dat de wereld aan je voeten ligt? Deal with it.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:49 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin praat jij zeg, misselijkmakend. Je doet net of de voltallige jonge generatie lui is en niet wil werken of sparen.
Ik ben als hoogopgeleid persoon, Havo, MBO en HBO diploma nauwelijks in staat een redelijke hypotheek te krijgen.
Verdien nu als beginnende programmeur 2250.00 bruto, woon nu in een huur krot voor 250 euro per maand, dus daar heb ik nog geluk mee, omdat ik dan nog iets kan sparen.
Bij mijn ouders wonen is geen optie, ben de 25 ruim gepasseerd.
Misschien kan ik over een paar jaar iets fatsoenlijks kopen.
Let wel, ik klaag verder niet over het leven in het algemeen, maar ga niet roepen dat de jeugd lui en verwend is en men vroeger zo hard moest werken.
Wat een poep zeg.
En poeh hey, tegenwoordig hebben we computers en smartphones, nou daar word je blij van, wat zijn we verwend met z'n allen.
Met dat inkomen kun je fluiten naar een aardige hypotheek, vriend.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:49 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin praat jij zeg, misselijkmakend. Je doet net of de voltallige jonge generatie lui is en niet wil werken of sparen.
Ik ben als hoogopgeleid persoon, Havo, MBO en HBO diploma nauwelijks in staat een redelijke hypotheek te krijgen.
Verdien nu als beginnende programmeur 2250.00 bruto, woon nu in een huur krot voor 250 euro per maand, dus daar heb ik nog geluk mee, omdat ik dan nog iets kan sparen.
Dat verwacht ik ook helemaal niet, maar jij roept hier maar dat men tegenwoordig lui is en niet wil sparen etc.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Jij denkt dat men vroeger ook begon met een luxe vrijstaand villa in het buitengebied? Je bent 25 man. Net klaar met school. Wat verwacht je? Dat de wereld aan je voeten ligt? Deal with it.
Dat is ook m'n startsalaris, ik verwacht nu ook geen serieuze hypotheek.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met dat inkomen kun je fluiten naar een aardige hypotheek, vriend.
Als je een beetje hypotheek wil krijgen, dan moet je toch wel rond de 45k verdienen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:57 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat is ook m'n startsalaris, ik verwacht nu ook geen serieuze hypotheek.
Men is tegenwoordig ook lui.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook helemaal niet, maar jij roept hier maar dat men tegenwoordig lui is en niet wil sparen etc.
Een vrijstaande villa zal ik m'n leven lang niet kunnen betalen, maar zelfs een simpel rijtjeshuis uit de jaren 60 is al bijna onbetaalbaar voor mij, dus doe niet of iedereen tegenwoordig verwend is.
Daar erger ik me aan.
Dat vind jij, bij jou is blijkbaar alles zwart / witquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Men is tegenwoordig ook lui.
Iedereen wil werken achter een pc'tje en zo vroeg mogelijk thuis zijn. Of liever thuis werken. Iedereen wil dat alles maar in de schoot wordt geworpen, jij kunt geen hypotheek aan, dan neem je maar een tweede baan als jij perse een eigen huis wilt.
Die van mij ook, maar nog geen eigen huis!! Een sociale huurwoning, daar moesten ze het mee doen.quote:
Hoho. De klagende jeugd is lui. Niet klagers zorgen wel dat het lukt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:05 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat vind jij, bij jou is blijkbaar alles zwart / wit
De jeugd is lui
De oudere generatie werkt hard.
Lekker kortzichtig
En wat als je eerst een jaartje of 3 een flatje huurt en zoveel mogelijk spaart? Kan het dan nog niet? Met flink wat eigen geld?quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:56 schreef Ronaldsen het volgende:
Een vrijstaande villa zal ik m'n leven lang niet kunnen betalen, maar zelfs een simpel rijtjeshuis uit de jaren 60 is al bijna onbetaalbaar voor mij, dus doe niet of iedereen tegenwoordig verwend is.
Daar erger ik me aan.
Ah het ligt dus toch wel iets genuanceerder, nou dan ben ik ieder geval niet lui, dat scheelt al weerquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoho. De klagende jeugd is lui. Niet klagers zorgen wel dat het lukt.
Jij klaagt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:10 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ah het ligt dus toch wel iets genuanceerder, nou dan ben ik ieder geval niet lui, dat scheelt al weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |