zoiets jaquote:Op donderdag 22 december 2011 21:07 schreef MaximusTG het volgende:
Wat zijn 'kerstkruiden'? Kaneel, kruidnagel etc?
Blijven ze dan beter op hun plek? Volgende keer eens proberen.quote:Op zondag 25 december 2011 15:13 schreef angelfish het volgende:
Ik dacht dat je de krenten dan eerst ff door bloem heen moest halen. Krenten en bloem in een zeef. Bloem eruit schudden en krenten zo laat mogelijk door je deeg kneden.
Volgens mij is de truc met de bloem voor als je krenten door cakebeslag doet. Het voorkomt dat alle krenten omlaag zakken.quote:Op zondag 25 december 2011 15:13 schreef angelfish het volgende:
Ik dacht dat je de krenten dan eerst ff door bloem heen moest halen. Krenten en bloem in een zeef. Bloem eruit schudden en krenten zo laat mogelijk door je deeg kneden.
Maar dat is bij mij ook gebeurd. Ik heb het in gedeelten toegevoegd, en wat Maximus zegt: vouwend gekneed. Het deeg zag er echt uit of de krenten en rozijnen goed verdeeld waren...quote:Op maandag 26 december 2011 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij is de truc met de bloem voor als je krenten door cakebeslag doet. Het voorkomt dat alle krenten omlaag zakken.
Een nacht laten wellen in de bruine rum....quote:Op maandag 26 december 2011 11:35 schreef Bleie het volgende:
Yep, 30 minuten laten wellen, afgedroogd, na de eerste rijs door het deeg gekneed (met de hand).
Nog los van het feit dat ik zwanger ben, vind ik rum een van de vieste dranken die er zijn...quote:Op maandag 26 december 2011 18:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een nacht laten wellen in de bruine rum....
sorryquote:
als je het puur drinkt wel... als het ergens doorzit geeft het een prettige bijsmaak. En de alcohol is er allang uit wanneer je het uit de oven haaltquote:Op maandag 26 december 2011 18:59 schreef Bleie het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat ik zwanger ben, vind ik rum een van de vieste dranken die er zijn...
Dat vindt ik ook van rum maar bij mijn laatste poging heb ik de rozijnen 24 uur laten wellen maar waren ze zo groot geworden dat ze erg aan de buiten kant van het deeg bleven zitten, en daardoor een beetje donker/zwart werden.quote:Op maandag 26 december 2011 19:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
als je het puur drinkt wel... als het ergens doorzit geeft het een prettige bijsmaak. En de alcohol is er allang uit wanneer je het uit de oven haalt
Ruim op tijd voor pasen, toch?quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:55 schreef RobinOok het volgende:
Oh, shit, had ik dit maar eerder gelezen, want Levine van "Uit de keuken van Levine" had nu juist een heel handig filmpje online gezet om zelf kerststol te maken!
http://uitdekeukenvanarde(...)rststol-filmpje.html
Te laat zeker?![]()
+een link naar the Breadlab, zeer leuk blog om te lezen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:55 schreef RobinOok het volgende:
Oh, shit, had ik dit maar eerder gelezen, want Levine van "Uit de keuken van Levine" had nu juist een heel handig filmpje online gezet om zelf kerststol te maken!
http://uitdekeukenvanarde(...)rststol-filmpje.html
Te laat zeker?![]()
Recept ?quote:Op donderdag 29 december 2011 21:46 schreef olskie het volgende:
Die zien erg lekker uit. Na lang zoeken heb het recept gevonden dat ik 20 jaar geleden ooit gemaakt heb op school, en die waren om je vingers bij op te eten
Die pain au chcolat was over, is een foto van de volgende ochtend.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker krentenbrood! Gelukkig niet zo krenterig met de krenten.
En de croissants zien er ook lekker uit maar de chocola is volgens mij nog niet gesmolten..?
Correctie: Ik had de oven voorverwarmt op de laagste stand 55-60 graden en toen uitgezet. Het zal dus iets frisser zijn geweest. En wat betreft het te lang laten rijzen, dat zal ik de volgende keer korter doen. Uurtje ofzo? De smaak was echt perfect! Komt misschien ook door dat prefermenteren?quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:56 schreef MaximusTG het volgende:
Waarom heb je je volkoren brood in de oven laten rijzen? 60 graden is best warm, gaat het erg snel, en dan ook nog 2 uur lang. Ik denk dat ie te lang heeft gerezen.
Jep gaat hier primaquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:47 schreef Bleie het volgende:
Zo'n steen, kan je daar ook een pizzasteen voor gebruiken?
Er gaan veel verhalen rond mout de ronde. Wat is mout dan eigenlijk!?quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:33 schreef Bleie het volgende:
Broodjes van dit recept staan nu in de oven. Ben heel benieuwd.
Ik werd in de natuurwinkel wel heel vermanend toegesproken toen ik vroeg naar moutpoeder trouwens. Hebben jullie daar een mening over? Ik hou juist van heel donker brood, maar ik weet best dat het niet per se gezonder is. Deze meneer vond het echter ook onnatuurlijk en ongezond om moutpoeder door brood te gooien. Had hij daar gelijk in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |