SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SuperHarregarre voor plaatje
Maanvis Plaatje 2
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=153208quote:Of niet?
Benoeming van Gaal geschorst tot ledenraad beslist over RVC in een officiele vergaderingquote:Op maandag 12 december 2011 11:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit. Iemand met een IQ boven de 40 die het me uit kan leggen?
Alleen de aandeelhouders kunnen er een stokje voor steken dmv opzeggen van vertrouwen in rvcquote:Op maandag 12 december 2011 11:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit. Iemand met een IQ boven de 40 die het me uit kan leggen?
Dus ook hier, wachten op de aandeelhoudersvergadering...quote:Op maandag 12 december 2011 11:22 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Alleen de aandeelhouders kunnen er een stokje voor steken dmv opzeggen van vertrouwen in rvc
Er is wel wat veranderd de beslissing is geschorst tot dat de AVA zich uitspreekt en een tonnetje meer of minder maakt ook niet uit, alleen dat die rat Blind er weer doorheen gliptquote:Op maandag 12 december 2011 11:28 schreef handboek het volgende:
Er is dus helemaal niets veranderd door deze uitspraak. Tevens krijgt schurkenboom een ton mee als hij 'onvrijwillig' vertrekt, lekker allemaal
Lijkt me leuk werken voor Blind. Al maakt dat voor hem niet uit gezien zijn geschiedenis.quote:Op maandag 12 december 2011 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is wel wat veranderd de beslissing is geschorst tot dat de AVA zich uitspreekt en een tonnetje meer of minder maakt ook niet uit, alleen dat die rat Blind er weer doorheen glipt![]()
Dan nog, er is dus feitelijk niets veranderd. Want deze aanstelling van van gaal kon zowiezo nog door de ava worden tegengehouden toch?quote:Op maandag 12 december 2011 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is wel wat veranderd de beslissing is geschorst tot dat de AVA zich uitspreekt en een tonnetje meer of minder maakt ook niet uit, alleen dat die rat Blind er weer doorheen glipt![]()
Het gaat om schorsen van de benoemingquote:Op maandag 12 december 2011 11:35 schreef handboek het volgende:
[..]
Dan nog, er is dus feitelijk niets veranderd. Want deze aanstelling van van gaal kon zowiezo nog door de ava worden tegengehouden toch?
Wat houdt dit schorsen dan in? Hij zou toch pas over een half jaar in dienst treden.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-c.s.-opgeschort.htmquote:Cruijff krijgt zin: aanstelling Van Gaal c.s. opgeschort
De rechtbank in Haarlem heeft maandagochtend uitspraak gedaan in het kort geding dat Johan Cruijff en tien jeugdtrainers hebben aangespannen tegen de NV Ajax. Het kamp-Cruijff werd grotendeels in het gelijk gesteld. Onder anderen de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur wordt opgeschort.
Het kamp-Cruijff zette de gerechtelijke stappen vanwege de benoeming van Louis van Gaal (algemeen directeur), Danny Blind (technisch directeur) en Martin Sturkenboom (interim-directeur). Deze aanstellingen worden allen voor drie maanden opgeschort totdat de aandeelhouders de mogelijkheid hebben gehad een oordeel te vellen over de positie van de raad van commissarissen.
De aanstellingen werden gedaan door rvc-voorzitter Steven ten Have, Marjan Olfers, Paul Römer en Edgar Davids en vonden plaats achter de rug om van Cruijff.
De legendarische nummer veertien was zelf, in tegenstelling tot eerdere berichten, aanwezig in Haarlem. 'Ik hoor hier bij te zijn', luidde zijn korte verklaring.
Volgens de jeugdtrainers, Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Ronald de Boer, Jaap Stam, John Bosman, Bryan Roy, Dean Gorré, Orlando Trustfull, Michel Kreek, Marc Overmars en Cruijff zelf zijn de aanstellingen in strijd met het voetbaltechnische beleid bij Ajax en is ook de gang van zaken niet rechtsgeldig en botsen ze met de functieomschrijvingen in de contracten van de jeugdtrainers. Zij kregen dus deels gelijk.
Overigens staat maandagmiddag ook de aandeelhoudersvergadering bij Ajax nog op het programma. Bij die bijeenkomst is het nog niet mogelijk de rvc weg te stemmen. Eerder deed de ledenraad een dringend verzoek aan de commissarissen om de eer aan zichzelf te houden en vrijwillig op te stappen. Omdat Ten Have en zijn collega's dat niet deden, weigerde ook Cruijff dat.
Ja maar de RVC had het dus eerst moeten voorstellen aan de AVA en niet op deze manier beslissenquote:Op maandag 12 december 2011 11:35 schreef handboek het volgende:
[..]
Dan nog, er is dus feitelijk niets veranderd. Want deze aanstelling van van gaal kon zowiezo nog door de ava worden tegengehouden toch?
Het betekent kort gezegd dat belangrijke beleidsbeslissingen en aanstellingen door de grootaandeelhouder= Ajax Vereniging goedgekeurd moeten wordenquote:Op maandag 12 december 2011 11:40 schreef Afwazig het volgende:
Wat betekent deze uitspraak nou effectief dan? Dat Sturkenboom nu zijn kantoor aan het uitruimen is?
quote:11.40: Cruijff stapt, zoals eerder aangekondigd, uit de RvC als de overige vier commissarissen ook terugtreden. 'Of ik mijn handen dan terugtrek? In een officiële functie wel, denk ik. Maar ik blijf altijd als de spelers. Hoe? Als adviseur, ik blijf altijd dicht bij de spelers.'
11.37: Cruijff: 'Of ik wat te vieren heb? Vanavond heb ik weer een avond met mijn foundation en dat is altijd een feest.'
11.36: 'Definitieve exit Van Gaal? Het had niets met Van Gaal en mij te maken, het ging over visie op voetbal. We hebben gewonnen op een ander veld dan dat we gewend zijn. We gaan snel weer terug naar daar waar we ons thuisvoetballen: gewoon op het gras.'
11.34: 'De rechter heeft duidelijk gezegd dat ons plan leidend is. Of we nu afkoopsommen moeten gaan betalen? Het is te hopen dat Sturkenboom met ons meewerkt en uitvoert wat hij moet uitvoeren.'
11.33: Cruijff: 'Voor de voetbalclub is dit een fantastische uitspraak. De voetballers hebben gewonnen van de nv.'
11.22: Binnen 14 dagen zal Ajax met een nieuwe oproep van een AVA-vergadering moeten volgen. Gebeurt dat niet, dan wordt de opschoring van de aanstellingen verlengd tot vijf maanden.
11.21: Aandeelhouders kunnen uiterlijk 60 dagen onderwerpen voor de AVA-vergadering indienen. Het opzeggen van het vertrouwen inzake de aanstellingen van Van Gaal & co kan pas tijdens een buitengewone vergadering van de AVA.
11.19: Rechter: benoeming Danny Blind, Martin Sturkenboom en Louis van Gaal wordt voor drie maanden opgeschort tot mening AVA bekend is.
11.17: Aandeelhoudersvergadering (AVA) kan alleen benoeming Louis van Gaal tegenhouden door opzeggen vertrouwen in RvC.
11.15: Rechter: aanstelling van Martin Sturkenboom en Danny Blind als interim is rechtsgeldig genomen. Die zorgen niet voor een strategiewijziging.
11.13: Rechter: de RvC-vergadering op 16 november was niet juist en de oproep niet tijdig gedaan. Op 25 november zijn de leden van de RvC wel rechtsgeldig opgeroepen. Er was een mogelijkheid om tot een ander besluit te komen.
11.12: Het vijftien pagina's lange oordeel is na afloop van het vonnis te lezen op rechtspraak.nl.
11.09: Het was even wachten, maar de eerste aanwezigen lopen de zaal binnen. Cruijff komt als eerste door de deur, gevolgd door zijn advocaten.
10.54: Vlak voor de zitting wordt bekend dat Cruijff zelf toch aanwezig is in de rechtszaal. Eerder op de dag werd nog gemeld van niet.
Mooi, dus ook Blind kan er nog uitvliegen. Dan glipt ie er voor de verandering eens niet tussendoorquote:
Dat van Blind had ik dan gemist maar is inderdaad een meevallerquote:Op maandag 12 december 2011 11:56 schreef handboek het volgende:
[..]
Mooi, dus ook Blind kan er nog uitvliegen. Dan glipt ie er voor de verandering eens niet tussendoor
De benoeming van Blind is niet opgeschort, alleen de benoeming van Van Gaal en Sturkenboom.quote:Op maandag 12 december 2011 11:56 schreef handboek het volgende:
[..]
Mooi, dus ook Blind kan er nog uitvliegen. Dan glipt ie er voor de verandering eens niet tussendoor
Bron: rechtspraak.nlquote:5. De beslissing
De voorzieningenrechter
5.1. schorst het besluit tot de voorgenomen benoeming van Sturkenboom en Van Gaal tot statutair bestuurder (lid van de Hoofddirectie) van de Vennootschap
- voor een termijn van drie maanden na heden,
in het geval dat de RvC of de Hoofddirectie binnen veertien dagen na heden een rechtsgeldige oproeping doet uitgaan voor een AvA, die zal worden gehouden op een termijn van zeven weken na de dag van oproeping, met als agendapunt het al dan niet opzeggen van het vertrouwen in de RvC,
dan wel,
- voor een termijn van vijf maanden na heden, behoudens de mogelijkheid van verlenging op vordering in kort geding van de meest gerede partij,
in het geval dat gedaagden niet binnen veertien dagen na heden aan het vorenstaande uitvoering geven,
laten we het hopen, dat er nu duidelijkheid is, niemand die geen moer om Ajax maar om zijn baantje geeft mag en kan blijven. En er weer vanuit het voetbal gedacht wordt.quote:
Dan staat er een fout in de post van mangoworks. Want daarin staat dat de rechter om 11.19 de benoeming van blind, schurkenboom en van gaal heeft opgeschort voor 3 maanden.quote:Op maandag 12 december 2011 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
De benoeming van Blind is niet opgeschort, alleen de benoeming van Van Gaal en Sturkenboom.
[..]
Bron: rechtspraak.nl
Dat denk ik ja, ik heb het de rechter ook niet horen uitspreken, maar ik kan het natuurlijk gemist hebben, maar in de pers wordt Blind ook niet genoemd, alleen Van Gaal en Sturkenboomquote:Op maandag 12 december 2011 12:21 schreef handboek het volgende:
[..]
Dan staat er een fout in de post van mangoworks. Want daarin staat dat de rechter om 11.19 de benoeming van blind, schurkenboom en van gaal heeft opgeschort voor 3 maanden.
quote:Op maandag 12 december 2011 12:23 schreef Quisho het volgende:
Dus Van Gaal wordt Interiem bestuurder
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)Media+by+SocialDrums
De rechter heeft evenwel het besluit tot voorgenomen benoeming van Martin Sturkenboom en Louis van Gaal tot statutair bestuurder van AFC Ajax NV tijdelijk geschorst.quote:
Tja zou kunnen maar dan kiest de grootaandeelhouder dus niet voor de lijn Cruijff, ze hebben informeel na de vorige vergadering de RVC al verzocht uit zichzelf op te stappen dus ik neem aan dat ze dit dan officieel zullen doen met als gevolg dat die benoemingen dan van geschorst naar ongeldig gaanquote:Op maandag 12 december 2011 13:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tijdelijk geschorst. Hij zal er uiteindelijk toch wel komen
natuurlijk. nu op naar adoquote:Op maandag 12 december 2011 13:33 schreef Geo3kant het volgende:
[..]toch nog wat positiefs kunnen vinden!?
Niet als de RvC wordt ontbonden.quote:Op maandag 12 december 2011 13:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tijdelijk geschorst. Hij zal er uiteindelijk toch wel komen
Dit inderdaad, de verwachting is dat de AVA de RvC weg stuurt en de lijn van Cruijff wordt doorgezet.quote:Op maandag 12 december 2011 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tja zou kunnen maar dan kiest de grootaandeelhouder dus niet voor de lijn Cruijff, ze hebben informeel na de vorige vergadering de RVC al verzocht uit zichzelf op te stappen dus ik neem aan dat ze dit dan officieel zullen doen met als gevolg dat die benoemingen dan van geschorst naar ongeldig gaan
quote:14.50: VEB-vertegenwoordiger: 'U laadt de schijn op u dat tot één van de twee kampen gaat behoren door Jonk kaarten te geven.' Voorzitter Ten Have breekt het relaas van de effectenbezitter af.
14.48: Sturkenboom: 'Twee gele kaarten voor Wim Jonk zeer terecht. Bij Ajax heb ik geďntroduceerd dat drie keer geel rood is.' Jonk liet eerder vandaag weten enkele keren gebotst te zijn met de tijdelijke algemeen directeur.
14.43: Sturkenboom wordt door een vertegenwoordiger van de VEB per abuis 'Sturkenburg' genoemd.
14.40: Kan Ajax van de beurs? 'Eerst huidig proces afronden. Als er rust is, dan wil ik daar best eens over nadenken', zegt Sturkenboom. 'Maar geld op dit moment hard nodig voor operationele activiteiten.'
14.37: Sturkenboom zegt met alle vijf de commissarissen te hebben gesproken. Dus ook met Cruijff? Verontwaardiging en boe-geroep in het publiek. Cruijff schudt het hoofd en lacht. Vereniging van Effectenbezitters (VEB) vindt dat Sturkenboom met Cruijff had moeten spreken.
14.31: Sturkenboom over mogelijke gevolgen die sponsoren trekken uit beslissing over toekomst Ajax: 'Ik heb met een hoger segment bij Aegon gesproken dan communicatiedirecteur Jan Driessen.'
14.28: Interim-directeur Sturkenboom wil verder 'wegblijven van discussie in de bestuurlijke laag' en roept alle partijen op veel wijsheid te betrachten.
14.27: Sturkenboom, enkele weken in dienst, zegt 'blij verrast' te zijn door wat hij heeft gezien op werkvloer. 'Als buitenstaander vond ik de situatie van Ajax onwaardig voor het Nederlands voetbal. Maar ik ben blij verrast door wat ik op de werkvloer aantrof.'
14.24: Sturkenboom neemt het woord. 'Uitkomst conflict kan gevolgen hebben voor sponsors.'
14.23: Mag er wel of niet gestemd worden? Dat wordt nu uitgezocht.
14.21: Eén van de aandeelhouders vraagt waarom er geen moties ingediend mogen worden. Ten Have antwoordt: 'Daar is de vergadering niet voor bedoeld.' Aandeelhouder: 'U jokt, want u heeft dit eerder wel beloofd.'
14.20: RvC-commissarisTen Have wordt beticht van jokken en geen antwoord geven.
14.18: Ten Have noemt de opkomst een teken van 'grote betrokkenheid'.
14.14: De vergadering duurt volgens Ajax slechts tot vier uur.
14.11: De vijf commissarissen en de drie directeuren Sturkenboom, Van der Aat en Slop zitten 'gebroedelijk' op een lange tafel naast elkaar, tegenover de aandeelhouders.
14.09: Vier van vijf commissarissen zitten al achter tafel. Ten Have, die de vergadering voorzit, stelt het laatste RvC-lid, Cruijff, voor en een luid applaus volgt. De andere commissarissen zijn duidelijk minder populair.
14.07: Jonk: 'Als Sturkenboom mij eruit wil schoppen, spring ik op.' Lees hier meer.
14.02: De vier commissarissen Steven ten Have, Edgar Davids, Paul Römer en Marjan Olfers melden zich gezamelijk.
14.00: Journalisten moeten kiezen: naar binnen of buiten. In de gangen blijven staan mag niet.
Ik moet het nog maar zien dat dat gebeurd. En daarna is het nog maar de vraag wat de ledenraad doen, of die niet met een anti Cruijff oplossing komen.quote:Op maandag 12 december 2011 13:47 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit inderdaad, de verwachting is dat de AVA de RvC weg stuurt en de lijn van Cruijff wordt doorgezet.
Yupquote:Op maandag 12 december 2011 15:16 schreef Cara het volgende:
Wat is die peter r de vries grafirritant
Oppassen nu he straks begint hij weer net zo hard te schreeuwen dat je hem uit irritatie en gemis aan motivatie maar gelijk geeft.quote:Op maandag 12 december 2011 15:16 schreef Cara het volgende:
Wat is die peter r de vries grafirritant
15.11: Peter R. de Vries, bepaald geen fan van Cruijff, twittert: 'Aandeelhouders vergadering Ajax verloopt tamelijk rustig. Cruijff is voor de verandering een keer aanwezig...'quote:Op maandag 12 december 2011 15:18 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Oppassen nu he straks begint hij weer net zo hard te schreeuwen dat je hem uit irritatie en gemis aan motivatie maar gelijk geeft.
wat lult die paashaas nou weer?quote:Op maandag 12 december 2011 15:20 schreef Cara het volgende:
[..]
15.11: Peter R. de Vries, bepaald geen fan van Cruijff, twittert: 'Aandeelhouders vergadering Ajax verloopt tamelijk rustig. Cruijff is voor de verandering een keer aanwezig...'
die kerel is fan van Feyenoord of AZ , kan niet andersquote:Op maandag 12 december 2011 15:20 schreef Cara het volgende:
[..]
15.11: Peter R. de Vries, bepaald geen fan van Cruijff, twittert: 'Aandeelhouders vergadering Ajax verloopt tamelijk rustig. Cruijff is voor de verandering een keer aanwezig...'
@PeterR, tief een eind op smerige NSBérquote:Op maandag 12 december 2011 15:20 schreef Cara het volgende:
[..]
Anafalbetische voetbal hooliganquote:Op maandag 12 december 2011 15:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
@PeterR, tief een eind op smerige NSBér.
Wat verwacht je dan van iemand die HeatWave als nick kiest?quote:Op maandag 12 december 2011 15:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Anafalbetische voetbal hooligan(
)
Jij stelt me ook teleur met je Twitter. Heb ik helemaal een account voor je aangemaakt om bij te blijven qua Ajax nieuws blijft het bij 1 tweet.quote:Op maandag 12 december 2011 15:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van iemand die HeatWave als nick kiest?.
Hij is een fan van zichzelf, wat een lul met vingersquote:Op maandag 12 december 2011 15:24 schreef vincerusso het volgende:
[..]
die kerel is fan van Feyenoord of AZ , kan niet anders
Geen zin om de politie voor me deur te hebbenquote:Op maandag 12 december 2011 15:29 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Jij stelt me ook teleur met je Twitter. Heb ik helemaal een account voor je aangemaakt om bij te blijven qua Ajax nieuws blijft het bij 1 tweet.
What the mothefuck?quote:Op maandag 12 december 2011 15:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is een fan van zichzelf, wat een lul met vingers
Cynischquote:Telesport Voetbal
@televoetbal Telesport Voetbal
Slop wordt door VEB gefeliciteerd vanwege voor 4e keer zwarte cijfers schrijven sinds 1998 #ava #Ajax
Dat had Tom Knipping toen uitgezocht, kreeg een paar ton mee toen hij zelf opstapte.twitter:televoetbal twitterde op maandag 12-12-2011 om 15:39:42VEB vindt uitkering aan Van den Boog van één jaarsalaris buiten proporties #Ajax #ava reageer retweet
quote:15.33: Van der Aat ontkent dat er een verband is tussen grote winst op toegangsbewijzen en zijn bonus. Verder zegt hij dat het anderhalf jaar duurt voordat Adidas shirt kan leveren. Aandeelhouder reageert: 'Ik kan die shirts binnen twee weken leveren.'
excuse me? Voetbalhooligan is 1 woord.quote:Op maandag 12 december 2011 15:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Anafalbetische voetbal hooligan(
)
'Het gaat super met Ajax'quote:Op maandag 12 december 2011 15:53 schreef Smoofie het volgende:
Sturkenboom. Met zijn "2x geel voor Jonk".
quote:Op maandag 12 december 2011 16:06 schreef HeatWave het volgende:
Het is toch overduidelijk? We maken idd geen verlies op dit moment, maar naar RKC-Ajax hebben ze niet gekeken.
quote:16.00: Een aandeelhouder neemt het woord en zegt veertien vragen te hebben. 'Ik ga ze niet allemaal stellen, maar ik wil wel even aandacht voor het symbolische getal.' Zaal applaudisseert, Cruijff lacht.
quote:16.01: 'Het is moeilijk te veteren om uren te moeten wachten tot waar het écht over gaat', gaat dezelfde aandeelhouder verder.
quote:16.03: Cruijff krijgt de vraag van een aandeelhouder waarom er niets in het jaarverslag staat over het nieuwe voetbaltechnische beleid bij Ajax. Cruijff: 'Omdat ik het niet gedrukt heb. Ik ben van het voetbal. En over voetbal staat niets in het jaarverslag. Dus lees ik het niet.'
Dat ze daar hun conclusies niet uit trekkenquote:Op maandag 12 december 2011 16:12 schreef Smoofie het volgende:
Als je als Ten Have daar zit heh, dan voel je je toch in vijandig terrein als iedereen voor Cruijff applaudiseert behalve 4 mensen.
quote:16.09: Cruijff: '13 of 14 jaar geleden dachten we knappe koppen en voetbal te kunnen combineren met beursgang. Dat dat niet gelukt is, is wel duidelijk. Moeten nu weer voetbalkant op.'
Nee, die ziet niets, die heeft geen bord voor zijn kop maar een vliegdekschipquote:Op maandag 12 december 2011 16:12 schreef Smoofie het volgende:
Als je als Ten Have daar zit heh, dan voel je je toch in vijandig terrein als iedereen voor Cruijff applaudiseert behalve 4 mensen.
quote:16.16: Cruijff vervolgt zijn relaas met de stelling dat het voetbal leidend moet worden bij Ajax. 'Van commercië of andere zaken hebben wij geen verstand en bemoeien wij ons ook niet, dat moeten anderen doen.'
quote:16.18: 'De laatste vijftien jaar zijn een drama geweest', gaat Cruijff verder, die zijn rede moet onderbreken wegens een luid applaus. 'Laten we nou eens terug naar af gaan.'
Die hebben er alles voor over om nog drie maanden in Ajax-kostuum te zitten joh.quote:Op maandag 12 december 2011 16:26 schreef j0rdiiii het volgende:
Misschien snappen die ratten het na vanmiddag wel en gaan ze alsnog weg. Hoop ik dan.
Dat ze het licht zien nu messiah Cruijff ( El Salvador) de hemel voor hun blootlegt?quote:Op maandag 12 december 2011 16:26 schreef j0rdiiii het volgende:
Misschien snappen die ratten het na vanmiddag wel en gaan ze alsnog weg. Hoop ik dan.
Ik hoop met je mee, maar het zal niet gebeurenquote:Op maandag 12 december 2011 16:26 schreef j0rdiiii het volgende:
Ben ik het 100% mee eens.quote:Op maandag 12 december 2011 @ 16:06 schreef AgeEll het volgende:
De halve A1 loopt in dat elftal. Bij psv hebben ze amper blessures, die spelen idd fantastich. Twente loopt vooral te kutten door de trainer.
Dat Frank het zo goed doet is echt heel knap.
quote:Dit klopt inderdaad. In die fase moest Danny met een grote zak met geld naar Friesland afreizen. Samen met..........jawel hoor, Hunrie Van der Aat. Ze hebben allebei keihard zitten onderhandelen, Heerenveen tot op het bot gefrustreerd met geniale negotiating tactics om vervolgens de prijs te drukken met 3.000 euro naar 16, 977 miljoen euro. Daarvoor kregen we ook nog eens Bodul erbij.
Maar Mickey was binnen hoor. Nee, toppertje die Danny. En Henri natuurlijk. Wat hebben ze gelachen om die domme Friesche boeren terwijl ze over de afsluitdijk reden.
Danny Blind. Ongelooflijk verhaal eigenlijk. Werd notabene door Johan Cruijff in 1986 van Sparta naar Ajax gehaald. Niemand zag eigenlijk echt iets in deze iets te trage en nette rechtsback van de kasteelclub. Jarenlang een redelijk anonieme eredivisiespeler en dan ineens naar het Ajax met Rijkaard, Van Basten cs. Maar Danny kon mee als rechtsback, hij groeide. Hij werd zelfs centrale verdediger en groeide uit tot het Mr Ajax van het Ajax van Louis van Gaal. Danny las de wedstrijd goed, dekte goed door, bleef ondanks zijn gebrek aan snelheid en echte voetballende capaciteiten wonderwel op de been. Scoorde zelfs de winnende pingel tegen Gremio. Na de CL-finale zei Louis van Gaal tegen de NOS, welgemeend: "Ik hoop dat Danny blijft."
We hielden allemaal van Danny. Zelfs de vrouwen waren gek van hem. De niet intelligente dan he. Ze vonden zijn driedagen baardje best sexy hoor. Hij was de iets slimmere tegenpool dan He-man Johnny 'ik naai mijn maatjes bij het kaarten' De Wolf.
Hoe kon het misgaan? Eeuwige Ajax-roem had Danny in het verschiet. Een oprechtere jongen leek er niet te bestaan. Zijn zoontje Daley speelde al gauw daarna bij de jeugd van Ajax. Toen Danny in 1999 afscheid nam werd hij al snel technisch manager. Hij mocht ook toen al met een zak geld spelers halen. Ajax was namelijk matig aan het presteren maar er was wel poen vanwege de beursgang. Ik zie Danny nog koortsachtig bellen, snel pak aan, beetje onwennig. Hij haalde Machlas voor een slordige 20 miljoen gulden, Verlaat, Winter,Vierklau en (eerlijk is eerlijk) Brian Laudrup. Hij liet toen ook al zeker 35 miljoen verdampen.
Na een jaartje kwam hij erachter dat technisch manager niets voor hem was maar na later (onder Van Basten dus) weer miljoenen te hebben vergooid mag hij nu dus weer Technisch directeur worden.
Dat is hetzelfde als dat je tot twee keer toe wordt aangesteld als verkoper bij een bedrijf. Je bakt er niets van maar omdat je maar blijft hangen bij de club wordt je daarom gewoon commercieel directeur. Bij Ajax kan dit allemaal.
Hoe heeft Danny het in de tussentijd voor elkaar gekregen dat veel ouwe maatjes hem niet meer moeten? Dat is toch uitzonderlijk? Rijkaard keek hem niet eens aan tijdens de Van der Sar Memorial. En dat heeft Danny allemaal voor elkaar gekregen zonder aan de vrouw van een medespeler te zitten. Dan moet je toch wel heel verrot in elkaar zitten.
Dat hij nu de functie van Technisch Directeur geaccepteerd heeft slaat echter alles. Danny is definitief compleet gek geworden. Danny toch. We hielden allemaal van je. Over een jaar ben je vergeten in de Arena. Nooit meer zul je op De Toekomst, daarboven Danny, naar de talenten kunnen kijken. Nooit meer gezellig bomen aan die koffietafel met je ouwe maatjes. Nooit meer op zondag naar De Arena waar je zal worden gefeteerd door al die Ajax-fans die je nooit waren vergeten. Nooit meer analyes geven op TV.
Danny toch. En dat alleen omdat je alles bij elkaar liegt om je eigen hachie te redden. Waarom toch Danny? Je hebt toch al poen zat? Er zit een vreemde kronkel in je hoofd Danny. Ik wordt er een beetje bang van. Als ik erover denk en ik analyseer jouw gedrag dan krijg ik het gevoel dat je psychopatische trekjes hebt. Tjonge Danny. Zonder alcohol, geldgebrek, gezondheidsproblemen en een overspel plegende vrouw toch zo ver afzakken op de menselijkheidsladder.......dat is heel erg knap.
Ik zou niet graag op mijn begrafenis alleen maar mensen als Henri van der Aat en Steven Ten Have zien.
quote:Guardiola roemt Cruijff
Pep Guardiola heeft in een interview aangegeven dat Johan Cruijff het meeste invloed op hem heeft gehad. "Ik heb zes jaar met hem samengewerkt en ontzettend veel van hem geleerd", vertelde de huidige coach van FC Barcelona op de website van wereldvoetbalbond FIFA.
Guardiola won onderleiding van Cruijff met de Catalanen zo ongeveer alles wat er te winnen viel. Zo pakte Barça in 1992 de Europa Cup 1 op Wembley. Guardiola speelde destijds als 21-jarige speler mee bij de Spanjaarden en speelde langer dan tien jaar in het eerste van Barcelona. In 2008 werd de voormalige middenvelder hoofdcoach van de Spaanse grootmacht.
quote:16.35: De Vereniging van Effectenbezittersverleent (VEB) verleent geen decharge aan de directie en RvC. De vereniging (73% van de aandelen) stemt wel voor.
Bij mijn weten was de AVA juist voor een groot deel tegen het aanstellen van Cruijff (zie notulen van die vergadering).quote:Op maandag 12 december 2011 13:47 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit inderdaad, de verwachting is dat de AVA de RvC weg stuurt en de lijn van Cruijff wordt doorgezet.
Dit wordt nog leuk. Mr waka waka gaat de uitspraak natuurlijk in het voordeel van de NV draaien..quote:Advocaat Wakkie geeft nu toelichting over vonnis van vanochtend. Nog niet iedereen was van de uitslag op de hoogte.
quote:16.45: Ten Have geeft aan het vonnis van de rechter nog eens nader te willen bestuderen. Zijn advocaat, de heer Wakkie, licht de uitspraak van vanochtend nog eens toe.
Oh oh oh wat een naar mannetje is het toch ookquote:
quote:Keje Molenaar: ,,De benoeming van Van Gaal en Sturkenboom gaat alleen door als de #AvA dat wil." Luid applaus volgt. #Ajax
AvA zijn de aandeelhouders (73%) ?quote:
nee alle, Vereniging Ajax heeft 73%quote:Op maandag 12 december 2011 16:52 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
AvA zijn de aandeelhouders (73%) ?
ava zijn alle aandeelhoudersquote:Op maandag 12 december 2011 16:52 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
AvA zijn de aandeelhouders (73%) ?
Iemand die "ik wordt" schrijft neem ik niet serieus. Ongeacht inhoud.quote:
quote:Been: ,,Wij verzoeken de voltallige rvc op te stappen. Niet direct, maar op zo'n kort mogelijke termijn
OK schoolmeesterquote:Op maandag 12 december 2011 16:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Iemand die "ik wordt" schrijft neem ik niet serieus. Ongeacht inhoud.
En daaropm is het beter als je weggaat!quote:Ten Have: ,,We hebben dingen meegemaakt die je niemand zou willen toewensen
Anderen mensen hebben dingen meegemaakt die ik hem wel zou toewensen.quote:Op maandag 12 december 2011 16:57 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
En daaropm is het beter als je weggaat!
wat een heldquote:Oud-GroenLinks wethouder Peter Sertons en aandeelhouder: ,,Mijnheer Ten Have, wat bent u glad, gadverdamme." #Ajax #ava
quote:Oud-GroenLinks wethouder Peter Sertons en aandeelhouder: ,,Mijnheer Ten Have, wat bent u glad, gadverdamme."
Heeft niks met schoolmeester te maken. Iemand die van zichzelf denkt aardige stukjes te schrijven mag op z'n minst de ongeveer eerste grammaticaregel die je leert op de basisschool onder de knie hebben.quote:
Right was nog niet helemaal wakker.quote:Op maandag 12 december 2011 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
De rechter heeft evenwel het besluit tot voorgenomen benoeming van Martin Sturkenboom en Louis van Gaal tot statutair bestuurder van AFC Ajax NV tijdelijk geschorst.
maar tweets plaatsen lukt je niet?quote:Op maandag 12 december 2011 17:03 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Was dit hier al geplaatst?
https://twitter.com/#!/televoetbal
Alles over hetgeen nu bezig is.
En dan bedoelt ie vast niet zijn kapsel!quote:
?quote:Op maandag 12 december 2011 17:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar tweets plaatsen lukt je niet?
Dat begrijp ik maar je plaatst de tweets die je quote niet rechtstreeksquote:Op maandag 12 december 2011 17:05 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
?
Voor diegenen die het niet wisten,kunnen ze het volgen!
je wordt op je wenken bediendquote:Op maandag 12 december 2011 17:09 schreef Mylene het volgende:
Peter R. de Vries zal ook wel ergens zijn kwijlbek open mogen doen.
Komt langs als geinteresseerde... echt waar bemoeit die draak zich meequote:
gelukkig welquote:Op maandag 12 december 2011 17:09 schreef Mylene het volgende:
Peter R. de Vries zal ook wel ergens zijn kwijlbek open mogen doen.
Die de bakker stemde ook tegen Cruijff als RvC lid btw.quote:Op maandag 12 december 2011 17:13 schreef Smoofie het volgende:
EN dan iemand in kostuum die nog voor Ten Have is. Dat is geen ajacied.
Dat je dat niet verwacht had.quote:Op maandag 12 december 2011 17:21 schreef ajacied4lf het volgende:
Ten Have geen gehoor om op te stappen, gvd
twitter:televoetbal twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:21:46#Cruijff: ,,De basis van alles is vertrouwen. Hoe kan iemand een baan aannemen zonder met de verantwoordelijken te spreken?" #Ajax #ava reageer retweet
twitter:televoetbal twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:22:21#Cruijff: ,,Ik zal het nog een keer uitleggen. Misschien wat langzamer." #Ajax #ava reageer retweet
twitter:televoetbal twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:23:09#Cruijff: ,,Toch weer een technisch directeur aangesteld. Tegen het plan van technisch hart in." #Ajax #ava reageer retweet
Als ik die kerel ooit tegenkom sta ik niet voor mezelf in.quote:Op maandag 12 december 2011 17:23 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Had ik wel verwacht, maar toch gvd
quote:Op maandag 12 december 2011 17:27 schreef Olep het volgende:
[..]
Als ik die kerel ooit tegenkom sta ik niet voor mezelf in.
twitter:televoetbal twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:29:23Een van de aandeelhouders verlaat de vergadering. ,,Want het is mijn trouwdag." #Ajax #ava reageer retweet
Wat een held deze man. Gewoon op de vergadering verschijnen op zo'n dag.quote:Op maandag 12 december 2011 17:31 schreef Olep het volgende:
twitter:televoetbal twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:29:23Een van de aandeelhouders verlaat de vergadering. ,,Want het is mijn trouwdag." #Ajax #ava reageer retweet
Trouwen doe je maar in je eigen tijd.quote:Op maandag 12 december 2011 17:31 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Wat een held deze man. Gewoon op de vergadering verschijnen op zo'n dag.
quote:Op maandag 12 december 2011 17:31 schreef Olep het volgende:
zelfs? wtfquote:Op maandag 12 december 2011 17:33 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Zelfs Cruijff had dit niet voor Ajax gedaan!
twitter:vkwillemvissers twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:33:31Niveau daalt nu snel. Iemand biedt een brandblusser aan, tijdens Ava #Ajax. Ten Have overigens leidt bekwaam, en #Cruijff houdt goed verhaal reageer retweet
Trouwdag is niet hetzelfde als je bruiloftquote:Op maandag 12 december 2011 17:33 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Zelfs Cruijff had dit niet voor Ajax gedaan!
quote:Op maandag 12 december 2011 17:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Trouwdag is niet hetzelfde als je bruiloft
Met mulderquote:Op maandag 12 december 2011 17:38 schreef Gramulanion het volgende:
Peter randdebiel de Vries vanavond bij DWDD voor de liefhebbers.
quote:Op maandag 12 december 2011 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ja die was al regelmatig niet aanwezig he, dus je gebruikt nogal een verkeerde voorbeeld
"Leuker"quote:Op maandag 12 december 2011 17:41 schreef RichardHammond het volgende:
Ik vind dit persoonlijk "leuker" om te volgen dan dat geouwehoer de weken hiervoor.
Ja dus heel je huillachsmiley slaat nergens op,quote:Op maandag 12 december 2011 17:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij de belangrijke vergaderingen was hij gewoon aanwezig
kneusquote:Op maandag 12 december 2011 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dus heel je huillachsmiley slaat nergens op,
Het schijnt dat Jonk al 2 aanvaringen gehad heeft met Sturkenboom, daarom zei de laatste 3 maal geel is roodquote:Op maandag 12 december 2011 17:33 schreef Maanvis het volgende:
waar gaat dat verhaal van 3x geel is rood mbt jonk over?
Nee, jouw reactie als reactie sloeg nergens op.quote:Op maandag 12 december 2011 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dus heel je huillachsmiley slaat nergens op,
Waar gingen die aanvaringen over?quote:Op maandag 12 december 2011 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het schijnt dat Jonk al 2 aanvaringen gehad heeft met Sturkenboom, daarom zei de laatste 3 maal geel is rood
Heerlijk heerlijk... Misschien voor de echte Ajacieden wel. Ik volg het als buitenstanden meer vanaf de zijlijn. Zijlijnquote:
oktwitter:televoetbal twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:44:23Ten Have: ,,Blind niet boven technisch hart." #Ajax #ava reageer retweet
Ow ok, ik wist niet dat Johan altijd aanwezig isquote:Op maandag 12 december 2011 17:43 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, jouw reactie als reactie sloeg nergens op.
Probeert hij nou zijn fouten goed te praten, of snapt hij er gewoon geen fuck van?quote:Op maandag 12 december 2011 17:46 schreef Maanvis het volgende:
oktwitter:televoetbal twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:44:23Ten Have: ,,Blind niet boven technisch hart." #Ajax #ava reageer retweet
draaidraaidraai draaidraaidraai draaidraaidraai draaidraaidraai draaidraaidraai draaidraaidraai ten have.quote:Op maandag 12 december 2011 17:47 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Zit waarschijnlijk weer dingen te verzinnen.
Jonk (kamp Cruijff) erkent hem niet als directeurquote:Op maandag 12 december 2011 17:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waar gingen die aanvaringen over?
scholletje, zit overal waar ze hem 300k in het jaar willen geven. Doet niets.quote:Op maandag 12 december 2011 17:48 schreef opgebaarde het volgende:
waarom zijn wij zo gigantisch tegen Blind?
Doet er alles aan om bij Ajax te blijven, eerst steunt hij Cruijff, daarna steunt hij v. Gaal.quote:Op maandag 12 december 2011 17:48 schreef opgebaarde het volgende:
waarom zijn wij zo gigantisch tegen Blind?
quote:Op maandag 12 december 2011 17:49 schreef Wessiej het volgende:
[..]
scholletje, zit overal waar ze hem 300k in het jaar willen geven. Doet niets.
Dit zegt iemand op ajax netwerk:quote:17.37: Davids zegt dat benoemingscommissie niet op hoogte was van de 1,1 miljoen euro die #Ajax voor hem als voorziening heeft getroffen.
quote:Is met hem afgesproken toen hij speler was. Deze 'Ajacied' die het vertikte om zijn verantwoordelijkheid te nemen en scheenbeschermers te dragen waardoor hij een jaar niet kon spelen, meent nog wel even recht te hebben op 1,1 miljoen. Een judas en een zakkenvuller.
wilquote:Op maandag 12 december 2011 17:52 schreef Dr.Horrible het volgende:
Ik geniet ontzettend van deze crisis. En waarom? Omdat nu eindelijk het geouwehoer afgelopen kan zijn dat Cruijff niet genoeg om Ajax geeft, dat 'ie zich liever met Barcelona bezig hield en af en toe vanaf de zijlijn wat naar Amsterdam riep. Nu is toch wel duidelijk hoe loyaal Johan is aan zijn club en hoe 'ie door het vuur wil gaan om Ajax te redden. Dit hele verhaal maakt van de man een nog grotere Rood-Witte held dan 'ie al was.
Johan
Ach.. Gaat Ten Have nu ineens Huilie Huilie doen.quote:Ten Have: kregen paar dagen voor 16 dec nog goed rapportcijfer van ledenraad. Na procedurefout willen ze je weg hebben
RVC wil maar niet wegquote:
tsja, die mongolen geilen op bedreigingen?quote:Op maandag 12 december 2011 18:00 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
RVC wil maar niet weg
Als godsamme iedereen daar in die zaal tegen is en 'boe'roept, dan moet je toch opstappen.
Blijkbaar.quote:Op maandag 12 december 2011 18:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
tsja, die mongolen geilen op bedreigingen?
quote:Op maandag 12 december 2011 17:52 schreef Dr.Horrible het volgende:
Ik geniet ontzettend van deze crisis. En waarom? Omdat nu eindelijk het geouwehoer afgelopen kan zijn dat Cruijff niet genoeg om Ajax geeft, dat 'ie zich liever met Barcelona bezig hield en af en toe vanaf de zijlijn wat naar Amsterdam riep. Nu is toch wel duidelijk hoe loyaal Johan is aan zijn club en hoe 'ie door het vuur wil gaan om Ajax te redden. Dit hele verhaal maakt van de man een nog grotere Rood-Witte held dan 'ie al was.
Johan
Deze man.quote:Op maandag 12 december 2011 17:58 schreef Dr.Horrible het volgende:
Cruijff wil een fundament leggen voor een gezonde club over langere termijn, en hij weet ook dat hij niet het eeuwige leven heeft. Daarom doet hij niet alles zelf, maar zet de juiste pionnen neer.
Dát is het Ajax-systeem, het totaalvoetbal. Spelers die overal op het veld elkaars positie op ieder moment over kunnen nemen. Zo moet de organisatie ook staan. Geen Jol, geen van Basten die binnenkomen en de koers mogen bepalen, weer oprotten en de club met lege handen achter laten
Net afgelopenquote:Op maandag 12 december 2011 18:04 schreef muzas het volgende:
Meh, net thuis... Nog bezig? nog ergens terug te zien?
twitter:ajaxlife twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:55:20Ten Have: kregen paar dagen voor 16 dec nog goed rapportcijfer van ledenraad. Na procedurefout willen ze je weg hebben. #AvA reageer retweet
twitter:ajaxlife twitterde op maandag 12-12-2011 om 18:08:03Cruijff tegenover pers: 'geen contact met overige leden rvc. Heeft geen zin. Als zij opstappen, stap ik op. Blijven ze, blijf ik ook.' #AvA reageer retweet
Klein foutje, kan gebeuren.quote:Op maandag 12 december 2011 18:09 schreef Olep het volgende:
twitter:ajaxlife twitterde op maandag 12-12-2011 om 17:55:20Ten Have: kregen paar dagen voor 16 dec nog goed rapportcijfer van ledenraad. Na procedurefout willen ze je weg hebben. #AvA reageer retweet
twitter:ajaxlife twitterde op maandag 12-12-2011 om 18:08:03Cruijff tegenover pers: 'geen contact met overige leden rvc. Heeft geen zin. Als zij opstappen, stap ik op. Blijven ze, blijf ik ook.' #AvA reageer retweet
![]()
Hoe groot is dan de plaat voor je kop.quote:Op maandag 12 december 2011 18:09 schreef Olep het volgende:
![]()
Zou hij nou echt geloven dat hij om de procedurefout weg moetquote:Op maandag 12 december 2011 18:10 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hoe groot is dan de plaat voor je kop.
Zucht.twitter:ajax1nl twitterde op maandag 12-12-2011 om 18:12:28Er komt een nieuwe aandeelhoudersvergadering waarin wordt gestemd over de benoeming van de directie. #Ajax reageer retweet
Dat moet gewoon, regels zijn regels.quote:Op maandag 12 december 2011 18:12 schreef Olep het volgende:
Zucht.twitter:ajax1nl twitterde op maandag 12-12-2011 om 18:12:28Er komt een nieuwe aandeelhoudersvergadering waarin wordt gestemd over de benoeming van de directie. #Ajax reageer retweet
blegh.quote:Op maandag 12 december 2011 18:12 schreef Olep het volgende:
Klopt, maar ik heb er wel genoeg van eigenlijk.quote:Op maandag 12 december 2011 18:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat moet gewoon, regels zijn regels.
Kinderlokkerquote:Op maandag 12 december 2011 18:14 schreef opgebaarde het volgende:
maar die Paul Romer dat is wel de ergste,
Ajax is geen voetbalclub, zoveel is duidelijkquote:Op maandag 12 december 2011 18:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat moet gewoon, regels zijn regels.
6 eur.quote:Op maandag 12 december 2011 18:14 schreef ajacied4lf het volgende:
Hoeveel kost een Ajax aandeel ongeveer?
dat heb ik gemist, watskebuirt?quote:Op maandag 12 december 2011 18:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zelfs pedobear geeft geen seal of Approval aan römer
6-7 euro volgens mij.quote:Op maandag 12 december 2011 18:14 schreef ajacied4lf het volgende:
Hoeveel kost een Ajax aandeel ongeveer?
Wel weer wat Ten Have groupies..quote:Op maandag 12 december 2011 18:16 schreef Smoofie het volgende:
Waarom nemen ze altijd de verkeerde mensen.
omdat ze op de beurs zitten dankzij die kale van Praagquote:Op maandag 12 december 2011 18:16 schreef Smoofie het volgende:
Waarom nemen ze altijd de verkeerde mensen.
Als de vraag ineens zo stijgt... denk jij dat ze dan nog voor 6 euro over de toonbank gaan?quote:Op maandag 12 december 2011 18:16 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Fok! - ajacieden moeten even alle aandelen kopen ..
Of Ajax legt zelf die 35miljoen neer :pquote:Op maandag 12 december 2011 18:16 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ajax moet zo snel mogelijk van de beurs en in betrouwbare handen verder als voetbalclub.quote:Op maandag 12 december 2011 18:16 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Die zet een pruik op, stift een snor.. en rent naar zn autoquote:Op maandag 12 december 2011 18:17 schreef Olep het volgende:
ten Have moet natuurlijk nog even overleggen met zijn PR mensen.
Dat is wel iets voor hem.quote:Op maandag 12 december 2011 18:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Die zet een pruik op, stift een snor.. en rent naar zn auto
Van de aandelen AFC Ajax NV is slechts een beperkt deel vrij verhandelbaar op de beurs. De Vereniging Ajax heeft 73% van de aandelen in bezit en daarnaast hebben verzekeraar Aviva en oud-beurshandelaar Adri Strating elk ongeveer negen procent van de uitstaande aandelen in bezit.quote:Op maandag 12 december 2011 18:21 schreef muzas het volgende:
Hoeveel van die aandeelhouders zijn nou gewoon henk en ingrid die ooit 4 geeltjes opgehoest hebben, en nu gewoon poppetjes komen kijken?
Ah ok,quote:Op maandag 12 december 2011 18:25 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Van de aandelen AFC Ajax NV is slechts een beperkt deel vrij verhandelbaar op de beurs. De Vereniging Ajax heeft 73% van de aandelen in bezit en daarnaast hebben verzekeraar Aviva en oud-beurshandelaar Adri Strating elk ongeveer negen procent van de uitstaande aandelen in bezit.
9% is 'overige'.
Leuk elftal trouwens.twitter:ajax1nl twitterde op maandag 12-12-2011 om 18:23:43Opstelling Jong Ajax: Cillessen; Nieuwpoort, Sporkslede, Van Rhijn, Koppers; Rits, Serero, Arica; Lukoki, Boere, Ozbiliz. #ajapsv reageer retweet
Ik zie hier bijna alleen maar spelers voor het eerste elftal over 3/4 jaarquote:Op maandag 12 december 2011 18:28 schreef Olep het volgende:
Leuk elftal trouwens.twitter:ajax1nl twitterde op maandag 12-12-2011 om 18:23:43Opstelling Jong Ajax: Cillessen; Nieuwpoort, Sporkslede, Van Rhijn, Koppers; Rits, Serero, Arica; Lukoki, Boere, Ozbiliz. #ajapsv reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |