abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105567068
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:51 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Wat heeft dat met wiskunde te maken?
hoe dacht je dat verzekeringspremies en lijfrentes enzo berekend worden dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 14 december 2011 @ 10:04:20 #152
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105567164
oh en meld over een half jaar even hier hoe het is afgelopen, als we je dan nog zien :')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105567316
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat berekend de formule?
Iets wat ook al door twee andere formules berekend kan worden. Wel lezen hoor. :P
pi_105567378
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:59 schreef simmu het volgende:

[..]

hoe dacht je dat verzekeringspremies en lijfrentes enzo berekend worden dan?
met een excelsheet, als ze er geen programma voor geschreven hebben. die annuiteiten tabellen van economie op de middelbare school zijn gewoon te berekenen hoor ;)
pi_105567597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:13 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

met een excelsheet, als ze er geen programma voor geschreven hebben. die annuiteiten tabellen van economie op de middelbare school zijn gewoon te berekenen hoor ;)
:')

zoek het zelf maar op. ik ga niet een compleet wiskundig deelgebied voor je uitleggen: klik hier voor info
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105567878
TS kan je ipv de formule misschien wel uitleggen welke lijn je normaalgesproken met een lineaal opmeet, zodat we een beetje beter beeld hebben waar de formule over gaat, zonder dat we de details kennen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 14 december 2011 @ 10:33:12 #157
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105567907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Jordy-B het volgende:
TS kan je ipv de formule misschien wel uitleggen welke lijn je normaalgesproken met een lineaal opmeet, zodat we een beetje beter beeld hebben waar de formule over gaat, zonder dat we de details kennen.
dat wil hij niet want hij is bang dat als we weten wat de formule kan, dat we dan ineens zelf de formule weten :')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105568511
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:21 schreef simmu het volgende:

[..]

:')

zoek het zelf maar op. ik ga niet een compleet wiskundig deelgebied voor je uitleggen: klik hier voor info
en hoe denk je dat die actuaris tabellen tot stand komen? algebra in combinatie met statistieken!
pi_105568610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Jordy-B het volgende:
Heeft niemand hier de basis optica die men op 3 vwo krijgt bij de hand.

Het zal in ieder geval niet al te moeilijk zijn en met sferische aberratie zal het in ieder geval niets te maken hebben.

Ik verwacht dat het iets is met een dubbele breking door een prisma.
pi_105568666
Maar TS, heb je al overwogen om je formule op arXiv te publiceren?
  woensdag 14 december 2011 @ 11:04:46 #161
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_105568711
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:02 schreef thabit het volgende:
Maar TS, heb je al overwogen om je formule op arXiv te publiceren?
TS zal toch echt een co-auteur met schrijfervaring nodig hebben om het in de juiste vorm voor arXiv te gieten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 14 december 2011 @ 11:45:17 #162
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_105569915
En om grammaticafouten te ontwijken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_105569987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heeft niemand hier de basis optica die men op 3 vwo krijgt bij de hand.

Het zal in ieder geval niet al te moeilijk zijn en met sferische aberratie zal het in ieder geval niets te maken hebben.

Ik verwacht dat het iets is met een dubbele breking door een prisma.
3 havo toch? Ik heb geen idee wat men daar krijgt..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_105570005
Nou, laten we het probleem eens even serieus bekijken. Je wilt graag je nieuwe formule bekend maken, maar bent bang dat iemand anders je eer steelt?

Naar mijn weten is de normale procedure voor zoiets om langs de notaris te gaan, je vondst op te schrijven en laten ondertekenen dat je het werkelijk op een bepaalde datum vast hebt gelegd. Daarna komt het in een kluis te liggen. Niet te ingewikkeld en wettelijk bindend. Maar vrij duur...

Online publiceren is een goedkope tweede optie. Ik heb niet het idee dat je een kans maakt iets gepubliceerd te krijgen met de manier waarop jij schrijft (misschien oneerlijk, maar waar) dus in je eentje lukt dat niet. Wel kan je gewoon op een openbare plek je formule bekend maken, het liefst zodanig dat je het niet meer aan kunt passen. Dit is geen slechte plek, omdat je tijd en datum van posten op worden geslagen en bovendien wordt bijgehouden of je aanpassingen maakt aan je post. Een tweede manier is iemand in vertrouwen nemen die je kunt helpen, maar dit is weer gelijk een erg serieuze aanpak.

Dus advies: post die formule en uitleg hier en als het wat blijkt te zijn, hoor je dat meteen. Hierdoor leg je ook gelijk vast dat jij het ten minste vandaag al in handen hebt. En als het niets blijkt te zijn, is je schade minimaal.

Maar even heel realistisch: De kans dat je iets nieuws hebt verzonnen, is minimaal. Het kan slim en handig zijn en het is leuk dat je ermee bezig bent, maar het is erg, erg, erg onwaarschijnlijk dat jij op een nieuw inzicht gestuit bent.
"Slechts diegene mag slopen die iets beters kan bouwen."
pi_105570193
Ik denk dat dit je allereerste goedkope beste oplossing is. Daarna is wellicht dit handig om door te lezen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_105571702
De goedkoopste optie is, nogmaals, om het gewoon online te gooien. Het is de 21ste eeuw ondertussen. ArXiv is daar de standaardoptie; op een eigen website werkt ook prima. Beide gevallen is het handig om zeker te maken dat een paar experts het ook onder ogen krijgen.

Intellectueel eigendom c.q. patenten for natuurkundige formules zijn kansloos en onwenselijk in mijn ogen, en wellicht (hopelijk) niet eens rechtsgeldig.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_105572253
Publiceren is de enige wetenschappelijke optie. Als je wilt dat een formule naar jou wordt genoemd, moet je zorgen dat

1. Jij als eerste de formule in een wetenschappelijk tijdschrift publiceert
2. Er daarna door anderen aan gerefereerd wordt.

En laten we even reëel zijn. De natuurkunde die in 3 HAVO wordt onderwezen is al 2 eeuwen niet meer revolutionair. De kans dat je daarin iets nieuws hebt ontdekt is nihil. Dat het geen naam heeft betekent niet dat het onbekend is.

Maar, het belangrijkste is dat je lol hebt in het vak en dat je creatief ermee bezig bent. Heel goed om dat aan te moedigen. Ga daar vooral mee door. Zoek contact met iemand op een universiteit als je denkt dat je leraar het ook niet precies weet. Die kan je helpen met publiceren, maar waarschijnlijk vooral uitleggen waarom er niets te publiceren valt.

Minder ambitieus, maar wel al een aantal keer genoemd, probeer een leuke column te schrijven in een wetenschappelijk scholierenblad. (Maar, doe wel wat aan je Nederlands. 'Egt' kan echt niet.)

[ Bericht 0% gewijzigd door PhysicsRules op 14-12-2011 21:17:22 ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 14 december 2011 @ 13:20:52 #168
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_105572795
Is er niet een Fok-user die publiceert in het Natuurkundedomein? Haushofer heet hij, meen ik.
Life is what you make it.
pi_105574199
Er zijn wel meer publicerende Fok!kers, zowaar ook te vinden in dit topic ;)
pi_105574240
er is zelfs een topic over :P

Wetenschappelijke artikelen van fokkers :)

[ Bericht 32% gewijzigd door Byte_Me op 14-12-2011 14:10:08 ]
  woensdag 14 december 2011 @ 14:28:48 #171
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_105575255
tsja, een formule op zichzelf heeft natuurlijk niet echt een waarde in geld. Als het een proces mogelijk maakt dan is dat proces te patenteren en mogelijk iets waard, maar ik heb niet het idee dat TS het zo ver heeft uitgewerkt.

In wetenschappelijke termen is je enige optie, zoals al vaker is gezegd, publiceren. Dan ziet men dat jij het ontdekt hebt, maar verder is wetenschappelijke kennis na publicatie 'public domain', oftewel, iedereen mag er mee aan de gang of mag er op verder bouwen.
  woensdag 14 december 2011 @ 23:51:41 #172
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105601276
Als Einstein E=MC2 geheim had gehouden dan had dat ons een hoop ellende gescheeld.

Dus nee, publiceer maar niet. Straks krijgen we nog über robot soldaten die met de lenzenformule dikke lasers schieten uit hun ogen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105602610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 23:51 schreef Maanvis het volgende:
Als Einstein E=MC2 geheim had gehouden dan had dat ons een hoop ellende gescheeld.

Dus nee, publiceer maar niet. Straks krijgen we nog über robot soldaten die met de lenzenformule dikke lasers schieten uit hun ogen.
Maakt niet uit, dan lost major lazer dat wel dankzij dezelfde formule. Hij houdt die lijn, jwt.
pi_105604959
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:02 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Als dat laatste waar was dan hebben academici bar weinig te doen :{ . Daar staan zo op het eerste oog wel leuke dingen, maar de lijst is zeker niet uitputtend.

Ook verdient een 'formule' an sich geen geld nee; als je er een product van maakt dan is het wel goed mogelijk. Roem ligt deels aan presentatie en impact, en zou wel kunnen.
Het is een kleine lijst, maar dit zijn open problemen die echt wat nieuws zouden inhouden. Een heleboel andere dingen zijn marginale verbeteringen op bestaande zaken. Marginale verbeteringen van HAVO 3 stof is HAVO 4 stof, dus ik verwacht niet dat het iets nieuws of baanbrekends is. Ik heb niets tegen de TS, of zijn interesse in de materie, maar ik verwacht niet dat hij iets heeft bedacht dat niemand ooit eerder heeft bedacht.

Van een enkele formule kan je geen product maken. De moeilijkheid bij producten zijn de praktische zaken, waar je wel patent op kan aanvragen.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_105606103
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:04 schreef eleusis het volgende:

[..]

TS zal toch echt een co-auteur met schrijfervaring nodig hebben om het in de juiste vorm voor arXiv te gieten.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:45 schreef Mark het volgende:
En om grammaticafouten te ontwijken
Qua schrijfstijl doet de TS toch echt niet onder voor de gemiddelde Fransman, dus dat zit wel snor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')