hoe dacht je dat verzekeringspremies en lijfrentes enzo berekend worden dan?quote:Op woensdag 14 december 2011 09:51 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Wat heeft dat met wiskunde te maken?
met een excelsheet, als ze er geen programma voor geschreven hebben. die annuiteiten tabellen van economie op de middelbare school zijn gewoon te berekenen hoorquote:Op woensdag 14 december 2011 09:59 schreef simmu het volgende:
[..]
hoe dacht je dat verzekeringspremies en lijfrentes enzo berekend worden dan?
quote:Op woensdag 14 december 2011 10:13 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
met een excelsheet, als ze er geen programma voor geschreven hebben. die annuiteiten tabellen van economie op de middelbare school zijn gewoon te berekenen hoor
dat wil hij niet want hij is bang dat als we weten wat de formule kan, dat we dan ineens zelf de formule wetenquote:Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Jordy-B het volgende:
TS kan je ipv de formule misschien wel uitleggen welke lijn je normaalgesproken met een lineaal opmeet, zodat we een beetje beter beeld hebben waar de formule over gaat, zonder dat we de details kennen.
en hoe denk je dat die actuaris tabellen tot stand komen? algebra in combinatie met statistieken!quote:Op woensdag 14 december 2011 10:21 schreef simmu het volgende:
[..]![]()
zoek het zelf maar op. ik ga niet een compleet wiskundig deelgebied voor je uitleggen: klik hier voor info
Heeft niemand hier de basis optica die men op 3 vwo krijgt bij de hand.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Jordy-B het volgende:
TS kan je ipv de formule misschien wel uitleggen welke lijn je normaalgesproken met een lineaal opmeet, zodat we een beetje beter beeld hebben waar de formule over gaat, zonder dat we de details kennen.
TS zal toch echt een co-auteur met schrijfervaring nodig hebben om het in de juiste vorm voor arXiv te gieten.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:02 schreef thabit het volgende:
Maar TS, heb je al overwogen om je formule op arXiv te publiceren?
3 havo toch? Ik heb geen idee wat men daar krijgt..quote:Op woensdag 14 december 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heeft niemand hier de basis optica die men op 3 vwo krijgt bij de hand.
Het zal in ieder geval niet al te moeilijk zijn en met sferische aberratie zal het in ieder geval niets te maken hebben.
Ik verwacht dat het iets is met een dubbele breking door een prisma.
Maakt niet uit, dan lost major lazer dat wel dankzij dezelfde formule. Hij houdt die lijn, jwt.quote:Op woensdag 14 december 2011 23:51 schreef Maanvis het volgende:
Als Einstein E=MC2 geheim had gehouden dan had dat ons een hoop ellende gescheeld.
Dus nee, publiceer maar niet. Straks krijgen we nog über robot soldaten die met de lenzenformule dikke lasers schieten uit hun ogen.
Het is een kleine lijst, maar dit zijn open problemen die echt wat nieuws zouden inhouden. Een heleboel andere dingen zijn marginale verbeteringen op bestaande zaken. Marginale verbeteringen van HAVO 3 stof is HAVO 4 stof, dus ik verwacht niet dat het iets nieuws of baanbrekends is. Ik heb niets tegen de TS, of zijn interesse in de materie, maar ik verwacht niet dat hij iets heeft bedacht dat niemand ooit eerder heeft bedacht.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:02 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Als dat laatste waar was dan hebben academici bar weinig te doen. Daar staan zo op het eerste oog wel leuke dingen, maar de lijst is zeker niet uitputtend.
Ook verdient een 'formule' an sich geen geld nee; als je er een product van maakt dan is het wel goed mogelijk. Roem ligt deels aan presentatie en impact, en zou wel kunnen.
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:04 schreef eleusis het volgende:
[..]
TS zal toch echt een co-auteur met schrijfervaring nodig hebben om het in de juiste vorm voor arXiv te gieten.
Qua schrijfstijl doet de TS toch echt niet onder voor de gemiddelde Fransman, dus dat zit wel snor.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |