abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105436819

AND BLOWING ...

quote:
Occupy Nederland is niet zo groot als in de VS of andere landen in de wereld, dat weten we inmiddels allemaal. Misschien dat dat nog komt, misschien ook niet. Laten we dat even in het midden, zodat we ons op minder oppervlakkige zaken kunnen richten.

Zoals waar Occupy Nederland voor staat. Wellicht is het een goed plan om maatschappelijke problemen te bespreken waar Occupy Nederland zich op richt, of op zou kunnen richten.

Een aantal voorbeelden zijn corruptie (hoe kunnen we dit voorkomen?), transparantie (waarom mogen wij niet weten wat er met ons belastinggeld gebeurt?) en vriendjespolitiek (bijvoorbeeld via lobbying van grote bedrijven). En welke rol neemt Nederland eigenlijk in binnen de EU? En hoeveel (hoe weinig?) invloed heeft de burger eigenlijk op het beleid dat in Nederland gevoerd wordt?

We zouden natuurlijk ook kunnen spreken over hoe Occupy Nederland te verbeteren.
-----

Niet in alleen Nijmegen, maar ook in Utrecht laat de gemeente voor onbepaalde tijd de kampen staan:
quote:
Fakkeloptocht en concert bij Occupy Nijmegen
NIJMEGEN - Terwijl de activiteiten van Occupytentenkampen in veel steden aan het afnemen zijn, is het kamp op het Valkhof in Nijmegen juist heel actief.

Zaterdag vieren de Occupy'ers de Internationale Dag van de Rechten van de Mens met een fakkeloptocht door het centrum van de stad en aansluitend een concert op de kampeerplek.
De fakkeloptocht is een initiatief van de plaatselijke afdeling van mensenrechtenorganisatie Amnesty, waarbij Occupy zich aansluit.

Volgens de beweging worden mensenrechten elke dag overal ter wereld geschonden en is het ook wat dat betreft de hoogste tijd voor verandering. Ook Occupykampen elders in de wereld vieren de Dag van de Rechten van de Mens.

Rust
De gemeente Nijmegen laat het Occupykamp voor onbepaalde tijd met rust. Ook Utrecht ziet geen aanleiding op te treden tegen het kleine kampementje achter het stadhuis.
Overlast die enkele winkeliers zeggen te ondervinden, is volgens de gemeente ondergeschikt aan het recht op demonstreren. Mocht het kamp zich uitbreiden, dan moeten de betogers verhuizen.
Jammer dat dit artikel wel stelt dat de activiteiten van Occupy-kampen in veel steden aan het afnemen is, maar niet vermeldt welke steden dit dan zijn. Nationaal of internationaal? Wel een belangrijk punt lijkt me.

Verder is het erg positief dat de gemeente (Utrecht?) het recht om te demonstreren plaatst boven de overlast van enkele winkeliers. Dat had ook anders kunnen zijn natuurlijk. Fijn om te zien dat deze stad (steden) zich zo tolerant opstellen naar de Occupy-kampen. ^O^
pi_105436943
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon niet erg ontwikkelde en eloquente personen:

"Ik noem het corrupt."
"Waarom dat?"
"Nou...gewoon.".

:{
Beetje jammer voor jullie dat 99% zo reageert daar.
pi_105437265
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:57 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Beetje jammer voor jullie dat 99% zo reageert daar.
Ik denk eerder dat dat jammer is voor iedereen. ;)

En 99%? Geen idee, ik ben er (nog (komende maand!)) niet persoonlijk geweest en heb geen telling gehouden. Maar in mijn ogen is 1 al teveel, al besef ik dat iedereen een stem heeft, die allen gehoord dienen te worden in deze strijd om gelijkwaardigheid.
  zondag 11 december 2011 @ 08:24:22 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_105444831
Ja jongens, nog steeds bezig met de revolutie? Gaat lekker hea?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_105445088
Zolang er armoede en ongelijkheid bestaat in de maatschappij gaat men door:
6500 man op manifestatie tegen armoede

In hoeverre dat fair is in Nederland is nog maar de vraag:

Het begint me nu pas te dagen dat de SP bezig is te strijden voor de 'lage klasse', meer dan anders lijkt wel. Zo weet ik dat ze bij Occupy ook hard hebben gepoogd zieltjes te winnen. Wat uiteraard niet werkte, omdat volgens velen juist de links-rechts dichotomie waarin ook de SP opereert onderdeel is van het slecht functionerende systeem.

Uit betrouwbare bron weet ik overigens dat de oprichter van Occupy Nederland volgende week een gesprek heeft in de Tweede Kamer met een vertegenwoordiger van de SP. De belangen lijken wel enigszins uiteen te lopen, dus ik ben benieuwd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gray op 11-12-2011 09:40:11 ]
pi_105445325
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 09:27 schreef Gray het volgende:

[ afbeelding ]

Het begint me nu pas te dagen dat de SP bezig is te strijden voor de 'lage klasse', meer dan anders lijkt wel. Zo weet ik dat ze bij Occupy ook hard hebben gepoogd zieltjes te winnen. Wat uiteraard niet werkte, omdat volgens velen juist de links-rechts dichotomie waarin ook de SP opereert onderdeel is van het slecht functionerende systeem.

Uit betrouwbare bron weet ik overigens dat de oprichter van Occupy Nederland volgende week een gesprek heeft in de Tweede Kamer met een vertegenwoordiger van de SP. De belangen lijken wel enigszins uiteen te lopen, dus ik ben benieuwd.
Dat was zeker zo, de eerste week, twee weken, was de SP daar alom vertegenwoordigd en gebruikte Occupy voor eigen doeleinden tot grote frustratie van de Occupiers. Dus daar hebben ze afstand van genomen omdat het niet strookte met de allemaal gelijk principes van Occupy en ze er geen politiek uithangbord van wilden maken of voor karretjes van politici gespannen te worden.
Echter nu krijg ik het idee dat-nu het niet meer zo goed gaat met de Occupy-beweging- ze misschien bereid zijn om wat water bij de politieke wijn te doen en eens te kijken wat de SP voor ze kan betekenen. Principes zijn er tenslotte om overboord te gooien he?
pi_105445939
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 09:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat was zeker zo, de eerste week, twee weken, was de SP daar alom vertegenwoordigd en gebruikte Occupy voor eigen doeleinden tot grote frustratie van de Occupiers. Dus daar hebben ze afstand van genomen omdat het niet strookte met de allemaal gelijk principes van Occupy en ze er geen politiek uithangbord van wilden maken of voor karretjes van politici gespannen te worden.
En terecht, vind ik. Als de problematiek was op te lossen via politieke wegen was deze beweging nooit opgestaan. Het is wellicht fijn dat de politiek inziet dat een deel van het volk hernieuwde interesse heeft voor het wel en wee van de maatschappij, maar dat maakt niet dat ze aan dezelfde kant staan.
Ook tussen het SP-lid en de oprichter van Occupy Nederland (overigens ook de oprichter van The Zeitgeist Movement Nederland) ontstonden al snel meningsverschillen doordat ze een andere benaderingswijze hebben van probleemoplossing. Ben dan ook zeer benieuwd naar de uitkomst van het gesprek. Hopelijk hoor ik daar donderdag al meer over.

quote:
Echter nu krijg ik het idee dat-nu het niet meer zo goed gaat met de Occupy-beweging- ze misschien bereid zijn om wat water bij de politieke wijn te doen en eens te kijken wat de SP voor ze kan betekenen. Principes zijn er tenslotte om overboord te gooien he?
Wat heel ironisch zou zijn, want juist dat noemen we politiek bedrijven: compromissen sluiten en water bij de wijn doen. :') Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn.
Overigens zou het best een prima optie zijn om hun belangen na te streven door via de politieke weg problemen in de maatschappij aan te pakken. Zo heeft de politieke elite in deze tijd de macht (ondersteund door het bedrijfsleven en het volk uiteraard) en zou dat de snelste manier zijn om aan kreten om verbetering gehoor te geven.

Waar het problematisch gaat worden is wanneer men over wil gaan naar egalitaire democratie, waarbij een politieke elite niet langer een rol heeft. Dat zou betekenen dat partijen en de overheid zichzelf obsoleet zou maken. En dat is iets wat ik niet zo 1,2,3 zie gebeuren.

Verder vind ik het een positieve ontwikkeling om te zien dat Occupy Amsterdam (onder druk van de burgemeester wel) inzag dat het niet werkte, en in plaats van koppig vast te houden aan een gefaalde uitvoering, zij kleur bekenden en nu op zoek gaan naar betere opties. Zou de maatschappij ook op deze manier opereren dan zouden we in een veel hoger tempo positieve ontwikkelingen langs zien komen, verwacht ik.
pi_105446987
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 09:27 schreef Gray het volgende:

[ afbeelding ]

De SP wil gewoon koste wat het kost heel snel de kiezers van de PvdA overnemen, dit is dan een goede manier.

Voorts heb ik ook de filmpjes gezien over Arnhem maar god god god.....als je dan ziet dat mensen hier op het forum veelal deze mensen verdedigde,.... die moeten toch ook met schaamte naar die filmpjes kijken? Het niveau is nog lager in Amsterdam en dat is gek gezien het feit dat ze in Arnhem nog nét wat verder ontwikkeld leken.

Afijn, ben benieuwd hoe het vandaag in Amsterdam gaat, let us know!
pi_105447416
Alweer een klimaattop dat op niets uitloopt.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-op-klimaattop.dhtml

Eigenlijk is dat al een bewijs vind ik dat de wereld niet geregeerd wordt door een onzichtbare hand. Eerder het tegenovergestelde is waar.

De noodgedwongen globalisering vanwege de dreiging van het broeikaseffect (wat dus mondiale samenwerking vereist) loopt zo gestaag juist vanwege de verschillende democratische instituten.

Is het eigenlijk gewoon niet zo dat onze huidige systemen, de democratische instituten niet toereikend genoeg zijn om de problemen van vandaag effectief te kunnen hanteren?
pi_105447895
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

De SP wil gewoon koste wat het kost heel snel de kiezers van de PvdA overnemen, dit is dan een goede manier.
Vooral PVV, denk ik.

quote:
Voorts heb ik ook de filmpjes gezien over Arnhem maar god god god.....als je dan ziet dat mensen hier op het forum veelal deze mensen verdedigde,.... die moeten toch ook met schaamte naar die filmpjes kijken? Het niveau is nog lager in Amsterdam en dat is gek gezien het feit dat ze in Arnhem nog nét wat verder ontwikkeld leken.

Afijn, ben benieuwd hoe het vandaag in Amsterdam gaat, let us know!
Het gaat niet om de mensen. Ja, er zitten veel mafklappers tussen, maar het is niet meer dan terecht dat zij zich tegen de financiele wereld keren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105448034
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral PVV, denk ik.

Er zit geen PVV'er tussen denk ik ..... die zijn (volgens velen hier) toch te stom om te weten wat er gebeurt.

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

Het gaat niet om de mensen. Ja, er zitten veel mafklappers tussen, maar het is niet meer dan terecht dat zij zich tegen de financiele wereld keren.
Tja, ik zou in ieder geval zorgen dat ik niet als complete mongool overkom op een filmpje als ik mensen oproep om ze te steunen. Ik bedoel...het idee is goed hoor en protesteren dat staat een ieder vrij,... maar zet jezelf niet zo voor lul. Ruzie maken, elkaar voor alles uitmaken, sponsjes pikken, elkaar aanklagen (nou ja,..roepen dat ze dat gaan doen) en ga maar door. Dát zijn jouw vertegenwoordigers Koos,... dat wil je toch niet?
pi_105448110
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 12:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Er zit geen PVV'er tussen denk ik ..... die zijn (volgens velen hier) toch te stom om te weten wat er gebeurt.

[..]

Tja, ik zou in ieder geval zorgen dat ik niet als complete mongool overkom op een filmpje als ik mensen oproep om ze te steunen. Ik bedoel...het idee is goed hoor en protesteren dat staat een ieder vrij,... maar zet jezelf niet zo voor lul. Ruzie maken, elkaar voor alles uitmaken, sponsjes pikken, elkaar aanklagen (nou ja,..roepen dat ze dat gaan doen) en ga maar door. Dát zijn jouw vertegenwoordigers Koos,... dat wil je toch niet?
Exactly. Maar als het in de kraam te pas komt kun je ze natuurlijk wel inzetten om je punt kracht bij te zetten he.
pi_105448186
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Exactly. Maar als het in de kraam te pas komt kun je ze natuurlijk wel inzetten om je punt kracht bij te zetten he.
Ik vind het wel typisch...de PVV'er is dom en niet sociaal... maar als er 'steun' moet komen in een discussie staan ze ineens te blauwbekken op een plein om voor de rechten van anderen op te komen? Dat is een tactiek van Koos waar niemand echt in zal trappen, hoop ik.
pi_105448241
Hoezo is het een tactiek. Was gewoon een terloopse opmerking. Overigens wordt Occupy gesteund door het merendeel van de PVV-stemmers, zo bleek laatst uit een peiling van De Hond. Vraag me overigens af waarom jullie altijd direct in de stress schieten als iets over de PVV zeg.
pi_105448370
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Hoezo is het een tactiek. Was gewoon een terloopse opmerking. Overigens wordt Occupy gesteund door het merendeel van de PVV-stemmers, zo bleek laatst uit een peiling van De Hond. Vraag me overigens af waarom jullie altijd direct in de stress schieten als iets over de PVV zeg.
Geen stress Koos .. geen stress. Ik vind het gewoon leuk om met jou over PVV'ers te 'praten' ;).
pi_105448378
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom jij met de PVV aan komt zetten in een discussie die helemaal niet over de PVV gaat. Alleen maar om een paar mensen die domme kreten slaken aan te merken als PVV'ers?
pi_105448444
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 12:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Geen stress Koos .. geen stress. Ik vind het gewoon leuk om met jou over PVV'ers te 'praten' ;).
Nee, ik denk dat je gewoon echt een PVV'er bent, hoewel je dat stelselmatig ontkent. Je begint immers telkens bijna te huilen als er iets over de PVV wordt gezegd en tevens lijk je over een radar te beschikken die gaat bliepen als de PVV wordt beledigd op FOK!
pi_105448461
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom jij met de PVV aan komt zetten in een discussie die helemaal niet over de PVV gaat. Alleen maar om een paar mensen die domme kreten slaken aan te merken als PVV'ers?
Ja, dat jij PVV stemt mag natuurlijk geen verrassing heten.
pi_105448517
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat je gewoon echt een PVV'er bent, hoewel je dat stelselmatig ontkent. Je begint immers telkens bijna te huilen als er iets over de PVV wordt gezegd en tevens lijk je over een radar te beschikken die gaat bliepen als de PVV wordt beledigd op FOK!
Jij mag dat best geloven hoor Koos, als jij daar gelukkig van wordt ^O^

Maar over je laatste opmerking..jij komt in een topic waar ik al lang in post, plempt iets neer over PVV en zegt dan dat mijn radar op PVV staat? Te makkelijk Koos,...veel te makkelijk.
pi_105448535
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat jij PVV stemt mag natuurlijk geen verrassing heten.
Het gaat over Occupy en niet of jij PvdA en ik VVD gestemd hebt. Of welke partij dan ook.
Niet persoonlijk worden Koos.
pi_105448579
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 12:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Jij mag dat best geloven hoor Koos, als jij daar gelukkig van wordt ^O^

Maar over je laatste opmerking..jij komt in een topic waar ik al lang in post, plempt iets neer over PVV en zegt dan dat mijn radar op PVV staat? Te makkelijk Koos,...veel te makkelijk.
Ja, dat is ook echt de reden dat ik dit standpunt erop nahoudt. Ik baseer mij puur op dit topic.

Maar goed, laat ook maar. Je komt vanzelf wel uit de kast. Occupy is een josti-club met een goede boodschap.
pi_105448586
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat over Occupy en niet of jij PvdA en ik VVD gestemd hebt. Of welke partij dan ook.
PvdA de laatste keer. Volgende keer D66.
pi_105449267
Weet je PVV is echt zo'n clichematig antwoord op huidige problemen die juist zijn ontstaan door het falen van onze systemen. De PVV is zo achterwaarts.
pi_105449332
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit dus. Laat de jij-bakken achterwege, Koos en co. Als we daar eenmaal mee beginnen, houdt het nooit meer op.

Bovendien snap ik niet waarom mensen überhaupt telkens naar elkaar gaan verwijzen in een discussie die niet over hen gaat, maar over in dit geval een internationale maatschappelijke ontwikkeling. Als je elkaar zo interessant vind, koop dan een bloemetje en zoek een knus hotelletje op.

Een discussie over politiek heeft in dit topic vrij weinig te zoeken, evengoed als dat de SP/VVD/PvdA/PVV/GroenLinks etc door Occupy van het Beursplein verwezen is. Politiek ligt aan de grondslag van de problematiek waarover men demonstreert. Politieke actie betrekken bij de oplossing van een probleem dat het zelf veroorzaakt heeft is... zeer paradoxaal. Juist de dichotomie van het links-rechts denken, het jij-ik denken, het 99%-1% is de reden dat veel negatieve ontwikkelingen hebben kunnen plaatsvinden; depersonalisatie van groepen vergemakkelijkt afglijden van ethisch naar moreel handelen. Dat is niet waar Occupy naar zoekt, en niet waar dit topic voor bedoeld is.

Wil je toch praten met elkaar over politieke voorkeur, je lievelingskleur en leuke hobbies? Zoek je heil dan bij POL, GC of R&P-singles-chat.
pi_105449626
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Dit dus. Laat de jij-bakken achterwege, Koos en co. Als we daar eenmaal mee beginnen, houdt het nooit meer op.

Bovendien snap ik niet waarom mensen überhaupt telkens naar elkaar gaan verwijzen in een discussie die niet over hen gaat, maar over in dit geval een internationale maatschappelijke ontwikkeling. Als je elkaar zo interessant vind, koop dan een bloemetje en zoek een knus hotelletje op.

Een discussie over politiek heeft in dit topic vrij weinig te zoeken, evengoed als dat de SP/VVD/PvdA/PVV/GroenLinks etc door Occupy van het Beursplein verwezen is. Politiek ligt aan de grondslag van de problematiek waarover men demonstreert. Politieke actie betrekken bij de oplossing van een probleem dat het zelf veroorzaakt heeft is... zeer paradoxaal. Juist de dichotomie van het links-rechts denken, het jij-ik denken, het 99%-1% is de reden dat veel negatieve ontwikkelingen hebben kunnen plaatsvinden; depersonalisatie van groepen vergemakkelijkt afglijden van ethisch naar moreel handelen. Dat is niet waar Occupy naar zoekt, en niet waar dit topic voor bedoeld is.

Wil je toch praten met elkaar over politieke voorkeur, je lievelingskleur en leuke hobbies? Zoek je heil dan bij POL, GC of R&P-singles-chat.
hm... ja maar ho is even Gray. Het is toch onvermijdbaar dat we over politiek praten als we tot mogelijke antwoorden willen komen? Juist omdat politiek aan de grondslag van de problematiek ligt...

Het is wel zeer zeer jammer dat men zich continue tegen elkaar richt hier in topic. Kinderlijk.
pi_105452127
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:14 schreef dadgad het volgende:

[..]

hm... ja maar ho EENS even Gray. Het is toch onvermijdbaar dat we over politiek praten als we tot mogelijke antwoorden willen komen? Juist omdat politiek aan de grondslag van de problematiek ligt...

Het is wel zeer zeer jammer dat men zich continue tegen elkaar richt hier in topic. Kinderlijk.
Helaas moet de oplossing van onze problemen van de politiek komen. Dat kan gewoon niet anders. Een volksrevolutie die de politiek omverwerpt is in Nederland uitgesloten. Als je dat zielige zooitje Occupyiers ziet dan lijkt me helder dat die het leger niet gaan uitdagen...

Kortom, politiek en gelobby. Daar moet het van komen. Ik zet mijn geld er vast op dat er dus niets gaat veranderen. Ja, de hypotheekrente-aftrek voor huizen boven de ¤ 450.000,-.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_105453134
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:14 schreef dadgad het volgende:

[..]

hm... ja maar ho is even Gray. Het is toch onvermijdbaar dat we over politiek praten als we tot mogelijke antwoorden willen komen? Juist omdat politiek aan de grondslag van de problematiek ligt...
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Maar zoals je zelf al aangeeft:

quote:
...zijn aanvallen op persoonlijke politieke voorkeur ongewenst. Dat is niet alleen hier hoor, ook buiten deeze internetje. Kortom: prima dat men over politiek wil praten, maar laat persoonlijke aanvallen op iemands voorkeur achterwege.
pi_105453230
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:27 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Helaas moet de oplossing van onze problemen van de politiek komen. Dat kan gewoon niet anders. Een volksrevolutie die de politiek omverwerpt is in Nederland uitgesloten. Als je dat zielige zooitje Occupyiers ziet dan lijkt me helder dat die het leger niet gaan uitdagen...

Kortom, politiek en gelobby. Daar moet het van komen. Ik zet mijn geld er vast op dat er dus niets gaat veranderen. Ja, de hypotheekrente-aftrek voor huizen boven de ¤ 450.000,-.
Lobbying mag van mij afgeschaft worden: als je een lobby nodig hebt om (politici) te overtuigen waarom het goed is om jouw beleid na te streven, dan spreekt hetgeen goed is aan dat beleid blijkbaar niet voor zich.
pi_105453332
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Lobbying mag van mij afgeschaft worden: als je een lobby nodig hebt om (politici) te overtuigen waarom het goed is om jouw beleid na te streven, dan spreekt hetgeen goed is aan dat beleid blijkbaar niet voor zich.
Als we in een ware Meritocratie zouden leven, dan zou ik je daarin gelijk geven. Helaas, lobby's zijn nodig omdat de politiek ter zaken niet kundig genoeg is.

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:53 schreef Gray het volgende:

...zijn aanvallen op persoonlijke politieke voorkeur ongewenst. Dat is niet alleen hier hoor, ook buiten deeze internetje. Kortom: prima dat men over politiek wil praten, maar laat persoonlijke aanvallen op iemands voorkeur achterwege.
Behalve uiteraard wanneer mensen PVV stemmen, die mag je tot op het bot beledigen, haten, en als je ze te pakken krijgt, op de brandstapel flikkeren.
pi_105453520
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:58 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Als we in een ware Meritocratie zouden leven, dan zou ik je daarin gelijk geven. Helaas, lobby's zijn nodig omdat de politiek ter zaken niet kundig genoeg is.
Dan zijn lobby's nog steeds een optie die men ook kan inruilen voor onafhankelijke panels van experts en deskundigen, waarbij ook wordt gelet op informeren van het volk.

quote:
[..]

Behalve uiteraard wanneer mensen PVV stemmen, die mag je tot op het bot beledigen, haten, en als je ze te pakken krijgt, op de brandstapel flikkeren.
Nee.
  zondag 11 december 2011 @ 17:05:17 #31
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105458785
From New Amsterdam to Old Amsterdam: Solidarity!

quote:
Occupy Wall Street stands in solidarity with occupiers across the Netherlands, Europe, and the world. We are truly a global movement. From Tunisia to Russia, 2011 has been a year of global uprising unparalleled in modern history. As we enter 2012, we will continue to strengthen the bonds of solidarity that bind the global 99%, because global capitalism and and the cannibal oligarchies that do its bidding can only effectively be challenged by global action. Together, we are the world's only true superpower.
http://occupywallst.org/a(...)solidarity/#comments
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 11 december 2011 @ 17:18:27 #32
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105459307
Als ik zo een kijkje neem op dit kanaal zie ik de solidariteit er niet echt vanaf spatten: http://www.youtube.com/user/ArnhemDirect
pi_105459498
quote:
13s.gif Op zondag 11 december 2011 17:18 schreef Erasmo het volgende:
Als ik zo een kijkje neem op dit kanaal zie ik de solidariteit er niet echt vanaf spatten: http://www.youtube.com/user/ArnhemDirect
Heb die filmpjes net ook via skoften.net zitten bekijken. Wat een volk :')
pi_105461109
quote:
13s.gif Op zondag 11 december 2011 17:18 schreef Erasmo het volgende:
Werkschuw hippie-tuig! Duidelijk.
  zondag 11 december 2011 @ 18:08:59 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105461154
En daar wordt ook al 'kindermisbruik' geroepen. Door Mr Piggy.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_105461208
Het zal mij benieuwen hoe het de Grote General Assembly op locatie Amsterdam gaat verlopen.
Zometeen om 18.30 begint het.
pi_105461262
quote:
9s.gif Op zondag 11 december 2011 18:08 schreef Copycat het volgende:
Mr Piggy :')

pi_105461273
quote:
9s.gif Op zondag 11 december 2011 18:08 schreef Copycat het volgende:
Die kreet wordt wel te pas en te onpas geroepen valt me op.
pi_105461285
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 18:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mr Piggy :')

[ afbeelding ]
Die wil heel graag serieus genomen worden. Ongeacht waar je de klemtoon in de zin legt.
  zondag 11 december 2011 @ 18:16:03 #40
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105461371
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
Het zal mij benieuwen hoe het de Grote General Assembly op locatie Amsterdam gaat verlopen.
Zometeen om 18.30 begint het.
Was daar een livestream van?
pi_105461422
Dit wijf ook... die stem en haar manier van praten. :X

Die zou ik zo hard willen slaan. Weet ook niet hoe dat komt. :')
  zondag 11 december 2011 @ 18:19:52 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105461498
Dat is toch de stem van Tosca Nitterink?
pi_105461526
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 18:16 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Was daar een livestream van?
Zat ook al te kijken op de livestream, maar daar draaien ze een filmpje af. Misschien zometeen als de vergadering begint.
Kijk maar hier:

http://www.occupyamsterdam.nl/
pi_105461560
quote:
11s.gif Op zondag 11 december 2011 18:19 schreef Copycat het volgende:
Dat is toch de stem van Tosca Nitterink?
Thea!! _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2011 18:30:31 ]
  zondag 11 december 2011 @ 18:28:39 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105461813
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zat ook al te kijken op de livestream, maar daar draaien ze een filmpje af. Misschien zometeen als de vergadering begint.
Kijk maar hier:

http://www.occupyamsterdam.nl/
Tof nu geven ze Europa de schuld van alles :')
  zondag 11 december 2011 @ 18:34:18 #46
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105461990
Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze nog een livestream starten ;(
pi_105461997
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 18:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Tof nu geven ze Europa de schuld van alles :')
Kan je het wat meer toelichten voor de niet-kijkers onder ons?
pi_105462010
de live stream sucks,
  zondag 11 december 2011 @ 18:38:54 #49
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105462178
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 18:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Kan je het wat meer toelichten voor de niet-kijkers onder ons?
Kort samengevat stond er een mannetje van de burgeroorlog tot 1913 tentakels uit Europa tegen te houden met de stars and stripes.
pi_105462737
-knip- amerikanen, soms haat ik ze zo

[ Bericht 10% gewijzigd door Gray op 11-12-2011 19:27:30 (Waar is de zeep?!) ]
  zondag 11 december 2011 @ 19:05:36 #51
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105463274
Morgen is het weer zover ...

pi_105465838
Serie posts verwijderd ivm ongepast taalgebruik. Gedraagt iedereen zich, dan hoef ik me niet op te stellen als kinderjuf. Vriendelijk bedankt.
  zondag 11 december 2011 @ 20:02:31 #53
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105465899
Nou goed, misschien komt er nog ergens een gekuiste samenvatting van de vergadering.
The truth was in here.
pi_105468397
ole de live stream zend een discussie uit

http://www.livestream.com/occupyamsterdam
pi_105473031
Wil je dan toch weten waarom ik mijn opmerking over Amerikanen maakte. Dat kwam omdat ik eraan herinnerd werd hoe achterwaarts het daar is, zeker politiek gezien. Heb je de kandidaten bekeken? Het zijn allemaal psychopaten gewoon. Perry die de ene blunder na de ander maakt, Bachmann met haar homohaat en andere conservatieve troep, komt niet eens uit haar woorden, Romney die tijdens debat weddenschappen van 10 000 dollar probeert aan te gaan etc etc. Om te huilen

[ Bericht 0% gewijzigd door dadgad op 11-12-2011 22:18:31 ]
  zondag 11 december 2011 @ 22:14:32 #56
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105473378
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:07 schreef dadgad het volgende:
Wil je dan toch weten waarom ik mijn opmerking over Amerikanen maakten. Dat kwam omdat ik eraan herinnerd werd hoe achterwaarts het daar is, zeker politiek gezien. Heb je de kandidaten bekeken? Het zijn allemaal psychopaten gewoon. Perry die de ene blunder na de ander maakt, Bachmann met haar homohaat en andere conservatieve troep, komt niet eens uit haar woorden, Romney die tijdens debat weddenschappen van 10 000 dollar probeert aan te gaan etc etc. Om te huilen
Eens, de huidige GOP is one flew over the cuckoo's nest come true.
pi_105473800
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:14 schreef Terecht het volgende:

[..]

Eens, de huidige GOP is one flew over the cuckoo's nest come true.
En of. Op zich is de uitslag wel te voorspellen. Namelijk dat Obama wederom zal winnen. Perry, Bachmann, Cain en Paul worden het sowieso niet. Romney maakt nog kans, maar zal met zijn weddenschap fratsen veel populariteit verloren hebben.

Ik mag Obama wel. Jammer alleen dat hij zo weinig beloftes nakomt.
  zondag 11 december 2011 @ 22:31:40 #58
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105474398
Als je bijv voor de gein eens langs wat Amerikaanse conservatieve blogjes gaat, om ook eens in hun vaarwater te dobberen, dan schrik je je werkelijk te pleuris. Daar gaat het over niets anders dan RINO's, de islamoshariasocialistische president Obama die een Keniaanse neger schijnt te zijn, over de wapens die Obama van het volk zou willen afpakken, om nog maar te zwijgen van zijn death panels - een soort geïnstitutionaliseerde abortus- en euthanasiecommissie die gaat beslissen over jouw leven, volgens de conservatieve gekkies op die blogs tenminste. De taal die daar wordt uitgeslagen is zo bevreemdend, en de prioriteiten die die mensen hebben liggen zo ver af van de mijne, dat ze bij mij als even radicaal en net zo dwaas overkomen als zegge moslimfundamentalisten die voor het afhakken van handen van dieven zijn. Rechtse media als Fox en Limbaugh, en de GOP/Tea Party hebben deze mensen imo helemaal platgemanipuleerd.
pi_105474675
quote:
Wil je dan toch weten waarom ik mijn opmerking over Amerikanen maakte. Dat kwam omdat ik eraan herinnerd werd hoe achterwaarts het daar is, zeker politiek gezien. Heb je de kandidaten bekeken? Het zijn allemaal psychopaten gewoon. Perry die de ene blunder na de ander maakt, Bachmann met haar homohaat en andere conservatieve troep, komt niet eens uit haar woorden, Romney die tijdens debat weddenschappen van 10 000 dollar probeert aan te gaan etc etc. Om te huilen
Perry zet zich in mijn ogen meer neer als een missionaris dan een presidentskandidaat:
pi_105474753
quote:
15s.gif Op zondag 11 december 2011 22:31 schreef Terecht het volgende:
Als je bijv voor de gein eens langs wat Amerikaanse conservatieve blogjes gaat, om ook eens in hun vaarwater te dobberen, dan schrik je je werkelijk te pleuris. Daar gaat het over niets anders dan RINO's, de islamoshariasocialistische president Obama die een Keniaanse neger schijnt te zijn, over de wapens die Obama van het volk zou willen afpakken, om nog maar te zwijgen van zijn death panels - een soort geïnstitutionaliseerde abortus- en euthanasiecommissie die gaat beslissen over jouw leven, volgens de conservatieve gekkies op die blogs tenminste. De taal die daar wordt uitgeslagen is zo bevreemdend, en de prioriteiten die die mensen hebben liggen zo ver af van de mijne, dat ze bij mij als even radicaal en net zo dwaas overkomen als zegge moslimfundamentalisten die voor het afhakken van handen van dieven zijn. Rechtse media als Fox en Limbaugh, en de GOP/Tea Party hebben deze mensen imo helemaal platgemanipuleerd.
Krankzinnig ja. Die mensen zijn echt gek.

Desodanks is Obama nog erg populair, zeker onder jongeren. Ik moet zelf ook zeggen dat ik zelden of eigenlijk nooit zo'n charismatische president heb gezien.
  zondag 11 december 2011 @ 22:38:30 #61
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105474788
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:36 schreef Gray het volgende:

[..]

Perry zet zich in mijn ogen meer neer als een missionaris dan een presidentskandidaat:
Wat een volslagen randdebiel. Dat zieke gedweep met religiositeit is doodeng wmb.
  zondag 11 december 2011 @ 22:40:21 #62
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105474904
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:38 schreef dadgad het volgende:

[..]

Krankzinnig ja. Die mensen zijn echt gek.

Desodanks is Obama nog erg populair, zeker onder jongeren. Ik moet zelf ook zeggen dat ik zelden of eigenlijk nooit zo'n charismatische president heb gezien.
Clinton vond ik nog nét een stukje charismatischer eigenlijk. Zijn presidentsschap doet ook wel een beetje denken aan die van Obama, ook hij had te maken met republikeinse gekkies die allerlei complottheorieen omtrent zijn persoon en zijn vrouw te berde brachten.
pi_105474978
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:40 schreef Terecht het volgende:

[..]

Clinton vond ik nog nét een stukje charismatischer eigenlijk. Zijn presidentsschap doet ook wel een beetje denken aan die van Obama, ook hij had te maken met republikeinse gekkies die allerlei complottheorieen omtrent zijn persoon en zijn vrouw te berde brachten.
Ik heb Clinton nooit gemogen, echt een leugenachtig figuur. Vreselijke vent vind ik het.
pi_105474979
quote:
13s.gif Op zondag 11 december 2011 22:38 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat een volslagen randdebiel. Dat zieke gedweep met religiositeit is doodeng wmb.
Eens. Zeker als je bedenkt dat de kinderen uit Jesus-camp inmiddels de volwassenheid bereiken en als 'het leger van God' functies kunnen gaan bekleden in de maatschappij, overheid en het leger.

Brrr. :{w
pi_105475058
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:41 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ik heb Clinton nooit gemogen, echt een leugenachtig figuur. Vreselijke vent vind ik het.
Obama is wel leper idd.
pi_105480302
Oprotten met dat zooitje zwervers, drugsverslaafde en uitkeringtrekkers. Werken voor je geld
pi_105480319
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 01:04 schreef Generalissimo het volgende:
Oprotten met dat zooitje zwervers, drugsverslaafde en uitkeringtrekkers. Werken voor je geld
Ah... je hebt BNW duidelijk gevonden. Dacht dat je al eerder gewaarschuwd was. :W
pi_105480542
Die Occupy in America begrijp ik nog wel. maar in Nederland? Alles is hier zo goed geregeld, als je hier ziek wordt en niet meer kunt werken, of gewoon geen zin hebt om te werken, krijg je geld van de overheid. Wat zeuren die lui dan?
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 01:04 schreef Generalissimo het volgende:
pi_105481551
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 01:15 schreef Jack_is_Back het volgende:
Die Occupy in America begrijp ik nog wel. maar in Nederland? Alles is hier zo goed geregeld, als je hier ziek wordt en niet meer kunt werken, of gewoon geen zin hebt om te werken, krijg je geld van de overheid. Wat zeuren die lui dan?

[..]

Een enkele uitkeringstrekker creëert zo'n 10 banen (even uit de losse pols) via hulpverleningsinstanties, dus in die zin leveren ze een gunstige bijdrage aan de maatschappij door afgeleide dienstverlening.

Aan de andere kant dragen ze niet bij aan ontwikkeling van de maatschappij (wat evengoed geldt voor die instanties, maar dat ter zijde).

Toch kan ik het begrijpen dat wanneer je onverhoopt niet in staat bent om te werken, bijvoorbeeld door verlies van een ledemaat of schade aan het zenuwgestel, en je nu ook nog keihard gekort wordt op het geld van de overheid, waarmee je al heel erg boft in deze maatschappij, je in een nare positie wordt gedwongen.
Met onvrede daarover uiten staat men dan geheel in zijn recht, vind ik.
  maandag 12 december 2011 @ 08:14:00 #70
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105483063
quote:
Jawel, dat klopt allemaal zo ongeveer denk ik, showbizz land he. Maar ik dacht dat er iets gebeurde bij die occupy vergadering op de stream, ik kon niet kijken vandaar dat ik het vroeg.
Het is tenslotte het occupy topic :P
The truth was in here.
pi_105484145
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die kreet wordt wel te pas en te onpas geroepen valt me op.
Demoniseren van het tegengeluid :) Dit soort mensen zijn echt te erg.

Hoe heet die vrouw schreeuwende tokkie in dat filmpje?
  maandag 12 december 2011 @ 10:50:14 #72
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105485958
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2011 09:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Demoniseren van het tegengeluid :) Dit soort mensen zijn echt te erg.

Hoe heet die vrouw schreeuwende tokkie in dat filmpje?
dat doe je dus meteen zelf ook
  maandag 12 december 2011 @ 11:21:45 #73
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105486829
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 02:32 schreef Gray het volgende:
Een enkele uitkeringstrekker creëert zo'n 10 banen (even uit de losse pols) via hulpverleningsinstanties, dus in die zin leveren ze een gunstige bijdrage aan de maatschappij door afgeleide dienstverlening.
Dus als ik mijn zwerfafval voortaan op straat gooi lever ik een gunstige bijdrage aan de samenleving? ;)
  maandag 12 december 2011 @ 11:31:41 #74
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105487132
  maandag 12 december 2011 @ 11:35:01 #75
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105487226
quote:
Die kleintjes ;(
The truth was in here.
  maandag 12 december 2011 @ 11:35:52 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105487249
Makkelijk scoren op sentiment, dat soort dingen.
pi_105487305
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:50 schreef Summers het volgende:

[..]

dat doe je dus meteen zelf ook
Iemand een schreeuwert noemen of pedofiel noemen is nogal een verschil vindt je niet?

Goed dat je het verschil niet ziet, dat sterkt mij in mijn gedachten over jou ^O^
  maandag 12 december 2011 @ 11:39:44 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105487362
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2011 11:35 schreef Copycat het volgende:
Makkelijker om de andere kant op te kijken ook.
The truth was in here.
  maandag 12 december 2011 @ 11:42:52 #79
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105487464
quote:
12s.gif Op maandag 12 december 2011 11:39 schreef Bastard het volgende:

Makkelijker om de andere kant op te kijken ook.
Ach kom op. Men zoeke twee plaatjes die qua beeld mijlenver uit elkaar liggen, gooit er een subjectieve vraag en een citaat overheen en voila.
Wil je overtuigen? Doe het dan concreet en niet met dit soort makkelijke tegenstellingen om in te spelen op emoties.

Tekenend ook trouwens dat je meteen begint te beschuldigen met 'andere kant opkijken'.
  maandag 12 december 2011 @ 11:47:20 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105487611
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2011 11:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ach kom op. Men zoeke twee plaatjes die qua beeld mijlenver uit elkaar liggen, gooit er een subjectieve vraag en een citaat overheen en voila.
Wil je overtuigen? Doe het dan concreet en niet met dit soort makkelijke tegenstellingen om in te spelen op emoties.

Tekenend ook trouwens dat je meteen begint te beschuldigen met 'andere kant opkijken'.
Oh als ik iets zeg is dat wel beschuldigen? :D
Soms zegt een plaatje meer dan 1000 woorden, en ik denk ook dat er wel een stuk emotie mag gekweekt worden.
Een plaatje van een hongerig kind in Afrika met zn handje omhoog doet het ook goed om mensen bewust te maken en te gaan geven aan bijvoorbeeld het rode kruis.
Mag het mensen dan ook heel duidelijk worden dat we het hier soms iets 'te' goed hebben, of maar liever niet?
The truth was in here.
  maandag 12 december 2011 @ 11:47:23 #81
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105487616
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2011 11:35 schreef Copycat het volgende:
Laten we onze ogen nergens meer voor sluiten .
  maandag 12 december 2011 @ 11:51:13 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105487754
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:47 schreef Bastard het volgende:

Mag het mensen dan ook heel duidelijk worden dat we het hier soms iets 'te' goed hebben, of maar liever niet?
Denk je nu echt dat de meeste mensen dat niet beseffen?
Maar wat zegt dit plaatje nu werkelijk? Er zijn kinderen die geen goede slaapplaats hebben en er zijn kinderen die een koninklijke slaapkamer hebben? En dan?

Dat is ook zo oud als de wereld. Maar als jij denkt dat je deze eeuwige problematiek kunt verhelpen door een sentimenteel plaatje te posten, hou ik je niet tegen.
  maandag 12 december 2011 @ 11:55:12 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105487866
quote:
11s.gif Op maandag 12 december 2011 11:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat de meeste mensen dat niet beseffen?
Maar wat zegt dit plaatje nu werkelijk? Er zijn kinderen die geen goede slaapplaats hebben en er zijn kinderen die een koninklijke slaapkamer hebben? En dan?

Dat is ook zo oud als de wereld. Maar als jij denkt dat je deze eeuwige problematiek kunt verhelpen door een sentimenteel plaatje te posten, hou ik je niet tegen.
Nou mooi dat jij het weet en begrijpt, maar ik denk dat er nog een stukje awareness gekweekt mag worden.
The truth was in here.
pi_105488147
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:21 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dus als ik mijn zwerfafval voortaan op straat gooi lever ik een gunstige bijdrage aan de samenleving? ;)
Als jij hen zwervers noemt in contrast met jezelf, dan heb je net jezelf met je eigen post benoemd tot afval. :D

Men zaait oogst wat men oogst zaait. ;)

Edit: haha, ik bedoel maar: draai de dag en nacht om en je hele spreekwoordelijke wereld staat op zijn kop! :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Gray op 12-12-2011 12:14:02 ]
pi_105490758
Laatste bericht van Occupy

Met of zonder grote kampementen, de wereldwijde Occupy beweging is nog maar net begonnen en zal doorgaan!

Alles wijst erop dat de beweging niet zal verdwijnen en niet meer kan worden gestopt. Al verdwijnen de bezetters van de pleinen, Occupy zal blijven groeien en bloeien ook buiten de zichtbare plaatsen. De verbindingen zijn gemaakt. Zowel in de fysieke als in de virtuele wereld, groeit het Occupy netwerk elke dag verder.

Duizenden werkgroepen over de hele wereld komen inmiddels bijeen in tenten, bibliotheken, buurthuizen, kerken, cafes en kantoren om hun capaciteiten en middelen te delen en zo te werken aan een humanere wereld. Ze creëren een nieuwe visie op de wereld en delen met vele andere de dromen en wensen van de 99 %.

Over de hele wereld worden momenteel de tentenkampen door overheden verdreven. Tegelijkertijd groeit het besef dat de bezetting met tenten slechts het begin is van iets wat niet kan worden verdreven: een echte verandering over de hele wereld!

Bron: http://www.occupyamsterdam.nl/
  maandag 12 december 2011 @ 13:38:45 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105490827
Hmm.. dat klinkt toch als een aftocht. "stil protest" ja dat doen we allemaal wel.
The truth was in here.
  maandag 12 december 2011 @ 13:43:03 #87
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_105490995
En dat was Occupy Nederland
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_105491062
Is het niet interessant dat Occupy een wereldwijde protest beweging is? Dat is echt uniek. De allereerste ooit, of niet?

Het is een geglobaliseerde beweging!
pi_105491165
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:43 schreef MikeyMo het volgende:
En dat was Occupy Nederland
Dat vermoeden heb ik ook.
  maandag 12 december 2011 @ 13:52:28 #90
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105491302
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:45 schreef dadgad het volgende:
Is het niet interessant dat Occupy een wereldwijde protest beweging is? Dat is echt uniek. De allereerste ooit, of niet?

Het is een geglobaliseerde beweging!
Ja! Dat zeg ik al een paar weken, ook uit solidariteit vind ik het prima dat die tentjes er staan. Ok, ze zouden kunnen verhuizen naar een plek met chemische toiletten maar met de beweging opzich vind ik weinig mis.
The truth was in here.
pi_105491410
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
Laatste bericht van Occupy

Duizenden werkgroepen over de hele wereld komen inmiddels bijeen in tenten, bibliotheken, buurthuizen, kerken, cafes en kantoren om hun capaciteiten en middelen te delen en zo te werken aan een humanere wereld. Ze creëren een nieuwe visie op de wereld en delen met vele andere de dromen en wensen van de 99 %.

Dat doen wij hier op kantoor ook ;)
Overigens vind ik werkgroepen wel weer leuk gekozen door die lui ;)
  maandag 12 december 2011 @ 14:04:56 #92
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105491691
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2011 13:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat doen wij hier op kantoor ook ;)
Overigens vind ik werkgroepen wel weer leuk gekozen door die lui ;)
Kun je begrijpen dat sommige mensen wel solliciteren maar nog geen baan hebben? Niet iedere werkeloos kan er wat aan doen namelijk dat hij zonder werk zit.
I've been there.
The truth was in here.
pi_105491785
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Kun je begrijpen dat sommige mensen wel solliciteren maar nog geen baan hebben? Niet iedere werkeloos kan er wat aan doen namelijk dat hij zonder werk zit.
I've been there.
Tuurlijk kan ik dat.
pi_105493174
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:52 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja! Dat zeg ik al een paar weken, ook uit solidariteit vind ik het prima dat die tentjes er staan. Ok, ze zouden kunnen verhuizen naar een plek met chemische toiletten maar met de beweging opzich vind ik weinig mis.
Globalisering is maar een vreemd iets, het lijkt hand in hand te gaan met de ontwikkeling van technologie. Zal er een punt komen dat we landen afschaffen? Misschien is het wat extreem maar ik zie het feit dat landen bestaan juist als een van de grootste problemen.
Neem nou die klimaattop die wederom op een fiasco uitloopt. Waarom is dat? Is dat niet juist omdat er dus verschillende landen zijn met hun eigen prioriteiten, hun eigen democratische instituten. We leven in een tijd met problemen die wereldwijde medewerking vereisen en juist de verschillende democratische instituten staan efficiënte oplossingen in de weg.

Ik ben een anti-nationalist. Ik zeg het hierbij. Ik ben voor het afschaffen van alle grenzen, voor een nieuwe wereld orde.
  maandag 12 december 2011 @ 14:49:56 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105493325
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:45 schreef dadgad het volgende:

[..]

Globalisering is maar een vreemd iets, het lijkt hand in hand te gaan met de ontwikkeling van technologie. Zal er een punt komen dat we landen afschaffen? Misschien is het wat extreem maar ik zie het feit dat landen bestaan juist als een van de grootste problemen.
Neem nou die klimaattop die wederom op een fiasco uitloopt. Waarom is dat? Is dat niet juist omdat er dus verschillende landen zijn met hun eigen prioriteiten, hun eigen democratische instituten. We leven in een tijd met problemen die wereldwijde medewerking vereisen en juist de verschillende democratische instituten staan efficiënte oplossingen in de weg.

Ik ben een anti-nationalist. Ik zeg het hierbij. Ik ben voor het afschaffen van alle grenzen, voor een nieuwe wereld orde.
:o godslastering in BNW!
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 14:54:31 #96
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105493483
Is dat suffe ik-verveel-me-de-pleuris groepje nog bezig?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 12 december 2011 @ 14:56:16 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_105493540
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:54 schreef 3-voud het volgende:
Is dat suffe ik-verveel-me-de-pleuris groepje nog bezig?
Jij verveelt je ook zo te zien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:02:26 #98
341203 3-voud
pi_105493741
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 14:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij verveelt je ook zo te zien.
Neuh... even wat vermaak zoeken na een ochtend gruwelijk hard werken.
Ik hoop dat je van dat laatste woord niet al te veel geschrokken bent...
  maandag 12 december 2011 @ 15:03:14 #99
pi_105493766
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Neuh... even wat vermaak zoeken na een ochtend gruwelijk hard werken.
Ik hoop dat je van dat laatste woord niet al te veel geschrokken bent...
Moet jij nog werken? :')
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_105493793
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tuurlijk, we zijn niet allemaal gesubsidieerde klaplopers.
pi_105493922
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:45 schreef dadgad het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Ook ik ben een globalist en een contra-nationalist. *;

Verder, als je kijkt naar hoe sociale netwerken als internet mensen contacten laten leggen via het internet, en dat uitzet op een wereldkaart, dan zie je dat de grenzen al lang vervaagd zijn. Ik kan de afbeelding waar ik naar zocht even niet vinden (daar heeft elk land zijn eigen kleur, maar lopen die op en voorbij de grenzen in elkaar over), maar deze schetst het idee wel een beetje:
  maandag 12 december 2011 @ 15:08:52 #102
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105493937
Mensen die zich uit-en-te-na op de borst kloppen hardwerkende Nederlanders te zijn, zijn ploertige proleten.
pi_105493990
Werken is voor arbeiders.
  maandag 12 december 2011 @ 15:11:26 #104
pi_105494013
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2011 15:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tuurlijk, we zijn niet allemaal gesubsidieerde klaplopers.
Ik krijg geen subsidie.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:12:15 #105
341203 3-voud
pi_105494050
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Straks weer.
Zo eerst lekker met de hond uitwaaien op het grasveld, daarna een cappuccinootje met een stukje appeltaart en wat kletsen met het personeel om op de hoogte te blijven.
pi_105494084
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 15:10 schreef Gray het volgende:
Werken is voor arbeiders.
Klopt. :)
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:13:45 #107
341203 3-voud
pi_105494106
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 15:08 schreef Terecht het volgende:
Mensen die zich uit-en-te-na op de borst kloppen hardwerkende Nederlanders te zijn, zijn ploertige proleten.
Die heb ik liever dan lanterfanters met hun handjes op.
  maandag 12 december 2011 @ 15:15:48 #108
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105494191
Ik werk ook hard maar ga daar niet te koop mee lopen. Lieden die dat wel doen hebben de geldingsdrang van een primaat of neuken niet genoeg.
pi_105494219
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2011 15:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Klopt. :)
De arbeiders ruimen de troep achter de kont van de Occupiers op als ze weg moeten van de burgemeester.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:18:30 #110
341203 3-voud
pi_105494274
quote:
4s.gif Op maandag 12 december 2011 15:15 schreef Terecht het volgende:
Ik werk ook hard maar ga daar niet te koop mee lopen.
Je zei het. :')
Proleet.

quote:
Lieden die dat wel doen hebben de geldingsdrang van een primaat of neuken niet genoeg.
Spiegelen maakt je eigen ellende niet verdraagzamer.
pi_105494286
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Verder, als je kijkt naar hoe sociale netwerken als internet mensen contacten laten leggen via het internet, en dat uitzet op een wereldkaart, dan zie je dat de grenzen al lang vervaagd zijn. Ik kan de afbeelding waar ik naar zocht even niet vinden (daar heeft elk land zijn eigen kleur, maar lopen die op en voorbij de grenzen in elkaar over), maar deze schetst het idee wel een beetje:

Precies, globalisering gaat hand in hand met de technologische vooruitgang. Zeker sinds het internet(geniaalste uitvinden van deze tijd imo)
  maandag 12 december 2011 @ 15:19:57 #112
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105494319
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je zei het. :')
Proleet.

[..]

Spiegelen maakt je eigen ellende niet verdraagzamer.
God, wat een ploertige reply weer.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:20:13 #113
341203 3-voud
pi_105494324
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:18 schreef dadgad het volgende:

[..]

Precies, globalisering gaat hand in hand met de technologische vooruitgang. Zeker sinds het internet(geniaalste uitvinden van deze tijd imo)
Oh zeker, maar religie en achterlijk culturen houden het nog tegen. Gelukkig maar.

Enfin, terug naar OP.
pi_105494338
Hebben jullie geen medelijden met jezelf, hier elke dag dezelfde - ik tegen jouw - gesprekken te voeren? Ik vind jullie echt aandoenlijk. Volgens mij vervelen jullie je te pletter daar op het werk. Kom daar dan gewoon voor uit. Je leven is saai.

Degenen aan wie dit gericht is weten wel wie ik bedoel.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:20:39 #115
341203 3-voud
pi_105494346
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2011 15:19 schreef Terecht het volgende:

[..]

God, wat een ploertige reply weer.
Bwoah, zolang jij het zegt....
  maandag 12 december 2011 @ 15:21:18 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105494372
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Bwoah, zolang jij het zegt....
Ik ben de hyperintelligent dus mijn woord is als een oekaze.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:21:29 #117
341203 3-voud
pi_105494376
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:20 schreef dadgad het volgende:
Je leven is saai.
Integendeel.
En dat wordt gecompenseerd met wat geneuzel.
pi_105494667
quote:
Op maandag 12 december 2011 15:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar ik zit me af te vragen. Zoals we zien heeft kapitalisme zeer sterk de neiging zich te centraliseren, ik noem maar de Euro zone als voorbeeld, maar bedrijven die fuseren is net zo iets. De centralisatie van macht is dus iets wat gepaard lijkt te gaan met kapitalisme. Maar mijn vraag is, hoe ver zal dat doordrijven? Want is het niet zo dat kapitalisme rivalen nodig heeft om te kunnen functioneren? Het heeft rivalen nodig om uit te kunnen buiten, derde wereld landen momenteel dus.

Een wereld onder 1 vlag, zou kapitalisme daarin wel kunnen functioneren?
pi_105494671
Zeg hardwerkende kinders, maak even een eigen speelhoekje aan via de pm, dan kunnen wij onze met interessante ideeën bezighouden.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:32:57 #120
341203 3-voud
pi_105494810
quote:
4s.gif Op maandag 12 december 2011 15:29 schreef Gray het volgende:
Zeg hardwerkende kinders, maak even een eigen speelhoekje aan via de pm, dan kunnen wij onze met interessante ideeën bezighouden.
Heb je hem ook weer. Eerst zelf offtopic gaan met facebook onzin etc., mee doen met oneliners... en dan ineens de "vader" gaan uithangen om anderen een standje te geven.
pi_105494900
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:29 schreef dadgad het volgende:

[..]

Maar ik zit me af te vragen. Zoals we zien heeft kapitalisme zeer sterk de neiging zich te centraliseren, ik noem maar de Euro zone als voorbeeld, maar bedrijven die fuseren is net zo iets. De centralisatie van macht is dus iets wat gepaard lijkt te gaan met kapitalisme. Maar mijn vraag is, hoe ver zal dat doordrijven? Want is het niet zo dat kapitalisme rivalen nodig heeft om te kunnen functioneren? Het heeft rivalen nodig om uit te kunnen buiten, derde wereld landen momenteel dus.

Waarom vraag jij de mening van mensen die in jouw woorden aandoenlijk zijn en zich vervelen op het werk? Die mening is dan toch niet van belang voor je aangezien jij je blijkbaar-ondanks dat je zelf veelvuldig post-verheven voelt boven deze mensen.
pi_105494968
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:20 schreef dadgad het volgende:
Hebben jullie geen medelijden met jezelf, hier elke dag dezelfde - ik tegen jouw - gesprekken te voeren? Ik vind jullie echt aandoenlijk. Volgens mij vervelen jullie je te pletter daar op het werk. Kom daar dan gewoon voor uit. Je leven is saai.

Degenen aan wie dit gericht is weten wel wie ik bedoel.

Nope, de hele dag met serieuze werkzaamheden bezig, dat af en toe stoom afblazen 'onder het gepeupel' best lekker is.
pi_105494982
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom vraag jij de mening van mensen die in jouw woorden aandoenlijk zijn en zich vervelen op het werk? Die mening is dan toch niet van belang voor je aangezien jij je blijkbaar-ondanks dat je zelf veelvuldig post-verheven voelt boven deze mensen.
Helaas Lavenderr. Epic fail. De vraag was aan Gray gericht.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:38:24 #124
341203 3-voud
pi_105495025
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:37 schreef dadgad het volgende:

[..]

Helaas Lavenderr. Epic fail. De vraag was aan Gray gericht.
Je had dat dus eigenlijk moeten PM'en?
  maandag 12 december 2011 @ 15:40:58 #125
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105495138
quote:

[..]

Nou er zijn wel wat punten die mij ondanks de centralisering in het hoofd springen. Zoals, wij zijn een groot export land, als grenzen vervallen hebben we het dan nog wel over daadwerkelijke export (of import) en verdienen we daar nog wel een goede boterham mee?
Daarnaast, en dat baart mij toch wel zorgen hoor, wat is straks onze vrijheid nog? Die youtube van vorige week met daarin de europese verklaring zoals hij was..hoe zal hij gaan worden? Wat is nog je eigen vrijheid als voormalig land? Hoeveel moeten we ingeven, wat komt er voor terug?
Vragen vragen vragen :D
The truth was in here.
  maandag 12 december 2011 @ 15:42:58 #126
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105495213
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je had dat dus eigenlijk moeten PM'en?
Begrijpend lezen is moeilijk als die-hard trololo soms he ..
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:45:50 #127
341203 3-voud
pi_105495315
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk als die-hard trololo soms he ..
Opbokken.
Als je iets op een forum plaatst, ook al quote je iemand erbij voor een een-tweetje, is het publiekelijk en voor iedereen bestemd die deelneemt aan de discussie.
Met "was bedoelde voor..." en mensen uitmaken voor troll, kom je niet weg. Wees wat slimmer met je ik-moet-je-niet-dus-ik-pak-je methode. Dit is niks.
pi_105495335
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Heb je hem ook weer. Eerst zelf offtopic gaan met facebook onzin etc., mee doen met oneliners... en dan ineens de "vader" gaan uithangen om anderen een standje te geven.
Dat Facebook-voorbeeld ging illustreerde globalisatie (gestimuleerd door de technologie van het internet), en laat globalisatie nou net een belangrijk aspect van Occupy zijn.

Een one-liner of twee durf ik best toe te geven, maar waak er zelf altijd voor er geen jij-bakken van te maken. Voor je het weet ben je elkaar ploerterig aan het noemen, en daar wordt niemand blij van.

quote:

[..]

Persoonlijk denk ik van niet. De gebieden of volkeren die zich in de slachtofferrol bevinden zullen snel genoeg in opstand komen, waardoor men niet langer van een wereldmaatschappij kan spreken.
Wat dat betreft brengt het internet nog een andere interessante ontwikkeling, namelijk open-source bronnen. Het vrij beschikbaar maken van ideeen, technologie, cultuur en kennis. Voor iedereen beschikbaar, zonder dat er eisen aan gesteld worden. Hoogstens het vermelden van de oorspronkelijke bron (wat van mij ook nog best mag verdwijnen).
pi_105495381
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou er zijn wel wat punten die mij ondanks de centralisering in het hoofd springen. Zoals, wij zijn een groot export land, als grenzen vervallen hebben we het dan nog wel over daadwerkelijke export (of import) en verdienen we daar nog wel een goede boterham mee?
Daarnaast, en dat baart mij toch wel zorgen hoor, wat is straks onze vrijheid nog? Die youtube van vorige week met daarin de europese verklaring zoals hij was..hoe zal hij gaan worden? Wat is nog je eigen vrijheid als voormalig land? Hoeveel moeten we ingeven, wat komt er voor terug?
Vragen vragen vragen :D
Inderdaad, wat zijn onze vrijheden straks nog.

Mijn vrees is vooral voor het voortbestaan van het kapitalisme eigenlijk. Kapitalisme is (in mijn ogen) niets meer dan de macht van de sterkeren, de corporaties in dit geval. En die zijn niet geïnteresseerd in mensen en vrijheid. Corporaties zijn tirannieën.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:48:09 #130
341203 3-voud
pi_105495406
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat Facebook-voorbeeld ging illustreerde globalisatie (gestimuleerd door de technologie van het internet), en laat globalisatie nou net een belangrijk aspect van Occupy zijn.

Een one-liner of twee durf ik best toe te geven, maar waak er zelf altijd voor er geen jij-bakken van te maken. Voor je het weet ben je elkaar ploerterig aan het noemen, of en daar wordt niemand blij van.

Geweldig weer. Ik ben nergens persoonlijk geweest, ben niet aangevangen en heb het woord ploert niet genoemd.
Maar omdat ik erin mee gezogen word, jij en ik al een keer overhoop hebben gelegen via DM, smeer je het uit alsof het leverworst is.

Objectieve mods, ze zijn zeldzaam.
  maandag 12 december 2011 @ 15:51:46 #131
pi_105495536
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, handel is handel.

Ik exporteer naar het volgende dorp, naar de AH om de hoek.

Dat gedoe met landen is heel handig voor een groep bedrijven om samen te kunnen werken. Dat elimineert concurrentie.
  maandag 12 december 2011 @ 15:52:40 #132
pi_105495561
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Straks weer.
Zo eerst lekker met de hond uitwaaien op het grasveld, daarna een cappuccinootje met een stukje appeltaart en wat kletsen met het personeel om op de hoogte te blijven.
Het personeel zegt dingen om hun baan te behouden of een bonus te kunnen krijgen, niet om jou op de hoogte te houden.
  maandag 12 december 2011 @ 15:52:55 #133
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105495570
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:47 schreef dadgad het volgende:

[..]

Mijn vrees is vooral voor het voortbestaan van het kapitalisme eigenlijk. Kapitalisme is (in mijn ogen) niets meer dan de macht van de sterkeren, de corporaties in dit geval. En die zijn niet geïnteresseerd in mensen en vrijheid. Corporaties zijn tirannieën.
Nou dat is waar ik mij inderdaad zorgen om maak. Ik ben niet perse tegen een unie of globalisering, maar ik wil dan wel graag een goed verdrag waar niet de leiders gevrijwaard zijn van berechting. Er moet een opschoning mogelijk wezen wanneer dat nodig is.
Wat krijg je anders, absoluut geen stem meer hebben, alleen maar werken en je centen afdragen aan ... ?
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:56:33 #134
341203 3-voud
pi_105495732
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het personeel zegt dingen om hun baan te behouden of een bonus te kunnen krijgen, niet om jou op de hoogte te houden.
Wantrouwen is a bitch. Je zult maar zo de hele wereld bekijken...
Gelukkig ben ik beter voorbereid en ruik ik bullshit 10 km vooraf.
pi_105495775
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Geweldig weer. Ik ben nergens persoonlijk geweest, ben niet aangevangen en heb het woord ploert niet genoemd.
Maar omdat ik erin mee gezogen word, jij en ik al een keer overhoop hebben gelegen via DM, smeer je het uit alsof het leverworst is.

Objectieve mods, ze zijn zeldzaam.
Op dit moment ben je mensen juist in een persoonlijke discussie aan het zuigen, waardoor de discussie afgeleid wordt van Occupy, en we elkaars manier van posten aan het bekritiseren zijn. Dat DM gesprek waar je naar verwijst kan ik me niet eens meer herinneren, zó weinig interesseer ik me voor persoonlijke verwijzingen.

Zullen we even een Cup-a-Soupie drinken en daarna ons weer op Occupy richten, dan op elkaar? Dat vind ik persoonlijk veel interessanter. :)

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:47 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ik woonde een tijdje terug een interessante lezing bij waarbij een student filosofie een heel treffende vergelijking maakte tussen corporatisme en vampirisme. Dat kwam voort uit de recente ontwikkeling (in volgens mij alleen de VS) dat bedrijven juridisch gezien zo goed als gelijke rechten hebben als mensen, behalve dan stemrecht. Net als vampieren lijken ze op mensen, teren ze op mensen en zijn ze gewetenloos. :)
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:59:00 #136
341203 3-voud
pi_105495845
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:57 schreef Gray het volgende:

Zullen we even een Cup-a-Soupie drinken en daarna ons weer op Occupy richten, dan op elkaar? Dat vind ik persoonlijk veel interessanter. :)
Ga jij maar je kopje smaakverste... cup-a-soup drinken. Heb ik het laatste woord wel.
pi_105495853
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, zo denken mensen met verstand over bankiers. Als Jood ga je toch ook niet bij Adolf en zijn kornuiten voor de lol in een kamp zitten? Waanzin.
  maandag 12 december 2011 @ 15:59:22 #138
pi_105495865
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat wantrouwen is gerechtvaardigd door bedrijven die hun personeel en hun klanten als oud vuil behandelen.
quote:
Gelukkig ben ik beter voorbereid en ruik ik bullshit 10 km vooraf.
Ik bekijk de wereld realistisch.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 15:59:41 #139
341203 3-voud
pi_105495881
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 15:59 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, zo denken mensen met verstand over bankiers. Als Jood ga je toch ook niet bij Adolf en zijn kornuiten voor de lol in een kamp zitten? Waanzin.
Sorry, ik snap hem niet.
pi_105495899
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sorry, ik snap hem niet.
Dan adviseer ik jou geen bankzaken te doen.
  maandag 12 december 2011 @ 16:00:07 #141
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105495902
quote:

Dat kwam voort uit de recente ontwikkeling (in volgens mij alleen de VS) dat bedrijven juridisch gezien zo goed als gelijke rechten hebben als mensen, behalve dan stemrecht. Net als vampieren lijken ze op mensen, teren ze op mensen en zijn ze gewetenloos. :)
Ah.. maar wat als het bloed gedronken is? Welk nut heeft de mens dan nog voor het bedrijf? Oh wacht, dat drinken ze natuurlijk eerst heel geleidelijk op.
The truth was in here.
pi_105495932
quote:

[..]

Leg eens uit?
  maandag 12 december 2011 @ 16:00:38 #143
pi_105495933
quote:

Ik woonde een tijdje terug een interessante lezing bij waarbij een student filosofie een heel treffende vergelijking maakte tussen corporatisme en vampirisme. Dat kwam voort uit de recente ontwikkeling (in volgens mij alleen de VS) dat bedrijven juridisch gezien zo goed als gelijke rechten hebben als mensen, behalve dan stemrecht. Net als vampieren lijken ze op mensen, teren ze op mensen en zijn ze gewetenloos. :)
Ze hebben geen stemrecht nodig, ze kopen politici.

Volgens Mussolini: fascisme = corporatisme.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 16:00:43 #144
341203 3-voud
pi_105495935
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat wantrouwen is gerechtvaardigd door bedrijven die hun personeel en hun klanten als oud vuil behandelen.

Je denkt het bedrijf hier te kennen?

quote:
Ik bekijk de wereld realistisch.
Denk je.
  maandag 12 december 2011 @ 16:02:59 #145
pi_105496042
quote:

[..]

Adolf komt in een kamp:

"Hoe gaat het hier?"
"Nou, genoeg modder en een warm uiteinde :)"
"Niks te eten en mijn familie is dood! :( "

Adolf: "Stop die :( in een gaskamer!"
pi_105496057
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 16:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hebben geen stemrecht nodig, ze kopen politici.

Yup, dat merkte ik later ook op tijdens een gesprek dat ik met hem aanknoopte. Vond ie wel leuk, want daar had ie niet bij stilgestaan. :)
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 16:04:10 #147
341203 3-voud
pi_105496100
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Yup, dat merkte ik later ook op tijdens een gesprek dat ik met hem aanknoopte. Vond ie wel leuk, want daar had ie niet bij stilgestaan. :)
Wat een slechte lezing dan.
  maandag 12 december 2011 @ 16:04:25 #148
pi_105496116
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je denkt het bedrijf hier te kennen?

[..]
Al jouw personeel kwam meteen van school in jouw arbeidersparadijs terecht?
quote:
Denk je.
Proof me wrong.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 16:06:06 #149
341203 3-voud
pi_105496185
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Al jouw personeel kwam meteen van school in jouw arbeidersparadijs terecht?

Ik ga geen info vestrekken aan iemand die het denkt te weten met uit de lucht gegrepen oneliners. Probeer maar eerst zonder info je oordeel te bewijzen.

quote:
Proof me wrong.
Doe je zelf al :')
pi_105496197
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Adolf komt in een kamp:

"Hoe gaat het hier?"
"Nou, genoeg modder en een warm uiteinde :)"
"Niks te eten en mijn familie is dood! :( "

Adolf: "Stop die :( in een gaskamer!"
Wat een niveau zeg Henk.
pi_105496198
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Leg eens uit?
Bankiers hebben het wantrouwen op zichzelf afgeroepen door ons als collectief een mes in de rug te steken. Wanneer je dus beslist een bankier wel te vertrouwen bevind je je op gevaarlijk terrein, net als een Jood met kennis van de genocide die beslist om Adolf en zijn kornuiten te vertrouwen. Achteraf is de vergelijking misschien niet ideaal, maar ach.
pi_105496361
quote:
4s.gif Op maandag 12 december 2011 16:06 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Bankiers hebben het wantrouwen op zichzelf afgeroepen door ons als collectief een mes in de rug te steken. Wanneer je dus beslist een bankier wel te vertrouwen bevind je je op gevaarlijk terrein, net als een Jood met kennis van de genocide die beslist om Adolf en zijn kornuiten te vertrouwen. Achteraf is de vergelijking misschien niet ideaal, maar ach.
Okee, ik begrijp het.
Feit is wel dat we nu eenmaal op de banken aangewezen zijn. Ga maar eens door het leven zonder bankrekening. Lukt niet. Dus kun je alleen maar de hoop hebben dat de keuze van jou bank wel deugt.
  maandag 12 december 2011 @ 16:11:22 #153
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105496430
quote:

[..]

Een ietwat reductio ad Hitlerum inderdaad, maar ach. :P
The truth was in here.
pi_105496451
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 16:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ah.. maar wat als het bloed gedronken is? Welk nut heeft de mens dan nog voor het bedrijf? Oh wacht, dat drinken ze natuurlijk eerst heel geleidelijk op.
Er zijn altijd nieuwe mensen om leeg te trekken. ;(

quote:

[..]

Het zijn uiteindelijk de politiek en de maatschappij die hebben toegelaten dat bankiers hun werk konden uitvoeren zoals ze hebben gedaan. En dat hebben ze góed gedaan ook.

Binnen het systeem waarin ze opereerden voerden ze hun vak uitstekend uit, namelijk veel geld verdienen. Dat het resultaat voor de maatschappij tegenviel hebben zij in principe een kindje dood aan; het is niet hun taak maatschappelijk verantwoord te werk te gaan, maar financieel verantwoord te werk te gaan.

Het probleem ligt in mijn ogen niet zo zeer bij de bankiers, maar bij het systeem.
  maandag 12 december 2011 @ 16:12:15 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105496477
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Okee, ik begrijp het.
Feit is wel dat we nu eenmaal op de banken aangewezen zijn. Ga maar eens door het leven zonder bankrekening. Lukt niet. Dus kun je alleen maar de hoop hebben dat de keuze van jou bank wel deugt.
Waarom kan dat niet? Loonzakjes konden ook.
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 16:13:31 #156
341203 3-voud
pi_105496527
quote:

[..]

Toch uitleg?
Waarom? Omdat vrouw?

Anniewee, je hebt de keus je geld onder je matras te leggen. Doe je ding.
Maar iedereen geilt op rente en internetbankieren.

Het wordt dan ook te eenzijdig afgespiegeld en over 1 kam geschoren. Daarnaast wat Lavenderr zegt. En de mens begrijpt dat wel.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 16:14:09 #157
341203 3-voud
pi_105496555
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Paard-en-wagen ook. Nou, wees een vent en wordt de eerste die het lef toont.
pi_105496581
quote:

Inderdaad ja, vampieren goede vergelijking.

Er is geen hoop binnenin het kapitalisme. Daar ben ik volkomen van overtuigd. Het maakt niets uit hoeveel je de kwalijke kanten ervan probeert in te perken door middel van regulering.
En terugkeren naar het "oorspronkelijke model" waar conservatieven zoals R.Paul voor pleiten is evenzo onmogelijk. Juist dat model liep uit op deze situatie. Het is logisch om aan te nemen dat dezelfde situatie zich zal herhalen. Het enige wat zij (libertarians) doen is huilen dat men het spel niet volgens de regels speelt.

Dus waar moet je zoeken naar een alternatief? Ik ben de laatste wel behoorlijk beïnvloed door Z.Slavoj, maar ik ben het met hem eens dat een alternatief gezocht dient te worden binnen socialistische denkkaders.
pi_105496619
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:11 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Het zijn uiteindelijk de politiek en de maatschappij die hebben toegelaten dat bankiers hun werk konden uitvoeren zoals ze hebben gedaan. En dat hebben ze góed gedaan ook.

Binnen het systeem waarin ze opereerden voerden ze hun vak uitstekend uit, namelijk veel geld verdienen. Dat het resultaat voor de maatschappij tegenviel hebben zij in principe een kindje dood aan; het is niet hun taak maatschappelijk verantwoord te werk te gaan, maar financieel verantwoord te werk te gaan.

Het probleem ligt in mijn ogen niet zo zeer bij de bankiers, maar bij het systeem.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Goede post. Alleen hebben de bankiers het huidige systeem wel vormgegeven.. Maar dat kun je alle topbankiers niet kwalijk nemen natuurlijk, dan hebben we het over de échte "elite". De bekende familie en hun denktankclubjes.
pi_105496667
quote:

[..]

Weet je. Ik was eerst helemaal tegen de bankiers. Dat kun je in mijn post geschiedenis wel teruglezen, haha!

Maar laten we eerlijk zijn. Hoe erg kunnen we het hun kwalijk nemen?
pi_105496710
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Neem alleen de hypotheek , hoe wil je die betalen.
De huur, heeeeeel vroeger werd die aan de deur opgehaald. Dat gaat nu niet meer gebeuren.
Je kunt gewoon niet zonder banken.
  maandag 12 december 2011 @ 16:18:33 #162
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105496719
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:14 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Paard-en-wagen ook. Nou, wees een vent en wordt de eerste die het lef toont.
Nou nee, mijn rekeningen zou ik nog wel kunnen betalen door het over te maken aan een loket denk ik maar 'het systeem is er niet op ingericht'
Wist je dat internet ook al zo'n basisbehoefte geworden is? Belastingdienst, schoolgaande kinderen bijvoorbeeld.. je kan en mag niet zonder internet. 'zo is het systeem ingericht'.
The truth was in here.
pi_105496751
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:11 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Precies Gray, mooi verwoord.

Ze deden enkel wat ze horen te doen. Geld verdienen.
pi_105496848
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:17 schreef dadgad het volgende:

[..]

Weet je. Ik was eerst helemaal tegen de bankiers. Dat kun je in mijn post geschiedenis wel teruglezen, haha!

Maar laten we eerlijk zijn. Hoe erg kunnen we het hun kwalijk nemen?
Niet echt, zoals Gray ook al zo mooi heeft verwoord. Ik moet toegeven dat ik ze ook maar al te graag de schuld geef van alles, maar dat is te simpel. Het is een geraffineerd systeem dat deze situatie mogelijk maakt, weliswaar vormgegeven door de absolute top in de financiële sector maar dat doet niets af aan het feit dat wij het toelaten.
  maandag 12 december 2011 @ 16:23:43 #165
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105496938
quote:
4s.gif Op maandag 12 december 2011 16:21 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Niet echt, zoals Gray ook al zo mooi heeft verwoord. Ik moet toegeven dat ik ze ook maar al te graag de schuld geef van alles, maar dat is te simpel. Het is een geraffineerd systeem dat deze situatie mogelijk maakt, weliswaar vormgegeven door de absolute top in de financiële sector maar dat doet niets af aan het feit dat wij het toelaten.
Nou daar wil de 99% dus wat aan doen.
The truth was in here.
pi_105496996
quote:
9s.gif Op maandag 12 december 2011 16:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zo lang ze niet als collectief in een tent gaan liggen stinken doe ik mee.
pi_105496998
quote:

[..]

Hm.. zelfs dat vind ik nog te simpel (nog offence). Niet wij lieten toe, nee het systeem zelf liet het toe. Dit is dus radicaal wat ik zeg. Het systeem werkt niet.
pi_105497057
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:25 schreef dadgad het volgende:

[..]

Hm.. zelfs dat vind ik nog te simpel (nog offence). Niet wij lieten toe, nee het systeem zelf liet het toe. Dit is dus radicaal wat ik zeg. Het systeem werkt niet.
Maar wij laten het systeem toch toe? Dus hoe dan ook is het toch onze eigen fout, het systeem heeft immers niet besloten zichzelf te creëren.
pi_105497059
quote:

[..]

Omdat het niet anders kan. Kunnen we wel de banken van alles de schuld geven, maar zelf wilden we toch ook de hypotheek met de laagste rente, die persoonlijke lening en noem maar op.
Dan staan we wél graag op de stoep bij de bank.

En Occupy wil dat anders, maar weet zelf niet hoe.
En weet het ook niet goed uit te leggen.
pi_105497096
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 16:24 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Zo lang ze niet als collectief in een tent gaan liggen stinken doe ik mee.
Hoe dan?
Letterlijk bedoel ik.
Niet lullig bedoeld, maar wat kún je doen?
pi_105497110
quote:
9s.gif Op maandag 12 december 2011 16:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar kunnen we er wat aan doen?

Als reguleringen niet meer werken, of enkel tijdelijk een oplossing lijken te bieden om dan enkel later weer in dezelfde situatie terechte te komen, wat dan?

Het systeem werkt niet. Hebben we wat anders? En willen mensen dat eigenlijk wel? Zijn ze bereid om kapitalisme op te geven?
pi_105497137
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 16:26 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Maar wij laten het systeem toch toe? Dus hoe dan ook is het toch onze eigen fout, het systeem heeft immers niet besloten zichzelf te creëren.
Uiteraard. Maar kunnen we wat anders bedenken? Zolang we niets anders kunnen verzinnen, moeten we het wel "toelaten"..
pi_105497146
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat het niet anders kan. Kunnen we wel de banken van alles de schuld geven, maar zelf wilden we toch ook de hypotheek met de laagste rente, die persoonlijke lening en noem maar op.

Er moet verandering komen in het feit dat een paar privé ondernemingen geld drukken voor zo'n beetje de hele planeet. Hun monopoliepositie zorgt voor excessieve corruptie binnen de opererende overheden en een algeheel oneerlijke verdeling van de grondstoffen van deze planeet. Dat hebben we niet nodig, we kunnen zonder hen dit systeem ook vormgeven of onderhouden. Me dunkt.
pi_105497197
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:28 schreef dadgad het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar kunnen we wat anders bedenken? Zolang we niets anders kunnen verzinnen, moeten we het wel "toelaten"..
We kunnen allicht een paar kwalijke aspecten van het systeem wegnemen. Bijvoorbeeld dat aspect van mijn vorige post.
pi_105497235
quote:
4s.gif Op maandag 12 december 2011 16:28 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Er moet verandering komen in het feit dat een paar privé ondernemingen geld drukken voor zo'n beetje de hele planeet. Hun monopoliepositie zorgt voor excessieve corruptie binnen de opererende overheden en een algeheel oneerlijke verdeling van de grondstoffen van deze planeet. Dat hebben we niet nodig, we kunnen zonder hen dit systeem ook vormgeven of onderhouden. Me dunkt.
Juist, waar jij voor pleit is terug naar het oorspronkelijke model. Maar liep dat model niet uit deze situatie?

Is monopolisering niet juist de meest kenmerkende eigenschap aan kapitalisme?
pi_105497311
*het is jammer dat fledderjon niet langer onder ons is*
pi_105497337
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:30 schreef dadgad het volgende:

[..]

Juist, waar jij voor pleit is terug naar het oorspronkelijke model. Maar liep dat model niet uit deze situatie?

Is monopolisering niet juist de meest kenmerkende eigenschap aan kapitalisme?
Dat hoeft niet, het huidige model is pas vormgegeven in 1913. Daarvoor waren depressies als deze vrijwel niet mogelijk door de beperkingen van de goudstandaard. Of we met een goudstandaard in de huidige maatschappij beter af zijn betwijfel ik ten zeerste dus wat dat betreft erken ik je punt. We zijn nu waar we zijn, wat nu? Ik weet werkelijk geen doordacht alternatief, het Venus Project bijvoorbeeld neem ik niet serieus. Dat klinkt als een nog ranzigere gevangenis dan waar we nu al inzitten.
pi_105497544
quote:
4s.gif Op maandag 12 december 2011 16:32 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, het huidige model is pas vormgegeven in 1913. Daarvoor waren depressies als deze vrijwel niet mogelijk door de beperkingen van de goudstandaard. Of we met een goudstandaard in de huidige maatschappij beter af zijn betwijfel ik ten zeerste dus wat dat betreft erken ik je punt. We zijn nu waar we zijn, wat nu? Ik weet werkelijk geen doordacht alternatief, het Venus Project bijvoorbeeld neem ik niet serieus. Dat klinkt als een nog ranzigere gevangenis dan waar we nu al inzitten.
Precies. Geen alternatief momenteel. Totale ideologische doodgang.

Een goudstandaard invoeren, wat lost echt op? Het is maar goud. En waren er niet juist gigantische crisissen toendertijd? The great depression om er maar een te noemen vond plaats onder de goudstandaard...
pi_105497604
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:36 schreef dadgad het volgende:

[..]

Precies. Geen alternatief momenteel. Totale ideologische doodgang.

Een goudstandaard invoeren, wat lost echt op? Het is maar goud. En waren er niet juist gigantische crisissen toendertijd? The great depression om er maar een te noemen vond plaats onder de goudstandaard...
Je hebt gelijk inderdaad. Er is geen hoop dadgad, fuck it pak je gitaar, je lange haren en ga met de natuur. Fuck it.
pi_105497895
quote:
4s.gif Op maandag 12 december 2011 16:38 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je hebt gelijk inderdaad. Er is geen hoop dadgad, fuck it pak je gitaar, je lange haren en ga met de natuur. Fuck it.
:) hopeloos.

Maar mag ik je vragen waarom je zo'n aversie tegen Venus Project/resources based economy hebt?
pi_105498102
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 16:15 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Goede post. Alleen hebben de bankiers het huidige systeem wel vormgegeven.. Maar dat kun je alle topbankiers niet kwalijk nemen natuurlijk, dan hebben we het over de échte "elite". De bekende familie en hun denktankclubjes.
Maar ook voor die echte elite geldt dat zij de grenzen opzoeken wat zij kunnen behalen, en als ze die bereikt hebben, die grenzen te verleggen. Het is aan de maatschappij, en in zijn huidige vorm in de ogen van veel mensen aan de politiek, om die grenzen te bewaken.

Wanneer de politiek zich niet daadkrachtig opstelt bij dit soort kwesties, om welke reden dan ook, dan zou het volk daadkrachtig genoeg moeten zijn om zijn ongenoegen te laten doorklinken naar de politiek. Maar waar is het volk? Vrijwel niemand die de mega-bonussen goedkeurt, maar niemand die je er actie tegen ziet ondernemen.

Als de maatschappij als geheel niet naar behoren functioneert, dan moet de maatschappij niet een vingertje wijzen naar een enkele subgroep van zichzelf, maar naar zichzelf als geheel.

Ik ben dan ook fan van de (clichématige) uitspraken:
quote:
De maatschappij, dat ben jij.
quote:
Een beter milieu begint bij jezelf.
En
quote:
Be the change you want to see in the world.
Ondertussen weet ik heel goed hoe verdomd moeilijk het is om zulke uitspraken in de praktijk toe te passen, en zal het uit vrijwel iedere mond, behalve van een enkele heilige, hypocriet overkomen. Maar dat is geen reden om jezelf dan maar neer te leggen bij de huidige situatie.

Ik ben van mening dat veel onverschilligheid voortkomt uit een geval van onmacht door onwetendheid. Een bekende spreuk die hieraan doet denken is dat men gewoon niet beter weet. Maar dat is alleen een dooddoener als je het daarbij laat zitten.

Ik hoop dan ook dat Occupy Amsterdam zal doorgroeien naar een nieuwe benadering van de problematiek en daarmee een voorbeeldfunctie zal vervullen voor groeperingen en individuen die met gelijksoortige situaties te maken krijgen.
  maandag 12 december 2011 @ 17:16:29 #182
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105499313
quote:

[..]

De banken hebben de mensen verleid om tophypotheken te nemen, de overwaarde op je huis om te zetten in harde pecunia's, etc. Je was een dief van je eigen portemonnee als je het niet zou doen. Je kunt de consument wel hebzucht verwijten maar je kunt het de consument niet kwalijk nemen dat hij ter goeder trouw wanproducten aangesmeerd heeft gekregen. De hoofdverantwoordelijkheid ligt imo toch echt bij de banken die te risicovolle leningen hebben verstrekt (met een fijne AAA-rating betaald uit eigen zak), en te geleveraged waren om maar zoveel mogelijk aandeelhouderswaarde te creeeren. Daarnaast hebben banken overheden onder druk gezet de teugels zoveel mogelijk te laten vieren, de markt zou immers zelfcorrigerend zijn en met al dat toezicht zou het hoofdkantoor wel eens kunnen verkassen.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 17:20:21 #183
341203 3-voud
pi_105499487
quote:

[..]

Alles op de schop. Daarna zien we wel verder.
Dat het 100 miljoen slachtoffers kost, willen ze voorlopig niet aan denken. Anders kunnen ze naar huis/doos
  maandag 12 december 2011 @ 17:20:48 #184
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105499506
  maandag 12 december 2011 @ 17:27:57 #185
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105499807
Darth Vader zijn leger weer hoor :') ze worden gewaarschuwd door robotstem .
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 17:29:44 #186
341203 3-voud
pi_105499863
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:27 schreef Summers het volgende:
Darth Vader zijn leger weer hoor :') ze worden gewaarschuwd door robotstem .
Waar heb je het over?
  maandag 12 december 2011 @ 17:38:22 #187
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105500224
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Actie vandaag Occupy the port http://www.livestream.com/globalrevolution
quote:
We are on our way! From NYC to LA, and all ports in between, we are Meeting up this morning ton take direct action because our government has been taken over by the 1%. Follow #D12 on twitter for live updates. Better yet, join your friends in the streets.
pi_105500704
quote:
2s.gif Op maandag 12 december 2011 17:16 schreef Terecht het volgende:

[..]

De banken hebben de mensen verleid om tophypotheken te nemen, de overwaarde op je huis om te zetten in harde pecunia's, etc. Je was een dief van je eigen portemonnee als je het niet zou doen. Je kunt de consument wel hebzucht verwijten maar je kunt het de consument niet kwalijk nemen dat hij ter goeder trouw wanproducten aangesmeerd heeft gekregen. De hoofdverantwoordelijkheid ligt imo toch echt bij de banken die te risicovolle leningen hebben verstrekt (met een fijne AAA-rating betaald uit eigen zak), en te geleveraged waren om maar zoveel mogelijk aandeelhouderswaarde te creeeren. Daarnaast hebben banken overheden onder druk gezet de teugels zoveel mogelijk te laten vieren, de markt zou immers zelfcorrigerend zijn en met al dat toezicht zou het hoofdkantoor wel eens kunnen verkassen.
Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij de banken.
Wie is er niet de dupe van een beleggingsverzekering, die aan je verkocht is onder de noemer: een risico om te verwaarlozen. Gegarandeerd rendement volgens de meneer die je overdonderde met prachtig glanzende folders en met grafiekjes liet zien dat je wel gek zou zijn als je het niet zou doen..
Om dan nu op het jaarlijkse afschrift te zien dat je spaargeld tot de helft is gereduceerd. En dat je eigenlijk nog mazzel hebt dat je geen geld moet bijleggen :')
En opzeggen kan niet zonder dikke boete. Dus maar inleggen tot de einddatum.
  maandag 12 december 2011 @ 17:50:31 #189
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105500705
En de riot police helemaal in het zwart en met wapens en stokken lijkt gewoon een beetje op star wars en alsof het verloren leger van Darth Vader is opgedoken , ipv indrukwekkend is het bijna gewoon lachwekkend ipv triest .
pi_105500741
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Alles op de schop. Daarna zien we wel verder.
Dat het 100 miljoen slachtoffers kost, willen ze voorlopig niet aan denken. Anders kunnen ze naar huis/doos
Ja, want wat is er erger, doorgaan zoals we nu doen of de hele boel laten klappen. Ik weet het niet.
  maandag 12 december 2011 @ 18:06:14 #191
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105501275
Het is een denkbeeldige macht die de autheriteiten hebben, de echte macht ligt bij de mensen die denken dat ze geen invloed kunnen uitoefenen. Als iedereen bewust is van de deelname aan een verkeerd opgezet systeem kun je er ook wat aan doen.
Zo beginnen alle veranderingen van problemen, bewustwording van het probleem, aware worden van onrechtmatigheden erkennen, en dan pas kan er ook gezegd worden 'ok wat gaan we er dan aan doen' . Maar het gros, veruit de meeste mensen zijn niet bewust, worden geleefd, accepteren alles 'want zo is het nu eenmaal' het gros denkt niet eens over veranderingen teweeg brengen maar lult na wat de meerderheid zal zeggen. "ze moeten gewoon aan het werk gaan"

-edit- als toevoeging, ok toegegeven er is niet echt een discussiepunt gemaakt maar geen hond die er wat op wil zeggen. Gewoon niet willen weten.. Demonstraties VS #4: Nu kan het nog.
Topic zou slechts 1 woordje nodig hebben om vol te lopen "pvv" of een vergelijkbare rode lap. :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Bastard op 12-12-2011 18:37:54 ]
The truth was in here.
pi_105502341
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:50 schreef Summers het volgende:
En de riot police helemaal in het zwart en met wapens en stokken lijkt gewoon een beetje op star wars en alsof het verloren leger van Darth Vader is opgedoken , ipv indrukwekkend is het bijna gewoon lachwekkend ipv triest .
Of in een topic over Nederland continue plaatjes en berichtjes posten van dingen die in andere landen gebeuren....das ook best lachwekkend.
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:06 schreef Bastard het volgende:
Het is een denkbeeldige macht die de autheriteiten hebben, de echte macht ligt bij de mensen die denken dat ze geen invloed kunnen uitoefenen. Als iedereen bewust is van de deelname aan een verkeerd opgezet systeem kun je er ook wat aan doen.
Zo beginnen alle veranderingen van problemen, bewustwording van het probleem, aware worden van onrechtmatigheden erkennen, en dan pas kan er ook gezegd worden 'ok wat gaan we er dan aan doen' . Maar het gros, veruit de meeste mensen zijn niet bewust, worden geleefd, accepteren alles 'want zo is het nu eenmaal' het gros denkt niet eens over veranderingen teweeg brengen maar lult na wat de meerderheid zal zeggen. "ze moeten gewoon aan het werk gaan"
Ze zijn zich wel bewust maar moeten ondertussen ook gewoon brood op de plank krijgen. Niet heel Nederland mag eten, goederen en geld halen bij de overheid.
  maandag 12 december 2011 @ 18:46:22 #193
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105502669
[
quote:
quote]99s.gif Op maandag 12 december 2011 18:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Of in een topic over Nederland continue plaatjes en berichtjes posten van dingen die in andere landen gebeuren....das ook best lachwekkend.
Occupy is een wereldbeweging waarom niet als geheel bekijken
pi_105503674
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2011 18:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Geinig, ik vind het juist lachwekkend dat protesten in Afrika en het Midden-Oosten hebben geleid tot een van de, zo niet dé grootste protesten in het machtigste land van het 'vrije' Westen, waarop vervolgens een wereldwijde beweging is opgestaan die ook zijn wortels heeft gevonden in Nederland, niet als direct gerelateerde materie wordt gezien door sommigen... das ook best lachwekkend.
  maandag 12 december 2011 @ 19:20:48 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105504069
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2011 19:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Geinig, ik vind het juist lachwekkend dat protesten in Afrika en het Midden-Oosten hebben geleid tot een van de, zo niet dé grootste protesten in het machtigste land van het 'vrije' Westen, waarop vervolgens een wereldwijde beweging is opgestaan die ook zijn wortels heeft gevonden in Nederland, niet als direct gerelateerde materie wordt gezien door sommigen... das ook best lachwekkend.
Juist! Het is overal!
The truth was in here.
  maandag 12 december 2011 @ 19:51:21 #196
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105505445
  maandag 12 december 2011 @ 19:55:50 #197
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105505633
En gelukkig maar.
  maandag 12 december 2011 @ 19:56:47 #198
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105505688
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:55 schreef Terecht het volgende:
En gelukkig maar.
Sja, stel je voor dat de vissen dat ook gingen doen. Moet je niet aan denken, word een zooitje.
The truth was in here.
  maandag 12 december 2011 @ 20:02:06 #199
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_105505965
Er zijn twee werelden waar geld geen rol speelt, in een primitieve wereld en in een utopie.
pi_105506030
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:46 schreef Summers het volgende:
[

[..]

Occupy is een wereldbeweging waarom niet als geheel bekijken

Ik snap dat ook helemaal niet, weet ook niet of deze mensen niet buiten de landsgrenzen durven of kunnen denken. Ik vind die houding in deze globaliserende wereld waarin zoveel zaken met elkaar verweven zijn eigenlijk te absurd voor woorden.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_105506289
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:02 schreef Terecht het volgende:
Er zijn twee werelden waar geld geen rol speelt, in een primitieve wereld en in een utopie.
En zelfs daar is ruilhandel.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2011 @ 20:59:58 #202
341203 3-voud
pi_105509609
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:38 schreef Summers het volgende:

[..]

Actie vandaag Occupy the port http://www.livestream.com/globalrevolution

[..]

Fijn, maar dat is Amerika. Dacht dat we het over de NL versie hier hadden.
  maandag 12 december 2011 @ 21:01:59 #203
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105509729
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Fijn, maar dat is Amerika. Dacht dat we het over de NL versie hier hadden.
Ook, maar het een bestaat niet zonder het ander.
The truth was in here.
pi_105509768
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ook, maar het een bestaat niet zonder het ander.
Dat is inderdaad het treurigste eraan. Dat de Nederlandse versie denkt iets met de Amerikaanse te maken te hebben.
pi_105511576
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:03 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik snap dat ook helemaal niet, weet ook niet of deze mensen niet buiten de landsgrenzen durven of kunnen denken. Ik vind die houding in deze globaliserende wereld waarin zoveel zaken met elkaar verweven zijn eigenlijk te absurd voor woorden.
Ik snap dat dus ook niet.
  maandag 12 december 2011 @ 23:07:09 #206
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105517639
  maandag 12 december 2011 @ 23:27:16 #207
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105518733
  maandag 12 december 2011 @ 23:29:12 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105518828
Waren er trouwens nog notulen van de grote annuleer alles maar we zetten geen livestream op ga in 020?
pi_105525788
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2011 19:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Verander dan de titel in Occupy Worldwide..... problem solved en dan kan Summer ook al haar wereldweide plaatjes posten.
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:18:56 #210
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105526821
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Verander dan de titel in Occupy Worldwide..... problem solved en dan kan Summer ook al haar wereldweide plaatjes posten.
Wereldwijde bedoel je denk ik.
En ja laten we een TT change doen voor de autisten onder ons, dan kunnen we tenminste verder.. maar persoonlijk dacht ik wel dat je door de NL occupy beweging te noemen je er niet aankomt om het wereldwijd te bekijken want 1 beweging.
The truth was in here.
pi_105526952
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:02 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het treurigste eraan. Dat de Nederlandse versie denkt iets met de Amerikaanse te maken te hebben.
Tja en NL heeft natuurlijk niets te maken met het WALL STREET monster Goldman Sachs die meehielpen Griekenland via frauduleuze handelingen de EU in te rommelen. Inmiddels hebben ze hun ex toppmannen op div sleuteloposities in de EU, maar we hebben er niks mee te maken. 8)7
http://www.infowars.com/b(...)s-takes-over-europe/
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_105527123
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

En ja laten we een TT change doen voor de autisten onder ons, dan kunnen we tenminste verder.. maar persoonlijk dacht ik wel dat je door de NL occupy beweging te noemen je er niet aankomt om het wereldwijd te bekijken want 1 beweging.
Autisten? Beetje jammer weer. :r

quote:
Why Occupy Wall Street Sucks

Occupy Wall Street: Day 14I dont usually get into politics on this blog because I find that its too divisive. People either believe or they dont, sort of like religion, and trying to hold an intelligent conversation over a matter of faith is silly. Today Id like to change that a bit. Im going to talk about politics and the occupy wall street phenomena in particular. However, Im going to avoid talking about the political opinions expressed and just focus on the actions. That is, Im not trying to say whether the OWS movement is right or wrong, Im simply going to look at how theyre conducting themselves.

First, a little background for those of you who might be reading this five years from now or who might have been living under a rock for the past five years. OWS is a bunch of folks who are camping out in a park near Wall Street in protest of the current economic situation. They have a variety of messages but most of the them revolve around the idea that current income distribution is unfair due to the fact that the top 1% of earners take home far more than 1% of the income. Thats fine and if thats your belief, good for you. However, what actions are these people taking?
Actions Needs To Be Meaningful

OWS has expanded a bit to cities outside of New York and in some cities its turned into protests and marches but for the most part, this movement focuses on camping out in a park. Seriously? You think youre going to bring about massive political and economic change by camping out in a park? No offense, but this is bullshit (excuse my language). Change doesnt come because hundreds or even thousands of people camp out peacefully in a park. Change comes because you take meaningful action, legal or otherwise.
A Few Examples

The American Revolution They didnt like the way they were being taxed. They thought it was unfair and meant to benefit a select few (sound familiar?). So they went to war over it and died by the thousands to achieve change.
The Arab Spring Hundreds of thousands of people confronted their oppressors because they were tired of a poor economic situation (and if you think the Arab spring was about freedom and democracy, youre being naive. Revolutions arent fought over freedom, theyre fought over money and food). They too died by the hundreds and by the thousands but they achieved change.
Protests in Greece Whether you agree with austerity measures or not, theres some folks over there who are very committed to making their point. Theyre shutting down the whole government and clashing with cops on a daily basis.

Compared to all these people willing to place themselves at risk, perhaps even place their lives in jeopardy, we have a bunch of people camping out in a park Seriously?
Is Violence Necessary?

Let me make something clear. I am not saying violence is necessary for change. Yes, the folks during the American revolution, the Arab spring, the Greek protests and the French revolution did in fact end up in a war. People died, by the tens of thousands in some cases, but this is not always necessary. Look at the civil rights movement, a prime example of how change can be achieved by dedicated people who are using peaceful but effective tactics. Yes, violence was used in the civil rights movement, but it was used by the enemies of that movement. Folks like Martin Luther King and Rosa Parks achieved their goals through peaceful methods. They were in fact willing to risk their safety and lives in the name of change but their methods were non violent, and it worked.

The OWS movement by comparison is doing absolutely nothing. Who the hell cares about some folks camping out in a park and holding signs about economic equality? Other than the TV stations (the same ones making the trial of Michael Jacksons doctor into a national news event) and a few politicians looking to pander to the masses, do you really think anyone cares? Do you think anyone in some banks executive conference room or senate committee meeting is thinking about the protesters? Hell no, these people dont care. OWS means jack and shit to these folks because it has ZERO impact on them or their business.
Make Them Care

Do you want to make a difference? Then do something that matters. If youre too scared to make these protests meaningful like the Arab Spring then stop protesting and do something more useful. And yes, there are a lot more useful things you could do. Here are a few easy things anyone can do if they really hate our current economic system:

Take your money out of the big banks accounts and put it into a local credit union Banks have to maintain a certain amount of capital in order to operate and removing this capital will hurt them. If enough of us do this, well hurt them badly. In fact, where ever you can, stop doing business with large companies. Ill go out of my way to do business with local, independent merchants, even if it means I pay a little more. In the end, I believe the cost is worth it because they bring back a lot more to my community.
Stop taking on debt That means stop using your credit card (even if you pay off your bills at the end of every month), stop taking out car loans, stop taking out mortgages and stop taking out student debt. This is how the big banks make money. If we dont participate, they lose. And yes, even if you pay off your credit card bill at the end of every month, you are still making them tons of money through credit card fees.
Vote against bond measures Yes, I know that bond measure for schools looks awesome. Heck, who wouldnt vote for more school funding? However, these bond measures are your city, county and states way of taking on debt because theyre too stupid to manage their own finances. And guess who underwrites and profits from these debts? Oh yes, its wall street.
Stop spending so much I dont give a damn about all those economists who say we consumers should finance the recovery by spending more. Thats how we got into this mess in the first place and all the money we spent ended up going to those 1% who we are now protesting against. If you need to buy something than buy it but stop throwing money out the window and then complaining you have none. You dont need a brand new car, a used one will be fine. Your daughter does not need a brand new cell phone, shell be fine with a crappy old one. Your wife doesnt need a pair of new diamond earrings, shell be happy just to have you around more. You dont need a fresh latte every morning, water is just fine and healthier too. You dont need a cable subscription, television is rotting your brain anyway. Your kids dont each need their own bedroom and bathroom, I grew up just fine sharing a bedroom with my brother. Stop throwing away your money on what popular culture tells you is necessary and cool and start spending time and money on whats important.
And finally, stop being such a fool when it comes to elections Start paying attention to the fact that both sides suck. Stop assuming that someone is wrong simply because they disagree with you. Start demanding change and back it up with funding for your favorite candidate. In fact, how about you actually run for elected office, even at the local level, and start doing something about the mess were in rather than blaming everyone else for it?

Bron: http://www.equallyhappy.c(...)y-wall-street-sucks/
pi_105527465
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Autisten? Beetje jammer weer. :r

[..]
Bron: http://www.equallyhappy.c(...)y-wall-street-sucks/

Btje 'n paradox, als die mensen niet "in het park zaten" zou deze man er niet over schrijven he ?
Gelukkig zet het hem wel aan tot nadenken en komt hij met 'n aantal prima tips.
Eisenhower1961.
pi_105527966
China weet wel hoe ze met Occupy om moeten gaan :)

quote:
Occupy China?

In de Oost-Chinese stad Huzhou is het tot geweld gekomen tussen de politie en duizenden mensen die demonstreerden tegen belastingen. Dat meldden donderdag getuigen en een mensenrechtenorganisatie.

Bij de protesten vielen zowel aan de zijde van de politie als aan de zijde van de betogers gewonden. Ook werden er auto's vernield, waaronder tien van de politie.

Als we de Chinese autoriteiten mogen geloven, waren er 600 demonstranten op de been. Arbeiders van een lokale textielfabriek verklaarden echter dat duizenden mensen aan het protest hadden meegedaan.

Volgens een website van het stadsbestuur werden 28 mensen aangehouden en gebruikte de politie "harde" maatregelen om de onrust te onderdrukken. Bloggers meldden dat er doden zouden zijn gevallen, maar dat is niet bevestigd.
http://www.spitsnieuws.nl(...)2011/10/occupy-china
pi_105528006
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ah.. betogingen keihard neerslaan. Daar ben jij dus voor?

Wat ben jij voor eng ventje joh? :r
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:02:51 #216
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105528022
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ah, ieder tegengeluid de hersens inslaan.. ja kan ook natuurlijk.
The truth was in here.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:04:19 #217
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105528057
Hoe harder het word neergeslagen hoe bozer mensen worden .
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:06:57 #218
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105528122
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:04 schreef Summers het volgende:
Hoe harder het word neergeslagen hoe bozer mensen worden .
Nou er zit ergens een kantelpunt in, in Syrie zijn ze er nog niet uit wat de beste aanpak is maar andere arabische landen kwamen wel tot inkeer.
The truth was in here.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:08:01 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105528153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:43 schreef Resonancer het volgende:
Btje 'n paradox, als die mensen niet "in het park zaten" zou deze man er niet over schrijven he ?
Maar of het verandering brengt, is een hele grote tweede. Hoeveel journalisten' bloggers of anderen er ook over schrijven, met sit-ins verander je de wereld niet.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:10:16 #220
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105528222
pi_105528224
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar of het verandering brengt, is een hele grote tweede. Hoeveel journalisten' bloggers of anderen er ook over schrijven, met sit-ins verander je de wereld niet.
Die verandering komt toch wel. Het financieel economisch systeem gaat een keer klappen. Zoals het nu gaat, kan het toch niet door blijven gaan?
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:17:53 #222
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105528446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:43 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Tips die hij van Occupy Wall street zelf heeft want ze hebben vanaf het begin 17 september al meer dan 6 miljard weggehaald bij de banken en hun account opgezegt .
pi_105528523
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat de geschiedenis het tegendeel bewijst, of zijn b.v. de recente protesten in Egypte niet met de Occupy movement te vgl?
Eisenhower1961.
pi_105528535
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah.. betogingen keihard neerslaan. Daar ben jij dus voor?

Wat ben jij voor eng ventje joh? :r
Ik zeg alleen dat ze daar wel weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Nergens zeg ik dat het hier ook zou moeten......lage kasten vandaag :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:21:38 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105528552
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

Die verandering komt toch wel. Het financieel economisch systeem gaat een keer klappen. Zoals het nu gaat, kan het toch niet door blijven gaan?
Maar denk jij nu echt dat na het klappen van het systeem, de idealen van de occupy movement verwezenlijkt worden? Dat we kortgezegd allemaal gelijk worden en de baten eerlijker verdeeld gaan worden? Mooi ideaal, hoor. Maar ook nogal onrealistisch. En hoe langer het duurt, hoe onrealistischer het wordt.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:22:26 #226
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105528577
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:20 schreef Resonancer het volgende:
Ik denk dat de geschiedenis het tegendeel bewijst, of zijn b.v. de recente protesten in Egypte niet met de Occupy movement te vgl?
Eerlijk gezegd vind ik die vergelijking inderdaad nogal krom. En aanmatigend ook.
pi_105528598
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:17 schreef Summers het volgende:

[..]

Tips die hij van Occupy Wall street zelf heeft want ze hebben vanaf het begin 17 september al meer dan 6 miljard weggehaald bij de banken en hun account opgezegt .
Zo hey, wat een kapitalisten :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:29:13 #228
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105528759
pi_105528921
pi_105529015
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:20 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ze daar wel weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Nergens zeg ik dat het hier ook zou moeten......lage kasten vandaag :)
:{w

quote:
99s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het was ook geen reactie jegens jou hoor ;) Van mij mogen ze dat plein ook leegvegen. Sterker nog,...eerst even de illegalenpolitie er langs sturen en mensen van het CWI. Hele dagen daar vertoeven...dan kun je ook werken.
Tja het moet niet maar het mag.. :')
Eisenhower1961.
pi_105529087
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar denk jij nu echt dat na het klappen van het systeem, de idealen van de occupy movement verwezenlijkt worden? Dat we kortgezegd allemaal gelijk worden en de baten eerlijker verdeeld gaan worden? Mooi ideaal, hoor. Maar ook nogal onrealistisch. En hoe langer het duurt, hoe onrealistischer het wordt.
Die idealen niet nee. Het hangt overigens wel een beetje af van wat de gevolgen zullen zijn van een totale collapse van het financieel economisch systeem. Ze zullen niet mild zijn iig.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:39:42 #232
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105529092
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:20 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De arabische lente gaat als een virus over de aardbol ;)
pi_105529130
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:37 schreef Resonancer het volgende:

[..]

:{w

[..]

Tja het moet niet maar het mag.. :')
Exact, ...van mij hoeft het niet maar ik zou er zeker niet om rouwen. Hetzelfde dat ze onderling geweld gebruiken als het hun uitkomt zeg maar ;)
pi_105529132
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik die vergelijking inderdaad nogal krom. En aanmatigend ook.
Aanmatigend ?
Toch begon dat precies hetzelfde, mensen de straat op. Zo ging dat met iedere revolutie.
Geen idee wat er krom aan die vgl is.
Eisenhower1961.
pi_105529467
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

En ja laten we een TT change doen onder ons, dan kunnen we tenminste verder.. maar persoonlijk dacht ik wel dat je door de NL occupy beweging te noemen je er niet aankomt om het wereldwijd te bekijken want 1 beweging.
General Assembly dan maar? *)

Wie is er tegen? Voor?
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:56:10 #236
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105529591
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:52 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

General Assembly dan maar? *)

Wie is er tegen? Voor?
The truth was in here.
pi_105529638
ik: Ik heb de lepel en ik stem voor ;)

rest: 'ik heb de lepel en ik stem voor'
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:10:30 #238
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105530032
quote:
Occupy Wall Street is leaderless resistance movement with people of many colors, genders and political persuasions. The one thing we all have in common is that We Are The 99% that will no longer tolerate the greed and corruption of the 1%. We are using the revolutionary Arab Spring tactic to achieve our ends and encourage the use of nonviolence to maximize the safety of all participants.

This #ows movement empowers real people to create real change from the bottom up. We want to see a general assembly in every backyard, on every street corner because we don't need Wall Street and we don't need politicians to build a better society.

the only solution is WorldRevolution
http://occupywallst.org/
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:11:41 #239
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105530066
Voor :) al raak ik niet in de war van de titel
pi_105530255
quote:
PHILADELPHIA – FOX 29 is keeping tabs on what the “Occupy Philly” protest is costing taxpayers. Over the past three weeks, the protest cost the city about $500,000. Most of that is from police overtime and sanitation costs. The city’s finance director says we can expect to pay about $100,000 a week, if this keeps up. “So, obviously if that lasts for a long time that’s a cost that we’ll have to factor into how we keep our budget balanced,” Philadelphia Finance Director Rob Dubow said.

Protesters are railing against everything from income inequality to corporate greed and lack of accountability on Wall Street. Meanwhile, police in other cities are losing patience with “Occupy” protests. In one video out of San Diego, riot police cleared protesters out of a plaza. The crackdown started after officials declared the gathering illegal. LINK
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:22:44 #241
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105530431
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:24:21 #242
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105530491
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:41:02 #243
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105530990
quote:
Penningmeester Occupy Dordrecht verdwenen
Toegevoegd: dinsdag 13 dec 2011, 12:28

De penningmeester van Occupy Dordrecht is sinds enkele weken spoorloos. Leden van de beweging zijn bang dat de man er met de kas vandoor is.

Hij beheerde een flink deel van de donaties die Occupy Dordrecht heeft gekregen. Hoeveel er in de kas zit is niet duidelijk. Leden van de beweging gaan hem dit weekeinde zoeken in het uitgaansleven waar hij zou werken.
Bron: http://nos.nl/artikel/321(...)recht-verdwenen.html
pi_105531029
quote:
:X laten we hopen dat dit een geintje is :D
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:42:27 #245
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105531034
Jaja, the times, they are a-changing.

Greed, popular since the beginning of mankind.
pi_105531117
quote:
As Brett noted yesterday on UPROXX, Stephen Colbert infiltrated Occupy Wall Street dressed up as Che Guevara for a segment on “The Colbert Report.” But the majority of the segment (video below) was an interview with these caricatures of liberal hipster scum. The woman on the right — yes, she really IS wearing oversize glasses AND a vintage dress AND Down Syndrome bangs — goes by the name “Ketchup.” Her name is Ketchup. And she says she’s a “female-bodied person,” because not all biological females identify themselves as women. Because apparently saying she’s a woman would be insulting to transgendered people? I don’t know.

I mean, here I am, someone who’s angry at the big banks and hedge funds who led to our nation’s financial ruin. I’ve lost a significant portion of my meager life savings thanks to their greed. I absolutely identify with the 99%. And yet these cheesedick academic douchebags make me want to reconsider my position. I’m thinking about joining the NYPD right now just for the outside chance to hit these people with a night stick.

http://warmingglow.uproxx(...)e-occupy-wall-street

quote:
Bah,...Occupy wordt gerund door graaiers ......
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:48:23 #247
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105531216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:X laten we hopen dat dit een geintje is :D
Wat, dat een Occupier daadwerkelijk een baan heeft? :P
pi_105531288
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:48 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat, dat een Occupier daadwerkelijk een baan heeft? :P
Dat had de alarmbellen al af moeten laten gaan idd :D .
Nou ja, ze gaan hem komend weekend zoeken in het uitgaansleven, hopelijk heeft hij er tegen die tijd de hele kas niet doorheengejaagd.
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:52:16 #249
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105531335
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:50 schreef Lavenderr het volgende:.
Nou ja, ze gaan hem komen weekend zoeken in het uitgaansleven, hopelijk heeft hij er tegen die tijd de hele kas niet doorheengejaagd.
quote:
We willen niet speculeren,' zegt betoger Dominick Grist (38) tegen het AD. 'Feit is dat Michael de administratie en ongeveer 50 euro aan donaties in zijn bezit heeft en al twee weken onbereikbaar is.'
Ik ben er bang voor dat het hele kapitaal gevlogen is.
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:53:11 #250
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105531366
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Ik ben er bang voor dat het hele kapitaal gevlogen is.
Alle 50 euro's...
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:54:25 #251
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105531406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:53 schreef Erasmo het volgende:

Alle 50 euro's...
Vast en zeker op aan Heineken en McDonalds.
pi_105531468
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vast en zeker op aan Heineken en McDonalds.
Nee joh, niet aan die grote kapitalistische concerns. Dat druist in tegen al zijn principes :Y
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:59:10 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105531572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:56 schreef Lavenderr het volgende:

Nee joh, niet aan die grote kapitalistische concerns. Dat druist in tegen al zijn principes :Y
Oh ja, die antikapitalistische principes die zo zwaarwegend zijn.
pi_105532206
quote:
:D Wat een prachtig persoon moet dat zijn. Net Robin Hood, alleen geeft deze meneer niets aan de armen en steekt alles in zijn eigen zak.
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:24:12 #255
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105532383
Nou.. hebben we die lol ook weer gehad.
The truth was in here.
pi_105533194
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:24 schreef Bastard het volgende:
Nou.. hebben we die lol ook weer gehad.
Helaas Pindakaas hahaha

Tja.... als de kasbeheerders bij Occupy al zo corrupt zijn..... hoe zal de rest dan zijn?
Die kasbeheerder behoort tot de 1% :)
pi_105533416
haha die Stephen Colbert nam die twee wel heerlijk tuk.

Als die twee nou een beetje humor hadden gehad zouden ze een stuk minder voor schut hebben gestaan.
pi_105533516
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tja.... als de kasbeheerders bij Occupy al zo corrupt zijn..... hoe zal de rest dan zijn?

Wat een diepe gedachtes heb jij zeg, echt een denker ben jij. Heel indrukwekkend, werkelijk.
pi_105533737
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:59 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wat een diepe gedachtes heb jij zeg, echt een denker ben jij. Heel indrukwekkend, werkelijk.
Echt zo'n eenzijdige reactionair. Zit hier al weken klem in playback. Hoog tijd dat een monteur zijn software eventjes fixed, kan hij ook weer verder, arme man.
pi_105534168
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:59 schreef HyperViper het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:05 schreef dadgad het volgende:

[..]

Echt zo'n eenzijdige reactionair. Zit hier al weken klem in playback. Hoog tijd dat een monteur zijn software eventjes fixed, kan hij ook weer verder, arme man.
Simpele mensen cq organisaties vragen een simpele benadering.
pi_105534380
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Simpele mensen cq organisaties vragen een simpele benadering.
En jij bent een expert op dat gebied kan ik opmaken uit jouw posts van afgelopen weken, heel erg juist bezig jij.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 14:29:04 #262
341203 3-voud
pi_105534789
pi_105536948
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:20 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En jij bent een expert op dat gebied kan ik opmaken uit jouw posts van afgelopen weken, heel erg juist bezig jij.
Je bent vandaag nogal met mij bezig. Wil je anders een keer wat komen drinken, kunnen we één op één discussiëren, wel zo makkelijk ;)
pi_105537087
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je bent vandaag nogal met mij bezig. Wil je anders een keer wat komen drinken, kunnen we één op één discussiëren, wel zo makkelijk ;)
Bespaar je de moeite. Als je dezelfde discussietechniek hanteert als op het forum zeg ik bedankt. Dan is het voor mij gemakkelijker om in discussie te gaan met de kleuters van de basisschool hier op de hoek van de straat. Waarschijnlijk krijg ik dan ook nog minder drogredeneringen naar mijn hoofd gesmeten.
pi_105537124
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:24 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite. Als je dezelfde discussietechniek hanteert als op het forum zeg ik bedankt. Dan is het voor mij gemakkelijker om in discussie te gaan met de kleuters van de basisschool hier op de hoek van de straat. Waarschijnlijk krijg ik dan ook nog minder drogredeneringen naar mijn hoofd gesmeten.
Ik begrijp het best als je niet durft..... Have fun met de kleuters, kijk wel uit voor roddels op het schoolplein.
pi_105537167
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik begrijp het best als je niet durft.....
Je bent zelf ook niet vies van het schoolplein zie ik? Heel scherp van je man.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 15:29:55 #267
341203 3-voud
pi_105537256
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:24 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Zei hij die trollt en grijpt naar persoonlijke aanvallen als het hem te nauw om de keel wordt...
pi_105537297
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zei hij die trollt en grijpt naar persoonlijke aanvallen als het hem te nauw om de keel wordt...
Waar wordt het mij te nauw dan? En heel erg schappelijk van je dat je je zwakbegaafde broertje even bij komt staan. Dat vind ik dan wel weer heel tof van je.
pi_105537298
Ik zet 50 ¤ in op de Ronnie.
pi_105537318
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:27 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je bent zelf ook niet vies van het schoolplein zie ik? Heel scherp van je man.
Tx.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Herkenbaar gedrag is dat he :) alleen hij ziet het zelf waarschijnlijk anders .....
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 15:33:26 #271
341203 3-voud
pi_105537387
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Waar wordt het mij te nauw dan? En heel erg schappelijk van je dat je je zwakbegaafde broertje even bij komt staan. Dat vind ik dan wel weer heel tof van je.
Toe maar. Ontkennen en direct de stelling kracht bijzetten.
Ik vind mensen die tegen een boom lopen, terwijl ze die zien, slimmer.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 15:34:19 #272
341203 3-voud
pi_105537438
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tx.

[..]

Herkenbaar gedrag is dat he :) alleen hij ziet het zelf waarschijnlijk anders .....
Vanaf het eerste moment was hij er al mee bezig. En nu de grote onschuld spelen.
pi_105537483
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:34 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vanaf het eerste moment was hij er al mee bezig. En nu de grote onschuld spelen.
Het is herkenbaar gedrag en het zou mij niet verbazen als hij reeds eerder op dat schoolplein is geweest en daar dit gedrag heeft overgenomen.
pi_105537490
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tx.

[..]

Je wilt mij ontmoeten in het echt? PM me dan maar dan krijg je mijn adres, kan je gezellig langskomen om je "overwinning" te vieren. Kan je gelijk die discussie met mij voeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Toe maar. Ontkennen en direct de stelling kracht bijzetten.
Ik vind mensen die tegen een boom lopen, terwijl ze die zien, slimmer.
Vragen ontwijken is een zwaktebod, ik had niets meer van je verwacht. Toch kudo's dat je het probeert. Hou het maar bij luiers verschonen.
pi_105537524
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het is herkenbaar gedrag en het zou mij niet verbazen als hij reeds eerder op dat schoolplein is geweest
Dat klopt inderdaad. Jij daarentegen hebt nog nooit een stap gezet op een school als ik je posts zo bekijk.
pi_105537548
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:35 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je wilt mij ontmoeten in het echt? PM me dan maar dan krijg je mijn adres, kan je gezellig langskomen om je "overwinning" te vieren. Kan je gelijk die discussie met mij voeren.

Wederom....je leest niet goed. Ik nodig jou uit voor een bakkie bij mij. Ik ga niet op pad......

quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad. Jij daarentegen hebt nog nooit een stap gezet op een school als ik je posts zo bekijk.
Klopt...hoewel... ik heb vroeger wel een stap gezet op school...toen lag de bal op het dak.
Voor de rest heb ik de stappen vooral IN de school gezet. Had je ook moeten doen, dan had je nu niet zo voor 'lul' gestaan ;)
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 15:40:10 #277
341203 3-voud
pi_105537671
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:35 schreef HyperViper het volgende:

Vragen ontwijken is een zwaktebod, ik had niets meer van je verwacht. Toch kudo's dat je het probeert. Hou het maar bij luiers verschonen.
Mijn fatsoenlijke vraag aan jou gister om meer uitleg bedoel je? Waar je idioot persoonlijk op reageerde?
En toen een vrouwelijke individu het ook vraagde, jij ineens wel normaal kon reageren?

Kom op, het ligt er zo dik op dat je een moker nodig hebt om het eraf te krijgen. :')
pi_105537780
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik nodig jou uit voor een bakkie bij mij. Ik ga niet op pad......
Die zolderkamer is je te knus, begrepen.

quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Klopt...hoewel... ik heb vroeger wel een stap gezet op school...toen lag de bal op het dak.
Voor de rest heb ik de stappen vooral IN de school gezet. Had je ook moeten doen, dan had je nu niet zo voor 'lul' gestaan ;)
Maak jezelf geen illusies, jij hebt geen onderwijs genoten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mijn fatsoenlijke vraag aan jou gister om meer uitleg bedoel je? Waar je idioot persoonlijk op reageerde?
Werkelijk? Dat herinner ik mij toch heel anders, maar het staat je vrij om het aan te tonen met keiharde bewijzen. Het is immers maar een dag terug.
quote:
En toen een vrouwelijke individu het ook vraagde, jij ineens wel normaal kon reageren?

De uitleg is net zo schappelijk als de post zelf. Tevens maakt het mij geen donder uit of het een vrouw of man is, wanneer meerdere users om verheldering vragen doe ik dat. Tevens is Lavenderr mij toch echt iets te oud hoor dus wees niet bang, je maakt nog kans.
pi_105537795
Grappig trouwens dat de gebroeders troll overal samen zijn. Hebben jullie al een vriendschapsbandje? Dat hoort er toch wel echt bij hoor.
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:45:35 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105537873
Ik begrijp dat jullie allemaal boos zijn op de storm ...
pi_105537980
quote:

[..]

Ik heb het even voor je opgezocht 3-voud. En warempel zeg, je hebt helemaal gelijk. Idioot persoonlijk dit zeg. Wat moet jij je aangevallen hebben gevoeld zeg, werkelijk. Wil je een aai over de bol? Even een vriendelijk signaal om al die narigheid te vergeten?
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 15:49:09 #282
341203 3-voud
pi_105538000
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:43 schreef HyperViper het volgende:
Grappig trouwens dat de gebroeders troll overal samen zijn. Hebben jullie al een vriendschapsbandje? Dat hoort er toch wel echt bij hoor.
Wat is er toch aan de hand met je. Vanwaar telkens zo cynisch? Heb je dat nodig?
pi_105538043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:49 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat is er toch aan de hand met je. Vanwaar telkens zo cynisch? Heb je dat nodig?
Gun een man zijn plezier. Ik hoop dat het je niet dwarszit? Of is dit té persoonlijk?
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 15:55:41 #284
341203 3-voud
pi_105538286
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:50 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Gun een man zijn plezier. Ik hoop dat het je niet dwarszit? Of is dit té persoonlijk?
Neuh. Als ik nog meer relax, ben ik dood.

Maar je zit anderen uit te dagen en gaat er zelf 10x overheen, om vervolgens die anderen erop aan te spreken. Beetje het niveau van een ei.
Je doet jezelf te kort en aan je toon te lezen zit je je helemaal alleen op dat zolderkamertje onnodig op te winden.

Occupiers hebben juist evenwichtige personen nodig. Roeptoeters zoals jij hebben ze al te veel. Als je wilt dat ze nog ergens komen kun je je beter koest houden.

Maar dat is ook maar mijn mening hoor.
pi_105538287
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:43 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Die zolderkamer is je te knus, begrepen.

Spijker + kop!
pi_105538363
stelletje vechtbekken luister hier is naar, ja doe toch is aardig tegen elkaar

pi_105538450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:55 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Neuh. Als ik nog meer relax, ben ik dood.

Maar je zit anderen uit te dagen en gaat er zelf 10x overheen, om vervolgens die anderen erop aan te spreken. Beetje het niveau van een ei.
Je doet jezelf te kort en aan je toon te lezen zit je je helemaal alleen op dat zolderkamertje onnodig op te winden.
Je zou een boek moeten schrijven, werkelijk. Met dermate levendige fantasie stoot je die Harry Potter onzin zo van de troon. Ik gun het je hoor, zonder meer.
quote:
Occupiers hebben juist evenwichtige personen nodig. Roeptoeters zoals jij hebben ze al te veel. Als je wilt dat ze nog ergens komen kun je je beter koest houden.

Maar dat is ook maar mijn mening hoor.
Daarom beschouw ik mijzelf ook niet als een occupier maar meer als een genieter. Gewoon lekker genieten, ken je dat?
pi_105538562
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:57 schreef dadgad het volgende:
stelletje vechtbekken luister hier is naar, ja doe toch is aardig tegen elkaar

Ik vind dit persoonlijk mooier Dadgad:
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 16:03:23 #289
341203 3-voud
pi_105538599
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:59 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je zou een boek moeten schrijven, werkelijk. Met dermate levendige fantasie stoot je die Harry Potter onzin zo van de troon. Ik gun het je hoor, zonder meer.

Want?
quote:
Daarom beschouw ik mijzelf ook niet als een occupier maar meer als een genieter troll. Gewoon lekker genieten trollen, ken je dat?
Ik vermoedde al zoiets.
pi_105538697
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Want?

[..]

Ik vermoedde al zoiets.
Je hebt het nog steeds niet verleerd zie ik. Als je nu even een bundel maakt van al je geraaskal misschien koop ik het dan wel, leuk om tijd te doden op de wc.
pi_105538775
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:02 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik vind dit persoonlijk mooier Dadgad:
Dat valt toch niet te vergelijken
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 16:08:40 #292
341203 3-voud
pi_105538794
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:05 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je hebt het nog steeds niet verleerd zie ik. Als je nu even een bundel maakt van al je geraaskal misschien koop ik het dan wel, leuk om tijd te doden op de wc.
Beantwoord die "want?" dan nog even.
pi_105538806
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:05 schreef HyperViper het volgende:

[..]

BENT...je BENT het niet verleerd... niet je HEBT het niet verleerd. :Z

Opletten op dat schoolplein ;)
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 16:12:15 #294
341203 3-voud
pi_105538923
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

*kuch*
Ik zeg soms ook "hebt" in dit geval. En dat met mijn bovengemiddeld HBO niveau. Schijnbaar moet ik het niet van taal hebben maar van inzicht.
pi_105539016
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:08 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Beantwoord die "want?" dan nog even.
Dat spreekt voor zich; jouw uitermate sprekende fantasie. Kan je begrijpend lezen of niet?

quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Heel goed knul, na al mijn posts zorgvuldig doorgelezen te hebben en netjes je snaveltje gehouden te hebben ga je nu voor de ereplaats. Heel erg indrukwekkend van je deze correctie. Ik zou je bijna een klopje op je rug geven maar dat is niet nodig, met een sprankelende overwinning als dit moet jij nu wel helemaal in de zevende hemel zitten met je hoofd. Nou ik gun het je Bravo. Laat je posts snel aan je moeder zien voor die sticker!
pi_105539051
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

*kuch*
Ik zeg soms ook "hebt" in dit geval. En dat met mijn bovengemiddeld HBO niveau. Schijnbaar moet ik het niet van taal hebben maar van inzicht.
Geeft niets hoor, het gebrek aan vermogen om begrijpend te lezen verbloemt dat wel.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 16:18:34 #297
341203 3-voud
pi_105539153
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:14 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich, jouw uitermate sprekende fantasie. Kan je begrijpend lezen of niet?

Jawel, maar ik kon me gewoon niet voorstellen dat zoiets uit jouw vingertjes kwam. Ik wilde dat ff bevestigd hebben.
Gezien jouw getroll, persoonlijke sneren en geschetste situaties van mensen die je niet kent, dacht ik ff dat je dit niet serieus meende. Maar goed, ik schatte je blijkbaar wat te hoog in dan. My bad.
pi_105539302
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jawel, maar ik kon me gewoon niet voorstellen dat zoiets uit jouw vingertjes kwam. Ik wilde dat ff bevestigd hebben.
Goede redding.
quote:
Gezien jouw getroll, persoonlijke sneren en geschetste situatie van mensen die je niet kent, dacht ik ff dat je dit niet serieus meende. Maar goed, ik schatte je blijkbaar wat te hoog in dan. My bad.
Waar kan ik dit hoofdstuk straks vinden in jouw bundel? Je hebt echt talent, vooral de manier waarop je het brengt spreekt mij aan; alsof je het zelf werkelijk gelooft. Jij gaat het ver schoppen als scifi schrijver, chapeau.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 16:24:03 #299
341203 3-voud
pi_105539353
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:22 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Goede redding.

[..]

Waar kan ik dit hoofdstuk straks vinden in jouw bundel? Je hebt echt talent, vooral de manier waarop je het brengt spreekt mij aan; alsof je het zelf werkelijk gelooft. Jij gaat het ver schoppen als scifi schrijver, chapeau.
Ik vind het goed.
Nu weer terug naar OP dan maar. Kan nog met 1 post. :)
pi_105539560
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

*kuch*
Ach, ik ben normaliter niet zo van het bekritiseren van iemands taal- en/of spellingfouten. Ik maak ze zelf ook aan de lopende band. Alleen als iemand gaat 'pochen' ben ik de beroerdste niet ;)
pi_105539752
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ach, ik ben normaliter niet zo van het bekritiseren van iemands taal- en/of spellingfouten. Ik maak ze zelf ook aan de lopende band. Alleen als iemand gaat 'pochen' ben ik de beroerdste niet ;)
Als je dit al pochen noemt moet je mij eens zien als ik uit de douche kom. En natuurlijk ben je de beroerdste niet, anders zou ik je die sticker echt niet gunnen hoor. Volgende keer wel netjes je vinger opsteken, pas dán ben je echt correct bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')