Van de site van de TROS:
Hoe gaat het met de familie Catsburg?
Hier bij ons gaat het erg goed, de zomer en winter van 2010/2011 was een goede periode, we hebben het goed kunnen verhuren en de gasten waren tevreden. In de zomermaanden van 2011 hebben we het ook goed verhuurd, dus alles bij elkaar hebben we het goed gehad. Nu voor de wintermaanden zitten we al erg vol, maar er zijn nog een paar weken vrij, hopelijk kunnen wij deze nog verhuren. Er is wel het een en ander gebeurd hier bij ons en in de familie. Op 1 april is ons kleinkind geboren, Charlotte Sophie, een wolk van een kind zo mooi, en of het zo moest zijn is op 3 april Fabiola’s moeder overleden. Dat was ook zo toen onze dochter geboren werd, toen stierf de vader van Fabiola’s vader.
Dit is zo dubbel, de één komt en de ander gaat in de familie, zo raar allemaal. Maar gelukkig hebben we er een lieve kleine meid bij, en dat maakt het ook weer goed allemaal. De zomer was nog niet afgelopen en wij kregen de volgende domper, want op 15 september is Fabiola haar oudste zus overleden, zo kort na haar moeder, dat was weer een groot verlies voor de familie. Kort daarna op 27 september is Fabiola geopereerd aan haar knie, zij heeft jaren met een kapotte knie gelopen en had 24 uur per dag veel pijn. Ze was natuurlijk te jong om geholpen te worden, maar toen wij in Oostenrijk kwamen wonen zijn we in mei 2010 naar de huisarts gegaan en deze vond het echt nodig om verder te gaan. Vier dagen na de operatie moest ze de eerste stappen maken, en het eerste wat ze zei was ‘ik voel niets meer, ik heb geen pijn meer’ en dat is geweldig. De nieuwe knie is van titanium en dat gaat langer mee.
Eind oktober kregen wij het volgende bericht, dat de dochter van Fabiola’s overleden zus op 52 jarige leeftijd was overleden aan een hartstilstand. Zo jong nog en daarom zeg ik altijd: ‘Je moet nu leven, want morgen kan het te laat zijn. Dat zie je nu maar weer, geniet van het leven want het duurt maar even. Hopelijk komt er nu een mooie periode aan, waarin we allemaal gezond blijven en kunnen genieten van het leven. We zien er naar uit als de eerste gasten weer aankomen in december, we hebben alles weer een kleur gegeven en ziet het er weer mooi uit.
Herman en Fabiola.