abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105420848
quote:
De Duitse regering zal volgend jaar haar financiële steun aan de joodse gemeenschap gaan verdubbelen. De Joodse Centrale Raad krijgt in 2012 geen 5 maar 10 miljoen euro. Dat maakten Duitse media deze week bekend.
Voorzitter dr. Dieter Graumann van de Joodse Centrale Raad ziet in de regeringssteun het bewijs dat de Raad steeds meer verantwoordelijkheid krijgt in de joodse gemeenschap en daarbuiten. Ook laat het volgens hem zien dat de joodse gemeenschap in Duitsland mogelijk aan het begin van een nieuwe bloeiperiode staat. De bloei behelst een vernieuwd joods bewustzijn alsook een toename van de joodse bevolking door joden uit de voormalige Sovjet-Unie. RefDag
Dit moet natuurlijk ergens van bekostigd worden in deze tijd van bezuinigingen. Vandaar deze maatregel.
  zaterdag 10 december 2011 @ 17:55:20 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105420881
De Joodse gemeenschap krijgt geld? Waarom? Buurtbarbeques?
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:19:39 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105421760
Ik had ze 6 miljoen euro aan steun gegeven... Gewoon iets meer dan normaal

[/cryptoracist]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_105421828
slecht plan, ik zie überhaupt niet in waarom Duitsland de joodse gemeenschap zou moeten steunen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:23:32 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105421893
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:21 schreef Setting_Sun het volgende:
slecht plan, ik zie überhaupt niet in waarom Duitsland de joodse gemeenschap zou moeten steunen.
Schuldgevoel.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:23:51 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105421901
quote:
Mwach, als je ze eerst probeert uit te roeien met een zekere mate van succes dan mag je als berouwvolle gemeenschap ook best wat bijdragen aan het herstel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105421967
quote:
Ben je werkelijk zo naïef?
Haha
pi_105421968
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mwach, als je ze eerst probeert uit te roeien met een zekere mate van succes dan mag je als berouwvolle gemeenschap ook best wat bijdragen aan het herstel.
Is de stichting van Israël niet genoeg dan :?
pi_105421984
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:25 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Nee!
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:28:07 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105422055
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:25 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Daar had Duitsland dan weer weinig mee te maken.

En het gaat om het herstel van de joodse gemeenschap in Duitsland. Niet geld naar Israël.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_105422121
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En het gaat om het herstel van de joodse gemeenschap in Duitsland. Niet geld naar Israël.
Niet alleen in Duitsland, overal!
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:32:44 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105422214
Ik snap ook even niet waarom bijna 67 jaar na dato de belastingbetaler die niks mee heeft gemaakt van de 2e wereldoorlog moet betalen voor andere belastingbetalers die ook niks hebben meegemaakt van de 2e wereld oorlog en daar (afgezien van wat horrorverhalen van familieleden) zelf 0,0 schade aan hebben overgehouden.
pi_105422260
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:32 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap ook even niet waarom bijna 67 jaar na dato de belastingbetaler die niks mee heeft gemaakt van de 2e wereldoorlog moet betalen voor andere belastingbetalers die ook niks hebben meegemaakt van de 2e wereld oorlog en daar (afgezien van wat horrorverhalen van familieleden) zelf 0,0 schade aan hebben overgehouden.
Laat dat dus maar over aan de mensen die het wel snappen, naïeveling!
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:34:39 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105422274
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:30 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Niet alleen in Duitsland, overal!
Dat is niet waar de Joodse Centrale Raad voor is.

En Duitsland heeft op zich wel genoeg gebloed nu hoor. Het is ook een keertje klaar.
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:35:08 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105422290
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:34 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Laat dat dus maar over aan de mensen die het wel snappen, naïeveling!
Ah. Dus er is geen rationele basis want het is 100% emotie?

Goed om te weten.
pi_105422330
Duitsland financiert joden met een kleine letter, religieuzen dus die gefinancierd worden door een seculiere staat :?
pi_105422353
In Duitsland krijgen toch alle religieuze gemeenschappen een toelage uit de kerkbelasting die mensen vrijwillig betalen?
pi_105422355
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah. Dus er is geen rationele basis van het is 100% emotie?

Goed om te weten.
Zes miljoen Joden kwamen om in de Tweede Wereldoorlog, zo niet meer, miljoenen Joden die alles verloren, die vaak moesten verhuizen en niets terugkregen, dat maak je niet in een generatie goed. Misschien hebben veel Duitsers van vandaag de oorlog niet meegemaakt maar als natie, als Duitsland zijnde zijn ze verantwoordelijk voor de schade van toentertijd, en die dienen ze te herstellen dus als je dat niet begrijpt dan verzoek ik je uit dit soort topics te blijven.
Haha
pi_105422370
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Israël kreeg laatst nog een gratis oorlogsschip van Duitsland.
pi_105422406
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is niet waar de Joodse Centrale Raad voor is.

En Duitsland heeft op zich wel genoeg gebloed nu hoor. Het is ook een keertje klaar.
Dit artikel gaat inderdaad volgens mij slechts oer de Joodse Centrale Raad. Zover ik weet doet Duitsland volgens mij wel meer, ook voor Israël, en niet Duitsland heeft niet genoeg betaalt, dat kan ook helemaal niet, met al het geld van de wereld zouden ze de schade nog niet kunnen herstellen dus ik vind dit een rare en domme opmerking van je.
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:39:40 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105422429
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:37 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Zes miljoen Joden kwamen om in de Tweede Wereldoorlog, zo niet meer, miljoenen Joden die alles verloren, die vaak moesten verhuizen en niets terugkregen, dat maak je niet in een generatie goed.
Oh oke.. Maar die 20 miljoen Russische vrouwen kinderen?... Die families behoeven geen smartegeld?

quote:
Misschien hebben veel Duitsers van vandaag de oorlog niet meegemaakt maar als natie, als Duitsland zijnde zijn ze verantwoordelijk voor de schade van toentertijd, en die dienen ze te herstellen
Wanneer is het eindelijk genoeg dan? Iedereen die schade heeft gehad is ruimschoots gecompenseerd. De rest is kinderen die niks hebben meegekregen behalve wat doorgegeven emotionele pijn.

quote:
dus als je dat niet begrijpt dan verzoek ik je uit dit soort topics te blijven.
Ik denk dat ik zelf wel uit maak welke topics ik verblijf en wat voor meningen ik daar verkondig.
pi_105422442
kracht413.wordpress.com/fundamentalist/kerk-belasting-d/

Ja dus, sigaar uit eigen doos :')
pi_105422487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:38 schreef Joker89 het volgende:
met al het geld van de wereld zouden ze de schade nog niet kunnen herstellen dus ik vind dit een rare en domme opmerking van je.
Volgens jou zijn wij allemaal domme antisemieten? :')
pi_105422499
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:37 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Israël kreeg laatst nog een gratis oorlogsschip van Duitsland.
Dat heeft meer van doen met het veiligstellen van de werkgelegenheid op de werf en dan is er nog de Duitse handel met Teheran.
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:42:38 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105422524
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:38 schreef Joker89 het volgende:
Dit artikel gaat inderdaad volgens mij slechts oer de Joodse Centrale Raad. Zover ik weet doet Duitsland volgens mij wel meer, ook voor Israël, en niet Duitsland heeft niet genoeg betaalt, dat kan ook helemaal niet, met al het geld van de wereld zouden ze de schade nog niet kunnen herstellen dus ik vind dit een rare en domme opmerking van je.
Nee, ze kunnen nooit de schade herstellen, houdt dat dan in dat ze ook maar altijd moeten blijven betalen? Wat een onzin.

Op een gegeven moment houdt het op, je kan niet verwachten dat men tot in de eeuwigheid blijft betalen voor iets waar men geen schuld aan heeft.
pi_105422593
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh oke.. Maar die 20 miljoen Russische vrouwen kinderen?... Die families behoeven geen smartegeld?
Ik denk dat de Sovjet-Unie vast wel hier en daar wat geëist heeft van de Duitsers anders wel vergoed. Daarnaast was de relatie ten opzichte van een Joods iemand anders dan met een Rus.

[..]
quote:
Wanneer is het eindelijk genoeg dan? Iedereen die schade heeft gehad is ruimschoots gecompenseerd. De rest is kinderen die niks hebben meegekregen behalve wat doorgegeven emotionele pijn.
Denk je dat iedereen ruimschoots is gecompenseerd voor het verlies van familieleden, van zo'n beetje alles wat ze lief hadden maar ook in hun bezit hadden, denk je dat dat ooit te compenseren valt? Duitsland is wat dat betreft niet alleen verantwoording schuldig aan de directe slachtoffers maar ook aan de nabestaanden die net zo goed dat verlies op zich gedrukt krijgen!

[..]

quote:
Ik denk dat ik zelf wel uit maak welke topics ik verblijf en wat voor meningen ik daar verkondig.
Ik verzoek je dat niet meer op deze manier te doen.
Dat barse staat je niet en ja dat is mijn mening.
Haha
pi_105422609
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:41 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Nee, wel iconjatters
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_105422614
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:41 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Citeer!
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:46:01 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105422638
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:37 schreef Joker89 het volgende:
Zes miljoen Joden kwamen om in de Tweede Wereldoorlog, zo niet meer, miljoenen Joden die alles verloren, die vaak moesten verhuizen en niets terugkregen, dat maak je niet in een generatie goed. Misschien hebben veel Duitsers van vandaag de oorlog niet meegemaakt maar als natie, als Duitsland zijnde zijn ze verantwoordelijk voor de schade van toentertijd, en die dienen ze te herstellen dus als je dat niet begrijpt dan verzoek ik je uit dit soort topics te blijven.
Probeer het anders even bij Spanje waar er tienduizenden gedood zijn rond 1350, in verhouding toch bijna net zoveel als in de jaren 40. Zij hebben nog nooit iets hoeven te betalen dus daar kan je vast ook nog wel een centje wegpikken.
pi_105422639
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, ze kunnen nooit de schade herstellen, houdt dat dan in dat ze ook maar altijd moeten blijven betalen? Wat een onzin.

Op een gegeven moment houdt het op, je kan niet verwachten dat men tot in de eeuwigheid blijft betalen voor iets waar men geen schuld aan heeft.
Daar ben ik het mee eens, maar zolang er nog een aantal overlevers van de holocaust in leven zijn is er nog altijd een zekere verantwoordelijkheid.

Wat het nut is van die Joodse Raad is vraag ik mij wel af.
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:47:47 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105422695
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:46 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar zolang er nog een aantal overlevers van de holocaust in leven zijn is er nog altijd een zekere verantwoordelijkheid.
En die nemen ze ook. Hoewel de raad zelf nu ook blij is dat ze iemand als voorzitter hebben die in 1950 geboren is en dus geen oorlogsverleden meedraagt.

quote:
Wat het nut is van die Joodse Raad is vraag ik mij wel af.
Opbouwen van een gemeenschap neem ik aan.
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:49:36 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105422762
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:44 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ik denk dat de Sovjet-Unie vast wel hier en daar wat geëist heeft van de Duitsers anders wel vergoed. Daarnaast was de relatie ten opzichte van een Joods iemand anders dan met een Rus.
Onzin. Mensen zijn mensen. Wat voor vies nationalistisch/racistisch standpunt propageer jij hier nu ineens. Russen zijn minder waard omdat ze niet in Duitsland wonen? :r

Russen zijn -niet- gecompenseerd voor dit.

quote:
[..]

[..]

Denk je dat iedereen ruimschoots is gecompenseerd voor het verlies van familieleden, van zo'n beetje alles wat ze lief hadden maar ook in hun bezit hadden, denk je dat dat ooit te compenseren valt? Duitsland is wat dat betreft niet alleen verantwoording schuldig aan de directe slachtoffers maar ook aan de nabestaanden die net zo goed dat verlies op zich gedrukt krijgen!
Je snapt dat Duitsland een land is he. Niet een persoon. En dat er bijna niemand meer in Duitsland rondloopt die fout was in de oorlog. Begint dit je een beetje te dagen wat mijn punt is? Geef eens antwoord op de vraag: Wanneer is het wel weer zat? Hoe veel jaar?

quote:
[..]

[..]

Ik verzoek je dat niet meer op deze manier te doen.
Dat barse staat je niet en ja dat is mijn mening.
Bars? :') Ik geef je de feiten. Ga dan niet huilie huilie doen omdat je op fok niet kritiekloos latent-racistische kots kan spuwen.
pi_105422995
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Probeer het anders even bij Spanje waar er tienduizenden gedood zijn rond 1350, in verhouding toch bijna net zoveel als in de jaren 40. Zij hebben nog nooit iets hoeven te betalen dus daar kan je vast ook nog wel een centje wegpikken.
Heel andere tijden waar deze generatie nog weinig van proeft en weinig mee te maken heeft. De vernietigingen onder Nazi-Duitsland staan veel dichter bij en zijn zo veel meer grootschalig dat dit nog over 100 jaar een relevante discussie zal zijn als je het mij vraagt, en vraag het ook maar een gemiddelde Duitser, ze vinden zichzelf als individu misschien niet meer schuldig (degene die later dan de oorlog zelf zijn geboren) maar als land wel en vinden ook dat ze nog vaak steeds die schuld dienen te vereffenen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Onzin. Mensen zijn mensen. Wat voor vies nationalistisch/racistisch standpunt propageer jij hier nu ineens. Russen zijn minder waard omdat ze niet in Duitsland wonen? :r

Russen zijn -niet- gecompenseerd voor dit.
Citeer waar ik dat laatste gezegd zou hebben. Ik zeg dat de Sovjet-Unie na de oorlog waarschijnlijk vast wel het een en ander heeft afgedwongen qua herstelbetalingen of in de vorm van land. Daarnaast met relatie doelde ik dat de Joden systematisch werden vervolgd door de Duitsers en de Russen niet, althans niet als Rus zijnde, wel groepen binnen Rusland.

[..]

quote:
Je snapt dat Duitsland een land is he. Niet een persoon. En dat er bijna niemand meer in Duitsland rondloopt die fout was in de oorlog. Begint dit je een beetje te dagen wat mijn punt is? Geef eens antwoord op de vraag: Wanneer is het wel weer zat? Hoe veel jaar?
Dat is totaal geen antwoord op wat ik stel. Duitsland is als een land schuldig en de personen die schuldig zijn die werden ook wel vervolgd of een poging daartoe gedaan om ze te vervolgen/vinden.

[..]
quote:
Bars? :') Ik geef je de feiten.
Jij geeft geen feiten, net of je een grens kan trekken bij bijvoorbeeld zeventig jaar ofzo na een gebeurtenis, dan snap je niet wat er daadwerkelijk gebeurd is of wat de gevolgen waren.
Haha
pi_105423018
Och, die paar miljoen extra is een schijntje vergeleken met het gratis wapentuig wat Duitsland aan Israel moest leveren.

Uitzuigers. :r
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:56:58 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105423055
En weer weiger je aan te geven wanneer volgens jou Duitsland niet meer hoeft te dokken. Briljant. :N.
pi_105423105
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ze dienen de schade net zo lang te herstellen tot de Joodse bevolking daadwerkelijk zich voor een belangrijk deel los heeft kunnen rukken van de gebeurtenissen. Dat is nu duidelijk nog niet het geval en ik denk dat deze discussie dat wel bewijst, bijna elke Jood voelt zich nog verbonden met de Holocaust, met de gevolgen en ze worden er vaak genoeg nog aan herinnerd tevens aan wat ze verloren hebben, het is kortom niet aan jou te bepalen wanneer er genoeg geleden is, dat mogen de Joden voor zichzelf bepalen dat lijkt mij.
Haha
pi_105423157
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:58 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ze dienen de schade net zo lang te herstellen tot de Joodse bevolking daadwerkelijk zich voor een belangrijk deel los heeft kunnen rukken van de gebeurtenissen. Dat is nu duidelijk nog niet het geval en ik denk dat deze discussie dat wel bewijst, bijna elke Jood voelt zich nog verbonden met de Holocaust, met de gevolgen en ze worden er vaak genoeg nog aan herinnerd tevens aan wat ze verloren hebben, het is kortom niet aan jou te bepalen wanneer er genoeg geleden is, dat mogen de Joden voor zichzelf bepalen dat lijkt mij.
:') Ben jij zelf een jood?
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:01:40 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105423233
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:58 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Oh maar dat is lekker, dat kunnen ze dus tot in de eeuwigheid lekker uitmelken.

Hou toch op zeg, met dat gezeik, get over it, alsof de joden zo speciaal zijn. Als je deze redenatie doortrekt kunnen we met z'n allen herstelbetalingen aan iedereen doen voor het elkaar aangedane leed ergens in het verleden.
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:02:17 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105423260
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:55 schreef Joker89 het volgende:

Jij geeft geen feiten, net of je een grens kan trekken bij bijvoorbeeld zeventig jaar ofzo na een gebeurtenis, dan snap je niet wat er daadwerkelijk gebeurd is of wat de gevolgen waren.
Ik trek de grens bij: zodra er geen mensen meer over zijn die er direct last van hebben gehad. Dan is het wel weer leuk geweest. De oudere familieleden aan m'n vaders kant zaten in het communistische verzet en ik weet precies "wat er daadwerkelijk gebeurd is". Maar ik weet ook dat het compensatierecht is voor de ECHTE slachtoffers. Niet de volgevreten moedertjestaat gevoerde kinderen van de slachtoffers die in hun tijd alle rechten en kansen hebben gehad die andere Duitse kindertjes hadden.

Al dan niet met een gigantisch startkapitaal van mammie en pappie. Alsof je daar als kind moreel recht op hebt.
pi_105423264
Hoeveel joden heeft duitsland?
sdf
pi_105423350
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

:') Ben jij zelf een jood?
Die vraag lijkt me niet relevant voor de discussie!

quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh maar dat is lekker, dat kunnen ze dus tot in de eeuwigheid lekker uitmelken.

Hou toch op zeg, met dat gezeik, get over it, alsof de joden zo speciaal zijn. Als je deze redenatie doortrekt kunnen we met z'n allen herstelbetalingen aan iedereen doen voor het elkaar aangedane leed ergens in het verleden.
Als jij het als uitmelken ziet dan impliceer je tegelijk dat je er weinig van begrepen hebt!

De Holocaust is niet te vergelijken met welke andere gebeurtenis dan ook. Jij hoeft simpelweg niet dit te gaan veroordelen omdat je er zelf misschien weinig affiniteit mee hebt.
Haha
pi_105423424
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik trek de grens bij: zodra er geen mensen meer over zijn die er direct last van hebben gehad. Dan is het wel weer leuk geweest. De oudere familieleden aan m'n vaders kant zaten in het communistische verzet en ik weet precies "wat er daadwerkelijk gebeurd is". Maar ik weet ook dat het compensatierecht is voor de ECHTE slachtoffers. Niet de volgevreten moedertjestaat gevoerde kinderen van de slachtoffers die in hun tijd alle rechten en kansen hebben gehad die andere Duitse kindertjes hadden.

Al dan niet met een gigantisch startkapitaal van mammie en pappie. Alsof je daar als kind moreel recht op hebt.
Maar daar zit je dus fout, er zijn nog steeds mensen die er wel degelijk direct last van hebben, zelfs mensen die na de oorlog geboren zijn want jij kan niet uitmaken wanneer ze er geen last meer van hebben. Ik ken weinig Joden die nog direct een vergoeding krijgen van de Duitse staat, dus dat argument van je zou niet eens opgaan, maar de Joden als collectief, als groep, daar gaat deze discussie om en niet om zoveel anders.
Haha
pi_105423452
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:02 schreef hamburgersmetkorting het volgende:
Hoeveel joden heeft duitsland?
Een dikke 100.000 geregistreerde joden (bij joodse gemeentes). Daarnaast natuurlijk een hoop die niet geregistreerd staan.

En zoals in de OP al aangegeven stond zijn er de laatste decennia ook veel bijgekomen uit oostblok.
pi_105423468
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:04 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Het plaatst je bizarre houding in perspectief. Maar het is wel duidelijk. :o
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:08:57 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105423521
10 miljoen stelt toch helemaal niks voor, zeker niet voor een groot land als Duitsland! Als je alleen al kijkt hoeveel honderden miljoenen aan Vogelaarwijken wordt besteed door Nederland! En wij zijn die mensen historisch helemaal niks verschuldigd.
The End Times are wild
pi_105423572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het plaatst je bizarre houding in perspectief. Maar het is wel duidelijk. :o
Ik vind het niet relevant.
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:10:24 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105423586
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:06 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Maar daar zit je dus fout, er zijn nog steeds mensen die er wel degelijk direct last van hebben, zelfs mensen die na de oorlog geboren zijn want jij kan niet uitmaken wanneer ze er geen last meer van hebben.
Wat voor last hebben die mensen dan? Behalve dan dat ze emotioneel mishandeld zijn door hun ouders?

quote:
Ik ken weinig Joden die nog direct een vergoeding krijgen van de Duitse staat, dus dat argument van je zou niet eens opgaan, maar de Joden als collectief, als groep, daar gaat deze discussie om en niet om zoveel anders.
Het gaat ook niet eens om veel geld maar het gaat om het principe.

Niemand (groep of individu) heeft recht op geld op basis van hun genetische afkomst. Dat noemen we ookwel racisme.
pi_105423627
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:08 schreef LXIV het volgende:
10 miljoen stelt toch helemaal niks voor, zeker niet voor een groot land als Duitsland! Als je alleen al kijkt hoeveel honderden miljoenen aan Vogelaarwijken wordt besteed door Nederland! En wij zijn die mensen historisch helemaal niks verschuldigd.
Nee, maar het gaat om veel meer natuurlijk. Zoals bijvoorbeeld het leveren van wapentuig aan een terroristenstaat in het Midden Oosten, op kosten van de Duitse belastingbetaler.

In meerdere opzichten moreel onaanvaardbaar als je het mij vraagt.
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:12:15 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105423650
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:04 schreef Joker89 het volgende:

[..]

[..]

Als jij het als uitmelken ziet dan impliceer je tegelijk dat je er weinig van begrepen hebt!

De Holocaust is niet te vergelijken met welke andere gebeurtenis dan ook. Jij hoeft simpelweg niet dit te gaan veroordelen omdat je er zelf misschien weinig affiniteit mee hebt.
Oh? Dus de slaventransporten en systematische uitbuiting en ontmenselijking van een contintent is minder dan de holocaust? De razzia's en slachtpartijen door heel Europa heen in de afgelopen 1000 jaar waren minder dan het laatste hoofdstuk: de holocaust? De pogroms? De Armeense genocide? De vernietiging van de inheemse stammen in Noord én Zuid Amerika? Complete beschavingen weggevaagd maar dat is allemaal nog minder dan een paar miljoen joden die na afloop een eigen land kregen en ik weet niet hoeveel miljarden? Uit schuldgevoel?

Flikker toch op zeg, in de oceaan van leed dat de mensheid zichzelf aandoet is dit een golf maar niet meer dan dat.
pi_105423793
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat voor last hebben die mensen dan? Behalve dan dat ze emotioneel mishandeld zijn door hun ouders?
Wat zijn dat voor kortzichtige opmerkingen en je kan het antwoord bij je eerste vraag zelf invullen.
Als je dat niet kan onderstreept het slechts je onvermogen je in te leven in andere mensen dus.

[..]

quote:
Het gaat ook niet eens om veel geld maar het gaat om het principe.
Het principe dat je niet meer de Duitsers van vandaag als schuldig kan zien dat klopt. Maar Duitsland als land, als volk, zal altijd schuldig blijven over 1000 jaar nog. Dat betekent niet dat ze over 1000 jaar nog steeds hiervoor moeten betalen aan alle Joden maar dat betekent wel dat ze die verantwoordelijkheid dienen te dragen. Tot op de dag van vandaag zijn de gevolgen van de Holocaust te zien, ik las volgens mij ergens dat zo rond deze tijd de Joodse bevolking weer op het aantal zal zoals voor de oorlog, dat is bijna meer dan 70 jaar later, 70 jaar, moet je nagaan wat er allemaal verloren is gegaan, hoe groot de schade geweest moet zijn en nog steeds, grotendeels emotioneel maar ook materieel.

quote:
Niemand (groep of individu) heeft recht op geld op basis van hun genetische afkomst. Dat noemen we ookwel racisme.
Dat ligt aan de omstandigheden, de Joden krijgen het om hun cultuur in stand te houden, ik denk dat nog wel meer groepen ook in Duitsland steun krijgen. En nee dat is geen racisme.
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:17:19 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105423811
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh? Dus de slaventransporten en systematische uitbuiting en ontmenselijking van een contintent is minder dan de holocaust? De razzia's en slachtpartijen door heel Europa heen in de afgelopen 1000 jaar waren minder dan het laatste hoofdstuk: de holocaust? De pogroms? De Armeense genocide? De vernietiging van de inheemse stammen in Noord én Zuid Amerika? Complete beschavingen weggevaagd maar dat is allemaal nog minder dan een paar miljoen joden die na afloop een eigen land kregen en ik weet niet hoeveel miljarden? Uit schuldgevoel?

Flikker toch op zeg, in de oceaan van leed dat de mensheid zichzelf aandoet is dit een golf maar niet meer dan dat.
Ik vind de holocaust toch wel een unieke gebeurtenis, zonder daarmee andere gebeurtenissen te bagatelliseren. Het feit dat het in een 'beschaafd', in ieder geval ver ontwikkeld Europees land gebeurde, de systematische manier waarop het heeft plaatsgevonden, de doelstelling om een heel ras of volk compleet uit te roeien, niet uit materieel gewin maar zelfs tegen vrij hoge kosten..
The End Times are wild
pi_105423903
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die gebeurtenissen waren allemaal van een totaal andere orde dan de Holocaust ja. Elke gebeurtenis, ook die je opnoemt, is uniek en dient ook in de eigen waarde bekeken te worden. Een Armeense genocide is totaal irrelevant in deze discussie daarvoor klop je maar in Ankara op de deuren. Duitsland is verantwoordelijk voor de Holocaust en dat kunnen ze niet ontlopen, evenmin heb ik het gevoel dat ze dat willen, dus ik snap jouw argument niet eens waar weinig Duitsers het mee eens zouden zijn behalve die groep misschien die laatst is opgepakt.
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:20:33 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105423915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:16 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor kortzichtige opmerkingen en je kan het antwoord bij je eerste vraag zelf invullen.
Als je dat niet kan onderstreept het slechts je onvermogen je in te leven in andere mensen dus.
Als jij geen concrete schade kan opnoemen dan is je standpunt niet goed genoeg.

quote:
[..]

[..]

Het principe dat je niet meer de Duitsers van vandaag als schuldig kan zien dat klopt. Maar Duitsland als land, als volk, zal altijd schuldig blijven over 1000 jaar nog. Dat betekent niet dat ze over 1000 jaar nog steeds hiervoor moeten betalen aan alle Joden maar dat betekent wel dat ze die verantwoordelijkheid dienen te dragen. Tot op de dag van vandaag zijn de gevolgen van de Holocaust te zien, ik las volgens mij ergens dat zo rond deze tijd de Joodse bevolking weer op het aantal zal zoals voor de oorlog, dat is bijna meer dan 70 jaar later, 70 jaar, moet je nagaan wat er allemaal verloren is gegaan, hoe groot de schade geweest moet zijn en nog steeds, grotendeels emotioneel maar ook materieel.
Ik proef toch wel een beetje racisme in je reacties. Alsof het een volks voortbestemming is om zich zo goed mogelijk voort te planten en geld en spullen te accumuleren om zo te strijden tegen andere volken en dat de 2e wereldoorlog een oneerlijke klap in het gezicht is geweest van de joodse bevolking.

Alsof het daarom gaat. Dat stoort me in jouw reacties.

quote:
[..]

Dat ligt aan de omstandigheden, de Joden krijgen het om hun cultuur in stand te houden, ik denk dat nog wel meer groepen ook in Duitsland steun krijgen. En nee dat is geen racisme.
Ja dat is wel racisme. Leg mij eens uit hoe dat geen racisme is. En even zonder emotionele argumenten graag.
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:22:39 #54
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105423983
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:20 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Die gebeurtenissen waren allemaal van een totaal andere orde dan de Holocaust ja. Elke gebeurtenis, ook die je opnoemt, is uniek en dient ook in de eigen waarde bekeken te worden. Een Armeense genocide is totaal irrelevant in deze discussie daarvoor klop je maar in Ankara op de deuren. Duitsland is verantwoordelijk voor de Holocaust en dat kunnen ze niet ontlopen, evenmin heb ik het gevoel dat ze dat willen, dus ik snap jouw argument niet eens waar weinig Duitsers het mee eens zouden zijn behalve die groep misschien die laatst is opgepakt.
Mijn enige argument is dat het op een gegeven moment ophoudt, het verstrekken van herstelbetalingen. Hoe schuldig het land ook geweest is, het houdt op en dan niet wanneer de laatste jood zegt dat hij er niet een keertje een nachtmerrie over gehad heeft.
pi_105424003
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:16 schreef Joker89 het volgende:
En nee dat is geen racisme.
Doh. :')

Koop eens een encyclopedie.
pi_105424091
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als jij geen concrete schade kan opnoemen dan is je standpunt niet goed genoeg.
Voor elke Jood is dat anders dus ik zie voor jou niet in waarom ik daar een lijstje van zou moeten maken. Laatst kwam ik in Hoorn iemand tegen, in een rolstoel, die zijn moeder in een concentratiekamp was verloren. Die man had een leven vol leed meegemaakt en gevolgen door die gebeurtenissen zonder, volgens mij, de oorlog zelf echt bewust te hebben meegemaakt. Dan hebben we het hier nog over de emotionele schade die overigens tig keer erger misschien wel is dan de materiële schade en dit is nog maar een voorbeeld.

[..]

quote:
Ik proef toch wel een beetje racisme in je reacties. Alsof het een volks voortbestemming is om zich zo goed mogelijk voort te planten en geld en spullen te accumuleren om zo te strijden tegen andere volken en dat de 2e wereldoorlog een oneerlijke klap in het gezicht is geweest van de joodse bevolking.
Was de 2e wereldoorlog dan geen oneerlijke klap in het gezicht van de Joodse bevolking?

quote:
Alsof het daarom gaat. Dat stoort me in jouw reacties.
Ik snap niet wat jij als racistisch ziet in mijn opmerkingen!

[..]

quote:
Ja dat is wel racisme. Leg mij eens uit hoe dat geen racisme is. En even zonder emotionele argumenten graag.
Leg jij maar eerst uit waarom het wel racisme is, deze discussie betreft volgens mij Duitsland en de Holocaust, niet Duitsland en bijvoorbeeld de Armeense genocide.
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:26:18 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105424137
Kom op jongens, het is 10 miljoen. Dat stelt echt he-le-maal niks voor. Ik denk dat zelfs Nederland al grotere subsidiepotjes heeft voor de diverse allochtone gemeenschappen. Ook zonder holocaust zou het helemaal niet vreemd zijn wanneer Duitsland op deze manier wat subsidie uitreikte.
The End Times are wild
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:27:28 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105424191
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:25 schreef Joker89 het volgende:

Was de 2e wereldoorlog dan geen oneerlijke klap in het gezicht van de Joodse bevolking?

En in die van het neutrale Nederland. En het neutrale België. En zo nog wat neutrale landen. En de tientallen miljoenen russen. De homo's, de zigeuners en alle andere groepen die op de trein werden gezet.

Alsof de joden zo uniek waren, ze waren niet de enige die stelselmatig vervolgd werden ofzo.
pi_105424195
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mijn enige argument is dat het op een gegeven moment ophoudt, het verstrekken van herstelbetalingen. Hoe schuldig het land ook geweest is, het houdt op en dan niet wanneer de laatste jood zegt dat hij er niet een keertje een nachtmerrie over gehad heeft.
Op een gegeven moment houdt het ook, ik stel niet dat ze tot in de eeuwigheid zullen moeten betalen, op een gegeven moment is het ook wel afgelopen maar dat is een kwestie van tijd en nogmaals aan de Joden zelf om te bepalen wanneer dat is, als gemeenschap zijnde, want daar gaat deze discussie ook om niet wat een kleinkind van iemand nog recht op heeft van Duitsland tenzij die staat daadwerkelijk iets in het bezit heeft wat aan hem/haar/ toebehoort.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:23 schreef Ludd het volgende:

[..]

Doh. :')

Koop eens een encyclopedie.
Ik ben heel benieuwd wat je hiermee bedoelt.
Haha
pi_105424219
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:26 schreef LXIV het volgende:
Kom op jongens, het is 10 miljoen. Dat stelt echt he-le-maal niks voor. Ik denk dat zelfs Nederland al grotere subsidiepotjes heeft voor de diverse allochtone gemeenschappen.
En wat vind je van het feit dat er op kosten van de Duitse belastingbetaler wapentuig geleverd moet worden aan een land als Israël? Dat vind je ook acceptabel? Zeker als je bedenkt wat voor staat dat is.
pi_105424243
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En in die van het neutrale Nederland. En het neutrale België. En zo nog wat neutrale landen. En de tientallen miljoenen russen. De homo's, de zigeuners en alle andere groepen die op de trein werden gezet.

Alsof de joden zo uniek waren, ze waren niet de enige die stelselmatig vervolgd werden ofzo.
In de Tweede Wereldoorlog waren de Joden wel degelijk uniek, ze werden uniek gemaakt door de Duitsers, en ja de vervolging van Joden was veel systematischer en erger dan welke andere groep dan ook. Daarmee stel ik niet dat de ene persoon meer waard is dan de andere persoon, maar de vervolging van de Joden staat in geen enkele verhouding, met welke andere groep dan ook.
Haha
pi_105424281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

En wat vind je van het feit dat er op kosten van de Duitse belastingbetaler wapentuig geleverd moet worden aan een land als Israël? Dat vind je ook acceptabel? Zeker als je bedenkt wat voor staat dat is.
Ik snap niet waarom dat jouw zorg is? De Duitsers vinden kennelijk dat dat wel nodig is om wat voor reden dan ook maar misschien kan je vertellen wat jouw schade daarvan is!
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:29:37 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105424290
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat vind ik ook goed. Zelfs als het geen Joden waren. Israël is gewoon een betrouwbare bondgenoot in een strategisch-relevante regio die zeer instabiel is. Gewoon Realpolitik.
The End Times are wild
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:29:54 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105424305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:27 schreef Joker89 het volgende:

Op een gegeven moment houdt het ook, ik stel niet dat ze tot in de eeuwigheid zullen moeten betalen, op een gegeven moment is het ook wel afgelopen maar dat is een kwestie van tijd en nogmaals aan de Joden zelf om te bepalen wanneer dat is, als gemeenschap zijnde, want daar gaat deze discussie ook om niet wat een kleinkind van iemand nog recht op heeft van Duitsland tenzij die staat daadwerkelijk iets in het bezit heeft wat aan hem/haar/ toebehoort.
Nee nee nee nee, je kan niet aan het slachtoffer overlaten te beslissen wanneer er voldoende genoegdoening is geweest.

quote:
Ik ben heel benieuwd wat je hiermee bedoelt.
Nou, ik schat, maar dat is maar een gokje, pin me er niet op vast, maar ik schat dat hij bedoelt dat je een encyclopedie moet kopen. Nogmaals, ik weet het niet zeker, ik zou het ook mis kunnen hebben!
pi_105424315
Joker89, worden de Palestijnen ook gecompenseerd?
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:30:39 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105424336
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat vind ik ook goed. Zelfs als het geen Joden waren. Israël is gewoon een betrouwbare bondgenoot in een strategisch-relevante regio die zeer instabiel is. Gewoon Realpolitik.
Je vergeet dat die instabiliteit in redelijk grote mate veroorzaakt is door het stichten van Israël he.
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:31:07 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105424360
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:25 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Voor elke Jood is dat anders dus ik zie voor jou niet in waarom ik daar een lijstje van zou moeten maken. Laatst kwam ik in Hoorn iemand tegen, in een rolstoel, die zijn moeder in een concentratiekamp was verloren. Die man had een leven vol leed meegemaakt en gevolgen door die gebeurtenissen zonder, volgens mij, de oorlog zelf echt bewust te hebben meegemaakt. Dan hebben we het hier nog over de emotionele schade die overigens tig keer erger misschien wel is dan de materiële schade en dit is nog maar een voorbeeld.

Een leven vol leed. :')
Sorry maar... u serious? Dit is je argument? Pietje had een kutleven doordat z'n ouders een kutleven hadden en daarom moet het Duitse volk wat zelf 0,0 mee heeft gedaan hieraan bloeden? :')

quote:
[..]

[..]

Lees m'n reactie nog een keer. Dan snap je wellicht wat m'n punt -wel- was. Jij doet alsof het leven een rassenstrijd is.

quote:
[..]

Ik snap niet wat jij als racistisch ziet in mijn opmerkingen!
Het feit dat je mensen op basis van hun genen en een groep indeelt en die groep vervolgens speciale rechten wilt geven boven andere groepen? Wat is daar niet racistisch aan?

quote:
[..]

[..]

Leg jij maar eerst uit waarom het wel racisme is, deze discussie betreft volgens mij Duitsland en de Holocaust, niet Duitsland en bijvoorbeeld de Armeense genocide.
Het wil niet echt doordringen denk ik.

Jij zegt dat mensen op basis van hun ras of nationaliteit bepaalde schuldgevoelens / recht op compensatie hebben.

Dude. Wake up.
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:32:19 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105424402
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je vergeet dat die instabiliteit in redelijk grote mate veroorzaakt is door het stichten van Israël he.
Dat klopt, maar dat maakt de regio strategisch gezien niet minder interessant.

Verder is het natuurlijk ook zo dat veel Arabische leiders de ellende in eigen land proberen af te leiden door hun pijlen te richten op Israël. Ze hadden dat land ook gewoon kunnen accepteren en dan was nu iedereen het al vergeten.
The End Times are wild
pi_105424507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef Joker89 het volgende:
De Duitsers vinden kennelijk dat dat wel nodig
Ik denk dat dit weinig te maken heeft met wat de Duitse belastingbetaler wil hoor.

Dit is gewoon een opgedragen iets.

Jij denkt serieus dat als je de gemiddelde Duitser op straat vraagt of hij het hier mee eens is, dat hij dit beaamt? :')
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:35:18 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105424522
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat maakt de regio strategisch gezien niet minder interessant.

Verder is het natuurlijk ook zo dat veel Arabische leiders de ellende in eigen land proberen af te leiden door hun pijlen te richten op Israël. Ze hadden dat land ook gewoon kunnen accepteren en dan was nu iedereen het al vergeten.
Alle politiek is binnenlands, dat klopt.
pi_105424768
quote:

[..]

Realpolitik is een wijze van politiek bedrijven waarbij op een nuchtere manier de kosten en de baten van een bepaald beleid worden bekeken.

Als realpolitik de reden was dan had men Israël allang gedumpt, de andere landen in die regio zijn namelijk vele malen belangrijker voor de Amerikaanse belangen, Israël beschikt niet over grondstoffen, ze zijn een pain in the ass, dit wordt zelfs door Meir Dagan erkend:

Mossad Chief Meir Dagan said on Tuesday that Israel is progressively becoming a burden on the United States. "Israel is gradually turning from an asset to the United States to a burden".
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:43:00 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105424833
Ik vraag mij af of Joker89s oh zo logische compensatiebelasting ook op toepassing is voor oorlogshelden. Of krijgen die ontheffing?

En kinderen van die oorlogshelden? En kleinkinderen?

En waarom betaalt Amerika niet mee? Die hebben meer dan 2 jaar gewacht voordat ze ueberhaupt mee gingen doen met de oorlog. Met die 2 jaar hadden ze veel slachtoffers kunnen voorkomen. Waarom betalen zij geen compensatie? Waarom wordt Italie niet gedwongen mee te betalen?

Feit is dat alleen directe slachtoffers compensatie verdienen. Geen groeperingen, geen kinderen, geen volgevreten kleinkinderen. En het lieve, overpolitiekcorrecte duitse volk verdient het ook niet om nog steeds maar op allemaal manieren te moeten boeten voor de criminele activiteiten van hun ouders / grootouders.

Het is leuk geweest. Schluss.
pi_105424892
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee nee nee nee, je kan niet aan het slachtoffer overlaten te beslissen wanneer er voldoende genoegdoening is geweest.
Het slachtoffer zal wel degelijk zelf laten blijken in dit soort gevallen, als gemeenschap, wanneer het genoeg is geweest.

[..]

quote:
Nou, ik schat, maar dat is maar een gokje, pin me er niet op vast, maar ik schat dat hij bedoelt dat je een encyclopedie moet kopen. Nogmaals, ik weet het niet zeker, ik zou het ook mis kunnen hebben!
Onzinnig van hem/haar/ uiteraard maar ik doelde meer waar hij indirect op probeerde te wijzen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:30 schreef intellectuele_user het volgende:
Joker89, worden de Palestijnen ook gecompenseerd?
Dit is een heel andere discussie en totaal irrelevant wat betreft Duitse verantwoordelijkheid.

quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een leven vol leed. :')
Sorry maar... u serious? Dit is je argument? Pietje had een kutleven doordat z'n ouders een kutleven hadden en daarom moet het Duitse volk wat zelf 0,0 mee heeft gedaan hieraan bloeden? :')
Ten eerste heeft het Duitse volk hier voor een groot deel aan meegedaan en vandaag de dag is Duitsland nog steeds Duitsland, het Duitsland van toen is nog steeds identificeerbaar als waar een Duitser vandaag de dag naar zou verwijzen, als hij op zijn identiteit als Duitser zou wijzen. Maar kennelijk kan jij je dus inderdaad niet in het leed van iemand anders verplaatsen.

[..]

quote:
Lees m'n reactie nog een keer. Dan snap je wellicht wat m'n punt -wel- was. Jij doet alsof het leven een rassenstrijd is.
Deze discussie betreft nogmaals de Holocaust en de schade die de Joden daardoor hebben opgelopen? Hoe impliceer ik dan opeens dat het leven een rassenstrijd is?

[..]

quote:
Het feit dat je mensen op basis van hun genen en een groep indeelt en die groep vervolgens speciale rechten wilt geven boven andere groepen? Wat is daar niet racistisch aan?
De Duitsers deelden Duitsland in groepen in en vervolgden veel Joden op basis van hun afkomst. Als er dus op die manier schade herstelt dien te worden, voor zover dat mogelijk is, lijkt het me ook meer dan logisch om daar naar te kijken maar misschien mag jij dan eens wijzen hoe jij het graag zou hebben gezien en waarom je de andere middelen niet goed vindt!

[..]

quote:
Het wil niet echt doordringen denk ik.

Jij zegt dat mensen op basis van hun ras of nationaliteit bepaalde schuldgevoelens / recht op compensatie hebben.

Dude. Wake up.
Mensen zijn op basis van hun ras bijvoorbeeld vervolgd dus dan komt de compensatie daar ook op neer ja. Ik snap niet wat je nu ontzettend moeilijk aan het doen bent.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik denk dat dit weinig te maken heeft met wat de Duitse belastingbetaler wil hoor.

Dit is gewoon een opgedragen iets.

Jij denkt serieus dat als je de gemiddelde Duitser op straat vraagt of hij het hier mee eens is, dat hij dit beaamt? :')
Ik denk vandaag de dag dat de gemiddelde Duitser dit beaamt. Ik denk dat de gemiddelde Duitser ttv 1945 dit misschien nog niet zou beamen, misschien identificeer jij je daarmee, misschien.
Haha
pi_105424962
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Onzin dan ben je niet op de hoogte van wat er in het Midden-Oosten door de jaren heen is gebeurd. Israël is slechts gebruikt in een onderlinge machtsstrijd tussen Arabische leiders.
Haha
pi_105425017
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:43 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag mij af of Joker89s oh zo logische compensatiebelasting ook op toepassing is voor oorlogshelden. Of krijgen die ontheffing?

En kinderen van die oorlogshelden? En kleinkinderen?

En waarom betaalt Amerika niet mee? Die hebben meer dan 2 jaar gewacht voordat ze ueberhaupt mee gingen doen met de oorlog. Met die 2 jaar hadden ze veel slachtoffers kunnen voorkomen. Waarom betalen zij geen compensatie? Waarom wordt Italie niet gedwongen mee te betalen?

Feit is dat alleen directe slachtoffers compensatie verdienen. Geen groeperingen, geen kinderen, geen volgevreten kleinkinderen. En het lieve, overpolitiekcorrecte duitse volk verdient het ook niet om nog steeds maar op allemaal manieren te moeten boeten voor de criminele activiteiten van hun ouders / grootouders.

Het is leuk geweest. Schluss.
Heb jij überhaupt wel opgelet tijdens de geschiedenislessen op laat staan de basisschool? Zo ja dan kan je de antwoorden op jouw vragen zelf ook wel invullen!
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:50:09 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105425119
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:44 schreef Joker89 het volgende:

Ten eerste heeft het Duitse volk hier voor een groot deel aan meegedaan en vandaag de dag is Duitsland nog steeds Duitsland, het Duitsland van toen is nog steeds identificeerbaar als waar een Duitser vandaag de dag naar zou verwijzen, als hij op zijn identiteit als Duitser zou wijzen. Maar kennelijk kan jij je dus inderdaad niet in het leed van iemand anders verplaatsen.
En de gemiddelde jood zou zich ook op die manier als Duitser identificeren. Waarom mag dat dan wel? Hij krijgt immers geld (indirect) om zich juist als aparte subgroep te voelen die slachtoffer is van datzelfde Duitsland.

Wat een onzinargument dus.

quote:
[..]

[..]

Deze discussie betreft nogmaals de Holocaust en de schade die de Joden daardoor hebben opgelopen? Hoe impliceer ik dan opeens dat het leven een rassenstrijd is?
Omdat je nadruk legt op het feit dat een ras/groepering de kans verdient om zich te vrijwaarden van alle schade die ze hebben ondervonden als volk. Alsof het BELANGRIJK is dat joden op een bepaalde niveau zitten als voor de gebeurtenis. Het is BELANGRIJK dat MENSEN gelukkig en gelijkwaardig zijn in je land, Niet dat VOLKEN een bepaalde positie hebben.

Je legt zo veel nadruk op het volkaspect dat ik niet anders kan concluderen dan dat je een racist bent. Alleen racisten houden zich zo bezig met ras.

quote:
[..]

[..]

De Duitsers deelden Duitsland in groepen in en vervolgden veel Joden op basis van hun afkomst. Als er dus op die manier schade herstelt dien te worden, voor zover dat mogelijk is, lijkt het me ook meer dan logisch om daar naar te kijken maar misschien mag jij dan eens wijzen hoe jij het graag zou hebben gezien en waarom je de andere middelen niet goed vindt!
2 wrongs don't make a right. Het is jusit dat groepsdenken waardoor de 2e wereldoorlog zo smerig werd. En jij wil dat nog eens stilletjes over doen? Zum kotzen.

quote:
[..]

[..]

Mensen zijn op basis van hun ras bijvoorbeeld vervolgd dus dan komt de compensatie daar ook op neer ja. Ik snap niet wat je nu ontzettend moeilijk aan het doen bent.
Zie voorgaande reactie. Je bent gewoon zo erg als de mensen waar je claimt zo'n hekel aan te hebben.
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:50:35 #77
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105425130
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:47 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Heb jij überhaupt wel opgelet tijdens de geschiedenislessen op laat staan de basisschool? Zo ja dan kan je de antwoorden op jouw vragen zelf ook wel invullen!
Inhoudelijke antwoorden / rebuttals graag. De rest negeer ik gewoon.
pi_105425168
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:44 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Het slachtoffer zal wel degelijk zelf laten blijken in dit soort gevallen, als gemeenschap, wanneer het genoeg is geweest.
LOL _O-

Dan zal het wel nooit genoeg zijn.

Sowieso is er is veel gefraudeerd met die herstelbetalingen, hoe kan het ook anders. Zie bijvoorbeeld het geval van een paar jaar geleden waarbij nota bene leden van de JCC de boel hadden lopen bedriegen en daarvoor opgepakt zijn.
pi_105425375
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En de gemiddelde jood zou zich ook op die manier als Duitser identificeren. Waarom mag dat dan wel? Hij krijgt immers geld (indirect) om zich juist als aparte subgroep te voelen die slachtoffer is van datzelfde Duitsland.

Wat een onzinargument dus.
Omdat de gemiddelde Jood toentertijd op basis van het Joods zijn werd vervolgd.

[..]

quote:
Omdat je nadruk legt op het feit dat een ras/groepering de kans verdient om zich te vrijwaarden van alle schade die ze hebben ondervonden als volk. Alsof het BELANGRIJK is dat joden op een bepaalde niveau zitten als voor de gebeurtenis. Het is BELANGRIJK dat MENSEN gelukkig en gelijkwaardig zijn in je land, Niet dat VOLKEN een bepaalde positie hebben.

Je legt zo veel nadruk op het volkaspect dat ik niet anders kan concluderen dan dat je een racist bent. Alleen racisten houden zich zo bezig met ras.
De Joden worden als groep gecompenseerd zodat zij ook gelukkig en gelijkwaardig kunnen zijn, het is recht van elke groep om zich te identificeren als bijvoorbeeld Joods, lees de grondwet.

[..]

quote:
2 wrongs don't make a right. Het is jusit dat groepsdenken waardoor de 2e wereldoorlog zo smerig werd. En jij wil dat nog eens stilletjes over doen? Zum kotzen.
Aha jij bent een anarchist.

[..]

quote:
Zie voorgaande reactie. Je bent gewoon zo erg als de mensen waar je claimt zo'n hekel aan te hebben.
Kennelijk heb je een dieptepunt in je onterechte beschuldigingen bereikt maar wie weet kan je nog veel dieper.

quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Inhoudelijke antwoorden / rebuttals graag. De rest negeer ik gewoon.
De Duitsers hadden als doel het Joodse volk te vernietigen en kennelijk werk jij daar nu graag aan mee door hun identiteit te ontkennen. Zo nu reageren we misschien weer op hetzelfde niveau.
Haha
pi_105425407
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:51 schreef Ludd het volgende:

[..]

LOL _O-

Dan zal het wel nooit genoeg zijn.

Sowieso is er is veel gefraudeerd met die herstelbetalingen, hoe kan het ook anders. Zie bijvoorbeeld het geval van een paar jaar geleden waarbij nota bene leden van de JCC de boel hadden lopen bedriegen en daarvoor opgepakt zijn.
Ik vroeg je een paar posts geleden wat dit allemaal jouw zorg is?
Vertel eens wat voor schade jij hieraan ondervindt!
Haha
pi_105425508
Dat geld krijgt de Duitse staat dubbel zo hard terug van de Joodse gemeenschap. Daar zorgen anders de Joodse Amerikanen wel voor.
pi_105425515
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:57 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ik vroeg je een paar posts geleden wat dit allemaal jouw zorg is?
Vertel eens wat voor schade jij hieraan ondervindt!
Ik vind het nogal kwalijk dat er zo gefraudeerd wordt met die herstelbetalingen. Ook komt het lang niet altijd terecht bij de personen waar het zogenaamd voor bedoeld is. Dat zou jou toch ook aan het hart moeten gaan, haha.
pi_105425544
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het nogal kwalijk dat er zo gefraudeerd wordt met die herstelbetalingen. Ook komt het lang niet altijd terecht bij de personen waar het zogenaamd voor bedoeld is. Dat zou jou toch ook aan het hart moeten gaan, haha.
Dat is geen antwoord op mijn vraag welke schade jij daarvan ondervindt?
Wat is dat jouw zorg vraag ik mij af?
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:01:45 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105425598
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:57 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde Jood toentertijd op basis van het Joods zijn werd vervolgd.
Dus nu gaan we op basis van hun joods zijn ze geld toestoppen? Dezelfde filosofie gebruiken van de nazi's maar dan omgekeerd? Bizar.

quote:
[..]

[..]

De Joden worden als groep gecompenseerd zodat zij ook gelukkig en gelijkwaardig kunnen zijn, het is recht van elke groep om zich te identificeren als bijvoorbeeld Joods, lees de grondwet.
En joden kunnen niet gelukkig worden zonder dat de staat ze als aparte groep behandeld? Be-lach-e-lijk. Hoor je jezelf typen, jong? _O-

quote:
[..]

[..]

Aha jij bent een anarchist.
haha . WAT? :|W

quote:
[..]

De Duitsers hadden als doel het Joodse volk te vernietigen en kennelijk werk jij daar nu graag aan mee door hun identiteit te ontkennen. Zo nu reageren we misschien weer op hetzelfde niveau.
Dus ik, die zeg dat je ras / afkomst er niet toe doet.... staat op hetzelfde niveau als jij en de nazi's die denken dat ras / afkomst wel belangrijk is?

Oke. Derp.
pi_105425662
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:00 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag welke schade jij daarvan ondervindt?
Wat is dat jouw zorg vraag ik mij af?
Wat is dit nou weer voor redenering? Als je ergens geen persoonlijke schade van ondervindt mag je niet meer op een nieuwsbericht reageren? :')

Ik ken jou verder niet, maar ik vraag me nu toch echt af of je aan het trollen bent of niet. Je lijkt serieus te zijn qua intentie, maar wat je allemaal opschrijft, ik weet het niet :X
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:04:39 #86
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105425729
Ik denk dat ik Joker89 maar ga toevoegen aan m'n lijst potentiële trollen / mensen die sowieso overal precies de foute mening over hebben.

Je staat nu nog ver onder meki maar ga zo door.
pi_105425958
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor redenering? Als je ergens geen persoonlijke schade van ondervindt mag je niet meer op een nieuwsbericht reageren? :')

Ik ken jou verder niet, maar ik vraag me nu toch echt af of je aan het trollen bent of niet. Je lijkt serieus te zijn qua intentie, maar wat je allemaal opschrijft. :X
Ik stel niet dat jij er niet op mag reageren, ik vraag me af waarom jij vindt dat ze niet meer hoeven te betalen, ik vraag me af wat jij er mee te maken hebt of ervan weet om dat te bepalen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus nu gaan we op basis van hun joods zijn ze geld toestoppen? Dezelfde filosofie gebruiken van de nazi's maar dan omgekeerd? Bizar.
Jij bent een racist.

[..]

quote:
En joden kunnen niet gelukkig worden zonder dat de staat ze als aparte groep behandeld? Be-lach-e-lijk. Hoor je jezelf typen, jong? _O-
Jij hoeft niet voor iemand anders te bepalen wanneer ze wel of niet gelukkig zijn.

[..]

quote:
haha . WAT? :|W
Kennelijk geloof je niet in groepen, dus jij bent ook tegen Kosovo, en tegen Palestina bijvoorbeeld.

[..]

quote:
Dus ik, die zeg dat je ras / afkomst er niet toe doet.... staat op hetzelfde niveau als jij en de nazi's die denken dat ras / afkomst wel belangrijk is?

Oke. Derp.
Misschien dringt het nu tot je door dat jij geen argumenten gebruikt maar slechts jouw onrealistische wereldbeeld probeert door te drukken in deze discussie ongeacht het onderwerp.
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:13:08 #88
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105426131
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:09 schreef Joker89 het volgende:

Jij bent een racist.
Derp.

quote:
[..]

[..]

Jij hoeft niet voor iemand anders te bepalen wanneer ze wel of niet gelukkig zijn.
Doe ik ook niet. Ik zeg alleen maar dat het niet realistisch is om te denken dat je iemands emotionele pijn met geld moet / kan afkopen. En dat het een perversie is om dat te doen.

De staat heeft niks meer te maken met deze pijn

quote:
[..]

[..]

Kennelijk geloof je niet in groepen, dus jij bent ook tegen Kosovo, en tegen Palestina bijvoorbeeld.
Ik geloof niet in groepen op basis van afkomst. Big difference.

quote:
[..]

[..]

Misschien dringt het nu tot je door dat jij geen argumenten gebruikt maar slechts jouw onrealistische wereldbeeld probeert door te drukken in deze discussie ongeacht het onderwerp.
Mijn wereldbeeld is gestoeld op rationele argumenten. Jouw wereldbeeld op emotie en racisme. Ik denk dat het wel duidelijk is wie hier het aan het rechte eind heeft. Maar laat de lieve toehoordertjes daar zelf maar over beslissen. dat kunnen ze ook wel prima zonder jouw commentaar.
pi_105426312
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Derp.
Ja dat ben jij, het is inderdaad heel makkelijk, als ik zo op ongeveer jouw niveau reageer!

[..]

quote:
Doe ik ook niet. Ik zeg alleen maar dat het niet realistisch is om te denken dat je iemands emotionele pijn met geld moet / kan afkopen. En dat het een perversie is om dat te doen.

De staat heeft niks meer te maken met deze pijn.
Zeg je nou dat Duitsland niets te maken had met de Holocaust?

[..]

quote:
Ik geloof niet in groepen op basis van afkomst. Big difference.
Wat maakt het uit wat jij gelooft met betrekking tot groepen?

[..]

quote:
Mijn wereldbeeld is gestoeld op rationele argumenten. Jouw wereldbeeld op emotie en racisme. Ik denk dat het wel duidelijk is wie hier het aan het rechte eind heeft. Maar laat de lieve toehoordertjes daar zelf maar over beslissen. dat kunnen ze ook wel prima zonder jouw commentaar.
Op rationele argumenten haha ik ben benieuwd laat ze eens zien dan!
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:19:50 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105426412
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:17 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ja dat ben jij, het is inderdaad heel makkelijk, als ik zo op ongeveer jouw niveau reageer.
Behalve dan dat ik mijn statements onderbouw met feiten.

quote:
[..]

[..]

Zeg je nou dat Duitsland niets te maken had met de Holocaust?
Het Duitsland van nu heeft moreel gezien niks meer te maken met de Holocaust.

quote:
[..]

[..]

Wat maakt het uit wat jij gelooft met betrekking tot groepen?
Waarom begin je er dan over?

quote:
[..]

[..]

Op rationele argumenten haha ik ben benieuwd laat ze eens zien dan!
Lees het topic maar... Ik ga ze niet voor je herhalen.
pi_105426625
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Behalve dan dat ik mijn statements onderbouw met feiten.
Wijs ze eens aan.

[..]

quote:
Het Duitsland van nu heeft moreel gezien niks meer te maken met de Holocaust.
Dat is geen antwoord op mijn vraag volgens mij.

[..]

quote:
Waarom begin je er dan over?
Omdat de groepen er zelf kennelijk wel in geloven en op basis van hun groep schade opliepen.

[..]

quote:
Lees het topic maar... Ik ga ze niet voor je herhalen.
I rest my case ik raad je aan wat meer in te leven in mensen en niet alleen in jezelf.
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:34:16 #92
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105427009
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:25 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Wijs ze eens aan.

Derp. (ignored)

quote:
[..]

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag volgens mij.
Jawel. Natuurlijk is het Duitsland van nu historisch verbonden aan het Duitsland van toen. Maar qua mensen, qua cultuur, qua morele verplichtingen. Totaal ander land. In 60 jaar is er geen land in de wereld door zo veel shit en veranderingen heen gegaan als Duitsland. Het Duitsland van nu heeft wat mij betreft 0,0 morele verplichtingen jegens de nabestaanden van slachtoffers van de holocaust.
quote:
[..]

[..]

Omdat de groepen er zelf kennelijk wel in geloven en op basis van hun groep schade opliepen.
Dus dat groepsdenken is het probleem geweest. En nu wil je het weer gebruiken? Doe eens niet.
De overheid dient elke burger gelijkwaardig te behandelen ongeacht afkomst.

Punt.

quote:
[..]

[..]

I rest my case ik raad je aan wat meer in te leven in mensen en niet alleen in jezelf.
Ik leef me prima in. Echte slachtoffers mogen wat mij betreft gecompenseerd worden. Individueel. Maar die volgevreten nannystate kindertjes die denken op basis van hun toevallige afkomst wat extratjes toegestopt te mogen krijgen kunnen van mij de pot op. Ongeacht of opa en oma ze regelmatig lastig vallen met horrorverhaaltjes van het kamp. Dat is de keuze van die mensen om hun kinderen emotioneel kapot te maken. Daar hoeft het Duitse volk niet voor op te draaien.
pi_105427290
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Derp. (ignored)
Kennelijk is een antwoord geven op die vraag heel lastig voor je maar zo gek is het niet.

[..]

quote:
Dus dat groepsdenken is het probleem geweest. En nu wil je het weer gebruiken? Doe eens niet.
De overheid dient elke burger gelijkwaardig te behandelen ongeacht afkomst.

Punt.
Als een individu, of groep, ergens schade van ondervindt dient dit gecompenseerd te worden. Duitsland is schuldig hieraan en betaalt dus ook de schade die zij enigszins kunnen betalen.

[..]

quote:
Ik leef me prima in. Echte slachtoffers mogen wat mij betreft gecompenseerd worden. Individueel. Maar die volgevreten nannystate kindertjes die denken op basis van hun toevallige afkomst wat extratjes toegestopt te mogen krijgen kunnen van mij de pot op. Ongeacht of opa en oma ze regelmatig lastig vallen met horrorverhaaltjes van het kamp. Dat is de keuze van die mensen om hun kinderen emotioneel kapot te maken. Daar hoeft het Duitse volk niet voor op te draaien.
Het Duitse volk is daarvoor verantwoordelijk en de nakomelingen hebben net zo goed schade, zowel direct als indirect, ik zie niet in waarom jij denkt daar een oordeel over te kunnen vormen. Nogmaals mag jij mij eens vertellen wat jouw schade is dat de Duitsers de Joden betalen, vertel mij eens waarom dat jouw zorg is, wat voor schade jij daar aan denkt te ondervinden.

quote:
Jawel. Natuurlijk is het Duitsland van nu historisch verbonden aan het Duitsland van toen. Maar qua mensen, qua cultuur, qua morele verplichtingen. Totaal ander land. In 60 jaar is er geen land in de wereld door zo veel shit en veranderingen heen gegaan als Duitsland. Het Duitsland van nu heeft wat mij betreft 0,0 morele verplichtingen jegens de nabestaanden van slachtoffers van de holocaust.
Maar het is nog steeds hetzelfde land, met dezelfde verantwoordelijkheid, en zij dienen als land de verantwoording te nemen voor zaken uit het verleden. Duitsland en de Joden denken daar kennelijk anders over dus jouw mening doet daar verder niet zoveel toe, zeker niet gezien die gebaseerd is op een irrationeel en onrealistisch wereldbeeld, zeer verwerpelijk jouw mening dus.
Haha
pi_105427369
Ik ben overtuigd, Joker89 is een troll.

Ik reageer dan ook verder niet meer op hem.
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:43:43 #95
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105427413
Je hebt gelijk. Ik kap er ook mee.
pi_105427418
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:42 schreef Ludd het volgende:
Ik ben overtuigd, Joker89 is een troll.

Ik reageer dan ook verder niet meer op hem.
Je reageerde toch al nauwelijks op wat ik je vroeg.
Ik zal er denk ik weinig van merken.
Haha
pi_105427462
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:43 schreef SpecialK het volgende:
Je hebt gelijk. Ik kap er ook mee.
Inderdaad ga jij maar snel weg uit dit soort discussies je hebt er weinig te zoeken.
Op deze manier juich ik je beslissing toe.
Haha
pi_105427994
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:45 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Inderdaad ga jij maar snel weg uit dit soort discussies je hebt er weinig te zoeken.
Op deze manier juich ik je beslissing toe.
Je bent dan ook niet aan het discussiëren, maar jij stelt eigenlijk dat Duitsland voor eeuwig schuldig aan de holocaust blijft en dat ze de joodse gemeenschap voor eeuwig financieel moeten compenseren en blijft dit herhalen. Dat mag natuurlijk, maar feitelijk sta je niet zo sterk als je zo star tracht te 'discussieren' ;) .
pi_105428111
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:57 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Je bent dan ook niet aan het discussiëren, maar jij stelt eigenlijk dat Duitsland voor eeuwig schuldig aan de holocaust blijft en dat ze de joodse gemeenschap voor eeuwig financieel moeten compenseren en blijft dit herhalen. Dat mag natuurlijk, maar feitelijk sta je niet zo sterk als je zo star tracht te 'discussieren' ;) .
Dat is helemaal niet wat ik stel, ik verwacht niet dat de Duitsers over 1000 jaar nog bezig zijn met compensatie, maar zolang het relevant is verwacht ik wel dat ze dit blijven doen.
Haha
pi_105428439
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:00 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet wat ik stel, ik verwacht niet dat de Duitsers over 1000 jaar nog bezig zijn met compensatie, maar zolang het relevant is verwacht ik wel dat ze dit blijven doen.
Duitsland is decennia diep door het stof gegaan. Ook is het land in niets meer het fascistische Duitsland van toen. Het is wel een keer klaar zo. Het heeft gewoon niet zoveel zin meer om te blijven bloeden. Duitsland heeft zijn berouw nu wel een keer genoeg getoond.
pi_105428571
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:06 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Duitsland is decennia diep door het stof gegaan. Ook is het land in niets meer het fascistische Duitsland van toen. Het is wel een keer klaar zo. Het heeft gewoon niet zoveel zin meer om te blijven bloeden. Duitsland heeft zijn berouw nu wel een keer genoeg getoond.
Ik neem aan dat de berouw altijd zal moeten blijven ongeacht wel of geen betalingen. Nogmaals praten we hier evenmin over exorbitante bedragen wat betreft een gemeenschap in laat staan Duitsland. Duitsland heeft zeker berouw getoond en heeft weinig kenmerken over van toen en wat betreft schade herstellen hebben ze ook flink hun best gedaan wat de laatste jaren ook mede daardoor steeds minder en minder nodig was. Maar dat betekent niet dat het nog afgelopen is, in vergelijking met eerst is het al een stuk minder, en uiteindelijk zal het ook wel ophouden alleen niet nu de tijd is daarvoor kennelijk nog niet rijp genoeg. Dat vindt kennelijk Duitsland zelf ook gezien dit soort betalingen alhoewel ik betwijfel of de OP daar iets mee te maken heeft.
Haha
  zaterdag 10 december 2011 @ 22:42:14 #102
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_105433277
Hebben de Amerikanen trouwens alle Japanse slachtoffers van de atoombommen gecompenseerd? De Britten alle nabestaanden van de bommentapijten op de Duitse steden? Zijn de nabestaanden gecompenseerd van die paar miljoen Duitse en Russische dienstplichtigen die opgeofferd zijn als kanonnenvlees?

De schuld van de nazi's aan de dood van vele joden staat vast, maar hebben die Duitse burgers van nu ooit die nazi's aan de macht geholpen? Hebben die NSDAP gestemd? Hebben die de joden uit hun huizen gehaald?

En hoe zit dat trouwens met die Palestijnen die van hun geboortegrond verdreven werden en nog altijd met hun nageslacht in ghetto's in Libanon wonen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_105439174
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hebben de Amerikanen trouwens alle Japanse slachtoffers van de atoombommen gecompenseerd? De Britten alle nabestaanden van de bommentapijten op de Duitse steden? Zijn de nabestaanden gecompenseerd van die paar miljoen Duitse en Russische dienstplichtigen die opgeofferd zijn als kanonnenvlees?

De schuld van de nazi's aan de dood van vele joden staat vast, maar hebben die Duitse burgers van nu ooit die nazi's aan de macht geholpen? Hebben die NSDAP gestemd? Hebben die de joden uit hun huizen gehaald?

En hoe zit dat trouwens met die Palestijnen die van hun geboortegrond verdreven werden en nog altijd met hun nageslacht in ghetto's in Libanon wonen?
Japan was zelf verantwoordelijk voor de slachtoffers van de atoombom en de Duitse burgers die omkwamen bij bombardementen hebben slechts te klagen bij hun eigen autoriteit. Dat is niet slechts de schuld van een individu maar dat is ook de schuld van Duitsland en dat spreid zich verder uit dan slechts een generatie, verder haal je de Palestijnen aan, irrelevant voor deze discussie lijkt mij zo.
Haha
pi_105439556
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:51 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Japan was zelf verantwoordelijk voor de slachtoffers van de atoombom en de Duitse burgers die omkwamen bij bombardementen hebben slechts te klagen bij hun eigen autoriteit. Dat is niet slechts de schuld van een individu maar dat is ook de schuld van Duitsland en dat spreid zich verder uit dan slechts een generatie, verder haal je de Palestijnen aan, irrelevant voor deze discussie lijkt mij zo.
Nutcase nr zoveel heeft zich gemeld zie ik.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_105439703
quote:
Iedereen is relevant behalve de Palestijnen, pijnlijk onderwerp voor de Joden.
En wat te denken van de Armeense genocide die niet erkend wordt door de Israëlische staat, maar o wee als men de Holocaust ontkent, dan is de eerste die moord en brand schreeuwt Israël.

Israël ontvangt al enorm veel hulp van de VS:

pi_105439826
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:02 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Nutcase nr zoveel heeft zich gemeld zie ik.
Ik neem aan dat je niet op mij doelt, bekijk maar het internationaal recht van de afgelopen decennia, dat recht staat duidelijk aan mijn kant en dat lijkt mij zeer relevant.

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:06 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Iedereen is relevant behalve de Palestijnen, pijnlijk onderwerp voor de Joden.
En wat te denken van de Armeense genocide die niet erkend wordt door de Israëlische staat, maar o wee als men de Holocaust ontkent, dan is de eerste die moord en brand schreeuwt Israël.

Israël ontvangt al enorm veel hulp van de VS:

Als je een topic wilt maken over de Armeense Genocide dan doe je dat, over de Palestijnen dan doe je dat, maar dit topic heeft niets maar dan ook niets te maken met die groepen.
Haha
  zondag 11 december 2011 @ 01:15:27 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105439976
Hou maar op mensen, Jokertje heeft een complete klaagmuur voor z'n kop, daar kom je niet doorheen.
pi_105440017
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 01:15 schreef Dagonet het volgende:
Hou maar op mensen, Jokertje heeft een complete klaagmuur voor z'n kop, daar kom je niet doorheen.
Zelfs de Duitsers vinden kennelijk dat ze nog steeds moeten betalen. Ik vraag me af wie jij dan bent Dagonet om daarover te klagen, ik vind het behoorlijk naïef, van jouw kant.
Haha
  zondag 11 december 2011 @ 01:20:45 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105440125
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:16 schreef Joker89 het volgende:

Zelfs de Duitsers vinden kennelijk dat ze nog steeds moeten betalen. Ik vraag me af wie jij dan bent Dagonet om daarover te klagen, ik vind het behoorlijk naïef, van jouw kant.
|:(

Ik heb nu al meerdere malen gezegd dat er op een gegeven moment een eind aan zit maar jij blijft maar roepen dat ze tot in de eeuwigheid schuldig zijn.

Ben jij schuldig aan de slavenhandel?

Hoe kan je nou in hemelsnaam schuldig zijn aan iets waar je op geen enkele manier invloed op hebt kunnen uitoefenen omdat het 30 jaar voor je geboorte al afgelopen was? Waarom zou jij dan nog schuldig zijn? En ja, er zit nu nog wel een generatie die dat een morele verplichting vindt maar de volgende generatie? Die is er toch echt wel klaar mee hoor.
pi_105440178
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 01:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

|:(

Ik heb nu al meerdere malen gezegd dat er op een gegeven moment een eind aan zit maar jij blijft maar roepen dat ze tot in de eeuwigheid schuldig zijn.

Ben jij schuldig aan de slavenhandel?

Hoe kan je nou in hemelsnaam schuldig zijn aan iets waar je op geen enkele manier invloed op hebt kunnen uitoefenen omdat het 30 jaar voor je geboorte al afgelopen was? Waarom zou jij dan nog schuldig zijn? En ja, er zit nu nog wel een generatie die dat een morele verplichting vindt maar de volgende generatie? Die is er toch echt wel klaar mee hoor.
Nogmaals, als zelfs de Duitsers dat niet vinden, wie ben jij dan om te vinden dat ze maar moeten ophouden welke autoriteit denk jij daarvoor te zijn? Denk je niet dat dit iets is voor de Joden en de Duitsers onderling, dus nogmaals, kennelijk achten de Duitsers zichzelf wel nog steeds schuldig waardoor er nog steeds, wel minder, maar nog steeds betalingen worden gemaakt!
Haha
  zondag 11 december 2011 @ 01:34:05 #111
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105440491
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:22 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Nogmaals, als zelfs de Duitsers dat niet vinden, wie ben jij dan om te vinden dat ze maar moeten ophouden welke autoriteit denk jij daarvoor te zijn? Denk je niet dat dit iets is voor de Joden en de Duitsers onderling, dus nogmaals, kennelijk achten de Duitsers zichzelf wel nog steeds schuldig waardoor er nog steeds, wel minder, maar nog steeds betalingen worden gemaakt!
Ik geef het op. Echt.
Je wil het niet lezen, of je bent te dom, of te moedwillig als een muur bezig maar er is gewoon geen beginnen aan met jou.

Nog even op een rij:
Ik zeg dat het op een gegeven moment is afgelopen. Ik impliceer niet nu, maar binnen afzienbare tijd.
Jij zegt dat Duitsland eeuwig schuldig is en daar net zolang voor zal moeten betalen als de kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, achterachterkleinkinderen en verder van de slachtoffers uit de jaren veertig zichzelf nog steeds slachtoffer voelen. Daar heeft Duitsland zelf, volgens jou, niets over te zeggen.
En dan maakt het niet uit hoe men daarover in discussie gaat, je noemt mensen naïef, dom, je vraagt mensen uit het topic te vertrekken omdat de posts je niet aanstaan, er is op geen enkele manier een zinnige discussie met jou te beginnen.
pi_105440586
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 01:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik geef het op. Echt.
Je wil het niet lezen, of je bent te dom, of te moedwillig als een muur bezig maar er is gewoon geen beginnen aan met jou.

Nog even op een rij:
Ik zeg dat het op een gegeven moment is afgelopen. Ik impliceer niet nu, maar binnen afzienbare tijd.
Jij zegt dat Duitsland eeuwig schuldig is en daar net zolang voor zal moeten betalen als de kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, achterachterkleinkinderen en verder van de slachtoffers uit de jaren veertig zichzelf nog steeds slachtoffer voelen. Daar heeft Duitsland zelf, volgens jou, niets over te zeggen.
En dan maakt het niet uit hoe men daarover in discussie gaat, je noemt mensen naïef, dom, je vraagt mensen uit het topic te vertrekken omdat de posts je niet aanstaan, er is op geen enkele manier een zinnige discussie met jou te beginnen.
Duitsland is ook eeuwig schuldig maar dat betekent niet dat Duitsland eeuwig geld moet betalen. Duitsland, als land, zal altijd de verantwoordelijkheid blijven dragen en jij mag vinden van niet, maar nogmaals, bijna elke Duitse historicus schrijft met het idee dat Duitsland diens schuld onder ogen moet zien, dat het niet nog eens mag gebeuren, misschien niet dat alle individuen van vandaag de dag schuldig zijn maar wel dat Duitsland schuldig is aan het eigen verleden. Ik noem mensen slechts naïef als ze niet met argumenten aan kunnen komen zetten en weer eens te veel proberen te redeneren met wat zij vinden en niet wat andere mensen, die daadwerkelijk betrokken zijn, vinden. Dus zeg niet dat er met mij geen discussie te voeren is als je mij niet begrijpt.
Haha
pi_105444832
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hebben de Amerikanen trouwens alle Japanse slachtoffers van de atoombommen gecompenseerd?
Nee. Ze hebben overigens wel, decennia later, een schadevergoeding betaald aan de Japanse-Amerikanen die ze in de oorlogsjaren geïnterneerd hebben.

Na Peal Harbor was natuurlijk elke Japanner of Amerikaan met Japans bloed natuurlijk verdacht, dus die moesten en masse in kampen gestopt worden... :{
  zondag 11 december 2011 @ 09:44:08 #114
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_105445197
quote:

[..]

Nee hoor, de joden claimen namelijk dat 'hun volk' zoiets vreselijks is aangedaan, dat ze in lengte van dagen de Duitse koe kunnen blijven melken en het morele gelijk altijd en eeuwig aan hun kant zullen hebben.

En Japan is zelf verantwoordelijk voor al die burgerslachtoffers? Ik dacht het niet. Het waren toch echt de VS die die atoombommen gooiden. Al die burgers die werden gedood en verminkt en die nog generaties later allerlei afwijkingen en kanker krijgen, hadden die schuld aan de expansiedrang van hun keizer? Is een japans kleinkind met kanker of lichamelijke afwijkingen minder zielig dan een joods kleinkind?

Hou toch op man, jij bent een van die sukkels die in de grote joodse val blijft trappen. De übertroef of liever de übergodwin die alle wandaden van de Israeliërs ne de miljardeninjecties van de VS naar Israel rechtvaardigt. Iedereen die met een vinger naar een willekeurige jood wijst om wat voor reden dan ook, is meteen een antisemiet.
pi_105445220
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hou toch op man, jij bent een van die sukkels die in de grote joodse val blijft trappen.
Als hij al niet aan het trollen is denk ik eerder dan hij een van de 'zetters' van de val is, dan dat hij er zelf in trapt.
pi_105445386
quote:

[..]

Er zijn erg veel landen die strategisch-relevant zijn en een betrouwbare bondgenoot vormen. Allemaal gratis legerspulletjes geven? Goed argument.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2011 10:08:04 ]
pi_105449159
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 01:38 schreef Joker89 het volgende:

[..]
Dus zeg niet dat er met mij geen discussie te voeren is als je mij niet begrijpt.
Iets zegt me dat je er zelf helemaal niets van begrijpt :P
Conscience do cost.
pi_105455700
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Of niet wil begrijpen. Joker zou weleens een Jood kunnen zijn.
pi_105459220
quote:

[..]

Nee hoor, de joden claimen namelijk dat 'hun volk' zoiets vreselijks is aangedaan, dat ze in lengte van dagen de Duitse koe kunnen blijven melken en het morele gelijk altijd en eeuwig aan hun kant zullen hebben.

En Japan is zelf verantwoordelijk voor al die burgerslachtoffers? Ik dacht het niet. Het waren toch echt de VS die die atoombommen gooiden. Al die burgers die werden gedood en verminkt en die nog generaties later allerlei afwijkingen en kanker krijgen, hadden die schuld aan de expansiedrang van hun keizer? Is een japans kleinkind met kanker of lichamelijke afwijkingen minder zielig dan een joods kleinkind?

Hou toch op man, jij bent een van die sukkels die in de grote joodse val blijft trappen. De übertroef of liever de übergodwin die alle wandaden van de Israeliërs ne de miljardeninjecties van de VS naar Israel rechtvaardigt. Iedereen die met een vinger naar een willekeurige jood wijst om wat voor reden dan ook, is meteen een antisemiet.
Overwinnaars schrijven de geschiedenis. De verliezer zal dus voor alles opdraaien. Duitsland was de verliezer en Japan ook.
pi_105459433
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 08:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nee. Ze hebben overigens wel, decennia later, een schadevergoeding betaald aan de Japanse-Amerikanen die ze in de oorlogsjaren geïnterneerd hebben.

Na Peal Harbor was natuurlijk elke Japanner of Amerikaan met Japans bloed natuurlijk verdacht, dus die moesten en masse in kampen gestopt worden... :{
Nederland heeft daartegen nooit een cent overgemaakt aan de Duitsers die ze in kampen hebben gepropt in Indie en zelfs per boot naar Suriname sleurden :D
pi_105459915
quote:

[..]

Dus jij vindt het niet zo erg wat de Duitsers de Joden hebben aangedaan?
Jij vindt de Holocaust eigenlijk een grote Joodse val?

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 09:46 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als hij al niet aan het trollen is denk ik eerder dan hij een van de 'zetters' van de val is, dan dat hij er zelf in trapt.
Ik dacht dat jij uit dit topic zou blijven.
Kennelijk vind je het toch net iets te interessant.
Haha
  zondag 11 december 2011 @ 17:46:13 #122
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105460371
Mwoa, zo veel etnische/religieuze groepen of stichtingen worden gesubsidieerd. Boeien.
Het ontgaat mij ook een beetje waarom dit nou gelijk weer als een 'herstelbetaling' voor de shoah wordt gezien, die kaart hoeft niet altijd getrokken te worden.
pi_105469537
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:55 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Of niet wil begrijpen. Joker zou weleens een Jood kunnen zijn.
Dat lijkt me stug aangezien hij laatst in een draadje over besnijdenis aangaf dat ie zich als volwassene heeft laten besnijden.
pi_105469786
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Waaruit denk je dat op te maken dan?
Haha
pi_105469804
quote:
Het probleem met dit soort topics is dat dit soort onzin erbij wordt gehaald!
Haha
  maandag 12 december 2011 @ 00:02:44 #127
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_105478521
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:19 schreef SpecialK het volgende:
Ik had ze 6 miljoen euro aan steun gegeven... Gewoon iets meer dan normaal

[/cryptoracist]
Of pak 'm beet 40-45 miljoen. :{

Scheelt een stuk, maar dan daar hebben ze echt wat aan. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 12 december 2011 @ 08:44:45 #128
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_105483364
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 17:33 schreef Joker89 het volgende:
Dus jij vindt het niet zo erg wat de Duitsers de Joden hebben aangedaan?

Ik vind het zeker vreselijk wat de joden is aangedaan voor en tijdens WO2. Verder heb ik ernstige bedenkingen over de officiële geschiedschrijving over de gebeurtenissen in WO2, waaronder wat er met de nazi's met de joden is gedaan. Ik ga daar verder niet op in want bij de minste of geringste aanname van 'holocaust-ontkenning' of argwaan rond de compleet afgetimmerde 'waarheid' tref je de gedachtenpolitie op je pad. Maar dat heel veel mensen van joodse komaf gigantisch onrecht is aangedaan en er grote aantallen joden zijn gestorven door toedoen van de Duitsers of onder hun verantwoordelijkheid is wat mij betreft een feit.

quote:
Jij vindt de Holocaust eigenlijk een grote Joodse val?
Ik snap waar je heen wilt; je vraagt je af of ik zo'n conspiracy-figuur ben die denkt dat de joden zelf de holocaust hebben opgezet? Nee dus.

De grote val is het naoorlogse uitbuiten door individuelen en groeperingen in geldelijke en morele zin. De staat Israel is gebouwd op de fundamenten van de holocaust, de holocaust is de rechtvaardiging van Israel. Israel en de joden hebben zich het monopolie van 'het lijden' toegeeigend, de über-slachtofferrol. Een ieder die daar aan probeert te tornen wordt onmiddelijk gedemoniseerd. Want behalve de jood als ultiem slachtoffer, is de nazi het ultieme kwaad. En wie dus kritiek heeft op de joodse uitleg van de gebeurtenissen, dient direct zwart te worden gemaakt.

Maar goed; lees je anders eens in over Finkelstein (tweede generatie slachtoffer) en andere joodse critici. Er is wel een open mind, objectiviteit en rationeel stel hersens voor nodig.
pi_105499976
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 08:44 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik vind het zeker vreselijk wat de joden is aangedaan voor en tijdens WO2. Verder heb ik ernstige bedenkingen over de officiële geschiedschrijving over de gebeurtenissen in WO2, waaronder wat er met de nazi's met de joden is gedaan. Ik ga daar verder niet op in want bij de minste of geringste aanname van 'holocaust-ontkenning' of argwaan rond de compleet afgetimmerde 'waarheid' tref je de gedachtenpolitie op je pad. Maar dat heel veel mensen van joodse komaf gigantisch onrecht is aangedaan en er grote aantallen joden zijn gestorven door toedoen van de Duitsers of onder hun verantwoordelijkheid is wat mij betreft een feit.
Waar heb je dan je bedenken bij je maakt me nu toch nieuwsgierig ;) ;) ?!

[..]

quote:
Ik snap waar je heen wilt; je vraagt je af of ik zo'n conspiracy-figuur ben die denkt dat de joden zelf de holocaust hebben opgezet? Nee dus.

De grote val is het naoorlogse uitbuiten door individuelen en groeperingen in geldelijke en morele zin. De staat Israel is gebouwd op de fundamenten van de holocaust, de holocaust is de rechtvaardiging van Israel. Israel en de joden hebben zich het monopolie van 'het lijden' toegeeigend, de über-slachtofferrol. Een ieder die daar aan probeert te tornen wordt onmiddelijk gedemoniseerd. Want behalve de jood als ultiem slachtoffer, is de nazi het ultieme kwaad. En wie dus kritiek heeft op de joodse uitleg van de gebeurtenissen, dient direct zwart te worden gemaakt.

Maar goed; lees je anders eens in over Finkelstein (tweede generatie slachtoffer) en andere joodse critici. Er is wel een open mind, objectiviteit en rationeel stel hersens voor nodig.
Ik weet wie Finkelstein is en ik ken zijn ideeën, je mag van mij gerust weten dat ik het een incorrect en zwak beargumenteerd boek vindt vanuit puur persoonlijke motieven/emoties/, en niets meer. Als je ongeveer wilt weten hoe het zit met de zaak Israël, waarom er vandaag de dag nog steeds zoveel problemen zijn, raad ik je aan het volgende boek te lezen: "Dialogues In Arab Politics" van Michael N. Barnett. Dit boek bekijkt het voornamelijk vanuit de visie van de Arabieren en hoe deze situatie onder meer zover heeft kunnen komen.
Haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')