Ik neem aan dat de berouw altijd zal moeten blijven ongeacht wel of geen betalingen. Nogmaals praten we hier evenmin over exorbitante bedragen wat betreft een gemeenschap in laat staan Duitsland. Duitsland heeft zeker berouw getoond en heeft weinig kenmerken over van toen en wat betreft schade herstellen hebben ze ook flink hun best gedaan wat de laatste jaren ook mede daardoor steeds minder en minder nodig was. Maar dat betekent niet dat het nog afgelopen is, in vergelijking met eerst is het al een stuk minder, en uiteindelijk zal het ook wel ophouden alleen niet nu de tijd is daarvoor kennelijk nog niet rijp genoeg. Dat vindt kennelijk Duitsland zelf ook gezien dit soort betalingen alhoewel ik betwijfel of de OP daar iets mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:06 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Duitsland is decennia diep door het stof gegaan. Ook is het land in niets meer het fascistische Duitsland van toen. Het is wel een keer klaar zo. Het heeft gewoon niet zoveel zin meer om te blijven bloeden. Duitsland heeft zijn berouw nu wel een keer genoeg getoond.
Japan was zelf verantwoordelijk voor de slachtoffers van de atoombom en de Duitse burgers die omkwamen bij bombardementen hebben slechts te klagen bij hun eigen autoriteit. Dat is niet slechts de schuld van een individu maar dat is ook de schuld van Duitsland en dat spreid zich verder uit dan slechts een generatie, verder haal je de Palestijnen aan, irrelevant voor deze discussie lijkt mij zo.quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hebben de Amerikanen trouwens alle Japanse slachtoffers van de atoombommen gecompenseerd? De Britten alle nabestaanden van de bommentapijten op de Duitse steden? Zijn de nabestaanden gecompenseerd van die paar miljoen Duitse en Russische dienstplichtigen die opgeofferd zijn als kanonnenvlees?
De schuld van de nazi's aan de dood van vele joden staat vast, maar hebben die Duitse burgers van nu ooit die nazi's aan de macht geholpen? Hebben die NSDAP gestemd? Hebben die de joden uit hun huizen gehaald?
En hoe zit dat trouwens met die Palestijnen die van hun geboortegrond verdreven werden en nog altijd met hun nageslacht in ghetto's in Libanon wonen?
Nutcase nr zoveel heeft zich gemeld zie ik.quote:Op zondag 11 december 2011 00:51 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Japan was zelf verantwoordelijk voor de slachtoffers van de atoombom en de Duitse burgers die omkwamen bij bombardementen hebben slechts te klagen bij hun eigen autoriteit. Dat is niet slechts de schuld van een individu maar dat is ook de schuld van Duitsland en dat spreid zich verder uit dan slechts een generatie, verder haal je de Palestijnen aan, irrelevant voor deze discussie lijkt mij zo.
Iedereen is relevant behalve de Palestijnen, pijnlijk onderwerp voor de Joden.quote:Op zondag 11 december 2011 00:51 schreef Joker89 het volgende:
Japan was zelf verantwoordelijk voor de slachtoffers van de atoombom en de Duitse burgers die omkwamen bij bombardementen hebben slechts te klagen bij hun eigen autoriteit. Dat is niet slechts de schuld van een individu maar dat is ook de schuld van Duitsland en dat spreid zich verder uit dan slechts een generatie, verder haal je de Palestijnen aan, irrelevant voor deze discussie lijkt mij zo.
Ik neem aan dat je niet op mij doelt, bekijk maar het internationaal recht van de afgelopen decennia, dat recht staat duidelijk aan mijn kant en dat lijkt mij zeer relevant.quote:Op zondag 11 december 2011 01:02 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Nutcase nr zoveel heeft zich gemeld zie ik.
Als je een topic wilt maken over de Armeense Genocide dan doe je dat, over de Palestijnen dan doe je dat, maar dit topic heeft niets maar dan ook niets te maken met die groepen.quote:Op zondag 11 december 2011 01:06 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Iedereen is relevant behalve de Palestijnen, pijnlijk onderwerp voor de Joden.
En wat te denken van de Armeense genocide die niet erkend wordt door de Israëlische staat, maar o wee als men de Holocaust ontkent, dan is de eerste die moord en brand schreeuwt Israël.
Israël ontvangt al enorm veel hulp van de VS:
Zelfs de Duitsers vinden kennelijk dat ze nog steeds moeten betalen. Ik vraag me af wie jij dan bent Dagonet om daarover te klagen, ik vind het behoorlijk naïef, van jouw kant.quote:Op zondag 11 december 2011 01:15 schreef Dagonet het volgende:
Hou maar op mensen, Jokertje heeft een complete klaagmuur voor z'n kop, daar kom je niet doorheen.
quote:Op zondag 11 december 2011 01:16 schreef Joker89 het volgende:
Zelfs de Duitsers vinden kennelijk dat ze nog steeds moeten betalen. Ik vraag me af wie jij dan bent Dagonet om daarover te klagen, ik vind het behoorlijk naïef, van jouw kant.
Nogmaals, als zelfs de Duitsers dat niet vinden, wie ben jij dan om te vinden dat ze maar moeten ophouden welke autoriteit denk jij daarvoor te zijn? Denk je niet dat dit iets is voor de Joden en de Duitsers onderling, dus nogmaals, kennelijk achten de Duitsers zichzelf wel nog steeds schuldig waardoor er nog steeds, wel minder, maar nog steeds betalingen worden gemaakt!quote:Op zondag 11 december 2011 01:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]![]()
Ik heb nu al meerdere malen gezegd dat er op een gegeven moment een eind aan zit maar jij blijft maar roepen dat ze tot in de eeuwigheid schuldig zijn.
Ben jij schuldig aan de slavenhandel?
Hoe kan je nou in hemelsnaam schuldig zijn aan iets waar je op geen enkele manier invloed op hebt kunnen uitoefenen omdat het 30 jaar voor je geboorte al afgelopen was? Waarom zou jij dan nog schuldig zijn? En ja, er zit nu nog wel een generatie die dat een morele verplichting vindt maar de volgende generatie? Die is er toch echt wel klaar mee hoor.
Ik geef het op. Echt.quote:Op zondag 11 december 2011 01:22 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Nogmaals, als zelfs de Duitsers dat niet vinden, wie ben jij dan om te vinden dat ze maar moeten ophouden welke autoriteit denk jij daarvoor te zijn? Denk je niet dat dit iets is voor de Joden en de Duitsers onderling, dus nogmaals, kennelijk achten de Duitsers zichzelf wel nog steeds schuldig waardoor er nog steeds, wel minder, maar nog steeds betalingen worden gemaakt!
Duitsland is ook eeuwig schuldig maar dat betekent niet dat Duitsland eeuwig geld moet betalen. Duitsland, als land, zal altijd de verantwoordelijkheid blijven dragen en jij mag vinden van niet, maar nogmaals, bijna elke Duitse historicus schrijft met het idee dat Duitsland diens schuld onder ogen moet zien, dat het niet nog eens mag gebeuren, misschien niet dat alle individuen van vandaag de dag schuldig zijn maar wel dat Duitsland schuldig is aan het eigen verleden. Ik noem mensen slechts naïef als ze niet met argumenten aan kunnen komen zetten en weer eens te veel proberen te redeneren met wat zij vinden en niet wat andere mensen, die daadwerkelijk betrokken zijn, vinden. Dus zeg niet dat er met mij geen discussie te voeren is als je mij niet begrijpt.quote:Op zondag 11 december 2011 01:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik geef het op. Echt.
Je wil het niet lezen, of je bent te dom, of te moedwillig als een muur bezig maar er is gewoon geen beginnen aan met jou.
Nog even op een rij:
Ik zeg dat het op een gegeven moment is afgelopen. Ik impliceer niet nu, maar binnen afzienbare tijd.
Jij zegt dat Duitsland eeuwig schuldig is en daar net zolang voor zal moeten betalen als de kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, achterachterkleinkinderen en verder van de slachtoffers uit de jaren veertig zichzelf nog steeds slachtoffer voelen. Daar heeft Duitsland zelf, volgens jou, niets over te zeggen.
En dan maakt het niet uit hoe men daarover in discussie gaat, je noemt mensen naïef, dom, je vraagt mensen uit het topic te vertrekken omdat de posts je niet aanstaan, er is op geen enkele manier een zinnige discussie met jou te beginnen.
Nee. Ze hebben overigens wel, decennia later, een schadevergoeding betaald aan de Japanse-Amerikanen die ze in de oorlogsjaren geïnterneerd hebben.quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hebben de Amerikanen trouwens alle Japanse slachtoffers van de atoombommen gecompenseerd?
Nee hoor, de joden claimen namelijk dat 'hun volk' zoiets vreselijks is aangedaan, dat ze in lengte van dagen de Duitse koe kunnen blijven melken en het morele gelijk altijd en eeuwig aan hun kant zullen hebben.quote:Op zondag 11 december 2011 00:51 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Als hij al niet aan het trollen is denk ik eerder dan hij een van de 'zetters' van de val is, dan dat hij er zelf in trapt.quote:Op zondag 11 december 2011 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hou toch op man, jij bent een van die sukkels die in de grote joodse val blijft trappen.
Er zijn erg veel landen die strategisch-relevant zijn en een betrouwbare bondgenoot vormen. Allemaal gratis legerspulletjes geven? Goed argument.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook goed. Zelfs als het geen Joden waren. Israël is gewoon een betrouwbare bondgenoot in een strategisch-relevante regio die zeer instabiel is. Gewoon Realpolitik.
Iets zegt me dat je er zelf helemaal niets van begrijptquote:Op zondag 11 december 2011 01:38 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Dus zeg niet dat er met mij geen discussie te voeren is als je mij niet begrijpt.
Of niet wil begrijpen. Joker zou weleens een Jood kunnen zijn.quote:Op zondag 11 december 2011 13:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je er zelf helemaal niets van begrijpt
Overwinnaars schrijven de geschiedenis. De verliezer zal dus voor alles opdraaien. Duitsland was de verliezer en Japan ook.quote:Op zondag 11 december 2011 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee hoor, de joden claimen namelijk dat 'hun volk' zoiets vreselijks is aangedaan, dat ze in lengte van dagen de Duitse koe kunnen blijven melken en het morele gelijk altijd en eeuwig aan hun kant zullen hebben.
En Japan is zelf verantwoordelijk voor al die burgerslachtoffers? Ik dacht het niet. Het waren toch echt de VS die die atoombommen gooiden. Al die burgers die werden gedood en verminkt en die nog generaties later allerlei afwijkingen en kanker krijgen, hadden die schuld aan de expansiedrang van hun keizer? Is een japans kleinkind met kanker of lichamelijke afwijkingen minder zielig dan een joods kleinkind?
Hou toch op man, jij bent een van die sukkels die in de grote joodse val blijft trappen. De übertroef of liever de übergodwin die alle wandaden van de Israeliërs ne de miljardeninjecties van de VS naar Israel rechtvaardigt. Iedereen die met een vinger naar een willekeurige jood wijst om wat voor reden dan ook, is meteen een antisemiet.
Nederland heeft daartegen nooit een cent overgemaakt aan de Duitsers die ze in kampen hebben gepropt in Indie en zelfs per boot naar Suriname sleurdenquote:Op zondag 11 december 2011 08:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben overigens wel, decennia later, een schadevergoeding betaald aan de Japanse-Amerikanen die ze in de oorlogsjaren geïnterneerd hebben.
Na Peal Harbor was natuurlijk elke Japanner of Amerikaan met Japans bloed natuurlijk verdacht, dus die moesten en masse in kampen gestopt worden...
Dus jij vindt het niet zo erg wat de Duitsers de Joden hebben aangedaan?quote:Op zondag 11 december 2011 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee hoor, de joden claimen namelijk dat 'hun volk' zoiets vreselijks is aangedaan, dat ze in lengte van dagen de Duitse koe kunnen blijven melken en het morele gelijk altijd en eeuwig aan hun kant zullen hebben.
En Japan is zelf verantwoordelijk voor al die burgerslachtoffers? Ik dacht het niet. Het waren toch echt de VS die die atoombommen gooiden. Al die burgers die werden gedood en verminkt en die nog generaties later allerlei afwijkingen en kanker krijgen, hadden die schuld aan de expansiedrang van hun keizer? Is een japans kleinkind met kanker of lichamelijke afwijkingen minder zielig dan een joods kleinkind?
Hou toch op man, jij bent een van die sukkels die in de grote joodse val blijft trappen. De übertroef of liever de übergodwin die alle wandaden van de Israeliërs ne de miljardeninjecties van de VS naar Israel rechtvaardigt. Iedereen die met een vinger naar een willekeurige jood wijst om wat voor reden dan ook, is meteen een antisemiet.
Ik dacht dat jij uit dit topic zou blijven.quote:Op zondag 11 december 2011 09:46 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als hij al niet aan het trollen is denk ik eerder dan hij een van de 'zetters' van de val is, dan dat hij er zelf in trapt.
Dat lijkt me stug aangezien hij laatst in een draadje over besnijdenis aangaf dat ie zich als volwassene heeft laten besnijden.quote:Op zondag 11 december 2011 15:55 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Of niet wil begrijpen. Joker zou weleens een Jood kunnen zijn.
Waaruit denk je dat op te maken dan?quote:Op zondag 11 december 2011 13:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je er zelf helemaal niets van begrijpt
Het probleem met dit soort topics is dat dit soort onzin erbij wordt gehaald!quote:Op zondag 11 december 2011 21:13 schreef Stezo het volgende:
Goed boek over dit onderwerp:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Holocaust-industrie
Of pak 'm beet 40-45 miljoen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:19 schreef SpecialK het volgende:
Ik had ze 6 miljoen euro aan steun gegeven... Gewoon iets meer dan normaal
[/cryptoracist]
Ik vind het zeker vreselijk wat de joden is aangedaan voor en tijdens WO2. Verder heb ik ernstige bedenkingen over de officiële geschiedschrijving over de gebeurtenissen in WO2, waaronder wat er met de nazi's met de joden is gedaan. Ik ga daar verder niet op in want bij de minste of geringste aanname van 'holocaust-ontkenning' of argwaan rond de compleet afgetimmerde 'waarheid' tref je de gedachtenpolitie op je pad. Maar dat heel veel mensen van joodse komaf gigantisch onrecht is aangedaan en er grote aantallen joden zijn gestorven door toedoen van de Duitsers of onder hun verantwoordelijkheid is wat mij betreft een feit.quote:Op zondag 11 december 2011 17:33 schreef Joker89 het volgende:
Dus jij vindt het niet zo erg wat de Duitsers de Joden hebben aangedaan?
Ik snap waar je heen wilt; je vraagt je af of ik zo'n conspiracy-figuur ben die denkt dat de joden zelf de holocaust hebben opgezet? Nee dus.quote:Jij vindt de Holocaust eigenlijk een grote Joodse val?
Waar heb je dan je bedenken bij je maakt me nu toch nieuwsgierigquote:Op maandag 12 december 2011 08:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik vind het zeker vreselijk wat de joden is aangedaan voor en tijdens WO2. Verder heb ik ernstige bedenkingen over de officiële geschiedschrijving over de gebeurtenissen in WO2, waaronder wat er met de nazi's met de joden is gedaan. Ik ga daar verder niet op in want bij de minste of geringste aanname van 'holocaust-ontkenning' of argwaan rond de compleet afgetimmerde 'waarheid' tref je de gedachtenpolitie op je pad. Maar dat heel veel mensen van joodse komaf gigantisch onrecht is aangedaan en er grote aantallen joden zijn gestorven door toedoen van de Duitsers of onder hun verantwoordelijkheid is wat mij betreft een feit.
Ik weet wie Finkelstein is en ik ken zijn ideeën, je mag van mij gerust weten dat ik het een incorrect en zwak beargumenteerd boek vindt vanuit puur persoonlijke motieven/emoties/, en niets meer. Als je ongeveer wilt weten hoe het zit met de zaak Israël, waarom er vandaag de dag nog steeds zoveel problemen zijn, raad ik je aan het volgende boek te lezen: "Dialogues In Arab Politics" van Michael N. Barnett. Dit boek bekijkt het voornamelijk vanuit de visie van de Arabieren en hoe deze situatie onder meer zover heeft kunnen komen.quote:Ik snap waar je heen wilt; je vraagt je af of ik zo'n conspiracy-figuur ben die denkt dat de joden zelf de holocaust hebben opgezet? Nee dus.
De grote val is het naoorlogse uitbuiten door individuelen en groeperingen in geldelijke en morele zin. De staat Israel is gebouwd op de fundamenten van de holocaust, de holocaust is de rechtvaardiging van Israel. Israel en de joden hebben zich het monopolie van 'het lijden' toegeeigend, de über-slachtofferrol. Een ieder die daar aan probeert te tornen wordt onmiddelijk gedemoniseerd. Want behalve de jood als ultiem slachtoffer, is de nazi het ultieme kwaad. En wie dus kritiek heeft op de joodse uitleg van de gebeurtenissen, dient direct zwart te worden gemaakt.
Maar goed; lees je anders eens in over Finkelstein (tweede generatie slachtoffer) en andere joodse critici. Er is wel een open mind, objectiviteit en rationeel stel hersens voor nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |