Ik vind de holocaust toch wel een unieke gebeurtenis, zonder daarmee andere gebeurtenissen te bagatelliseren. Het feit dat het in een 'beschaafd', in ieder geval ver ontwikkeld Europees land gebeurde, de systematische manier waarop het heeft plaatsgevonden, de doelstelling om een heel ras of volk compleet uit te roeien, niet uit materieel gewin maar zelfs tegen vrij hoge kosten..quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh? Dus de slaventransporten en systematische uitbuiting en ontmenselijking van een contintent is minder dan de holocaust? De razzia's en slachtpartijen door heel Europa heen in de afgelopen 1000 jaar waren minder dan het laatste hoofdstuk: de holocaust? De pogroms? De Armeense genocide? De vernietiging van de inheemse stammen in Noord én Zuid Amerika? Complete beschavingen weggevaagd maar dat is allemaal nog minder dan een paar miljoen joden die na afloop een eigen land kregen en ik weet niet hoeveel miljarden? Uit schuldgevoel?
Flikker toch op zeg, in de oceaan van leed dat de mensheid zichzelf aandoet is dit een golf maar niet meer dan dat.
Die gebeurtenissen waren allemaal van een totaal andere orde dan de Holocaust ja. Elke gebeurtenis, ook die je opnoemt, is uniek en dient ook in de eigen waarde bekeken te worden. Een Armeense genocide is totaal irrelevant in deze discussie daarvoor klop je maar in Ankara op de deuren. Duitsland is verantwoordelijk voor de Holocaust en dat kunnen ze niet ontlopen, evenmin heb ik het gevoel dat ze dat willen, dus ik snap jouw argument niet eens waar weinig Duitsers het mee eens zouden zijn behalve die groep misschien die laatst is opgepakt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh? Dus de slaventransporten en systematische uitbuiting en ontmenselijking van een contintent is minder dan de holocaust? De razzia's en slachtpartijen door heel Europa heen in de afgelopen 1000 jaar waren minder dan het laatste hoofdstuk: de holocaust? De pogroms? De Armeense genocide? De vernietiging van de inheemse stammen in Noord én Zuid Amerika? Complete beschavingen weggevaagd maar dat is allemaal nog minder dan een paar miljoen joden die na afloop een eigen land kregen en ik weet niet hoeveel miljarden? Uit schuldgevoel?
Flikker toch op zeg, in de oceaan van leed dat de mensheid zichzelf aandoet is dit een golf maar niet meer dan dat.
Als jij geen concrete schade kan opnoemen dan is je standpunt niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:16 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor kortzichtige opmerkingen en je kan het antwoord bij je eerste vraag zelf invullen.
Als je dat niet kan onderstreept het slechts je onvermogen je in te leven in andere mensen dus.
Ik proef toch wel een beetje racisme in je reacties. Alsof het een volks voortbestemming is om zich zo goed mogelijk voort te planten en geld en spullen te accumuleren om zo te strijden tegen andere volken en dat de 2e wereldoorlog een oneerlijke klap in het gezicht is geweest van de joodse bevolking.quote:[..]
[..]
Het principe dat je niet meer de Duitsers van vandaag als schuldig kan zien dat klopt. Maar Duitsland als land, als volk, zal altijd schuldig blijven over 1000 jaar nog. Dat betekent niet dat ze over 1000 jaar nog steeds hiervoor moeten betalen aan alle Joden maar dat betekent wel dat ze die verantwoordelijkheid dienen te dragen. Tot op de dag van vandaag zijn de gevolgen van de Holocaust te zien, ik las volgens mij ergens dat zo rond deze tijd de Joodse bevolking weer op het aantal zal zoals voor de oorlog, dat is bijna meer dan 70 jaar later, 70 jaar, moet je nagaan wat er allemaal verloren is gegaan, hoe groot de schade geweest moet zijn en nog steeds, grotendeels emotioneel maar ook materieel.
Ja dat is wel racisme. Leg mij eens uit hoe dat geen racisme is. En even zonder emotionele argumenten graag.quote:[..]
Dat ligt aan de omstandigheden, de Joden krijgen het om hun cultuur in stand te houden, ik denk dat nog wel meer groepen ook in Duitsland steun krijgen. En nee dat is geen racisme.
Mijn enige argument is dat het op een gegeven moment ophoudt, het verstrekken van herstelbetalingen. Hoe schuldig het land ook geweest is, het houdt op en dan niet wanneer de laatste jood zegt dat hij er niet een keertje een nachtmerrie over gehad heeft.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:20 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Die gebeurtenissen waren allemaal van een totaal andere orde dan de Holocaust ja. Elke gebeurtenis, ook die je opnoemt, is uniek en dient ook in de eigen waarde bekeken te worden. Een Armeense genocide is totaal irrelevant in deze discussie daarvoor klop je maar in Ankara op de deuren. Duitsland is verantwoordelijk voor de Holocaust en dat kunnen ze niet ontlopen, evenmin heb ik het gevoel dat ze dat willen, dus ik snap jouw argument niet eens waar weinig Duitsers het mee eens zouden zijn behalve die groep misschien die laatst is opgepakt.
Voor elke Jood is dat anders dus ik zie voor jou niet in waarom ik daar een lijstje van zou moeten maken. Laatst kwam ik in Hoorn iemand tegen, in een rolstoel, die zijn moeder in een concentratiekamp was verloren. Die man had een leven vol leed meegemaakt en gevolgen door die gebeurtenissen zonder, volgens mij, de oorlog zelf echt bewust te hebben meegemaakt. Dan hebben we het hier nog over de emotionele schade die overigens tig keer erger misschien wel is dan de materiële schade en dit is nog maar een voorbeeld.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als jij geen concrete schade kan opnoemen dan is je standpunt niet goed genoeg.
Was de 2e wereldoorlog dan geen oneerlijke klap in het gezicht van de Joodse bevolking?quote:Ik proef toch wel een beetje racisme in je reacties. Alsof het een volks voortbestemming is om zich zo goed mogelijk voort te planten en geld en spullen te accumuleren om zo te strijden tegen andere volken en dat de 2e wereldoorlog een oneerlijke klap in het gezicht is geweest van de joodse bevolking.
Ik snap niet wat jij als racistisch ziet in mijn opmerkingen!quote:Alsof het daarom gaat. Dat stoort me in jouw reacties.
Leg jij maar eerst uit waarom het wel racisme is, deze discussie betreft volgens mij Duitsland en de Holocaust, niet Duitsland en bijvoorbeeld de Armeense genocide.quote:Ja dat is wel racisme. Leg mij eens uit hoe dat geen racisme is. En even zonder emotionele argumenten graag.
En in die van het neutrale Nederland. En het neutrale België. En zo nog wat neutrale landen. En de tientallen miljoenen russen. De homo's, de zigeuners en alle andere groepen die op de trein werden gezet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:25 schreef Joker89 het volgende:
Was de 2e wereldoorlog dan geen oneerlijke klap in het gezicht van de Joodse bevolking?
Op een gegeven moment houdt het ook, ik stel niet dat ze tot in de eeuwigheid zullen moeten betalen, op een gegeven moment is het ook wel afgelopen maar dat is een kwestie van tijd en nogmaals aan de Joden zelf om te bepalen wanneer dat is, als gemeenschap zijnde, want daar gaat deze discussie ook om niet wat een kleinkind van iemand nog recht op heeft van Duitsland tenzij die staat daadwerkelijk iets in het bezit heeft wat aan hem/haar/ toebehoort.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mijn enige argument is dat het op een gegeven moment ophoudt, het verstrekken van herstelbetalingen. Hoe schuldig het land ook geweest is, het houdt op en dan niet wanneer de laatste jood zegt dat hij er niet een keertje een nachtmerrie over gehad heeft.
Ik ben heel benieuwd wat je hiermee bedoelt.quote:
En wat vind je van het feit dat er op kosten van de Duitse belastingbetaler wapentuig geleverd moet worden aan een land als Israël? Dat vind je ook acceptabel? Zeker als je bedenkt wat voor staat dat is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:26 schreef LXIV het volgende:
Kom op jongens, het is 10 miljoen. Dat stelt echt he-le-maal niks voor. Ik denk dat zelfs Nederland al grotere subsidiepotjes heeft voor de diverse allochtone gemeenschappen.
In de Tweede Wereldoorlog waren de Joden wel degelijk uniek, ze werden uniek gemaakt door de Duitsers, en ja de vervolging van Joden was veel systematischer en erger dan welke andere groep dan ook. Daarmee stel ik niet dat de ene persoon meer waard is dan de andere persoon, maar de vervolging van de Joden staat in geen enkele verhouding, met welke andere groep dan ook.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En in die van het neutrale Nederland. En het neutrale België. En zo nog wat neutrale landen. En de tientallen miljoenen russen. De homo's, de zigeuners en alle andere groepen die op de trein werden gezet.
Alsof de joden zo uniek waren, ze waren niet de enige die stelselmatig vervolgd werden ofzo.
Ik snap niet waarom dat jouw zorg is? De Duitsers vinden kennelijk dat dat wel nodig is om wat voor reden dan ook maar misschien kan je vertellen wat jouw schade daarvan is!quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:28 schreef Ludd het volgende:
[..]
En wat vind je van het feit dat er op kosten van de Duitse belastingbetaler wapentuig geleverd moet worden aan een land als Israël? Dat vind je ook acceptabel? Zeker als je bedenkt wat voor staat dat is.
Dat vind ik ook goed. Zelfs als het geen Joden waren. Israël is gewoon een betrouwbare bondgenoot in een strategisch-relevante regio die zeer instabiel is. Gewoon Realpolitik.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:28 schreef Ludd het volgende:
[..]
En wat vind je van het feit dat er op kosten van de Duitse belastingbetaler wapentuig geleverd moet worden aan een land als Israël? Dat vind je ook acceptabel? Zeker als je bedenkt wat voor staat dat is.
Nee nee nee nee, je kan niet aan het slachtoffer overlaten te beslissen wanneer er voldoende genoegdoening is geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:27 schreef Joker89 het volgende:
Op een gegeven moment houdt het ook, ik stel niet dat ze tot in de eeuwigheid zullen moeten betalen, op een gegeven moment is het ook wel afgelopen maar dat is een kwestie van tijd en nogmaals aan de Joden zelf om te bepalen wanneer dat is, als gemeenschap zijnde, want daar gaat deze discussie ook om niet wat een kleinkind van iemand nog recht op heeft van Duitsland tenzij die staat daadwerkelijk iets in het bezit heeft wat aan hem/haar/ toebehoort.
Nou, ik schat, maar dat is maar een gokje, pin me er niet op vast, maar ik schat dat hij bedoelt dat je een encyclopedie moet kopen. Nogmaals, ik weet het niet zeker, ik zou het ook mis kunnen hebben!quote:Ik ben heel benieuwd wat je hiermee bedoelt.
Je vergeet dat die instabiliteit in redelijk grote mate veroorzaakt is door het stichten van Israël he.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook goed. Zelfs als het geen Joden waren. Israël is gewoon een betrouwbare bondgenoot in een strategisch-relevante regio die zeer instabiel is. Gewoon Realpolitik.
Een leven vol leed.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:25 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Voor elke Jood is dat anders dus ik zie voor jou niet in waarom ik daar een lijstje van zou moeten maken. Laatst kwam ik in Hoorn iemand tegen, in een rolstoel, die zijn moeder in een concentratiekamp was verloren. Die man had een leven vol leed meegemaakt en gevolgen door die gebeurtenissen zonder, volgens mij, de oorlog zelf echt bewust te hebben meegemaakt. Dan hebben we het hier nog over de emotionele schade die overigens tig keer erger misschien wel is dan de materiële schade en dit is nog maar een voorbeeld.
Lees m'n reactie nog een keer. Dan snap je wellicht wat m'n punt -wel- was. Jij doet alsof het leven een rassenstrijd is.quote:[..]
[..]
Was de 2e wereldoorlog dan geen oneerlijke klap in het gezicht van de Joodse bevolking?
Het feit dat je mensen op basis van hun genen en een groep indeelt en die groep vervolgens speciale rechten wilt geven boven andere groepen? Wat is daar niet racistisch aan?quote:[..]
Ik snap niet wat jij als racistisch ziet in mijn opmerkingen!
Het wil niet echt doordringen denk ik.quote:[..]
[..]
Leg jij maar eerst uit waarom het wel racisme is, deze discussie betreft volgens mij Duitsland en de Holocaust, niet Duitsland en bijvoorbeeld de Armeense genocide.
Dat klopt, maar dat maakt de regio strategisch gezien niet minder interessant.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je vergeet dat die instabiliteit in redelijk grote mate veroorzaakt is door het stichten van Israël he.
Ik denk dat dit weinig te maken heeft met wat de Duitse belastingbetaler wil hoor.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef Joker89 het volgende:
De Duitsers vinden kennelijk dat dat wel nodig
Alle politiek is binnenlands, dat klopt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat maakt de regio strategisch gezien niet minder interessant.
Verder is het natuurlijk ook zo dat veel Arabische leiders de ellende in eigen land proberen af te leiden door hun pijlen te richten op Israël. Ze hadden dat land ook gewoon kunnen accepteren en dan was nu iedereen het al vergeten.
Realpolitik is een wijze van politiek bedrijven waarbij op een nuchtere manier de kosten en de baten van een bepaald beleid worden bekeken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook goed. Zelfs als het geen Joden waren. Israël is gewoon een betrouwbare bondgenoot in een strategisch-relevante regio die zeer instabiel is. Gewoon Realpolitik.
Het slachtoffer zal wel degelijk zelf laten blijken in dit soort gevallen, als gemeenschap, wanneer het genoeg is geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee nee nee nee, je kan niet aan het slachtoffer overlaten te beslissen wanneer er voldoende genoegdoening is geweest.
Onzinnig van hem/haar/ uiteraard maar ik doelde meer waar hij indirect op probeerde te wijzen.quote:Nou, ik schat, maar dat is maar een gokje, pin me er niet op vast, maar ik schat dat hij bedoelt dat je een encyclopedie moet kopen. Nogmaals, ik weet het niet zeker, ik zou het ook mis kunnen hebben!
Dit is een heel andere discussie en totaal irrelevant wat betreft Duitse verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:30 schreef intellectuele_user het volgende:
Joker89, worden de Palestijnen ook gecompenseerd?
Ten eerste heeft het Duitse volk hier voor een groot deel aan meegedaan en vandaag de dag is Duitsland nog steeds Duitsland, het Duitsland van toen is nog steeds identificeerbaar als waar een Duitser vandaag de dag naar zou verwijzen, als hij op zijn identiteit als Duitser zou wijzen. Maar kennelijk kan jij je dus inderdaad niet in het leed van iemand anders verplaatsen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een leven vol leed.
Sorry maar... u serious? Dit is je argument? Pietje had een kutleven doordat z'n ouders een kutleven hadden en daarom moet het Duitse volk wat zelf 0,0 mee heeft gedaan hieraan bloeden?![]()
Deze discussie betreft nogmaals de Holocaust en de schade die de Joden daardoor hebben opgelopen? Hoe impliceer ik dan opeens dat het leven een rassenstrijd is?quote:Lees m'n reactie nog een keer. Dan snap je wellicht wat m'n punt -wel- was. Jij doet alsof het leven een rassenstrijd is.
De Duitsers deelden Duitsland in groepen in en vervolgden veel Joden op basis van hun afkomst. Als er dus op die manier schade herstelt dien te worden, voor zover dat mogelijk is, lijkt het me ook meer dan logisch om daar naar te kijken maar misschien mag jij dan eens wijzen hoe jij het graag zou hebben gezien en waarom je de andere middelen niet goed vindt!quote:Het feit dat je mensen op basis van hun genen en een groep indeelt en die groep vervolgens speciale rechten wilt geven boven andere groepen? Wat is daar niet racistisch aan?
Mensen zijn op basis van hun ras bijvoorbeeld vervolgd dus dan komt de compensatie daar ook op neer ja. Ik snap niet wat je nu ontzettend moeilijk aan het doen bent.quote:Het wil niet echt doordringen denk ik.
Jij zegt dat mensen op basis van hun ras of nationaliteit bepaalde schuldgevoelens / recht op compensatie hebben.
Dude. Wake up.
Ik denk vandaag de dag dat de gemiddelde Duitser dit beaamt. Ik denk dat de gemiddelde Duitser ttv 1945 dit misschien nog niet zou beamen, misschien identificeer jij je daarmee, misschien.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat dit weinig te maken heeft met wat de Duitse belastingbetaler wil hoor.
Dit is gewoon een opgedragen iets.
Jij denkt serieus dat als je de gemiddelde Duitser op straat vraagt of hij het hier mee eens is, dat hij dit beaamt?
Onzin dan ben je niet op de hoogte van wat er in het Midden-Oosten door de jaren heen is gebeurd. Israël is slechts gebruikt in een onderlinge machtsstrijd tussen Arabische leiders.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je vergeet dat die instabiliteit in redelijk grote mate veroorzaakt is door het stichten van Israël he.
Heb jij überhaupt wel opgelet tijdens de geschiedenislessen op laat staan de basisschool? Zo ja dan kan je de antwoorden op jouw vragen zelf ook wel invullen!quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:43 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag mij af of Joker89s oh zo logische compensatiebelasting ook op toepassing is voor oorlogshelden. Of krijgen die ontheffing?
En kinderen van die oorlogshelden? En kleinkinderen?
En waarom betaalt Amerika niet mee? Die hebben meer dan 2 jaar gewacht voordat ze ueberhaupt mee gingen doen met de oorlog. Met die 2 jaar hadden ze veel slachtoffers kunnen voorkomen. Waarom betalen zij geen compensatie? Waarom wordt Italie niet gedwongen mee te betalen?
Feit is dat alleen directe slachtoffers compensatie verdienen. Geen groeperingen, geen kinderen, geen volgevreten kleinkinderen. En het lieve, overpolitiekcorrecte duitse volk verdient het ook niet om nog steeds maar op allemaal manieren te moeten boeten voor de criminele activiteiten van hun ouders / grootouders.
Het is leuk geweest. Schluss.
En de gemiddelde jood zou zich ook op die manier als Duitser identificeren. Waarom mag dat dan wel? Hij krijgt immers geld (indirect) om zich juist als aparte subgroep te voelen die slachtoffer is van datzelfde Duitsland.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:44 schreef Joker89 het volgende:
Ten eerste heeft het Duitse volk hier voor een groot deel aan meegedaan en vandaag de dag is Duitsland nog steeds Duitsland, het Duitsland van toen is nog steeds identificeerbaar als waar een Duitser vandaag de dag naar zou verwijzen, als hij op zijn identiteit als Duitser zou wijzen. Maar kennelijk kan jij je dus inderdaad niet in het leed van iemand anders verplaatsen.
Omdat je nadruk legt op het feit dat een ras/groepering de kans verdient om zich te vrijwaarden van alle schade die ze hebben ondervonden als volk. Alsof het BELANGRIJK is dat joden op een bepaalde niveau zitten als voor de gebeurtenis. Het is BELANGRIJK dat MENSEN gelukkig en gelijkwaardig zijn in je land, Niet dat VOLKEN een bepaalde positie hebben.quote:[..]
[..]
Deze discussie betreft nogmaals de Holocaust en de schade die de Joden daardoor hebben opgelopen? Hoe impliceer ik dan opeens dat het leven een rassenstrijd is?
2 wrongs don't make a right. Het is jusit dat groepsdenken waardoor de 2e wereldoorlog zo smerig werd. En jij wil dat nog eens stilletjes over doen? Zum kotzen.quote:[..]
[..]
De Duitsers deelden Duitsland in groepen in en vervolgden veel Joden op basis van hun afkomst. Als er dus op die manier schade herstelt dien te worden, voor zover dat mogelijk is, lijkt het me ook meer dan logisch om daar naar te kijken maar misschien mag jij dan eens wijzen hoe jij het graag zou hebben gezien en waarom je de andere middelen niet goed vindt!
Zie voorgaande reactie. Je bent gewoon zo erg als de mensen waar je claimt zo'n hekel aan te hebben.quote:[..]
[..]
Mensen zijn op basis van hun ras bijvoorbeeld vervolgd dus dan komt de compensatie daar ook op neer ja. Ik snap niet wat je nu ontzettend moeilijk aan het doen bent.
Inhoudelijke antwoorden / rebuttals graag. De rest negeer ik gewoon.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:47 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Heb jij überhaupt wel opgelet tijdens de geschiedenislessen op laat staan de basisschool? Zo ja dan kan je de antwoorden op jouw vragen zelf ook wel invullen!
LOLquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:44 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Het slachtoffer zal wel degelijk zelf laten blijken in dit soort gevallen, als gemeenschap, wanneer het genoeg is geweest.
Omdat de gemiddelde Jood toentertijd op basis van het Joods zijn werd vervolgd.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En de gemiddelde jood zou zich ook op die manier als Duitser identificeren. Waarom mag dat dan wel? Hij krijgt immers geld (indirect) om zich juist als aparte subgroep te voelen die slachtoffer is van datzelfde Duitsland.
Wat een onzinargument dus.
De Joden worden als groep gecompenseerd zodat zij ook gelukkig en gelijkwaardig kunnen zijn, het is recht van elke groep om zich te identificeren als bijvoorbeeld Joods, lees de grondwet.quote:Omdat je nadruk legt op het feit dat een ras/groepering de kans verdient om zich te vrijwaarden van alle schade die ze hebben ondervonden als volk. Alsof het BELANGRIJK is dat joden op een bepaalde niveau zitten als voor de gebeurtenis. Het is BELANGRIJK dat MENSEN gelukkig en gelijkwaardig zijn in je land, Niet dat VOLKEN een bepaalde positie hebben.
Je legt zo veel nadruk op het volkaspect dat ik niet anders kan concluderen dan dat je een racist bent. Alleen racisten houden zich zo bezig met ras.
Aha jij bent een anarchist.quote:2 wrongs don't make a right. Het is jusit dat groepsdenken waardoor de 2e wereldoorlog zo smerig werd. En jij wil dat nog eens stilletjes over doen? Zum kotzen.
Kennelijk heb je een dieptepunt in je onterechte beschuldigingen bereikt maar wie weet kan je nog veel dieper.quote:Zie voorgaande reactie. Je bent gewoon zo erg als de mensen waar je claimt zo'n hekel aan te hebben.
De Duitsers hadden als doel het Joodse volk te vernietigen en kennelijk werk jij daar nu graag aan mee door hun identiteit te ontkennen. Zo nu reageren we misschien weer op hetzelfde niveau.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Inhoudelijke antwoorden / rebuttals graag. De rest negeer ik gewoon.
Ik vroeg je een paar posts geleden wat dit allemaal jouw zorg is?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
LOL![]()
Dan zal het wel nooit genoeg zijn.
Sowieso is er is veel gefraudeerd met die herstelbetalingen, hoe kan het ook anders. Zie bijvoorbeeld het geval van een paar jaar geleden waarbij nota bene leden van de JCC de boel hadden lopen bedriegen en daarvoor opgepakt zijn.
Ik vind het nogal kwalijk dat er zo gefraudeerd wordt met die herstelbetalingen. Ook komt het lang niet altijd terecht bij de personen waar het zogenaamd voor bedoeld is. Dat zou jou toch ook aan het hart moeten gaan, haha.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:57 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik vroeg je een paar posts geleden wat dit allemaal jouw zorg is?
Vertel eens wat voor schade jij hieraan ondervindt!
Dat is geen antwoord op mijn vraag welke schade jij daarvan ondervindt?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het nogal kwalijk dat er zo gefraudeerd wordt met die herstelbetalingen. Ook komt het lang niet altijd terecht bij de personen waar het zogenaamd voor bedoeld is. Dat zou jou toch ook aan het hart moeten gaan, haha.
Dus nu gaan we op basis van hun joods zijn ze geld toestoppen? Dezelfde filosofie gebruiken van de nazi's maar dan omgekeerd? Bizar.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:57 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde Jood toentertijd op basis van het Joods zijn werd vervolgd.
En joden kunnen niet gelukkig worden zonder dat de staat ze als aparte groep behandeld? Be-lach-e-lijk. Hoor je jezelf typen, jong?quote:[..]
[..]
De Joden worden als groep gecompenseerd zodat zij ook gelukkig en gelijkwaardig kunnen zijn, het is recht van elke groep om zich te identificeren als bijvoorbeeld Joods, lees de grondwet.
haha . WAT?quote:[..]
[..]
Aha jij bent een anarchist.
Dus ik, die zeg dat je ras / afkomst er niet toe doet.... staat op hetzelfde niveau als jij en de nazi's die denken dat ras / afkomst wel belangrijk is?quote:[..]
De Duitsers hadden als doel het Joodse volk te vernietigen en kennelijk werk jij daar nu graag aan mee door hun identiteit te ontkennen. Zo nu reageren we misschien weer op hetzelfde niveau.
Wat is dit nou weer voor redenering? Als je ergens geen persoonlijke schade van ondervindt mag je niet meer op een nieuwsbericht reageren?quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:00 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag welke schade jij daarvan ondervindt?
Wat is dat jouw zorg vraag ik mij af?
Ik stel niet dat jij er niet op mag reageren, ik vraag me af waarom jij vindt dat ze niet meer hoeven te betalen, ik vraag me af wat jij er mee te maken hebt of ervan weet om dat te bepalen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor redenering? Als je ergens geen persoonlijke schade van ondervindt mag je niet meer op een nieuwsbericht reageren?![]()
Ik ken jou verder niet, maar ik vraag me nu toch echt af of je aan het trollen bent of niet. Je lijkt serieus te zijn qua intentie, maar wat je allemaal opschrijft.
Jij bent een racist.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus nu gaan we op basis van hun joods zijn ze geld toestoppen? Dezelfde filosofie gebruiken van de nazi's maar dan omgekeerd? Bizar.
Jij hoeft niet voor iemand anders te bepalen wanneer ze wel of niet gelukkig zijn.quote:En joden kunnen niet gelukkig worden zonder dat de staat ze als aparte groep behandeld? Be-lach-e-lijk. Hoor je jezelf typen, jong?
Kennelijk geloof je niet in groepen, dus jij bent ook tegen Kosovo, en tegen Palestina bijvoorbeeld.quote:haha . WAT?
Misschien dringt het nu tot je door dat jij geen argumenten gebruikt maar slechts jouw onrealistische wereldbeeld probeert door te drukken in deze discussie ongeacht het onderwerp.quote:Dus ik, die zeg dat je ras / afkomst er niet toe doet.... staat op hetzelfde niveau als jij en de nazi's die denken dat ras / afkomst wel belangrijk is?
Oke. Derp.
Derp.quote:
Doe ik ook niet. Ik zeg alleen maar dat het niet realistisch is om te denken dat je iemands emotionele pijn met geld moet / kan afkopen. En dat het een perversie is om dat te doen.quote:[..]
[..]
Jij hoeft niet voor iemand anders te bepalen wanneer ze wel of niet gelukkig zijn.
Ik geloof niet in groepen op basis van afkomst. Big difference.quote:[..]
[..]
Kennelijk geloof je niet in groepen, dus jij bent ook tegen Kosovo, en tegen Palestina bijvoorbeeld.
Mijn wereldbeeld is gestoeld op rationele argumenten. Jouw wereldbeeld op emotie en racisme. Ik denk dat het wel duidelijk is wie hier het aan het rechte eind heeft. Maar laat de lieve toehoordertjes daar zelf maar over beslissen. dat kunnen ze ook wel prima zonder jouw commentaar.quote:[..]
[..]
Misschien dringt het nu tot je door dat jij geen argumenten gebruikt maar slechts jouw onrealistische wereldbeeld probeert door te drukken in deze discussie ongeacht het onderwerp.
Ja dat ben jij, het is inderdaad heel makkelijk, als ik zo op ongeveer jouw niveau reageer!quote:
Zeg je nou dat Duitsland niets te maken had met de Holocaust?quote:Doe ik ook niet. Ik zeg alleen maar dat het niet realistisch is om te denken dat je iemands emotionele pijn met geld moet / kan afkopen. En dat het een perversie is om dat te doen.
De staat heeft niks meer te maken met deze pijn.
Wat maakt het uit wat jij gelooft met betrekking tot groepen?quote:Ik geloof niet in groepen op basis van afkomst. Big difference.
Op rationele argumenten haha ik ben benieuwd laat ze eens zien dan!quote:Mijn wereldbeeld is gestoeld op rationele argumenten. Jouw wereldbeeld op emotie en racisme. Ik denk dat het wel duidelijk is wie hier het aan het rechte eind heeft. Maar laat de lieve toehoordertjes daar zelf maar over beslissen. dat kunnen ze ook wel prima zonder jouw commentaar.
Behalve dan dat ik mijn statements onderbouw met feiten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:17 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ja dat ben jij, het is inderdaad heel makkelijk, als ik zo op ongeveer jouw niveau reageer.
Het Duitsland van nu heeft moreel gezien niks meer te maken met de Holocaust.quote:[..]
[..]
Zeg je nou dat Duitsland niets te maken had met de Holocaust?
Waarom begin je er dan over?quote:[..]
[..]
Wat maakt het uit wat jij gelooft met betrekking tot groepen?
Lees het topic maar... Ik ga ze niet voor je herhalen.quote:[..]
[..]
Op rationele argumenten haha ik ben benieuwd laat ze eens zien dan!
Wijs ze eens aan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Behalve dan dat ik mijn statements onderbouw met feiten.
Dat is geen antwoord op mijn vraag volgens mij.quote:Het Duitsland van nu heeft moreel gezien niks meer te maken met de Holocaust.
Omdat de groepen er zelf kennelijk wel in geloven en op basis van hun groep schade opliepen.quote:Waarom begin je er dan over?
I rest my case ik raad je aan wat meer in te leven in mensen en niet alleen in jezelf.quote:Lees het topic maar... Ik ga ze niet voor je herhalen.
Derp. (ignored)quote:
Jawel. Natuurlijk is het Duitsland van nu historisch verbonden aan het Duitsland van toen. Maar qua mensen, qua cultuur, qua morele verplichtingen. Totaal ander land. In 60 jaar is er geen land in de wereld door zo veel shit en veranderingen heen gegaan als Duitsland. Het Duitsland van nu heeft wat mij betreft 0,0 morele verplichtingen jegens de nabestaanden van slachtoffers van de holocaust.quote:[..]
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag volgens mij.
Dus dat groepsdenken is het probleem geweest. En nu wil je het weer gebruiken? Doe eens niet.quote:[..]
[..]
Omdat de groepen er zelf kennelijk wel in geloven en op basis van hun groep schade opliepen.
Ik leef me prima in. Echte slachtoffers mogen wat mij betreft gecompenseerd worden. Individueel. Maar die volgevreten nannystate kindertjes die denken op basis van hun toevallige afkomst wat extratjes toegestopt te mogen krijgen kunnen van mij de pot op. Ongeacht of opa en oma ze regelmatig lastig vallen met horrorverhaaltjes van het kamp. Dat is de keuze van die mensen om hun kinderen emotioneel kapot te maken. Daar hoeft het Duitse volk niet voor op te draaien.quote:[..]
[..]
I rest my case ik raad je aan wat meer in te leven in mensen en niet alleen in jezelf.
Kennelijk is een antwoord geven op die vraag heel lastig voor je maar zo gek is het niet.quote:
Als een individu, of groep, ergens schade van ondervindt dient dit gecompenseerd te worden. Duitsland is schuldig hieraan en betaalt dus ook de schade die zij enigszins kunnen betalen.quote:Dus dat groepsdenken is het probleem geweest. En nu wil je het weer gebruiken? Doe eens niet.
De overheid dient elke burger gelijkwaardig te behandelen ongeacht afkomst.
Punt.
Het Duitse volk is daarvoor verantwoordelijk en de nakomelingen hebben net zo goed schade, zowel direct als indirect, ik zie niet in waarom jij denkt daar een oordeel over te kunnen vormen. Nogmaals mag jij mij eens vertellen wat jouw schade is dat de Duitsers de Joden betalen, vertel mij eens waarom dat jouw zorg is, wat voor schade jij daar aan denkt te ondervinden.quote:Ik leef me prima in. Echte slachtoffers mogen wat mij betreft gecompenseerd worden. Individueel. Maar die volgevreten nannystate kindertjes die denken op basis van hun toevallige afkomst wat extratjes toegestopt te mogen krijgen kunnen van mij de pot op. Ongeacht of opa en oma ze regelmatig lastig vallen met horrorverhaaltjes van het kamp. Dat is de keuze van die mensen om hun kinderen emotioneel kapot te maken. Daar hoeft het Duitse volk niet voor op te draaien.
Maar het is nog steeds hetzelfde land, met dezelfde verantwoordelijkheid, en zij dienen als land de verantwoording te nemen voor zaken uit het verleden. Duitsland en de Joden denken daar kennelijk anders over dus jouw mening doet daar verder niet zoveel toe, zeker niet gezien die gebaseerd is op een irrationeel en onrealistisch wereldbeeld, zeer verwerpelijk jouw mening dus.quote:Jawel. Natuurlijk is het Duitsland van nu historisch verbonden aan het Duitsland van toen. Maar qua mensen, qua cultuur, qua morele verplichtingen. Totaal ander land. In 60 jaar is er geen land in de wereld door zo veel shit en veranderingen heen gegaan als Duitsland. Het Duitsland van nu heeft wat mij betreft 0,0 morele verplichtingen jegens de nabestaanden van slachtoffers van de holocaust.
Je reageerde toch al nauwelijks op wat ik je vroeg.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:42 schreef Ludd het volgende:
Ik ben overtuigd, Joker89 is een troll.
Ik reageer dan ook verder niet meer op hem.
Inderdaad ga jij maar snel weg uit dit soort discussies je hebt er weinig te zoeken.quote:
Je bent dan ook niet aan het discussiëren, maar jij stelt eigenlijk dat Duitsland voor eeuwig schuldig aan de holocaust blijft en dat ze de joodse gemeenschap voor eeuwig financieel moeten compenseren en blijft dit herhalen. Dat mag natuurlijk, maar feitelijk sta je niet zo sterk als je zo star tracht te 'discussieren'quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:45 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Inderdaad ga jij maar snel weg uit dit soort discussies je hebt er weinig te zoeken.
Op deze manier juich ik je beslissing toe.
Dat is helemaal niet wat ik stel, ik verwacht niet dat de Duitsers over 1000 jaar nog bezig zijn met compensatie, maar zolang het relevant is verwacht ik wel dat ze dit blijven doen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:57 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Je bent dan ook niet aan het discussiëren, maar jij stelt eigenlijk dat Duitsland voor eeuwig schuldig aan de holocaust blijft en dat ze de joodse gemeenschap voor eeuwig financieel moeten compenseren en blijft dit herhalen. Dat mag natuurlijk, maar feitelijk sta je niet zo sterk als je zo star tracht te 'discussieren'.
Duitsland is decennia diep door het stof gegaan. Ook is het land in niets meer het fascistische Duitsland van toen. Het is wel een keer klaar zo. Het heeft gewoon niet zoveel zin meer om te blijven bloeden. Duitsland heeft zijn berouw nu wel een keer genoeg getoond.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:00 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik stel, ik verwacht niet dat de Duitsers over 1000 jaar nog bezig zijn met compensatie, maar zolang het relevant is verwacht ik wel dat ze dit blijven doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |