abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106250375
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:43 schreef Auti het volgende:

[..]

Lang leve oordopjes! _O_ Ik vind de knallen niet zo erg maar ik heb wel een hekel aan die fluitdingen.
Welke fluitdingen?
Vogels? :D
Twiddel
pi_106250484
Iemand trouwens nog goeie voornemens voor 2012?

Ik ga meer tijd besteden aan het leren over het menselijk lichaam. Dingen als ziektes en stoornissen vind ik zo fascinerend.
En ik wil weer terug naar school :D
Twiddel
pi_106250680
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Welke fluitdingen?
Vogels? :D
Gewoon al dat vuurwerk met van die hoge fluittonen.

Ik heb geen specifieke goede voornemens voor 2012 ofzo, daar doe ik niet aan. Maar ik ben wel blij als 2011 is afgelopen, dat is voor mij echt een rotjaar geweest.
-weg-
pi_106250728
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:52 schreef Auti het volgende:

[..]

Gewoon al dat vuurwerk met van die hoge fluittonen.

Ik heb geen specifieke goede voornemens voor 2012 ofzo, daar doe ik niet aan. Maar ik ben wel blij als 2011 is afgelopen, dat is voor mij echt een rotjaar geweest.
Oh zo.
Daar kan ik me ook helemaal rot aan ergeren. Zo'n hele hoge toon en dan heel luidt.
Twiddel
pi_106251028
Ja, vanavond barst het helemaal los met al die geluiden door elkaar. Het valt nu nog wel mee.
Ik ga straks even lekker rustig liggen met oordopjes in en proberen een klein slaapje te doen zodat ik vanavond niet compleet gesloopt ben.
-weg-
  zaterdag 31 december 2011 @ 16:04:18 #146
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106251211
Ik schrik me ook de hele tijd kapot.
Vooral op deze momenten is het waardeloos om geen "filter" te hebben (waardoor we geluiden dus harder horen dan de gemiddelde mens).
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106252326
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 14:09 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Die aansluiting is prima, inderdaad. Weinig oppervlakkige prietpraat, maar serieuze gesprekken. De mensen begrijpen mijn humor. Een zeer groot voordeel merk ik wel, is dat er bij de mensen op mijn directie weinig geldzorgen zijn.

Op een gemiddelde familieverjaardag vind ik vrij weinig aansluiting. Toch ligt het opleidingsniveau vrij hoog.

En die positie... ben wel trots hoor daarop en soms komt het wel goed uit.
Terecht dat je daar trots op bent, Schaal_9. :) Gelukkig dat je daar zo goed thuisvoelt tussen die mensen. Een klik hebben is zo belangrijk...

Wel jammer dat je bij familie kennelijk wat moeilijker aansluiting vindt, temeer voor jouw situatie. Jouw leven was tenslotte al zo bijzonder vanaf jouw jonge jaren. Ik hoop toch dat jouw positie in jouw familie vanzelfsprekend is, zoals jij bent en met jouw humor (gewoon een mooi mens) :)
pi_106261354
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:48 schreef summer2bird het volgende:
Iemand trouwens nog goeie voornemens voor 2012?

Ik ga meer tijd besteden aan het leren over het menselijk lichaam. Dingen als ziektes en stoornissen vind ik zo fascinerend.
En ik wil weer terug naar school :D
Leuk dat je daar interesse voor hebt! Wil je over stoornissen in het algemeen wat leren? Veel mensen met ASS gaan dus helemaal zichzelf analyseren...

Goeie voornemens? Schaal 10 en laat de boeren maar dorsen ;-)
In ieder geval, mijn werk goed doen. De jaarwisseling met bijbehorende sociale interactie kan me verder gestolen worden.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_106263921
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 20:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Leuk dat je daar interesse voor hebt! Wil je over stoornissen in het algemeen wat leren? Veel mensen met ASS gaan dus helemaal zichzelf analyseren...

Goeie voornemens? Schaal 10 en laat de boeren maar dorsen ;-)
In ieder geval, mijn werk goed doen. De jaarwisseling met bijbehorende sociale interactie kan me verder gestolen worden.
Ik vind bijna alle stoornissen en ziektes zeer interessant. Het is gewoon fascinerend over hoe het menselijk lichaam werkt (en de geest ook) en hoe snel er iets mis kan gaan.
Ik spendeer ook het meeste van mijn vrije tijd door te lezen over ziektebeelden, op youtube kijk ik vaak naar mensen met bizarre aandoeningen en stoornissen. Ik lees ook half Wikipedia over ziektes en stoornissen.

Men, wat heb ik een hoofdpijn. Zal blij zijn als het hele gedoe achter de rug is.
Ook dat gedoe met handen schudden met de buren om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen, niks voor mij :+

Ik heb ook nog een enorme voorliefde voor strips en series, films, boeken over superhelden, SyFi en fantasie. Voornamelijk omdat ik zelf totaal geen fantasie heb :+
Maf he :D
Zo ben ik nu al een tijdje helemaal hopeloos verslaafd aan X-men, spiderman, the lord of the rings en dergelijke.
Mijn boekenkast puilt echt uit van de boeken nu :X :') :D

Nog 1 dagje, morgen wordt er al wat minder vuurwerk afgevuurd en daarna al stukken minder.

Wat voor werk doe je trouwens? :)
Twiddel
pi_106264945
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:06 schreef summer2bird het volgende:
Net weer een hele preek gehad van mijn ouders.
Ik deed niet genoeg mijn best enzo.

Kreeg ik een heleboel verhaaltjes van mijn moeder van 'vroeger was ik net als jij nu bent, maar ik kwam er weer bovenop!'

Mijn vader heeft wat hele pijnlijke opmerkingen gemaakt.
Hij was bang dat ik wat heel ergs over hem zou zeggen, alleen maar om hem zwart te maken.
Snap ik niet.
ik verdedig hem altijd wanneer het in de familie gaat over zijn drank probleem.
Waarom heeft hij dat gezegt. Ik heb hem NOG NOOIT van zoiets beschuldigd, heeft hij dan geen enkele vertrouwen in me.
Ik kan momenteel niet met hem praten, mijn hoofd is al zo vol en kan zo'n gesprek er nu echt niet bij hebben.

Mijn hoofd is zo in de war, ik kan echt niet meer normaal nadenken.
Gelukkig ga ik vannavond weer terug naar de afdeling.

Ze zeiden ook de hele tijd dingen als "je MOET beter je best doen" "wat je MOET doen is..." "Je MOET een keer weer thuis wonen" "je MOET een keer weer naar school"
En dingen als "Voordat je werd opgenomen functioneerde je nog prima, we zijn weer helemaal terug naar af"
Nee, voordat ik werd opgenomen raakte ik alleen heel erg gefrustreerd omdat ik niet snapte wat mij frustreerde.
En daar praatte ik niet over.
Misschien weten je ouders ook niet alles. Ze zijn bang dat het niet goed met je gaat. Misschien bang over wat je verteld over je vader. Ze kunnen het niet goed aan.

quote:
En nog wel meer van dat.
Moest het gewoon van me af schrijven,
Fijne jaarwisseling iedereen.
De beste wensen voor het nieuwe jaar Summer2bird.

quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2011 21:49 schreef summer2bird het volgende:

Ik heb ook nog een enorme voorliefde voor strips en series, films, boeken over superhelden, SyFi en fantasie. Voornamelijk omdat ik zelf totaal geen fantasie heb :+
Dat krijg je vanzelf.

quote:
Zo ben ik nu al een tijdje helemaal hopeloos verslaafd aan X-men, spiderman, the lord of the rings en dergelijke.
Lekker op gaan in de droomwereld van boeken. :D

[ Bericht 26% gewijzigd door deelnemer op 31-12-2011 22:55:09 ]
The view from nowhere.
pi_106265528
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2011 21:49 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik vind bijna alle stoornissen en ziektes zeer interessant. Het is gewoon fascinerend over hoe het menselijk lichaam werkt (en de geest ook) en hoe snel er iets mis kan gaan.
Ik spendeer ook het meeste van mijn vrije tijd door te lezen over ziektebeelden, op youtube kijk ik vaak naar mensen met bizarre aandoeningen en stoornissen. Ik lees ook half Wikipedia over ziektes en stoornissen.

Men, wat heb ik een hoofdpijn. Zal blij zijn als het hele gedoe achter de rug is.
Ook dat gedoe met handen schudden met de buren om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen, niks voor mij :+

Nog 1 dagje, morgen wordt er al wat minder vuurwerk afgevuurd en daarna al stukken minder.

Wat voor werk doe je trouwens? :)
Dat is nog eens een leuke voorliefde. 8-) 14.gif
signatuurloos
pi_106266296
Ik heb een hele rits met losse flodders >:)
Ik wil ze eigenlijk laten knallen.
-weg-
pi_106266494
GELUKKIG NIEUWJAAR!
-weg-
  zondag 1 januari 2012 @ 00:58:21 #154
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106267412
Iedereen een gelukkig en gezond 2012!
Hier in .fr gelukkig geen last van herrie :-)

En het was zowaar nog een gezellige jaarwisseling...
We hadden ook wat vuurwerk.
pi_106269878
Gelukkig nieuwjaar. :)
pi_106269929
Ja, dit moet een mooi, gelukkig en gezond jaartje worden :Y
-weg-
pi_106280037
Eindelijk is alle herrie bijna opgehouden, gelukkig werken oordoppen relatief ok.

Ze zijn hier vrolijk doorgegaan in de ochtend, dus het was fijn wakkerworden. Maar iedereen een goed jaar. Laten we hopen op wat minder gezeik en oorlog in de wereld.
pi_106283873
Aaaargh, het zal de spanning van afgelopen dagen, en ontregeling van een nacht onderduiken bij mijn ouders wel wezen, maar ik voel me zo gigantisch opgefokt en geïrriteerd, en ik heb geen idee waaraan dus ik kan er niets aan doen :{

Maar goed 2012 allemaal ;)
pi_106287171
Gelukkig nieuwjaar aan de mensen hiero! :D
pi_106288469
Voor de oude garde, een heel goed 2012 gewenst :*
En voor de rest ook uiteraard
pi_106289860
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Voor de oude garde, een heel goed 2012 gewenst :*
En voor de rest ook uiteraard
Cassandra, is het met je?
pi_106290301
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Cassandra, is het met je?
Goed hoor en met jou?
pi_106304783
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:46 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Goed hoor en met jou?
Mooi. Zo allemaal z'n gangetje. :)
pi_106311545
Ben dan wel 2 dagen te laat, toch iedereen een gelukkig nieuwjaar toegewenst!

:)
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_106311666
Jullie ook allemaal *O*
Children of the night. What music they make.
pi_106331635
Gelukkig nieuwjaar :)
pi_106331952
Morgen eerste gesprek bij nieuwe psych en dus officiele intake bij de TIZ, wordt meteen pittig..
Vind het spannend en ben benieuwd. Vanmorgen heb ik dus nog geprobeerd om bloed af te laten nemen, wat echt nodig is, en ik voelde me al beroerd (moet ook nuchter) maar probeerde door te bijten..maar net voordat ze wou beginnen kreeg ik een paniekaanval en moest ik dus weer weg ;(

Dat moet ik morgen dus ook vertellen en dan zal er ook wel een overleg komen met de huisarts en misschien ook wel met de neuroloog en waarschijnlijk zal ik dan wel een paar daagjes opgenomen moeten worden. Ik vind het spannend en ik hoop dat ze me goed kunnen helpen.
-weg-
pi_106333220
Succes Auti! :)

Ik kan me goed voorstellen dat het je veel spanning oplevert en dat je er paniekerig van wordt. In ieder geval hoop ik dat het je allemaal uiteindelijk iets positiefs zal opleveren.
pi_106351095
Nou, dat was dus catastrofaal.. Wat een lul van een vent, met stip de grootste &(#$&@ die ik ooit ben tegen gekomen. Niet luisteren, betweterig en een gróót Ritalin fan. Hij kan mij ook niet helpen als ik Ritalin weiger, luisterde verder ook niet meer en had het alleen maar over dat ik druk ben en dat ik ADHD heb dús Ritalin. Fokkin receptenboer die hoogstwaarschijnlijk commissie krijgt om zoveel mogelijk voor te schrijven.. Been there done that.
Gaat ook echt niet meer klikken met dat figuur, ik ben maar weggegaan.. wat een eikel, daar heb ik dan weken op moeten wachten ;(

Nu donderdag naar de huisarts, kon ook vanmiddag al terecht maar ik heb mijn portie al weer gehad voor vandaag, en het stormt ook nog eens.. Past uitstekend bij hoe onstuimig en wild ik nu ben.
Gatverdamme wat een nasmaak, zeker ook na de ervaring van het eerste gesprek bij deze club.
TIZ is dus niets, iig niet deze afdeling hier van Dijk en Duin.. Daarom lopen er ook zoveel gekken rond hier in dit gehucht, de échte professionele hulp zit in andere gemeentes. Eerst was mij ook voorgehouden dat ik hulp zou krijgen van een (F)-ACT team en daar was ik ook blij mee maar dit is dus iets anders en dat (F)-ACT zit niet bij Dijk en Duin maar bij InGeest en dat zit in Haarlem.
Daar ga ik mij nu dus ook aanmelden, het is wel erg ver weg en wat omslachtiger maar hun kunnen mij veel beter helpen dan dit clubje amateurs hier in de gemeente.

Nu maar weer tot rust komen en dit achter mij laten. Dus nog even doorbijten en afwachten totdat ik opnieuw kan beginnen met een traject.
-weg-
pi_106354352
Dat is kut -O-
pi_106355884
Ik heb gelukkig echt een schat van een huisarts, ze is echt een mensen mens en dat ontbrak vandaag maar weer eens heel erg in het figuur dat mij zou moeten helpen. Dus ik heb goede hoop dat het vast wel goed gaat komen en ik denk ook dat ze donderdag goed in zal grijpen, daar is ze héél erg goed in. Die neemt echt stappen en hangt meteen aan de telefoon e.d. Die kijkt ook echt naar de persoon ipv generaliseren en ze kent mij heel erg goed.
-weg-
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:46:07 #172
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106358054
@Auti: jammer dat het niet klikt, en de vraag die je je ook kan stellen is: waarom je de Ritalin weigert te slikken. Zijn deze medicijnen door een arts voorgeschreven of ging hij er min of meer van uit dat je Ritalin gebruikt zonder dat hij inzicht heeft in je medicatie?
pi_106358406
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:46 schreef schaal_9 het volgende:
@Auti: jammer dat het niet klikt, en de vraag die je je ook kan stellen is: waarom je de Ritalin weigert te slikken. Zijn deze medicijnen door een arts voorgeschreven of ging hij er min of meer van uit dat je Ritalin gebruikt zonder dat hij inzicht heeft in je medicatie?
Ik heb in totaal 4 x op Ritalin gezeten maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Het werkt voor mij minimaal, heb hoge dosisering nodig (te hoog zelfs) en het gaf mij nog meer slapeloosheid.
De laatste keer eindigde dus in een epileptische aanval en toen ben ik ook meteen gestopt en de artsen vonden dat ook goed. Ik red het ook prima zonder, maar hij vind het een super medicijn want als je ADHD hebt dan moet je Ritalin slikken en ik MOET van hem dus ook weer opnieuw beginnen anders kan hij mij niet helpen. Ik raak die troep echter met geen vinger meer aan.
Daarnaast is ADHD wel het minste van mijn problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Auti op 03-01-2012 16:17:58 ]
-weg-
pi_106359721
Hai
Allemaal nog ff een fijn 2012 gewenst.
Lees hier veel mee maar post minder..maar vond het wel eerlijk toch iedereen een fijn 2012 te wensen.
Aangezien ik door jullie soms mezelf net ietsjes beter kan snappen ;)
pi_106359726
Mailtje naar wat mijn nieuwe SPV'er zou moeten worden:

Beste x,

Langs deze weg wil ik graag laten weten niet verder met jullie in zee te willen. Ik erken jullie niet als een professionele organisatie en de
psychiater is toch wel één van de meest walgelijke mensen die ik ooit in mijn leven heb ontmoet. Veel mensen hebben baat bij het gebruik van
methylfenidaat hydrochloride maar IK niet, dit is keer op keer gebleken maar meneer wilt daar niet aan. Hij blijft zich vasthouden aan zijn
standaard handboekje; ADHD = Ritalin, en zonder Ritalin kan hij niet helpen. Dat maakt hem niets meer dan een simpele receptenboer die vooral
niet wilt luisteren en daar kan ik niets mee. Daar komt bij dat ADHD nog wel één van mijn minste problemen is.

Zodoende kies ik dus toch voor inGeest Zuiderpoort, iets wat ik al veel eerder had moeten doen.
-weg-
pi_106360838
@auti
Op zich wel een redelijke brief alleen zou het stukje 'een van de meest walgelijke personen' anders kunnen? Dus iets minder tegen de persoon zelf maar meer het zakelijke aspect ervan?

Je hoeft met bovenstaande niks, dit is simpelweg mijn visie erop...
pi_106361007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:44 schreef cafpow het volgende:
@auti
Op zich wel een redelijke brief alleen zou het stukje 'een van de meest walgelijke personen' anders kunnen? Dus iets minder tegen de persoon zelf maar meer het zakelijke aspect ervan?

Je hoeft met bovenstaande niks, dit is simpelweg mijn visie erop...
Nee want het was echt een eigenwijze botte lul die zelfs boos werd. Vreselijke vent, serieus.
Hij luisterde ook totaal niet meer en begon toen.. hey hallo, HALLO!! Je hebt ADHD.. dús Ritalin, zonder Ritalin kunnen wij je niet helpen.
-weg-
pi_106361179
Hij wist zgn ook 99% zeker dat mijn epileptische aanval niet door de Ritalin kwam terwijl het gewoon een overdosis was en dus wel degelijk door de Ritalin kwam.

Edit; en ik kan prima leven met mijn ADHD "klachten" er spelen heel andere dingen vanjuit mijn andere diagnoses + dat er momenteel hoogstwaarschijnlijk enkele somatische (mooi woord!!) problemen zijn. De EEG en MRI scans heb ik al gehad, nog geen uitslag van, alleen het bloedprikken wil nog niet lukken en daarom ga ik donderdag weer naar de huisarts en ga ik van daaruit verder. Waarschijnlijk wordt ik dan tijdelijk opgenomen in het ziekenhuis voor enkele testen zoals bijvoorbeeld een dorsttest e.d. en dan kunnen ze ook wel beter bloed af nemen.
-weg-
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:25:06 #179
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106378390
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:48 schreef Auti het volgende:

[..]

Nee want het was echt een eigenwijze botte lul die zelfs boos werd. Vreselijke vent, serieus.
Hij luisterde ook totaal niet meer en begon toen.. hey hallo, HALLO!! Je hebt ADHD.. dús Ritalin, zonder Ritalin kunnen wij je niet helpen.
Houd wel in het achterhoofd dat het jouw interpretatie is dat hij boos werd. Die arts/psychiater heeft er jaren voor gestudeerd, arts word je niet zomaar. Daar staat wel tegenover dat je vorige artsen het goed vonden dat je medicatie is gestopt. Hebben zij dat ook vermeld in je dossier ? Je geeft aan dat ADHD het minste van je problemen is. Maar: ook schrijf je regelmatig dat je helemaal hyper bent, onrustig e.d. Dat zijn toch symptomen die veelvuldig optreden bij ADHD.

Zelf ben het ook weleens niet eens geweest met UWV of een werkgever, maar dan probeerde ik toch correct te blijven. Ik werkte per slot van rekening ook maar met loondispensatie. En juist in die positie moet je het hebben van de hulpverlening.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:26:51 #180
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106378490
Bij de weg, iedereen een gelukkig 2012 toegewenst, met bovenal... veel succes bij de vrouwen/mannen *O*
pi_106379534
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:25 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Houd wel in het achterhoofd dat het jouw interpretatie is dat hij boos werd. Die arts/psychiater heeft er jaren voor gestudeerd, arts word je niet zomaar. Daar staat wel tegenover dat je vorige artsen het goed vonden dat je medicatie is gestopt. Hebben zij dat ook vermeld in je dossier ? Je geeft aan dat ADHD het minste van je problemen is. Maar: ook schrijf je regelmatig dat je helemaal hyper bent, onrustig e.d. Dat zijn toch symptomen die veelvuldig optreden bij ADHD.

Zelf ben het ook weleens niet eens geweest met UWV of een werkgever, maar dan probeerde ik toch correct te blijven. Ik werkte per slot van rekening ook maar met loondispensatie. En juist in die positie moet je het hebben van de hulpverlening.
Hij was daar van op de hoogte maar hij wou niet verder luisteren, dus ook niet horen waar ik momenteel mee zit en dat het juist een stuk beter gaat/ging zonder de Ritalin. Ik werd ook echt niet minder druk ofzo hoor van de Ritalin, wel van de alcohol en cannabis waar ik nu ook al een tijd vanaf ben. Maar daar kwam ik niet eens aan toe.. hij ging helemaal op slot en liet mij niet meer uitpraten.. NEE!! STOP!! Hallo! HALLO!!! Je bent druk want je hebt ADHD dus moet je Ritalin. Ik slikte 5 maal daags 20mg van die bende.. dat mag niet eens dat is een te hoge dosering en daar wil hij mij gewoon op terug zetten.
Met Ritalin trapte ik mijn voet kapot en daarbij ook de pezen in mijn knie overbelasten, een soort van tik.. daar ben ik nu ook van af.
Ritalin is ook gewoon keiharde bende, keer op keer is er bewezen dat het mij niet helpt en dat de nadelen/bijwerkingen erger zijn dan het minimale voordeeltje dat het gaf qua rust in mijn kop.

Lees voor de gein ook eens de bijsluiter van die troep, want dat is het. Maar het is zo'n liefhebber die het liefst zoveel mogelijk voorschrijft, ik heb er nog 150 liggen en het liefst trap ik ze stuk voor stuk door zijn neusgaten zijn strot in als hij er zo'n fan van is... ik hoef ze iig niet meer, NOOIT meer.

Maar dat was het dus ook, hij zag alleen maar een ADHD patient, en zijn mening is dat ADHD patienten Ritalin MOETEN gebruiken. Ga ik geen Ritalin gebruiken dan kan hij mij ook niet helpen. Kortzichtig simpel figuur is het, totaal geen aandacht voor de patient en persoonlijke omstandigheden.. enkel denken en handelen volgens de DSM. Gewoon een receptenboer, dat is het.. en ik kan daar echt wel een genuanceerde mening over geven want ik draai al een tijdje mee als patient en heb diverse hulpverleners mogen ontmoeten. Dit is met stip de grootste boer die ik ben tegen gekomen.

En hun netwerk is ook niet echt veilig.. Ik zit nog te twijfelen of ik een klacht zal in dienen via de patientenbelangenvereniging en als ik dat doe dan zal ik die ook even uit zijn printer laten spugen. Echt een bende is het daar.
-weg-
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:57:58 #182
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106390275
Hoeveel hulpverleners heb je al gehad Auti? Waarom moet je naar een andere? (heb niet alle topics teruggelezen, dus als je het al verteld hebt mijn excuses)
Prrrrr
pi_106392296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:57 schreef mrspoeZ het volgende:
Hoeveel hulpverleners heb je al gehad Auti? Waarom moet je naar een andere? (heb niet alle topics teruggelezen, dus als je het al verteld hebt mijn excuses)
Oh ik ben de tel kwijt, dit is vanaf mijn jeugd meegerekend de 4e of 5e psychiater, dan is er nog een psycholoog geweest, 3 SPV'ers, PIT zorg, een speciale jobcoach die veel heeft weten te betekenen en goed was, mijn huisarts.
Ik ben doorverwezen naar de TIZ omdat de praktijk waar ik nu bij zit/zat te klein is en mijn problemen te complex om mij goed te kunnen helpen. Alleen die TIZ hier faalt nogal.
Die SPV'er van de TIZ die ik nu zou krijgen schijnt wel een goede te zijn en dat geloof ik ook wel maar die is er momenteel dus ook niet :') en hij kan weer niets doen eerdat die malle psychiater mij goed gesproken heeft en medicatie geeft e.d. Maar die komt dus met Ritalin en ziet alleen maar een ADHD patient. Dit gaat gewoon niet werken. Mij Ritalin voorschrijven is totaal onverantwoord, zeker momenteel, maar ja.. ik heb ADHD op mijn diagnoselijstje staan dus ik MOET Ritalin gebruiken volgens die psychiater 8)7

Momenteel voel ik mij ook weer helemaal niet goed en morgen ga ik naar mijn super goede huisarts.
-weg-
pi_106420617
Hadiho, it's me! *O*
Goed nieuws: vast contract aangeboden gekregen _O_
"Slecht nieuws: " eens in de zoveel tijd komt het verlangen naar een relatie opzetten :{ oké, het is haalbaar, en dat heeft werk nodig. Frappant vind ik dat ik me al kan voorstellen hoe het eruit kan zien, maar de stappen er naartoe; geen idee.
Maar dit soort rare gedachten gaan vanzelf over _O- :P ik Timmer nu aardig aan de weg, dacht ik zo ^O^
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:44:35 #185
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106429233
Hoe moet ik dat "overprikkelde" voor me zien bij PDD?
'Cos boys don't cry.
pi_106430738
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:44 schreef grrrbeer het volgende:
Hoe moet ik dat "overprikkelde" voor me zien bij PDD?
Overprikkeling van zintuigen. Snel afgeleid zijn door bijv kleding die jeukt, harde geluiden en dan reageren kinderen met PDD heftiger dan nodig is in relatie tot de situatie, omdat ze zich niet op een normale verbale manier kunnen uiten.
pi_106431184
Dit is een mooie uitleg

Voor mij is momenteel de crisisdienst onderweg om mij te beoordelen.
-weg-
pi_106431747
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:02 schreef Auti het volgende:
Dit is een mooie uitleg

Gaat het zo slecht?
Sterkte man.
Twiddel
pi_106431922
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Gaat het zo slecht?
Sterkte man.
Slecht genoeg dat de huisarts vanmorgen alles in werking heeft gezet, en daar ben ik wel blij mee.
Ik weet ook niet wat ik moet verwachten of hoe het straks verder gaat.. ze kunnen nu elk moment aankomen en dan gaan we praten. Maar echt goed gaat het niet nee, nu ben ik rustig door de medicijnen en omdat ik erg moe ben (te weinig geslapen) maar de medicijnen werken ook niet altijd goed...

oh ze zijn er nu.. wordt vervolgd.
-weg-
pi_106433367
Sterkte Auti.
pi_106435474
Zo, dat was een goed gesprek. Echt fijn als er wel geluisterd wordt. Ik heb nu extra medicijnen en ze gaan net als mijn huisarts ook contact opnemen met die malle psychiater en dan moet ik morgen gaan bellen voor een nieuwe afspraak met hem. Ze gaan hem even uitleggen waar momenteel de problemen liggen e.d. en ik moet ondertussen zoveel mogelijk stress en spanning vermijden maar ook weer rustig aan wat actiever worden en gaan sporten ofzo.

Ik hoef ook niet naar het bloedprikpunt om bloed af te laten nemen, ze komen naar mijn huis toe en als het echt niet gaat dan kan ik ook altijd weer de crisisdienst inschakelen.
-weg-
pi_106440347
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:08 schreef Auti het volgende:
Zo, dat was een goed gesprek. Echt fijn als er wel geluisterd wordt. Ik heb nu extra medicijnen en ze gaan net als mijn huisarts ook contact opnemen met die malle psychiater en dan moet ik morgen gaan bellen voor een nieuwe afspraak met hem. Ze gaan hem even uitleggen waar momenteel de problemen liggen e.d. en ik moet ondertussen zoveel mogelijk stress en spanning vermijden maar ook weer rustig aan wat actiever worden en gaan sporten ofzo.

Ik hoef ook niet naar het bloedprikpunt om bloed af te laten nemen, ze komen naar mijn huis toe en als het echt niet gaat dan kan ik ook altijd weer de crisisdienst inschakelen.
Ik wens je het aller beste toe, Auti!
pi_106442000
Thnxs en ook summer2bird bedankt.

Ik hou het voorlopig even rustig, ik ga denk ik tekenen ofzo of schrijven, afleiding en rust zoeken in kunst. Of een beetje sudoworstelen in Linux en een beetje sniffen wat er in de lucht hangt.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:40 schreef robuust89 het volgende:
Hadiho, it's me! *O*
Goed nieuws: vast contract aangeboden gekregen _O_
"Slecht nieuws: " eens in de zoveel tijd komt het verlangen naar een relatie opzetten :{ oké, het is haalbaar, en dat heeft werk nodig. Frappant vind ik dat ik me al kan voorstellen hoe het eruit kan zien, maar de stappen er naartoe; geen idee.
Maar dit soort rare gedachten gaan vanzelf over _O- :P ik Timmer nu aardig aan de weg, dacht ik zo ^O^
Gozer! ^O^ Mooi nieuws! Wat voor werk doe je dan ook al weer?
-weg-
pi_106443367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:02 schreef Auti het volgende:
Thnxs en ook summer2bird bedankt.

Ik hou het voorlopig even rustig, ik ga denk ik tekenen ofzo of schrijven, afleiding en rust zoeken in kunst. Of een beetje sudoworstelen in Linux en een beetje sniffen wat er in de lucht hangt.

[..]

Gozer! ^O^ Mooi nieuws! Wat voor werk doe je dan ook al weer?
Ik zit nu op de helpdesk :D
Jouw reactie: :o _O-
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_106444155
Sterkte Auti!
pi_106455618
Auti, hoe is het nu?
pi_106456490
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Auti, hoe is het nu?
Rustig, maar achteraf heb ik spijt dat ik vanmiddag een opname niet heb aangekaart. Nu ik het gesprek en de situatie zelf wat beter heb begrepen en over nagedacht kom ik tot de conclusie dat een opname eigenlijk wel zeer verstandig is. Ook na een kort gesprek met mijn moeder die nog een gesprek heeft gehad met mijn huisarts. Mijn huisarts vind het ook beter als ik even wordt opgenomen. Maar vanmiddag voelde ik mij best goed en zat ik in een zware roes van de medicijnen en slaap en was ik gerust gesteld omdat er gehoor was gegeven aan mijn hulpvraag.

Echter.. ik heb stemmingswisselingen.. en ik ben een tikkende tijdbom, ik had vanochtend ook aangekaart dat het momenteel echt heel slecht gaat wat betreft die tijdbom en daardoor had mijn huisarts ook de crisisdienst ingeschakeld. Maar op het moment dat ik met hun in gesprek was was ik dus rustig en heb het eigenlijk niet zo over die opgekropte gevoelens en stemmingswisselingen gehad. Ik heb wel medicijnen gekregen om mijzelf knock out te laten gaan (2,5 mg Lorazepam tabletten) maar ik word liever even onder 24 uurs begeleiding gesteld en dat ze mij in de gaten kunnen houden. Dit ga ik morgen aankaarten als ik de psychiater bel. Dus de kans ik zeer aannemelijk dat ik komend weekend in de psychiatrische inrichting verblijf. Dat vind ik niet erg en ik schaam mij daar ook niet voor.

Neem ik mijn laptop en wat spulletjes mee en zorg ik voor een verbinding met mijn "command centre" via mijn server en dan ga ik lekker hacken tussen de gekken _O- ;)
-weg-
pi_106460331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:56 schreef Auti het volgende:

[..]

Rustig, maar achteraf heb ik spijt dat ik vanmiddag een opname niet heb aangekaart. Nu ik het gesprek en de situatie zelf wat beter heb begrepen en over nagedacht kom ik tot de conclusie dat een opname eigenlijk wel zeer verstandig is. Ook na een kort gesprek met mijn moeder die nog een gesprek heeft gehad met mijn huisarts. Mijn huisarts vind het ook beter als ik even wordt opgenomen. Maar vanmiddag voelde ik mij best goed en zat ik in een zware roes van de medicijnen en slaap en was ik gerust gesteld omdat er gehoor was gegeven aan mijn hulpvraag.

Echter.. ik heb stemmingswisselingen.. en ik ben een tikkende tijdbom, ik had vanochtend ook aangekaart dat het momenteel echt heel slecht gaat wat betreft die tijdbom en daardoor had mijn huisarts ook de crisisdienst ingeschakeld. Maar op het moment dat ik met hun in gesprek was was ik dus rustig en heb het eigenlijk niet zo over die opgekropte gevoelens en stemmingswisselingen gehad. Ik heb wel medicijnen gekregen om mijzelf knock out te laten gaan (2,5 mg Lorazepam tabletten) maar ik word liever even onder 24 uurs begeleiding gesteld en dat ze mij in de gaten kunnen houden. Dit ga ik morgen aankaarten als ik de psychiater bel. Dus de kans ik zeer aannemelijk dat ik komend weekend in de psychiatrische inrichting verblijf. Dat vind ik niet erg en ik schaam mij daar ook niet voor.

Neem ik mijn laptop en wat spulletjes mee en zorg ik voor een verbinding met mijn "command centre" via mijn server en dan ga ik lekker hacken tussen de gekken _O- ;)
Sterkte, Auti. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Gelukkig dat je niet schaamt. Gelukkig dat je niet alleen zit. :{
pi_106472163
zo... Auti... sterkte ermee!

Voor de rest allemaal nog de beste wensen! Was druk, zwaar thuis en even wat minder trek om te posten.

Moet zodadelijk naar de Psychiater voor m'n 4e analyse gesprek. Gaat een uurtje of 2 duren en geen idee wat ik kan verwachten. *zenuwt*
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_106473172
Auti, sterkte zeg.

Ikzelf heb weer eens koppijn.
Heb al sinds afgelopen zomer van die enorm felle steken in mijn hoofd.
Een paar keer per dag nu.
Altijd op dezelfde plek.
Voelt vaak ook alsof er iets op mijn oogkas drukt, zo'n drukgevoel.
Naja, zal wel niets zijn :O

En mijn zicht gaat ook achteruit.
Ik ben in 1 maand van -1.25 tot -1.75 gegaan en ik zie met mijn linkeroog nu van dichtbij slechter :')

Verder ben ik echt zo labiel als maar kan. Heb de verpleging hier gesproken maar ze reageerde op een nogal botte manier terug. Terwijl ik het niet eens naar bedoelde :')

En die durf ik dus ook niet meer aan te spreken. Ik sla gewoon dicht als ik d'r probeer aan te spreken.

Stom he?
Ik maar het op die manier niet echt makkelijk voor mezelf. Ik krijg dat gevoel van elk moment in tranen uitbarsten ook niet weg :')

Fijne dag iedereen :W

[ Bericht 7% gewijzigd door summer2bird op 06-01-2012 09:46:44 ]
Twiddel
pi_106474947
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 08:29 schreef Ceased2Be het volgende:
zo... Auti... sterkte ermee!

Voor de rest allemaal nog de beste wensen! Was druk, zwaar thuis en even wat minder trek om te posten.

Moet zodadelijk naar de Psychiater voor m'n 4e analyse gesprek. Gaat een uurtje of 2 duren en geen idee wat ik kan verwachten. *zenuwt*
Ook de beste wensen. :)

Nou succes zo meteen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:43:46 #203
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_106480699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:02 schreef Auti het volgende:
Dit is een mooie uitleg

Goed filmpje zeg ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_106486402
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:39 schreef summer2bird het volgende:
Auti, sterkte zeg.

Ikzelf heb weer eens koppijn.
Heb al sinds afgelopen zomer van die enorm felle steken in mijn hoofd.
Een paar keer per dag nu.
Altijd op dezelfde plek.
Voelt vaak ook alsof er iets op mijn oogkas drukt, zo'n drukgevoel.
Naja, zal wel niets zijn :O

En mijn zicht gaat ook achteruit.
Ik ben in 1 maand van -1.25 tot -1.75 gegaan en ik zie met mijn linkeroog nu van dichtbij slechter :')

Verder ben ik echt zo labiel als maar kan. Heb de verpleging hier gesproken maar ze reageerde op een nogal botte manier terug. Terwijl ik het niet eens naar bedoelde :')

En die durf ik dus ook niet meer aan te spreken. Ik sla gewoon dicht als ik d'r probeer aan te spreken.

Stom he?
Ik maar het op die manier niet echt makkelijk voor mezelf. Ik krijg dat gevoel van elk moment in tranen uitbarsten ook niet weg :')

Fijne dag iedereen :W
Ik zou t toch maar even checken, dat je van die steken hebt.
- een paar keer per dag
- steeds op dezelfde plek
- drukgevoel

Dan zou ik er niet lang mee rondlopen :P

Wel lastig als je niet met iemand kan communiceren omdat diegene onvriendelijk naar je is terwijl je het niet zo bedoeld hebt.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:35:15 #205
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_106520934
Heb ook een tijd van die steken gehad hele heftige pijnsteken achterkant hoofd/begin van je nek...? daar had ik het redelijk vaak,laatste jaren alleen geen last meer van gehad......
pi_106521061
Ik heb dat in mijn jeugd heel erg veel gehad, hoofdpijnen. Tot mijn 12e ofzo en toen nam het wat af.
-weg-
pi_106592340
Dank je voor jullie reacties.
Ik reageer straks even inhoudelijk op jullie.

Zeg, ik maak me een beetje zorgen. Horen hallucinaties ook bij autisme? vooral audiotief? :@

En auti, gaat het alweer wat beter?
Twiddel
pi_106594211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook de beste wensen. :)

Nou succes zo meteen.
En even een update na een druk weekend.
Gesprek was erg prettig afgelopen vrijdag en de psychiater kon iig zeggen dat ik zekerste weten in het autistisch-spectrum zit qua stoornis. Over 4 weken terug samen met m'n vrouw om eens te kijken wat er qua behandeling mogelijk is aangezien ze ernstig moeten bezuinigen.

Wel een raar soort opluchting dat alle rare problemen van de afgelopen 30 jaar zijn verklaard nu.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_106595228
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:38 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En even een update na een druk weekend.
Gesprek was erg prettig afgelopen vrijdag en de psychiater kon iig zeggen dat ik zekerste weten in het autistisch-spectrum zit qua stoornis. Over 4 weken terug samen met m'n vrouw om eens te kijken wat er qua behandeling mogelijk is aangezien ze ernstig moeten bezuinigen.

Wel een raar soort opluchting dat alle rare problemen van de afgelopen 30 jaar zijn verklaard nu.
Heel confronterend als je dat te horen/bevestigd krijgt door iemand die dat kan weten. Gelukkig heb je nu duidelijkheid en kunnen de puzzelstukjes in elkaar vallen, onzekerheid is maar niks.

Laat het rustig bezinken, gelukkig dat je een vrouw hebt waarmee je hierover kan praten, is ook goed voor de verwerking. Het moet een plek krijgen.

Tja, behandeling moet je denk ik meer zien in de sfeer van inzicht van de stoornis en het leren omgaan hiermee. Genezing is helaas niet mogelijk.

Triest dat alles kapotbezuinigd wordt. Essentiële zorg moeten we straks ontberen. Ik hoop dat ze je toch in ieder geval gesprekken gaan aanbieden, om dit nieuws voor je een plek te geven en ook praktische vragen voor je beantwoord kunnen worden. (vb. wie het mogen weten en wie niet. Eenmaal verteld is nl geen weg terug...)

Kon de psy concreet zijn of het Asperger of PDD-NOS is? Of was het niet zo, dat ze dit onderscheid niet meer maken :?
pi_106595361
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:41 schreef summer2bird het volgende:

Zeg, ik maak me een beetje zorgen. Horen hallucinaties ook bij autisme? vooral audiotief? :@

Naar mij idee volgen die niet uit PDD. Is het geen bijwerking van medicijngebruik? :{

Anders even behandelaar vragen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')