abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105932648
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:12 schreef R0N1N het volgende:
& hoe zit het dan met plotseling zwaar (hoofd) trauma ?
Zoiets als een .50 sniper round door je hoofd, of zo. Dan ben je dood voor je het doorhebt.
Geen euforische gevoelens, geen BDE en je pijnappelklier ligt 20 meter verderop ...
Hoe zou je 'ziel' dat ervaren ?

(& krijg je dan bij je volgende incarnatie ook eerst een waarschuwing te zien, dat de boel niet netjes is afgesloten de vorige keer ? :') )

Neuh, 'de weg ernaartoe' baart mij veel meer zorgen dan de dood (een staat van niet (meer) "zijn") zelf, als het gaat om hoe het voelt.

[..]

Whut!?
Je vergeet gewoon dat je geen belasting meer hoeft te betalen ... hoe krijg je het voor elkaar :(
:o
Dat is een hele leuke, gaat dat systeem dan nog in werking, komt dat echt van de pijnappelklier af totaal, of zijn het gewoon wat restjes vanuit de hersenen, net zoals een dood mens of dier nog kan stuiptrekken?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_105933905
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb ook wel moeite met die gedachte..Het is opvallend dat mensen zich geen dingen herinneren die iets toevoegen aan de huidige stand van de wetenschap (over vergane culturen en beschavingen). Het zou een prachtige informatiebron voor archeologen zijn geweest, anders.
Hoe kom je erbij dat die herinneringen er niet zijn? Ze worden alleen niet voor waar aangenomen omdat ze niet aantoonbaar zijn!!! De wetenschap neemt nl alleen dingen aan die ze kunnen bewijzen of die hoogst waarschijnlijk zijn (want ook wetenschappers maken de fout om optelsommetjes te maken die later dan niet echt blijken te kloppen)....
Als ik aan kom met eh, de mayas leefden van pindas en ze kunnen geen resten vinden die daar op wijzen, heeft zo'n uitspraak van 1 persoon geen waarde...
Het is ook niet makkelijk om info los te krijgen die relevant is voor de wereld, want het gaat om relevantie voor die specifiek ziel, he.

En ja, ik geloof dat wijzen (en hoe wijzer hoe stiller...) vele malen gereincarneerd zijn en onbezonnen mensen verse maak.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cavalinho op 22-12-2011 21:21:09 ]
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_105934102
Naast reincarnatie is er nog een andere interresante mogelijkheid, het collectieve geheugen!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 22 december 2011 @ 21:18:38 #148
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105934603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Reincarnatie, dat vind ik zo'n moeilijk begrip.
Ik bedoel: hoe kun je leren van eventuele fouten die je in een vorig leven gemaakt hebt, als je niet weet dát je gereincarneerd bent.
Het idee vind ik wel mooi, dat je nog iets goed kunt maken , maar wat is de zin als je zelf niet eens weet dat je als een soort boetedoening nog eens pakweg 70 jaar op deze aarde mag vertoeven. Of moet vertoeven.
Je ziel weet het wel, je onderbewustzijn. Zonder emotioneel gebonden te wezen bij je huidige leven weet het waarom er dingen gebeuren of niet hoeven te gebeuren. Dat is ook het deel wat voort blijft leven, het deel wat heeft bepaald hoe je huidige leven zal verlopen.
The truth was in here.
pi_105935084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je ziel weet het wel, je onderbewustzijn. Zonder emotioneel gebonden te wezen bij je huidige leven weet het waarom er dingen gebeuren of niet hoeven te gebeuren. Dat is ook het deel wat voort blijft leven, het deel wat heeft bepaald hoe je huidige leven zal verlopen.
Dus dan zou reincarnatie heel zinvol zijn.
En zou je dat besef dan krijgen vlak voordat je overlijdt?
  donderdag 22 december 2011 @ 21:30:57 #150
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105935409
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus dan zou reincarnatie heel zinvol zijn.
En zou je dat besef dan krijgen vlak voordat je overlijdt?
Of het goed was? Het is altijd goed denk ik, als je kan liefhebben en vergeven, ook of misschien juist jezelf. Dat zijn de belangrijkste doelstellingen denk ik, waar je het verste mee kan komen.
The truth was in here.
pi_105935841
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:30 schreef Bastard het volgende:

[..]

Of het goed was? Het is altijd goed denk ik, als je kan liefhebben en vergeven, ook of misschien juist jezelf. Dat zijn de belangrijkste doelstellingen denk ik, waar je het verste mee kan komen.
Dat denk ik ook. Liefhebben en vergeven. Dat zijn twee mooie dingen, misschien wel het mooiste wat er is.
pi_105935976
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:30 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik denk dat het een grote vergissing is die scheiding tussen goed en kwaad te maken, de scheiding die wij hebben gemaakt.
Voor ons is het bv ondenkbaar dat een ziel zou kiezen voor iets slechts zoals misbruikt en vermoord worden, maar dat is een menselijke benadering, wat nu als die ziel gewoon alles wil meemaken en daar helemaal niet zo'n waardeoordeel aan vast hangt?
  donderdag 22 december 2011 @ 21:43:37 #153
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105936242
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Liefhebben en vergeven. Dat zijn twee mooie dingen, misschien wel het mooiste wat er is.
En misschien wel het moeilijkste wat er is. Hoeveel fouten maken we wel niet omdat we de ander iets misgunnen, buiten sluiten, verheven voelen, of andersinds bewust of onbewust zeer doen.
Wat is je aandeel in iemand zijn leven en wat voor gevoel heb je die persoon gegeven.
Ik denk dat als je het zo wilt noemen, op 'judgement day' je leven zal terug zien, en plaatsvevangend zal voelen waar je mensen tekort gedaan hebt, of waar je de mensen juist geholpen hebt en dat het een vorm van balans zal maken. En dat het de basis is van karma.
The truth was in here.
  donderdag 22 december 2011 @ 21:45:40 #154
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_105936386
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk dat het een grote vergissing is die scheiding tussen goed en kwaad te maken, de scheiding die wij hebben gemaakt.
Voor ons is het bv ondenkbaar dat een ziel zou kiezen voor iets slechts zoals misbruikt en vermoord worden, maar dat is een menselijke benadering, wat nu als die ziel gewoon alles wil meemaken en daar helemaal niet zo'n waardeoordeel aan vast hangt?
Precies. Misschien gaat het gewoon om de dingen die we voelen. Dat de ziel groeit door gevoelens als machteloosheid, verdriet, angst, pijn, maar ook door liefde, vreugde en erkenning.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 22 december 2011 @ 21:46:11 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105936409
quote:

[..]

Zo zal er een ziel zijn die dat wil meemaken, zo zal er een ziel zijn die het zal moeten overkomen. Dat is geen goed of kwaad, maar uiteindelijk zal je er van leren.. wat was achteraf de juiste liefdevolle benadering geweest, en had je die persoon ook kunnen vergeven ipv vermoorden.
The truth was in here.
pi_105936431
quote:

[..]

Dat kan ik echt niet geloven. Waarom zou een ziel kiezen om bijvoorbeeld als kind misbruikt en vermoord te worden?
  donderdag 22 december 2011 @ 21:48:58 #157
38396 mazaru
pi_105936604
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat kan ik echt niet geloven. Waarom zou een ziel kiezen om bijvoorbeeld als kind misbruikt en vermoord te worden?
Ik denk dat een ziel sneller groeit door verdriet, dan als alles op rolletjes loopt.
  donderdag 22 december 2011 @ 21:49:31 #158
38396 mazaru
pi_105936651
Ze zeggen niet voor niets: "De sterkste schouders, dragen de zwaarste lasten."
pi_105936739
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik denk dat een ziel sneller groeit door verdriet, dan als alles op rolletjes loopt.
Dat zou kunnen.
pi_105936822
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zo zal er een ziel zijn die dat wil meemaken, zo zal er een ziel zijn die het zal moeten overkomen. Dat is geen goed of kwaad, maar uiteindelijk zal je er van leren.. wat was achteraf de juiste liefdevolle benadering geweest, en had je die persoon ook kunnen vergeven ipv vermoorden.
Ik denk niet dat het altijd weer neerkomt op die liefdevolle benadering leren, misschien juist niet.
Als ik naar de natuur kijk, hoe die in elkaar steekt dan is ze zonder woede heel wreed, maar ook zonder vreugde van ongelovelijke schoonheid.
Die scheiding tussen goed en kwaad, het alleen maar richten op het goede geeft een onmogelijke spagaat.

Misschien moest iemand wel leren dat een ander doden soms wel ok is, het enige juiste wat je kan doen op dat moment.
pi_105936904
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het altijd weer neerkomt op die liefdevolle benadering leren, misschien juist niet.
Als ik naar de natuur kijk, hoe die in elkaar steekt dan is ze zonder woede heel wreed, maar ook zonder vreugde van ongelovelijke schoonheid.
Die scheiding tussen goed en kwaad, het alleen maar richten op het goede geeft een onmogelijke spagaat.

Misschien moest iemand wel leren dat een ander doden soms wel ok is, het enige juiste wat je kan doen op dat moment.
Kijk, en dit gaat me dus véél te ver, ik hou deze discussie voor gezien.
pi_105936978
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ervaring, leerweg, offer voor de ander zijn weg, gewoon omdat het kan.
We hebben zo'n mooi beeld bij die ziel, die is zo goed en geweldig, als we dan doodgaan en alleen onze ziel zijn dan zijn we perfect en perfect zien wij als liefdevol, licht enz.
Hoe waar is dit, kan dit waar zijn als we kijken naar al die verschijningvormen van die vermeende zielen?

Misschien is de ziel compleet wel gevoelloos, zonder enige emotie, waardoor die dat soort ervaringen daar heel anders bekijkt, waarom zou die ziel alleen maar puur goed zijn volgens onze normen en dan ook nog eens persoonlijke normen?
pi_105937162
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kijk, en dit gaat me dus véél te ver, ik hou deze discussie voor gezien.
Wat nu als je iemand ziet die jouw kind echt kwaad wil doen, is het dan slecht om te doden om jouw kind te redden?
Is het dan niet juist erg handig als je dan en daar leert om net als moeder natuur te zijn, een wrekende godin?
pi_105937618
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat nu als je iemand ziet die jouw kind echt kwaad wil doen, is het dan slecht om te doden om jouw kind te redden?
Is het dan niet juist erg handig als je dan en daar leert om net als moeder natuur te zijn, een wrekende godin?
Oh, maar ik kan best begrijpen dat je als ouders iemand die jouw kind kwaad doet wat aan zou willen doen hoor. Alleen begrijp ik niet wat de ziel daar mee te maken heeft. Dat is gewoon een instinct. Voor je kind ga je door roeien en ruiten lijkt mij. Hoeven we niet hoogdravend over te doen.
Wat mij te ver gaat is dat het kind-de ziel van het kind-er zelf voor zou kiezen om misbruikt en vermoord te worden. Om als ziel verder te komen. Daar haak ik af.
pi_105937886
Misschien is het wel niet om verder te komen, misschien zijn er voor die ziel verschillende mogelijkheden, voor beide zielen zelfs.
Dat het dan op zijn slechts afloopt is dan 1 van de mogelijkheden, misschien was de insteek wel om tot wederzijds begrip te komen en de ziel die in het leven kwaad doet te helpen dat te overwinnen en wel normaal te worden.

Ik geloof niet zo in dat vastgelegde pad, ik kan wel geloven in een ongeveer zus of zo, maar met vele verschillende mogelijkheden en keuzes daarbinnen.
pi_105938863
Pfff, dit komt heel dichtbij, ik ben dus van peuter tot 16 misbruikt...
Ik weet niet of dit gekozen is of voorbestemming was. Ik weet wel dat ik nu groei tot een waardevol persoon die anders was geweest als het me niet was overkomen...
Ik weet niet hoe de balans van mijn leven is als ik 100 ben. Dan zijn 12-14 jaren ellende in het prille begin niet zoveel. Ik denk dat het belangrijker is om in te vullen wat je wel in de hand hebt dan blijven hangen in wat je niet in de hand had.
(En alleen door vergeven kun je verder).
Als ik of een ander de daders ga(at) vermoorden, wordt ik daar geen betere ziel van...Dat is dus een nutteloze daad.

Overigens bestaat de theorie dat als je zelfmoord pleegt, je in elk geval terugmoet naar gelijksoortige omstandigheden omdat je dan niet "je taak" hebt afgemaakt/test doorstaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cavalinho op 22-12-2011 22:40:28 ]
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_105940235
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:22 schreef Cavalinho het volgende:
Ik weet niet of dit gekozen is of voorbestemming was. Ik weet wel dat ik nu groei tot een waardevol persoon die anders was geweest als het me niet was overkomen...
Ik weet niet hoe de balans van mijn leven is als ik 100 ben. Dan zijn 12-14 jaren ellende in het prille begin niet zoveel. Ik denk dat het belangrijker is om in te vullen wat je wel in de hand hebt dan blijven hangen in wat je niet in de hand had.
Als ik of een ander de daders ga(at) vermoorden, wordt ik daar geen betere ziel van...Dat is dus een nutteloze daad.

Overigens bestaat de theorie dat als je zelfmoord pleegt, je in elk geval terugmoet naar gelijksoortige omstandigheden omdat je dan niet "je taak" hebt afgemaakt/test doorstaan.
Dat mag ik toch hopen van niet. Dat zou me heel verdrietig maken.
Doe dus ook niet meer mee hier met de discussie. Succes verder allemaal.
pi_105942002
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:09 schreef Cavalinho het volgende:
En ja, ik geloof dat wijzen (en hoe wijzer hoe stiller...) vele malen gereincarneerd zijn en onbezonnen mensen verse maak.

Ik ben zelf stil, vind het geen fijne eigenschap eigenlijk...
Rustig aan.
pi_105942277
Het gaat om stilte door innerlijke rust.
Het is geen slechte eigenschap om alleen te spreken als je iets waardevols te zeggen hebt of als er iets gevraagd wordt.
De hele dag maar onnozel kwekken is pas een slechte eigenschap. Storend ook.
pi_105942423
Ik ben niet ondoordacht, zeker niet, maar die innerlijke rust die schort een beetje ;)
Rustig aan.
pi_105942760
Dan ben je dus , volgens de theorie, nog niet genoeg in evenwicht om onder de "echte" wijzen te vallen en zul je nog wel een keertje terugkomen. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat mag ik toch hopen van niet. Dat zou me heel verdrietig maken.
Doe dus ook niet meer mee hier met de discussie. Succes verder allemaal.
De beste manier om te voorkomen dat je terugmoet in een volgend leven naar gelijkwaardige omstandigheden is dus door de situatie waarin je zit te veranderen. En die mogelijkheid is er meestal ook, al lijkt het op dat moment van niet. En dus wat proberen te maken van de rest van je leven, hoe kort dat ook mag zijn.
Ik weet niet hoe het werkt in het geval van eutanasie, waar je immers feitelijk al aan het einde van je leven bent. Ik denk zomaar dat je dan niet terug moet om ongeveer hetzelfde mee te maken.
pi_105942803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:19 schreef Cavalinho het volgende:
Dan ben je dus , volgens de theorie, nog niet genoeg in evenwicht om onder de "echte" wijzen te vallen en zul je nog wel een keertje terugkomen. ;)

[..]

De beste manier om te voorkomen dat je terugmoet in een volgend leven naar gelijkwaardige omstandigheden is dus door de situatie waarin je zit te veranderen. En die mogelijkheid is er meestal ook, al lijkt het op dat moment van niet. En dus wat proberen te maken van de rest van je leven, hoe kort dat ook mag zijn.
Ik weet niet hoe het werkt in het geval van eutanasie, waar je immers feitelijk al aan het einde van je leven bent. Ik denk zomaar dat je dan niet terug moet om ongeveer hetzelfde mee te maken.
Kan toch komen later in mijn leven? :P
Rustig aan.
pi_105943177
Ja, daar heb je gelijk in, dit leven is immers ook een leerproces.
pi_105944390
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:26 schreef Cavalinho het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in, dit leven is immers ook een leerproces.
:s)
Tjah, heb je daar goede boeken van?
Rustig aan.
pi_105954557
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:19 schreef Cavalinho het volgende:

[..]

En soms kan de zelfmoord van een persoon in je omgeving juist weer een leermoment wezen voor de achtergebleven zielen. Uit liefde op zielsniveau incarneren en deze handeling doen opdat de ander inzichten mag krijgen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_105956570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze zeggen toch dat je jezelf beoordeeld? Dan kun je ervan uitgaan dat noodweer niet hetzelfde weegt als moord..
pi_105956870
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:09 schreef Cavalinho het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat die herinneringen er niet zijn? Ze worden alleen niet voor waar aangenomen omdat ze niet aantoonbaar zijn!!! De wetenschap neemt nl alleen dingen aan die ze kunnen bewijzen of die hoogst waarschijnlijk zijn (want ook wetenschappers maken de fout om optelsommetjes te maken die later dan niet echt blijken te kloppen)....
Als ik aan kom met eh, de mayas leefden van pindas en ze kunnen geen resten vinden die daar op wijzen, heeft zo'n uitspraak van 1 persoon geen waarde...
Het is ook niet makkelijk om info los te krijgen die relevant is voor de wereld, want het gaat om relevantie voor die specifiek ziel, he.

Het is idd. het probleem dat het niet aantoonbaar is. Mensen onder hypnose die zich vorige levens kunnen herinneren zeggen vaak niets dat geverifieerd kan worden. Je zou denken dat ze moeten kunnen zeggen waarvoor allerlei antieke gebruiksvoorwerpen gediend moeten hebben, of kennis van een uitgestorven taal. Dat is allemaal niet aan de orde.
dus dat spreekt niet echt voor de reincarnatie-theorie.
  vrijdag 23 december 2011 @ 11:46:34 #178
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_105956890
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze zeggen toch dat je jezelf beoordeeld? Dan kun je ervan uitgaan dat noodweer niet hetzelfde weegt als moord..
Hier sluit ik me bij aan. :Y
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_105957143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:22 schreef Cavalinho het volgende:

Ik vind 12-14 jaar erg veel en heb groot respect voor je dat je dat ontvochten bent en uitgroeid tot een meer dan waardevol persoon.
Er is veel kracht voor nodig om zelfs maar te denken aan vergeving, er is veel kracht voor nodig om erover te praten zoals jij nu doet, wees dus maar trots op jezelf.
pi_105957207
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer aan te geven dat dingen vaak niet zo zwart/wit zijn en dat wij helemaal niet weten hoe het dan zit met dat hiernamaals en de ziel.
Het is vrinj logisch dat wij onze menselijke waarden erop los laten, maar of dat ook terrecht is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')