Dat kan worden veroorzaakt door de morfine, die terminale, stervende mensen toegediend krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Oh, daar is volgens mij best wel onderzoek naar gedaan. Specifieke geuren, temperatuur warm of koud, lichten, pijn, euforie, heerlijke gevoelens, aangenaam, slaperigheid, etc. Van alles overkomt je op het moment zelve. Of dat te wijten is aan hoger gelegen bewustzijn of andere vage shit denk ik niet. Ik vermoed eerder doordat alles uitvalt in je lichaam het lijkt alsof je van alles meemaakt. 100% zeker zullen we het misschien nooit te weten komen.
quote:Op donderdag 22 december 2011 10:48 schreef dralion13 het volgende:
Ik ken niemand die de dood heeft kunnen navertellen
Er is dus maar 1 manier om er achter te komen TS
Natuurlijk. Of teveel alcohol in samenwerking met onderkoeling. Etc etc.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:04 schreef Lavenderr het volgende:
Dat kan worden veroorzaakt door de morfine, die terminale, stervende mensen toegediend krijgen.
Of je hersens die niet meer goed werken.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Natuurlijk. Of teveel alcohol in samenwerking met onderkoeling. Etc etc.
Whut!?quote:Op donderdag 22 december 2011 09:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
- Je hoeft niet meer te werken
- Je kunt heel lang uitslapen
- Je hoeft je lichaam niet meer te onderhouden
- Pijn is vermoedelijk verdwenen
- Emoties ook
De ziel wist dit al op voorhandquote:Op donderdag 22 december 2011 18:12 schreef R0N1N het volgende:
& hoe zit het dan met plotseling zwaar (hoofd) trauma ?
Zoiets als een .50 sniper round door je hoofd, of zo. Dan ben je dood voor je het doorhebt.
Geen euforische gevoelens, geen BDE en je pijnappelklier ligt 20 meter verderop ...
Hoe zou je 'ziel' dat ervaren ?
Waarom weet de ziel wanneer je weer doodgaat?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De ziel wist dit al op voorhand
Dat is vanuit de gedachte dat je je hele leven/ervaringen al op voorhand (dus: toen je nog een 'ziel' was, voor je geboorte) hebt uitgestippeld & afgesproken. (en dus ook hoe en wanneer je dood gaat)quote:Op donderdag 22 december 2011 19:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Waarom weet de ziel wanneer je weer doodgaat?
Oh apart.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat is vanuit de gedachte dat je je hele leven/ervaringen al op voorhand (dus: toen je nog een 'ziel' was, voor je geboorte) hebt uitgestippeld & afgesproken. (en dus ook hoe en wanneer je dood gaat)
Het zou wel handig zijn om te weten, met oog op lange termijnbeslissingen , verzekeringen, dingen die je wilt doen voor je dood gaat, ik noem maar een paar dingen.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat is vanuit de gedachte dat je je hele leven/ervaringen al op voorhand (dus: toen je nog een 'ziel' was, voor je geboorte) hebt uitgestippeld & afgesproken. (en dus ook hoe en wanneer je dood gaat)
Nou, dat gaat voor het hele leven wel op, eigenlijk. Niet alleen de doodquote:Op donderdag 22 december 2011 19:25 schreef Lavenderr het volgende:
Het zou wel handig zijn om te weten, met oog op lange termijnbeslissingen , verzekeringen, dingen die je wilt doen voor je dood gaat, ik noem maar een paar dingen.
Aan de andere kant ben ik blij dat ik me niet herinner dat ik iets heb afgesproken 'boven' over een aankomst en vertrekdatum van deze aarde.
Oh ja, die theorie heb ik hier weleens voorbij zien komen. Vind dat ook misselijkmakend.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:33 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nou, dat gaat voor het hele leven wel op, eigenlijk. Niet alleen de dood
Vanuit bepaalde hoeken bekeken is het zelfs, vanuit 'menselijke' optiek, een ronduit misselijke gedachte. Alsof de Dutroux slachtoffertjes er zelf voor hebben gekozen dat allemaal te 'ervaren'. Ik noem maar wat
Het lijkt mij dat je hersens gewoon van alles afvuren. De stofjes voor euforie en vredig gevoel etc maken we zelf aan. Er zijn genoeg bijna dood ervaringen die het aangeven zonder dat er drugs aan te pas kwam en het is op zich qua hersenchemie te verklaren.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat kan worden veroorzaakt door de morfine, die terminale, stervende mensen toegediend krijgen.
Reincarnatie, dat vind ik zo'n moeilijk begrip.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:42 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je hersens gewoon van alles afvuren. De stofjes voor euforie en vredig gevoel etc maken we zelf aan. Er zijn genoeg bijna dood ervaringen die het aangeven zonder dat er drugs aan te pas kwam en het is op zich qua hersenchemie te verklaren.
Als je op slag dood gaat, zoals bij een sniper, dat als voorbeeld werd genoemd, ben je gewoon weg. Ik denk dat je dan midner besef hebt dat je dood bent, mocht er nog een ziel los zijn van je lichaam.
Ik denk dat de staat waarin je verkeerd belangrijk is voor hoe je dingen ervaart als eenmaal dood bent. Ik geloof heel erg in reincarnatie, dus dat je ziel los is van je lichaam. dat staat los van chemische processen die plaats vinden.
Misschien dat de mensheid daarom z'n fouten maar blijft herhalen en herhalen (?)quote:Op donderdag 22 december 2011 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
Reincarnatie, dat vind ik zo'n moeilijk begrip.
Ik bedoel: hoe kun je leren van eventuele fouten die je in een vorig leven gemaakt hebt, als je niet weet dát je gereincarneerd bent.
Het idee vind ik wel mooi, dat je nog iets goed kunt maken , maar wat is de zin als je zelf niet eens weet dat je als een soort boetedoening nog eens pakweg 70 jaar op deze aarde mag vertoeven. Of moet vertoeven.
Dus de 'wijzen' onder ons zijn gereincarneerden? En reincarneert iedereen?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:56 schreef Cavalinho het volgende:
Tja, het gaat niet om 1 persoon die al wijzer wordt, maar 1 ziel die steeds meer naar de best mogelijke toestand gaat (lees vrede met het zijn) en dat moet hij helaas steeds in een lichaam doen. Zo zie ik het dan. Het gaat dus ook niet om boete doen naar mijn idee, maar gewoon algemeen beteren.
Maar vergis je niet, het is wel degelijk mogelijk om dingen uit je vorige leven(s) te weten! Er zijn gevallen bekend waarin mensen hun eigen moordenaars aanwijzen, bv.
Ook onverklaarbare angsten kunnen soms verklaard worden.
Nou idd. Veel hebben we niet geleerd.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:54 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Misschien dat de mensheid daarom z'n fouten maar blijft herhalen en herhalen (?)
Ik heb ook wel moeite met die gedachte..Het is opvallend dat mensen zich geen dingen herinneren die iets toevoegen aan de huidige stand van de wetenschap (over vergane culturen en beschavingen). Het zou een prachtige informatiebron voor archeologen zijn geweest, anders.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik bedoel: hoe kun je leren van eventuele fouten die je in een vorig leven gemaakt hebt, als je niet weet dát je gereincarneerd bent.
Het idee vind ik wel mooi, dat je nog iets goed kunt maken , maar wat is de zin als je zelf niet eens weet dat je als een soort boetedoening nog eens pakweg 70 jaar op deze aarde mag vertoeven. Of moet vertoeven.
Dat is een hele leuke, gaat dat systeem dan nog in werking, komt dat echt van de pijnappelklier af totaal, of zijn het gewoon wat restjes vanuit de hersenen, net zoals een dood mens of dier nog kan stuiptrekken?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:12 schreef R0N1N het volgende:
& hoe zit het dan met plotseling zwaar (hoofd) trauma ?
Zoiets als een .50 sniper round door je hoofd, of zo. Dan ben je dood voor je het doorhebt.
Geen euforische gevoelens, geen BDE en je pijnappelklier ligt 20 meter verderop ...
Hoe zou je 'ziel' dat ervaren ?
(& krijg je dan bij je volgende incarnatie ook eerst een waarschuwing te zien, dat de boel niet netjes is afgesloten de vorige keer ?)
Neuh, 'de weg ernaartoe' baart mij veel meer zorgen dan de dood (een staat van niet (meer) "zijn") zelf, als het gaat om hoe het voelt.
[..]
Whut!?
Je vergeet gewoon dat je geen belasting meer hoeft te betalen ... hoe krijg je het voor elkaar![]()
Hoe kom je erbij dat die herinneringen er niet zijn? Ze worden alleen niet voor waar aangenomen omdat ze niet aantoonbaar zijn!!! De wetenschap neemt nl alleen dingen aan die ze kunnen bewijzen of die hoogst waarschijnlijk zijn (want ook wetenschappers maken de fout om optelsommetjes te maken die later dan niet echt blijken te kloppen)....quote:Op donderdag 22 december 2011 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb ook wel moeite met die gedachte..Het is opvallend dat mensen zich geen dingen herinneren die iets toevoegen aan de huidige stand van de wetenschap (over vergane culturen en beschavingen). Het zou een prachtige informatiebron voor archeologen zijn geweest, anders.
Je ziel weet het wel, je onderbewustzijn. Zonder emotioneel gebonden te wezen bij je huidige leven weet het waarom er dingen gebeuren of niet hoeven te gebeuren. Dat is ook het deel wat voort blijft leven, het deel wat heeft bepaald hoe je huidige leven zal verlopen.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dan zou reincarnatie heel zinvol zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je ziel weet het wel, je onderbewustzijn. Zonder emotioneel gebonden te wezen bij je huidige leven weet het waarom er dingen gebeuren of niet hoeven te gebeuren. Dat is ook het deel wat voort blijft leven, het deel wat heeft bepaald hoe je huidige leven zal verlopen.
Of het goed was? Het is altijd goed denk ik, als je kan liefhebben en vergeven, ook of misschien juist jezelf. Dat zijn de belangrijkste doelstellingen denk ik, waar je het verste mee kan komen.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dan zou reincarnatie heel zinvol zijn.
En zou je dat besef dan krijgen vlak voordat je overlijdt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |