abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2011 @ 11:54:02 #101
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105765509
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:53 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Wegen is ook een vorm van waarnemen.
Visueel waarneembaar dan.
The truth was in here.
  maandag 19 december 2011 @ 11:56:48 #102
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_105765597
Ik geloof er niets van dat de ziel gewicht heeft. Een lege batterij weegt toch ook niet minder dan een volle batterij?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_105765696
Ik dacht dat de vraag was "hoe voelt het om dood te gaan?" ipv "wat weegt de ziel?".
  maandag 19 december 2011 @ 12:04:27 #104
38396 mazaru
pi_105765858
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:00 schreef lezzer het volgende:
Ik dacht dat de vraag was "hoe voelt het om dood te gaan?" ipv "wat weegt de ziel?".
Vervelend dat een discussie een draai kan maken he? Kan zomaar gebeuren op een discussieforum. :')
pi_105766003
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 11:56 schreef mazaru het volgende:
Ik geloof er niets van dat de ziel gewicht heeft. Een lege batterij weegt toch ook niet minder dan een volle batterij?
Misschien verdwijnen de alien implantaten bij het sterven ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_105766068
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 12:04 schreef mazaru het volgende:

[..]

Vervelend dat een discussie een draai kan maken he? Kan zomaar gebeuren op een discussieforum. :')
Het is alleen zo'n uitgekauwde discussie. :{
  maandag 19 december 2011 @ 12:14:56 #107
38396 mazaru
pi_105766184
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:11 schreef lezzer het volgende:

[..]

Het is alleen zo'n uitgekauwde discussie. :{
Dan lees je het niet.
pi_105767251
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 12:14 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dan lees je het niet.
:')
pi_105768858
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:00 schreef lezzer het volgende:
Eigenlijk is het wel redelijk ontopic want de ziel is de enige die antwoord kan geven op de vraag "hoe voelt het om dood te gaan?"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 19 december 2011 @ 13:37:29 #110
38396 mazaru
pi_105768895
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Eigenlijk is het wel redelijk ontopic want de ziel is de enige die antwoord kan geven op de vraag "hoe voelt het om dood te gaan?"
Alleen jammer dat de ziel zo'n slecht geheugen heeft.
pi_105769229
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:37 schreef Mishu het volgende:
Dat vraag ik me wel eens af. Wat kan je verwachten als je doodgaat? En is er dan niks meer als je dood bent? Wat heeft het dan voor nut gehad om zoveel te denken en te doen. Uiteindelijk heb je er toch niks aan want je gaat dood.
Ik vermoed dat het doodgaan zelf best een prettige ervaring is, de weg erheen kan meer dan naar zijn, maar het moment van dood zal waarschijnlijk niet onprettig zijn.

Kijk maar naar de BDE's en de wetenschappelijke zoektocht naar wat dat inhoud. We weten inmiddels dat de pijnappelklier dan aardig in bweging komt(figuurlijk natuurlijk ;) ) en dat er wat processen in gang worden gezet die meestal een zeer fijne ervaring neerzetten.
Het idee is dus dat er een systeem is dat in werking treed bij het werkelijke sterven, ik begrijp niet het nut van dat systeem, want het gaat echt om het sterven, niet over de sterfweg makkelijker maken.

Is dat systeem er omdat er wel iets is na de dood, is het gewoon aflsuiten van de computer die nog wat doet om daarna echt niets meer te doen? Ik weet het niet, maar vind het wel intrigerend dat er zo'n systeem is. Hoop dat slimmere mensen haast maken met het uitzoeken zodat ik het misschien ooit eens zal weten ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 19 december 2011 @ 15:42:51 #112
38396 mazaru
pi_105773494
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het doodgaan zelf best een prettige ervaring is, de weg erheen kan meer dan naar zijn, maar het moment van dood zal waarschijnlijk niet onprettig zijn.

Kijk maar naar de BDE's en de wetenschappelijke zoektocht naar wat dat inhoud. We weten inmiddels dat de pijnappelklier dan aardig in bweging komt(figuurlijk natuurlijk ;) ) en dat er wat processen in gang worden gezet die meestal een zeer fijne ervaring neerzetten.
Het idee is dus dat er een systeem is dat in werking treed bij het werkelijke sterven, ik begrijp niet het nut van dat systeem, want het gaat echt om het sterven, niet over de sterfweg makkelijker maken.

Is dat systeem er omdat er wel iets is na de dood, is het gewoon aflsuiten van de computer die nog wat doet om daarna echt niets meer te doen? Ik weet het niet, maar vind het wel intrigerend dat er zo'n systeem is. Hoop dat slimmere mensen haast maken met het uitzoeken zodat ik het misschien ooit eens zal weten ;)
We hebben in het leven één zekerheid gekregen en dat is dat we allemaal ooit zullen weten wat het is om dood te gaan.
Voor de rest is het leven een grote Tombola die alle kanten op kan.
  maandag 19 december 2011 @ 16:40:33 #113
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_105776115
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef mazaru het volgende:

[..]

We hebben in het leven één zekerheid gekregen en dat is dat we allemaal ooit zullen weten wat het is om dood te gaan.
Voor de rest is het leven een grote Tombola die alle kanten op kan.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_105776667
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 13:37 schreef mazaru het volgende:
Alleen jammer dat de ziel zo'n slecht geheugen heeft.
...nee... de ziel heeft niets te maken met ons brein/bewustzijn/denken. De ziel herinnert zich alles maar er is geen link tussen ons bewust brein.
"We are not what we think"
  maandag 19 december 2011 @ 17:08:32 #115
38396 mazaru
pi_105777440
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

...nee... de ziel heeft niets te maken met ons brein/bewustzijn/denken. De ziel herinnert zich alles maar er is geen link tussen ons bewust brein.
"We are not what we think"
_O_
Daarom is het ook zo belangrijk om naar je gevoel te luisteren. Dat komt van je onderbewustzijn af.
pi_105790049
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 17:08 schreef mazaru het volgende:

[..]

_O_
Daarom is het ook zo belangrijk om naar je gevoel te luisteren. Dat komt van je onderbewustzijn af.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt.
Rustig aan.
pi_105906643
Je onderbewustzijn is toch ook je ziel :?
pi_105906750
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:37 schreef Mishu het volgende:

Wat kan je verwachten als je doodgaat?
- Je hoeft niet meer te werken
- Je kunt heel lang uitslapen
- Je hoeft je lichaam niet meer te onderhouden
- Pijn is vermoedelijk verdwenen
- Emoties ook

Kortom, dat je dood gaat.

quote:
En is er dan niks meer als je dood bent?
Ja hoor. Genoeg. Het universum doet gewoon zijn ding, net zoals de tijd voordat je geboren werd en zal dat nog lang, lang na je dood nog steeds doen.

quote:
Wat heeft het dan voor nut gehad om zoveel te denken en te doen. Uiteindelijk heb je er toch niks aan want je gaat dood.
Hoe pieterpeuterig ontzagwekkend gigantisch klein jouw enorme miniscule aanwezigheid ook was in die ontzettend korte tijd, je was er wel. Dus was je aanwezigheid toch van invloed op alles. Wellicht ook nog wel tot ver na je dood. Al denk ik niet dat jouw aanwezigheid ook nog maar iemand zal interesseren over 20 miljard jaar.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_105908848
Ik ken niemand die de dood heeft kunnen navertellen
Er is dus maar 1 manier om er achter te komen TS :D
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_105909740
quote:
12s.gif Op donderdag 22 december 2011 09:23 schreef 1boefje het volgende:
Je onderbewustzijn is toch ook je ziel :?
Je onderbewustzijn is iig de plaatst waar heel erg veel info wordt opgeslagen, wat eerst door de filters van het bewustzijn moet voordat het aan de oppervlakte komt normaliter.
Door op sommige momenten even dat bewustzijn "uit te schakelen" en direct via je onderbewustzijn bezig te gaan kan je veel meer informatie krijgen dan je je bewust van was, maar wat er wel was in het onderbewustzijn ;)

Dit klinkt heel vaag, maar dat valt in de praktijk wel mee. Er komt gewoon een shitload aan info binnen elke dag, veelste veel voor ons bewuste brein om te verwerken. Daarom hebben we allemaal hele dikke filters tussen dat bewustzijn en het onderbewustzijn, waarbij het bewuste brein de dingen pakt die relevant gevonden worden.
Het onderbewustzijn is alle verzamelde data, het bewustzijn is de zoekmachine die je een lijst van gevonden zaken geeft die je hebt aangevraagd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_105916508
Ok, duidelijk.
pi_105916729
En toch weten we het niet. Misschien is dat ook maar beter en blijft het een mysterie dat pas ontrafeld wordt als we sterven.
pi_105917666
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:30 schreef Lavenderr het volgende:
En toch weten we het niet. Misschien is dat ook maar beter en blijft het een mysterie dat pas ontrafeld wordt als we sterven.
Oh, daar is volgens mij best wel onderzoek naar gedaan. Specifieke geuren, temperatuur warm of koud, lichten, pijn, euforie, heerlijke gevoelens, aangenaam, slaperigheid, etc. Van alles overkomt je op het moment zelve. Of dat te wijten is aan hoger gelegen bewustzijn of andere vage shit denk ik niet. Ik vermoed eerder doordat alles uitvalt in je lichaam het lijkt alsof je van alles meemaakt. 100% zeker zullen we het misschien nooit te weten komen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_105917802
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Oh, daar is volgens mij best wel onderzoek naar gedaan. Specifieke geuren, temperatuur warm of koud, lichten, pijn, euforie, heerlijke gevoelens, aangenaam, slaperigheid, etc. Van alles overkomt je op het moment zelve. Of dat te wijten is aan hoger gelegen bewustzijn of andere vage shit denk ik niet. Ik vermoed eerder doordat alles uitvalt in je lichaam het lijkt alsof je van alles meemaakt. 100% zeker zullen we het misschien nooit te weten komen.
100% zeker dat we het wel te weten gaan komen.. alleen is de vraag of we hetgeen we mee maken ook kunnen delen ;)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_105917917
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:59 schreef Boswachtertje het volgende:
100% zeker dat we het wel te weten gaan komen.. alleen is de vraag of we hetgeen we mee maken ook kunnen delen ;)
Mijn nederige excuses. U heeft volledig gelijk. Ik refereerde naar degenen die nog leven. Die zullen wellicht nooit te weten komen wat de stervende meemaakte. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')