abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:37:51 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105407021
Dat vraag ik me wel eens af. Wat kan je verwachten als je doodgaat? En is er dan niks meer als je dood bent? Wat heeft het dan voor nut gehad om zoveel te denken en te doen. Uiteindelijk heb je er toch niks aan want je gaat dood.
pi_105407039
heb je ooit een dood iemand horen praten? Dus wat er is na de dood en hoe het gaat kan niemand je vertellen.
pi_105407111
Ik ben zelf erg benieuwd. Ik geniet lekker van mn leven, maar als het mn tijd wordt zal ik een bak popcorn erbij pakken zeg maar.
  zaterdag 10 december 2011 @ 04:27:06 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105407240
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:50 schreef JoepdeFarizeeer het volgende:
Ik heb een broertje dood aan TS en zijn retorische topic
Haar. En confronterend he? ;)

Hihi, dat was weer retorisch :o
pi_105407587
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:37 schreef Mishu het volgende:
Dat vraag ik me wel eens af. Wat kan je verwachten als je doodgaat? En is er dan niks meer als je dood bent? Wat heeft het dan voor nut gehad om zoveel te denken en te doen. Uiteindelijk heb je er toch niks aan want je gaat dood.
Als ik je OP zo lees lijk je me iemand die zich wel zou kunnen vinden in de non-dualiteitsleer.
Bekijk eens wat filmpjes van Adyashanti op YT.
In mijn visie is doodgaan niks meer dan het doodgaan van je persoonlijke verhaal en het opgaan in het grote geheel.
pi_105408448
Er blijft in ieder geval niet veel meer over, dus geniet er nog maar even van.
ADHD-C
pi_105410512
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 08:11 schreef DeZoektocht het volgende:
Als ik je OP zo lees lijk je me iemand die zich wel zou kunnen vinden in de non-dualiteitsleer.
Bekijk eens wat filmpjes van Adyashanti op YT.
In mijn visie is doodgaan niks meer dan het doodgaan van je persoonlijke verhaal en het opgaan in het grote geheel.
Interessante visie.. denk dat ik er ongeveer hetzelfde over denk :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:09:17 #8
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_105410527
Hoe kunnen wij dit weten?
pi_105411306
De dood is eigenlijk niets ernstigs, maar iets moois voor iemand die goed heeft geleefd. Een begin van het eeuwige leven.

Hier vertelt nazaat van de profeet Mohammed Adnan Oktar (Harun Yahya) over de dood. Zeer interessant filmpje met Nederlandse ondertiteling.

zaterdag 10 december 2011 @ 12:47:17 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105411523
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:40 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
De dood is eigenlijk niets ernstigs, maar iets moois voor iemand die goed heeft geleefd. Een begin van het eeuwige leven.

Hier vertelt nazaat van de profeet Mohammed Adnan Oktar (Harun Yahya) over de dood. Zeer interessant filmpje met Nederlandse ondertiteling.

Boeiende man in ieder geval.
The truth was in here.
pi_105411853
De ego toont vaak de neiging om verantwoordelijkheden en schulden op anderen te schuiven. Wanneer iemand die zijn lagere zelf volgt ongemakken en moeilijkheden tegenkomt, denkt hij steeds dat de fout bij anderen ligt. Bij onenigheden op de werkvloer, tussen vrienden, binnen het gezin, dus bij alle conversaties tussen mensen, wordt steeds geloofd dat het probleem veroorzaakt werd door de tegenpartij. Het lagere zelf kan de mens doen denken dat hij eigenlijk zeer goede bedoelingen had en dat hem onrecht aangedaan is. Als iemand daarnaar luistert, kan hij zichzelf steeds bedriegen. Zodoende gelooft hij dat hij nooit begrepen wordt en dat hij zijn gedachten en bedoelingen niet kan uitdrukken, maar is hij zich niet bewust van zijn eigen gebreken en fouten. Daarom heeft hij ook niet de mogelijkheid om ze te verbeteren en weg te werken.

Iemand die zichzelf heeft laten geloven dat hem onrecht aangedaan is en dat kwesties steeds andere verantwoordelijken hebben, bekijkt en beoordeelt de gebeurtenissen ook op een zeer oppervlakkige manier. Bovendien kan hij vaak impulsief, irrationeel en emotioneel gedrag vertonen dat strijdig is met de moraliteit van de Koran. Omdat hij zijn eigen toestand niet rationeel en logisch kan inschatten, kan hij ook de anderen en de mensen om hem heen zwartmaken voor onbenulligheden. Hij is in een gemoedstoestand die zowel voor hem als voor zijn omgeving schadelijk is. Voor iemand die steeds de anderen beschuldigt, niet logisch kan denken, geloofd heeft dat hij steeds het slachtoffer is en daar ziekelijk mee voortgaat, is het onmogelijk om de mensen in zijn omgeving positief, aardig en met liefde te benaderen en dit hartstochtelijk te laten aanvoelen. Zelfs wanneer iemand met een dergelijke manier van denken niet spreekt, zal zijn aanwezigheid zijn omgeving negatief beīnvloeden.

Als een mens de Koranische moraliteit niet helemaal beleeft en geen diep geloof heeft, kan hij zonder reden het gevoel krijgen dat hij steeds lang zal leven. Ondanks dat hij rond hem steeds honderden voorbeelden ziet die te maken hebben met de dood, bestaan er -in overeenstemming met het geheim achter onze beproevingen- eveneens talloze details rond hem die hem dit duidelijk feit kunnen doen vergeten en hem kunnen aanzetten tot achteloosheid. Maar de wereld is door Allah geschapen met voor elk individu apart een lot. Dat er voorbeelden bestaan van lange levens betekent niet dat iedereen lang zal leven. Iedereen heeft een ander lot. Iedereen heeft dezelfde eindbestemming. Iedereen zal terugkeren tot onze Eerbiedwaardige Heer Die de Eerste en de Laatste, de Eigenaar van het leven en de Zelfbestaande is. Iedereen wordt onafhankelijk van de anderen beproefd met wat speciaal in zijn lot vastgelegd is. Daarom mogen mensen hun goede wil niet opgeven met simpele voorwendsels zoals “Het was steeds ik die het goed bedoelde, ik was steeds gematigd, geduldig en zelfopoffernd, nu moeten de anderen dat maar doen.” Een moslim relativeert in alle omstandigheden voor Allah en is steeds geduldig voor Hem. Dit doet hij met opwinding en plezier en hij doet geen toegevingen in verband met de schone moraliteit. Hij neemt steeds de houding aan waarmee hij het welbehagen van Allah kan verdienen. Hij vergeet niet dat hij op zijn eentje bij Allah zal terechtkomen, alleen zal rekenschap afleggen en dat hij zijn rekenschap met niemand zal kunnen delen. Niemand zal zijn zonden op zich nemen. Of niemand zal meebeloond worden voor zijn daden die hij enkel voor Allah verrichtte. Enkel hijzelf zal volgens zijn intenties verantwoordelijk gesteld worden voor wat hij deed.

Geen lastdragende kan de last van een ander dragen en indien een zwaarbelaste (een ander) roept tot (verlichting van) zijn last, zal er niets van kunnen worden overgenomen, zelfs al is hij een bloedverwant; jij kunt hen slechts waarschuwen, zij die hun Heer in het verborgene vrezen en het gebed onderhouden. En wie zich reinigt, reinigt zich alleen in zijn eigen belang en tot Allah is de terugkeer. (Soera Faatir, 18)

Daarnaast moet de mens niet geneigd zijn om zijn eigen rechtvaardigheid zelf op te maken, maar moet hij gericht zijn om zich over te geven aan de rechtvaardigheid van Allah. Mensen die denken dat de gebeurtenissen ver van Allahs oordeel (Allah is verheven) en toevallig ontwikkelen, vertonen de neiging om een eigen vorm van rechtvaardigheid te realiseren. Dit toont eigenlijk de toestand van achteloosheid aan waarin die persoon verkeert. Een dergelijke persoon is ver van bezinning en de islamitische moraliteit. Bezinning en bewustwording van het lot vereist een totaal vertrouwen in en overgave aan Allah. Anders lijdt de mens een rampzalig leven en verandert hij in een waardeloze entiteit. Hij vergeet dat hij beproefd wordt, beseft en realiseert zich niet dat hij getest wordt om in het Hiernamaals het Paradijs te verdienen, krijgt een impulsief en onverstandig karakter, weet liefde, trouw en loyaliteit niet te waarderen en verliest zowat al zijn menselijke eigenschappen.

Want het gebrek aan bezinning zet de mens enkel aan tot denkwijzen die het product zijn van het zelfzuchtig ego. Het laat afstand nemen van rechtvaardigheid. Het kan ervoor zorgen dat mensen overwonnen worden door hun woede, anderen onrecht aandoen, een kleinigheidje uitvergroten en van een gemakkelijk op te lossen kwestie een belangrijk probleem maken. Wanneer een mens moeilijkheden meemaakt, kan zijn ego er ineens voor zorgen dat zijn impulsieve gevoelens naar boven komen. Het ego kan neigingen hebben om meteen kwaad te worden, woedende uitspraken te maken, verdriet te hebben en discussies aan te gaan. Het ego dat aan de kant van de satan staat, belet dat de mens verstandig nadenkt.
Maar het zuivere geweten, verstand en Godsvrees laten bij de mens een prachtig controlesysteem tot stand komen. Dat het ego dergelijke gevoelens opwekt, betekent niet dat men ze moet gehoorzamen. De verschillen tussen iemand met en iemand zonder Godsvrees, komen bij deze momenten tot uiting. Allah openbaart in het 134ste vers van de Soera el-Imraan het volgende: Zij die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij die hun woede onderdrukken en mensen vergeven; Allah heeft hen die goed doen lief.

Een gelovige handelt vanwege zijn Godsvrees verstandig. Een moslim houdt afstand van deze valstrikken van het ego die hem zouden vervuilen. Hij denkt even na en kiest direct voor het goede en het juiste. Want het tegendeel heeft noch materiële, noch spirituele opbrengsten. Het volgen van het ego veroorzaakt zowel in het Hiernamaals als op aarde enkel verlies. Iemand die echter nadenkt en bezint over het lot en handelt volgens de moraliteit van de Koran, wordt spiritueel steeds beter. Zijn geloof groeit en groeit.

Niemand mag vergeten dat iedereen verantwoordelijk zal gesteld worden voor wat hij gedaan heeft. De achteloze gedragingen van mensen die men tegenkomt, kunnen helemaal geen voorwendsel zijn om zich daarbij aan te sluiten. Men kiest helemaal zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door WorldPeaceLeader op 10-12-2011 13:33:09 ]
pi_105412135
Hierboven heb ik wat stukjes geplaatst over de dood vanuit mijn geloofsperspectief, dat is in dit geval de Islam. Het is echter jammer dat men bij het horen over dit geloof gelijk denkt aan onderdrukking, fundamentalisme en nog meer negatieve dingen.

Dit zijn echter verzinselen van de zogenaamde bekrompen fundamentalisten. Zij vertegenwoordigen in GEEN ENKEL OPZICHT de Islam. Sterker nog zij zijn de grootste vijand van de islam, hieronder een filmpje met Nederlandse ondertiteling waarin afstammeling van de profeet Mohammed (Adnan Oktar) vertelt over deze bekrompenheid en fanatisme.

Men moet ook nooit vergeten dat de zoons van de profeet Mohammed ook door onnadenkende fundamentalisten zijn omgebracht, deze fundamentalisten waren ook tegen de profeet.

pi_105412436
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:08 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Hierboven heb ik wat stukjes geplaatst over de dood vanuit mijn geloofsperspectief, dat is in dit geval de Islam. Het is echter jammer dat men bij het horen over dit geloof gelijk denkt aan onderdrukking, fundamentalisme en nog meer negatieve dingen.

Dit zijn echter verzinselen van de zogenaamde bekrompen fundamentalisten. Zij vertegenwoordigen in GEEN ENKEL OPZICHT de Islam. Sterker nog zij zijn de grootste vijand van de islam, hieronder een filmpje met Nederlandse ondertiteling waarin afstammeling van de profeet Mohammed (Adnan Oktar) vertelt over deze bekrompenheid en fanatisme.

Men moet ook nooit vergeten dat de zoons van de profeet Mohammed ook door onnadenkende fundamentalisten zijn omgebracht, deze fundamentalisten waren ook tegen de profeet.

Mooi uitgelegd WorldPeace ^O^

Doe ik deze omdat liefde misschien wel het allerbelangrijkste is
pi_105412682
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mooi uitgelegd WorldPeace ^O^

Doe ik deze omdat liefde misschien wel het allerbelangrijkste is
1 van mijn favoriete nummers. ^O^
pi_105412817
Er zijn verschillende manieren voor.
Zo veel pijn dat het op zwart gaat, zo zwak dat het op zwart gaat, in je slaap op zwart gaan, gedachten die steeds langzamer gaan als een film die langzaam stopt en dan op zwart gaan...
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:09:04 #16
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_105414159
Ik, als heiden, zie de dood als een natuurlijk onderdeel van het rad. Ja, die kan gewelddadig zijn, te vroeg komen, misschien zelfs te laat. Soms gaat er pijn bij gepaard, soms niet, maar ja wat wil je. 't Blijft je fysieke lichaam dat sterft.

Sterven, op een 'religieuze' (yuck) manier bekeken, is voor mij een kans mezelf te tonen aan mijn goden, wat toch van een iets andere aard is dan hoe Ali er over denkt met z'n overgave aan Allah. ( O-) Alle respect voor je geloofsbeeld Ali, maar als ik met zo'n onderdanigheid bij mijn goden aankom, schoppen ze me hoogstpersoonlijk met een boogje terug naar midgaard om het nog eens te proberen :D ).
Wat er gebeurt als ik mijn goden onder ogen kom? Geen idee. Misschien mag ik terug voor nog een wenteling op het rad. Misschien verkiest Donar, mijn huisgod, mij waardig en sterk genoeg om in zijn hal plaats te mogen nemen. Misschien verkiest de Alvader zelf mij wel, en behaal ik de hoogste eer, plaats mogen nemen tussen de einherjar. Walhalla. :) Ik heb geen erfzonde, ik ben niks verschuldigd aan de goden. Ik en ik alleen bepaal wat mij wacht, door mijn daden en de naam die ik verwerf. Misschien maak ik indruk op mijn goden, misschien niet. Maar het sterven zelf? Tja, dat hoort er nou eenmaal bij.

Speciaal voor de heidenen onder ons, en iets minder lieflijk dan Lenny ( :P )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_105414619
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:09 schreef Yogaflame het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien minder lieflijk, maar wel prachtig en sterk .
pi_105414653
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien minder lieflijk, maar wel prachtig en sterk .
^O^ Mooi rijmpje
Rustig aan.
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:21:07 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105417946
Minder pijnlijk dan geboren worden.
The truth was in here.
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:25:22 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105418084
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:21 schreef Bastard het volgende:
Minder pijnlijk dan geboren worden.
Ja maar daar ben je je niet bewust bij.
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:26:55 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105418128
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Leef je nog mishu? Je klinkt wat suicidaal.
Ja ik leef en ik ben niet suicidaal :P
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:29:03 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105418196
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:25 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja maar daar ben je je niet bewust bij.
Bij de dood misschien ook wel niet ;)
The truth was in here.
pi_105418253
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:26 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja ik leef en ik ben niet suicidaal :P
Maar als je zegt dat het allemaal toch geen nut heeft....
Hoezo is zelfvermaak niet nuttig? Trots op jezelf zijn en op wat je doet, een fijn leven leiden... Dat heeft toch juist wel nut?
Rustig aan.
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:31:35 #24
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105418272
Volgens mij wel, volgens mij slaan mensen 'doodsangsten' uit voor het moment dat ze doodgaan. Je hebt toch een ingebakken wil om te leven.
  zaterdag 10 december 2011 @ 17:05:38 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105419201
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:31 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij wel, volgens mij slaan mensen 'doodsangsten' uit voor het moment dat ze doodgaan. Je hebt toch een ingebakken wil om te leven.
Welnee, je kan ook tevreden heengaan hoor.
Jij staat helemaal in het leven en hebt nog zoveel gepland staan, doelen te behalen maar oudere mensen kunnen soms heel vredig heengaan. Ja zelfs al jaren op de dood zitten wachten.
The truth was in here.
pi_105436574
Topic opgeschoond. Reageer normaal of reageer niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_105443309
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Topic opgeschoond. Reageer normaal of reageer niet.
Zeggen dat het niet geld als je depressief bent is niet normaal reageren? :?
Rustig aan.
  zondag 11 december 2011 @ 04:30:18 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105443399
Nou ben ik benieuwd wat voor reacties er dan waren.. Had ze nog niet gelezen.
pi_105467743
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 04:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zeggen dat het niet geld als je depressief bent is niet normaal reageren? :?
Depressiviteit heeft toch niets te maken met hoe het moment van doodgaan voelt?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_105467761
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Depressiviteit heeft toch niets te maken met hoe het moment van doodgaan voelt?
En toch is het normaal reageren.
Rustig aan.
pi_105468180
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En toch is het normaal reageren.
Misschien heb je het niet zo bedoeld dan, ik heb de reacties welke op trollers leken collectief verwijderd, incl die van jou ook al heb je dat dan niet zo bedoeld. Plaats hem gerust nog eens als je denkt dat het iets bijdraagt aan de discussie.

Maar opmerkingen over 'leef je nog' en 'suicidaal' horen hier in ieder geval niet thuis.
pi_105544530
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:09 schreef Yogaflame het volgende:
Ik, als heiden, zie de dood als een natuurlijk onderdeel van het rad. Ja, die kan gewelddadig zijn, te vroeg komen, misschien zelfs te laat. Soms gaat er pijn bij gepaard, soms niet, maar ja wat wil je. 't Blijft je fysieke lichaam dat sterft.

Sterven, op een 'religieuze' (yuck) manier bekeken, is voor mij een kans mezelf te tonen aan mijn goden, wat toch van een iets andere aard is dan hoe Ali er over denkt met z'n overgave aan Allah. ( O-) Alle respect voor je geloofsbeeld Ali, maar als ik met zo'n onderdanigheid bij mijn goden aankom, schoppen ze me hoogstpersoonlijk met een boogje terug naar midgaard om het nog eens te proberen :D ).
Wat er gebeurt als ik mijn goden onder ogen kom? Geen idee. Misschien mag ik terug voor nog een wenteling op het rad. Misschien verkiest Donar, mijn huisgod, mij waardig en sterk genoeg om in zijn hal plaats te mogen nemen. Misschien verkiest de Alvader zelf mij wel, en behaal ik de hoogste eer, plaats mogen nemen tussen de einherjar. Walhalla. :) Ik heb geen erfzonde, ik ben niks verschuldigd aan de goden. Ik en ik alleen bepaal wat mij wacht, door mijn daden en de naam die ik verwerf. Misschien maak ik indruk op mijn goden, misschien niet. Maar het sterven zelf? Tja, dat hoort er nou eenmaal bij.

SPOILER
Mooi verwoordt.. ^O^
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2011 @ 22:18:46 #33
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105635483
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:31 schreef Mishu het volgende:
en dat geloof ik dus niet.
ik geloof in doodsangst, maar voordat de dood intreedt zal er vrede zijn met het lot, hoe kort voor de dood ook.
pi_105637645
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:18 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en dat geloof ik dus niet.
ik geloof in doodsangst, maar voordat de dood intreedt zal er vrede zijn met het lot, hoe kort voor de dood ook.
Ik weet niet hoe je dood moet gaan.... Maar ik denk dat als je bewustzijn wegvalt.. dat dat een erg vredig gevoel moet zijn.
Rustig aan.
pi_105638272
Ben niet perse bang voor de dood, wel voor de ellende die eraan vooraf kan gaan. 10 jaar als kasplant in een ziekenhuisbed ofzo :r
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_105639459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:00 schreef kingtoppie het volgende:
Ik weet niet hoe je dood moet gaan.... Maar ik denk dat als je bewustzijn wegvalt.. dat dat een erg vredig gevoel moet zijn.
Hoe kan dat zonder bewustzijn? :)
Bedoel je misschien eerder bewustzijn van je lichaam, ik en ego? Dat dat wegvalt?
(wil je overigens niets in de mond leggen, dus corrigeer waar nodig! :))
pi_105639712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:36 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Hoe kan dat zonder bewustzijn? :)
Bedoel je misschien eerder bewustzijn van je lichaam, ik en ego? Dat dat wegvalt?
(wil je overigens niets in de mond leggen, dus corrigeer waar nodig! :))
Nee dat je bewustzijn wegvalt... Ik denk niet dat dat in 1 klap weg is als je in een bepaalde roes komt.. Als iemand bijvoorbeeld in een ziektebed ligt dan zegt hij / zij ook heel vaak de laatste woorden en daarna duurt het 2 tellen en dan is er gelijk een hartstilstand... Die 2 tellen zegmaar.
Rustig aan.
pi_105639903
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:41 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee dat je bewustzijn wegvalt... Ik denk niet dat dat in 1 klap weg is als je in een bepaalde roes komt.. Als iemand bijvoorbeeld in een ziektebed ligt dan zegt hij / zij ook heel vaak de laatste woorden en daarna duurt het 2 tellen en dan is er gelijk een hartstilstand... Die 2 tellen zegmaar.
ah oke.. omdat je het hebt over een vredig gevoel vroeg ik me dat af..

wat betreft de laatste woorden.. wie weet toch een soort keuzemoment om toch nog je zegje te doen.. dat je lichaam het sterven even uitstelt, opdat je nog even je zegje kan doen.. kweenie.. maar ik denk wel dat er veel meer is dan we weten... bv qua bewustzijn (maar dan zie ik het dus anders dan jou ;))
pi_105640022
Ik denk dat de geest en het lichaam zeker wel als afzonderlijk gezien mogen worden... Als jij je best doet om wakker te blijven dan zullen je hersens minder snel ''uitschakelen'' Daar ben ik van overtuigd... Als je in je buik geschoten wordt zal je dus ook moeten vechten om niet weg te vallen, ik denk dat je je overlevingskans mee vergroot.
Rustig aan.
pi_105641305
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:48 schreef kingtoppie het volgende:
Ik denk dat de geest en het lichaam zeker wel als afzonderlijk gezien mogen worden... Als jij je best doet om wakker te blijven dan zullen je hersens minder snel ''uitschakelen'' Daar ben ik van overtuigd... Als je in je buik geschoten wordt zal je dus ook moeten vechten om niet weg te vallen, ik denk dat je je overlevingskans mee vergroot.
dat is duidelijk idd..

vind de ideeën over een nog subtielere laag (dus buiten het lichaam) van het bewustzijn wel interessant. Maar op een bepaald moment kom je op gedachten/denkbeelden uit die niet meer te verklaren zijn op rationeel gebied... en dan wordt het lastig. IIg bedankt voor je reactie :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:11:02 #41
360589 1boefje
I love pk's!
pi_105649762
Ik denk dat je na je dood gewoon niks meer voelt, je leeft tenslotte niks meer. Je energie zal overgaan in een groter geheel waarin je geen individu meer bent. Misschien is het juist een verrijking om een deel te zijn van een groter geheel?
En je omhulsel zal opgaan in de aarde, waar we volgens vele religies ook uitgetrokken zijn.
Ik heb wel een mooi boek van Mineke Schipper, in het begin was er niemand.
Daaruit blijkt dat elke stam, volk of geloof heel veel overeenkomsten heeft. Niet alleen het ontstaan van jezelf, maar ook wat er na het leven gebeurd.
Reincarnatie kan misschien, maar dan kan ik niet verklaren waarom er zoveel zielen zijn bijgekomen, dan zou het aantal mensen gelijk moeten blijven.
Vind het wel een interessant onderwerp, maar vind het soms te eng om er over te blijven nadenken!
pi_105690447
1boefje,
Als er zielen bijkomen en reincarnatie bestaat dan zou het aantal mensen niet gelijk moeten blijven maar moeten stijgen...? Ik snap je redenatie niet.
Rustig aan.
pi_105691122
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:24 schreef kingtoppie het volgende:
1boefje,
Als er zielen bijkomen en reincarnatie bestaat dan zou het aantal mensen niet gelijk moeten blijven maar moeten stijgen...? Ik snap je redenatie niet.
Als je ervan uitgaat dat er alleen leven op aarde is wel. En als je ervan uitgaat dat het aantal zielen gelijk is aan het aantal mensen op aarde.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:48:53 #44
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_105691185
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:37 schreef Mishu het volgende:
ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met egodeath als je trip (lsd bv). Dat je sowieso los van je lichaam bent en dat je ook niet meer het besef hebt dat je bestaat of als individu bestaat.

ja hoe voelt dat. heel raar want als je het besef hebt dat je egodeath bent is het alweer voorbij :p
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_105691854
Voorlopige conclusie: we weten het niet. We zullen het pas merken als we het zelf ervaren.
pi_105696237
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
Voorlopige conclusie: we weten het niet. We zullen het pas merken als we het zelf ervaren.
Edit : Niet persoonlijk worden

[ Bericht 8% gewijzigd door Summers op 17-12-2011 19:15:45 ]
pi_105696331
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:50 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Wil jij het niet alvast ervaren en hier zo lang als het gaat posten? Met je conclusie.
:?
pi_105696461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja kom op zeg wat een post. Dat kun je toch niet maken.
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:07:07 #49
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_105696701
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:58 schreef b4kl4p het volgende:
Ja kom op zeg wat een post. Dat kun je toch niet maken.

Je hebt het nu tegen jezelf, hoop ik ?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_105696831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:07 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je hebt het nu tegen jezelf, hoop ik ?
Nee natuurlijk niet, wie haalt het in zijn bolle kop om conclusies te trekken in TRU. Daar kan ik me nou echt boos om maken.
Edit : niet schelden of persoonlijk worden

[ Bericht 3% gewijzigd door Summers op 17-12-2011 19:14:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')