Zeggen dat het niet geld als je depressief bent is niet normaal reageren?quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Topic opgeschoond. Reageer normaal of reageer niet.
Depressiviteit heeft toch niets te maken met hoe het moment van doodgaan voelt?quote:Op zondag 11 december 2011 04:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zeggen dat het niet geld als je depressief bent is niet normaal reageren?
En toch is het normaal reageren.quote:Op zondag 11 december 2011 20:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Depressiviteit heeft toch niets te maken met hoe het moment van doodgaan voelt?
Misschien heb je het niet zo bedoeld dan, ik heb de reacties welke op trollers leken collectief verwijderd, incl die van jou ook al heb je dat dan niet zo bedoeld. Plaats hem gerust nog eens als je denkt dat het iets bijdraagt aan de discussie.quote:Op zondag 11 december 2011 20:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En toch is het normaal reageren.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:09 schreef Yogaflame het volgende:
Ik, als heiden, zie de dood als een natuurlijk onderdeel van het rad. Ja, die kan gewelddadig zijn, te vroeg komen, misschien zelfs te laat. Soms gaat er pijn bij gepaard, soms niet, maar ja wat wil je. 't Blijft je fysieke lichaam dat sterft.
Sterven, op een 'religieuze' (yuck) manier bekeken, is voor mij een kans mezelf te tonen aan mijn goden, wat toch van een iets andere aard is dan hoe Ali er over denkt met z'n overgave aan Allah. (Alle respect voor je geloofsbeeld Ali, maar als ik met zo'n onderdanigheid bij mijn goden aankom, schoppen ze me hoogstpersoonlijk met een boogje terug naar midgaard om het nog eens te proberen
).
Wat er gebeurt als ik mijn goden onder ogen kom? Geen idee. Misschien mag ik terug voor nog een wenteling op het rad. Misschien verkiest Donar, mijn huisgod, mij waardig en sterk genoeg om in zijn hal plaats te mogen nemen. Misschien verkiest de Alvader zelf mij wel, en behaal ik de hoogste eer, plaats mogen nemen tussen de einherjar. Walhalla.Ik heb geen erfzonde, ik ben niks verschuldigd aan de goden. Ik en ik alleen bepaal wat mij wacht, door mijn daden en de naam die ik verwerf. Misschien maak ik indruk op mijn goden, misschien niet. Maar het sterven zelf? Tja, dat hoort er nou eenmaal bij.
Speciaal voor de heidenen onder ons, en iets minder lieflijk dan Lenny ()
Mooi verwoordt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en dat geloof ik dus niet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:31 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij wel, volgens mij slaan mensen 'doodsangsten' uit voor het moment dat ze doodgaan. Je hebt toch een ingebakken wil om te leven.
Ik weet niet hoe je dood moet gaan.... Maar ik denk dat als je bewustzijn wegvalt.. dat dat een erg vredig gevoel moet zijn.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:18 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en dat geloof ik dus niet.
ik geloof in doodsangst, maar voordat de dood intreedt zal er vrede zijn met het lot, hoe kort voor de dood ook.
Hoe kan dat zonder bewustzijn?quote:Op donderdag 15 december 2011 23:00 schreef kingtoppie het volgende:
Ik weet niet hoe je dood moet gaan.... Maar ik denk dat als je bewustzijn wegvalt.. dat dat een erg vredig gevoel moet zijn.
Nee dat je bewustzijn wegvalt... Ik denk niet dat dat in 1 klap weg is als je in een bepaalde roes komt.. Als iemand bijvoorbeeld in een ziektebed ligt dan zegt hij / zij ook heel vaak de laatste woorden en daarna duurt het 2 tellen en dan is er gelijk een hartstilstand... Die 2 tellen zegmaar.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:36 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Hoe kan dat zonder bewustzijn?
Bedoel je misschien eerder bewustzijn van je lichaam, ik en ego? Dat dat wegvalt?
(wil je overigens niets in de mond leggen, dus corrigeer waar nodig!)
ah oke.. omdat je het hebt over een vredig gevoel vroeg ik me dat af..quote:Op donderdag 15 december 2011 23:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee dat je bewustzijn wegvalt... Ik denk niet dat dat in 1 klap weg is als je in een bepaalde roes komt.. Als iemand bijvoorbeeld in een ziektebed ligt dan zegt hij / zij ook heel vaak de laatste woorden en daarna duurt het 2 tellen en dan is er gelijk een hartstilstand... Die 2 tellen zegmaar.
dat is duidelijk idd..quote:Op donderdag 15 december 2011 23:48 schreef kingtoppie het volgende:
Ik denk dat de geest en het lichaam zeker wel als afzonderlijk gezien mogen worden... Als jij je best doet om wakker te blijven dan zullen je hersens minder snel ''uitschakelen'' Daar ben ik van overtuigd... Als je in je buik geschoten wordt zal je dus ook moeten vechten om niet weg te vallen, ik denk dat je je overlevingskans mee vergroot.
Als je ervan uitgaat dat er alleen leven op aarde is wel. En als je ervan uitgaat dat het aantal zielen gelijk is aan het aantal mensen op aarde.quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:24 schreef kingtoppie het volgende:
1boefje,
Als er zielen bijkomen en reincarnatie bestaat dan zou het aantal mensen niet gelijk moeten blijven maar moeten stijgen...? Ik snap je redenatie niet.
ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met egodeath als je trip (lsd bv). Dat je sowieso los van je lichaam bent en dat je ook niet meer het besef hebt dat je bestaat of als individu bestaat.quote:Op zaterdag 10 december 2011 03:37 schreef Mishu het volgende:
Dat vraag ik me wel eens af. Wat kan je verwachten als je doodgaat? En is er dan niks meer als je dood bent? Wat heeft het dan voor nut gehad om zoveel te denken en te doen. Uiteindelijk heb je er toch niks aan want je gaat dood.
Edit : Niet persoonlijk wordenquote:Op zaterdag 17 december 2011 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
Voorlopige conclusie: we weten het niet. We zullen het pas merken als we het zelf ervaren.
quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:50 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wil jij het niet alvast ervaren en hier zo lang als het gaat posten? Met je conclusie.
quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:58 schreef b4kl4p het volgende:
Ja kom op zeg wat een post. Dat kun je toch niet maken.
Nee natuurlijk niet, wie haalt het in zijn bolle kop om conclusies te trekken in TRU. Daar kan ik me nou echt boos om maken.quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:07 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Je hebt het nu tegen jezelf, hoop ik ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |