abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105956570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat nu als je iemand ziet die jouw kind echt kwaad wil doen, is het dan slecht om te doden om jouw kind te redden?
Is het dan niet juist erg handig als je dan en daar leert om net als moeder natuur te zijn, een wrekende godin?
Ze zeggen toch dat je jezelf beoordeeld? Dan kun je ervan uitgaan dat noodweer niet hetzelfde weegt als moord..
pi_105956870
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:09 schreef Cavalinho het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat die herinneringen er niet zijn? Ze worden alleen niet voor waar aangenomen omdat ze niet aantoonbaar zijn!!! De wetenschap neemt nl alleen dingen aan die ze kunnen bewijzen of die hoogst waarschijnlijk zijn (want ook wetenschappers maken de fout om optelsommetjes te maken die later dan niet echt blijken te kloppen)....
Als ik aan kom met eh, de mayas leefden van pindas en ze kunnen geen resten vinden die daar op wijzen, heeft zo'n uitspraak van 1 persoon geen waarde...
Het is ook niet makkelijk om info los te krijgen die relevant is voor de wereld, want het gaat om relevantie voor die specifiek ziel, he.

En ja, ik geloof dat wijzen (en hoe wijzer hoe stiller...) vele malen gereincarneerd zijn en onbezonnen mensen verse maak.

Het is idd. het probleem dat het niet aantoonbaar is. Mensen onder hypnose die zich vorige levens kunnen herinneren zeggen vaak niets dat geverifieerd kan worden. Je zou denken dat ze moeten kunnen zeggen waarvoor allerlei antieke gebruiksvoorwerpen gediend moeten hebben, of kennis van een uitgestorven taal. Dat is allemaal niet aan de orde.
dus dat spreekt niet echt voor de reincarnatie-theorie.
  vrijdag 23 december 2011 @ 11:46:34 #178
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_105956890
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze zeggen toch dat je jezelf beoordeeld? Dan kun je ervan uitgaan dat noodweer niet hetzelfde weegt als moord..
Hier sluit ik me bij aan. :Y
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_105957143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:22 schreef Cavalinho het volgende:
Pfff, dit komt heel dichtbij, ik ben dus van peuter tot 16 misbruikt...
Ik weet niet of dit gekozen is of voorbestemming was. Ik weet wel dat ik nu groei tot een waardevol persoon die anders was geweest als het me niet was overkomen...
Ik weet niet hoe de balans van mijn leven is als ik 100 ben. Dan zijn 12-14 jaren ellende in het prille begin niet zoveel. Ik denk dat het belangrijker is om in te vullen wat je wel in de hand hebt dan blijven hangen in wat je niet in de hand had.
(En alleen door vergeven kun je verder).
Als ik of een ander de daders ga(at) vermoorden, wordt ik daar geen betere ziel van...Dat is dus een nutteloze daad.

Overigens bestaat de theorie dat als je zelfmoord pleegt, je in elk geval terugmoet naar gelijksoortige omstandigheden omdat je dan niet "je taak" hebt afgemaakt/test doorstaan.
Ik vind 12-14 jaar erg veel en heb groot respect voor je dat je dat ontvochten bent en uitgroeid tot een meer dan waardevol persoon.
Er is veel kracht voor nodig om zelfs maar te denken aan vergeving, er is veel kracht voor nodig om erover te praten zoals jij nu doet, wees dus maar trots op jezelf.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_105957207
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer aan te geven dat dingen vaak niet zo zwart/wit zijn en dat wij helemaal niet weten hoe het dan zit met dat hiernamaals en de ziel.
Het is vrinj logisch dat wij onze menselijke waarden erop los laten, maar of dat ook terrecht is?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_105957326
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is idd. het probleem dat het niet aantoonbaar is. Mensen onder hypnose die zich vorige levens kunnen herinneren zeggen vaak niets dat geverifieerd kan worden. Je zou denken dat ze moeten kunnen zeggen waarvoor allerlei antieke gebruiksvoorwerpen gediend moeten hebben, of kennis van een uitgestorven taal. Dat is allemaal niet aan de orde.
dus dat spreekt niet echt voor de reincarnatie-theorie.
Hypnose ken ik een beetje en vind ik een hele lastige hierbij.
Je roept namelijk gewoon beelden, gevoelens, geluiden op, de vraag is gaat dat bij regressie naar een vorig leven echt over een vorig leven, of schep je eigen beelden bij een gevoel?

Als ik verder naar therapeutische hypnose kijk dan gaat het helemaal niet over of iets echt zo gebeurd is, het gaat enkel over hoe je bepaalde gevoelens en gedachten weer op een rijtje kan krijgen, er worden beelden opgebouwd die niets te maken hebben met wat er is gebeurd, soms wordt er wel gebruik gemaakt van herinneringen, maar dan wel zoals ze in het hoofd van dat persoon zitten.
pi_105957748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Reincarnatie, dat vind ik zo'n moeilijk begrip.
Ik bedoel: hoe kun je leren van eventuele fouten die je in een vorig leven gemaakt hebt, als je niet weet dát je gereincarneerd bent.
Het idee vind ik wel mooi, dat je nog iets goed kunt maken , maar wat is de zin als je zelf niet eens weet dat je als een soort boetedoening nog eens pakweg 70 jaar op deze aarde mag vertoeven. Of moet vertoeven.
Dat niet alleen, maar er is geen goede (wiskundige) balans tussen het aantal zielen, het aantal mensen dat dood is en de mensen die geboren worden. Er komen steeds meer mensen bij en het duurt langer voordat ze doodgaan.

Logischerwijs betekent dit dat het doorgeven van de ziel naar een ander lichaam op een gegeven moment niet kan, want er zijn nu meer mensen/zielen dan er in het begin mensen/zielen waren.

Tenzij de ziel te verdelen is zoals je een bekertje water kunt verdelen over meerdere lege bekers. Dat zou op zijn beurt weer inhouden dat een enkele ziel vanaf het begin der mensheid een enorme overcapaciteit aan info moet hebben, mocht het zinvol gedeeld dienen te worden over meerdere mensen. Misschien heeft iemand genoeg aan een beetje ziel? En wat is dan de verhoudingsratio van een ziel ten opzichte van andere mensen? En wat twee zielen, die ooit van één ziel kwamen, een baby produceren? Wat krijgt die dan voor ziel mee?

Of is er ergens een groot kosmisch vat waar oneindig veel zielen in rondhangen, wachtend op geboortes.

Nee, dan liever dit verhaal dat er maar ééntje is..
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_105958131
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar er is geen goede (wiskundige) balans tussen het aantal zielen, het aantal mensen dat dood is en de mensen die geboren worden. Er komen steeds meer mensen bij en het duurt langer voordat ze doodgaan.

Logischerwijs betekent dit dat het doorgeven van de ziel naar een ander lichaam op een gegeven moment niet kan, want er zijn nu meer mensen/zielen dan er in het begin mensen/zielen waren.

Tenzij de ziel te verdelen is zoals je een bekertje water kunt verdelen over meerdere lege bekers. Dat zou op zijn beurt weer inhouden dat een enkele ziel vanaf het begin der mensheid een enorme overcapaciteit aan info moet hebben, mocht het zinvol gedeeld dienen te worden over meerdere mensen. Misschien heeft iemand genoeg aan een beetje ziel? En wat is dan de verhoudingsratio van een ziel ten opzichte van andere mensen? En wat twee zielen, die ooit van één ziel kwamen, een baby produceren? Wat krijgt die dan voor ziel mee?

Of is er ergens een groot kosmisch vat waar oneindig veel zielen in rondhangen, wachtend op geboortes.

als je uitgaat van een collectief onderbewuste, dan groeit dit naarmate er meer mensen komen. Als je af en toe iets daaruit oppikt, dan kun je dat mss. ervaren als een herinnering aan een vorig leven.
pi_105958278
quote:

[..]

Erg mooi, dat verhaal, dankjewel :)
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:02:32 #185
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_105959372
quote:

[..]

Dit is iets waar Bastard en ondergetekende onze hoofden al over braken in een ander topic. Het idee dat er in het begin minder mensen waren en dat er steeds meer bij komen is natuurlijk op ons 'Aardse' vlak een gegeven. Bevolkingsgroei en zo. Maar dit is ook weer uitgaande van een lineair tijdsbesef, i.e. "vroeger" waren er minder mensen, "morgen" zijn er meer. In onze subjectieve tijd, gebonden als wij zijn aan vier dimensies, is dit een gegeven. Maar, uitgaande van het bestaan van een 'afterlife', is er m.i. niks dat suggereert dat ook zij een lineaire tijd (moeten) volgen. Dat wil zeggen, reïncarnatie hoeft niet 'vooruit' te gaan, maar zou in theorie ook zijwaarts en andere 'richtingen' kunnen bewegen. Het is dus maar de vraag of je überhaupt over een beginpunt kan praten, denk ik. :)

En nu ga ik kerstJOELcadeautjes kopen. Leuke discussie ^O^
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:39:19 #186
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_105960808
En al dat gereken over het aantal zielen is ook gebaseerd op het feit dat er alleen op aarde reïncarnatie is. Misschien zijn er wel talloze werelden waar we in reïncarneren.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:40:34 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105960856
Ook een gedachtespinsel. Stel dat er steeds dezelfde groepen zielen in een bepaald tijdvlak zijn, dus deze generatie bestaat uit zielen die eerder (misschien 100 jaar terug) ook met elkaar doorbrachten.
Stel nu eens dat we nu in deze (eind)tijd met zoveel mensen zijn omdat alle groepen van zielen deze tijd willen meemaken?
Ik weet het niet :D

Wat ik wel weet.. sommige mensen in je leven, zodra je aan komt lopen en een paar woorden gesproken hebt kan het zomaar wezen dat die persoon 'je heel bekend voor komt' en 'je hebt er meteen een goede klik' mee.
The truth was in here.
pi_105961255
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:40 schreef Bastard het volgende:
Ook een gedachtespinsel. Stel dat er steeds dezelfde groepen zielen in een bepaald tijdvlak zijn, dus deze generatie bestaat uit zielen die eerder (misschien 100 jaar terug) ook met elkaar doorbrachten.
Stel nu eens dat we nu in deze (eind)tijd met zoveel mensen zijn omdat alle groepen van zielen deze tijd willen meemaken?
Ik weet het niet :D

Wat ik wel weet.. sommige mensen in je leven, zodra je aan komt lopen en een paar woorden gesproken hebt kan het zomaar wezen dat die persoon 'je heel bekend voor komt' en 'je hebt er meteen een goede klik' mee.
Of een dorpje in de Provence inrijden en het gevoel hebben: dit ken ik, hier ben ik geweest. Terwijl je daar nooit eerder een voet gezet hebt.
pi_105961416
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:28 schreef Lavenderr het volgende:
Erg mooi, dat verhaal, dankjewel :)
Graag gedaan. Ken je deze al? Ook erg leuk/interessant.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_105961801
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:54 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Graag gedaan. Ken je deze al? Ook erg leuk/interessant.
Meatballs zijn we, meer niet.
En we reizen ingeblikt ;)
pi_105962767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:02 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Dit is iets waar Bastard en ondergetekende onze hoofden al over braken in een ander topic. Het idee dat er in het begin minder mensen waren en dat er steeds meer bij komen is natuurlijk op ons 'Aardse' vlak een gegeven. Bevolkingsgroei en zo. Maar dit is ook weer uitgaande van een lineair tijdsbesef, i.e. "vroeger" waren er minder mensen, "morgen" zijn er meer. In onze subjectieve tijd, gebonden als wij zijn aan vier dimensies, is dit een gegeven. Maar, uitgaande van het bestaan van een 'afterlife', is er m.i. niks dat suggereert dat ook zij een lineaire tijd (moeten) volgen. Dat wil zeggen, reïncarnatie hoeft niet 'vooruit' te gaan, maar zou in theorie ook zijwaarts en andere 'richtingen' kunnen bewegen. Het is dus maar de vraag of je überhaupt over een beginpunt kan praten, denk ik. :)

En nu ga ik kerstJOELcadeautjes kopen. Leuke discussie ^O^
Dat impliceert dat je je ook toekomstige levens zou moeten kunnen herinneren, als dat aan de orde is..
pi_105962833
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat impliceert dat je je ook toekomstige levens zou moeten kunnen herinneren, als dat aan de orde is..
Mja, inderdaad. Dat maakt reincarnatie nóg ingewikkelder om te begrijpen.
pi_105963269
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:40 schreef Bastard het volgende:

Op zich een aardig idee, maar zouden grote volksverhuizingen en massamoorden dan geen enorme storende factor zijn in deze trend?

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mja, inderdaad. Dat maakt reincarnatie nóg ingewikkelder om te begrijpen.
En hoe ga je dan om met andere bewoonbare planeten? Of zien die er allemaal uit zoals de Aarde?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:48:27 #194
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105963370
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Op zich een aardig idee, maar zouen grote volksverhuizingen en massamoorden dan geen enorme storende factor zijn in deze trend?

Ik begrijp je vraag niet of jij gaat niet mee in mijn hersenspinsel, die zaken die je noemt zouden juist wel passen in "groepen-van-zielen-in-een-bepaalde-timeframe" toch?
The truth was in here.
pi_105963470
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:48 schreef Bastard het volgende:

Ik begrijp je vraag niet of jij gaat niet mee in mijn hersenspinsel, die zaken die je noemt zouden juist wel passen in "groepen-van-zielen-in-een-bepaalde-timeframe" toch?
Oh je bedoelt over de gehele planeet? Ik dacht over een stukje. Sorry.

Dus zeg maar dat wij met zijn allen, alle mensen zijn van een aantal generaties terug.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:52:04 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105963511
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Oh je bedoelt over de gehele planeet? Ik dacht over een stukje. Sorry.

Dus zeg maar dat wij met zijn allen, alle mensen zijn van een aantal generaties terug.
Ja dat :D
The truth was in here.
pi_105963575
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:52 schreef Bastard het volgende:
Ja dat :D
Hmm.. het staat niet haaks op op alles wat we weten van materie en energie , dus in die optiek zou het kunnen. Maar wat verklaart dan de bevolkingsgroei? Pure nieuwsgierigheid? En wat deden die groepen zielen daarvoor dan?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_105963756
Ik hoor hier een aantal mensen spreken over hun ziel, sommige met wat twijfels, terwijl anderen wat zekerder van zich zelf lijken te zijn. Wat ik mij afvroeg:

Hoe zien jullie eigenlijk het contact met de ziel?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_105963777
quote:
Maar wat verklaart dan de bevolkingsgroei? Pure nieuwsgierigheid? En wat deden die groepen zielen daarvoor dan?
Wellicht deel uitmaken van een andere ziel. Vorm van "voortplanting door deling" want hebben we het immers ook niet over je "zielemaatje" "tweelingziel" "wederhelft" ?
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_105963953
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:59 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik hoor hier een aantal mensen spreken over hun ziel, sommige met wat twijfels, terwijl anderen wat zekerder van zich zelf lijken te zijn. Wat ik mij afvroeg:

Hoe zien jullie eigenlijk het contact met de ziel?
Ik denk dat je bewustzijn je ziel is.
En je kunt iemand tegenkomen in je leven waarbij je vóelt, die hoort bij mij. Die kent me en ik ken hem/haar. Het gevoel klopt dan helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')