Jij?quote:
He! Jij hier!?quote:
Alweer ja.quote:
Idem.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Alweer ja.
Wat zijn jullie plannen voor het weekend?
Hier weer beide dagen werken.
quote:
Kun je hoog of laag over springen, toch is het zo. Meer onafhankelijkheid. Dus in zekere zin klopt het als een bus!quote:
Mot ik effe je bakkus verbouwuh jonguh?? Kut!!!quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kun je hoog of laag over springen, toch is het zo. Meer onafhankelijkheid. Dus in zekere zin klopt het als een bus!
Het bekijken van die film heeft jou niet echt goed gedaan.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mot ik effe je bakkus verbouwuh jonguh?? Kut!!!
Die gaan we volgende week zondag kijken, lag zo in de planningquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het bekijken van die film heeft jou niet echt goed gedaan.
Ik hoor net dat ik dan een begrafenis heb,quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die gaan we volgende week zondag kijken, lag zo in de planning
Waar heb jij de afgelopen dagen gezeten? Onder een steen?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk weer nieuwe bezuinigingen. Ben héél benieuwd of Defensie weer te pineut gaat zijn
Dacht dat ik je CoD MW3 moest tonen?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik hoor net dat ik dan een begrafenis heb,
Nee, in de auto!quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:06 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waar heb jij de afgelopen dagen gezeten? Onder een steen?
Gladio!!quote:
Ik heb er nog 6quote:
Je weet dat je altijd een nood-voorraad moet hebben, dus.........quote:
Ja, die heeft mijn huisgenoot.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je weet dat je altijd een nood-voorraad moet hebben, dus.........
Komt helemaal goedquote:
Idd ¤4,20 voor six-pack halve litersquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hophop naar de AH, alwaar de Grolsch in de aanbieding is.
In de aanbieding bij de Jumboquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:55 schreef m.k het volgende:
Duvel is wat er hier vandaag gedronken wordtdtdtdtdtd
Beugels zul je drinkenquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd ¤4,20 voor six-pack halve liters
Drinkt 10x lekkerder dan uit blik, en naar de supermarkt moet je toch.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen zin in dat statie-geld gedoe.
En je in de kroeg scheel betalen aan een maar zeer matig biertjequote:Op vrijdag 9 december 2011 21:22 schreef jankaas020 het volgende:
Blabla, gewoon de kroeg in, bier uit tap.![]()
Ah, en de regen stopt ermee, tijd voor mij om daad bij woord te gaan voegen.
Nee, maar vertel!quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:25 schreef Clan het volgende:
@samthegreat5
Je gaat ook naar de opvoering van de Walküre, eerste acte?
Ah, leuk! Wagner was de favoriet van m'n muziekleraar op de middelbare, omdat hij echt een voorbeeld is van een van de eersten die zo'n krachtige boodschap kan overbrengen doormiddel van muziek.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:28 schreef Clan het volgende:
http://www.ru.nl/hovo/actueel/concertgebouw/
Jouw weekend is zeker weer helemaal goed hè? Als je maar wat te zeiken hebt op andere eenheden en jij maar weer kuchend kan klaarkomen op jouw Kmarnsquote:Op vrijdag 9 december 2011 23:30 schreef Rave_NL het volgende:
Kom ik net van de nieuwe New Kids af, wordt zelfs daar luchtmobiel keihard in de taai getrapt..![]()
![]()
Jullie bestaan bij de gratie van voor jullie subversieve elementen genaamd Marine en Luchtmachtquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:07 schreef demspec het volgende:
346 jaar, van poolcirkel tot evenaar. Qpo. Daar gaan we op pinten vanavond. Proost.
Schoonvegen van de Dam is er tegenwoordig niet meer bij, al had ik nog wel hoop met die occupy beweging.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Heren, betoon hier uw aller respect voor het Kmarns!!! Anders komt Rave niet klaar, de prutser
Ik doelde meer om wat Rave steeds weer loopt te blatenquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Schoonvegen van de Dam is er tegenwoordig niet meer bij, al had ik nog wel hoop met die occupy beweging.
Mijn schoonbroer was in 1967 bij de actie op het centraal station in Amsterdam, dat ging er toen hardhandig aan toe, toen kreeg je in het noorden ineens van die provo's ( studenten met veel geld en tijd ).
Waarschijnlijk allemaal van een of andere lambalstudie zoals: Geschiedenis, Rechten, etc.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Schoonvegen van de Dam is er tegenwoordig niet meer bij, al had ik nog wel hoop met die occupy beweging.
Mijn schoonbroer was in 1967 bij de actie op het centraal station in Amsterdam, dat ging er toen hardhandig aan toe, toen kreeg je in het noorden ineens van die provo's ( studenten met veel geld en tijd ).
Hippies, welkloos tuig welke op kosten van de staat zaten te verteren.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk allemaal van een of andere lambalstudie zoals: Geschiedenis, Rechten, etc.
Ja, die kunnen niet afkomstig zijn geweest van Bèta studies. Waarom vraag je?quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hippies, welkloos tuig welke op kosten van de staat zaten te verteren.
Wat heb jij nou weer gesnovenquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk allemaal van een of andere lambalstudie zoals: Geschiedenis, Rechten, etc.
Trusten ouwequote:Op zaterdag 10 december 2011 00:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Anyway, ik ga snurken, weekend weer vol met spannend werk
Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallenquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jaja, ik noemde Psychologie toch niet in dat rijtje..
Toen kon dat nog. Tegenwoordig betekent zo'n actie hoogst waarschijnlijk groene tafel en einde rijkszeedienst.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Hippie-beweging kwam uit Amerika, die beweging heeft ook niet lang bestaan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hippies, welkloos tuig welke op kosten van de staat zaten te verteren.
Net als "occupy".quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Hippie-beweging kwam uit Amerika, die beweging heeft ook niet lang bestaan.
Gewoon een tijdje nieuwersluis, dat was vroeger redelijk 'normaal'quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:23 schreef demspec het volgende:
[..]
Toen kon dat nog. Tegenwoordig betekent zo'n actie hoogst waarschijnlijk groene tafel en einde rijkszeedienst.
Welterustenquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Net als "occupy".
Nu echt m'n bed in!
Jawel. Type mensen verschilt wel aardig tussen Alfa/Gamma/Bèta studies.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:22 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen. Maar het slaat gewoon nergens op.
Heb jij weer uit je zelfvertrouwenkraantje getapt? Of ben je nog steeds cocky sinds je een luchtmobieler de Feyenoordmascotte zag zekeren?quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jouw weekend is zeker weer helemaal goed hè? Als je maar wat te zeiken hebt op andere eenheden en jij maar weer kuchend kan klaarkomen op jouw Kmarns
Ok, dat dan nog. Maar waarom zouden die mensen zich bij Occupy aansluiten? Waarom die studies? Puur omdat ze de tijd hebbenquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jawel. Type mensen verschilt wel aardig tussen Alfa/Gamma/Bèta studies.
En ik hoor zelfs van mensen op de betreffende opleidingen (dat zijn dan wel mensen die echt willen leren) dat een heel groot deel alleen maar wil feesten/kutten en alleen maar dat studeert omdat ie het verder niet wist. Dat zijn dan een beetje de algemene alfa opleidingen: Rechten, Economie, etc. Ik zeg niet dat dat bij alle Alfa studies zo is, lang niet alle waarschijnlijk. Maar die 2 zijn wel echte voorbeelden..
Sowieso hebben wij Bèta studenten volgens mij (alle studies stuk voor stuk!) een véél strakker, gedisciplineerder rooster naar wat ik zo hoor van Alfa's. ''Maandag en Vrijdag vrij! En ik heb voor de rest maar 4 uur les!''.. hoor je dan. Ik zit van 08:30 tot vaak 17:30 op de uni.
Over 't algemeen zijn de meeste Bèta's erg leergierig en serieus ingesteld (ook niet allemaal..). Maar toch wel een heel verschil in contrast met veel Alfa's naar wat ik zo van mezelf verneem en wat ik van andere mensen hoor.
Ja, ok. Ik nam het gewoon even als een gelegenheid aan om die Alfa-lamballen af te zeikenquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:37 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ok, dat dan nog. Maar waarom zouden die mensen zich bij Occupy aansluiten? Waarom die studies? Puur omdat ze de tijd hebben?
Afzeiken van alfa en gamma studies zit ik niet mee. Dat alfa en gamma studies minder zwaar zijn en andere type mensen aantrekt, lijkt me duidelijk ja.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, ok. Ik nam het gewoon even als een gelegenheid aan om die Alfa-lamballen af te zeiken.
Psychologie lijkt me tenminste nog een wat zwaardere Alfa-studie die ook wat meer inzicht vereist en een wetenschappelijk/academisch denkvermogen.
Maar dingen zoals Communicatiewetenschappen, eigenlijk al die zooi met communicatie- als voorvoegsel..
Je hebt gelijk. Ik probeerde het ook niet serieus te schakelenquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:41 schreef EllaN het volgende:
[..]
Vond alleen de schakeling met Occupy nergens op slaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Ja tuurlijk, die lui bij die luchtmobiele club van jou hebben allemaal zelf vleugels.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jullie bestaan bij de gratie van voor jullie subversieve elementen genaamd Marine en Luchtmacht
Wat dacht je van paardenbeffers die niet van andermans (lees KM en Korps) meisjes kon afblijven? Toen kwamen 'we' ff verhaal halen en zijn die paardenbeffers de dam op gevlucht om zich te verschuilen in de sit in tussen de hippies en weet ik wat.. Vervolgens hebben 'we' de dam leeg geveegd, want de KM en het Korps maakt geen onderscheid.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:12 schreef demspec het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, die lui bij die luchtmobiele club van jou hebben allemaal zelf vleugels.
Je laat echt geen mogelijkheid onbenut om te vertellen op wat voor een moeilijke alfa studie je zit, he? Ben hier wel vaker van jouw spuisels tegengekomen, dat constante gezever over het opensnijden van dieren en het posten van formules die je als eerstejaars biologie studentje allemaal wel niet tegenkomt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
En ik hoor zelfs van mensen op de betreffende opleidingen (dat zijn dan wel mensen die echt willen leren) dat een heel groot deel alleen maar wil feesten/kutten en alleen maar dat studeert omdat ie het verder niet wist. Dat zijn dan een beetje de algemene alfa opleidingen: Rechten, Economie, etc. Ik zeg niet dat dat bij alle Alfa studies zo is, lang niet alle waarschijnlijk. Maar die 2 zijn wel echte voorbeelden..
Sowieso hebben wij Bèta studenten volgens mij (alle studies stuk voor stuk!) een véél strakker, gedisciplineerder rooster naar wat ik zo hoor van Alfa's. ''Maandag en Vrijdag vrij! En ik heb voor de rest maar 4 uur les!''.. hoor je dan. Ik zit van 08:30 tot vaak 17:30 op de uni.
Over 't algemeen zijn de meeste Bèta's erg leergierig en serieus ingesteld (ook niet allemaal..). Maar toch wel een heel verschil in contrast met veel Alfa's naar wat ik zo van mezelf verneem en wat ik van andere mensen hoor.
Irritated much?quote:Op zaterdag 10 december 2011 07:27 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Je laat echt geen mogelijkheid onbenut om te vertellen op wat voor een moeilijke alfa studie je zit, he? Ben hier wel vaker van jouw spuisels tegengekomen, dat constante gezever over het opensnijden van dieren en het posten van formules die je als eerstejaars biologie studentje allemaal wel niet tegenkomt.
Best triest.
Ik geloof trouwens dat iedereen op Fok! nu wel weet dat je een universitaire studie biologie doet. Blijkbaar vind je het heel belangrijk om dat constant te benadrukken. Is je zelfbeeld zo verstoord dat je je zelfvertrouwen uit je universitaire alfa studie moet halen? Zo komt het namelijk wel over. En dat wil militair worden? Zou eerst nog effe werken aan je sociale vaardigheden en je zelfvertrouwen. Misschien is zo een door jou zo geminachte sociale studie wel goed voor je. Kan je nog wat van leren.
Whehequote:Op zaterdag 10 december 2011 07:27 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Je laat echt geen mogelijkheid onbenut om te vertellen op wat voor een moeilijke alfa studie je zit, he? Ben hier wel vaker van jouw spuisels tegengekomen, dat constante gezever over het opensnijden van dieren en het posten van formules die je als eerstejaars biologie studentje allemaal wel niet tegenkomt.
Best triest.
Ik geloof trouwens dat iedereen op Fok! nu wel weet dat je een universitaire studie biologie doet. Blijkbaar vind je het heel belangrijk om dat constant te benadrukken. Is je zelfbeeld zo verstoord dat je je zelfvertrouwen uit je universitaire alfa studie moet halen? Zo komt het namelijk wel over. En dat wil militair worden? Zou eerst nog effe werken aan je sociale vaardigheden en je zelfvertrouwen. Misschien is zo een door jou zo geminachte sociale studie wel goed voor je. Kan je nog wat van leren.
True. De een is dolgelukkig dat hij bij de KMarns zit, de ander dat hij een beta studie doet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:15 schreef Cobra4 het volgende:
Dan zou de LMB/KMarns discussie ook per pm/dm moeten. Maar dan gaat het zo saai worden.
En het ging toch echt om torren en vlootbalen die met de trein naar den helder gingen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 02:30 schreef Rave_NL het volgende:
De bloemstukken en bedankbrieven kwamen in Doorn terecht, maar een kniesoor die daar over valt..
Jantjes.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:58 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
En het ging toch echt om torren en vlootbalen die met de trein naar den helder gingen.![]()
quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk allemaal van een of andere lambal bazenstudie zoals: Geschiedenis, Rechten, etc.
En dan maar lekker in NLD roepen hoe dom de Amerikaan toch wel niet is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:15 schreef samthegreat5 het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)_vmbo_beroepske.html
quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:15 schreef samthegreat5 het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)_vmbo_beroepske.html
Ah, net zoiets als mensen die allerlei vooroordelen hebben over Alfa en Gamma studies bedoel je?quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:45 schreef samthegreat5 het volgende:
Mja, net zoals hier soms wel is gezegd wordt van: ''mariniers tegenwoordig stellen niks voor in vergelijking met de ouwe mariniers!'', past dat ook wel hierbij denk ik.
Ligt niet per se aan dat het VMBO'ers zijn (wat veel mensen vaak denken ''VMBO, paupers!''), denk ik. Maar meer aan de huidige samenleving. Vroegah zal het wel veel serieuzer zijn geweest..
quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ah, net zoiets als mensen die allerlei vooroordelen hebben over Alfa en Gamma studies bedoel je?
quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ah, net zoiets als mensen die allerlei vooroordelen hebben over Alfa en Gamma studies bedoel je?
Slijmjurk.quote:
Je bent een vreemde vogelquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:32 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Heb jij weer uit je zelfvertrouwenkraantje getapt? Of ben je nog steeds cocky sinds je een luchtmobieler de Feyenoordmascotte zag zekeren?
Nou nou.. ik mag het toch wel eens zijn met Lotusssquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar ben ik toch voor, ofnie?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat zijn we Sammy weer aan het bashen
Ik zat aan het einde van mijn nachtdienst toen ik voor de zoveelste keer samthegreat's 'ik zit op de universiteit, doe een bèta studie dus ben een eckte baas!' gezeik las - dus inderdaad niet in het beste humeur. Wilde wel weten of andere mensen niet ook een beetje moe van samthegreat werden. Het is ongezond en op den duur inderdaad een beetje irritant hoe (eerstejaars studentje-)sam geen mogelijkheid onbenut laat om over zijn studie op te scheppen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Irritated much?
Vecht het lekker via PM of DM uit.
Kan niet de moeite opbrengen om de rest van zijn 1000 'ik zit op de uni!' posts op te zoeken, alleen de vele 'moeilijke formules op de uni' of 'mijn professor zei...' - posts die hij de afgelopen maanden heeft zitten posten doen mij vermoeden dat er iets niet helemaal goed zit bij Sam the Great.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:03 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik moet om op de uni in Nijmegen te zijn meestal om 5:40 opstaan.
Ach, dan heb jij nooit gelezen hoe Rave en ik opscheppen over resp. KMarns en LMBquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:26 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Ik zat aan het einde van mijn nachtdienst toen ik voor de zoveelste keer samthegreat's 'ik zit op de universiteit, doe een bèta studie dus ben een eckte baas!' gezeik las - dus inderdaad niet in het beste humeur. Wilde wel weten of andere mensen niet ook een beetje moe van samthegreat werden. Het is ongezond en op den duur inderdaad een beetje irritant hoe (eerstejaars studentje-)sam geen mogelijkheid onbenut laat om over zijn studie op te scheppen.
Dit soort posts
[..]
Kan niet de moeite opbrengen om de rest van zijn 1000 'ik zit op de uni!' posts op te zoeken, alleen de vele 'moeilijke formules op de uni' of 'mijn professor zei...' - posts die hij de afgelopen maanden heeft zitten posten doen mij vermoeden dat er iets niet helemaal goed zit bij Sam the Great.
Enfin, ik ben de block-knop zoeken.
Niet zo handig dan om allerlei gamma-studies maar even onder de noemer alfa te gooien, daardoor haal je je eigen argumenten nogal flink onderuitquote:
quote:Jawel. Type mensen verschilt wel aardig tussen Alfa/Gamma/Bèta studies.
En ik hoor zelfs van mensen op de betreffende opleidingen (dat zijn dan wel mensen die echt willen leren) dat een heel groot deel alleen maar wil feesten/kutten en alleen maar dat studeert omdat ie het verder niet wist. Dat zijn dan een beetje de algemene alfa opleidingen: Rechten, Economie, etc. Ik zeg niet dat dat bij alle Alfa studies zo is, lang niet alle waarschijnlijk. Maar die 2 zijn wel echte voorbeelden
Nice gevonden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:32 schreef Royyy het volgende:
[..]
Niet zo handig dan om allerlei gamma-studies maar even onder de noemer alfa te gooien, daardoor haal je je eigen argumenten nogal flink onderuit
[..]
Dat is van een andere orde dan de verschillen die sam ziet tussen de studenten van 'alfa en bèta studies'. Oftewel, dit soort gezever:quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, dan heb jij nooit gelezen hoe Rave en ik opscheppen over resp. KMarns en LMB
Ik denk niet dat je zoiets met jullie onderlinge geplaag kan vergelijken. Daarnaast beperkt sam's gezeik zich (helaas)niet tot DEF.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor type student je bent. Ben je er zo'n 1 die gekozen heeft voor z'n studie omdat hij het leuk vindt? Want dan heb je sowieso altijd mijn respect.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:36 schreef Royyy het volgende:
Achja, ik blijf in elk geval dus blijkbaar gespaard van al het negatieve commentaar.
Waaromquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:43 schreef m.k het volgende:
Sam je bent zelf ook tuig, even dat je het weet.
Die mensen hebben toch ook voor die studie gekozen kmdat ze het leuk vinden? (geld/feesten). Dus ook voor dat "tuig" dien je dus, je eigen woorden, respect te hebben.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:40 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor type student je bent. Ben je er zo'n 1 die gekozen heeft voor z'n studie omdat hij het leuk vindt? Want dan heb je sowieso altijd mijn respect.
Ik doelde meer op het feit dat bij studie's zoals Rechten vaak het merendeel (dat hoor ik ook vaak van mensen die wel bewust hebben gekozen voor die studie) van dat ''tuig'' is dat alleen maar daar zit omdat ze dan later 1) goed verdienen 2) verder niet wisten wat ze wilden 3) alleen willen feesten.
Hoezo zou je eigen mening niet boeien? Het formuleren en kunnen onderbouwen van een eigen mening is een van de belangrijkste onderdelen van een universitaire studie...quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:44 schreef hoogvlieger het volgende:
Wat is een gamma-studie eigenlijk? Ken die term niet.
Ben zelf nog steeds erg tevreden over mijn 'alfa' studie. Alleen het feit dat er nu van je word verwacht dat je 'je eigen mening' geeft in papers over actuele onderwerpen staat me beetje tegen. Alsof mijn mening wat boeit.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:45 schreef Vortix het volgende:
Een goed onderbouwde eigen mening is fucking belangrijk.
Jij doet toch International Relations he? Dat is ook gamma.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:44 schreef hoogvlieger het volgende:
Wat is een gamma-studie eigenlijk? Ken die term niet.
Ben zelf nog steeds erg tevreden over mijn 'alfa' studie. Alleen het feit dat er nu van je word verwacht dat je 'je eigen mening' geeft in papers over actuele onderwerpen staat me beetje tegen. Alsof mijn mening wat boeit.
Omdat je pretendeert dingen te weten die je niet weet. Je weet geen tering van computers heb je laten blijken. en nu ben je ook nog eens aan het lullen over mensen die zogenaamd tuig zijn omdat ze kiezen voor een studie die in jou ogen minder is dan je eigenquote:
Naja zoals laatst. Ik een een fucking mooi paper geschreven over Operation Unified Protector. Waarin ik een heleboel info van verschillende prominente personen/wetenschappers en instituties heb verwerkt. Krijg ik m terug omdat ik mn eigen mening over de NATO inzet niet genoeg heb verwoord. Wtf?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:45 schreef Vortix het volgende:
Nee, die mensen hebben niet gekozen voor die studie omwille van het feit dat ze de studie zelf leuk vinden. Maar meer omdat die studie ze toestaat om ''ongelimiteerd'' te feesten en nog steeds tentamens te kunnen halen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Die mensen hebben toch ook voor die studie gekozen kmdat ze het leuk vinden? (geld/feesten). Dus ook voor dat "tuig" dien je dus, je eigen woorden, respect te hebben.
Opinions are like assholes, everyone got one, and they mostly stink.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:46 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Hoezo zou je eigen mening niet boeien? Het formuleren en kunnen onderbouwen van een eigen mening is een van de belangrijkste onderdelen van een universitaire studie...
Als ik mijn mening wil verwoorden en daarover in discussie wil gaan dan doe ik dat in een presentatie of debat. Op papier weerleg ik stellingen en tracht ik andermans ideen te toetsen en beoordelen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:45 schreef Vortix het volgende:
True...quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:48 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Opinions are like assholes, everyone got one, and they mostly stink.
Dat laatste is toch het geven van je eigen mening?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:49 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Als ik mijn mening wil verwoorden en daarover in discussie wil gaan dan doe ik dat in een presentatie of debat. Op papier weerleg ik stellingen en tracht ik andermans ideen te toetsen en beoordelen.
Ik heb nooit gezegd dat ik veel van computers weet. Ik heb alleen Nibb-it, samen met een vriend van mij die Informatica studeert aan de HAN, een computer helpen samen te stellen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:47 schreef m.k het volgende:
[..]
Omdat je pretendeert dingen te weten die je niet weet. Je weet geen tering van computers heb je laten blijken. en nu ben je ook nog eens aan het lullen over mensen die zogenaamd tuig zijn omdat ze kiezen voor een studie die in jou ogen minder is dan je eigen
Ah, op die manier.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, die mensen hebben niet gekozen voor die studie omwille van het feit dat ze de studie zelf leuk vinden. Maar meer omdat die studie ze toestaat om ''ongelimiteerd'' te feesten en nog steeds tentamens te kunnen halen.
Dat soort dingen moet je gewoon niet proberen op wat intensievere studies waar je ook veel inzicht en analytisch denkvermogen nodig hebt. Daarom ben ik ook van mening dat je dat soort mensen (die alleen maar willen feesten en het makkelijk willen hebben) veel minder vaak op Bèta opleidingen zult vinden. En natuurlijk ook op de zwaardere Alfa en Gamma studies.
Dat gezeik van mij over ''Alfa's zijn lamballen!'' is daarom ook nogal slecht verwoord.quote:
Eet smakelijk.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat gezeik van mij over ''Alfa's zijn lamballen!'' is daarom ook nogal slecht verwoord.
Ik heb helemaal geen problemen met Alfa/Gamma studenten. Die studenten die kiezen voor een bepaalde studie omdat ze het leuk vinden en er voor gaan respecteer ik, zelfs al zie ik van sommige Alfa-studie's het nut niet. Met welke mensen ik een probleem heb is, zijn diegenen die een relatief ''makkelijke'' Alfa/Gamma-studie kiezen omdat ze dan ''ongelimiteerd'' bier kunnen zuipen en kunnen feesten en geen bal hoeven uit te voeren en vervolgens met 6'jes slagen.
En zoals ik net al zei flik je zoiets gewoon niet op een Bèta opleiding, want daar zijn ze nou eenmaal te zwaar/intensief voor.
Maareh, ik ga eten. Laters.
Mwa, leuk... minder klote dan bijna alle andere studies die ik me kan bedenken, laat ik het zo zeggen (doe International Business). Ik zie die hele studie sowieso eigenlijk voornamelijk als een back-up plan, aangezien m'n interesse bij defensie ligt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:40 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor type student je bent. Ben je er zo'n 1 die gekozen heeft voor z'n studie omdat hij het leuk vindt? Want dan heb je sowieso altijd mijn respect.
Ik doelde meer op het feit dat bij studie's zoals Rechten vaak het merendeel (dat hoor ik ook vaak van mensen die wel bewust hebben gekozen voor die studie) van dat ''tuig'' is dat alleen maar daar zit omdat ze dan later 1) goed verdienen 2) verder niet wisten wat ze wilden 3) alleen willen feesten.
Je haalt 2 dingen door elkaar. KM en KMarns hebben de dam schoon geveegd van hippies in 1970.quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:52 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Wat dacht je van paardenbeffers die niet van andermans (lees KM en Korps) meisjes kon afblijven? Toen kwamen 'we' ff verhaal halen en zijn die paardenbeffers de dam op gevlucht om zich te verschuilen in de sit in tussen de hippies en weet ik wat.. Vervolgens hebben 'we' de dam leeg geveegd, want de KM en het Korps maakt geen onderscheid.
En de betrokkenen werden wel helaas de dienst uitgetraptquote:Op zaterdag 10 december 2011 18:44 schreef Esses het volgende:
[..]
Je haalt 2 dingen door elkaar. KM en KMarns hebben de dam schoon geveegd van hippies in 1970.
In 1967 hebben ze Amsterdam CS schoon geveegd omdat nozems vriendinnen lastig vielen, ook hebben ze toen voor kapper gespeeld. Ff goede orde in de geschiedenis. Overigens wel noemenswaardige wapenfeiten
Nee hoor, mijn schoonbroer is erna gewoon Kmarn gebleven.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En de betrokkenen werden wel helaas de dienst uitgetrapt
Je hebt je ook te gedragen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom ga je dan voor iemand een pc samenstellen met de grote kans dat je iets samenstelt dat niet werkt?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik veel van computers weet.
Leuk dat jou vriend aan de HAN studeert maar ik zie geen relevatie met het onderwerp, of is dit alleen bedoelt om op te scheppen?quote:Ik heb alleen Nibb-it, samen met een vriend van mij die Informatica studeert aan de HAN, een computer helpen samen te stellen.
Ik nam het lijstje waar, en constateerde dat dat wel het slecht samengestelde hoopje schijt was dat ik ooit had gezien. En dit vind ik nog steeds. Als dat wat over mij zegt zal dat wel.quote:Dat jij toen meteen nadat ik (of Nibb-it) het lijstje had gepost, het lijstje benoemde met: ''IK ZIE ALLEEN MAAR STRONT!!'' zegt ook wel wat over jou.
De Teleraaf had op haar voorpagina fotos waarop men deelnemers duidelijk kon herkennen, maar weet niet dat er toen ook maar iemand is ontslagen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit wijst duidelijk op de norm/waarde verschuiving die in der loop van de jaren heeft plaats gevonden. Waar vroeger over het algemeen acties als deze door de bevolking (en pers) werden toegejuigd, worden hedendaags dezelfde acties door de pers (en de bevolking) afgekeurd.quote:
Toendertijd was er een onterecht respect wat bijna leidde tot een stand boven de wet. Ook voor hen die een pak aan hebben geld de wet. Ik ben blij dat we het nu afkeuren. Hoeveel lente's moeten we hier nog krijgen...quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:16 schreef -Amber- het volgende:
[..]
De Teleraaf had op haar voorpagina fotos waarop men deelnemers duidelijk kon herkennen, maar weet niet dat er toen ook maar iemand is ontslagen.
[..]
Dit wijst duidelijk op de norm/waarde verschuiving die in der loop van de jaren heeft plaats gevonden. Waar vroeger over het algemeen acties als deze door de bevolking (en pers) werden toegejuigd, worden hedendaags dezelfde acties door de pers (en de bevolking) afgekeurd.
Is echter opvallend dat het onrechts gevoel zich echter zo heeft verschoven dat in de meeste gevallen de crimineel beschremd word en niet het slachtoffer, of hij die voor het slachtoffer opstaat.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:20 schreef Esses het volgende:
[..]
Toendertijd was er een onterecht respect wat bijna leidde tot een stand boven de wet. Ook voor hen die een pak aan hebben geld de wet. Ik ben blij dat we het nu afkeuren. Hoeveel lente's moeten we hier nog krijgen...
Mensen welke op een plein slapen, wat door de burgemeester verboden is, dienen door de politie verwijderd te worden. Hierbij mag het volk (ja ook militairen behoren tot het volk) geen eigenrichting toe passen. Eigenrichting is iets belachelijks. Vooral in die soort scenario's.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:27 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Is echter opvallend dat het onrechts gevoel zich echter zo heeft verschoven dat in de meeste gevallen de crimineel beschremd word en niet het slachtoffer, of hij die voor het slachtoffer opstaat.
Als de burgermeesters (om politieke reden) niet (willen) ingrijpen, of door (linkse) rechters word terug gefloten, krijgt men na verloop van tijd dat de burger het eigen recht in handen neemt (actie - reactie).quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Mensen welke op een plein slapen, wat door de burgemeester verboden is, dienen door de politie verwijderd te worden. Hierbij mag het volk (ja ook militairen behoren tot het volk) geen eigenrichting toe passen. Eigenrichting is iets belachelijks. Vooral in die soort scenario's.
Dan nog dient de burger het recht niet eigen handen te nemen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:32 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Als de burgermeesters (om politieke reden) niet (willen) ingrijpen, of door (linkse) rechters word terug gefloten, krijgt men na verloop van tijd dat de burger het eigen recht in handen neemt (actie - reactie).
Geld nog steeds het zelfde als bij de vorige. Overigens was de ME al bezig bij mijn weten toen de mariniers en matrozen het schoon geveegd hadden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:35 schreef Vinz0r het volgende:
Die betreffende burgerpapa weet niet van vasthouden aan een deadline.
Hij heeft meerdere malen data geroepen waarop het plein geordend zou moeten zijn door de organisatie zelf en zag er keer op keer op toe dat deze deadline overschreden werd.
Moet jij doen als hardwerkende en belasting betalende burger, heb je nog voor t einde van de deadline handhaving amsterdam al op de stoep staan.
Maw, als je iets zegt in zo een positie durf je er dan ook aan te houden.
Shit! Wie heeft het nummer van de Telegraaf voor mij!?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
We zijn het zowaar eens over 1 ding!
quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Shit! Wie heeft het nummer van de Telegraaf voor mij!?
Netzo min als dat de crimineel zich strafbaar moet maken. Nogmaals als niemand de crimineel een halt toeroept, is het niet verwonderlijk dat het slachtoffer eigen rechter gaat spellen. Typerend is echter dat in zulke gevallen het slachtoffer (zwaarder) bestraft word, en de crimineel niet (of licht) bestraft word.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:38 schreef Esses het volgende:
[..]
Dan nog dient de burger het recht niet eigen handen te nemen.
Als Kon March. zou jij moeten weten dat er toen der tijd nog geen ME bestond, en verder was van een vooraanstand ingrijpen van politie ook geen sprake.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:38 schreef Esses het volgende:
[..]
Geld nog steeds het zelfde als bij de vorige. Overigens was de ME al bezig bij mijn weten toen de mariniers en matrozen het schoon geveegd hadden.
Waarom doe je ineens in alles Rave na?quote:
Wat hij kan, dat kan ik ookquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom doe je ineens in alles Rave na?
De crimineel hoort zich niet strafbaar te gedragen. Maar de burger hoort zich niet te verlagen tot eenzelfde gedrag. Hierbij is er geen daadwerkelijk slachtoffer omdat er niemand daadwerkelijk kwaad aan gedaan word. Iemand die mishandeld word en zichzelf verweerd, ja dat begrijp ik. Een plein leeg vegen omdat jij het niet eens bent met het feit dat er volk ligt. Nee.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:45 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Netzo min als dat de crimineel zich strafbaar moet maken. Nogmaals als niemand de crimineel een halt toeroept, is het niet verwonderlijk dat het slachtoffer eigen rechter gaat spellen. Typerend is echter dat in zulke gevallen het slachtoffer (zwaarder) bestraft word, en de crimineel niet (of licht) bestraft word.
Als Kon March. weet ik dat er op dat moment geen ME in de huidige vorm bestaat. Immers toen hadden ze minder beschermende kleding. Ook toen hadden ze al het rieten schild, de lange lat en de nestel jas. Deze waren op dat moment al bezig met aanhoudingen. Er blijft dan nog steeds geen enkele reden voor de omstanders om zich er mee te bemoeien.quote:[..]
Als Kon March. zou jij moeten weten dat er toen der tijd nog geen ME bestond, en verder was van een vooraanstand ingrijpen van politie ook geen sprake.
Yeah, right.quote:
Zou men onde Artikel 41. 1 "Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding." ook kunnen uitlegen dat in het geval van het schoonvegen van de Dam, de burger daar de eerbaarheid verdedigde van hen die dit niet (meer voor zichzelf) konden doen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:48 schreef Esses het volgende:
[..]
De crimineel hoort zich niet strafbaar te gedragen. Maar de burger hoort zich niet te verlagen tot eenzelfde gedrag. Hierbij is er geen daadwerkelijk slachtoffer omdat er niemand daadwerkelijk kwaad aan gedaan word. Iemand die mishandeld word en zichzelf verweerd, ja dat begrijp ik. Een plein leeg vegen omdat jij het niet eens bent met het feit dat er volk ligt. Nee.
Frapant dat de wetsdienaren die avond niet hebben ingegrepen, anders dan bij de tegenwoordige wetsdienaars moet er dan ook een hoger meeleven naar bevolking zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:48 schreef Esses het volgende:
[..]
Als Kon March. weet ik dat er op dat moment geen ME in de huidige vorm bestaat. Immers toen hadden ze minder beschermende kleding. Ook toen hadden ze al het rieten schild, de lange lat en de nestel jas. Deze waren op dat moment al bezig met aanhoudingen. Er blijft dan nog steeds geen enkele reden voor de omstanders om zich er mee te bemoeien.
Er is geen lijf, eerbaarheid of goed aangerand. Dus helaas, gaat niet lukken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:02 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Zou men onde Artikel 41. 1 "Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding." ook kunnen uitlegen dat in het geval van het schoonvegen van de Dam, de burger daar de eerbaarheid verdedigde van hen die dit niet (meer voor zichzelf) konden doen.
Om heel eerlijk te zijn, het is falen van de betreffende wetsdienaars.quote:[..]
Frapant dat de wetsdienaren die avond niet hebben ingegrepen, anders dan bij de tegenwoordige wetsdienaars moet er dan ook een hoger meeleven naar bevolking zijn geweest.
Weerwoord dus niet gewenst?quote:De boze reactie gaat ook geen reactie op komen.
Natuurlijk mag er een weerwoord komen hoor. Ik geef enkel aan dat ik daar niet op ga reageren.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:09 schreef ErwinRommel het volgende:
@Esses:
[..]
Weerwoord dus niet gewenst?
Jij scheert de Yanks wel over 1 kam zeg,.....pffff
Echt gewonden? Wat zijn echte gewonden? Wat je doet is illegaal en om eerlijk te zijn... Hoop ik dat de ME hard ingrijpt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:11 schreef Royyy het volgende:
Esses, denk je dan dat de normen van de gemiddelde Nederlandse burger tegenwoordig zodanig zijn dat ze het in deze situatie helemaal met jou eens zouden zijn?
Als er nu een groep (ongeacht of het militairen of burgers zijn) zou besluiten het Occupy kamp in Amsterdam schoon te vegen (zonder dat daarbij echt gewonden vallen) denk ik toch dat het overgrote deel van de bevolking dat toe zou juichen.
Dan heeft een discussie toch geen enkele zin? Dan is het gelul in de ruimte.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:13 schreef Esses het volgende:
[..]
Natuurlijk mag er een weerwoord komen hoor. Ik geef enkel aan dat ik daar niet op ga reageren.
De discussie is al geweest. De standpunten zijn gemaakt. Doordat er toch geen middenweg bestaat, ga ik de rest inderdaad uit de weg. Simpel, safe, voorkomt frustratie bij alle partijen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan heeft een discussie toch geen enkele zin? Dan is het gelul in de ruimte.
Ok, Duidelijk!quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:17 schreef Esses het volgende:
[..]
De discussie is al geweest. De standpunten zijn gemaakt. Doordat er toch geen middenweg bestaat, ga ik de rest inderdaad uit de weg. Simpel, safe, voorkomt frustratie bij alle partijen.
Is Esses dan de enige andere user die wil reageren?quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan heeft een discussie toch geen enkele zin? Dan is het gelul in de ruimte.
Nee!quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:21 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is Esses dan de enige andere user die wil reageren?
Mooi, dan heeft een discussie dus wel zin.quote:
Dat zeg ik toch ook? Maar als Essen ivm zijn beweegredenen niet wil reageren is zijn kant van deze discussie geslotenquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mooi, dan heeft een discussie dus wel zin.
Als iemand anders zich aan mijn kant schaartquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Maar als Essen ivm zijn beweegredenen niet wil reageren is zijn kant van deze discussie gesloten
Is de Dam of veel meer het Nationaal Monument niet het algeemgoed van de burger, en is het niet een gedenkteken ter herrindering aan de Tweede Wereld Oorlog? Zijn er niet urnen in het National Monument bijgezet, en werd de eerbaarheid van hen en alle die in WWII gesneuveld zijn door het bezetten van het Nationaal Monument niet aangetast?quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:05 schreef Esses het volgende:
[..]
Er is geen lijf, eerbaarheid of goed aangerand. Dus helaas, gaat niet lukken.
Je haalt nu zaken erbij die dus volledig uit context worden gehaald, enkel en alleen omdat ik Amerikaan ben? Mijn gevoel voor waarde zijn niet veel anders als die van jou, of de gemiddelde (Nederlandse) burger. Netzomin als dat deze zich hebben verschoven. Ik geef enkel aan (door duivels advocaat te spelen) dat Justitia blind behoord te zijn en haar waagschal gelijk matig behoord te vullen (gelijken monniken, gelijken kappen). Dat ik er op wijs dat actie reactie voorbrengt, wil niet zeggen dat ik eigenrechter spelen goed heet. Ik zeg veel meer dat ik het echter wel begrijp. En niet enkel dat maar ik probeer verder aan te geven dat het uitlegen van wetten niet enkel in voordeel van een partij hoeft/moet zijn. Nogmaals als men de ene burger wel wil berechten omdat hij het eigenrecht in hand neemt, moet men echter ook diegene berechten die als eerste dezelfde wetten overtreden hebben.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:05 schreef Esses het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn, het is falen van de betreffende wetsdienaars.
Maar ik ga een Amerikaan welke er heilig van overtuigd is dat hij in zijn recht staat als hij iemand op zijn erf neer knalt omdat die zonder toestemming de post wil bezorgen. Op het moment dat je dat normaal vind... Dus ik bedoelde te zeggen dat jouw normen en waarden al dermate vervaagt zijn ten opzichte van de Nederlandse dat ik je niet eens meer ga proberen te overtuigen. Laten we het maar houden op de verdorven Amerikaanse normen en waarden. Oja. De boze reactie gaat ook geen reactie op komen.
Ik dacht altijd dat dit één ding was.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:44 schreef Esses het volgende:
[..]
Je haalt 2 dingen door elkaar. KM en KMarns hebben de dam schoon geveegd van hippies in 1970.
In 1967 hebben ze Amsterdam CS schoon geveegd omdat nozems vriendinnen lastig vielen, ook hebben ze toen voor kapper gespeeld. Ff goede orde in de geschiedenis. Overigens wel noemenswaardige wapenfeiten
Klopt, ben ik helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Verschil met dat tuig wat zich "Dam-slapers" noemde en die Occupy gasten is dat die occupy gasten zich niet ophielden bij het Nationaal Monument. Dat laatste is een belediging voor hen die Nederland verdedigden tegen de agressie van de Nazi's.
En dat is misschien net het probleem, dat zwart-wit denken. Enig inlevingsvermogen in de situatie van 'slachtoffers' is er schijnbaar niet meer.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:17 schreef Esses het volgende:
[..]
De discussie is al geweest. De standpunten zijn gemaakt. Doordat er toch geen middenweg bestaat, ga ik de rest inderdaad uit de weg. Simpel, safe, voorkomt frustratie bij alle partijen.
Het spijt me dat je door deze discussie gefrustreerd raakt. Ik dacht dat we toch op een normale volwassen manier aan het discusseren waren. Ik begrijp deels jou standpunt wel, wou enkel duidelijk maken dat er door de jaren heen een verschuiving van rechtsgevoel heeft plaats gehad, alsmede dat men voor elke partij de wetten moet handhaven en niet enkel voor hen die (na frustratie) het eigen recht in handen nemen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:17 schreef Esses het volgende:
[..]
If I agreed with you we'd both be wrong.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Als iemand anders zich aan mijn kant schaart
Nozems had je in 1967 amper nog ( vetkuiven ) je had toen vooral Provo's, hippies kwamen daarna pas.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:34 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dit één ding was.Dat de nozems CS ontvluchtte richting de Dam, met daar één of andere hippie sit-in, en 'we' dat gemakshalve maar ff hebben meegenomen.
Ja, ik ook. Ik vind het alleen verwerpelijk. Gelijke monniken, gelijke kappen. Keihard pakken, net als de overtreder.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:53 schreef jankaas020 het volgende:
Kijk, regels zijn er om aan gehouden te worden. Maar ik kan best begrijpen dat sommige mensen sommige dingen zat zijn en dan zelf actie gaan ondernemen.
Duidelijk inderdaad, was ook geen goed voorbeeld van mijn kant.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:47 schreef Esses het volgende:
@royyy In amsterdam is op dit moment de orde perfect gehandhaafd. De regels zoals die gesteld zijn worden nageleefd en de politie heeft al aangetoond daarbij desnoods geweld te gebruiken. De situatie toen, er was toen op dat moment (bij mijn weten) al een ontruiming gaande. En er zijn geen slachtoffers, zelfs niet in de ruimste zin van het woord. Er is dus geen situatie en er is dus niets in te leven. Er is geroepen dat ze moeten verkassen (net als op een andere plaats) en op een paar na gaan ze. De mensen die niet gaan, werden geholpen. Duidelijk toch?
Daar ben ik het ook wel mee eens, dat zowel de overtreder als degene die het recht in eigen hand neemt aangepakt moeten worden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik vind het alleen verwerpelijk. Gelijke monniken, gelijke kappen. Keihard pakken, net als de overtreder.
Alleen heb ik (en anderen) het idee dat dan de crimineel minder hard gepakt wordt.. En het slachtoffer een ontzettende douw krijgt..quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik vind het alleen verwerpelijk. Gelijke monniken, gelijke kappen. Keihard pakken, net als de overtreder.
Nee, misschien moeten we niet altijd de problemen bij anderen zoeken. Dat is iets waar wij Nederlanders goed in zijn. Het zou eens mooi zijn als we in de spiegel keken. Dat bontkraagje op de hoek waar we bang voor zijn, heb je daar wel eens mee gepraat? etc. etc.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:59 schreef Royyy het volgende:
[..]
Duidelijk inderdaad, was ook geen goed voorbeeld van mijn kant.
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens, dat zowel de overtreder als degene die het recht in eigen hand neemt aangepakt moeten worden.
Maar kijk dan ook eens naar degene die er verantwoordelijk voor is (politiek, gemeente, etc) dat het zo ver komt dat mensen op een gegeven moment geen andere oplossing meer zien dan het recht in eigen hand te nemen.
Maar dat ligt aan de wet en niet aan de politie.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:00 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Alleen heb ik (en anderen) het idee dat dan de crimineel minder hard gepakt wordt.. En het slachtoffer een ontzettende douw krijgt..
Wat wil jij, USA straffen? Levenslang na 3 vergrijpen? Kijk eens hoeveel man daar in de cel zit. Het is gewoon bewezen dat langere straffen niet afschrikken en dat langere straffen zelfs recidive niet voorkomen. Wat dan?quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:00 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Alleen heb ik (en anderen) het idee dat dan de crimineel minder hard gepakt wordt.. En het slachtoffer een ontzettende douw krijgt..
En ook daar kan ik gerust over verder babbelenquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar dat ligt aan de wet en niet aan de politie.
Dat geloof ik meteen, mevrouw.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:01 schreef Esses het volgende:
[..]
En ook daar kan ik gerust over verder babbelen
Tot nu toe heb ik weinig discussie gezien op dit internetforum, veel monologen waarin argumenten als feiten worden gezien, niemand echt open staat maar een eigen mening klaar heeft om die te verkondigen op een manier om niet de ander te corrigeren, maar om de ander voor gek te zetten, te vernederen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mooi, dan heeft een discussie dus wel zin.
overdrijven is natuurlijk ook een vak..quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:01 schreef Esses het volgende:
[..]
Wat wil jij, USA straffen? Levenslang na 3 vergrijpen? Kijk eens hoeveel man daar in de cel zit. Het is gewoon bewezen dat langere straffen niet afschrikken en dat langere straffen zelfs recidive niet voorkomen. Wat dan?
True, maar was gewoon even een vergelijking. Want langer straffen bied helaas geen oplossing. Ik zoek nu de oplossing :pquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:07 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
overdrijven is natuurlijk ook een vak..
En dit is een bewijs van mijn stelling.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:05 schreef Clan het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik weinig discussie gezien op dit internetforum, veel monologen waarin argumenten als feiten worden gezien, niemand echt open staat maar een eigen mening klaar heeft om die te verkondigen op een manier om niet de ander te corrigeren, maar om de ander voor gek te zetten, te vernederen.
Mensen die anderen arrogant noemen, terwijl je pas echt arrogant bent als je een man die meer dan 20 jaar ouder is voor arrogant uitmaakt en al helemaal als de persoon nog amper nat achter de oren is.
Als het gedrag wat ik hier zie ( ik plaats mezelf niet op een voetstuk ) dan zie heb ik geen hoge pet meer op voor de mariniers, als iemand die amper komt kijken een mond tegen mij opzet die hij niet eens tegen zijn eigen ouders opzet, als Mensen die Marechaussee zijn anderen beschuldigen van arrogantie en blijkbaar niet in de gaten hebben dat het vak marechaussee/politie een vorm van arrogantie met zich meebrengt waar helemaal niemand op zit te wachten. Dat ik misschien hier een hoger aanzien heb vanwege mijn leeftijd hoeft nog niet zo te zijn dat men te pas en te onpas mij mag beledigen voor; Seniel/vetpens/oude bok.
Dus naar Nederlandse wetten kan men dus doen en laten met doden en/of hun eer omdat ze buiten de wet vallen? Maar zelfs als men de persoonlijke eer van de overleden hier buitenspel wil zetten, zouden dan de Dam bezetters zich niet aan grafschending strafbaar gemaakt?quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:47 schreef Esses het volgende:
Amber... Inderdaad, het is een eigendom van de staat en dus indirect van de burger. Maar er is nog steeds geen sprake van enig vorm van aanranding van een goed van een burger. Zo werkt het net niet. De eerbaarheid van een dode geld niet. Hoe krom dat klinkt. Wetten gelden niet voor een dode.
Neen klopt zou indien Justicia werkelijk blind was ook zo behoren te zijn. Echter Justitia is niet blind omdat zij door mensen geleid word. En dat is nu precies waar ik op duid, dat er een verschuiving van het rechtsgevoel heeft plaats gehad in de jaren. Waar bij de ontruiming van de Dam de burger die het recht in eigenhanden nam niet werd veroordeeld/vrijgesproken, en de aanstichter wel werd berispd (opwel beide wetten hadden overtreden), is nu het omgekeerde waar.quote:[b]Op zaterdag 10 december 2011 20:47
De waagschaal hoort inderdaad blind te zijn, volledig blind. Ieder hoort gelijk behandeld te worden. Daarom vind ik het ook onterrecht dat de damslapers geslagen zijn door de ME van die tijd en de mariniers/matrozen niet. Ik vind de actie van de mariniers en matrozen het meest verwerpelijke wat er bestaat en dat is inderdaad eigenrichting. Dat wetten en regels niet in het voordeel mogen zijn van een partij ben ik met je eens, maar de mariniers en matrozen is in deze geen enkel kwaad of nadeel aangedaan. Het zijn geen slachtoffers en hadden met het geheel niets te maken. Dat is het probleem. En ik had inderdaad het voorbeeld opzettelijk ontzettend overdreven.
Dat is goed, want ben de discussie ook niet aangegaan met de gedachte om iemand te frustreren dan wel er een kinderachtige welles nietes van te maken.quote:[b]Op zaterdag 10 december 2011 20:47
en @amber, ik was nog niet gefrustreerd. Ik was het ook niet van plan.
Bontkraagjes op de hoek die geen overlast veroorzaken, geen problemen mee, laat maar rustig zitten. Maar wat als betreffende groep wel constant overlast veroorzaakt, en daar gedurende een lange periode niet tegen wordt opgetreden?quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:00 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee, misschien moeten we niet altijd de problemen bij anderen zoeken. Dat is iets waar wij Nederlanders goed in zijn. Het zou eens mooi zijn als we in de spiegel keken. Dat bontkraagje op de hoek waar we bang voor zijn, heb je daar wel eens mee gepraat? etc. etc.
Occupy is niet zo eng dat je weg zou moeten blijven uit winkels
Op het moment dat iemand een dode gaat verslepen valt het onder de wet op de lijkbezorging. Op het moment dat iemand een graf SLOOPT valt het onder vernieling (Grafschennis 149Sr, is vernieling of beschadinging).... Enz. enz.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:13 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Dus naar Nederlandse wetten kan men dus doen en laten met doden en/of hun eer omdat ze buiten de wet vallen? Maar zelfs als men de persoonlijke eer van de overleden hier buitenspel wil zetten, zouden dan de Dam bezetters zich niet aan grafschending strafbaar gemaakt?
De aanstichter maakt tegenwoordig (occupy) gebruik van zijn recht op demonstratie. Het opbreken van een demonstratie zonder een grondslag (dus als burger) is mi een ernstige schending van het democratische recht.quote:[..]
Neen klopt zou indien Justicia werkelijk blind was ook zo behoren te zijn. Echter Justitia is niet blind omdat zij door mensen geleid word. En dat is nu precies waar ik op duid, dat er een verschuiving van het rechtsgevoel heeft plaats gehad in de jaren. Waar bij de ontruiming van de Dam de burger die het recht in eigenhanden nam niet werd veroordeeld/vrijgesproken, en de aanstichter wel werd berispd (opwel beide wetten hadden overtreden), is nu het omgekeerde waar.
[..]
quote:Dat is goed, want ben de discussie ook niet aangegaan met de gedachte om iemand te frustreren dan wel er een kinderachtige welles nietes van te maken.
Om even licht te werpen op de gang van (straf)zaken alhier. Ook hier (U.S.) betekend het niet dat de straftijd niet verminderd kan worden. Daarom heb je bv. ook mensen die drie maal tot levenslang worden veroordeeld. Bij een veroordeling van eenmalig levenslang zou de strafdader mogelijkerwijze na 15 jaar (ivm goed gedrag, volzitten van gevangenissen etc) op vrije voeten kunnen komen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:01 schreef Esses het volgende:
[..]
Wat wil jij, USA straffen? Levenslang na 3 vergrijpen? Kijk eens hoeveel man daar in de cel zit. Het is gewoon bewezen dat langere straffen niet afschrikken en dat langere straffen zelfs recidive niet voorkomen. Wat dan?
Het probleem zit hem in de huidige wetgeving in deze. Wanneer kan je optreden? Geluidsoverlast, ja kan ene bon geven. Maar waaruit bestaat die, hoe vaak gebeurd het? Gebiedsontzegging? Word al ontzettend moeilijk (bestuursrechtelijk).quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:15 schreef Royyy het volgende:
[..]
Bontkraagjes op de hoek die geen overlast veroorzaken, geen problemen mee, laat maar rustig zitten. Maar wat als betreffende groep wel constant overlast veroorzaakt, en daar gedurende een lange periode niet tegen wordt opgetreden?
Als het dan op een gegeven moment fout gaat, speelt het volgens jou geen rol dat er gedurende langere periode is nagelaten om tegen het probleem op te treden?
Natuurlijk zit het probleem in dit voorbeeld bij de bontkraagjes en degene die het recht in eigen hand heeft, maar in mijn ogen zit het niet ALLEEN daar.
Soms zijn er geen oplossing en blijft de enige weg een crimineel voor de rest van zijn leven vast te zetten ter bescherming van de algemenen bevolking.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:09 schreef Esses het volgende:
[..]
True, maar was gewoon even een vergelijking. Want langer straffen bied helaas geen oplossing. Ik zoek nu de oplossing :p
Klopt, alleen 3 maal levenslang? Hoe realistisch. Maar er zit maar liefst 1% van de Amerikaanse bevolking in de gevangenis. Ookal straffen jullie wel degelijk zwaarder.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:17 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Om even licht te werpen op de gang van (straf)zaken alhier. Ook hier (U.S.) betekend het niet dat de straftijd niet verminderd kan worden. Daarom heb je bv. ook mensen die drie maal tot levenslang worden veroordeeld. Bij een veroordeling van eenmalig levenslang zou de strafdader mogelijkerwijze na 15 jaar (ivm goed gedrag, volzitten van gevangenissen etc) op vrije voeten kunnen komen.
Klopt, maar levenslang is niet altijd de straf waar we voor roepen in Nederland. Vaak roepen we al dat iemand 30 of 40 jaar moet zitten (met uitzicht op nog wel vrijkomen dus). Dat soort straffen maken, wetenschappelijk bewezen, meer kapot dan ze goed doen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:19 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Soms zijn er geen oplossing en blijft de enige weg een crimineel voor de rest van zijn leven vast te zetten ter bescherming van de algemenen bevolking.
Ja soms (afhankelijk van staat en de daarmee hangende staatsrechten, en dus ook strafkwijtschelding) zelf langer, om er zeker van te kunnen zijn dat bv. een massamoordenaar niet meer op vrije voeten komt en als voorheen zijn untucht kan aanstellen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:19 schreef Esses het volgende:
[..]
Klopt, alleen 3 maal levenslang? Hoe realistisch. Maar er zit maar liefst 1% van de Amerikaanse bevolking in de gevangenis. Ookal straffen jullie wel degelijk zwaarder.
Als je in Nederland levenslang krijgt word je levenslang opgeborgen. Diegene die je gratie kan geven... Die doet dat over het algemeen niet of je moet binnen een jaar dood gaan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:23 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja soms (afhankelijk van staat en de daarmee hangende staatsrechten, en dus ook strafkwijtschelding) zelf langer, om er zeker van te kunnen zijn dat bv. een massamoordenaar niet meer op vrije voeten komt en als voorheen zijn untucht kan aanstellen.
Proost op Hare Majesteit.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Als je in Nederland levenslang krijgt word je levenslang opgeborgen. Diegene die je gratie kan geven... Die doet dat over het algemeen niet of je moet binnen een jaar dood gaan.
En namens haar de minister van Veiligheid&Justitiequote:
slachtoffers die het recht in eigen handen nemen minder hard straffen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:09 schreef Esses het volgende:
[..]
True, maar was gewoon even een vergelijking. Want langer straffen bied helaas geen oplossing. Ik zoek nu de oplossing :p
Men kan het ene rechtssysteem en de daartoe behorende straffen niet met het andere vergelijken, hoe graag men dat ook zou willen (in Nederland). Er zijn te veel verschillen in rechtsysteem, wetten en voorschriften, als met omgangsrechten/gebruiken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:20 schreef Esses het volgende:
[..]
Klopt, maar levenslang is niet altijd de straf waar we voor roepen in Nederland. Vaak roepen we al dat iemand 30 of 40 jaar moet zitten (met uitzicht op nog wel vrijkomen dus). Dat soort straffen maken, wetenschappelijk bewezen, meer kapot dan ze goed doen.
Da's toch de persoon die op dat gebied niks te vertellen heeft.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:25 schreef Esses het volgende:
[..]
En namens haar de minister van Veiligheid&Justitie
Wat men wel kan vergelijken is de lengte van de gemiddelde gevangenisstraf en recidive. Het blijkt dat als de een groeit... de ander dat ook doet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:27 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Men kan het ene rechtssysteem en de daartoe behorende straffen niet met het andere vergelijken, hoe graag men dat ook zou willen (in Nederland). Er zijn te veel verschillen in rechtsysteem, wetten en voorschriften, als met omgangsrechten/gebruiken.
Die moet hem ook tekenen!quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Da's toch de persoon die op dat gebied niks te vertellen heeft.
Ja, en hij/zij zal een gratie verzoek tekenen als Hare Majesteit tegen is.quote:
Een klein koninklijk besluit heeft geen waarde zonder handtekening van de betrokken minister. De minister neemt immers ten alle tijden de verantwoordelijkheid voor de daden van de koning. (art. 47 GW)quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, en hij/zij zal een gratie verzoek tekenen als Hare Majesteit tegen is.
We hebben ons daar tijdens mijn studie (recht) het ook meermaals over onderhouden, maar noch het een noch het ander is bewezen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Wat men wel kan vergelijken is de lengte van de gemiddelde gevangenisstraf en recidive. Het blijkt dat als de een groeit... de ander dat ook doet.
Ik heb nu de tijd niet om het erbij te zoeken, maar gedurende mijn studie (eveneens rechtquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:32 schreef -Amber- het volgende:
[..]
We hebben ons daar tijdens mijn studie (recht) het ook meermaals over onderhouden, maar noch het een noch het ander is bewezen.
Noem mij eens een gratie casus, tijdens de laatste 40 jaar, waar de Minister wel tekende voor vrijlating en de Koning niet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Een klein koninklijk besluit heeft geen waarde zonder handtekening van de betrokken minister. De minister neemt immers ten alle tijden de verantwoordelijkheid voor de daden van de koning. (art. 47 GW)
Jammer dat je er de tijd niet voor hebt, want zou dit bewijs (voor of tegen) toch wel eens willen zien. Bij de voorbeelden die ik echter tot nu toe gezien heb gaat het over of on-exacte cijfers/standpunten, of alle tot zaken doende factoren worden niet in beschouwing genomen, ofwel de bevinding zijn gemaakt met een vooringenomen mening, of er was een combinatie van meerdere hier genoemde factoren.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:33 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik heb nu de tijd niet om het erbij te zoeken, maar gedurende mijn studie (eveneens recht) zijn er toch diverse wetenschappelijke publicaties aangehaald.
Kijk maar uit! Je hebt nu sam tegen je!quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:33 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik heb nu de tijd niet om het erbij te zoeken, maar gedurende mijn studie (eveneens recht) zijn er toch diverse wetenschappelijke publicaties aangehaald.
Juliana heeft haar Koninklijk Veto een aantal maal gebruikt bij het niet ten uitvoer brengen van de doodstraf (ging ook via Koninklijk Besluit). Van Beatrix zijn er GEEN publieke voorbeelden bekendquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Noem mij eens een gratie casus, tijdens de laatste 40 jaar, waar de Minister wel tekende voor vrijlating en de Koning niet.
Boeiendquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kijk maar uit! Je hebt nu sam tegen je!
Of ik nu voor of tegen de mening van Esses ben, Esses is wel diegene die altijd met wettelijke onderbouwing is gekomen tijdens discussies.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:38 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Jammer dat je er de tijd niet voor hebt, want zou dit bewijs (voor of tegen) toch wel eens willen zien. Bij de voorbeelden die ik echter tot nu toe gezien heb gaat het over of on-exacte cijfers/standpunten, of alle tot zaken doende factoren worden niet in beschouwing genomen, ofwel de bevinding zijn gemaakt met een vooringenomen mening, of er was een combinatie van meerdere hier genoemde factoren.
Oh shoot, was even vergeten (en met mij Essen?) dat recht een feestneuzen studie is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja! Zuipen zullen jullie! Een eigen mening mogen jullie niet hebben!quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:41 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Oh shoot, was even vergeten (en met mij Essen?) dat recht een feestneuzen studie is.
Ik zeg ook niet dat Essen geen gefundeerde onderbouwingen maakt, ik zeg enkel dat er in de door mij tot nu toe geziene studies te veel haken en ogen zitten om het voor (lange straffen) danwel het tegen (kortere straffen, maatschappelijke hulp etc) als bewezen te zien.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Of ik nu voor of tegen de mening van Esses ben, Esses is wel diegene die altijd met wettelijke onderbouwing is gekomen tijdens discussies.
En daar doel ik dan ook op.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:40 schreef Esses het volgende:
[..]
Juliana heeft haar Koninklijk Veto een aantal maal gebruikt bij het niet ten uitvoer brengen van de doodstraf (ging ook via Koninklijk Besluit). Van Beatrix zijn er GEEN publieke voorbeelden bekendDaarentegen tekent de Koning eerst, dan pas de minister. Dus als de eerste al niet tekent tekent de tweede natuurlijk ook niet.
Daarbij, de Koning moet voor zoiets diverse handtekeningen zetten. Waarbij een aantal in de achterkamertjes voordat zoiets publiek behandeld word. Op het moment dat zij niet wil tekenen zal ze het Koninklijk veto al gebruiken bij die eerste handtekening. Op het moment dat zij het bij de laatste doet moet zij een minister of andere verantwoordelijke hebben die haar (door de ministeriële verantwoordelijkheid) verdedigt in de eerste en tweede kamer. Staatskundig en constitutioneel samen met de koningshuis discussie... Niet slimquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Noem mij eens een gratie casus, tijdens de laatste 40 jaar, waar de Minister wel tekende voor vrijlating en de Koning niet.
Maar niet denkbeeldig. Het zal niet de eerste keer zijn dat een minister het standpunt van de Koning moet verdedigen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:45 schreef Esses het volgende:
[..]
Daarbij, de Koning moet voor zoiets diverse handtekeningen zetten. Waarbij een aantal in de achterkamertjes voordat zoiets publiek behandeld word. Op het moment dat zij niet wil tekenen zal ze het Koninklijk veto al gebruiken bij die eerste handtekening. Op het moment dat zij het bij de laatste doet moet zij een minister of andere verantwoordelijke hebben die haar (door de ministeriële verantwoordelijkheid) verdedigt in de eerste en tweede kamer. Staatskundig en constitutioneel samen met de koningshuis discussie... Niet slim
Sinds Beatrix op de troon zit niet daadwerkelijk meegemaaktquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar niet denkbeeldig. Het zal niet de eerste keer zijn dat een minister het standpunt van de Koning moet verdedigen.
En daar hebben we dus mazzel mee.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:50 schreef Esses het volgende:
[..]
Sinds Beatrix op de troon zit niet daadwerkelijk meegemaakt
Slaapwel en werkze.quote:
Whahaquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je wilt daar hopelijk toch niet mee zeggen dat je dat (het tuigstudent zijn) bij mij wel kan voorstellen?quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Whaha.
Nah, ik vertrouw er wel op dat Esses niet zo'n tuigstudent was.
Pff jij bent in dienst gegaan, kan niet andersquote:Op zaterdag 10 december 2011 22:07 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Je wilt daar hopelijk toch niet mee zeggen dat je dat (het tuigstudent zijn) bij mij wel kan voorstellen?
quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:09 schreef Esses het volgende:
[..]
Pff jij bent in dienst gegaan, kan niet anders
Nee hoorquote:Op zaterdag 10 december 2011 22:07 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Je wilt daar hopelijk toch niet mee zeggen dat je dat (het tuigstudent zijn) bij mij wel kan voorstellen?
Nice!quote:
Het ging helemaal niet om AMD vs Intel, het ging in dit geval om de merk keus betreft de voeding (laten we het daarbij even houden, al was ik ook niet echt onder de indruk van de rest). De voeding was gewoon niet van kwaliteit, dat heb je zelf toegegeven. En dat is ook gebleken aangezien het ding volgens nibb-it niet meer leeft (hoe is dat eigenlijk opgelost? nieuwe?)quote:Op zondag 11 december 2011 01:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nice!
Maareh nog effe: ik zei ook niet dat ik niets over computers wist. Ik weet 't best het een en ander. Dat ''dan heb je straks componenten die niet in elkaar passen!?'' is wel heel erg. Een Mobo met een goed socket voor een betreffende CPU uitzoeken kan ik nog wel hoor. Heb mijn PC ook zelf gebouwd en in elkaar gezet.
Enige waar wij het oneens over kunnen zijn is welke onderdelen/merken je koopt. En naja: ik vind jouw mening prima, maar kom maar met argumenten om me te overtuigen en me van prijs/prestatie van AMD af te slaan ipv met ''je lijst is stront''.
Trusten.
600 watt bak erin gestopt.quote:Op zondag 11 december 2011 01:29 schreef m.k het volgende:
[..]
Het ging helemaal niet om AMD vs Intel, het ging in dit geval om de merk keus betreft de voeding (laten we het daarbij even houden, al was ik ook niet echt onder de indruk van de rest). De voeding was gewoon niet van kwaliteit, dat heb je zelf toegegeven. En dat is ook gebleken aangezien het ding volgens nibb-it niet meer leeft (hoe is dat eigenlijk opgelost? nieuwe?)
Mogguh! Ik draai me weer om...quote:
Oh, als het alleen om de voeding ging dan is het prima. Maar dat bleek niet echt uit je eerste reactie.quote:Op zondag 11 december 2011 01:29 schreef m.k het volgende:
[..]
Het ging helemaal niet om AMD vs Intel, het ging in dit geval om de merk keus betreft de voeding (laten we het daarbij even houden, al was ik ook niet echt onder de indruk van de rest). De voeding was gewoon niet van kwaliteit, dat heb je zelf toegegeven. En dat is ook gebleken aangezien het ding volgens nibb-it niet meer leeft (hoe is dat eigenlijk opgelost? nieuwe?)
Ja doe maar.quote:
Té lam/lui om ff een bakkie voor je te zetten, dus hierzoquote:
Bij opvoer nog wel geloof ik.quote:Op zondag 11 december 2011 12:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Hebben ze bij defensie nog steeds die oude vertrouwde K&G meuk?
Het is eigenlijk niet eens slechte koffie, met name als het al tig uur in de koffiepot zat tijdens je dienstquote:
Brand losquote:Op zondag 11 december 2011 12:08 schreef Cobra4 het volgende:
Oh ja, ik wist dat ik je nog iets moest vertellen over de Rode Bef........
Helaas herkende je die sfeer van toen zeker niet meer?quote:Op zondag 11 december 2011 12:09 schreef Cobra4 het volgende:
Daar heb ik drie weken geleden nog een biertje zitten drinken.
Mochten we willen. Nu alleen nog die Selecta troep.quote:Op zondag 11 december 2011 12:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Hebben ze bij defensie nog steeds die oude vertrouwde K&G meuk?
Was niet echt druk nee. Niet eens hoeven vechten om een barkruk.quote:Op zondag 11 december 2011 12:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Helaas herkende je die sfeer van toen zeker niet meer?
Dat was wel eens andersquote:Op zondag 11 december 2011 12:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Was niet echt druk nee. Niet eens hoeven vechten om een barkruk.
Automaten koffiequote:Op zondag 11 december 2011 12:11 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Mochten we willen. Nu alleen nog die Selecta troep.
Hier en daar zijn nog perculators te bekennen.quote:Op zondag 11 december 2011 12:11 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Mochten we willen. Nu alleen nog die Selecta troep.
Dat wrak op soesterberg?quote:Op zondag 11 december 2011 12:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben trouwens nog steeds verbaasd dat maar zo weinig mensen de term "Bunker 500" kennen.
Nee, "bunker 500" is het commando-centrum op een VLB.quote:
Cod? Eet smakelijk dan!quote:Op zondag 11 december 2011 12:54 schreef ErwinRommel het volgende:
ff stofzuigen en dan maar weer eens verder met CoD
Codfishquote:Op zondag 11 december 2011 12:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Cod? Eet smakelijk dan!
[ afbeelding ]
Maar dan alleen als je de echte Malt Vinegar in huis hebt.quote:Op zondag 11 december 2011 12:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Codfish
Fish and chips.
Ook een idee om dat voor komende zondag eens zelf proberen te maken
Hebben we niet, Lotusss riep met dat een mix van balsamico azijn en gewone azijn erg dicht in de buurt komt. Dan vreten we het ook gewoon uit krantenpapierquote:Op zondag 11 december 2011 13:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar dan alleen als je de echte Malt Vinegar in huis hebt.
Soesterberg was een VLBquote:Op zondag 11 december 2011 12:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, "bunker 500" is het commando-centrum op een VLB.
Op VLB Volkel was dat toch echt anders. Ondergrondse bunker, en groot!quote:Op zondag 11 december 2011 13:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Soesterberg was een VLBMaar het zijn allemaal wrakken
Lees mijn stukje nog even een keer, er staat dat ik ook niet onder de indruk was vanb de rest, maar het ging in essentie om de voeding. Een voeding is namelijk niet iets waar je op moet bezuinigen. Terwijl je daar met veel andere onderdelen wel mee wegkomt.quote:Op zondag 11 december 2011 11:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh, als het alleen om de voeding ging dan is het prima. Maar dat bleek niet echt uit je eerste reactie.
Tja, volgens de specs zou dat ding het gewoon moeten houden. Misschien was het een slecht exemplaar, misschien .. etc. Maarja, ik had beter inderdaad op safe kunnen spelen met een 500 Antec ofzo.
ook al een wrak aan t worden dusquote:Op zondag 11 december 2011 13:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op VLB Volkel was dat toch echt anders. Ondergrondse bunker, en groot!
Nu wellicht. Vroegah was het toch een behoorlijk ondergronds complex.quote:
vanavond geen idee. Ik zal vast opgeroepen wordenquote:
Grote Mquote:Op zondag 11 december 2011 13:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
vanavond geen idee. Ik zal vast opgeroepen worden
Mobilisatie? Hehe, de Russen staan zeker voor je deur.quote:
Nee de Duitsers maar dat is normaal hierquote:Op zondag 11 december 2011 13:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mobilisatie? Hehe, de Russen staan zeker voor je deur.
heb jij weer. Prima gasten hoor, die Duitsersquote:Op zondag 11 december 2011 14:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nee de Duitsers maar dat is normaal hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |