Ja en? Staat dat gelijk aan het ambieren van macht?quote:Op donderdag 8 december 2011 23:10 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Kom nou.
Je hebt een heel sprookje verzonnen over sterke genen , het falen van de democratie en lafbekken zonder ballen die zogenaamd de dienst uitmaken. En je gelooft heilig in het leger en de eercultuur die daar heerst.
De nadelen van de democratie, malle Henks windvlaagstem is net zoveel waard als jouw of mijn langoverwogen stem.quote:
De mens is niet rationeel, in zoverre is de wereld ook niet "vol" met rationaliteit. Hoog tijd dat economen dat eens begrijpen, maar goed.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De mens is het zwakste onderdeel in een wereld vol logica en rationaliteit.
Goh, laat ik die boodschap nou al sinds tijden verkondigen, en daarvoor verketterd worden.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:13 schreef Cerbie het volgende:
[..]
De nadelen van de democratie, malle Henks windvlaagstem is net zoveel waard als jouw of mijn langoverwogen stem.
Ik kan een wereld zonder (menselijke) organismen anders behoorlijk modelmatig rationaliseren.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De mens is niet rationeel, in zoverre is de wereld ook niet "vol" met rationaliteit. Hoog tijd dat economen dat eens begrijpen, maar goed.
quote:Op donderdag 8 december 2011 23:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De mens is niet rationeel, in zoverre is de wereld ook niet "vol" met rationaliteit. Hoog tijd dat economen dat eens begrijpen, maar goed.
Volgens mij is dat een breed gedragen opvatting in POL, v_P.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Goh, laat ik die boodschap nou al sinds tijden verkondigen, en daarvoor verketterd worden.
Ongeveer de enige common denominator.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een breed gedragen opvatting in POL, v_P.
Mijn kant wint niet omdat alle domme mensen anders stemmenquote:Op donderdag 8 december 2011 23:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ongeveer de enige common denominator.
Ja, maar zo zit "de wereld" echter niet in elkaar grapjas, in de wetenschap is al vaker aangetoond dat experimenten in een laboratorium niet per definitie naar de "echte" wereld kunnen worden getransfereerd.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik kan een wereld zonder (menselijke) organismen anders behoorlijk modelmatig rationaliseren.
Zijn jullie nou zo dom, of ben ik nou zo slim?!quote:Op donderdag 8 december 2011 23:16 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Mijn kant wint niet omdat alle domme mensen anders stemmen
![]()
Mooi, dan kunnen we allemaal instemmen met het feit dat democratie maar kut is.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een breed gedragen opvatting in POL, v_P.
Daar pleit ik dan ook niet voor.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, maar zo zit "de wereld" echter niet in elkaar grapjas, in de wetenschap is al vaker aangetoond dat experimenten in een laboratorium niet per definitie naar de "echte" wereld kunnen worden getransfereerd.
Theoretiseren zonder rekening te houden met de praktijk is onvolledig.
Dan gebruik het ook niet als argument.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar pleit ik dan ook niet voor.
Dat de mens de wereld irrationeel maakt?quote:Op donderdag 8 december 2011 23:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan gebruik het ook niet als argument.
Heb trouwens niet gezegd dat je macht ambieert volgens mij.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja en? Staat dat gelijk aan het ambieren van macht?
Ik heb totaal geen aspiratie's om macht in de politiek, het leger of het bedrijfsleven te verwerven. Mijn droomtoekomst bestaat eruit dat ik eventueel een leuke baan als zelfstandig consultant / analist heb waar ik een aardig uurtarief voor kan rechtvaardigen, elk weekend leuk op de schietbaan kan liggen schieten (en ook alleen daar, niet in het winkelcentrum), lekker mijn BMW 5-serie kan rijden (niet eens een Aston Martin of andere luxe auto's) en eventueel als reservist voor de Bundeswehr kan dienen.
Lekker een leven buiten de spotlights en het gerommel van alledag, daarmee ben ik tevreden.
quote:Op donderdag 8 december 2011 23:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat de mens de wereld irrationeel maakt?
Lijkt me vrij goed te onderbouwen.
quote:Op donderdag 8 december 2011 23:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik kan een wereld zonder (menselijke) organismen anders behoorlijk modelmatig rationaliseren.
Ergo; de mens is een verstorend element.quote:
Je stelde dat ik levenservaring opdoe voordat ik macht krijg.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:19 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Heb trouwens niet gezegd dat je macht ambieert volgens mij.
Van mij mag je elk weekend schieten op de schietbaan verder. Geen problemen mee.
Idd, want jij krijgt van mij een kusje en ik ga P&W kijken.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ergo; de mens is een verstorend element.
Kom nou was gericht op dat je stelde dat je geen ideologie hebt. Niet op het machtsgebeuren.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je stelde dat ik levenservaring opdoe voordat ik macht krijg.
Daarop stelde ik dat ik geen behoefte aan macht heb.
Jij zegt: "kom nou"
Ik herhaal en geef nog wat extra toelichting over waarom ik daar geen behoefte.
Dat is zo ongeveer het sterkste argument voor democratie.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we allemaal instemmen met het feit dat democratie maar kut is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |