Voeg dan zelf wat nuttigs toe.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:17 schreef ilovelamp het volgende:
[..]
Idd. Geen reet meer aan dit topic.
We zullen het proberen. Maar had je zelf ook nog een bijdrage?quote:Op donderdag 8 december 2011 17:19 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Voeg dan zelf wat nuttigs toe.
Je usernamequote:Op donderdag 8 december 2011 17:17 schreef ilovelamp het volgende:
[..]
Idd. Geen reet meer aan dit topic.
quote:- Dat het Fila is en niet fils
Nee, toen de atoombom viel op Nagasaki zei de piloot : 'OKIDO'. Daar komt het vandaan.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:46 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik heb als tiener jaaaaarenlang gedacht dat het woord 'okido' wel een Japans woord moest zijn.... Tot ik ineens de link legde met 'oké', en dat het dáár dan wel van afgeleid moest zijn.
quote:Op donderdag 8 december 2011 17:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Je hebt de logo's niet in de OP gezet ...
[..]
Tokidoki is trouwens wel een japans woord. Dat betekent 'soms'.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:46 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik heb als tiener jaaaaarenlang gedacht dat het woord 'okido' wel een Japans woord moest zijn.... Tot ik ineens de link legde met 'oké', en dat het dáár dan wel van afgeleid moest zijn.
quote:
organen is ook vleesquote:Op donderdag 8 december 2011 19:04 schreef bl_henkie2 het volgende:
O.k., deze is vast na 56 topics nog niet langs geweest.
Pas recentelijk, dus jaaaaaren later, beseft ik pas dat vlees bestaat uit spieren en vet. Altijd gedacht dat het iets aparts was.
Zo logischquote:Why do ships and aircraft use 'mayday' as their call for help?
This comes from the French word m'aidez - meaning 'help me' - and is pronounced approximately, 'mayday.'
En de andere SOS (dat witte spul voor in je neus te knatsen) daar komt de benaming van uit de tijd dat er alleen nog piepers bestonden met alleen cijfers.quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:58 schreef jankaas020 het volgende:
En zo betekend SOS niet 'save our souls' maar is puntje-puntje-puntje-streepje-streepje-streepje-puntje-puntje-puntje lekker makkelijk in te tikken op de telegraaf.
Weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 10 december 2011 02:02 schreef vosss het volgende:
[..]
En de andere SOS (dat witte spul voor in je neus te knatsen) daar komt de benaming van uit de tijd dat er alleen nog piepers bestonden met alleen cijfers.
Dan werd dus 505 door gestuurd en wist den dealert dat iemand coke moest hebben.
Daarom wordt dat nu nog steeds sos genoemd
Ach soquote:Op zaterdag 10 december 2011 13:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat als het ding ontploft en ruiten breken, de gordijnen de scherven tegenhouden
Echt?? Hmm, ik kan daar niets over vinden...quote:Op donderdag 8 december 2011 17:49 schreef IBAZ het volgende:
Nee, toen de atoombom viel op Nagasaki zei de piloot : 'OKIDO'. Daar komt het vandaan.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik bedacht me net in de supermarkt dat ik heel lang heb gedacht dat tros-tomaten iets met de TROS van doen hadden
[ afbeelding ]
quote:
Ik ga er eens op letten, is me echt nog nooit opgevallen.quote:Op zondag 11 december 2011 01:07 schreef billie112 het volgende:
Ik las onlangs weer eens een Donald Duck en nu viel me pas op dat er altijd, tenzij er een vraag gesteld word, in ieder stripje een uitroepteken achter elke zin staat die word uitgesproken. Opzich logisch natuurlijk maar toch keek ik even raar op dat het me nooit eerder was opgevallen.
Klopt, ik heb er echt maar heel weinig gezien met een punt toen ik erop ging letten, en dan bedoel ik niet 3 puntjes maar gewoon 1.quote:Op zondag 11 december 2011 01:07 schreef billie112 het volgende:
Ik las onlangs weer eens een Donald Duck en nu viel me pas op dat er altijd, tenzij er een vraag gesteld word, in ieder stripje een uitroepteken achter elke zin staat die word uitgesproken. Opzich logisch natuurlijk maar toch keek ik even raar op dat het me nooit eerder was opgevallen.
Ik ging altijd tekstballonnetjes met punten zoeken. Het viel me op dat dat alleen in de ''oude'' strips (uit de jaren 80 en eerder) punten stondenquote:Op zondag 11 december 2011 01:07 schreef billie112 het volgende:
wie heeft je verteld dat ze lief zouden zijn dan?quote:Op zondag 11 december 2011 01:45 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat vrouwen helemaal niet zo lief zijn.
Dat viel mij ook een paar jaar geleden op. Ik vind het eigenlijk storend want waarom roepen ze daardoor altijd?quote:Op zondag 11 december 2011 01:07 schreef billie112 het volgende:
Blijkbaar weet je ook niet wat "vertraging" betekend... Een versnelling is een toename van de snelheid, prima benaming dus.quote:Op zondag 11 december 2011 20:30 schreef -Roy- het volgende:
Dat een auto niet harder kan door een extra versnelling toe te voegen. Waarom heet het dan ook een versnelling? Vertraging had beter gepast...
Ik bedoel ermee dat wanneer je op z'n topsnelheid rijdt, zeg 200, dat je dan niet harder kan door bijvoorbeeld een 6e versnelling in te bouwen. De 5e versnelling is dan al de directe overbrenging.quote:Op zondag 11 december 2011 20:33 schreef hugsy33 het volgende:
Omdat je geen 120 kan in z'n 1? Je moet opschakelen om te versnellen
quote:Op zaterdag 10 december 2011 02:02 schreef vosss het volgende:
[..]
En de andere SOS (dat witte spul voor in je neus te knatsen) daar komt de benaming van uit de tijd dat er alleen nog piepers bestonden met alleen cijfers.
Dan werd dus 505 door gestuurd en wist den dealert dat iemand coke moest hebben.
Daarom wordt dat nu nog steeds sos genoemd
Dit is niet waar. De reden waarom een versnellingsbak eigenlijk een vertragingsbak zou moeten heten is omdat hij bij een overbrengingsverhouding van >1 (meestal de eerste 3/4 versnellingen) het ingaande toerental lager er uit laat komen.quote:Op zondag 11 december 2011 20:36 schreef -Roy- het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee dat wanneer je op z'n topsnelheid rijdt, zeg 200, dat je dan niet harder kan door bijvoorbeeld een 6e versnelling in te bouwen. De 5e versnelling is dan al de directe overbrenging.
En valentijnsdag door Hallmark.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:40 schreef skit het volgende:
dat de kerstman door coca cola is bedacht
Onzin.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:40 schreef skit het volgende:
dat de kerstman door coca cola is bedacht
Niet? Altijd gedacht dat het wel zo was.quote:Op zondag 11 december 2011 20:30 schreef -Roy- het volgende:
Dat een auto niet harder kan door een extra versnelling toe te voegen. Waarom heet het dan ook een versnelling? Vertraging had beter gepast...
quote:Images of Santa Claus were further popularized through Haddon Sundblom’s depiction of him for The Coca-Cola Company’s Christmas advertising in the 1930s. The popularity of the image spawned urban legends that Santa Claus was invented by The Coca-Cola Company or that Santa wears red and white because they are the colors used to promote the Coca-Cola brand. Historically, Coca-Cola was not the first soft drink company to utilize the modern image of Santa Claus in its advertising—White Rock Beverages had already used a red and white Santa to sell mineral water in 1915 and then in advertisements for its ginger ale in 1923. In fact, Santa Claus had already appeared in red and white on the cover of Puck magazine at the start of the century.
Ow ... slim van ze!quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:04 schreef morgane het volgende:
Stena Line heeft het nummer wel zelf een keer gebruikt in een tv-commercial, omdat zoveel mensen dachten dat de Beegees Stena Line zongen in dat nummer
Haha, echt??quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:10 schreef littledrummergirl het volgende:
en het nummer staying alive is ook precies het tempo wat je moet gebruiken als je iemand reanimeert door hartmassagetoepasselijk wel
echtquote:
http://hartvoorlimburg.com/reanimatie-top5quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:15 schreef Faxie het volgende:
Lijkt me sterk....nummer is te traag...
cool wist niet dat er meer liedjes warenquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:18 schreef morgane het volgende:
[..]
http://hartvoorlimburg.com/reanimatie-top5
Staying Alive is 103 b.p.m.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:18 schreef morgane het volgende:
[..]
http://hartvoorlimburg.com/reanimatie-top5
Staying Alive is 103 b.p.m.
Ik ook niet maar "Achy breaky heart" van Billy Ray Cyrus is dan toch wel de meeste gepaste.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:23 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
cool wist niet dat er meer liedjes waren
Dat Billy Ray Cyrus de vader is van Miley Cyrusquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:38 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
[..]
Ik ook niet maar "Achy breaky heart" van Billy Ray Cyrus is dan toch wel de meeste gepaste.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:10 schreef littledrummergirl het volgende:
en het nummer staying alive is ook precies het tempo wat je moet gebruiken als je iemand reanimeert door hartmassagetoepasselijk wel
Dat heeft Chai thee ook. Chai betekent thee in het Indisch, als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 8 december 2011 18:38 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]Oh zo.
Net op wikipedia gelezen: "broodje bapao" is een pleonasme.
In het Chinese woord zit namelijk al het woord "broodje" verwerkt.
Wist ik ook niet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:17 schreef Mss het volgende:
Door DWDD kom ik er nu achter dat Grover en Bert van Sesamstraat door dezelfde persoon worden ingesproken!
Dan weet je wellicht ook niet dat de maker van onder andere "De Pindakaasvloer" de stem van Ernie doetquote:Op vrijdag 16 december 2011 20:17 schreef Mss het volgende:
Door DWDD kom ik er nu achter dat Grover en Bert van Sesamstraat door dezelfde persoon worden ingesproken!
En Kermit.quote:Op zaterdag 17 december 2011 08:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan weet je wellicht ook niet dat de maker van onder andere "De Pindakaasvloer" de stem van Ernie doet
hmm dat is dan een beetje jammer... op mijn laatste BHV training ( drie maanden geleden ofzo ) het nog zo geleerdquote:Op vrijdag 16 december 2011 21:07 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]niet meer helemaal... maar als je niet kundig getraind bent is dit het beste ritme inderdaad.
Het is iets versneld sinds het laatste jaar
Op m'n laatste training (ong 2 maanden terug) werd verteld dat de ideale snelheid iets van 103 compressies per minuut is, als ik t me goed herinner. Dat liedje heeft 100! Goed genoeg om iemand te reddenquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hmm dat is dan een beetje jammer... op mijn laatste BHV training ( drie maanden geleden ofzo ) het nog zo geleerd
"Another one bites the dust" is ook wel toepasselijkquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:23 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
cool wist niet dat er meer liedjes waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |