Dit dus...quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:23 schreef Monidique het volgende:
Het zijn ook echt een stel meelijwekkende clowns, hè? Nee, dat niet eens, het zijn psychopaten die een grote kans hebben met atoomwapens te mogen spelen.
Wie heeft het over genocide?quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk, taalkundige genocide is altijd een puntje bij de Republikeinen.
Het is me niet helemaal duidelijk wat er zo verbazend aan deze uitspraken is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Bron: Elsevier
Ik kijk niet meer verbaasd op van zulke uitspraken.
Ach, daar hebben we er al zoveel van. Eentje meer of minder zal de overlevingskans van de wereld niet beïnvloeden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:23 schreef Monidique het volgende:
Het zijn ook echt een stel meelijwekkende clowns, hè? Nee, dat niet eens, het zijn psychopaten die een grote kans hebben met atoomwapens te mogen spelen.
O, je bent je er niet van bewust dat "Palestijnen zijn geen volk" vrij klassiek historisch-revisionisme is, om taalkundig het bestaan van een volk te ontkennen, met als doel het Arabisch Palestina te kunnen zuiveren van mensen-die-eigenlijk-toch-niet-bestaan uit en in naam van een extremistisch zionisme? Of wist je dat wel en ben je het eigenlijk eens met deze rechts-extremistische ideologie?quote:
http://www.guardian.co.uk(...)people-newt-gingrichquote:Gingrich said he would be willing to consider granting clemency to Jonathan Jay Pollard, who has been serving life since 1987 for passing US secrets to Israel. Successive US presidents have refused Israel's requests to free him.
"If we can get to a point where I'm satisfied that there's no national security threat, and if he's in fact served within the range of people who've had a similar problem, then I'd be inclined to consider clemency," Gingrich said.
Het gehalte van de domheid van de uitspraken die worden gedaan. Vergeleken met deze uitspraken is Dion Graus Albert Einstein.quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:30 schreef Lyrebird het volgende:
Het is me niet helemaal duidelijk wat er zo verbazend aan deze uitspraken is.
Inderdaad, wat denken die Palestijnen wel niet om met elkaar verbonden te voelen. We pakken gewoon weer de lineaal uit de kast om volkeren te definieren.quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is me niet helemaal duidelijk wat er zo verbazend aan deze uitspraken is.
Zo, zo, Palestijnen maken historisch gezien deel uit van de Arabische gemeenschap? Wat een openbaring! Ik zie waarom deze man, deze historicus, zoals hij zichzelf noemt, gezien wordt als De Denker van de Republikeinse partij.quote:'Ik denk dat we te maken hebben met een verzonnen Palestijns volk, dat eigenlijk uit Arabieren bestaat en historisch gezien deel uitmaakt van de Arabische gemeenschap.'
quote:Op zondag 11 december 2011 10:54 schreef Montov het volgende:
Zei Ron Paul bij het debat dat Gingrisch 'technical correct' was met zijn statement over de Palestijnen als 'invented people'?
De titel van je youtube filmpje dekt de lading niet.quote:
Hm, nee, het feit dat hij Palestijnen terroristen noemt, is niet de kern. Ik postte het omdat Montov vroeg naar wat Paul gezegd heeft.quote:Op zondag 11 december 2011 15:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De titel van je youtube filmpje dekt de lading niet.
Wtf, dat is gewoon wifeception.quote:Op zondag 11 december 2011 17:17 schreef popolon het volgende:
Newt Gingrich cheated on his first wife with the woman who would become his second, and then cheated on her with the woman who became his third wife.
En dat is dan de 'front-runner' vd GOP?![]()
No soup for you Newt, enge viespeuk.
Hij werd ook totaal in de hoek gezet door Paul, echt een prachtstuk.(begint op 2 minuut 45 seonden)
Wat is er dan zo sterk aan Obama?quote:Op maandag 12 december 2011 16:06 schreef maartena het volgende:
Tja, daar sta je dan als Republikein.... toch maar de leidende kandidaat steunen, WANT hij zal het tegen Obama opnemen, maar wil je echt 1 van die figuren in het Witte Huis?
Het is onderhand handiger om de komende 4 jaar maar aan Obama te geven, en hopen dat de Republikeinen over 4 jaar met betere kandidaten komen. Anders zit je over 4 jaar tegen een ander "4 more years" scenario aan te kijken.
De enige hoop die je met Ron Paul als kandidaat zou hebben is dat gedesillusioneerde Democraten op hem kunnen stemmen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ron Paul heeft geen enkele kans om te winnen van Obama. Echt geen enkele kans.... dat wordt gewoon een overwinning van 55% voor Obama of zoiets....
Kijk, in de VS heb je in principe 3 groepen: 40% die altijd republikeins stemmen. 40% die altijd democraat stemmen. En 20% zwevende kiezers, die OF voor een andere, kleine partij stemmen, OF gewoon nog niet hebben besloten of het een democraat wordt of republikein.
Die zwevende kiezers.... kan Ron Paul niet veroveren. Die zijn vaak net iets te rechts voor de Democraten, en net iets te links voor de Republikeinen, waar Ron Paul eigenlijk aan de libertarisch-rechtse kant van de Republikeinen staat, waar die zwevende kiezers niet staan.
Ron Paul heeft vooral een hele horde internet supporters, waardoor hij ook meestal de internet polls wint. Maar als je bij een gemiddelde Amerikaan aan de keukentafel gaat zitten, is Ron Paul niet de kandidaat die als eerste op de tong ligt. Hij heeft gewoon geen enkele verbintenis met de realiteit van de dagelijkse problemen van de Amerikaan, en heeft daar bovenop een buitenlandse politiek die voor niet-Amerikanen heel interessant lijkt (daarom is hij denk ik ook hier populair, niet om zijn binnenlandse politiek), maar voor de meeste Amerikanen verwerpelijk zijn.
Deze gewaagde uitspraak wordt ook gedaan door sommige Republikeinen: "if Ron Paul had been president during World War 2, we would all be speaking German now"
Ron Paul als de kandidaat = 4 more years for Obama zonder dat hij er al te veel moeite voor hoeft te doen.
Die gelooft onder andere in gelijke rechten voor homo's (zie o.a. not ask/not tell, en wil liever dat de staten de homohuwelijk-kwestie zelf oplossen ipv een nationaal verbod), gelooft in eigen keus voor vrouwen met betrekking tot abortus, heeft liever dat er op public schools de evolutietheorie word gegeven in wetenschappelijke lessen, en dat het creationisme bij maatschappelijke lessen blijft, ipv het creationisme als wetenschap aan kinderen leren. Hij gelooft ook in betere sexuele voorlichting, wat in de gehele wereld ook echt blijkt te werken, waar "abstinence" de huidige explosie in tienerzwangerschappen tot gevolg heeft.quote:
Als Obama de volmacht zou hebben dan was ik ervan overtuigd dat hij de economie al lang enige progressie zou kunnen toebrengen maar dat heeft niet. Vanuit dat oogpunt en met oog de starre houding is het misschien beter, als Obama niet gekozen te worden, te kijken naar een gematigde en meer sociale Republikein zoals Romney, uiteindelijk, en dat heeft hij ook wel te horen gekregen van zijn mede GOP-kandidaten is het welzijnsbeleid van Obama gebaseerd op het welzijnsbeleid van Romney in Massachusetts (of dat nu wel of niet waar is het zegt wel iets).quote:Op maandag 12 december 2011 22:52 schreef Quisho het volgende:
Oh GOP debate helemaal vergeten. Maar Obama 2012 inderdaad, maar hij heeft veel van zijn afspraken niet waargemaakt, maar volgens mij hebben de meeste amerikanen wel door dat Obama alsnog een betere keus is dan alle, misschien met uitzondering van Romney en Gingrich, kandidaten.
De economie is aan het falen, de werkloosheid is hoog, maar niet hard genoeg, en niet hoog genoeg. Daar moet Obama wel wat credit voor krijgen. Ik kan me niet voorstellen hoe McCain's recovery er uit zou zien, dat zou echt een ramp geweest zijn.
En heeft iemand het interview bij 60 Minutes gezien? Obama zei dat alle GOP kandidaten hetzelfde waren lol
http://nbcpolitics.msnbc.(...)candidates-identical
quote:di 13 dec 2011, 07:26
Gingrich belooft trouw te zijn aan zijn vrouw
DES MOINES - De Republikeinse Amerikaanse presidentskandidaat Newt Gingrich heeft maandag (lokale tijd) beloofd zijn derde vrouw trouw te blijven.
Hij deed dat omdat zijn tegenstrevers zijn vroegere ontrouw benadrukken.
Gingrich heeft toegegeven dat hij in het verleden zowel zijn eerste als tweede echtgenote heeft bedrogen.
De mooiste was wel dat hij de zeespiegel zou doen dalen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:29 schreef RM-rf het volgende:
en ergens heeft Newt ook een aantrekkelijke kant: Obama belooft dingen in verkiezingen als 'oorlogen te beeindigen', 'mensenrechtenschendingen te doen ophouden'...en breekt die dan...
Newt heeft inderdaad een verleden dat in conservatieve kring bekritiseerd wordt, omdat hij altijd maar wat lijkt te roepen. Nou is dat een eigenschap die veel politici hebben, dus misschien moeten we daar niet te zwaar aan tillen.quote:newt doet gewoon beloftes waarvan iedereen net zo goed weet dat die ze gaat breken, maar wat toch een stuk minder erg is dan de beloftes die Obama gaat breken
Om exact te zijn, Obama voorspelde dat latere generaties zouden zeggen van zijn presidentschap dat dàt het moment was dat de stijging van de zeespiegel 'langzamer' zou gaan wordenquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:43 schreef Lyrebird het volgende:
De mooiste was wel dat hij de zeespiegel zou doen dalen.
Wat overigens een van de weinige beloftes is die Obama wél lijkt te gaan houden, en overtreft, omdat een daling ingezet lijkt te zijn:quote:I am absolutely certain that generations from now, we will be able to look back and tell our children that this was the moment when we began to provide care for the sick and good jobs to the jobless; this was the moment when the rise of the oceans began to slow and our planet began to heal; this was the moment when we ended a war and secured our nation and restored our image as the last, best hope on earth.
Bedankt voor deze correcties, maar 5 mm / jaar is aan de hoge kant, niet?quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:22 schreef RM-rf het volgende:
vanaf midden 2009 is de stijging van de zeespiegel gestopt en sindsdien daalde de zeespiegel twee jaar lang met ongeveer 5mm per jaar (tot midden 2011, sinddien is er echter weer een lichte stijging opgetreden, alhoewel nog ver onder het niveau van 2009):
ftp://ftp.aviso.oceanobs.com/pub/oceano/AVISO/indicators/msl/MSL_Serie_EN_Global_IB_RWT_NoGIA_Adjust.txt
ja maar dan gaat ie weer over de as van het kwaad murmelen en dan is er weer op drie plekken oorlogquote:Op dinsdag 13 december 2011 11:51 schreef Ugjerke het volgende:
Ik denk dat ik nog liever 4 jaar Bush erbij zou hebben dan Newt Gingrich.
Ik wil niet eens weten waar Newt allemaal oorlog kan voeren.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:12 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
ja maar dan gaat ie weer over de as van het kwaad murmelen en dan is er weer op drie plekken oorlog
De Irak is nu beeindigd laten we dat nu even zo houdenquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik wil niet eens weten waar Newt allemaal oorlog kan voeren.
Maar Syrie en Iran liggen er zo mooi naast.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:28 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
De Irak is nu beeindigd laten we dat nu even zo houden
en ruslandquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:30 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar Syrie en Iran liggen er zo mooi naast.
Al zie ik Newt Gingrich inderdaad niet snel praten over een "As van het Kwaad". Ik zie hem eerder een "As van het Niet-Newt" gebruiken.
Tja, hij heet eigenlijk Newton he.quote:
Nu heb je me inderdaad heel erg aan het twijfelen zeg, als ik zou moeten kiezen tussen Bush en Gingrich.....quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:51 schreef Ugjerke het volgende:
Ik denk dat ik nog liever 4 jaar Bush erbij zou hebben dan Newt Gingrich.
Het is zijn zelfverzekerdheid en de tactiek om veel woorden te gebruiken om een gesprek te beeindigen. Dat lijkt sterk in een debat, maar op inhoud is het hopeloos.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:36 schreef Monidique het volgende:
Newt Gingrich is duidelijk een geval van onbewust onbekwaam, maar heeft ook een heel stel volgelingen die denken dat hij bekwaam is. Zijn ideeën zijn te gek voor woorden, zijn logica is ver te zoeken en zijn kennis van zaken vrijwel niet-bestaand, maar toch lijken veel volgelingen van de Newtias te denken dat hij intelligent is, een genie, ook de media, altijd wat simpel en dus conservatief-rechtser, doen aan deze knettergekke hype mee, al jaren. Het enige wat Newt Gingrich anders maakt dan de andere clowns in die radicaal-rechtse kliniek die men ook wel aanduidt als de Republikeinse partij, is dat hij doet alsof hij slim is, hij spreekt langzaam, met gewicht, een soort Ivo Opstelten, en de wat simpelen onder ons zijn dan meteen verkocht, maar feitelijke, als je zijn "tovertrucje" negeert, is hij allesbehalve intelligent of geniaal.
Nu, ik zou wel willen stellen dat hij wat debatten betreft een stuk sterker is dan de rest, dát kan hij wel, daar heeft hij een zekere intelligentie. Verder is het, sja... geef mij maar liever George W. Bush dan Newt Gingrich. Je moet Amerika wel ongelooflijk haten om te hopen dat deze maniakale gek president wordt.
doet me ook denken aan Ron Paul die don't ask don't tell een goed beleid noemt. En op het einde impliciet bevestigt dat homoseksualiteit in het leger problemen oplevert.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:18 schreef zuiderbuur het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)YouTubefilmpje.dhtml
Het officiële (beruchte) filmpje van Rick Perry zou het derde minst geliefde Youtube filmpje geworden zijn, met op dit moment 665034 stemmen voor "niet leuk" en slechts 21165 voor "leuk".
Dat impliceert hij helemaal niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:22 schreef thettes het volgende:
[..]
doet me ook denken aan Ron Paul die don't ask don't tell een goed beleid noemt. En op het einde impliciet bevestigt dat homoseksualiteit in het leger problemen oplevert.
Het verbaast je toch niet gezien zijn profiel op dit vlak lijkt me?quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:39 schreef heiden6 het volgende:
Dat hij don't ask, don't tell omschreef als 'decent' werd ik niet vrolijk van.
Waarom zou dat me verbazen?quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het verbaast je toch niet gezien zijn profiel op dit vlak lijkt me?
Hij wil het niet verbieden op federaal niveau maar wel op staats en lokaal niveau. Het verleggen van het bijten van de hond naar de kat dus.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom zou dat me verbazen?
Ik weet dat ook Ron Paul geïnfecteerd is met het virus wat religie heet, dat maakt het ook extra bijzonder dat hij er geen voorstander van is om van alles en nog wat op te dringen of te verbieden op basis van persoonlijke voorkeur. Daar zou menig atheïst wat van kunnen leren.
Is dat niet DSK?quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:14 schreef SeLang het volgende:
Obama says: no you can't
[ afbeelding ]
Natuurlijk is een verbod door een staat in plaats van door de federale overheid voor de inwoners van die staat geen haar beter. Maar als dat gebeurt kun je het Ron Paul niet verwijten, en daarnaast is een verbod in 35 staten nog minder erg dan een verbod in 50 staten. RP is overigens ook geen voorstander van een lokale war on drugs, om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij wil het niet verbieden op federaal niveau maar wel op staats en lokaal niveau. Het verleggen van het bijten van de hond naar de kat dus.
Je bent niet goed geïnformeerd, hij wil juist niet dat de federale overheid zich ermee bemoeit.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:29 schreef Monidique het volgende:
Ik heb liever federaal toegestane abortus dan federaal verboden abortus, zoals Paul wil.
Volstrekt kansloos.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:39 schreef maartena het volgende:
(CNN) – Donald Trump pulled out of the debate he was scheduled to host on Dec. 27 with conservative media organization Newsmax, according to a statement from the real estate mogul.
Trump, who considered a Republican presidential bid earlier this year, said he will not moderate the event to avoid a conflict of interest stemming from a potential independent presidential bid.
http://politicalticker.bl(...)of-debate/?hpt=hp_t2
Kijk eens aan......Een potentiële 3de kandidaat met een grote naam?
De hamvraag is echter: Als het congress een wetsvoorstel goedkeurt dat Abortus op nationaal niveau zou verbieden, en het verschijnt op het bureau van President Paul....... zet hij er dan zijn handtekening onder, of zal hij een veto uitspreken? Dit is namelijk 1 van die dingen waar een President zelf niet zo ontzettend veel over te zeggen heeft, een dergelijke verandering in de wet zal het Huis en de Senaat moeten doorlopen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:40 schreef heiden6 het volgende:
Je bent niet goed geïnformeerd, hij wil juist niet dat de federale overheid zich ermee bemoeit.
Ik ben perfect geïnformeerd. Moord is federaal strafbaar.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bent niet goed geïnformeerd, hij wil juist niet dat de federale overheid zich ermee bemoeit.
Zijn argumentatie (http://www.ronpaul.com/on-the-issues/abortion/) is in elk geval niet zo doordrenkt van dogma als bij de meeste mensen die tegen abortus zijn. Maar ik heb zelf een ander standpunt.
Dat denk ik ook. Toch zou het voor de Democraten niet verkeerd zijn, ik denk aan het gevalletje Ross Perot bijvoorbeeld, maar ook aan het gevalletje Ralph Nader, die respectievelijk 19.5 miljoen en 2.9 miljoen stemmen wist te vergaren.quote:
Ik weet niet wat hij dan zou doen in het geval van abortus.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:48 schreef maartena het volgende:
[..]
De hamvraag is echter: Als het congress een wetsvoorstel goedkeurt dat Abortus op nationaal niveau zou verbieden, en het verschijnt op het bureau van President Paul....... zet hij er dan zijn handtekening onder, of zal hij een veto uitspreken? Dit is namelijk 1 van die dingen waar een President zelf niet zo ontzettend veel over te zeggen heeft, een dergelijke verandering in de wet zal het Huis en de Senaat moeten doorlopen.
Nu kan hij wel zeggen dat hij liever heeft dat de staten het zelf oplossen, maar als hij geconfronteerd word met het accepteren van een verbod, gok ik dat hij gewoon zijn krabbel zet, gezien zijn eigenlijke positie over wanneer het leven precies begint, en hoe hij persoonlijk toch echt denkt over abortus.
En dan wordt het toch een ander verhaal. Het uitspreken van een veto komt namelijk niet zo gek veel voor, Bush deed het 11 keer, Obama heeft het tot nu toe 2 keer gedaan. Zou Ron Paul echt zijn vetorecht gaan gebruiken als de kwestie abortus door middel van een aangenomen wet in Congress onder zijn aandacht komt?
Ik betwijfel het.
Dan is Paul niet je man. Die wil het immers federaal strafbaar maken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:53 schreef heiden6 het volgende:
Overigens zou ik als libertariër me toch niet door de overheid laten voorschrijven of ik wel of geen abortus 'mag' plegen.Hetzelfde geldt voor handelen in drugs, het dragen van een vuurwapen en belastingontduiking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |