abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105289970
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:20 schreef dadgad het volgende:
Nee hoppa. Schuld, daar gaat het over. In principe zou kapitalisme op kapitaal (savings) moeten berusten en niet op schuld.
Ja. In mijn voorbeeld berust de hele ruilhandel op eieren die nog niet gelegd zijn en beloftes hieromtrent. Dat is kapitalisme in het klein.

En dus is er best een tussenweg. Binnen het kapitalisme is kapitaal per definitie een schaars goed, dat is lang geen probleem geweest, maar zodra het een probleem wordt dan is het ook niet meer af te remmen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_105290023
Volgens de maya's komt er een periode van immaterialiteit. Dus een periode waarbij het verkrijgen van materiële zaken op de achtergrond komt te staan. Het cultiveren van geestelijke vermogens zal op de voorgrond komen, een nogal weinig ontgonnen terrein imo.
pi_105290060
quote:
4s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:22 schreef FerryVuist het volgende:

Je leert de kinderen de werkelijke geschiedenis van ons financiële systeem en de gevaren die daar mee komen. De oprichting van de FED in 1913 en de consequenties daarvan in de jaren 30 en nu. Dit is gelijk het antwoord op de vraag van 3-voud want de FED is de oorzaak van de huidige crisis. Het systeem dat is geïntroduceerd met de FED heeft ervoor gezorgd dat politici onbeperkt geld uit kunnen geven wat uit het niets gemaakt wordt door een privé bedrijf zonder edelmetalen om het te ondersteunen. Het is een systeem gebaseerd op schuld en dat is waar de schoen wringt.
En dan is alles opgelost? Dan verdwijnt alle hebzucht uit de wereld? Dan leeft iedereen ineens in harmonie? Dan probeert niemand meer om het systeem in zijn voordeel te draaien ten koste van anderen?

Dat is nu precies wat ik straks al bedoelde. Jij gaat er vanuit dat mensen het eigenlijk allemaal goed willen doen en het groepsbelang boven het individuele belang willen stellen. Onzin. Daarom is de aard van de mens belangrijker dan aan te leren idealen.
pi_105290067
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Exact, wij kennen de pappenheimers inmiddels wel hier. Eerst de één op één tactiek, dat werkt niet dus gaan we met meerdere tegen één, ...werkt ook niet dus gaan we veel vragen stellen en als er op één vraag geen antwoord komt, dan gaan we dáár juist op in. Maar ze komen ondertussen niet met een oplossing en geven zelf geen antwoord op gestelde vragen.

Zo doorzichtig.
Ik heb op alle vragen geantwoord, ik wacht daarentegen nog op jouw antwoord.
pi_105290071
Crisis. Grappig eigenlijk dat we nu pas over een crisis spreken. Als je het mij vraagt zitten we, zeker globaal gezien al decennia lang in een crisis. We noemen het nu een crisis omdat hier in onze achtertuin dingen misgaan. Maar decennia lang hebben we schaamteloos geprofiteerd van de gewetenloze uitbuiting van armere landen. Zij leven al decennia lang in een crisis.
pi_105290115
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:26 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Ik heb op alle vragen geantwoord, ik wacht daarentegen nog op jouw antwoord.
Dat begrijp ik..... even teruglezen, daar staat mijn antwoord. Heel in het kort..hoe we deze crisis moeten oplossen weet ik niet. Ik ben daar ook niet voor. Niet werken en alleen maar roepen dat alles kut is, dat is in ieder geval NIET de oplossing.

Het onderwijs bezetten overigens OOK NIET.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:26 schreef dadgad het volgende:
Crisis. Grappig eigenlijk dat we nu pas over een crisis spreken. Als je het mij vraagt zitten we, zeker globaal gezien al decennia lang in een crisis. We noemen het nu een crisis omdat hier in onze achtertuin dingen misgaan. Maar decennia lang hebben we schaamteloos geprofiteerd van de gewetenloze uitbuiting van armere landen. Zij leven al decennia lang in een crisis.
Dus eigenlijk is het de schuld van onze opa's en oma's en ouders. Nou .... dat we die niet even aanpakken!!
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 12:28:02 #182
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105290124
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:22 schreef dadgad het volgende:
Leg eens uit dan.
En vertel jij eens hoe die hele crisis begonnen is, hoe het verder rolde en wie er nu daadwerkelijk verantwoordelijk voor zijn.

Aangezien niemand die vraag wil kan beantwoorden leg ik mijn laatste hoop in jou.

Dat is weer een hele andere vraag. Persoonlijk sluit ik mij steeds meer aan bij denkers als Z.Slavoj die aangeven dat de structuur van het systeem zelf hiertoe geleid heeft. Men moet aan de expansiedrift voldoen.
Ja da-ag. Beetje jullie in de kaart spelen zeker.
Ik houd het liever zo zodat het duidelijk blijft dat de meesten maar wat roepen om bij een meute te horen.
Tenzij diversen die ik tig-keren gevraagd heb, een antwoord durven te geven. Dan kunnen we er inhoudelijk op door gaan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105290126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:26 schreef dadgad het volgende:
Ach, die arme landen hebben zich uit laten buiten door hun eigen leiders. Wel mooi, ook dat gebeurde al voordat het kapitalisme zijn intrede deed. Ook in niet-kapitalistische landen is uitbuiting. Weer een reden om de oplossing 'scholing' aan de kant te schuiven als 'ei van columbus'.
pi_105290142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:25 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

En dan is alles opgelost? Dan verdwijnt alle hebzucht uit de wereld? Dan leeft iedereen ineens in harmonie? Dan probeert niemand meer om het systeem in zijn voordeel te draaien ten koste van anderen?
Dat haalt de de mogelijkheid weg om het op deze schaal te doen.
quote:
Dat is nu precies wat ik straks al bedoelde. Jij gaat er vanuit dat mensen het eigenlijk allemaal goed willen doen en het groepsbelang boven het individuele belang willen stellen. Onzin. Daarom is de aard van de mens belangrijker dan aan te leren idealen.
Totale onzin, dat claim ik nergens en suggereer ik ook niet. Wat ik stel is dat het systeem zo bewerkt moet worden dat bepaalde aspecten geen probleem meer vormen, zoals de ronde tafel groepen en fractioneel bankieren. Maar jij doet liever niets, omdat mensen toch wel slecht zijn gaat het toch wel fout dus kunnen we net zo goed een systeem hebben waar dat benadrukt wordt? Wat een lethargische walgelijke houding.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 12:28:41 #185
341203 3-voud
pi_105290145
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:24 schreef Loppe het volgende:
Volgens de maya's komt er een periode van immaterialiteit. Dus een periode waarbij het verkrijgen van materiële zaken op de achtergrond komt te staan. Het cultiveren van geestelijke vermogens zal op de voorgrond komen, een nogal weinig ontgonnen terrein imo.
:|W
  woensdag 7 december 2011 @ 12:28:48 #186
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105290152
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Leg het eens uit dan? Van jullie komt niets, anders dan je in de grot terug kruipt en aangevallen voelt of persoonlijk wordt, als jullie om feitenkennis gevraagd wordt.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:05 schreef heartz het volgende:

[..]

Riskante hypotheken, leningen. Veels te hoge bonussen. Lekker veel investeren in oorlog.
Te weinig in jeugd, educatie en werkgelegenheid investeren. Naast de corrupte activiteiten van overheden die grote bedragen betreffen en het complementair geld dat in omloop is.

Hoe is de bal volgens jou gaan rollen?
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_105290183
quote:
Ik houd het liever zo zodat het duidelijk blijft dat de meesten maar wat roepen om bij een meute te horen.
Tenzij diversen die ik tig-keren gevraagd heb, een antwoord durven te geven. Dan kunnen we er inhoudelijk op door gaan.
nou nou, wat heb ik nu weer gedaan? Heb ik niet getracht te antwoorden op jouw vraag?

Sjagerijn
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 12:30:10 #188
341203 3-voud
pi_105290199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:28 schreef heartz het volgende:

[..]

[..]

Lol. Dat is dezelfde samenvatting die ik eerder al gaf op een reactie van jou. Enkel met andere woorden.
Je hebt dus mijn opsomming nodig om te tonen wat ervan af te weten.

Ik houd het er maar op dat je het gewoon niet weet.
pi_105290219
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kan je lezen? Verschrikkelijke proleet, er is al door meerdere mensen geantwoord. Kom nu zelf maar eens met inhoudelijke argumenten.
pi_105290230
Hoppa jij bent pas echt een pessimist.
pi_105290232
quote:

Daarmee bedoel ik niet de geestelijke vermogens die hier ten toon gespreid worden. Spiritualiteit zal er een grotere rol in spelen.
pi_105290251
quote:
4s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:48 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Totale onzin. Het heeft álles met onderwijs te maken. Mensen worden niet geboren met ingebouwde idealen, mensen worden geboren als een blanco pagina. Daarom is het zaak het complete onderwijssysteem te bezetten met tenten.
quote:
13s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:28 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Dat haalt de de mogelijkheid weg om het op deze schaal te doen.

[..]

Totale onzin, dat claim ik nergens en suggereer ik ook niet. Wat ik stel is dat het systeem zo bewerkt moet worden dat bepaalde aspecten geen probleem meer vormen, zoals de ronde tafel groepen en fractioneel bankieren. Maar jij doet liever niets, omdat mensen toch wel slecht zijn gaat het toch wel fout dus kunnen we net zo goed een systeem hebben waar dat benadrukt wordt? Wat een lethargische walgelijke houding.
Dat claimde je wel degelijk en dat suggereerde je ook. Maar maakt niet uit, blij dat je daar nu op terugkomt.
pi_105290275
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:31 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

[..]

Dat claimde je wel degelijk en dat suggereerde je ook. Maar maakt niet uit, blij dat je daar nu op terugkomt.
Nee dat doe ik niet en dat toon je ook niet aan. Ga je nu nog werkelijk inhoudelijk op mijn post in? Want je argument sloeg natuurlijk als een tang op een varken. Kom, probeer het.
pi_105290276
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:31 schreef dadgad het volgende:
Hoppa jij bent pas echt een pessimist.
Je sais. Maar ik geloof dat ik daarin wel een hoogtepunt bereik en dat is dan weer best knap.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 12:32:54 #195
341203 3-voud
pi_105290282
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:30 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Kan je lezen? Verschrikkelijke proleet, er is al door meerdere mensen geantwoord. Kom nu zelf maar eens met inhoudelijke argumenten.
Niet echt. Jij ging door op iets anders, heartz copieert mijn woorden.
Tot zover is het koffie leuten en afwachten. In mijn geval, zo weer aan het werk. Die occupiers moeten ook eten.
pi_105290306
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:32 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet en dat toon je ook niet aan. Ga je nu nog werkelijk inhoudelijk op mijn post in? Want je argument sloeg natuurlijk als een tang op een varken. Kom, probeer het.
Ik zou niet weten waarom. Ik bespeur namelijk bij jou ook geen inhoudelijke reactie op mijn post. Ik heb eerder al aangegeven waarom scholing niets veranderd. Jij bent het daar niet meer eens. Boeiend.
pi_105290355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niet echt. Jij ging door op iets anders, heartz copieert mijn woorden.
Tot zover is het koffie leuten en afwachten. In mijn geval, zo weer aan het werk. Die occupiers moeten ook eten.
Wat laf van je. Geen verrassing, proleten zoals jij gaan altijd als eerst op hun bek. Ik gaf antwoord op jouw vraag dus kom maar op.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:33 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom. Ik bespeur namelijk bij jou ook geen inhoudelijke reactie op mijn post. Ik heb eerder al aangegeven waarom scholing niets veranderd. Jij bent het daar niet meer eens. Boeiend.
Erkenning is de eerste stap naar een oplossing, hier ben jij het niet mee eens?
pi_105290356
quote:

[..]

Idd .. :|W

:')
pi_105290385
There is no other way.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 12:36:37 #200
341203 3-voud
pi_105290395
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:35 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Wat laf van je. Geen verrassing, proleten zoals jij gaan altijd als eerst op hun bek. Ik gaf antwoord op jouw vraag dus kom maar op.
Wut? Wat is er laf aan dan? Vanwaar telkens zo op de man?

En geef eens een link naar jouw reactie. Ik ben bang dat ik met dat speed-posten hier hem gemist heb dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')