abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105289161
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jezelf op een voetstuk zetten. -10 punten

:)
Hoho, dat deed ik niet zelf. Ik benadruk het alleen.... :)
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_105289200
ik neem even pauze, dadgad wordt sjagerijnig van het niveau.
pi_105289204
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:56 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik ben dan ook niet begonnen over idealen. Idealen doen er niet toe.

Nee jij begint over oer-eigenschappen waar ik stel dat dát er niet toe doet. Idealen doen er inderdaad niet toe, dat kan je opmaken uit mijn post. Maar je bent het er dus mee eens dat jij ongelijk hebt? Immers heb je nog niet inhoudelijk gereageerd op mijn post.
pi_105289212
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:58 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Kan je begrijpend lezen? Ik stel dat fractioneel bankieren verwijdert moet worden uit deze samenleving, dat zou al de helft schelen in mijn opinie. Zo nu heb ik afgetrapt, kom eens met feedback dan. Wat denk jij bij die stelling? Toon eens wat diepgang.
Wat zou je dan willen ruilhandel?? Maar dan wordt persoon A weer boos dat persoon B twee schapen heeft en persoon A maar 1 brood. En hoe bepaal je de waarde tussen goederen?

Een bank die het geld daadwerkelijk in kas zou hebben zou trouwens wel heel aanlokkelijk zijn om te overvallen/beroven niet?
Daarnaast, waarom zou men zijn geld bij een bank brengen als ze bijvoorbeeld geen rente zouden krijgen?? En wat gebeurd er als er een overval komt en alles is weg?
  woensdag 7 december 2011 @ 12:01:49 #130
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105289235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:00 schreef dadgad het volgende:
Er is inderdaad weinig kwaliteit te bespeuren nog.
The truth was in here.
pi_105289250
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:58 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Kan je begrijpend lezen? Ik stel dat fractioneel bankieren verwijdert moet worden uit deze samenleving, dat zou al de helft schelen in mijn opinie. Zo nu heb ik afgetrapt, kom eens met feedback dan. Wat denk jij bij die stelling? Toon eens wat diepgang.
Fractioneel bankieren afschaffen is natuurlijk goed. Het is gek dat er door dat systeem (per definitie) meer schuld is dan dat er waarde is. Dat kan niet goed gaan en eigenlijk is het absurd dat dit ooit is ontstaan.

Maar het is geen oplossing, omdat er dan nog steeds net zoveel (misschien zelfs wel meer) hebzucht komt.

Maar goed, dat lossen we op met scholing. En hoe gaan die lessen er dan uit zien?(poging 3 om een antwoord te krijgen)
pi_105289251
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat zou je dan willen ruilhandel?? Maar dan wordt persoon A weer boos dat persoon B twee schapen heeft en persoon A maar 1 brood. En hoe bepaal je de waarde tussen goederen?
_O- dus het is óf fractioneel bankieren óf ruilhandel? :') Leg dat eens uit, waarom is het enige alternatief voor fractioneel bankieren ruilhandel? Want als jij stelt dat mijn argument incorrect is mag je dat ook juist beargumenteren.
pi_105289270
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:
Jezelf op een voetstuk zetten. -10 punten

:)
Nou dat doe jij hier ook al een tijdje hoor;
Laten uitschijnen dat jij alles weet over de oorsprong van de problemen ed. , maar er nooit een woord uitleg over geven
-10 pt
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_105289273
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:00 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Nee jij begint over oer-eigenschappen waar ik stel dat dát er niet toe doet. Idealen doen er inderdaad niet toe, dat kan je opmaken uit mijn post. Maar je bent het er dus mee eens dat jij ongelijk hebt? Immers heb je nog niet inhoudelijk gereageerd op mijn post.
:')
pi_105289276
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:02 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

_O- dus het is óf fractioneel bankieren óf ruilhandel? :') Leg dat eens uit, waarom is het enige alternatief voor fractioneel bankieren ruilhandel? Want als jij stelt dat mijn argument incorrect is mag je dat ook juist beargumenteren.
Zie toevoeging.
pi_105289297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nou dat doe jij hier ook al een tijdje hoor;
Laten uitschijnen dat jij alles weet over de oorsprong van de problemen ed. , maar er nooit een woord uitleg over geven
-10 pt
Ow mooi! Toon mij eens waar ik zeg alles te weten over de oorsprong van de problemen? Ik ben reuze benieuwd.
pi_105289307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:02 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Fractioneel bankieren afschaffen is natuurlijk goed. Het is gek dat er door dat systeem (per definitie) meer schuld is dan dat er waarde is. Dat kan niet goed gaan en eigenlijk is het absurd dat dit ooit is ontstaan.

Maar het is geen oplossing, omdat er dan nog steeds net zoveel (misschien zelfs wel meer) hebzucht komt.

Maar goed, dat lossen we op met scholing. En hoe gaan die lessen er dan uit zien?(poging 3 om een antwoord te krijgen)
Het is inderdaad geen oplossing maar het is wel een stap er naartoe, een belangrijke in mijn opinie. Vervolgens is het zaak religie en denktanken/ronde tafel groepen te verbannen uit het politieke spel, om achterkamerpolitiek/corruptie te voorkomen.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 12:04:11 #138
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105289312
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:59 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hoho, dat deed ik niet zelf. Ik benadruk het alleen.... :)
Precies. Vandaar -10.
anders had je -100 gekregen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105289318
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:03 schreef Hoppahoppa het volgende:

Ow mooi! Toon mij eens waar ik zeg alles te weten over de oorsprong van de problemen? Ik ben reuze benieuwd.
Euh ... wie quote ik ?
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 12:04:40 #140
341203 3-voud
pi_105289332
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:00 schreef dadgad het volgende:
Dan helpt pauze niet. Je neemt je niveau mee naar de kantine.
pi_105289346
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Euh ... wie quote ik ?
:P
Laat maar, ik zit te slapen.
  woensdag 7 december 2011 @ 12:05:09 #142
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105289348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat vroeg ik je niet. Ik wil graag van je weten of je de materie goed begrijpt en weet waar het fout gegaan is, en hoe die bal is gaan rollen.
Riskante hypotheken, leningen. Veels te hoge bonussen. Lekker veel investeren in oorlog.
Te weinig in jeugd, educatie en werkgelegenheid investeren. Naast de corrupte activiteiten van overheden die grote bedragen betreffen en het complementair geld dat in omloop is.

Hoe is de bal volgens jou gaan rollen?
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_105289375
@Ferry
quote:
dus het is óf fractioneel bankieren óf ruilhandel? :') Leg dat eens uit, waarom is het enige alternatief voor fractioneel bankieren ruilhandel? Want als jij stelt dat mijn argument incorrect is mag je dat ook juist beargumenteren.
haha, hiermee heeft wel volledig bewezen totaal niets te begrijpen van de stof, haha laat staan economie, echt genant. Waarom geven we nog antwoord aan deze jongen?
pi_105289434
Ronnie Bravo is bijna even dom als die occupiers.
pi_105289452
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Een bank die het geld daadwerkelijk in kas zou hebben zou trouwens wel heel aanlokkelijk zijn om te overvallen/beroven niet?
Dat is je argument om het niet te doen? Lafhartige angst? Je denkt toch niet werkelijk dat dat een argument is in een volwassen discussie? Moeten de banken alle goudstaven dan ook maar verwijderen? Want stel dat zeg, nou nou.:')
quote:
Daarnaast, waarom zou men zijn geld bij een bank brengen als ze bijvoorbeeld geen rente zouden krijgen?? En wat gebeurd er als er een overval komt en alles is weg?
De banken dienen bestuurd te worden door de overheid, niet door een kabal van internationale bankiers. De overheid hoeft geen winst te maken op de burgers via dat systeem, daarvoor hebben ze belasting. Verder zal ik je angst argument maar weer even negeren, immers is een dermate lafhartige houding nooit het antwoord op een betere wereld.

geef nu eens antwoord op MIJN vraag dan:

quote:
dus het is óf fractioneel bankieren óf ruilhandel? :') Leg dat eens uit, waarom is het enige alternatief voor fractioneel bankieren ruilhandel? Want als jij stelt dat mijn argument incorrect is mag je dat ook juist beargumenteren.
pi_105289459
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:05 schreef dadgad het volgende:
@Ferry

[..]

haha, hiermee heeft wel volledig bewezen totaal niets te begrijpen van de stof, haha laat staan economie, echt genant. Waarom geven we nog antwoord aan deze jongen?
Leg eens uit waarom je dat vindt? Er is toch best een tussenweg tussen fractioneel bankieren en ruilhandel? Sterker nog, ruilhandel heeft uiteindelijk geleid tot fractioneel bankieren.

Toen boer A zijn eieren wilde ruilen tegen een koe van boer B, maar niet genoeg eieren had en toen heeft afgesproken dat de eerste 100 eieren die zijn kippen gingen leggen voor boer B waren.
pi_105289470
quote:
@Ferry

[..]

Ja exact, negeer mij nou gewoon eens. En hou het dan ook vol!

Over de banken heb ik al geantwoord.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:07 schreef Loppe het volgende:
Ronnie Bravo is bijna even dom als die occupiers.
Bijna he...dus de Occupiers zijn dommer :)
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 12:09:01 #148
341203 3-voud
pi_105289487
quote:
@Ferry

[..]

Leg het eens uit dan? Van jullie komt niets, anders dan je in de grot terug kruipt en aangevallen voelt of persoonlijk wordt, als jullie om feitenkennis gevraagd wordt.
pi_105289494
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja exact, negeer mij nou gewoon eens. En hou het dan ook vol!

Over de banken heb ik al geantwoord.
quote:
Leg dat eens uit, waarom is het enige alternatief voor fractioneel bankieren ruilhandel?
pi_105289500
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:05 schreef Hoppahoppa het volgende:
Je quote mij... Maar volgens mij was je commentaar op iemand anders gericht....?
Ik quote toch 3-voud (ok zijn opmerking sloeg op jou)
Maar soit ... we kijken uit naar zijn uiteenzetting, en hem kennende waarschijnlijk met de nodige bewijzen en al :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')