abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105287185
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ten eerste....wie is Johhny?
Ten tweede...wees blij dat ik antwoord geef.
Ten derde..... JE MAG GEEN BLOCKER GEBRUIKEN!!
_O- Als een klein kindje die zijn zin niet krijgt. _O- Ga je stampen met je voetjes?
pi_105287187
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:03 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Aii val jij even door de mand. Je bent te dom om deze discussie te voeren. :D Je negeert de lastige vragen van dadgad en komt alleen maar met drogredenen. Beetje gênant begint het te worden.
Hey leuk, nog iemand die komt spelen :W

Stel je even voor aan de groep, hier heb je een lepel, jij mag nu praten de rest moet even stil zijn.
pi_105287211
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:01 schreef dadgad het volgende:
@Johhny,

Heb je nou echt niets te melden of zit je hier alleen om antwoord te geven op zinnetjes die jouw interesse opwekken of nog net binnen de kaderen van je intellect vallen?
Ach.. aan zijn uitspraken kun je vrij eenvoudig afleiden dat ie zit te trollen. Geen aandacht meer aan schenken.
pi_105287234
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hey leuk, nog iemand die komt spelen :W

Stel je even voor aan de groep, hier heb je een lepel, jij mag nu praten de rest moet even stil zijn.
Er valt weinig te zeggen hè, jij bent de enige hier die constant posts post doordrenkt van drogredenering en simplistische visie. Je bent nog te dom om werkelijk op de relevante stof in te gaan, je maakt jezelf compleet belachelijk.

quote:
Jij hebt hier de afgelopen dagen de bankiers verdedigd. Hoe zie jij dit argument ? (uit het artikel)
Duidelijk te hoog gegrepen voor je.
pi_105287249
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:03 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Aii val jij even door de mand. Je bent te dom om deze discussie te voeren. :D Je negeert de lastige vragen van dadgad en komt alleen maar met drogredenen. Beetje gênant begint het te worden.
Zijn domheid begint genant te worden idd. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2011 11:06:39 ]
pi_105287293
quote:
Ten eerste....wie is Johhny?
Ten tweede...wees blij dat ik antwoord geef.
Ten derde..... JE MAG GEEN BLOCKER GEBRUIKEN!!
oh oh Ego-Alert.

Excuses Johnny, ahem Ronnie. Nee maar dat ging echt per ongeluk. Ik keek steeds naar je usericon. Aldus vanaf nu Ronnie!

Ik sluit mij verder aan bij deze commentator.

quote:
pi_105287326
Ik vind persoonlijk dat de occupy beweging verder moet gaan, ze moeten bijvoorbeeld ook scholen gaan bezetten nu. De jeugd mag best met hun neus op de feiten gedrukt worden, gewoon met vijftienhonderd man zo'n middelbare school bezetten.
pi_105287437
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:06 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Er valt weinig te zeggen hè, jij bent de enige hier die constant posts post doordrenkt van drogredenering en simplistische visie. Je bent nog te dom om werkelijk op de relevante stof in te gaan, je maakt jezelf compleet belachelijk.

[..]

Duidelijk te hoog gegrepen voor je.
Zegt hij die net een dag lid is van FOK! _O
Heb ik je vriendjes beledigd?
pi_105287452
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:09 schreef FerryVuist het volgende:
Ik vind persoonlijk dat de occupy beweging verder moet gaan, ze moeten bijvoorbeeld ook scholen gaan bezetten nu. De jeugd mag best met hun neus op de feiten gedrukt worden, gewoon met vijftienhonderd man zo'n middelbare school bezetten.
Ik weet niet waar Ronnie_bravo woont, maar het zou leuk zijn als Occupy pal voor zijn deur neerstreek :')
pi_105287470
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:09 schreef FerryVuist het volgende:
En dan noem jij mij dom??? Scholen bezetten?? Gast serieus |:(

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik weet niet waar Ronnie_bravo woont, maar het zou leuk zijn als Occupy pal voor zijn deur neerstreek :')
Den Haag.... en ze zijn welkom hoor. Ik ben al naar het Malieveld geweest. Ik nodig ze uit in mijn tuin. Mijn tuin, mijn regels ;)
pi_105287488
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zegt hij die net een dag lid is van FOK! _O
Heb ik je vriendjes beledigd?
Goede comeback man. Je bent duidelijk keihard op je plaats gezet, dit moet een pijnlijk moment voor je zijn. Neem anders even een cursusje discussiëren voor volwassenen, beetje moeilijk jou serieus te nemen met zoveel domheid in elke post.
pi_105287517
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En dan noem jij mij dom??? Scholen bezetten?? Gast serieus |:(

Is dit weer een van je verhelderende argumenten? Knul donder gewoon op naar het fancy forum, daar komen je UI en postgedrag meer tot zijn recht.
pi_105287519
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:14 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Goede comeback man. Je bent duidelijk keihard op je plaats gezet, dit moet een pijnlijk moment voor je zijn. Neem anders even een cursusje discussiëren voor volwassenen, beetje moeilijk jou serieus te nemen met zoveel domheid in elke post.
Die cursus volg ik dagelijk via de stream van Occupy...lachen man. Maar nu sprak jij voor je beurt, je had de lepel nog niet!

quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:15 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Is dit weer een van je verhelderende argumenten? Knul donder gewoon op naar het fancy forum, daar komen je UI en postgedrag meer tot zijn recht.
Wat zeg ik nou...je hebt de lepel niet. Voorts is er geen reden om persoonlijk te worden hoor. Of lukt het niet met woorden??
pi_105287567
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Maar nu sprak jij voor je beurt, je had de lepel nog niet!
Jij hebt duidelijk ervaring met deze manier van werken.
Weten we meteen wat je in je vrije tijd doet ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_105287589
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Den Haag.... en ze zijn welkom hoor. Ik ben al naar het Malieveld geweest. Ik nodig ze uit in mijn tuin. Mijn tuin, mijn regels ;)
Jokertje? :')
pi_105287590
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk ervaring met deze manier van werken.
Weten we meteen wat je in je vrije tijd doet ...
Ik volg Occupy :)
pi_105287698
Ronnies gedrag stroomt perfect samen met die van Johhny Bravo aka de ijdele hersenloze held.

pi_105287700
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik volg Occupy :)
Jaja draai maar ...
Je probeert gewoon de goedwerkend techniek van je zelfhulpgroepbegeleiding ook hier toe te passen
Echter daar word je letterlijk op de vingers getikt bij verkeerd taalgebruik
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_105287726
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Die cursus volg ik dagelijk via de stream van Occupy...lachen man. Maar nu sprak jij voor je beurt, je had de lepel nog niet!

[..]

Wat zeg ik nou...je hebt de lepel niet. Voorts is er geen reden om persoonlijk te worden hoor. Of lukt het niet met woorden??
Mooi om te zien dat je totaal niets meer in te brengen hebt dan kinderachtig geraaskal. Je bent totaal door de mand gevallen, een beetje een domoortje zelfs. Ik adviseer je dit topic te verlaten en dit gênante moment zo snel mogelijk te vergeten.
  woensdag 7 december 2011 @ 11:23:14 #70
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105287773
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 10:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee niet alleen omdat ze geen werk hebben. Ook omdat ze het er niet mee eens zijn blijkbaar. Ergens niet mee eens zijn is makkelijk. Ik zie liever dat ze met een oplossing komen. Moet niet moeilijk zijn als je ziet hoeveel mensen er wereldwijd actief zijn met Occupy. Tussen die demonstranten zitten ook veel hoogopgeleiden (blijkbaar???). Gezamelijk zouden die toch wel wat moeten kunnen verzinnen toch??
In de tussentijd worden ze het niet eens over een potje pindakaas, slaan ze mede-demonstranten op hun bek en bedelen ze om geld.
Jij begrijpt er dus niets van. Geeft niet hoor. Dat liet je al blijken.
Het gaat erom dat het systeem corrupt is vol met vieze zaakjes waar de burger niets over weet. Het wordt drastisch fout geïnvesteerd en gaat vaak naar corrupte activiteiten.
Een 'hard werkende' hoofdofficier van justitie kan net zo goed tuig zijn.

En dan nog een vraagje. Wat versta jij onder tuig?
Als je net zoveel succes hebt bij je medemens als Johnnie Bravo bij de vrouwen, wens ik je alvast veel succes. ^O^

Je hoeft het niet eens te zijn met de beweging, maar moet je zo'n een kinderachtige neerbuigende houding aannemen? :)
Volg je hart, gebruik je verstand.
  woensdag 7 december 2011 @ 11:28:32 #71
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105287972
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:21 schreef dadgad het volgende:
Ronnies gedrag stroomt perfect samen met die van Johhny Bravo aka de ijdele hersenloze held.

Zou hij gebrainwashed zijn door Cartoon Network? :D
pi_105287987
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:23 schreef heartz het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het systeem corrupt is vol met vieze zaakjes waar de burger niets over weet.
Dit blijft altijd een geweldig argument. Als de burger het niet weet, hoe weet jij het dan? Ben jij in bijzondere mate verlicht, of zie je dingen die er niet zijn?

Natuurlijk snap ik wel wat je bedoelt. Maar ik vraag me af of je een systeem kunt bedenken waarin dit niet gebeurt? Denk je echt (lees: ben je zo naïef) dat er een systeem is dat zo transparant is dat er niet over de ruggen van de zwakkeren wordt geprofiteerd door de sterkeren?

Ik geloof daar niet in. Of beter gezegd, ik geloof niet dat er een transitie naar een dergelijk systeem kan plaatsvinden.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_105288044
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:22 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Mooi om te zien dat je totaal niets meer in te brengen hebt dan kinderachtig geraaskal. Je bent totaal door de mand gevallen, een beetje een domoortje zelfs. Ik adviseer je dit topic te verlaten en dit gênante moment zo snel mogelijk te vergeten.
Wederom op de man....geeft niet hoor ik kan het hebben. Niet huilen als ik het ook een keer doe he? Probeer wel de volgende keer te wachten tot je de lepel hebt, nu ben je een Occupier die tegen de regels handelt. FOEI!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:23 schreef heartz het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het systeem corrupt is vol met vieze zaakjes waar de burger niets over weet. Het wordt drastisch fout geïnvesteerd en gaat vaak naar corrupte activiteiten.
Een 'hard werkende' hoofdofficier van justitie kan net zo goed tuig zijn.

En dan nog een vraagje. Wat versta jij onder tuig?
Als je net zoveel succes hebt bij je medemens als Johnnie Bravo bij de vrouwen, wens ik je alvast veel succes. ^O^

Je hoeft het niet eens te zijn met de beweging, maar moet je zo'n een kinderachtige neerbuigende houding aannemen? :)
Uiteraard.... werkenden kunnen ook tuig zijn. En een frauderende ondernemer (of hoofdofficier) is ook tuig. Tuig = tuig...dat staat vast, ongeacht of het een maatpak of trainingspak draagt.

Voorts kan ik aangeven dat RB het goed doet bij de vrouwen, daar hoef je je derhalve geen zorgen om te maken.

Die neerbuigende mening krijg je vanzelf. Ik , in tegenstelling tot anderen, volg Occupy elke avond....puur omdat ik het leuk vind om mensen (ondanks dat ze het goed bedoelen) te zien spartelen. Je kan zeggen van mij wat je wilt maar ik weet wel degelijk hoe ze handelen, wat voor mensen er lopen etc. Dat mensen dan niet kunnen accepteren dat ik daar grappen over maak, dat zegt meer van over die mensen. Immers, Occupy staat toch voor het gegeven dat ieder individu telt en dat hij/zij moet doen wat hij/zij blieft.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:28 schreef heartz het volgende:

[..]

Zou hij gebrainwashed zijn door Cartoon Network? :D
Een activist/aluhoedje die zegt dat ik gebrainwashed ben??? Grappig.
pi_105288112
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wederom op de man....geeft niet hoor ik kan het hebben. Niet huilen als ik het ook een keer doe he? Probeer wel de volgende keer te wachten tot je de lepel hebt, nu ben je een Occupier die tegen de regels handelt. FOEI!
Ah, je hanteert de vingers in je oren en LALALA roepen techniek om jouw ego te weerhouden van een deuk. Schattig.
pi_105288144
Maar goed mensen. Wanneer we klaar met zijn met Ronnie lijkt het mij wel interessant om het artikel uit Trouw wat nader te bespreken. Ik vind Zizek toch wel een van de interessantere moderne denkers, aangezien hij er niet voor schroomt kapitalisme in haar volledigheid te verwerpen.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-demonstranten.dhtml

Een stukje waar ik (zonder succes) al eerder op wees vind ik een erg interessant argument.

quote:
Gooit u nu niet van alles op een grote hoop? Is dit niet allereerst een economische crisis, veroorzaakt door een losgeslagen financiële sector?
"Nee nee, het probleem reikt véél verder dan de financiële crisis. Ik haat dat opgeheven vingertje naar de 'inhalige' bankiers. Nee! Het probleem is niet de bankiers. Het probleem is: waarom werden de banken geprikkeld om te handelen zoals ze deden? Het antwoord: omdat dit de enige manier was om aan de expansiedrift, inherent aan het kapitalisme, te voldoen."
Hier brengt hij de kwestie naar een hoger punt. In plaats van te zeggen het is enkel de financiële sector die met haar immorele hebzuchtige gedrag deze crisis heeft veroorzaakt, zegt hij dat het simpelweg het systeem zelf is dat hiertoe geleid heeft, De bankiers moesten wel, om aan de expansiedrift inherent aan het kapitalisme te voldoen.

Dit is volgens mij een argument wat maar weinig mensen durven te uiten, omdat we zo geconditioneerd zijn om het kapitalisme te accepteren.

Volgens hem is het simpelweg de structuur van het systeem dat tot zulke situaties leid. Is het een defect in het systeem? Een onvermijdbaar gevolg?
pi_105288158
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:32 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Ah, je hanteert de vingers in je oren en LALALA roepen techniek om jouw ego te weerhouden van een deuk. Schattig.
Kleine kleine Ferry toch,.... zit je er wéér naast.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:33 schreef dadgad het volgende:
Maar goed mensen. Wanneer we klaar met zijn met Ronnie lijkt het mij wel interessant om het artikel uit Trouw wat nader te bespreken. Ik vind Zizek toch wel een van de interessantere moderne denkers, aangezien hij er niet voor schroomt kapitalisme in haar volledigheid te verwerpen.

Een stukje waar ik (zonder succes) al eerder op wees vind ik een erg interessant argument.

[..]

Hier brengt hij de kwestie naar een hoger punt. In plaats van te zeggen het is enkel de financiële sector die met haar immorele hebzuchtige gedrag deze crisis heeft veroorzaakt, zegt hij dat het simpelweg het systeem zelf is dat hiertoe geleid heeft, De bankiers moesten wel, om aan de expansiedrift inherent aan het kapitalisme te voldoen.

Dit is volgens mij een argument wat maar weinig mensen durven te uiten, omdat we zo geconditioneerd zijn om het kapitalisme te accepteren.

Volgens hem is het simpelweg de structuur van het systeem dat tot zulke situaties leid. Is het een defect in het systeem? Een onvermijdbaar gevolg?
Ah...vorige week waren niet de kapitalisten maar de banken de schuldige en nu zijn het niet meer de banken maar weer het kapitalisme waardoor de banken wel moesten ........ duidelijk.
pi_105288224
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kleine kleine Ferry toch,.... zit je er wéér naast.
Weer naast? Volgens mij heb ik het constant bij het juiste eind hoor, dat etaleer je ook bij vrijwel elke ondoordachte post die je plaatst. Je moet begrijpen dat je jezelf echt heel erg dom presenteert in dit topic, ik zeg dit niet om je te pesten. Ik zou graag zien dat je je discussievaardigheden iets opkrikt zodat het niveau in dit topic ook wat stijgt. Ik doe dit voor jou.
  woensdag 7 december 2011 @ 11:36:11 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105288260
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zie dat potje van Rage voor me nu FUUUUUUUU _O-
The truth was in here.
pi_105288300
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:22 schreef FerryVuist het volgende:

[..]
. Ik adviseer je dit topic te verlaten en dit gênante moment zo snel mogelijk te vergeten.
quote:
4s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:35 schreef FerryVuist het volgende:

[..]
Ik zou graag zien dat je je discussievaardigheden iets opkrikt zodat het niveau in dit topic ook wat stijgt. Ik doe dit voor jou.
Zeg Fairy ...moet ik nou blijven of weggaan....weet je het zelf al?
  woensdag 7 december 2011 @ 11:37:38 #80
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105288304
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:28 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dit blijft altijd een geweldig argument. Als de burger het niet weet, hoe weet jij het dan? Ben jij in bijzondere mate verlicht, of zie je dingen die er niet zijn?

Natuurlijk snap ik wel wat je bedoelt. Maar ik vraag me af of je een systeem kunt bedenken waarin dit niet gebeurt? Denk je echt (lees: ben je zo naïef) dat er een systeem is dat zo transparant is dat er niet over de ruggen van de zwakkeren wordt geprofiteerd door de sterkeren?

Ik geloof daar niet in. Of beter gezegd, ik geloof niet dat er een transitie naar een dergelijk systeem kan plaatsvinden.
Jammer dat je helemaal niet gelooft dat wij wel een kans maken op verbetering.
Het is misschien niet de makkelijkste weg en nee het brengt zeker geen zekerheid van slagen met zich mee.

Als er van hogeraf meer gecontroleerd zou worden en veel meer transparantie zou zijn, zouden we al vele stappen verder zijn.
Dat zou betekenen dat er veranderingen in de wetgeving zouden moeten plaatsvinden. Burgers zouden veel meer inzicht en inspraak moeten krijgen.
En zo kunnen er nog meer controlerende en inzichtgevende activiteiten ontwikkeld kunnen worden door burgers zelf. Etc.
pi_105288327
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Blijf maar. Jouw stupiditeit is vermakelijk :')
pi_105288349
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:33 schreef dadgad het volgende:

[..]

Precies, genoeg op de persoon.

Ik denk dat Zizek deels gelijk heeft. Hij legt het probleem neer als iets wat deels in het systeem gebakken zit. Maar zit het ook niet in de mens zelf gebakken? en is dat niet veel erger?
pi_105288411
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Dat ligt aan jou, ben je bereid meer moeite te steken in je posts of blijf je jezelf tot in den treuren belachelijk maken? Ik zie je namelijk steeds dieper wegzakken in jouw eigen onkunde en dat gaat ten koste van dit topic.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tot op een zekere hoogte, er moet wel ruimte zijn voor een volwassen discussie en dat belemmert Bravo een beetje met zijn onkunde en algeheel gebrekkige discussievaardigheden. Het is bijna een onzin topic aan het worden, zo dom is zijn aandeel.
pi_105288434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:37 schreef heartz het volgende:

[..]

Jammer dat je helemaal niet gelooft dat wij wel een kans maken op verbetering.
Het is misschien niet de makkelijkste weg en nee het brengt zeker geen zekerheid van slagen met zich mee.

Als er van hogeraf meer gecontroleerd zou worden en veel meer transparantie zou zijn, zouden we al vele stappen verder zijn.
Dat zou betekenen dat er veranderingen in de wetgeving zouden moeten plaatsvinden. Burgers zouden veel meer inzicht en inspraak moeten krijgen.
En zo kunnen er nog meer controlerende en inzichtgevende activiteiten ontwikkeld kunnen worden door burgers zelf. Etc.
Leuke blahblah, maar als je zo in algemeenheden blijft is het makkelijk om een systeem te 'bedenken'.

Ik vind dat iedereen elkaar lief moet hebben en er geen oorlog meer moet zijn! Net zo'n loze kreet. Waar het om gaat is dat je het om moet zetten in concrete maatregelen. Maatregelen waarbij je de slechte neigingen van de mens uitschakelt.
pi_105288459
quote:
Ah...vorige week waren niet de kapitalisten maar de banken de schuldige en nu zijn het niet meer de banken maar weer het kapitalisme waardoor de banken wel moesten ........ duidelijk.
Wel vorige week was ik hier niet. En verder is dit weer zo'n hersenscheet van jewelste. Geneer je je onderhand niet?
pi_105288463
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:39 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Precies, genoeg op de persoon.

Ik denk dat Zizek deels gelijk heeft. Hij legt het probleem neer als iets wat deels in het systeem gebakken zit. Maar zit het ook niet in de mens zelf gebakken? en is dat niet veel erger?
De mensen zelf zijn natuurlijk het primaire probleem, niet het systeem. Daarom is het zaak dat mensen juist onderwezen worden, daar wringt de schoen.
pi_105288467
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:37 schreef heartz het volgende:

Als je iets NIET moet willen is het burgers met inspraak. De gemiddelde burger kan net voor zichzelf zorgen en wanneer dit niet lukt geven ze anderen de schuld van hun falen, zie de reacties naar de banken. Die krijgen de schuld dat burgers in financiele problemen komen. De banken zouden de producten niet mogen aanbieden aan niet solvabele personen. Dat die personen zelf niet nadenken is niet hun schuld. Deze mensen wil jij laten meedenken?? Dat wordt ruzie over pindakaas.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

^O^ er zal nog veel gelachen worden.
  woensdag 7 december 2011 @ 11:43:21 #88
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105288497
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:41 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Leuke blahblah, maar als je zo in algemeenheden blijft is het makkelijk om een systeem te 'bedenken'.
Wat bedoel je?
quote:
Ik vind dat iedereen elkaar lief moet hebben en er geen oorlog meer moet zijn! Net zo'n loze kreet. Waar het om gaat is dat je het om moet zetten in concrete maatregelen. Maatregelen waarbij je de slechte neigingen van de mens uitschakelt.
Hoe zie jij dat voor je?
pi_105288499
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:41 schreef Hoppahoppa het volgende:

Waar het om gaat is dat je het om moet zetten in concrete maatregelen. Maatregelen waarbij je de slechte neigingen van de mens uitschakelt.
Maar dat doet Occupy dus niet..... dat zijn klagers maar komen niet met oplossingen. Daar zijn ze ook niet voor zeggen ze zelf.
  woensdag 7 december 2011 @ 11:45:05 #90
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105288564
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als je iets NIET moet willen is het burgers met inspraak. De gemiddelde burger kan net voor zichzelf zorgen en wanneer dit niet lukt geven ze anderen de schuld van hun falen, zie de reacties naar de banken. Die krijgen de schuld dat burgers in financiele problemen komen. De banken zouden de producten niet mogen aanbieden aan niet solvabele personen. Dat die personen zelf niet nadenken is niet hun schuld. Deze mensen wil jij laten meedenken?? Dat wordt ruzie over pindakaas.

[..]
Liever geen Johnnie Bravo's nee. :')
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 11:45:46 #91
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105288593
Nog maar een keer dan:

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:41 schreef heartz het volgende:
Wat het Ministerie van Justitie alleen al binnenhaalt aan verkeersboetes hier :P
Weet jij precies wat de concrete aanleidingen waren voor de crisis? Hoe dat begon, waar en hoe dat verder verliep?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105288620
quote:
4s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:42 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

De mensen zelf zijn natuurlijk het primaire probleem, niet het systeem. Daarom is het zaak dat mensen juist onderwezen worden, daar wringt de schoen.
Het heeft niets met onderwijs te maken. Dat is wel echt een dodelijk simpele gedachte. De mens is vanaf zijn oorsprong al uit op het vergroten van de individuele macht over de ruggen van anderen. We hebben altijd oorlog gevoerd over materiële zaken, we hebben altijd onze ellebogen gebruikt om verder te komen ten koste van anderen.

Dat is dus ook in een notedop het probleem van Occupy. Ze gaan er vanuit dat de mensheid zich in een ander systeem ineens keurig gaat gedragen en dat er liefde, eten en geluk in overvloed zal zijn zodra we het huidige systeem vernietigen. Het is van een dusdanige simpelheid dat het eigenlijk om te janken is.
pi_105288650
quote:

[..]

zie de reacties naar de banken. Die krijgen de schuld dat burgers in financiele problemen komen. De banken zouden de producten niet mogen aanbieden aan niet solvabele personen. Dat die personen zelf niet nadenken is niet hun schuld. Deze mensen wil jij laten meedenken?? Dat wordt ruzie over pindakaas.
Weer zo'n pareltje, werkelijk. Vertel eens waarom ze klagen over die banken dan? Hoe zie jij dat? Ze hebben zelf zeker niet genoeg research gedaan? Experts in hun vak mag je niet vertrouwen?
pi_105288651
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:45 schreef heartz het volgende:

[..]

Liever geen Johnnie Bravo's nee. :')
Nee dan liever aluhoedjes..... _O-

quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:47 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Weer zo'n pareltje, werkelijk. Vertel eens waarom ze klagen over die banken dan? Hoe zie jij dat? Ze hebben zelf zeker niet genoeg research gedaan? Experts in hun vak mag je niet vertrouwen?
Nee geen vragen stellen, kom eens met antwoorden. Elke post eindigt zo'n beetje met een vraagteken.

Ik constateer alleen dingen, dat die niet in je straatje passen kan ik niets aan doen.

FEIT1: Vorige week waren de banken de schuldigen hier in het topic.
FEIT2: Nu is het weer het kapitalisme

Make up your mind. Wie is nou de schuldige. Zolang je daar al niet over uit bent, kun je ook nooit met een oplossing komen.
pi_105288677
quote:

[..]

Ik zou het iets subtieler verwoorden, maar ik ben het grotendeels met je eens. Directe inspraak van burgers leidt tot sterker wordend populisme. Daar is niemand mee geholpen.
pi_105288684
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:46 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het heeft niets met onderwijs te maken. Dat is wel echt een dodelijk simpele gedachte.
Totale onzin. Het heeft álles met onderwijs te maken. Mensen worden niet geboren met ingebouwde idealen, mensen worden geboren als een blanco pagina. Daarom is het zaak het complete onderwijssysteem te bezetten met tenten.
pi_105288722
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee dan liever aluhoedjes..... _O-
Jij bent nog meer een aluhoedje dan de gemiddelde bezoeker van dit topic. Dat blijkt wel uit de uitlatingen die je doet over de beweging. Allemaal werkelozen die profiteren van jouw belasting toch?
pi_105288738
quote:
4s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:48 schreef FerryVuist het volgende:

Daarom is het zaak het complete onderwijssysteem te bezetten met tenten.
Fairy is niet echt bijdehand.....had nou maar opgelet vroeger toen je nog op school zat.....
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:49 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Jij bent nog meer een aluhoedje dan de gemiddelde bezoeker van dit topic. Dat blijkt wel uit de uitlatingen die je doet over de beweging. Allemaal werkelozen die profiteren van jouw belasting toch?
:W
pi_105288751
quote:
Hoppa schreef: Ik denk dat Zizek deels gelijk heeft. Hij legt het probleem neer als iets wat deels in het systeem gebakken zit. Maar zit het ook niet in de mens zelf gebakken? en is dat niet veel erger?
quote:
Ferry schreef: De mensen zelf zijn natuurlijk het primaire probleem, niet het systeem. Daarom is het zaak dat mensen juist onderwezen worden, daar wringt de schoen.
Is het systeem een expressie van onze innerlijke aard? Is dat je wil suggereren?

Is het niet mogelijk een systeem te ontwikkelen die de huidige kwalijkheden die we in wereld ervaren als gevolg van het systeem kan voorkomen of zelfs onmogelijk maken? Stel dat dat zou lukken, zou dat geen expressie van onze innerlijke aard zijn?
pi_105288764
quote:
4s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:48 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Totale onzin. Het heeft álles met onderwijs te maken. Mensen worden niet geboren met ingebouwde idealen, mensen worden geboren als een blanco pagina. Daarom is het zaak het complete onderwijssysteem te bezetten met tenten.
Mensen worden wel degelijk geboren met een evolutionaire achtergrond. Verdiep je eens in de nature-nurture discussies. De oer-eigenschappen van mensen zijn aangeboren. Je verandert de richting van de mens niet met scholing. Wat voor lessen zou jij dan willen geven die de wereld moeten gaan veranderen? Wat ga jij onze kinderen leren waardoor alle hebberigheid en prestatiedrang verdwijnt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')